-
Nižší střední třída: Mazda 3
MAZDA 3 TE 1,6i
Jarní déšť tiše zpíval svou roztouženou píseň na kamenné dlažbě před domem samuraje Konku Renzešidoa. Tiše seděl na tatami, nohy složené pod sebou, ruce pevně zaklesnuté v bok. Konku Renzešido upíral svůj zrak na růžové květy sakury, skrápěné vlahým deštěm, zatímco mu vítr přinášel jejich opojnou vůni. Byl překrásný den, zdánlivě klidný… samuraj čekal nehnutě, s klidnou a důstojnou tváří na svého soka a vyzyvatele Mazdu Ičinisana.
Renzešidův napůl obnažený meč ležel před svým majitelem a čekal stejně tiše a důstojně, jako jeho pán, samuraj. Konku Renzešido věděl dobře, co jej čeká. Znal cizácký meč svého soka Mazdy Ičinisana, nebezpečný v rukách zkušeného protivníka a hodný respektu a cti. Ale znal i slabiny jeho pána a jeho duch se při pomyšlení na ně usmíval, protože věděl, že dnešní den není posledním, kdy může pohledem na květy sakury milovat život v jeho dokonalém symbolu..
Mazdasan přicházel právě včas.
Jeho chůze byla kolébavá a zpoza zarudlých očí bylo možné vyčíst strach.. Výhrůžně tasil svůj meč, ale kolena jej zradila a Mazda Ičinisan potupně padl do bláta před Konku Renzešidou. Předcházela jej pověst bojovníka, ale doběhl ho jeho tučný zadek. Obávaný meč zůstal napůl vytažený, než jeho rukověť překrylo deštěm nasáklé obřadní kimono. Celá hořkost světa se zrcadlila v očích Mazdy Ičinisana a proto je raději zavřel a čekal na svůj konec, aby zachoval poslední zbytky své dřívější slávy a důstojnosti.
Konku Renzešido se hluboce nadechl, levou rukou uchopil meč, a pak s pravou rukou stále pevně v bocích prudce vstal.
Meč zpíval svou mrazivou píseň, když jeho ostří opouštělo dřevěný kryt ze vzácného dřeva. Samuraj náhle ucítil tu známou vůni deště a sakurových květů.. svíral meč a váhal, jestli ukončit tu trapnou epizodu.. tak nekonečná byla chvíle rozhodnutí na misce vah mezi tradicí a ctí. Necítil zlost, necítil nenávist, byl podivně prázdný a plný zároveň..
Vysvitlo slunce, déšť ustal a někde vysoko na obloze jásavě zazpíval skřivánek.. Meč vklouzl zpět do vzácného dřeva a jeho zlacená záštita svým cvaknutím probudila Mazdu Ičinisana z jeho umrlčí letargie.
Váhavě vzhlédl vzhůru a nejistotu v očích vystřídala pokora a vděk.
„Jdi!“ Vzkázal mu Konku Renzešido, „Omae-wa kami no tora da!“ Pak se otočil a odešel zpět do svého domu.
Samuraj Mazda Ičinisan byl nazván papírovým tygrem. Hořce polkl, vstal a odešel zpět.. a tam dlouho zpytoval své svědomí.. tak dlouho, až přišel na to, že bylo bláhové pokoušet své štěstí v tak chatrné formě proti Konku Renzešidovi.. Příště musí přijít lépe připravený.
Odcházející Mazda 3 dostala v Evropě od Konkurenze 🙂 nepěkný výprask. Proč? Vždyť všude bylo možné číst jen a jen chválu? No aby ne, když patří (ještě chvilku) pod křídla marketingového Guru Ford a užívá jeho techniku v podobě výborného podvozku Focusu… Ale není každý pětilistý květ hned sakura, víte?
Kimono XXL
Mazda 3 odcházející generace je především pěkný macek. 4 metry a 41,5 cm… to je skoro o 20 cm víc, než v případě Aurisu a ještě o pár mm více, než třeba u Golfu…
Dobře patrné je to zejména na bočním profilu, kdy záď tak nějak evokuje vetřelce od Hanse Gigera nebo Octavii kombi v provedení „hatchback“.
