-
Corolla Hybrid 2019, Den pravdy pokračuje, hořce….
Jak pravověrný naftový fanatik testoval hybrid….
Je pondělí kolem poledne, někdy kolem 16 h mám sraz s Mikesusem, který ještě před novinářskými testy získal na 2 dni auto, které do značné míry poznamená nejen poučenou diskuzní veřejnost: Hybridní Toyotu Corollu 2.0 s kombinovaným výkonem soustavy 132kw. Při obědě jsem si řekl, že se podívám, jestli už třeba na Sautu nejsou nějaké skladovky a jak taková Corolla mimo promofotky vypadá (když odmyslím, že jsem ji viděl v Německu na kamionu, to přeci jen není ono). Nacházím jeden jediný kousek v červené metalíze, vypadá hodně dobře, za 10 minut mi v messengeru přistanou fotky od Mikesuse “už ji mám” … to je to stejné auto ! O to více se těším !
První shledání je opravdu pozitivní, auto je ve verzi kombi, obuto na nízkoprofilových 18tkách, pár chromových doplňků (ližiny, lišty kolem oken), ale žádná divočina. Kdo trochu Toyotu a Lexx sleduje, tak ví, že si tato automobilka u většiny aut neodpustí trochu vylepšit konvenční tvary, jednou přidá grill na nárazník o velikosti sněžného pluhu, jindy třeba tykadla nad kapličku budíků, do SUV v kufru dá křivou podlahu, nebo 5. Dveře vylepší pár hranami jen tak….proč? Prostě aby to nebyla nuda ne?
Tohle auto nic z tohoto nemá ! Vypadá jinak, poznáte, že je v té změti převážně Evropských podobných aut něco jiného, ale vyčnívá pozitivním způsobem, je elegantní, přesto jiná. Pár maličkých pih na kráse by se našlo, ale to u každého auta, za mne by autu asi slušela hezčí koncovka výfuku zabudovaná do nárazníku a chvíli jsem si zvykal na optiku zadních světel, posuďte sami, k dokonalosti námi testovaného kusu snad jen chybí panoramatická střecha..….
Interiér vrcholné verze taktéž působí hodnotným dojmem, tedy…skoro. Bohužel se najdou místa, kde jsou velké plochy tvrdých plastů, výplně dveří, nebo části palubky a trochu zbytečný “převis” palubky před spolujezdcem kazí dojem z jinak přehledného interiéru s příkladně umístěnou obrazovkou infotainmentu. Vypíchnu ještě sedačky, to je asi věc, kterou u Toyoty nečekáte, krásně tvarované a velké sportovně střižené sedačky (proč já vůl je nenafotil! :/ ), jen ten falešný chrom mezi sedákem a opěrkou bych si odpustil (na tom jsme se shodli oba :D). Olizovači plastů ze starých Oktávek budou mít tedy trochu vody na mlýn, ale dost nových aut této třídy, včetně Škodovek, má interiér plastovější.
I když se jedná o auto C segmentu, definoval bych novou Corollu kombi jako konkurenta právě Oktávie a i v prostornosti je tu znatelný přesah do střední třídy. Délka činí 4,65m, což je skoro stejně, jako Oktávie kombi (4,659m), rozvor má Corolla dokonce o 2cm delší (2,7m vs 2,68m) a je o trochu užší. Ve výsledku se sám za sebe posadím a pohodlnně
(mám 188cm), jediné co bych Corolle vytkl je, že má nízko posazené sedačky v zadu
a hodně zaoblenou střechu, takže jsem si při nastupování dal do hlavy :D. Jsem líný hledat objem kufru, je opticky trochu menší, než v mém Mondeu (kde to taky není žádná sláva) a na Oktávii tedy rozhodně nemá, především ve výšce po roletku, ale nic s čím by rodina nemohla žít.Ale dost čísel, všechny asi zajímá, jak to jezdí ! Jezdí dobře….
Prvně jsem se nechal svézt, auto je velmi dobře utlumeno, hlavně proti Aurisu je to o 2 třídy lepší auto, ani díry moc nevnímáte I přes velikost gum, v městských a příměstských rychlostech je auto živé, ale nic, co by asi neuměl podobně výkonný spalovák, sice chybí obligátní turboefekt nafty, co zarazí do sedačky, ale Corolla jede velmi svižně.
Po pár kilometrech jsme na rovném a skoro opuštěném úseku bývalé slavné karlovarské silnice u obce Pavlov. Chvilka pravdy nastává a my začínáme měřit stejně, jako na letišti. Nejdříve 0-100, syrová (najeto 350 km) Corolla to dává za 9s, což je oproti papírovým hodnotám o 1s pomalejší, ale I tak je zrychlení slušné. Zkoušíme pár dalších měření, najednou nám příjde, že je cosi s GPS, navíc na hodnoty 0-50 se dostáváme kolem 4-5s,což je řádově pomalejší, než Auris,Yaris,Prius, I většina testovaných spalováků. Dáme tomu čas a další pokus později.
Sedám za volant já a jedeme směr Křivoklátské lesy, prověřit pověsti Hamunnasakry – baterky v kufru a těžiště proklatě nízko. Auto má síly dost, na dlouhé rovince za přikázanou 70 km/h šlapu na plyn, šok… motor zní pořád stejně a monotónně… čekám, kdy odřadí a nic…jo CVT…. 😀 ale již tento krátký úsek předznamenal něco, co je pro nás oba nečekané a bude pro hodně závodníků v naftových kombi a to, že tento hybrid i mimo město nebude žádné ořezávátko.
