-
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA I.
Pro většinu lidí je dnešní den jediným svátkem v tomto týdnu – připomínají si dobu, kdy se tu před třiašedesáti roky přestal roztahovat Nácek. Já ale zažil ještě jeden a chci se o něj podělit.
Čas od času dostane člověk příležitost, kterou je škoda nevyužít, ale ještě větší škoda je si jí neužít jaksepatří. Je to jako dostat pozvání k degustaci sklepmistrova archívu a první lok tam mlaskavě ze zvyku vyklopit jako v putyce čtvrté cenové… Tak takhle ne.
Bylo odpoledne, světlo bojovalo o životní prostor s nízkou oblačností a vlaštovky vřískaly pod římsou stěny, vedle které trpělivě čekaly objekty mé zvědavosti na vyzkoušení. Sedm bojovníků zlaté střední cesty. Sedm dokonalých strojů. Sedm kulí jako v Sarajevu! Každý z nich je i přes všechny mé výhrady dobrou volbou.
Audi A4 2,0 TDI
Citroën C5 2,0 HDI
Ford Mondeo Combi 2,5T
Mazda 6 Wagon 2,0 16V
Peugeot 407 2,2 16V
Renault Laguna 2,0 DCI
Volkswagen Passat 2,0 TDI
Audi A4
Exteriér
Chodím kolem, prohlížím si jí ze všech stran. Přední maska je lehce zamračená, na svět se dívá skrze černou perleť odstínu své karoserie, která se ale dost špiní. Spodní aerodynamické doplňky předního nárazníku jsou trochu… zbytečné a agresivní, snaží se vytvářet dojem okruhového speciálu, ale tahle A4 jím není. Zadní pohled na horizontální rozložení světel s velmi vkusným přesahem do boků dělá záď opticky širší a nižší. Beru za spodní hranu zavazadlového prostoru a.. Nic. Oups.. zapomněl jsem, kolega otevírá dveře a tlačítkem na jejich vnitřní straně „kufr“ otevírá. Překvapení se nekoná, celkem pravidelné tvary dobře zpracovaného a průměrně objemného zavazadelníku. Tady se o autě moc nedovím, takže jdu zkoumat, co se skrývá uvnitř.
Interiér
Lehkým nenuceným krokem jdu ke dveřím a usedám do interiéru. Dávám si záležet, abych nevypadal příliš zvědavě. Na nic nesahám, jen tak se dívám. Beru za madlo dveří, které se s tlumeným žuchnutím zavřou bez dalších zbytečných rezonancí a já se tak ocitnu v tichu útulného kokpitu. Volant. Eh, to je téma na samostatný blog. Tohle u Audi umějí na jedničku s hvězdičkou. Čtyřramenný, vkusně tvarovaný, bez cingrlátek a především potažený mimořádně kvalitní kůží na optimálně širokém věnci. I průměr je tak akorát. Tady nelze vytknout nic. Ještě stále nemám chuť pátrat po nešvarech, ale ty se dostavují jaksi samy. Začíná mně tlačit sedák základních sedadel. Je tak nějak beztvarý a nepříjemně tvrdý v té části, která, která má co do činění s mým zadkem. Opěradlo je v pořádku, ale do anatomických tvarů má celkem daleko. Hlavová opěrka je obstojně nastavena výrobcem, na její přizpůsobení vaší krční páteři ale rychle zapomeňte. Celek ničím nerušil až do okamžiku, kdy jsem nastartoval motor (ten klíček ve štěrbině je prostě paráda). 105 dieselových kilowatt celkem důstojně zakašlalo a interiér se rozsvítil. Přístroje před řidičem se velmi dobře čtou, a také velmi dobře vypadají. Shovívavý úsměv nad absencí palubního počítače u auta za více, než devět set tisíc vystřídal estetický šok ze středového panelu a centrálního displeje. Ten má červenou grafiku na úrovni počítačových her z druhé poloviny 80. let, kdy frčely takové mašiny, jako Commodor, Attari a Sinclair. Pamětníci znají, místní dvacetiletí testosteroňáci půjdou hledat Svahilsko-Český slovník. Druhou ostudu si Audi trhlo v provedení středového panelu. Tlačítka z dvacetikilové minivěže Sanyo z dob výše zmíněných by vypadala lépe. Do tmy září modré a červené světlo z levných plastikových výlisků, které zachraňuje snad jen otočný ovladač komunikačního rozhraní s bezchybným chodem. Lehce otráven vyrážím na silnici.
