-
ACZ sraz Letiště II. – Dieslová ofenzíva
I když to chvíli trvalo, tak se zadařilo a po více, než půl roce jsme s Machim vyladili termín a společně s Mikesusem oslovily velkou část diskutérů . Vše vyústilo, že jsme se 9.11. 2019 před 10 hodinou dopolední sešli opět na letišti v Mnichově Hradišti.
Tento text je psán z pohledu mne a Mikesuse, protože každý z nás plnil důležitou roli závaží a zároveň odborného dohledu při měření v předem připravených disciplínách (kecám, vše jsme vymysleli až na místě :D).
O účast na srazu projevilo zájem cca přes 30 diskutérů, ale jak se datum blížilo, část z nich se z různých důvodů omluvilo a navíc nám do karet nehrálo ani počasí. Náš trip začal o 1,5h dříve na kraji Prahy, kdy jsme vyrazili s Mikesusem v závěsu na cestu, což byl i pro nás takový challenge přeměření spotřeby na delší trase, viz dále v textu. Mimo nás dvou, Machiho a Mikesusova táty s Camry jsme netušili, kdo vlastně doopravdy přijede a kdo třeba ještě zruší účast. Jak jsme se vzdalovali od matičky stověžaté, déšť houstl a počasí přislibovalo mizivou účast.
Na místě srazu jsme tedy byli asi v 9:30 a netrvalo ani 5 minut, než se začala objevovat první auta, Outlander, Alfa, SQ7, Insignia…. a ani nevím jak už to pokračovalo. Někteří známí, jiní byli poprvé, účast byla nad očekávání dobrá a sešlo se nás celkem 15 aut !
Zdroj: FB Auto.cz
I. část – měření dynamiky
Po prvním seznámení a pokecu, kdy si pár z nás libovalo na mokrém povrchu ve prospěch 4×4 na rozjezdech mi Machi předal slíbený Racelogic a protože toto zařízení potřebovalo obsluhu, byl jsem vybrán já, jakožto zátěž a certifikovaný měřič, takže veškeré naměřené hodnoty jsou srovnatelné, pokus se opakoval 2x vždy se stejnými starty v obou směrech dráhy a byla vybrána ta lepší hodnota. Měření bylo v těchto disciplínách : 0-60 km/h, 0-100 km/h, 60-100km/h a 80 -120 km/h. Tyto hodnoty byly vybrány i proto, protože se používají zde na ACZ při měření dynamiky aut v testech, takže si pak každý může porovnat. Zde jsou tedy výsledky prvních disciplín 0-60 km/h a 0-100 km/h
Z těchto měření je patrné, že AWD + AT má silně navrch a nemilosrdně posílá kluky s manuály na konec tabulky. Nejen převodovka, ale silný déšť a voda na ploše hrála v neprospěch těchto aut. Naopak většina předokolek s automatem se s vodou statečně poprala a až na výjímky, jako přemotorovaná KONA EV 😀 a nebo BMW 330d si ani nehrábli a dosáhli velmi dobrých hodnot akcelerace. Pro mne je tady velké osobní vítězství, kdy s pořádným měřením v té městské akceleraci do 60km/h vyhrál můj dvakrát dotovaný diesel nad všemi hybridy !!! Diesel strike back ! Vítězem těchto dvou disciplín byla ale očekávaně Audi SQ7 s monstrózním výkonem a zátahem startujícího letadla a na druhém místě to byla opět Audi, tentokráte testovací A6 Allroad, kterým přijel Machi a na jehož test se budeme již brzy těšit na ACZ.
Pružné zrychlení 60-100 km/h a 80-120 km/h zamíchalo karty
Zde se projevila váha a elektromotor hybridních Toyot, ale i točivost emisemi neudušeného motoru v ryccardvě Superbu. Naopak dynamika 80-120 velmi uškodila Alfě, kdy OTA4 musel ve 119 km/h zařadit v omezovači a tím ztratil drahocené vteřiny, což je velká škoda. Na vrcholu tabulky se taktéž promíchaly karty, kdy lehké BMW s polovičním výkonem(a také poloviční váhou) dotáhlo premianta SQ7 a dělí se s ním o první místo.
Naopak zajímavé srovnání bylo u dvou identických Insignií, kdy bílý styxův exeplář dosáhl ve všech měřených disciplínách o trochu lepších výsledků, než Emelova modrá Insi. Možná by sis měl příště vyndat nákup z kufru! 😀
Zde je pak souhrnná tabulka naměřených údajů s informacemi o autech.
Mezitím, co jsem měřil, tak kluci připravili improvizovanou dráhu se slalomem mezi kužely a Mikesus se ujal role časomíry a zátěže, aby auto bylo vyvážené…. no klobouk dolů, já jsem to jel jen jednou a na mé nervy to nebylo 😀 Sám jsem pak projel slalom hodně pomalu a špatně, protože toto není můj šálek kávy…. dnes mne mrzí, že jsem se neodhodlal ještě k pár pokusům, ale snad příště. Obecně hodně vody na silnici nebylo příjemné ani v měření dynamiky, kdy se občas kolo auta dostalo do louže, natožpak jak to muselo vypadat na slalomu, ale více v další části.
