-
Nezničitelný od roku 1968
Znáte ten pocit, že se svezete autem a když vystoupíte, víte, že ho strašně chcete i když je to pro vás a vaše potřeby naprosto zbytečné, k ničemu, nepoužitelné, nebo spíš nevyužitelné a jeho pořízení je naprosto iracionální ? Určitě ano a většina lidí takto přemítá po jízdě v nějakém rychlém autě, ať už je to hothatch, nebo klasický sporťák či silná limuzína. Všechny tyto tři typy aut jsou s přimhouřením oka realizovatelné sny, které si časem odůvodníte,a doma vysvětlíte, že je prostě potřebujete. Pro zábavu, pobavení na okresce, na dálnici, nebo na okruhu.
Ve mne tento dojem zanechala nejnovější generace ikony Offroadových pickupů – Toyota Hilux. Bylo to sice jen jedno odpoledne, kdy jsme s Mikesusem vyrazili na výlet typickým dnes „módním zvýšeným“ autem po Praze a okolí, ale jen tak se na to nezapomíná, proto vás zase obšťastním blogem 😀 .
Toyota Hilux 2.4D 110kw 6st MT s nápisem “ Nezničitelný od 1968″
Fáze testu č.1 – Je lepší, než SUV v jeho domovině?
Jsme v centru Prahy, „velkoměstě“, kde se usídlily všelijaká SUV, takže vyrážíme na Václavák, po cestě párkrát na semaforech vyrážím s „natvrdo“ seplou 4×4 na power mód a okolní auta se celkem diví, jak to tato rudá stodola zvládá. Okolní auta ? Jo, ty mají střechu někde v oblasti, kde máte boty, pod vámi, jen pozor, aby se nepřipletla pod kola, na rozdíl od jiných moderních Toyot zde není žádný asistent, ani přednárazový systém. Není potřeba, nikdo se dobrovolně Hiluxu neplete do cesty 😀 Na nerovnostech a dlažbě auto trochu poskakuje, není zatížena korba, ale Václavákem projede celkem ladně a zdravíme PČR v jejich zánovním Tucsonu z výšky… Bože! To autíčko je proti Hiluxu malé a nízké ! 😀 Koukám na něj svrchovaně.
Pokud si rádi dokazujete ego velkým autem, přesně tohle potřebujete, ale komfort civilního SUV na rozbité silnici nečekejte. Překvapivě příznivá spotřeba do 10 litrů v centru metropole je milé zjištění.
Fáze testu č. 2 Ven z Prahy na okresky
Je sobota odpoledne, provoz není velký, pár „frajerů“ s SUV se vedle nás staví na semafory a poměřuje si červenou stodolu svým pohledem, Karoq? Někde tam dole, Kodiaq? Stejný problém. Spotřeba padá pod 9 litrů na sto, ale úspornou jízdou ho nešetřím. Motor má síly dost, ale nad 50 km/h už brutální akceleraci nečekejte, nicméně brzda provozu to není. Ani nemá smysl točit, nejsilnější je 2. stupeň, kdy auto do 50 km/h jede až splašeně rychle. Na velikost a rozměry se dá zvyknout, osobně jsem jen držitelem Bčka, ale něco jsem se najezdil s Tranzitem, takže jsem se adaptoval rychle. Mikesus den předtím otočil Plzeňsko po dálnici a hlásil spotřebu kolem 6,5 litru na sto klidným tempem na dálnici 110-130 km/h, což jsou výborné hodnoty !
Fáze testu č.3 Jedeme zkusit „offroad“
V mém rodném městě je lesní cesta a brod, kde čas od času jezdí offroady, cesta se zhoršuje, ale když dojíždíme k poslední chatě, překvapí nás zapadlá dodávka s plachtou… co tam proboha dělá?! Proč tam jel? Z auta vyskočil kluk, že už volal traktor, ale jestli by jsme ho nevytáhli, bohužel Hilux neměl naviják a než jsem se stačil nadát, příjždí místní offroadová hlídka MP v Dusteru, radši mizíme, než dostaneme taky mastnej flastr 😀 Zde při otáčení v příkrém svahu na hlíně poprvé zkoušíme schopnost auta a jeho světlou výšku, strážník jen kouká… ještě že tak…ani si nehrábne, perfektní, jen kdyby tam nešla tak blbě řadit zpátečka, volám po automatu! 😀 Cestou pak ještě volíme jednu polňačku, kde vyzkoušíme i zámek diferenciálu. Auto poskočí na všechny 4, stejně jak jsem to znal ze starší Navary. Fotíme a pomalu se vracíme do Prahé, venku se šeří a mne se nechce vysednout.