Na silnici
A budeme chválit. Motor se po chvíli uklidnil a na jeho poněkud neurozený původ si člověk za chvíli snadno zvykne. Co je ale doopravdy návykové, to je řazení. Bez nadsázky lze tuto stránku označit nálepkou „za odměnu“. Jednotlivé rychlosti zapadají do kulisy bez zbytečně veliké síly a jen tak si tiše cvaknou. Zejména přechod mezi čtvrtým a pátým rychlostním stupněm, ten je na rozdíl od většiny konkurence bezchybný. Hlavice se dobře drží, neklouže a je ergonomicky dobře umístěná. Vyrážím na klasickou okresku a plánovanou trasu si poněkud přizpůsobuji a prodlužuji. Zahrnuje město, dálnici i nepříliš kvalitní okresku, po které zrovna jedu a testuji schopnosti podvozku vypořádat se typickým českým neduhem – totální neschopností Správy pozemních komunikací. Podvozek je kvalitně odladěný a velmi, velmi neutrální. Myslím si, že komfortu velmi pomáhají „pouze“ 16″ kola, která se sice opticky v podbězích relativně velkého auta ztrácejí, ale díky vyššímu profilu také velmi dobře filtrují nerovnosti. Žádné rázy od podvozku, žádné vrzání a nedůstojné skřípání. Pohled zpět usnadňují příkladně velká zpětná zrcátka (spíše zrcadla), která ale také působí nepěknou akustickou neplechu při vyšších rychlostech. Motor vytáčený nad tři tisíce otáček začíná být slyšet o něco více, než je mému uchu milé a mé opakující se snahy o kontrolu spotřeby končí vždy u pohledu na dojezd. Víc se nedozvím a to je opravdu hloupé.
A4 mé snahy o ostřejší zacházení bere jako naprosto samozřejmou věc. Pokud vím, že nikoho neohrožuji (ano testosteroňákům se to chápe trochu hůř), letím po okresce rychlostmi, které se těm povoleným ani vzdáleně neblíží. Nejezdím tak v běžném provozu, mám se rád a nechci ani ublížit nikomu jinému, takže to berte jako výjimku toho výjimečného dne. Řízení není z nejkomunikativnějších, ale je přesné a jistý zbytek zpětné vazby tam je. Přirozená poloha za volantem (ale ta sedadla jsou opravdu laciná a s každým kilometrem to cítím víc a víc), snadné řízení, dobrý rozhled a kvalitní podvozek. Na přehledném úseku prudce brzdím, rozblikají se výstražná světla, krátce hvízdnou Michelliny a mých 82 kilo se opře do pásů a do volantu. Celá brzdná dráha byla rovná, čitelná a bezpečná.. Jak enormní rozdíl oproti některým dalším konkurentům, zejména jednomu…. J
Poslední kilometry už nezávodím, vnímám všechny ostatní části auta.. Čichem, zrakem, sluchem.. Když jsme u toho sluchu, nejde nezmínit autorádio. Má kvalitní hloubky a čistý příjem, přednes je ale trochu dutý a plochý, přesto nezní špatně.
Zajíždím zpátky, nechávám chvíli běžet motor (trvanlivost turba není silnou stránkou TDI) a rukou zkoumám kvalitu plastů a čalounění. Vše ok, snad až na ty sedadla. Tlumené žuchnutí znamená konec testovací jízdy a mé kroky směřují k dalšímu ze sedmi bojovníků (C5).
Shrnutí
Audi A4 s touto motorizací a touto cenou je… Ehm, není špatné! Je kvalitně a bytelně postavené, dobře se v něm také jezdí, dobře vypadá.. Důležitá část interiéru je ale k uzoufání kýčová a levná. Na konkurenci při porovnatelné ceně citelně ztrácí na výbavě. Pokud srovnáte výbavu, je zase naopak podstatně dražší. Pod milion to při zachování určitých nároků (xenony, lepší sedadla, palubní počítač a větší kola) asi opravdu nepůjde, takže vítejte do světe prémiové image za prémiové peníze. Obecně ale palec nahoru, Audi umí 😉
ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA II. Šedesát moudrých koní
5 038 Responses to ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA I.