Jak se měřilo: Machi přivezl Racelogic, teď už nikdo nemůže rozporovat naměřené časy, kdo tuto věcičku nezná, tak její trochu nešťastná vlastnost je, že má anténu, která se dává magneticky na střechu, takže se v hustém dešti muselo jezdit s přiotevřeným oknem. Navíc došlo ke dvěma komickým situacím, kdy jsem se snažil přilepit anténu na střechu Corolly a po mé otázce na plechovou střechu jsem byl ujištěný, že na skleněné střeše to držet nebude, takže A sloupek toto vyřešil. A co SQ7? Tam to bylo horší… auto má hliníkovou karoserii, takže anténu přivřít do okna a jelo se! 😀
II. část – slalom (Mikesus)
První přišel Prius PHEV, auto zaměřené na klidnou ekojízdu, nečekal jsem od něj nic extra. Chování ESP bylo poměrně agresivní, prakticky stejné jako znám z Aurisu, tedy nechá auto malinkou sklouznout a paksi řekne „a dost!“ a nemilosrdně zasáhne tak, že to silně kopne celým autem a rázně vás srovná. Ve výsledku ESP Jirkovi hodně na mokru zasahovalo do řízení a výsledný čas 28,99 zatím nebylo s čím srovnat.
Druhý v řadě byl Civic se, z minula známým, závodníkem Don Vitem, který jako jediný byl schopen se v dynamice 0-50 vyrovnat hybridům. Již na začátku byla vidět veliká nevýhoda, manuální převodovka a atmosférický motor k tomu, ve slalomu neměl úplně nejideálnější otáčky a jednička prokluzovala. Nedotáčivost nebyla taková jako u priusu a ESP se tolik nehlásilo ke slovu, přesto výsledný čas byl o malinko pomalejší, 29,19. Auto jako takové se mi z pohledu spolujezdce zdálo klidnější a poslušnější.
Následuje Zetti s jeho Outlanderem PHEV. Nastupuje do disciplíny, kde toto auto opravdu není ve svém živlu. Velká těžká krabice zaměřena na eko styl, tomu i odpovídala neochota zatáčet a výsledný čas 31,07 se dal nějak očekávat.
Pak na řadu přišel Emel s jeho Insignií, navíc se zátěží navíc, jeho synem na palubě. Hned při průjezdu okolo prvních kuželů byla na autě cítit jeho hmotnost a neochota zatáčet(myslím že úplně důvod 3.člena na palubě to nebylo ). Auto se se svou hmotností pralo, v každé zatáčce byla cítit nedotáčivost,kterou dokázalo nakonec přeprat díky pohonu 4×4. Při prvním pokusu Emel trefil jeden kužel s časem28,41. Při druhém pokusu a o syna méně měl čisté konto a čas 27,46
Hned tu byl ryccardo se svým superbem. Opět se ukázala nevýhoda manuálu, a zároveň poměrně těžkého auta. Nedotáčivost, hůře dávkovatelný výkon a velikost auta, kterému se mezi kužely moc nechtělo . ESP nebylo tak akční, jako v případě Priusu, ale zdálo se mi, že zasahuje téměř při každém zatočení. Výsledný čas 29,84 potvrzoval můj pocit z nedotáčivosti.
A3 sedan, automat a poměrně odvážný řidič. Auto bylo hbité, subjektivně poslouchalo, v porovnání s předešlými auty byla nižší váha znát. Nedotáčivost byla minimální, auto poměrně jisté a výsledek 28,55 poměrně dobrý. Myslím si, že kdyby si troufnul na druhou jízdu, dokázal by čas ještě zajímavě stáhnout.
Teď tu byla Italská mladice, Jůlinka, neboli Giulietta. V manuálu, tedy svůj sportovní kabát a nižší hmotnost nedokázala prodat na 100%. Ota4 jel s respektem a musím říct, že byl první ze všech, se kterým jsem neměl ani kapku strachu.. Auto poslouchalo na povel, nedotáčivost přicházela mnohem později a i se mi zdálo, že auto velice rádo chce jít za tím volantem, jako by řidiče vybízela, zatoč. Stabilní a zároveň taková akční, dychtivá. První pokus za 28,14 se Otovi nelíbil, ve druhém se zlepšil na 27,3 a myslím, že by ještě kousek zvládl. Ovšem toho prostoru na ztrátu drahoceného času je s manuálem hodně.