Jsme na krásných klikatých silničkách v oblasti Vysokého vrchu, jelikož jako místní to tu docela znám, dávám Corolle trochu napít, jede hezky, sedí v zatáčkách, ale jelikož se po zimě na silnici válí štěrk, párkrát cítím prokluz a lehoučkou nedotáčivost, na ten výkon by jí tak slušelo AWD, postesknu si!
Nafotíme zběžně auto mobilem, ani jeden z nás nejsme fotografové 😀 Mezitím se vzpamatovala GPS, jdeme znovu měřit, pro jistotu stopujeme i po staru odečtem z tachometru.
0-50 opakovaně nezávisle na 2 měřících přístrojích – 4s… autu prostě chvíli trvá, než se rozhýbe, žádné najíždění na záda v koloně se nekoná. 0-70: 6s, 50-100: 5s, tady už to značí velmi slibnou dynamiku a pak příjde Zettiho vymodlená akcelerace 80-120. Corolla to dává za nádherné 4,3s ! Pro porovnání stejně výkonné Mondeo TDCi to dá za 6s, doplním z diskuze od Woodyho informaci, že Leon TSI 180k kolem 5s.
Musíme zkusit dálnici ! Z Berouna je to prý neplacené (auto nemá dálniční známku), najíždím na dálnici a začíná ta pravá diskotéka. Za monotónního zvuku vytočeného motoru akceleruji, ještě na “obchvatu” města atakuji omezovač (abych byl přesný, měl jsem tam asi 175 km/h a dál jsem s ohledem na provoz a vědomím, že už nějaký ten bod mám, radši přestal zrychlovat)…. Cože ? Tohle je hybrid ? To není možné ! Předjíždíme veškerý provoz do prudkého kopce a znovu, ze 130 na 160 jste za pár vteřin a to do kopce ! Dole u sjezdu na Lodenici, kdy dálnice opět začíná stoupat nás dojíždí rozjetý MB Sprinter, opět 120-160 za pár vteřin do kopce. Tohle auto JE na dálnice ! Nebýt omezovače, prolétli by jste s ním autobahn stejně dobře, jako s jakýmkoliv dieslem.
Dojíždíme na kraj Prahy a spotřeba ukazuje i po takovém jízdním režimu 6.5 litru na sto ! Pak se vydáváme do centra Prahy v dopravní šipčce, Mikesus zkouší adaptivní tempomat v kolonách, auto jede samo ! Blankou lze s nadsázkou projet I tak, že vůbec nebudete sedět na místě řidiče 😀 Po cestě Praha západ-centrum-Praha západ v dopravní špičce – 5,2 litru na sto ? Ano, opravdu to funguje.
Nutno podotknout, že auto bylo nabito elektronikou a asistenty, které bych si já asi povypínal a vím, že podobné řešení lze dokoupit do většiny konkurence, takže to asi do blogu nepatří, ale namátkou auto mělo třeba headup display (bez toho bych se obešel), automatické parkování (to jsem si zkusil, je to fajn, bylo to mé poprvé s tímto systémem, ale sám bych asi zaparkoval rychleji), nebo hodně inteligentní adaptivní tempomat, což v koloně fugnuje velmi dobře I když jsem byl chvílemi nervózní, že auto řídí počítač, včetně zatáčení :D. Přes takto vyspělou elektroniku na palubě má dost průměrný infotainment a navigaci, není horší než SYNC 2 od Fordu, ale né o moc lepší :D.
Klady a zápory:
+ dynamika na dálnici
+ prostornost
+ pohonné ústrojí a spotřeba
+ vzhled
– Omezovač na 180 km/h (vím, že to musí být, ale to je to, co vás opravdu naštve)
– Monotónní zvuk při akceleraci
– Pořizovací cena, ale je to novinka
– Lacinější plasty v interiéru i u nejvyšší výbavy
– Horší infotainment, ale já jsem z Fordu zvyklý 😀
– Absence 4×4, takto silnému autu by opravdu slušelo
Hodnocením testů ACZ bych Corolle dal 4,5 hvězd z 5 možných.
Co říci závěrem ? Pokud má takto vypadat vývoj elektromobility, pak ano, s touto Corollou na dálnici potrápíte nejdnoho cesťáka s managerským mainstreamovým kombikem/sedanem/SUV, ve městě pak poskakování na elektriku má smysl. Velikostně Corolla kombi zastane rodinné auto a určitě vás odveze i k moři a to komfortně, levně a rychle, pokud nepojedete přes Německo 😀
Pokud se na to podívám optikou C segmentu, takto vybavená a motorizovaná Toyota je dle mne jednou ze špiček mainstreamové produkce. Horší je to ale s cenou, námi testovaná Corolla stojí bezmála 1 milion kč a za to už máte střednětřídní kombík s 4×4 a možná i vyšším výkonem. Je to otázka priorit.
V zatáčkách jsou auta, jako Focus s EB či Leon TSI trochu hravější (neříkám, že rychlejší) i přes absenci baterek v kufru, na dálnici jsou zase auta, která za podobné peníze budou vhodnějším parťákem na dlouhé přesuny, ale jsou to rozdíly, které každý vnímá subjektivně a i objektivně nejsou zásadní a Toyota udělala obrovský skok kupředu a postavila konečně auto, které i optikou nás, českých Pepíků, kteří máme za modlu dvoulitrové TDI fkombi,fčipu,fmetle na hlínách, je hodně dobré a v ledasčem i lepší, než jsme čekali.