Malá vsuvka k interiéru, abych dodržel všechny aspekty testu. Vnitřek recykluje díly známé z Aurisu, všude jsou tvrdé plasty, dokonce palubka má v tvrdém plastu imitaci obšití kůže ! U takového auta je mi to úplně jedno !
Kabina je pětimístná, prostorná (Mikesus tam naskládal celou početnou rodinu), v zadu se sedí ještě výše, než vepředu. Takže se s autem dá cestovat jako s normálním SUV, dokonce díky nástavbě má kufr větší, než jakákoliv Oktávie !, pokud vám tedy nevadí, že je korba plechová, předměty musíte zajistit a nakládací hrana kufru je docela… vysoko 😀
Když na konci přesedám zpět do svého konvenčního kombíku, je to jako řídit motokáru, kdy sedím na zemi a poslouchá brilantně každou korekci volantu ! 😀
To auto chci ! Kéž bych byl zemědělec, nebo lesník, nebo stavař… 😀
Toto je asi jedno z mála aut na trhu, které jsou primárně dělané pro práci a né pro zábavu, jeho schopnosti v terénu bych nikdy nevyužil, stejně jako to, že na korbě uveze 1t a může tahat 3.5t na tažném. Vždyť by na korbě uvezlo třeba nového Swifta! I přesto všecho je to překvapivě dobré a prostorné civilní auto, které přes týden může tahat dříví z lesa či balíky slámy a o víkendu s ním můžete jet klidně na Václavák! Nemá nejmodernější asistenty, ani infotainment či vytříbený interiér (což třeba jak jsem měl možnost nahlídnout takový Amarok, nebo Ranger Raptor hrají jinou ligu), ale zase máte pocit, že když příjde i konec světa, vy jen nastoupíte do Hiluxu a odjedete někam pryč….
P.s. Škoda, že neměli na projetí tu verzi s protiletadlovým kulometem, které jezdí v Africe… 😉 😀
Mondeo vs Mondeo Pravda o Škodovce – Český sen pro masy
19 Responses to Nezničitelný od roku 1968
[1]
10. 9. 2019 v 14:00Mikesus
Mně to auto nadchlo. Nic jsem od něj nečekal.
Když jsem ho přebíral, bylo to jak nastupovat na štafle. Rozhled krásný do dálky, ale pod sebou nevím, co se děje. Ač zvyklý na automat, tento manuál mi vůbec nevadil, hladký, přesný, příjemná spojka a motor s dostatečnou silou, aby zvládl i mé hrubší ( neschopnější ) zacházení se spojkovým pedálem. Kromě výletu na na pár polních cest a neúspěšný výlet k brodu, jsem s tímto parníkem zůstal na asfaltových cestách.
První den. Po převzetí jsem hned musel projet Prahou a zaparkovat v podzemích garážích. Kromě toho, že jsem absolutně netušil, jak je auto velké, držel jsem se opatrně v daném provozu. Centrum města kupodivu bylo OK, kdekoli bylo užší místo, všichni ukázkově uhýbali. Parkovat v centru bych ovšem nechtěl, to bych musel hodit někam do parku na trávu, kam nikdo jiný nezajede, protože najít v centru volné místo, natož dlouhé alespoň 6m, je nadlidský úkon. Podzemní garáže u nás jsou naštěstí koncipované na výšku 2m, takže kromě stresujících situací s vytáčením se ( nejen, že jsem měl pocit, že to je velké jak parník, ale i poloměr otáčení to snad má stejný ) a pocitu, že beru s sebou ze stropu všechny kabely a trubky, to bylo ok. Přes Prahu za 9,5 bylo nejprve pro mne na infarkt. Tu samou trasu jsem zvyklý z mé Corolly na 4-5l podle provozu.