Nastupuje druhá Insignia a za volantem Styx. Tento pán mne překvapil svým klidným přístupem. Dokázal tento těžký parník poskládat mezi kužely pěkně, škoda jednoho sraženého v místě, kde byly úmyslně blízko sebe a větší auta měla obecně problém se tam vejít. Na to, jak první Insignia bojovala s nedotáčivostí, tato bojovala stejně, ale mnohem statečněji, tady možná udělaly své jiné pneumatiky. Někdo měl ještě letní, někdo už zimní. Výsledný čas 26,61 byl zatím suverénní.
Na startu je další auto, o kterém by člověk neřekl, že může pomýšlet o slalomu. Hyundai Kona EV, auto, které už z osobní projížďky mne svým výkonem překvapilo. Toto auto hrabalo snad při každém prudším sešlápnutí plynu, mezi kužely se mu ovšem nechtělo. Nedotáčivost přicházela brzy a ESP bylo nejagresivnější ze všech. Rázně se ozvalo okamžitě a auto nasměrovalo tam, kam mělo. Průjezd mezi kužely byl spíše posloupností cuknutí než plynulou jízdou. Při prvním pokusu Martin srazil jeden kužel, ovšem výsledný čas 28,09 byl krásný. Druhý pokus už čistě a rychleji, za 27,38. Tohle auto docela překvapilo.
Teď tu máme další parník, Camry. Velikost a váha je opět znát, přesto mezi kužely žádná nedotáčivost nepřichází a ani ESP se nehlásí. První část slalomu jede Camry hezky, skládá se hezky mezi kužely. Ve druhé části jsou dvě rychlé pravoúhlé zatáčky, kde najednou se přihlásí z nenadání nedotáčivost, která do této chvíle byla tabu. Řidič to nečekal a než stihl ubrat plyn, byli jsme na trávě vedle letištní plochy. Jeden skok přes příjezdovou cestu, vyoraná tráva a čas 28,86. Stačilo zacvaknout nárazník na jedné straně a jelo se dál.
Po tomto zážitku jsem byl na řadě já s Corollou. Musím uznat, měl jsem veliký respekt před poslední zatáčkou. Neměl jsem čas sledoval dění okolo, jako když jsem seděl na místě spolujezdce, nezdálo se mi, že by ESP nějak zasahovalo. Corolla poslouchá až nečekaně a mezi kužely je skoro jak štika. Ovšem přijde rychlejší pasáž a mne naskočí zážitek z Camry, raději zpomalím a výsledný čas 28,16 je v průměru. Nejsem s tím nijak spokojen, ale nechám to odležet a na konci to zkusím znovu.
Teď je na řadě Machi s A6. Již na začátku je vidět, že tento pán už někdy něco takového dělal. To auto vystřelilo vpřed, je těžké, velké, přesto mezi kužely jede lehce, ladně a rychle. To auto prostě drží, jak potřebujete, nepředstavitelné. S Machim jsem se nebál vůbec, to bylo parádní a dodal mi sebedůvěru na další pokus s Corollou. Jeho čas byl bezkonkurenční, 25,48. Ta jízda, žádné jiné auto nejelo tak pohodově
a plně pod kontrolou. Pak jsem se dozvěděl, že tato A6 má i natáčecí zadní nápravu, která evidentně pomáhala hodně.Poslední, kdo si chtěl projet slalom, byl Ozzy se svým dotovaným naftovým Mondeem. U něj je hodně znát, že je spíše dálniční jezdec a má z kuželů respekt. Zároveň velikost auta i jeho váha tomu nepomáhá. ESP nebo nedotáčivost? Nic, neboť Ozzman se k hranici tolik neblížil. Při prvním pokusu měl 29,54, druhý, už trochu odvážnější 28,82. A věřím, že by zvládl podobný čas, jako Insignie po nějaké době. Ford na to má.
Po zkušenosti z jízdy s Machim si více věřím a stojím na druhý pokus. Vedle sebe mám Ozzyho, který měří. Vím, že tento způsob jízdy nemá rád, doufám, že mne nebude proklínat. Kužely projedeme hbitě, ale opět při poslední zatáčce zbytečně moc zpomalím, ale přesto je čas rychlejší, 27,07.
Po příjezdu Ota4 obdivuje Corollu a její jízdní vlastnoti, že z venku se vůbec nenaklání a jede velice jistě. Tak ho vezmu jako měřiče na 3. pokus, jestli nezmění názor. Průjezd kuželů mi za volantem, stejně jako minulé pokusy přijde úplně bezproblémový a není s tím žádná práce. Před poslední zatáčkou opět raději zpomalím, ale jsem o něco odvážnější. Výsledný čas 26,23 mne najednou řadí na 2. místo. Ani jsem se nestihl Oty zeptat, zda se se mnou nebál. Nebýt skoku v Camry, možná bych se dokázal přiblížit času Machiho.Tento slalom jsem si užil nejen jako řidič, ale i jako spolujezdec. S někým méně, s někým více a moc děkuji Machimu, za jeho ukázku řidičského umu. Ta jízda byla naprosto parádní a pro mne oddychová, nejrychlejší a zároveň nejjistější.