Kdo kupujete kombik v této cenové a nehledáte zrovna “hot kombi” s manuálem na řezání zatáček, nebo nelítáte často německou dálnicí, běžte si to zkusit !!! Stojí to za to ! Díky Misesusovi za přizvání k testu
A oázka na mne, koupil bych si to? Já bych ji asi za Mondeo nevyměnil, protože přecijen ten podvozek má o malinký kousíček dotaženější, v zimě se mi AWD hodilo a na dálnici mne neobtěžuje monotónní zvuk motoru, navíc se mi Mondeo prostě líbí, ale vím, že by mi při předjíždění Corolla natrhla zadek.
Pravda o Škodovce – Český sen pro masy
56 Responses to Corolla Hybrid 2019, Den pravdy pokračuje, hořce….
[1]
19. 3. 2019 v 11:25Ozzman
Jen malá oprava k ceně:
Corolla kombi s tímto motorem začíná ve verzi Comfort na 685 tisících, sice nebude vypadat takhle parádně, ale to je už cena, která na takto velké kombi s tímto pohonem je hodně zajímavá.
[2]
19. 3. 2019 v 12:45Mikesus
Nejprve fakta o autu.
Jedná se o Corollu TS 2.0 HSD 132 kW ve výbavě executive, přípaltkovou navigací ( wtf Toyoto, auto za 800k nemá navigaci? A ještě za ni chcete 20 tis. ), paketem JBL ( 25 tis. ) a paketem VIP ( 50 tis ), v červené metalíze ( 22,5 tis ). Takže cena toho kusu byla 922 tis. To už je sakra sebevědomá cena na takové auto. Uvidíme, jestli má Toyota pro ni argumenty. Na druhou stranu za dvoulitr v „základu“ dáte 685 tis. To už tak hrozně nezní, obzvlášť když ten základ není jako u evropských automobilek, kde některé snad nemají ani směrovky :D. Co tam je nebo není za výbavu, to si každý může přečíst z ceníku. I když musím říct, že zrovna ceník nové corolly není úplně sdílný. Například se nedozvíte, že v nejvyšší výbavě máte elektricky otevíraný kufr ( executive určitě, selection nejspíš také, ale zbytek nemá ). To je podle mého věc, kterou by tam měli napsat. A takhle je to s několika dalšími prvky výbavy.
Na první pohled to snad nemůže být Toyota, nevypadá zle, některé křivky můžou být kontroverzní, ale nejsem odborník na design, takže maximálně řeknu, ano vypadá dobře. Předek rozhodně mnohem lépe, než zadní část. Po otevření dveří nebyl display infotainmentu co mne zaujalo, ale ta hrozná plastová imitace chromu na předních sedačkách. To bych se tedy odpustil. A navíc ještě třešnička na dortu. Tuto imitaci si musíte připlatit v paketu VIP za 50 tis. Ano je tam jen tehdy, když máte celokožený interiér, jinak tam je černý plast. Většina plastů je měkčená, ale také najdete tvrdé jako kámen. Takže pokud máte ve svém okolí olizovače plastů, tady se vám vysměje.
Sedačky jsou velice pohodlné, ještě více než ty co mám v Aurisu ( a musím říct, že ty „sportovní“ z aurisu jen tak něco nepřekonalo ). Sedí se ještě níže, takže pozor na hlavu při nastupování. Dost lidí se praštilo už v Aurisu. Infotainment je pro mne zatím dost neintuitivní, Toyota ho úplně změnila. To samé ovládání na volantu je úplně jinak. Ovládání tempomatu na volantu je o zvyku. Když si vezmu, že jsem jezdil s auty s ovládáním na páčce směrovek ( VW ), na volantu ( Nissan a teď Toyota ) a pod volantem ( starší Toyoty ), tak nejlepší řešení mi přišlo právě u těch starších Toyot na páčce pod volantem.
První co mne za přístrojovém štítu zaujalo byl otáčkoměr. Proč proboha? K čemu otáčkoměr u hybridu s CVT? Powermeter je pro tento pohon mnohem přínosnější. A i když se zobrazuje na HUD ( který mimo jiné máte také jen v paketu VIP ), místo otáčkoměru by byl mnohem přínosnější a lépe čitelný. Další věc, co mi bude chybět je volič převodovky. Ten joystick z aurisu je to nejlepší ( neříkám nejhezčí ) co jsem kdy měl možnost řídit. Žádná zbytečná pojistka na změnu, jen cvak a máte přehozeno a sám se vrátí do výchozí pozice. Nemusíte řadit R,N,D, prostě cvak na D a jedem. Pro někoho asi zklamání, nemá to mechanickou ruční brzdu. Zařadíte P a parkovací brzda se sama aktivuje. Dáte D a automaticky se deaktivuje.
V pondělí po poledni jsem si auto přebíral a vyrazil za povinnostmi po Praze. Cesta byla vesměs po centru – Holešovice, Staré Město, Nusle, Pankrác, Smíchov a nakonec na Zličín, kde jsem měl domluveno setkání s Ozzym. Výsledná spotřeba byla 5,2. S Aurisem tuhle trasu jezdím za cca 4,5-4,7. Když byl Auris nový a syrový, vzal si za takovou trasu 6 litrů. Tohle auto mělo najeto 300 km, když jsem ho přebíral, takže v porovnání s 6 v Aurisu, naprostá paráda. Jestli to nakonec ještě klesne jako u Aurise moc nevěřím, ale i kdyby to bylo jen 0,5 dolů…..