[1]
8. 5. 2008 v 13:05da_b0mb
Fajn clanek. Tesim se na pokracovani. Hlavne na C5 a M6. Trosku me zarazil tvuj dojem z iterieru A4 (resp. stredoveho panelu), tak jsem mrknul na fotky z testu A4 Avant tady na auto.cz. Osobne jsem v ni nesedel, ale takhle z fotek rozhodne nemam pocit, ze by kvalitou pokulhaval…vcetne displeje a jeho grafiky.
[2]
8. 5. 2008 v 13:41507
MMI má grafiku Commodor? A ďalšie prehananie je, že sa viac než dojazd nedozvieš. Fakt tam nie je aktuálna spotreba? Inak díky za výborný test. Ale zdá sa mi, že si veci, ktorý si ohováral, ohováral moc!
[3]
8. 5. 2008 v 13:42507
da_b0mb: Presne tak. Je to prémiová kvalita a interiér je práve tá časť, ktorá je vždy u Audi zvládnutá na jednotku.
[4]
8. 5. 2008 v 14:31marianek
Vyborne napsane. Pravdive, ale shovivave.
[5]
8. 5. 2008 v 14:48wikinko
ej, ale si bol ku tej predrazenej octavii velmi zhovievavy…, ja by som ju zmietol trochu viac… ten palubny pocitac za priplatok len korunuje politiku koncernu, nemam k tomu viac co dodat, audi by som pred bmw neuprednostnil aj keby bolo (mozno aj je) o 300 tisic lacnejsie.
[6]
8. 5. 2008 v 14:57507
marianek, aj Perun ho chváli. A aj tak je to priemer?
[7]
8. 5. 2008 v 15:16AG
Dík za postřehy,těším se na další hodnocené adepty a na přímou konfrontaci objektivity.Jen nechápu pasáž o ovládání (nebo neovládání) PP.
[8]
8. 5. 2008 v 16:48wikinko
AG: on tam totiz ziaden pp nie je 🙂 keby si cital pozorne, tak to pochopis.
[9]
8. 5. 2008 v 17:42GTI
Pěknej testík. Překvapuje mně ovšem, že se ti do mainstreamu zatoulal koník z jiného světa. Možná v tomto kontextu bys měl upřesňovat ta zjištěná negativa v kokpitu. Neznalí kolegové by se mohli domnívat, že středová konzole upadla v A4 až někam ke kia rio :-)) Je prostě potřeba přesně dávkovat kritiku a zapasovat ji do té správné roviny. Nechci předbíhat tvůj velmi čtivý a obsažný text, ale snad za zmíňku stojí, že kritizuje-li se jisté zjištění kolem středového panelu u Audi a4 je to stále prémiová třída, k níž „mondeovský“ mainstream jen vzhlíží.
Předpokládám, že ta sedadla ti nesedí proto, žes přišel z „jiného“, třeba lepšího světa, resp. že jezdíš autem z jiné sedací „filosofie“ V tomto kontextu zmiňiji, že dnes vlastně existují dvě tyto školy – „severská“ tedy VOLVO a SAAB, stále nedostižná a jedinečná, a pak škola „německá“, tedy tuhá sedadla, když francouzi postupně svou „křeslovou“ školu opuští, byˇby (407) se ta domenze křesel příliš neumenšovala, leč tvrdnou… a to včetně podvozků. Je prostě nutné si odjet s těmito školami pár stovek kilometrů a pak se rozhodovat, která člověku sedne. Měkký francouz šokuje luxusem prvních padesát kilometrů, ale po pětistech je to již se zády horší. Němec je konstruován na silnice a nikoliv na naše oraniště, takže člověk zde vnímá tu jistou tvrdost možná i více. No, a s Volvem holt absolvuješ tisíc kilometrů k potěše páteře a ještě ti to je málo.
Souhlasím s kritikou předního spojleru, ten je příliš násilný.