Výsledky s pořadím:
Závěr a osobní názor na některá auta
Mimo výsledků bych ještě napsal pár slov k některým autům, s kterými jsem se třeba setkal poprvé.
Největším zážitkem bylo zrychlení SQ 7, když jsem si ho zkoušel, udivilo mne, že se auto chová jako takový větší kombík, až v zatáčce byla trochu znát váha, nicméně to auto perfektně maskuje jeho velikost. Při měřené akceleraci s jeho řidičem jsem čekal, kdy budeme startovat z letiště 😀
Velmi rychlé bylo i BMW, od kterého to tak asi čekáme, ale testovaný Allroad, který přivezl Machi mne dostal, jestli bych někdy vyměnil Ford, tak právě za toto auto… vím…cena… ale výkon, prostor, jak se ovládá, interiér… a měřené výkony? Vše v krásně dotovaném šestiválcovém dieslu…. ještě si počkám na Machiho test, za kolik to jezdí… ale doufám, že dostane pět hvězd!
Jelikož jsem posera a na kužely moc nejsem, stejně jako na velké rychlosti, tak mne hodně zaujala Alfa. Dokáže být zábavná i s „slabým“ 88kw Tjetem, jen když jsem po jízdě předal její volant DonVitovi a já sedl do jeho Civica, čekalo mne trochu nemilé zjieštění. Jeli jsme vedle sebe cca 30 km/h a začali akcelerovat…. tak jsem na dvojku v točivé atmosféře Alfu přetočil… to jsem nečekal, ale zase body pro Hondu. Z podobného důvodu se mi líbila i A3 TDI, kdy DSG eliminovalo spektrum otáček, kde motor nemá výkon (což u mne dobře známé Octavie III TDI dost vadilo).
Působivá byla taky EV Kona, která dosáhla velmi dobrých hodnot a není radno takové auto provokovat na otevřené silnici 🙂
Díky mokru pak kde kdo zkoušel limity svého auta, já jsem Mondeo naštěstí neutrhnul (chyběl tam Woody, co mi miule trhal vzorek z gum! ), ale když jsem se tuším s ryccardem vracel z měření, spatřili jsme letící auto v přilehlém poli. První, co nás napadlo… BMW (automaticky za to vždy může řidič BMW, to všichni známe, žejo) a ejhle… to byla Camry – viz Mikesusův popis slalomu 😀 Po jízdě jsme zaparkovali mezi auta, vedle BMW… a koukám… celý bok od trávy… takže jsme nebyli tak daleko od pravdy 😀
Závěrem bych asi chtěl všem poděkovat, že jste dorazili, Machimu a Mikesusovi za pomoc s organizací, všem účastníkům za fajn atmosféru a tentokráte je výsledek neúprosný…. naftová auta ovládla letiště… je to smutné, ale je to tak 😉 😀 Mne osobně to těší! 😀 Nafta ještě není mrtvá.
A jak dopadl náš soukromý test spotřeby cestou na letiště ? Překvapivě podobně, já skončil na 6 litrech na sto a Mikesus na 5,6… To není špatné na těžkou naftovou obludu i s průjezdem Prahy 😀 ( kdyby byl provoz, mám tak 8-9 :D). Na srazu pak vznikl nový hec na závod na spotřebu po Praze – Camry HEV vs Honda PCX 125… kdo to dá pod 2 litry, vyhrává ! 😀 Ale na to si počkáme až bude zas teplo…
P.S. S Machim jsme se bavili, že příští sraz by mohl být někdy v lednu-únoru hezky v teple na kryté motokárové dráze v Praze. Tam eliminujeme nedostatky našich aut… no a já jsem v hajzlu 😀
P.P.S. Kdo má fotky, videa, nebo jen něco k tématu (vítány jsou vaše postřehy, ale i komenty vás, co jste na srazu nemohli být), prosím pište, sdílejte ! 🙂
Odkaz na video z palubní kamery v Corolle:
Ozzman na sedadle spolujezdce jako časoměřič.
Fotky od Jirky Vejrazky ( Musím sem dát všechny, jsou perfektní!) :
51 Responses to ACZ sraz Letiště II. – Dieslová ofenzíva
[1]
10. 11. 2019 v 13:48speedfred
Tabuľky som preletel len tak narýchlo, ale 330d zaujalo.Dobré auto so špičkovým motorom.
Včera mi to nevyšlo aj keď som moc chcel, ale na motokárach už snaď budem.
[2]
10. 11. 2019 v 14:10Ozzman
Ahoj, chápu, že si nemohl, ale 330d v pružné dynamice zaválelo, to asi nikdo z nás nečekal, že dotáhne na první místo 🙂
[3]
10. 11. 2019 v 14:12Emel
Díky za akci, nakonec to i v tom počasí bylo fajn… když najdu chvilku, ještě k tomu pár slov napíšu.