Ze Zličína jsme s Ozzym vyrazili směr Hostivice a dál mezi pole, kde nebude takový provoz, abychom vyzkoušeli dynamiku, jak už jsme slibovali několikrát. První 0-50 a 0-100 jsem zkusil, výsledek zvláštní, v porovnání s ostatními hybridy o 1s pomalejší na 50 a na 100 o 1 vteřinu pomalejší než papírovka. Dávám to na vrub syrovému motoru, ale pak koukáme, že aplikace dost stávkuje. Takže zkoušíme jiné, ale ty nejsou funkční téměř vůbec. Tak aspoň restart telefonu a k tomu ještě orientačně odečet z tachometru. Zatím si za volant sedl Ozzy, měl jsem vyfotit, jak se těšil :D, a vzal si ji do parády. Na svoji oblíbenou klikatou silnici ( no, bylo to pár zatáček, moc klikatá nebyla, ale asfalt byl alespoň prvotřídní – předpokládám do příští zimy už nebude ). Začalo další měření, hodnoty prosím berte jako orientační, podle té aplikace bych si ani netroufnul porovnávat s tím, co jsme měli na letišti, fakt se to chovalo zvláštně, ale měřila vždy stejně. A výsledné hodnoty byly prakticky identické ze všech měření. Doufám, že na příštím srazu budeme moct proměřit něčím přesnějším. Ozzy si pak zkoušel řádit na dálnici a prohánět dieslové octávky a dodávky a po navrácení se zpět svítilo na PP číslo 6.3. A že by Ozzy nějak jel na klouboka, se říct nedalo, doufám že nedorazí nějaká fotka. Poté znovu vynulování a hrr do pražského provozu, z okraje Prahy ( Ruzyně ) do centra ( Žižkov ) a zpět. Po většinou jsem nechal adaptivní tempomat, takže vše si řídila elektronika. Zajímavé bylo, že občas corolla jela úplně autonomně v koloně, někdy při rozjezdu požadovala potvrzení. Zároveň se chvílema Ozzymu nelíbilo, že si Corolla sama zatáčí a drží se středu pruhu bez mého zásahu, případně jela přesně v závěsu před námi jedoucího auta ( když to bude někdo zkoušet, není to autonomní řízení, jen pokročilí asistenti). A výsledná hodnota spotřeby? Opět 5.2. Musím uznat, že jsem čekal vyšší hodnoty.
Auto bylo na 18“kolech 225/40. A i přesto byl podvozek dosti komfortní ( Ozzy schávlně musel zkusit svoje známé díry a já zase ty mně známé 😀 ) a rozhodně ještě o třídu lepší než Auris, který má podvezk velmi dobrý ( komfortní a přesto se nenaklání ). No a ten hluk, ten mi z Aurise chybět asi nebude. Hlavně co se týče aerodynamického hluku, tak na tom Auris tak dobře není ( takový slabší podprůměr třídy ), ale tady to prostě nebylo. Kdyby Ozzy neřekl, že ho zastavil omezovač, ani bych si toho nevšiml.
V noci jsem jel ještě vyzkoušet přední matrix LED. Musím říct, že to bylo hodně „divné“. Za prvé mi subjektivně potkávací světla přišla horší, než BI-LED v Aurisu. Také když pustíte dálkové, není zde jen přepnutí clony, prostě cvak a svítí. Ale dálkové se pustí plynule, pomalu ( cca 1 vetřina ) se rozjasní do maxima. Má to nějak přisvěcovat do zatáčky ( měnit světelný kužel ), toho jsem si nijak nevšiml, ale neznamená, že to nedělá. No a pak to, že dálkové svítí pořád, i když je před vámi auto. Nikdo z protijedoucích řidičů na mne ani jednou neblikl, takže to asi funguje dobře.
Auto jsem vracel dnes, přibylo mu přes 200km, a musím říct, že jsem poprvé měl pocit, že se mi do Aurisu nechce. Výsledná spotřeba od převzetí po navrácení byla 5,7.
[3]
19. 3. 2019 v 13:03Ozzman
Ještě bych upřesnil to s tím omezovačem, nic mne nezastavilo, já dal nohu z plynu, protože na tacho bylo asi 175, nebo 178 km/h, možná jsem to měl zkusit (teď mne štve, že jsem to neudělal), ale spíš jsem se sám divil, jak rychle jedu a nechtěl jsem, aby jsme ještě vysvětlovali PČR, že takhle rychle jedeme v rámci vědy a dobra všech diskutérů ACZ 😀
[4]
19. 3. 2019 v 13:27JirkaVejrazka
K tem dalkovym matrix LED – ja je mam na aute taky a funguji dobre. S jednou vyjimkou: pokud je dlouha rovinka (500 a vice metru), tak dalkova jeste asi oslnuji protijedouci auta na druhem konci, ale kamera je jeste nedetekuje, dokud se nepriblizi. To je prakticky jedina situace, kdy na mne nekdo blikal.
[5]
19. 3. 2019 v 13:32Mikesus
[4]
Tak to je stejné s automatickými dálkovými co mám v Aurisu. Vypínají spolehlivě, pokud není dlouhá rovinka. Oslňují už, ale na tu dálku to nerozpozná.
[6]
19. 3. 2019 v 15:33JirkaVejrazka
Ale mam to stejne jako ty – nejake divoke nataceni svetel do zatacky jsem taky nepozoroval. Je ale zajimave sledovat, jak v zatacce dalkova „uhybaji“ pred protijedoucim autem…
[7]
19. 3. 2019 v 16:26Mikesus
U toho pluginu, tam má ty světla ještě rozdělené do segmentů, nebo ten matrix dělají jen ty 3 světla ze 4 na dálkové? Nikterak jsem to nezkoušel, ale když jsem ho měl tak mi přišlo, že se zhasínají celá jednotlivá světla podle velikosti sektoru, který se vypínal.
[8]
19. 3. 2019 v 16:46JirkaVejrazka
Dalkove jsou dva vnitrni segmenty a jenom jeden z nich (ten uplne vnitrni) je myslim matrixovy. Ale jeste se na to podivam pri nejakem vhodnem svetle.
