-
LEKCE Z REKLAMY… a prodejů
Často se tu v diskuzích stáváme svědky polemik, na základě čeho že se vlastně prodávají auta. Jestli je to díky kvalitě výrobku samotného nebo díky dobře odvedené práci marketingových oddělení a reklamních agentur. Proto si dovolím ocitovat článek z německého odborného periodika Werben&Verkaufen a pak můžeme začít polemizovat:
VOLKSWAGEN STAHUJE KAMPAŇ NA TIGUAN. DŮVOD? VYPRODÁNO!
Začátkem listopadu spustil výrobce automobilů Volkswagen kampaň na nový model Tiguan, ve které figurovali Heidi Klum a její manžel, zpěvák Seal. Koncem ledna ji však zastavil. Důvodem oproti zvyklostem není právní problém, nýbrž logistický. Vůz se totiž prodává až příliš dobře a koncem ledna byl již „vyprodán“. Kdo si nyní objedná model Tiguan, může si na auto počkat až 11 měsíců. Volkswagen tvrdí, že průměrná dodací lhůta je kolem půl roku. Zřejmě velmi zdařilou kampaň s modelkou a zpěvákem vytvořila berlínská agentura DDB. Také mediální nasazení bylo masivní: reklamní investice pro VW Tiguan se pohybují podle společnosti Thomson Media Control kolem 17 milionů eur. Stažení kampaně teprve po třech měsících je neobvyklý tah. Zvláště za okolností, že v březnu představí Ford svůl model Cougar. Volkswagen byl silnou poptávkou sám překvapen. „Naše ambicíózní očekávání byla dalece překonána,“ říká šéf marketingu Jochen Sengpiehl. Z celého světa přišlo zatím kolem 75 tisíc objednávek. Úspěchem modelu Tiguan trpí zejména konkurent Toyota s modelem RAV4. Počet nových prodejů klesl v posledním kvartálu o 32,8 %.
—
Tak co? Jak je to tedy s Volkswagenem? Umí dobrá auta nebo umí dobrou reklamu? Nebo obojí?
PS: citace článku je doslovná, myslím, že redaktorovi uniklo, že nový konkurent od Fordu se nejmenuje Cougar, ale informační hodnotu článku to nijak nepopírá.
6 Responses to LEKCE Z REKLAMY… a prodejů
[1]
26. 2. 2008 v 14:28Ondoree
Ja by som v tejto súvislosti poukázal na smelé plány VW byť svetovou jednotkou. Jedným z dôvodov, prečo neverím naplneniu ich ambicióznych plánov je, že ono to nie je len tak zvýšiť produkciu o desiatky percent – a tým, že nedokážu flexibilne reagovať pri jednom úspešnom modeli (75 tisíc objednávok ako trhák roka, pch!) potvrdzujú, že to nedokážu ani pri celej niekoľkomiliónovej produkcii…
[2]
26. 2. 2008 v 14:38GTI
Jo, velké téma. Kdo neumí prodávat, nemá dnes šanci. VW prodávat umí. Vedle toho, je ze zájmu o TIGIho zřejmé, jak Evropa zaspala a jak evropané touží po evropském esuvečku. Reklama samotná je spičkové dílo – vždy po shlédnutí si říkám – „hergot, řídil ten černej stříbrného nebo černého, a kterej z nich se ušpinil?“ 🙂
[3]
26. 2. 2008 v 14:54okristan
Ondoree: já myslím, že se bavíme o cílech a jejich naplnění. Pak myslím nemá cenu zpochybňovat konkrétní číslo… VW prostě zalepil díru na trhu a ještě to dobře prodal. Jak píše GTI, evropský SUV, to je to oč tu běží…
GTI: jasně, VW má tu výhodu, že může střílet výš, než někteří jiní. Prostě jeho zákazníci jsou ochotní akceptovat cenu, za kterou svoje auta nabízí. Zajímá je image. Pak se ta reklama dělá mnohem snáz, než v případě, kdy jediným argumentem je cena a případně dlouhá záruka. Sám jsem zvědavej, jak dlouho bude trvat ostatním, kdy si budou tohle moct dovolit.
Trochu OT: dneska jsem stál za Golfem a Aurisem. Je neuvěřitelný, jak ten Golf i po těch letech vypadá proti konkurenci dospěle.
[4]
26. 2. 2008 v 15:25Ondoree
[3] Zrejme ide o „hluboké nedorozumění“, ja som nespochybňoval konkrétne číslo a reálnosť objednaných ks. Len som dal vedľa seba 75.000 (Tigi) a 6.200.000 (celá produkcia VW group). Následne som sa spýtal – ak nedokážu operatívne podľa požiadaviek trhu navýšiť produkciu niečoho, čo je nejakých 1,2% ich produkcie, čo im dáva ilúziu, že dobehnú a predbehnú konkurenciu??