Pár mých fotek tady:
https://emmel.rajce.idnes.cz/Letiste/
[4]
10. 11. 2019 v 14:34Mikesus
Přidali jsme 2 videa z Corolly a průbežně doplníme fotky.
Ale Ozzman se vůbec nebál. 🙂
[5]
10. 11. 2019 v 16:03Hammunasakra
Gratulace pánové = lepší než ofiko články ACZ = palec nahoru 🙂
[6]
10. 11. 2019 v 19:34JirkaVejrazka
Na obhajobu meho auta bych rad uvedl, ze ma precizne vyladenou aerodynamiku a jizda s pootevrenym oknem mu hrozne uskodila 😉
Ozzy, poslal jsem ti do SZ odkaz na fotky.
[7]
10. 11. 2019 v 20:05woody-alien
Super report, pánové. Klobouk dolů před všemi, kdo dorazili. Hodně mě mrzí, že já nakonec nikoliv.
[8]
10. 11. 2019 v 20:13speedfred
Posielam jednu fotečku s nameraným zrýchlením môjho ex BMW
http://i.imgur.com/ZEhh3Ej.jpg
[9]
10. 11. 2019 v 20:39Ozzman
Emel: Sepiš a dej to sem 🙂
Hamuna: Díky… a dívej, na semaforech to nafta docela umí 😉 😀
Jirka Vejrazka: Díky, projdu to a zítra přidám a k Priusu, sice není na sprint, ale zatáčet docela umí 😉 Holt těžiště !
Woody: Já na tebe čekal ještě do 12h, no nic 😀 Tak jsme to museli sepsat sami 😀
Speedfred: Koukám, že by si čest benzínu nedal tak lacino 😀
[10]
10. 11. 2019 v 21:00Emel
Tak napíšu něco trošku víc k jednotlivým autům… asi na etapy, jinak bych to nikdy nedopsal
– Insi – nakonec musím říct, že si v mých očích trošku šplhla – na mokru je s ní celkem i sranda, driftování bych tomu tedy neříkal, ale v rámci možností se s ní dá plynem pohrát a zažít něco jiného než nedotáčivost. Dynamika dle očekávání, not perfect not terrible (po měřené jízdě jsem ještě objevil možnost podržet si auto levou na brzdě, auto dovolí dát otáčky na 2000… ale asi by to velkou roli nehrálo). Slalom byl hodně utažený a Insi se tam mlátí jak nudle v bandasce, možná by se to dalo natrénovat s trošku jemnější nohou, já zkoušel spíš přeprat nedotáčivost plynem a výsledek není nijak oslnivý… myslím, že tady by nás všechny vyprášil SSS.
– BMW 330d – paráda, prostě paráda, moc hezká připomínka dávných let se zadokolkami dveřma napřed… a zároveň do budoucna připomínka toho, kam se případně dívat po autě pro zábavu. Ještě jednou děkuji majiteli za velmi tolerantní zapůjčení 🙂 . Její vítězství nad SQ7 v některých dynamických disciplínách bylo pro mě taky nečekané.
– Corolla – vcelku potvrdila předpoklady toho, že tenhle hybrid bych v garáži snesl a že Toyota udělala velký krok dopředu. Na druhou stranu… vyloženě jiskra nepřeskočila a prostorově je to přece jen trošku slim-fit. Ale hezká dynamika a každopádně velký krok kupředu.
– Kona – vlastně můj první kontakt s tramvají… a vcelku příjemný. Je potřeba si zvyknout na rekuperaci po sundání nohy z plynu a interiér není úplně můj šálek čaje, jinak ale hezky vyvážené auto, které překvapivě jede a není mu moc co vytknout.
[11]
10. 11. 2019 v 22:02lamal
Super akcia aj citanie, cest vsetkym zucastnenym a organizacii ! Este viac ma stve, ze mi to nevydalo.
PS: Co tak sraz niekedy v Kvetnu ? 🙂
[12]
10. 11. 2019 v 23:56scadar
Tak jsem rad, ze mi to vyslo, ale priste prosim objednat lepsi pocasi, v botach mi cvachta jeste ted. 🙂
Diky vsem, kdo nabidli sva auta k vyzkouseni a k projizdce a diky organizatorum za… organizaci. 🙂
[13]
11. 11. 2019 v 10:09webpaja
Evidentně pěkná akce! Paráda kluci…takže diesel není dead, Corolla hybrid je mrštná mezi kužely, Machi umí řídit i loď a počasí neporučíš.
Za BMW 330d palec nahoru, opravdu hezký výkon! 😉
[14]
11. 11. 2019 v 10:09webpaja
(8) těšil jsem se na fotku tvojí ex a ty tam dáš čísla od BMW 😀
[15]
11. 11. 2019 v 11:07speedfred
(14) moju ex mám ako profilovku 🙂
[16]
11. 11. 2019 v 11:23Ozzman
To je nějaká ruská modelka, ne ? 😀
[17]
11. 11. 2019 v 11:43webpaja
(15) Ano, zuby má tak aby nekousla.