Následoval výlet do Plzně a směr Klatovy. Auto jsem ještě neměl v oku, provoz byl dost hustý, dal jsem tedy 110 na tempomat a držel se v pravo. Jen při předjíždění jsem zrychlil na 130-150, abych moc nezdržoval. Kupodivu nidko si nestěžoval, když jsem ho na chvilku zbrzdil, přeci jen 110 kW chvíli těch 2,3t rozhoupává. Nakonec jsem na místo dojel za 6.1, což byla naprosto parádní spotřeba. Pak jsem potřeboval do centra Plzně, kde na silnicích to bylo úplně v pohodě, horší do bylo v parkovacím domě, kde při vjezdu byla značka 1,9m ( mělo by stačit ), ale při najíždění k závoře jsme rozhoupali měřící tyče ( nebo jak se tomu říká ). Takže jsme auto raději nechali venku. Jízda po Plzni a okolních okreskách vykázala spotřebu 8,1l. Cesta zpět byla v noci, bylo volněji a jel jsem cca 120 na tempomat. Zpět se dojelo za 6,9.
Překvapilo mne, že je v autě docela ticho ( samozřejmě v rámci možností a srovnáním s nižší střední ) a na kvalitní dálnici tento parník pluje naprosto ukázkově. Takovej kliďas.
Druhý den jsem zajel na nákup k obchodnímu centru. Ta parkovací místa jsou už tak malá na obyčejné auto, natož na tuhle loď. Takže omlouvám se, ale když to šlo, zabral jsem jen 2 místa za sebou, když to nešlo, zaparkoval jsem podélně na kolmých stáních, ale samozřejmě úplně na konci parkoviště. Ale na parkovací lístek se dosáhne dobře.
Pak pokračovala cesta do centra, kde jsme strávili odpoledne. Kromě již zmíněného václaváku, to byl Žižkov, Vinohrady, Pankrác… Po Praze to bylo do 10l
Třetí den jsem udělal takový „zátěžový“, naložil jsem celou rodinu, tedy kromě manželky ještě dvouletá dvojčata a půlroční mimino a vyrazil na návštěvu po středočeských silničkách. Kromě „bezedné“ korby přišla vhod i šířka auta. Trochu limitující bylo ale podélné místo, dětské sedačky se vešly jen tak tak. Dětem se líbil výhled z auta a kupodivu i celá návštěva.
Čtvrtý den jsem auto vracel, opět po Praze kolem 9 litrů. Na počítadle naskočilo za mé 4 dny téměř 700km s průměrnou spotřebou 7,9litru. Dlouhodobá byla na tomto autě 8,2.
Od auta jsem nic nečekal, možná proto mne mile překvapilo. Dokázal bych si ho představit doma, jezdit s ním i v Praze, dokonce i ta spotřeba mi byla jedno ( i když absolutně nesrovnatelná s hybridem ), jen nevím kde bych parkoval a na co bych to auto potřeboval/využil. Interiér byl typická Toyota let minulých, vše plastové, tvrdé, ale kupodivu nedrnčící. Podvozek byl drncavý, ale tohle auto nemá žehlit, to má projet i naložené. Po prvním zpomalovacím pásu mi žena řekla, že v tomhle by těhotná nejezdila, jak to drncá na nerovnostech. Tedy tohle auto bych bral než jakékoli SUV, jen nevím co bych s ním dělal ( kromě zvyšování si ega, což je právě naprostá většina dnešních módních SUV a v porovnáním s tímto jsou jen malinká nic ) a kde ho při pracovních cestách parkoval.
Pak jsem zpět sedl do Corolly. První pocit, sedím na dlažbě parkoviště, jak je to nízko, auto je takové živé, jde okamžitě za plynem a každé otočení volantem auto okamžitě poslechne a následuje. Sakra, budu si muset zase zvykat, abych se udržel v rychlostních limitech.
[2]
10. 9. 2019 v 14:04iudex
Vidím, že si rozširuješ obzory všetkými smermi. 🙂
Tento typ áut samozrejme má opodstatnenie (nielen v USA, kde sú predsalen na to vhodnejšie podmienky), ale aj u nás, a to na prácu, ktorú nezvládne SUV ani dodávka. Potom logicky nemožno čakať komfort moderného SUV, ale ako píšeš to nevadí. Btw. tieto typy pick-upov sú v amerických pomeroch tými menšími, potom sú tam o triedu väčšie autá typu Ford F250 či 350 s motormi V8.