Dosti dramaticky vyniká zejména rozdíl mezi předními a zadními dveřmi – přední dveře nelze totiž označit jinak, než jako „megavrata“ a ty zadní jsou.. no, jak to jen popsat… vezměte si lupu, jinak je nenajdete…
Trochu „dlouhonosá“ je i příď, ale nijak to neruší a v případě vyšších verzí s rozdílnou maskou chladiče to vypadá i velmi dobře a dynamicky.
K testování se mi nicméně dostala druhá verze TE a ta přidává k základu leda tak kliky dveří a ochranné boční lišty v barvě karoserie. Legračně tvarovaný vstup vzduchu k chladiči zůstává a jeho esteticky výrazně lepší varianta je k dostání až u vyšší verze Aktive… s testovaným motorem za dalších 40 tisíc 🙁
Co já osobně na přídi Mazdy 3 velmi (!) oceňuji, to jsou její světlomety. Jsou jednoduché, velmi elegantní a zcela prosty jakýchkoliv experimentů s komplikovanými křivkami, které časem zestárnou… Nijak nemaskují svůj „japonsky šikmý“ pohled na svět a moc jim to sluší.. A navíc, Mazda tady nešetřila a již v základu je vybavila projektorovými čočkami.. Vypadají jako xenony a také velmi dobře svítí.
Tady ale chvála tak nějak končí, protože plastiková díra na spodní hraně nárazníku namísto mlhových světel na kráse mnoho nepřidá a spolu s pouťovým tvarem masky chladiče mne spíše odpuzuje. Podívejte se, jak dramaticky lépe vypadá vyšší verze!
http://magazin.auto.cz/testy/mazda3-mps-syrovy-diamant.html
Testované Mazdě moc slušela příplatková šestnáctipalcová litá kola, obouvající pneumatiky konfekčního rozměru 205/55/R16 s dosti lepivými Bridgestony… prohlížel jsem si je o to pozorněji, o co větší naděje jsem vkládal do srovnání podvozku z Focusu na důstojnějším rozměru obutí.. ale znáte to s tím květem sakury, ne?
Zvolna se přesouvám k zavazadlovému prostoru a na spodní hraně jeho víka nalézám vybrání pro ruku… otevírám a podvědomě čekám olbřímí jámu… syčící vzpěry však odhalí spíše skromný prostůrek pro zavazadélka Barbie a Kena… A když hodně zatlačíte, vejde se i petláhev Kofoly..
Ok, malinko přeháním, ale pokud chcete uvěřit údajům o 345 dm3, je čas přestat brát to svinstvo… nedělá vám to dobře. C4 se svými podměrečnými 320 l strčí Mazdu 3 praktičností do kapsy.. nehledě na ostatní, ještě užitkovější zástupce konkurence. Tady vidím zásadní slabinu. Vůz této třídy a této velikosti (!) prostě musí umět nabídnout dostatek místa v zavazadlovém prostoru.. musí umět pojmout třeba složený kočárek a ještě nákup. A tohle zkrátka Mazda 3 neumí.. tedy leda byste se jmenovali Ken a Barbie..
„Žuch“, kufr tiše zapadne zpět a já s klíčkem v ruce beru za kliku dveří řidiče.
Přesné spáry, žádné čáry
ale ani žádná estetická kouzla…Ta první věc, která mě praštila do očí v Mazdě 3 je jakási… obyčejnost.. interiér prozrazuje svůj dřívější ročník narození, je bytelný a opravdu dobře zpracovaný.. lépe, než u dalšího japonského zástupce v testu – v Hondě a lépe (podstatně), než v Toyotě (což mě překvapilo..).