[18]
11. 11. 2019 v 11:56speedfred
Hlavne sa na tom zube dobre otváralo pivo.
[19]
11. 11. 2019 v 12:10stealth01
Taky moc díky všem za příjemnou a uvolněnou atmosféru, provoněnou benzinem ne vlastně naftou, chtěl jsem říct elektřinou (elektřina voní?)…
Whatever, prostě díky kluci za super zážitek a déšť vůbec nevadil.
P.S.: moc moc díky za fotku a podporu mého YT kanálu Akcelerace Videoblogy… 🙂
[20]
11. 11. 2019 v 12:56Mikesus
[19]
Elektřina? Rozhodně. Vždyť nejvíce byla cítit Kona, když se kolem linul odér spálené gumy.
[21]
11. 11. 2019 v 13:13webpaja
(20) To se jí roztékala izolace kabelů?
[22]
11. 11. 2019 v 16:07Mikesus
[21]
Ne Ne. To tak protáčela kola, že se od nich kouřilo. I když to byla spíše vodní páry. Nicméně guma z pneu to tam chvilemi zasmrděla dost.
[23]
11. 11. 2019 v 17:54JirkaVejrazka
Hele, Ozzmane, kdo jel s tebou pri mereni RaceLogicem jako zatez? 😉
[24]
11. 11. 2019 v 18:38Mikesus
[23]
Prý Adéla. 🙂
[25]
11. 11. 2019 v 20:44Ozzman
Ano, jka píše Mikesus, jeli jsme tam dva, vlastně tři, takže jsem měl největší zátěž ze všech! 😀
[26]
12. 11. 2019 v 09:26wakantanka
Škoda toho počasia, ale zase čítam že podarená akcia. Bodaj by ich bolo viac a trebárs niekde na Morave? Kam by vedelo prísť asi viac ľudí? Palec hore chlapi.
[27]
12. 11. 2019 v 10:19Emel
Pochybuju, že by na Moravu přijelo víc lidí… ale pokud se toho někdo z místních ujme, tak se to může zkusit.
[28]
12. 11. 2019 v 11:48speedfred
Tak zase keby to bolo na Morave, je malá pravdepodobnosť že by prišlo aj Poršä.
[29]
12. 11. 2019 v 13:24MariAchi
[7]
No ještě žes tam nejel, to by v tom slalomu nastalo vraždění dýzlátek… 😉
[30]
12. 11. 2019 v 14:59martin_MPS
Díky za super sraz, předčilo to mé očekávání. Pokud bude něco v „nezimním“ období, pokusím se napravit svou pošramocenou „elektromobilní“ pověst 🙂 a vezmu osmiválec v benzínu a samozřejmě RWD.
Jinak perfektně jsem se svezl s BMW 330d, to mě velmi překvapilo (a to bylo i očekávání docela velké) !!! Díky.
[31]
12. 11. 2019 v 15:33Emel
Mariachi: vraždění by nastalo v dynamice. Ten slalom byl hodně utaženej a v té části mezi kuželama nebyla šance nějak využít výkon, myslím, že by nás tam všechny vyškolilo nějaké malé auto… woodyho SSS, nebo nějaká MX-5. Hlavně ta druhá sada kuželů tam byla tak, že jsem se bál, že budu muset couvat 🙂
[32]
15. 11. 2019 v 08:09kpt.Budha
Moc pěkné počtení a zřejmě dobrá akce, zkusím někdy také dorazit, ale když má člověk půl roku všechny soboty plné, je to těžké 🙂 Jen jestli bych drobet mohl, může mi někdo vysvětlit, jak je myšleno, že při slalomu je manuální převodovka nevýhodou? Mám úplně opačné zkušenosti ze slalomů a pomalejších vrchů či okruhů, že automat vůbec neví, co s tím, když se rychlosti blíží hraně 1-2 🙂
[33]
15. 11. 2019 v 09:46Ozzman
kpt.Budha:
Narážíš na to, co je v blogu, nebo co psali kluci v diskuzi? Já jsem v blogu mluvim o nevýhodě manuálu při měřeném sprintu v podmínkách hustého deště a vody na vozovce 😀 A to opravdu není jednoduché držet krok s auty s AT a 4×4 😀
[34]
15. 11. 2019 v 10:33kpt.Budha
U sprintu to samozřejmě chápu, ale je to dvakrát zmíněno u slalomu…
[35]
15. 11. 2019 v 10:48Ozzman
Ok, tak to je otázka na Mikesuse, on je autorem této části 🙂
Nicméně já měl plné ruce volantu a ještě u toho řadit bych taky nechtěl 😀
[36]
15. 11. 2019 v 13:06RADEK1
Ozzy omluva , že jsem nedorazil.Ve čtvrtek před akcí jsem přezouval a při té proceduře se zjistilo ,že mám nakoplý disk. Na zimních kolech auto drnčelo a chvělo se. Nechtělo se mě jet cca 650 km s autem o kterém vím , že není úplně ok.☹️
[37]
15. 11. 2019 v 19:25Mikesus
[32]
Ze všech aut byly manuály 3. U žádného automatu jsem si nevšiml, že by měl problém si vybrat, nejelo se na rozhraní 1 a 2 nebo 2 a 3. Což ovšem neplatilo pro manuály.