Inak s tým Amarokom aby si nebol sklamaný, asistenty síce má, ale nejak vytríbený interiér nie, kamarát ho nedávno kúpil a bol sklamaný, že v kontexte tej vysokej ceny je to také tvrdoplastové a celkovo sa nedá čakať úroveň osobáku (napr. dvere majú len jedno tesnenie, porovnaj s trojitým tesnením Mondea). Hlavnou devízou Amaroku je jeho šesťvalec, to je argument, na ktorý konkurencia nemá odpoveď. Poznám aj Ford Ranger s päťvalcom a napriek väčšiemu objemu (3,2 vs 3,0) sa na koncernový V6 nechytá.
[3]
10. 9. 2019 v 14:07Ozzman
Jo, je škoda, že nemáme fotku před nákupákem 😀 To mne nedošlo 😀
[4]
10. 9. 2019 v 14:11Ozzman
Iudex:
Tady je interiér opravdu bakelit, ten ošklivý, za který se smějeme v diskuzích kde komu. Ale, popsal bych ho stylem novináře ACZ, když se takové materiály objevily u Škodovky: „interiér je sice tvořen tvrdými plasty, ale nejsou to ty ošklivé tvrdé plasty jako u konkurence, tyhle mají lepší texturu (a u Toyoty i imitaci obšití kůže! Škoda, že nemáme fotku :D, to jsem nikdy nikde neviděl).“
Amarok mi přišel lepší a pak nový Ranger Raptor je v interiéru ještě o třídu lepší, má skvělý volant, sedačky, ale to je auto trochu na „machrování“ a né na práci. Navíc Ranger o ten petiválec přišel a je nyní jen jako 2.0 TDCi biturbo s 213k. Ale v Hiluxu mi to bylo fakt jedno, to není auto pro hýčkání posádky 🙂
[5]
10. 9. 2019 v 14:16Mikesus
[3]
Taky jsem to mohl vyfotit, a to jsem ještě parkoval v Plzni u nákupáku, kde mne to nenapadlo, pak tady v Praze a taky nic.
[6]
10. 9. 2019 v 16:33lamal
Porovnanie s dnesnym auto svetom je prinosne, clovek co to potrebuje aspon vidi ako je na tom s ustupkami… sudiac podla precitaneho je to civilne velmi pouzitelne a spotreba je parada !
inak Mikesus toto zrovnavat s HY v Corolle ! Viac krat si to v clanku napisal ´´Přes Prahu za 9,5 bylo nejprve pro mne na infarkt. Tu samou trasu jsem zvyklý z mé Corolly na 4-5l podle provozu.´´ Ked sadas do auta ako Hilux alebo do pickupu/dodavky snad necakas spotrebu Corolly 🙂
[7]
10. 9. 2019 v 18:15Ozzman
Myslím, že byl dost v šoku, když na dálnici Hilux bral to, co Corolla 😀 😀 😀 Nafta no 😀
Civilní to je, pouze na zvlněném povrchu spíše poskakuje, než že by žehlil, ale co naplat, to dost běžných aut taky 😀 Necivilní je právě to manévrování při parkování 😀
[8]
10. 9. 2019 v 18:27lamal
´´když na dálnici Hilux bral to, co Corolla´´ 😀
[9]
10. 9. 2019 v 18:32Mikesus
[6]
Tak samozřejmě jsem nečekal jakoukoli spotřebu, spíš to číslo, když je člověk zvyklý na 4 a něco, tak těch 9-11 bylo tedy na infarkt. Ale to není nevýhoda toho auta, to je prostě fakt. Ale i tak to bylo ok
[10]
10. 9. 2019 v 18:38lamal
jasne v poho, ja a vacsina ocakava, ze dodavky a cokolvek vacsie si v meste vezme 10l a bude este dobre… na dialnici 9-10 je tiez bezne… to ze to dnes krava ako Hilux dokaze na dialnici za 6-8l podla rychlosti je brutalne… to sa mi nepodari ani na mojom kompaktnom vozitku 😀
[11]
10. 9. 2019 v 19:50woody-alien