Jinak se moc těším (a hlavně) na tu následující mainstreamovou řežbu. S odkazem na to, co jsem napsal nahoře jsem zvědav, jak „oceníš“ přístrojovku Mondea z hlediska kvality a ergonomie. Tak ještě jednou – napíše-li se – přístrojovka v A4 má své jisté mušky a – přístrojovka v Mondeu má své jisté mušky… nejsou to informačně, významově a kvalitativně totožné věty 😉
[10]
8. 5. 2008 v 18:04gld
ozaj prečo peugeot 407 s 2.2 benzínom? Nemalo to byť Hdi?
[11]
8. 5. 2008 v 18:05507
GTI: Ešte jedna značka, majster v sedadlách. Aj keď vynecháva bezpečnosť. BMW
[12]
8. 5. 2008 v 18:22Baracudaj
[10] gld: Proč? Tohle je nejlepší benzinová volba ve 407. Časování ventilů, vyvažovací hřídel, 6° převodovka a 160koníků. Co víc si přát.
[13]
8. 5. 2008 v 18:31GTI
[11] 507: BMW dělá samozřejmě sedadla jako ulitá, přifukování, vysouvání sedadla pod kolena… tedy jaksi v sportoním modu. S tím souhlas. Jinak jsou sedadla němců tvořena stejnou filosofií. Musím ale objektivně uznat, že jsem jel S-klasse a tam jsem také (jako i ve volvu) neměl sebemenších výhrad k sezení.
[14]
8. 5. 2008 v 19:22Perun
da_b0mb: Mně to také překvapilo. Snažím se být maximálně objektivní, i když je jasné, že při nejlepší vůli se tu a tam může projevit osobní preference a předpojatost. Nicméně toto u A4 považuji za nepochopitelný úlet. Je možné, že u dražších provedení je to mírně upravené, ale já tam dokonce našel tlačítka bez popisky – bez funkce a tudíž nefunkční kus hladkého, dobře slícovaného černého plastu.
507: To co odpustím autu za půl milionu nejsem ochoten odpouštět autu za dvojnásobek. V tom je veliký kus objektivity. Zamysli se nad tím, prosím.
marianek: Děkuji. Shovívavost.. nevím. Je možné být kritičtější, ale stále jsme u vozů od šesti set do milionu, kde počet kladů zápory potěšitelně převyšuje.. I když.. 🙂
AG: PP tam prostě není. Musíš si ho zaplatit 😀 Nahrazuje ho „šidítko“ s ukazatelem dojezdu…
GTI: Děkuji za uznání. A za upřímnou radu, jak zacházet s vyvážeností kritiky, zkusím se k tomu dopracovat… 😉 Mondeo.. Tuším, tušíš, tušíme 😀 K sedadlům se chci vyjádřit obšírněji u každého ze sedmi statečných, souhlasím s tvou definicí školy sezení, ale je třeba ji posuzovat z dnešního kontextu a přestat se dívat za sebe.. Vysloveně měkký Francouz už téměř neexistuje, časy 405ek a jim podobných jsou holt pryč.
Na řežbu se sám těším taky, dlouho jsem přemýšlel, jak to pojmout a nakonec se u toho i královsky bavím.
gld: Já ty auta nevybíral, ale v případě zájmu mohu „osadit“ HDÍčkem.. Znám 407 velmi důvěrně, ale nebylo by to objektivní, k testu byla zapůjčena verze s tímto motorem. S dobrým motorem, který ale není pro každého.
Na konci vyhlásím pořadí.. Ehm, mé pořadí 😉
[15]
8. 5. 2008 v 19:39da_b0mb
Jiste, je to blog, a ne Svet motoru, takze lehka nevyvazenost se ocekava. Pokud se nepletu, tak na diskuzich jsi byl unesen z C5… 😉 Mimochodem na sedadla u C5 jsem obzvlast zvedav.
[16]
8. 5. 2008 v 19:58Perun
da_b0mb: Jistě, SM je dokonale vyvážené periodikum 🙂 Nepleteš, sedadla z C5 samozřejmě rozeberu. Do šroubků 😉
[17]
8. 5. 2008 v 20:05da_b0mb
s tim SM to bylo samozrejme mysleno obrazne 😉
[18]
8. 5. 2008 v 20:17507
Perun, nebudem sa zamýšlať. Nehovor mi, že sa tam nedala nájsť aktuálna spoterba a veci, ktoré si tak kritizoval boli naozaj tak zlé.