(áno, VW ako svetový výrobca #1 o pár rokov – to naozaj silne spochybňujem).
O Tigim som sa myslím už vyjadril, veľmi som zvedavý na jeho prijatie v US, veľmi sa mi páčilo, keď som videl jeho terénne testy, ale interiér Golf+ je to najhoršie, čo som zažil za ostatných cca 10 rokov…
[5]
26. 2. 2008 v 15:28GTI
Okristan – přesně.
[6]
2. 3. 2008 v 5:25A4
Zdravim! Zareagoval bych na vase tema „na zaklade ceho se prodava“ . Tak muj osobni nazor konkretne na tento „ne-povedeny“ to se take neda rict nepovedeny asi velmi necekany kousek od VW( ani sama firma netusila co se ji povedlo) je takovy ze Automobilka s takovou image a historii jako je VW teprve ted zjistila coz je dost smutne jaky obrovsky vliv ma PREZENTACE A REKLAMA a ze pokud bude naslouchat pranim a pozadavkum klientu a bude se je snazit max.realizovat a pote sve zakazniky motivovat k novemu vozu a podporovat je pri vytvareni novych poznatku a naroku pri vyvoji noveho automobilu tak dokaze kazdemu co o teto automobilce ba jen trochu pochyboval ze ona je ta co drzi evropsky automobilovy prumysl tam kde je. A proc?? To je jednoduche konecne nekoho napadlo prodavat automobil ktery vznikl z prani, touhy a poznatku koncovych klientu (nas zakazniku: touzite uz konecne po pravem evropskem SUV tak tady ho mate) a navic jeste tento vuz podporit takovou masivni medialni podporou s celebritami viz. SEAL. Proste a jasne kdyz se rozhodnete ze prodate neco pocem lidi touzi a ve sve podstate vam rikaji co to ma byt a jak to ma zhruba vypadat a na zaklade teto poptavky to vyrobit a navic pripojit MASIVNI REKLAMU A PERFEKTNI PREZENTACI ktera je presne takova jaka ma byt pak je preci logicke ze se dostavi BOOM tedy masivni poptavka po vasem vyrobku ktery vznikl na zaklade pozadavku nas zakazniku, to ze VW neumi vyuzit tento necekany zajem ve svuj prospech me prekvapuje protoze pokud VW nepocitala s takovou poptavkou pak asi svemu Marketingu moc neduverovala a pak tedy nechapu proc za tkz.REKLAMU A PREZENTACI vyhodila takove penize aniz by pocitala s takovou poptavkou a jen me to utvrzuje v nazoru ze spousta lidi a hlavne firem jeste vubec netusi jak moc moc velky a obrovsky vliv ma PREZENTACE a REKLAMA vyrobku na koncoveho zakaznika. Tenhle reklamni spot je velmi vydareny kousek a je videt ze tvurci odvedli perfektni pracicku skladam poklonu .Tohle je ukazka presne toho co klient chce slyset nic vic nic min.Vtipne motivujici a hlavne jednoduche a zapamatovatelne . JE SNADNE PRODAVAT AUTO KTERE RIKA „JSEM VYROBEN PODLE VAS A VASEHO PRANI“ co se prodava nejlepe nez to oc si RIKAJI SAMI ZAKAZNICI a je jedno jestli to je zrovna automobil od VW nebo neco jineho. Takze prodava se na zaklade mnoha mnoha veci ale nejdulezitejsi vec je umeni naslouchat tomu co chteji klienti a jen to realizovat pak uz jen staci to dokazat skvele PREZENTOVAT A MEDIALNE PODPORIT no a pak je prodano a vsichni jsou spokojeni ze maji presne to co chteli ..
PAK ZAZVONI BUDIK A JDEME DO REALITY …..
(Treba si zajdete koupit auto do AAA tam vam ukazou jejich pohled na „nas zakaznik nas pan“ je jasne ze vy=pan ale to jen nez podepisete smlouvu a predavaci protokol pak uz nejste nic a kolikrat i to nic je vic a proto zisky AAA klesaji a klesaji,,,,,,,) s pozdravem A4
PS: NAS ZAKAZNIK NAS PAN – A toho se maji drzet vsichni co chteji prodavat at mala ci velka firma! postup prodeje je uz davno vymysleny nesnazte se ho menit nebo snad vylepsovat staci kdyz se mu prispusobite a hlavne ho pochopite pak mate vyhrano …
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.