Takhle to vypada kdyz sviti dalkova: http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_5bc799c1c144d&ga_id=GA_5bc7919835009
[9]
19. 3. 2019 v 21:29DonVito
Ahoj Ozzy. Pekny testik.
Dovolil jsem si jeste zkopirovat komentar k HSD, ktery si myslim se sem hodi.
Diskuze pod „letistem“ uz byla docela rozsahla..
https://m.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM
Vysvetleni HSD. Je to proste planetova prevodovka.
Stlaceni akceleratoru je jen vstup pro pomerne slozitou regulaci dvou elektromotoru a spalovaciho motoru. Tahle regulace ovsem muze pusobit naprosto prirozene a rice vlastne nemusi vubec zajimat 🙂
Jinak jeste poznamka k HSD Toyoty. Je velice jednoduchy mechanicky. Jen planetova prevodovka. Zadna spojka, zadna zpatecka, zadne razeni (jen vzajemne zmeny rychlosti..).
Ale co se tyce elektroniky, rizeni a regulace, tak je system slozity dost. 🙂
Je obdivuhodne, jak spolehlive vse (vcetne baterii) Toyote funguje.
[10]
19. 3. 2019 v 21:51Mikesus
[9]
Tohle video jsem koukal, než jsem koupil Auris. Je to velice zajímavé.
No a tady něco pro Jirku.
https://www.youtube.com/watch?v=-dHeRJdrnI8
Někde jsem kdysi viděl dokument o vývoji prvního prisusu a tam zmiňovali, že právě největší problém bylo to vše skloubit dohromady softwarově, aby se to vůbec hnulo z místa. Že jim často ty motory fungovaly proti sobě než to daly nějak dokupy.
[11]
19. 3. 2019 v 22:07JirkaVejrazka
Diky, ale ja ta videa velmi dobre znam, videl jsem je vsechny nekolikrat 🙂
[12]
20. 3. 2019 v 06:02webpaja
Tak se nám z Ozzáka ropáka stává Cable guy. Ano, takhle si hybrid umím představit v nižší střední. Dostatek síly na běžný provoz a solidní provozní náklady. Sice to co ztratíš na dnes už tlumeném kadla kadla získáš zpět v monotónním vysavačovém a otravném vytí při každém zrychlení, ale dá se zvyknout i na bití holí. Jestli má Corolla navíc slušný komfort jízdy, pak je tím, čím by měla být.
Bohuže,l pro mě je CVT otravná a nepřijatelná záležitost, snesitelná ještě s víceválcovými motory. Zatím je můj hybridní motorický favorit stále Infi Q50, ale na základě Dinarových zkušeností je famozní Panamera Turbo Hybrid a v rozumné cenové kategorii pak letos BMW nasadí P-I hybrid s R6 do 5er a 7er (samosebou i do gazíku X5).
Takováto hybridizace by měla být lepší než nafta 😉
[13]
20. 3. 2019 v 07:41Ozzman
Webpaja: Měl si to dočíst do konce, já bych to za TDCi ještě pořád nevyměnil 😀
Jinak si vlastně shrnul to, jaký jsem z auta měl dojem. Toyota konečně postavila hybrid, který svým výkonem a jízdními vlastnostmi dokáže plnohodnotně konkurovat konvenčním motorizacím i mimo město a to velmi obstojně. Hodně zajímavé by bylo přímé srovnání se stejně výkonnými turbobenzíny, asi budu muset někde sehnat Fokus kombi 1.5 EB 134kw, akorát se obávám, že tohle bude podpultovka v ČR 😀 Když dle Miromena starší 110kw dá 80-120 za 5s, tak tohle by se Corolle mohlo vyrovnat.
Auta o kterých mluvíš jsou pro mne z jiné cenové a o nich mohu jen maximálně říct, že hezky vypadají na fotkách 😀
[14]
20. 3. 2019 v 07:47Ozzman
DonVito: Díky, já vlastně jednoduší formu CVT – Variátor, znám docela dobře z Hondy – Skútru 😀 Takže princip znám, není to nic, s čím bych asi neuměl žít, jen dvouspojka se chová trochu více přívětivěji po zvukové stránce 😀 A když to není DSG, tak nemusí ani tak cukat 😀
Třeba ještě jeden rozdíl, když jsem jel z kopce, tak dvouspojka se chová jako klasický manuál, když pustíš plyn z kopce lehce ti brzdí motorem, což Corolla nedělá a je to jako když tam narveš neutrál.
Ještě bych možná dodal jednu věc, která je na hybridu jiná, na kterou mne Mikesus upozornil až po té, co jsem se lekl, že auto brzdí jinak 😀 Když jsem jel ostřeji v zatáčkách a chtěl si přibrzdit, tak se nejdříve nic moc nedělo, protože rekuperoval 😀
[15]
20. 3. 2019 v 08:01webpaja
(14) Váhavost u dvouspojky má i BMW nebo M-B, Ford ji přikryl ospalostí v celém rozsahu. Pořád lepší než variátor 😉
[16]
20. 3. 2019 v 08:18Dinar
Vím, že to tu má být oslava hybridu, tak snad jen aby řeč nestála… 🙂
http://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=nzE-fSh9gVw
[17]
20. 3. 2019 v 08:31Ozzman
Webpaja: Však jo 😉 😀 Ale někde v dáli slyšíš, že ta převodovka odřadila a stejně po té dálnici letíš 190 km/h (to říkám záměrně, protože to Hamuna tak rychle nemůže 😀 )
[18]
20. 3. 2019 v 08:35Ozzman
Dinar: Sám si oslava hybridu 😀 Mikesus neví, že jsem si pak musel v garáži chvíli začoudit a nadýchat trochu dieslových exhalací 😀
Ale vážně, to auto prostě jede znatelně lépe, než downsizované diesly typu 1.6TDI/1.5TDCi/1.6DCi, v některém režimu i než větší naftové dvoulitry. To je prostě fakt 😉 A jestli začíná tato motorizace na 700 tisících i v nějaké té výbavě, tak to minimálně za projetí stojí.