[19]
8. 5. 2008 v 20:17507
P.S: Prečo tam nie je aj BMW 3?
[20]
8. 5. 2008 v 20:29Perun
507: Dá, když si připlatíš za palubní počítač. Ten není standardní výbavou. Trapas. Ke kritice – viz můj předchozí komentář. Je to můj osobní pohled. Někdo jiný by mohl mít odlišný. Neexistuje univerzální pravda.
BMW3 tam prostě nebylo. Já to nedomlouval, jen jsem využil příležitosti. Údajně to odmítli s teatrálně uraženým gestem, že pro ně to není srovnání s konkurencí. Ale to nemohu posoudit.
[21]
8. 5. 2008 v 20:39507
Ty si im hovoril načo ho chceš? A čo Mercedes-Benz C?
Inak čo je tam namiesto palubného počítača, keď nie je objednaný?
[22]
8. 5. 2008 v 20:40507
A ešte k tomu BMW, nedalo sa to vybaviť u iného predajcu?
[23]
8. 5. 2008 v 20:49Perun
507: To nebyla akce dealerů, nebyla to ani „moje“ akce, takže jsem vzal povděkem tím, co uvádím nahoře. Upřímně, jsem rád, že jsem mohl využít právě tuto možnost – střední mainstreamovou třídu s jedním lehkým přesahem.
PP: mezi ukaztelen rychlosti a otáčkoměrem je displej, tlačítkem přímo nad sloupkem řízení ve spojnici s krytem přístrojového štítu (tuším, že je nadepsáno „info“… nevím) se dá volit mezi jednotlivými údaji. Včetně dojezdu jako jediné možné volby vypovídající o spotřebě paliva.
[24]
8. 5. 2008 v 20:52507
Veď viem. A to je palubný počítač nie?
[25]
8. 5. 2008 v 21:00Perun
Ne 🙂
[26]
8. 5. 2008 v 21:10webpaja
Ahoj…kolik lidi tolik chuti:). Ja jsem o svych prvnich cca tisici km v nove A4 jiz psal, nektere pocity mame stejne, nektere rozdilne.
Predne DTM look predniho „lizatka“ pod naraznikem…obavam se, ze to bude vecny strasak pri parkovani. Cely prvek je podvesen a predsazen a hrozi fatalni skoda od obrubniku. Venkovni tvary jsou prijemne, nenasilne, nevybocujici…snad az na „ledky“, ktere „uklizeji“ levy pruh dalnice famoznim zbusobem. Interier byl v mem pripade vybaven lepe, kdy mezi kruhovymi pristroji trunil informacni display se zobrazenim okamzite rychlosti a dalsich udaju. Naopak mi vadila nelogicnost ovladani nekterych funkci radia a umisteni ovladace MMI. Sedadla mi podrzela telo na cca 1100km za 2 dny velmi dobre, nemuzu si stezovat, zato razeni bylo naprosto otresne (dle prodejce je s tim bohuzel u 2,0TDI vetsinou problem). Rizeni vcelku OK, ale 16″ palcova kola rezignuji na prilnavost dosti rychle a vuz je pote dosti „mekky“ pri plneni ostrejsich prikazu od volantu. Ke zminovane stredove konzoli snad jen dodam, ze jeji celkove zaobleni je mimo soucasne trendy a vypada trochu out:). 2,0TDI se s prechodem na CR stalo konecne prijemnym motorem (absence skokove charakteristiky PD priznivce zaskoci) a ve vyssich rychlostech jeho zvuk prebiji aerodynamicky hluk od velkych zpetnych zrcatek.
[27]
8. 5. 2008 v 21:24Perun
webpaja: Jistě, kdo jiný může přinést více informací o voze, než jeho majitel. K té logice ovládání.. vida! Tady jsem zapomněl. Já to nakonec vzdal, během testu jsem si chtěl všímat jiných věcí a toto mně opravdu odvádělo pozornost úplně jinam. Děkuji za připomenutí 🙂
Myslím si, že ve voze nemáš základní sedadla, pokud ano a přesto jsi spokojený.. no, pak je to buď o lordóze nebo skolióze jednoho z nás 😀
Řazení bylo vynikající, už teď můžu napsat, že v tomto (byť těsně – právě kvůli přechodu mezi °4 a °5) srovnání vyšla A4 vítězně.