Super report, pánové. Hilux, ovšem stejně jako všechny ostatní pracovní (a do divadla :D) pick-upy jdou úplně mimo mě. Jednoduše proto, že nevím, k čemu by mi byly. Nicméně chápu to okouzlení monstrózním autem, které v dnešní eko-době i vůči tomu největšímu evropskému klima killerovi (čti SUV) působí jako zjevení. Zkusit si ten pohled na směšné „blechy“ pod sebou, kterak se neuroticky perou o místo na semaforu, o místo v pruhu nebo o parkovací místo zrcátko na zrcátku, zatímco tenhle tank proplouvá v klidu a většina řidičů se zbytkem rozumu v hlavě mu uhne – jo, to má něco do sebe. A zatímco na nebohé Feldě vlekoucí se po dálnici 110 si kdekdo klaksonem spraví náladu, Hilux nechávají na pokoji. Navíc, k tomuhle autu ležérní jízda tak nějak patří. Nedávno si někdo ve zdejším okolí pořídil zánovní RAM a když jsem ho poprvé dojel, trochu jsem se divil, jak důsledně se drží povolené rychlosti. Pak jsem ho předjížděl a ten chlápek prostě relaxoval, nic co bylo někde hluboko pod ním, ho nemohlo rozhodit. 😀 No nic, já jsem trošku jiná ráce. A když už nějakej nesmysl z tohohle ranku, tak se mi líbil ten Wrangler z Mnichova Hradiště. 😉
[12]
12. 9. 2019 v 08:46Mig_35
Konkurence má MB X 350D. Se šestiválcem. Dodge Ram se prodává se třílitrovým šestiválcem taktéž.
(reaguji na tvrzení, že Amarok jediný blablabla…)
[13]
12. 9. 2019 v 09:57webpaja
Čau, paráda! Tady jde o legendu a mě na rozdíl od Land Cruiseru jízda v ní unikla. Jaké je pohodlí na běžných cestách?
Jinak pěkný test!
[14]
12. 9. 2019 v 21:15Ozzman
Webpaja: Ahoj, no pohupuje se a když je větší nerovnost, tak poskakuje 😀 SUV je lepší 😀 Hilux má tužší tlumiče, takže větší nerovnosti, nebo zvlněnou okresku cítíš, když to vztáhnu k mému oblíbenému Fordu (moc jinych SUV jsem nejel, akorát ASX a to bylo horší než Hilux), tak Kuga žehlí lépe, ale Hiluxu to odpustíš, protože tam, kde konvenční auta končí, tak Hilux začíná. 🙂 Kdyby jel zatížený,může to být jinak, ale to jsme neměli možnost vyzkoušet, nicméně to auto mne hrozně bavilo a vůbec to nebylo o rychlosti 🙂
[15]
13. 9. 2019 v 00:08Mikesus
[13]
Retardéry bych s tím často nechtěl jezdit, ten zadek fakt poskakuje. Ale normální okreska je ok. Rozhodně to nedrncá nějak vážně, že teš zpětně si ani nedokážu vzpomenout, jak moc to drncalo.
[16]
13. 9. 2019 v 06:49
Pěkný textík i testík, cítím z něj, žes našel zalíbení ve vysokém posazu… že by další adept na SUV? :))
K autu bych nenapsal asi nic jiného než Woody, tohle je kategorie, která mě naprosto míjí, každopádně Hilux je legenda, nejen díky Top Gearu. 😉
[17]
13. 9. 2019 v 06:51Dinar
Jsem přihlášený, ale komentář se objevil bez jména, nechápu…
[18]
13. 9. 2019 v 08:18Ozzman
On nám ten blog a vůbec celý web nějak zlobí, mne se nešlo dva dni dostat do zpráv, na hlavní stránce se nezobrazí ani aktuální počet komentářů a nový příspěvek v blogu :/ . SUV ještě asi kupovat nebudu, pořád pro mne vede kombik (viz náš nový srovnávací test Mondea kombi TDCi vs HEV), navíc ten posaz Hiluxu moc SUV nenapodobí 😀 Ale i tak díky 🙂
[19]
13. 9. 2019 v 13:55webpaja
Tak přihlásit se člověk musí nadvakrát…děs.