Dveře tlumeně zapadly do karoserie a zadek na sedačkách ohlásil pocit lavičky v parku pod kaštanem.. Sedadla jsou celkem tvrdá, nikoliv nepohodlná a dostatečně rozměrná s přiměřeným bočním vedením a šikovně předsunutou hlavovou opěrkou, která na rozdíl od některých jiných opravdu funguje… Přes celkem nekonfliktní a anatomicky dobře zvládnuté tvary mi ale ta tvrdost až vadí…
Palubní deska je z materiálů, které naoko vypadají velmi dobře a mají příjemnou povrchovou strukturu.. do okamžiku, než se bláhově pokusíte vyzkoušet tvrdost prstem – doporučuji takový pohyb zvážit a přinejmenším snížit rychlost.. znáte ten zvuk kladiva na kovadlině, ne? 😉
Rozhodně ale potěší kůží obšitý volant. Dobře se drží, dobře vypadá, není kupodivu tak tvrdý jako ten v Mazdě 6 a na levém rameni má tlačítka ovládání autorádia… proč na levém, to u japonských aut prostě nepochopím.. ale zvyknout se dá.
Řadící páka pětistupňové převodovky je příjemně malá, vypadá trochu jako joystick, má relativně tuhý a přesný chod i bez nastartovaného motoru a dobře se drží… potud tedy Mazda 3 sbírá body za ergonomii..
Ovšem až do okamžiku, než přijde řeč na panel autorádia, s tím jsem se tedy nemohl skamarádit a jeho obsluha znamená delší samostudium manuálu. Autorádio samotné ale (jak už u japonských aut bývá zvykem) hraje dobře – přesto, že v základu má jen 4 reproduktory… ty hlavní v předních dveřích jsou navíc pěkně orámované.. Dyn-Audio to není, ale nedrnčí a nezkreslují.
Co je ale opravdu skličující, to je stejný nešvar, jako u Fiatu Bravo… V Mazdě 3 za jízdy se sluncem v zádech nepřečtete téměř nic.. A pokud si ještě ze zvyku rozsvítíte světla a nenecháte to na automatice, zapomeňte na to, že přesně odečtete padesát v obci… Situace se trochu zlepší, když necháte rozsvícená automaticky aktivovaná světla, ale bílý lesklý podklad v pseudosportovních tubusech (co to je za módu?) dělá na světle neplechu, protože číslice (bohudík na rozdíl od Fiatu černé!) nejsou dosti kontrastní.. Ve tmě samozřejmě nic podobného nehrozí, ALE..! Opravdu nepochopitelné.
Předpokládám tedy, že existuje i tmavý matný podklad s bílými číslicemi, protože odhadovat rychlost mě vážně nebaví… nehledě na to, že bych příslušníkům jen nerad podával vysvělení „soráč, ale já to fakt neviděl, no račte se podívat sám, vašnosta“.
Zběžný pohled na odkládací plochy mě trochu uchlácholil, protože schránka ve dveřích je sice skromná, leč použitelná i na litrovou láhev, schránka na středovém tunelu taktéž a schránka před spolujezdcem sice neohromí, ale ani neurazí.
Ještě místo vzadu.. víceméně ok, trochu těsno nad hlavou, ale jinak v pořádku, bez pocitů klaustrofobie.
Kami no tora, aneb papírový tygr
Pravá ruka otáčí klíčkem v zapalování, motor naskočí a usadí se na trochu neklidném volnoběhu. Seřizuji zrcátka a zjišťuji, že jsou celkem malá a není v nich mnoho vidět.
Řadím za jedna a vyjíždím z nádvoří ven na silnici… Převodovka jde adekvátně ztuha a přesně a i díky krátké řadící páce jsou pohyby rukou při změně rychlosti úsporně krátké.
Motor má papírových 77 kW, ale už po pár stech metrech je jasné, že je v reálu velmi silný a pružný.. Opravdu jsem měl pocit, jako by Mazdu poháněl silnější agregát, okolo 1,8l… ale pocit rychle ustoupil ve vyšších rychlostech, kde bylo méně kilowatt přeci jen znát – v nižších otáčkách a rychlostech ale Mazda 3 s tímto motorem pohodlně stačí i silnějším soupeřům, to mi věřte.