16″ kola se mi zdála být dobrou volbou, sám bych ale především z pohledu estetiky volil o palec víc. Na 18ti palcích už to musí být tvrdé, což určitě nevadí v Německu nebo ve Francii (tam mají silnice snad ještě lepší..), ale u nás to beru spíš jako handycap.
[28]
8. 5. 2008 v 21:44Baracudaj
Perun: Docela mě zajímá porovnání podvozků Mondeo vs. 407. Pokud si měl možnost řídit je v jeden den, bude to zajímavé. 407 sice není koncipována jako zábavné (rozuměj sportovní) auto jako Mondeo. Přesto jí rychlost v zatáčkách rozhodně nechybí. Její silné stránky jsou hlavně tlumení nerovností, dobré vedení stopy bez výrazných náklonů a stabilita na dálnici , tedy v podélném směru.
Jakou měla 407 výbavu (Dynamic Pack?). Jak to myslíš, že 2.2 16V není pro každého? Myslíš kvůli zpřevodování, protože ač má motor skoro 160koní, není to žádný rychlík.
[29]
8. 5. 2008 v 22:19Perun
Baracudaj: Už jsem se chtěl rozepsat.. ale dám to do blogu, ať si každý udělá svou vlastní představu. Na opravdu detailní srovnání to mé ježdění ale určitě nestačilo.
407 klame tělem a kloubí v sobě hned několik aut najednou.. To už ale není jen její výsada, přesto mám pocit, že u ní to tak nějak vyznívá od počátku prvoplánově. 407 má potenciál vytlačit ke krajnici kdekoho (srovnatelného), ale drtivá většina řidičů o tom neví a spíše si užívá relativního komfortu a příjemného řízení. Je to o pocitu.. tlačíš, ještě víc tlačíš a najednou máš pocit, že dál už to nejde, že se zadek sune ke krajnici.. Jenže kinematika zadní nápravy už je taková a pokud tu psychologickou hranici překonáš, nejedeš, letíš. Chce to ale nervy, dobře vědět co s plynem a „poslouchat“ volant. Myslím, že by jí k pocitové jistotě přidalo 10mm dolů a 18/235, které se dávají za přípatek do nejvyšší verze. Na faktické rychlosti to ale mnoho nemění. Kdysi jsem (velmi nerozumně) přistoupil na „hru“ s Accordem s testosteroňákem za volantem. Nechtěl jsem prohrát a také jsem neprohrál, ale šel jsem se pak přebalit 🙂
Tenhle benzínový motor se musí točit toči a točit, pokud z něj chceš opravdu dostat maximum. Je pružný, tichý a užraný. Pokud chceš jezdit v kombinaci do devíti, můžeš na závodění zapomenout (vlastní zkušenost). Osobně si myslím, že do 407 se náramně hodí 2,2 HDI.
P.S. Tuším, že to byl Pack Dynamic – polokůže, tříramenný volant, sedmnáctky Cosmos, barevný displej..
[30]
8. 5. 2008 v 22:27marianek
[14] Perun:
Ano shovivavost. Ve sve tride, vzhledem k cene vozu, by se dalo kritizovat otevrenejsimi usty. Mel jsem tu „cest“ s obdobnym vozem. Dosti me tento automobil rozladil. Po ceste Praha-Brno-Praha me zada bolela vic uz jen v Opelu Astra. MMI rozhrani mohu oznacit za trestuhodne, ovladani klimatizace prilis nizko. Cervene podsviceni mi prijde prilis agresivni.
Ano v A4 se najdou i pozitivni veci. Jiz tebou zmineny volant povazuji za povedeny. TDI CR je o poznani prijemnejsi nez PD. Vykon vhledem ke konkurenci je naprosto prumerny, v poradku. Z jisteho duvodu se za volantem Audi citim velice stisnene. To same jsem pocitil v Q7. Razeni bylo prekvapive nepresne.
Osobne beru A4 za absolutne prumerny vuz, nicim neprekvapujici (krome razeni), s horsi ergonomii interieru, byt z dobrych materialu a vyborne zpracovanym.