Koukám na to jako na konkurenta takové typické české naftové Oktávie a i když nám Toyotu Hamunna dost zhnusil, tedy mne rozhodně ano, tak Corolla mi zase mínění o této značce trochu poopravila 😉
P.s. Tenhle hranatý Aston já rozhodně radši, než ten stříbrný starší kousek, s kterým jezdil opravdový 007 😉
[19]
20. 3. 2019 v 08:36webpaja
(16) 😀
[20]
20. 3. 2019 v 08:41Mikesus
[16]
Na každodenní ježdění bych to nevybral, ale na jednu jízdu by byla moje volba úplně stejná.
A náhodou tuhle scénku už jsem viděl tolikrát, ale stejně mne pokaždé pobaví.
[21]
20. 3. 2019 v 09:37Dinar
(18) Je to sice pořád toyota, takže design jednotlivých částí je buď nijaký nebo přehnaný, ale je fakt, že vcelku corolla vypadá už lépe než auris. A pokud jede jak popisuješ, není důvod nevidět v ní alternativu k těm oktávkám s 1,6 tdi atp.
Co se V8 vantage týká, pro mně je to auto symbolem promarněné příležitosti, někdy před dvaceti lety mi jeden člověk nabízel ročník 84 ve velmi dobrém stavu, prý jen ta astoní spolehlivost je problém, jinými slovy přiznával, že „se na tom furt něco se.re“, a to za naprosto super cenu. Mně se to auto děsně líbilo, ale bál jsem se toho servisování, takže jsem pragmaticky vycouval, dneska, když vidím, že kusy po renovaci stojí i přes deset mega, docela mě to… mrzí. 🙂 😉
[22]
20. 3. 2019 v 10:08webpaja
(21) Poprvé od doby dvou generací 89-93, 93-97 a speciálně oba lifty se mi Corolla líbí. Dokonce tak, že vybírat HB nebo kombi ve třídě, byla by mezi prvními třemi automaticky ve výběru. Silný pohon, slušný design. 😉
AM je nádhera, kdykoliv a kdekoliv. Tomu se říká chybka 😀
[23]
20. 3. 2019 v 10:10Ozzman
Dinar: Opravdu je tam proti Aurisu posun hodně velký.
Tak to chápu 😉 Já rád tyhle 80tková hranatá auta, na rozdíl od většiny lidí, kteří když už, tak šilhají po starších zaoblených klasikách z let 60-70. jako je Etype, nebo ten Aston Vantage. Z dostupnějších aut té éry se mi hodně líbí Corveta C4, ale tu nikdo vážit zlatem asi nebude 😀 Popřípadě Camaro http://i2.wp.com/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/Chevrolet_Camaro_IROC-Z-4.jpg, či z Evropy 6er,8er, 124 Coupé a podobně 🙂
[24]
20. 3. 2019 v 10:26webpaja
(23) Tohle Camaro (MY85) jsem dva měsíce vlastnil v roce 1997 (přes léto). Ještě tenkrát dokázalo zvednout nejedno obočí a otočit hlavy ostatních lidí. Byla to zlatá barva s medovým inetriérem, 2,8 V6. Motor samozřejmě neměl výkon, podvozek příšerný a nejhorší byly brzdy. Ale to léto posloužilo dobře. 😉
[25]
20. 3. 2019 v 10:38Ozzman
Webpaja: Takže takovej americkej sen? Camaro, léto, holky? 😀 😀 Chápu…
Já jsem ještě zapoměl do Blogu napsat jedu věc, jak se jim kombík povedl a sedan zdá se taky, tak HB má opravdu prapodivný zadek :/
http://www.tipcars.com/toyota-corolla/hatchback/hybridni/toyota-corolla-hatchback-1-8-hybrid-comfort-50697043.html?bez-reklam&fotogalerie=4
Jak předkus 😀
[26]
20. 3. 2019 v 11:38woody-alien
[14] Ozzy, asi jsem tě měl nechat projet GTIčkem. Minimálně ve spojení s 2.0 TSI se DSG chová po stránce hladkosti chodu velmi dobře. To pověstné cukání je spíš v Hamunově hlavě než skutečnost. Její problém je jinde, v normálním režimu se snaží držet otáčky motoru nepřirozeně nízko. A S-ko je zase někdy až moc hrr.
[27]
20. 3. 2019 v 11:44Mikesus
[26]
Jezdil jsem s GTD a DSG. Mimo město jsem si nevšiml, že by to cukalo. Ale jakmile se popojiždělo ve městě, tak to tedy hitparáda nebyla.
[28]
20. 3. 2019 v 11:58Ozzman
Woody: Já mám taky dvouspojku a pokud nejedeš na S a nezahantneš to třeba v nějaké rychlosti do podlahy, aby muselo auto rychle podřadit, tak je to taky hladké, věřím, že podobně funguje i DSG, jezdil jsem s Passatem BiTDI a rozhodně mne nic neotravovalo a necukalo tak, abych v tom viděl nějaké negativum,takže se shodneme, že je to jen polínko do ohně od Hamunny a hodně záleží, v jakém je to autě.