První byl Civic, atmosféra, která potřebuje točit, jednička byla příliš krátká na daný slalom, dvojka nedokázala využít potenciál a když byla rychlejší pasáž, opět byla dvojka příliš krátká a bylo potřeba řadit buď v zatáčce, nebo počkat až za ní, u toho bylo poznat hodně že vteřiny utíkají. A to nemluvím někdy o řazení mezi kužely, kdy člověk potřebuje ruce na volantu. Automaty s tímto vůbec problémy neměly.
Superb a guilietta neměly takový problém díky turbu, ovšem zase, řidič mohl buď točit, nebo řadit, současně to ve slalomu nešlo.
Mne osoboně by zajímalo, jaké automaty měly problém se slalomem. U nás byla dvouspojka, CVT, HDM. U žádného se neobjevilo nic tebou zmiňovaného.
[38]
17. 11. 2019 v 15:42DonVito
Cau Ozzy,
diky za organizaci Tobe i Machimu.
S odstupem si dovolim take par dojmu.
Corolla se ve slalomu chovala opravdu velmi dobre.
Teziste.. Hranice adheze byla posunuta opravdu daleko. Velmi neutralni (napr. oproti Civicu, ale i Julii..).
Alfa je lepsi ridiske auto nez Civic (9.g) a potlacuje nedotacivost brzdenim vnitrniho kola. Opravdu to funguje. Turbo benzin se sbira v praxi vyrazne lip nez atmosfera..
BMW prekvapilo, ze bylo schopne konkurovat SQ7 a celkove potvrdilo sve kvality. Na driftovani samozrejme existuji lepsi kombinace, nez diesel s automatem
[39]
18. 11. 2019 v 10:53kpt.Budha
Pořád tomu nerozumím 🙂 Píšeš, že se nejezdilo na rozhraní, ale následně že bylo potřeba řadit v zatáčce, to je trochu rozporuplné 🙂 Já s tím mám opravdu špatné zkušenosti u DSG. V manuálním režimu nechám dvojku, ale musím zabrzdit trochu více, takže při plném plynu i přes manuální režim prostě skočí jednička v nějakých 5500 otáčkách, to má za následek ztrátu rovnováhy a samozřejmě úplně zbytečné protáčení kol, protože na jedničku předokolka prostě neodjede, takže se musí z plynu, rychle pádlem zařadit dvojku…kouřové efekty přebytku (zřejmě) nespáleného benzínu ve výfuku ani nepočítám, prostě nic dobrého. Kvůli tomu jsem si říkal, že s touhle konfigurací na slalom už nikdy. Stejně tak třeba v Mýtě na okruhu…
Vůbec to, prosím, neber jako kritiku článku nebo čehokoliv, jen se to snažím správně pochopit.
[40]
19. 11. 2019 v 11:26
[39]
Když někdo nemá osobní zkušenost z konkrétní situací nebo to nechce pochopit, je to jen házeni hrachu na zeď
[41]
19. 11. 2019 v 13:15webpaja
(40) Zrovna od Budhy by se většina z nás mohla učit řídit…
[42]
20. 11. 2019 v 00:05Mikesus
[41]
A to někdo rozporuje? Vždyť to mu nikdo nebere a jediný ty mluvíš o něčem, co tu vůbec nepadlol. Jen by chtělo si osobně vyzkoušet konkrétní situaci. Ano, má svoje zkušenosti, ale tady nebyl, stejně jako ty, a přesto chcete tvrdit opak?
Je zajímavé, že i ta Kona nebo prius byly lepší než většina manuálu. Kdyby Ota4 nejel víc pokusů, skončil by ještě za priusem taky. Který jel jediný pokus. Takže jestli je manuál lepší na slalom, jsou giulietta, civic a superb horší auta podvozkově než eco prius plugin.
https://youtu.be/mOgyAh8whu8?t=68
https://youtu.be/Jplftr5rxLU?t=89
[43]
20. 11. 2019 v 04:40webpaja
(42) Já ti napovím…rozdílní řidiči? Někdy mě přijdeš, že dost přeháníš…
[44]
20. 11. 2019 v 11:21Ozzman
WebPaja, Kpt Budha:
Pánové, vy si pořád pletete vaší zkušenost s vašimi auty, s těmi , které byly na našem okruhu a hlavně s tím, že (snad se nikdo neurazí), že ho jeli totální amatéři, kteří to jeli většinou poprvé a tak nějaké problémy s převodovkou, které řešíte a drobné rozdíly, které by profík poznal a díky tomu stáhl čas, jsou irelevantní 🙂 A proto měla náskok auta s automatem.