[31]
8. 5. 2008 v 22:54Perun
marianek: To je právě ono, „ve své třídě“. Audi si tu cenu může dovolit. Prostě se prodá o dvě stě tisíc dráž, než lépe vybavená evropská konkurence z mainstreamu. Čistě soukromně nepovažuji A4 v základní výbavě za jednoznačnou prémiovku, mainstream to ale také není.. Tu „fortelnost“ tam je zkrátka cítit. Takový ryborak, no 🙂 Ale jinak z ní mám opravdu pozitivní pocit, přes mé výhrady, ty se dají najít u každého vozu.
[32]
8. 5. 2008 v 23:01Baracudaj
[29] Perun: Jasně napiš to do blogu, rád si o 407 zase něco přečtu. Hm, přebalit, tak to si jí slušně zatápěl :-).
407 má nafty opravdu vychytaný, když já jsem právě radši na benzíny. Škoda, že ten třílitr není v manuálu. S automatem má papírově skoro podobnou dynamiku jako 2.2 s manuálem. Pořádný benzin tam vlastně ani není. 2.0 už má zase jen 5-kvalt. Třeba by tam docela pěkně sednul ten 1.6 THP se 110kW, nebo lépe nějaká foukaná 2.0 se 170 koníky, která by měla lepší průběh momentu. Třeba jako má Laguna, i když i ta má 2.0 T jen s automatem. Ty francouzi hrozně frčí jen nafty a pořádný benzin prakticky žádný.
[33]
8. 5. 2008 v 23:13Perun
Baracudaj: No, oni to samo vědí.. jde o emise a legislativu EU. Do budoucna by je mohl „pořádný benzín“ přijít taky na pořádný peníze. Proto Němci svorně vřeští jako paviáni a berou si zákazníky a veřejný mínění jako živý štít. Jde o obrovské částky. Proto ten překotný vývoj malých foukaných benzínů typu THP a TSI, nebo turbo šestiválce do RS4, jinak by je to ani nenapadlo 🙂
K těm pamperskám. Jeli jsme strašně rychle a to co jemu chybělo na pudu sebezáchovy jsem musel dolovat já z ješitnosti a kvalitního podvozku. Mimochodem to tehdy byla ta dvadvojka 😉 on jí měl taky, ale mám pocit, že ta v Hondě je silnější.
[34]
8. 5. 2008 v 23:39Baracudaj
[33] Perun: No právě se divím, že tam ten 1.6 THP ještě nedali, pomohl by jim snížit CO2 a tu 2.2 by mohli v podstatě vyřadit. A doufám, že udělají něco s V6, 210 koní ze třech litrů je dnes jen průměr.
Myslím, že Peugeot se o emise oproti BMW bát vůbec nemusí. Prodeje táhne hlavně 207. U BMW je většina prodaných benzinů šestiválce. No, když může být Passat R36… Stejně se takto výkoných modelů prodá jen pár kusů, s celkévými emisemi připadající na automobilku moc nehnou.
Máš na mysli Accord dnes už předchozí generace? Ten měl myslím 2.0 se 150 koníky a pak 2.4 se 190k. Ale přece jen Honda není až tak těžká a převody jsou více nakrátko. Závodit bych s ní rozhodně nechtěl ;-), podvozkově má u mě respekt.
[35]
8. 5. 2008 v 23:46Perun
Baracudaj: Oni ho tam nejspíš šoupnou s faceliftem a dostane ho tím pádem i C5.. Ale to je z mé strany spíš spekulace.
Ještě starší.. Měla to tam přímo na zadku napsáno 🙂
[36]
9. 5. 2008 v 0:09Baracudaj
[35] Perun: Musí ;-), protože to pak bude parádní kombinace, lehký, malý a dostatečně pružný motor. Mám dojem, že 308 ho má s 6-kvaltem, nebo to má až ta výkonější verze. To by pak byla balada :-).
Vlastně podvozek ze 407 převzala i C6 a nová C5. Bohužel, když jsem viděl její hmotnost v kombinaci s 2.2 HDi, tak jsem se zhrozil. 1700kg v kategorii střední třída je docela síla. V plné výbavě s 2.7 HDI s automatem to bude vážit skoro jako A8 :-(.
Jasně už vím, kterou Hondu myslíš 2.2 VTEC /150k.