[29]
20. 3. 2019 v 11:59Ozzman
Mikesus: Jenže tobě, zvyklému na CVT příjde i ta nejhladší dvouspojka, že cuká 😀 To je neobjektivní 😀 Každá převodovka má své pro a proti.
[30]
20. 3. 2019 v 12:03Mikesus
[29]
Budeš chtít vidět i ten HB? Zas tak hrozně, jako na té fotce to naživo není. Ale výrazné ano. Tomu ještě pomáhají to zvýraznit ty výlisy na odrazky a máme z toho opticky předkus
[31]
20. 3. 2019 v 12:06Ozzman
Ty máš zase půjčený HB? 😀 Už se nemůžeš dočkat? 😀 Tak když budeš mít cestu kolem tak klidně dej vědět, podíval bych se 🙂
[32]
20. 3. 2019 v 12:27woody-alien
[27] Mikesus – nj, tak je fakt, že v kolonách jsem s tím GTI toho moc nenajezdil. 😉 Ale můžu říct, že popojíždění pět metrů, stop, dva metry, stop 😀 nedělalo dobře ani HDM automatům, s kterými jsem jezdil a jezdím.
[33]
20. 3. 2019 v 12:40Dinar
(32) S dsg nemám za posl. roky odjeto mimo vyzkoušení nějakého, jí osazeného auta, nic, ale abych nachytal hdm při cuknutí, to je fakt svátek, tak dvakrát do roka, ať ZF8 nebo 9gtronic, se kterými jezdím. Já to cukání, o kterém se píše, buď nevnímám nebo to převodovky v mých autech prostě nedělají. 😉
[34]
20. 3. 2019 v 13:10woody-alien
[33] Dinar: No jo, já ale jezdím přece jen trošku plebejštější techniku. 😉 Takže řeč je třeba o 6.st. Aisinu v Mondeu. Ten si v těchto situacích klidně taky zacukal. Hamuna by mi nejspíš vysvětlil, že v C5 to bylo úplně jiný, mnohem lepší….ale tak nějak o tom pochybuju. 😀
[35]
20. 3. 2019 v 13:18Ozzman
Woody: Ty si měl Mondeo automat? To jsem nějak asi vypustil člověče … ale je jasné, že ta 2.2 TDCi od PSA byla úplně jiná, než ta v 2.2 HDi v C5 od PSA… 😀 Daleko horší, včetně převodovek a všeho.
[36]
20. 3. 2019 v 14:48iudex
(35) Tak tak, woody Ťa o roky predbehol vo vlastníctve Mondea kombi s naftou a automatom. Ale keď zistil, že s tou naftou jazdí za viac, ako ja s benzínom, tak to rýchlo predal a presedlal na benzíny, ktoré odvtedy jazdí. 🙂
[37]
20. 3. 2019 v 15:00Ozzman
Iudex: Automat měl asi dřív, ale Mondeo kombi v naftě.. to by se dalo polemizovat 😀 Já jsem vzplanul láskou už v létě 2011, takže ? Woody? Kdy sis koupil MK4 ? 😀
Já už taky nejezdím zrovna za levno a vzhledem k tomu, že je nyní nafta kolikrát i dražší o 2Kč na litru, tak už dieslové Mondeo tak výhodné není 😀 A automat, ten jsem ani původně nechtěl, jiné nebylo :D, tak jsem se s tím smířil, dnes bych neměnil 😀
[38]
20. 3. 2019 v 16:08Mikesus
[31]
Zatím nemám, ale pokud budeš chtít předkus vidět na vlastní oči, klidně vyzvednu. Ale počítej, že dvoulitr to nebude. Takže utrpení nebude jen vizuální 😀
[32]
To bych mohl povídat to utrpení s automatem v i40.
[39]
20. 3. 2019 v 18:15woody-alien
[37] Ozzman : Objednáno v květnu 2011….dodání se trochu zdrželo, to víš – z výroby to není hned jako v bazaru 😀
[40]
20. 3. 2019 v 19:57Ozzman
Mikesus: Kvůli mne nemusíš 😉 To spíš kdyby si to měl a nudil se, tak se klidně mrknu a mužeme se projet 🙂
[41]
20. 3. 2019 v 19:58Ozzman
Woody: No, to víš, bazar má výhodu 😀 V Květnu 2011 jsem slintal nad Lagunou 3 4control a Passatem B6 a nějaké Mondeo mi bylo egal 😀 Tak bych to uzavřel plichtou? 😀
[42]
20. 3. 2019 v 20:48DonVito
Ozzy:
Jestli ti nevyhovovalo (ne)brzdeni motorem, tak Honda CR-V na to ma padla 😉
Kdyz uberes plyn a zmacknes +, tak se zvysi rekuperace.
Kdyz minus, tak se rekuperace snizi.
Neni to spatny, ale e-pedal (nebo jak se to jnenuje) u Tesly nebo Nissanu mi prisel lepsi.
U Hondy musis nastavovat pri kazdym ubrani. U Nissanu (nebo u Hyundai) myslim, ze to nastavis jen jednou, jako charakteristiku „plynu“.
[43]
20. 3. 2019 v 22:10Emel
Jo, jo, takhle by to šlo. Někde kolem těch 700, s dvoulitrem… klidně i v té červené.
Interiér má podle fotek pár mušek, schránka na brýle se zřejmě taky nekoná, ale jako celek bych si to představit uměl. Ne poprvé si říkám, jaká je škoda, že Toyota dělá kombík z japonců jako jediná (Civic Tourer už moje podvědomí potlačilo, v zájmu zachování duševního zdraví).
Za 760 je Octavia RS, ale pokud člověk uváží vyšší provozní náklady, tak je rozdíl proti té základní Corolle za 685 dost velký. A pokud by člověk chtěl automat (jako že nechtěl), tak je to dalších 50.