Motor byl ale také nezřízeně hlučný.. choval se jako Angličan v české hospodě.. na čtyřválec byl prostě zbytečně hlasitý, s buranským projevem opilce dunícího nocí.. Lhostejno v jakých otáčkách, není to příjemný společník na cesty a ve srovnání třeba s vybraným chováním motoru o stejném obsahu v Toyotě (nebo dokonce v Peugeotu) jednoznačně propadá.
Dostávám se do úseku, kde už se dá jet rychleji, aniž bych tím mimo sebe ohrozil ostatní, tak na to trochu šlápnu.. Ukaž se, Mazdo Ičinisane!
Ale něco není v pořádku… jedu na podvozku z Fordu Focus a dokonce na širších a lepších pneumatikách, očekávám tedy špičkové chování… to se ale nedostavuje. Mazda 3 je trochu přespříliš tvrdá, rozhodně tvrdší, než Focus.. A přesto nejede lépe.. jen nevím, čím to je..
Nájezdy do zatáček provází lehká nervozita zádě a mám opravdu vážný problém naučit se správně dávkovat řízení.. rychlá jízda je tedy nežádoucím způsobem adrenalinová a není mi v Mazdě nijak příjemná
Řízení je možná právě tím, co projev Mazdy na silnici kazí a hatí všechny mé předpoklady o špičkové jízdě. Je velmi citlivé, přeposilované a tupé v přechodu kolem neutrálu..
Abyste rozuměli, Mazda 3 samozřejmě nejede špatně, to ne, ale v testu byli i lepší a zejména jistější hráči.. Nejde až tak o schopnost zdolávat boční přetížení, jako spíš o přátelské a čitelné nastavení, které Mazda 3 pro mne osobě zcela postrádá..
Jízda na relativně normálních šestnáctipalcových kolech není právě pohodlná a hodí se spíše na kvalitnější silnice, podvozek sám o sobě je ale tichý a přejezdy přes nerovnosti zvládá velmi dobře.
S každým autem jsem přejel přes železniční přejezd, který je v těch místech tak akorát na 30 km/h… je velmi ostře lomený a rychlejší jízda znamená skok.. U ostatních aut jsem nezaznamenal nic, co by stálo za zveřejnění, Mazda 3 ale opravdu nerada skáče 😀
Dopad při přeci jen vyšší rychlosti vyvolal tupý a citelný úder dorazů tlumičů (sedět vzadu, žvýkal bych potravu už jen zubem času), protože těžký zadek šel k zemi daleko rychleji, než jsem čekal.
Brzdy se dávkují snadno a auto je při prudké deceleraci obstojně stabilní – rozhodně více, než třeba C4.
V autě, které mělo najeto 5 200 km se během jízdy neozval jediný pazvuk.. Snad až na mé zlostné syčení při pohledu na rychloměr, který svá čísla snaživě skrýval a na mechanické hučení motoru..
Pozornost zaslouží i tichá a výkonná ventilace s jednoduchým a ergonomickým ovládáním – na rozdíl od autorádia a palubního počítač, který by vlastně v této verzi ani neměl být, stejně jako litá kola… tak nevím.
Zajíždím zpět na nádvoří, v poklidu parkuji a v poklidu vycházím ven. Nejsem o nic bohatší na řidičské zážitky, zato jsem trochu vystřízlivěl..
Trojka s hvězdičkou
Mazda 3 určitě není špatné auto. Jako zásadní klad vyzdvihnu její opravdu bytelnou kvalitu a poctivé zpracování. Věřím, že po návštěvě myčky a vyčistění interiéru bude ve sto tisících vypadat jako nová a také tak jezdit..
Nemá ale tak dobrý jízdní projev, jako její strýček Focus, není bůhvíjak pohodlná a s prostorností je na tom ve vztahu k její velmi nadprůměrné velikosti maximálně průměrně..
Vůbec nejhorší výsledek sbírá za nepřiměřeně malý zavazadlový prostor, který neodpovídá tomu, co lze z takové velkosti vozu dostat. Pro mne osobně je to veliké mínus. Myslím ale, že to nový model Mazdy 3 napravil.. uvidím na živo.