DSG jako takové bylo pouze v jednom autě, já to jel také s dvouspojkou, ale od Fordu a tam byla trvale dvojka při kličkování ve slalomu, neřadil jsem, nechal jsem režim S (navíc auto ti tam udrží rychlost v manuálním režimu i přesto, že jsi v omezovači a neodřadí, takže tam by si možná mohl s manuálním řazením pracovat lépe). Manuály byly pouze Giulietta 1.4T 88kw, Civic 9G 103kw 1.8 a Superb II 1.8 TSI 118kw. Tyto auta měla hlavně i problém vychytat rychlý rozjezd na mokru a proto je pak válcoval i ten Prius s CVT (který prostě zatočí na předokolku nečekaně dobře a díky elektrice má pořád výkon pod plynem v této malé rychlosti a neřeší otáčky a správné řazení). Na suchu bych se tam troufl říct prodral svižněji i se starým Cliem… Tedy až do té dlouhé táhlé zatáčky, tam už by mi výkon chyběl.
Takže prosím, pokud máte závodnické zkušenosti a ambice, nepřenášejte je sem, mezi amatéry 🙂 Jak píšeš Pájo, kdo nemá zkušenost z konkrétní situace…. my nemáme vaše zkušenosti a vy jste nebyli na našem slalomu s těmito auty a s našimi nezávodními zkušenostmi 🙂 Klidně přijeďte a alespoń co se mne týče, svezte mne, rád se podívám a naučím…Vím, že minimálně ty řídit umíš, Budhu neznám 😀
A ano, jistě, že je to řidičem…
[45]
21. 11. 2019 v 06:01webpaja
(44) Myslím, že jsi špatně pochopil Budhu, který vysvětloval proč DSG není to pravé ořechové a já jen podotkl, že to vychází ze zkušeností. Tím neříkám, že by nemohl dostat naplácáno apriori od někoho s DSG. Mimochodem podívej na čas Machiho s těžkou krávou 😉
[46]
21. 11. 2019 v 08:14Ozzman
Ta těžká kráva je nyní můj dream Car.. a to chovám jistou nevraživost ke koncernu 😀 S jakou lehkostí se to auto pohybuje a ovládá…. velmi povedené… taky si to nechá Audi zaplatit 😀 No a navíc podváděl, zatáčí mu i zadní náprava! 😀
Já spíš reagoval na to celé nedorozumění, protože DSG tam bylo opravdu jen to v A3 a rozhodně to řadilo lépe, než MT se stejným motorem v Oktávce, kdy nemáš otáčky = chcípá ti motor a to bez legrace. Ale příjde mi, že to jsou všechny motory s MT po WLTP, co jsem zkoušel (TCe od Renaultu, Ecoboosty a ty TDI R4).
A s tím, že ti DSG v otáčkách odřadí, na tohle blbnutí je to asi špatné, ale zase já mám ten druhý extérm, kdy si zablbnu na okresce a pak už se mi nechce řadit a zapomenu na to a třeba drtím auto na trojku při akceleraci v omezovači, než mi to dojde 😀
[47]
21. 11. 2019 v 14:20webpaja
(47) Pořád mám na cukačky kolem komína a občas protáhnout přes republiku Yeti 1,2TSI MT po tatínkovi. Přesně vím kde to auto jede a co je už přes čáru. Podřazení s meziplynem pokud nemám trekové boty je samozřejmostí. To ti je taková prča, že s tím bych si na slalom troufl 🙂
[48]
21. 11. 2019 v 14:41Mikesus
(47)
Myslím, že bys nám ukázal jak to projet, ať bys dostal cokoliv do ruky. Třeba příště a pak treba bychom mohli vidět jednoho profesionála na porovnání MT a AT
[49]
21. 11. 2019 v 14:56Ozzman
A teď si vem, jak je zábavné to staré atmosférické lehké Clio 😀 Točíš točíš a teprve až nahoře výkon přichází, na klikaté okresce pak dýcháš na krk nejednomu obtloustlému mamaSUV 😀
[50]
21. 11. 2019 v 15:59webpaja
(48) Já jsem amatér stejně jako vy kluci 😀
(49) Takhle jsem si dával na klikatý okresce hošana v OIII 2,0TDI a já jel holčičí C3 1,2 atmo co mají holky na ježdění po úřadech :-))
[51]
21. 11. 2019 v 16:14Ozzman
Má to něco do sebe, co? 😀 Navrhuji příště udělat sraz slabých a starých aut 😀 To bude teprve záležet na tom, kdo umí řídit a né ty jejich automaty, 4×4, natáčecí nápravy a stovky koní 😀