[44]
20. 3. 2019 v 23:31
[43] Emel: Jsem hnidopich od přírody a rád bych na tu Corollu něco našel….ale nějak nemám co. Jak píšeš, takhle by to šlo. 😉 Přece jen mi nedalo spát těch 80-120, když 0-50 je vyloženě podprůměrných a 0-100 není špatný, ale žádná extra sláva. Nějaká videa jsem našel, ale žádná relevantní měření. No ještě uvidíme. Co je nezpochybnitelné, je spotřeba. Tam je to jasný. Omezovač na 180 trochu zamrzí. Jak kluci píšou, v Německu na autobahnu větší problém než u nás, cílovku to zřejmě moc trápit nebude. Pokud se týká využití mimo dálnici, no zase bych řekl…..ale raději neřeknu. 😀
Cena by se jako argument nabízela, základ určitě špatnej není, ale nějakej paket by to chtělo a začíná to šplhat. Jenže konkurence nám ubývá – Megane GT205 je fuč, Levorg byl moc sportovní takže z něj bude chcíplotina atd. Pořád ještě zbývá pár aut, ke kterým můžeš utéct, ale o to nejde. Corolla s dvoulitrem je pro ně prostě momentálně vážný soupeř a musí se s ní počítat.
PS: Ale abych neházel flintu do žita….použiju dar přítele Areseho. I kdybych v nějakém pomatení smyslů pominul automat, tak fuuuuuuuj, co ta nucená elektrická ručka. 😀
[45]
20. 3. 2019 v 23:35woody-alien
[44] Tento příspěvek jsem psal já. Jakmile ti to trvá déle než je zrychlení vybitého Aurise 1.8 Hybrid na 200 km/h 😀 (pardon) tak tě to odhlásí a už pak u příspěvku chybí nick.
[46]
20. 3. 2019 v 23:43Mikesus
[43]
Schránka na brýle není v žádné výbavě. Taky mne to nemile překvapilo. Interiér má mušky, o tom žádná, ale tu nejhorší jsme nevyfotili, to mne mrzí, ta strašná imitace chromu na předních sedačkách.
[47]
21. 3. 2019 v 00:50Mikesus
[44]
Abych byl upřímný, dnes mne ten omezovač opravdu omezoval, snad poprvé za ty 3 roky. Musím říct, být přes hodinu prakticky v kuse na omezovači, to je opravdu jen pro silné povahy. Pak už jsem rezignoval i na snahy to přehlušit rádiem :D.
Když jsem dorazil, ani autu se po Praze nějakou dobu nechtělo přepnout na EV :). Asi byl hybrid pln adrenalinu.
[48]
21. 3. 2019 v 00:54Mikesus
[45]
Buď vklidu, ručička se zastaví na 199 ( podle digitálního ), takže bys příspěvek nikdy neodeslal.
Ale jinak to zas tak dlouho netrvalo, jen se nesmělo jet do kopce, pak to spadlo o 10-15 dolu.
A ta spotřeba na hybrid taky parádní. 8,5 jsem tam za 150km viděl poprvé.
[49]
21. 3. 2019 v 08:32Dany
Skúšal som zrýchlenie s aplikáciou, ktorú ste používali na letisku a pri meraní Corolly 2,0. Takže Megane GT205:
0-50 3,01
0-100 6,98
80-120 4,02
Raz sa mi podarilo namerať pri 80-120 2,99s, čo je asi blbosť a pravdepodobne neskôr spustilo stopky. Inak boli hodnoty vyrovnané. Štart z 0 pomocou Launch control.
Megane je sprevodovaný nakrátko a na trojku dosiahne na tachometrových 98. Pre stovku je potrebné preradiť za 4. To ešte mierne zdržuje.
Ak Corolla takto pružne zrýchľuje vo vyšších rýchlostiach, tak je to obdivuhodné.
[50]
21. 3. 2019 v 10:28Ozzman
Woody:
Ještě tak strašné to v nižší střední není a auto kolem 180-200k jako kombi koupíš:
Astra 1.6T 147kw – od 600 tisíc
308 GT 1.6 165KW – od 670 tisíc
Fokus ST line 1.5 134kw od 564 tisíc
Takže to není tak zlé.
Mikesus: Přihrádku na brýle koupíš na Aliexpressu 😀 😀 😀 No stress
[51]
21. 3. 2019 v 11:58Mikesus
[50]
Jestli budeš provokovat, stáhnu zvuk z kamery z auta ze včerejší jízdy a budu ti ho pouštět pořád dokola 😀
[52]
21. 3. 2019 v 12:16Ozzman
Už mlčim 😀
[53]
21. 3. 2019 v 13:12Dany
Rejlek je z Corolly tiež nadšený:
http://www.stream.cz/garaz/10030717-toyota-corolla
[54]
21. 3. 2019 v 18:21Mikesus
[53]
Dík za odkaz.
Ozzman: Na tom videu jsou ty sedačky s tím „chromem“ a na videu to tak hrozně nevypadá než reál. Tedy za mne.
Když jsem to hledal někde v propagačních materiálech Toyoty, nikde jsem fotky s „top“ sedačkami pořádně nenašel.
[55]
24. 3. 2019 v 14:24DonVito
Jsem rad, ze Ozzy objevil hybrid 🙂
Ale existujou i lepsi nastroje na zrychleni:
https://cleantechnica.com/2019/03/23/58000-tesla-model-3-performance-vs-294250-porsche-911-gt2-rs-guess-who-wins/
[56]
8. 4. 2019 v 14:33k.ik
správně by se auto s tak malým nájezdem nemělo takto honit