Interiér Mazdy nehýčká a zejména jinak dobře tvarovaná sedadla by chtěla o něco více tlumících materiálů a méně betonu. Projev autorádia je ale bez námitek.
1,6 se 77 kW je výkonově velmi povedený motor pro běžné ježdění, je ale velmi hlučný a nekultivovaný, navíc jsem test skončil s absurdní spotřebou 14 l/100 km. Ano, jel jsem ostře, ale na motor bez turba je to i tak příliš…
Testovaný kousek by vyšel na cca 480 – 490 tisíc.. a i přes slušnou výbavu to není právě málo.
Tři znamená ve školní lavici „dobrý“. Připojui hvězdičku, ale na chvalitebné či dokonce výborné hodnocení to tentokrát opravdu nebylo.
Sobí spřežení a moře žluči Nižší střední třída: KIA CEE´D
6 103 Responses to Nižší střední třída: Mazda 3
[1]
30. 12. 2008 v 12:57Perun
Kolika jazyky nazýváš Ruzyni, tolikrát jsi člověkem.. Pierro, to bych ho musel mít jak žirafa.. 😀
[2]
30. 12. 2008 v 13:00Pierro
Perune nezajdem dnes na pívo??
[3]
30. 12. 2008 v 13:13Perun
máš mail 😉
[4]
30. 12. 2008 v 13:18Pierro
O.K. 🙂
[5]
30. 12. 2008 v 13:45babo
(71) no uz presne s tym volantom s pevnym stredom si rozumiet nemozem nikdy 🙂 isiel som na tych sialenych 245/18 (clovece, 245, to malo pred par rokmi Ferrari). Je pravda, ze samozrejme to na stabilite pomoze v tiahlej zakrute, ale agilite v ziadnom pripade. Komfort ale uz nic moc. Mondeo je stale inde.
Co sa mi fakt paci, je odhlucnenie dieslu, aj ked ta ich 2.2 HDi moc vyladena nie je. Inak nic moc…
[6]
30. 12. 2008 v 13:56Perun
[105] babo: Hmm. Osobně hodnotím lépe dvoulitr.. Ok, nemá tolik síly, ale vezme si minimálně o litr až litr a půl méně a je znát, že je příď znatelně lehčí… C5 je spíš pohodář, ale rychle to umí taky.. jen se mi v tom prostě nějak extra závodit nechtělo, v tom je Acco určitě lepší.. Mondeo oproti předchozí verzi také nabralo na váze a už to zase takový zázrak není.. nelíbí se mi jeho řízení, podvozkově snese dost, ale zase je trochu nevychované..
[7]
30. 12. 2008 v 14:00Pierro
A co apoštol pánové???… 😀
[8]
30. 12. 2008 v 14:05Perun
Ve jménu Otce, Syna i Ducha mdlého…. 😉
[9]
30. 12. 2008 v 14:05babo
(106) Mondeo je podla mna v komforte kral. Skor nemam rad tie ospevy z britanie, ako je uzasne aj v zakrutach, co podla mna nie je pravda, presne ako pises nabralo na vahe neskutocne. Predchadzajuce mondeo bolo dobry kompromis pohodlnej aj agilnej jazdy.
Riadenie mondea, tiez som alergicky na ospevovanie z ostrovov, ako ma skvely feedback a podobne somariny. Ale aj tak podla mna ma vo FWD jedno z najlepsich riadeni. Je prikladne linearne a ucinok posilovaca je idealne nastaveny. ACCORD ma strmejsie a podla mna citlivejsie okolo stredovej pozicie, ale zial trochu preposilovane a obcas zazlobi linearita.