[37]
9. 5. 2008 v 6:44webpaja
Perun: Ne, nejsem majitel, ale v ramci „lanareni“ jsem dostal dostatecnou prilezitost:). Soucasne me vsak prodejce upozornil, ze sam by preferoval motorizaci 2,0TDI 170HP, ktera bude az v lete a samozrejme v quattru, jinak momentalne 3,0TDI, ktera je vsak srovnatelne draha jako A6. Me ovsem A4 padla podstatne lepe do ruky, nez jeji vetsi sestra, ovladatelnost je prece jen lepsi a clovek si je schopen „osahat“ extrem i na normalni silnici, u A6 jsem se bal. Necitil jsem temer zadny feedback, ktereho je u mensiho modelu podstatne vice. Z hlediska rozmeru vozu jsem byl prekvapen relativne malym prostorem na zadnich sedadlech, coz je dano obecne posunutou kabinou a na Audi pomerne dlouhou predni casti.
Baracudaj: Nenasazeni 1,6THP do zbrusu nove C5 me dost prekvapilo, byl by to logicky krok, je otazkou, zda koncern nezacne nejdriv u Peugeotu. BMW nasadi foukane ctyrvalce do pripravovane „jednicky“ a je mozne, ze se objevi uz ve F/L verzi rady „3“, letos na podzim. Vyssi rady vidim jako problem, fleetove prodeje u „petky“ tahnou ropaky a preplnovany ctyrvalec by zrejme stal stranou zajmu…osobne si klienta pro 520i (jake jine oznaceni:) ) neumim prestavit…
Marianek: Chca nechca je A4 brano jako neco navic oproti ostatnim a propagacni strategie Audi pracuje skvele. Me jejich vozy nevadi, delime prece auta na dobra, velmi dobra a vynikajici. Audi beru jako velmi dobre, do vynikajiciho ji prece jen neco chybi. Mozna prave to, ze pro spoustu lidi je dostatecne prestizni, ale ne tak okate jako BMW, nebo M-B.
[38]
9. 5. 2008 v 9:34mika
Servus!
Nemá čas pročítat všechny komentář,takže je možné,že už se o tom někdo zmínil. Sám mám A4 2,0 diesel,nějaké obsáhlejší zážitky také rád popíšu,ale co jsem chtěl říct-pokud A4,tak prodej třeba ledvinu,nechej šlapat babičku nebo prostě nějakým dalším způsobem sežeň těch 300tisíc o které je dražší 3,0Tdi. Je to potom o něčem jiném a je to snad nejlepší disel dnešní doby(promiň BMW).
[39]
9. 5. 2008 v 10:30webpaja
2mika: 3,0TDI je vazne velmi dobry…o tom zadna, ale 3,0d je klenot:). Pri temer shodnych vykonovych parametrech dokaze byt uspornejsi a setrnejsi v exhalacich.
[40]
12. 6. 2008 v 21:45marty321
pro všechny, kteří mají rádi auta…stačí kliknout na web a zase budete o něco chytřejší, zkuste to
[41]
24. 6. 2008 v 19:05roberts
novou A4 mam 2 mesice, 10.000 km. Jak se pise nekde vys, od auta za milion clovek ceka predevsim kvalitu. Interier vypada skutecne kvalitne na pohled. Na poslech uz ne. Za 2 mesice mi menili kus palubni desky, kus B sloupku, do te doby to byl samej vrzot, klepot. Ted uz vrze jen obcas, ze sloupku (hlavne kolem uchyceni bezp. pasu, ze zadu, za palubky, stredoveho panelu, atd.) ale i tak jsem sklamany. O stredovy panel si radsi neopiram koleno, oproti minule generaci, ktera mela stredovy panel pevny, tento mi pripada jako z kartonu, kdyz se trochu opru, prohne se, zavrze…a ze v aute za milion nenajdu ani ukazatel prumerne spotreby, to by mne ani ve snu nenapadlo, i Yaris to ma v zakladu. A spravne zmineny aerodynamicky hluk od zpetnich zrcatek, MB-C je na tom o dve tridy lip (vcetne hluku od kol na nekvalitnich silnicich, kterych je tady vetsina)
Komentáře nejsou povoleny.