C5 je pohodar, ale to ja ocakavam od auta o triedu vyssie. So strednou chcem obcas zabavu na okreskach a tak 🙂
[10]
30. 12. 2008 v 14:09Perun
[109] babo: Tak zábavu na okreskách… Zeptej se Pierra, s čím se nejlépe pobavíš 😀
V reálu to je ponejvíce o tom členu mezi volantem a sedadlem…
Hele, já jezdíval svého času asi 70-80 tisíc ročně… to se ti pak mění priority 🙂
P.S. Mondeo je král tak možná na 16″… ale toť vše… Do komfortu je prostě nutné počítat jak to tlumení nerovností, tak i ty decibely… z téhle rovnice vychází lépe pětka.
[11]
30. 12. 2008 v 14:14Pierro
babo, ktoré Mondeo si povodil??
[12]
30. 12. 2008 v 14:56babo
(110): c5 v ziadnom pripade nie je komfortnejsie ako mondeo 🙂 ak nepocitame mondeo, ktore myslim ma sportovy podvozok a to uz je pomerne tvrde. Podla mna mondeo na 17-kach ide ako e klasse. Mozno akusticky prejav bude horsi, tazko povedat.
Nayzse C5 nema ziaden poriadny benzin (V6 bude jazdit podla mna strasne a hlavne za tie prachy je to mimoza) a s tazkym dieslom je opat menej dovodov na zabavu
(111) mondeo : 2.0 TDCI a 2.5T
[13]
30. 12. 2008 v 15:00Perun
[112] babo: Souhlasím od toho „Navyzse“ 😀
😉
[14]
30. 12. 2008 v 15:04Emel
babo: sakra, já si budu muset půjčit tu C5 s hydractive… pokud by mělo být Mondeo pohodlnější, byla by to pro Citroen velká prohra (stará C5, Xantia i XM jsou pro mě určitě komfortnější než Mondeo).
[15]
30. 12. 2008 v 15:11Perun
[114] Emel: Napiš, pořešíme 😉
[16]
30. 12. 2008 v 15:15babo
(114) chod 🙂 isiel som len na tych 18 ale prave s hydractvie.
Ford ladit vie. Pozri si 2.2 motor, ja som nim nesiel, ale par ludi, co sa v autach vyznaju a celkom im verim povedali, ze vo Forde je naladeny proste lepsie. Hoci je to vlastne PSA. ladit vie aj riadenie a hlavne podvozky.
Stara C5 podla mna tiez nebola pohodlnejsia na 16 ako stare MONDEO, ale tazko povedat. Hlavne ale je, ze C5 bola fakt neobratny parnik, kdezto MONDEO najlepsia FWD spolu s ACCO 7G a AR 159.
[17]
30. 12. 2008 v 15:16babo
(113) no jo, mensi preklep, tento skoro madarsky 🙂 to tvrde mondeo som myslel titanium S iank (ale nesiel som)
[18]
30. 12. 2008 v 15:21Pierro
Chlapci já budu muset tu C5 pořádně projet, stejně jako to Mondeo. Projel jsem se v obojím, ale bohužel to bylo jen pár kilometrů a ještě k tomu pouze po Praze, takže na lepší dojem by to chtělo přeci jen více kilometrů i mimo město. Takhle to nebylo jaksi ono. Jo a abych nezapomněl, rozhodně hodlám otestovat také to naše tolik vysmívané Exeo… 🙂
[19]
30. 12. 2008 v 15:22Emel
Perun: fajne… nejlépe manuál a 2.2HDi v kombíku s hydractive, 2.7 s automatem znám odjinud. A ideálně 225R17… tak nějak bych si to auto stavěl pro sebe, boj mezi 2.2 a 2.7 je zatím otevřený (papírově nejsou velké rozdíly, ta 2.7 je hodně těžká… ale jede krásně a automat je povedený).
[20]
30. 12. 2008 v 15:25Emel
babo: no, pokud můžu soudit podle 407 SW, je mezi 17″ a 18″ velký rozdíl… ve prospěch 17″, alespoň v běžném provozu. Peugeot ovšem 2.7HDI nabízí pouze s 18″ a některé 17″ se nevejdou přes brzdy :-(.
[21]
30. 12. 2008 v 15:30Perun
[119] Emel: Zajistím dvoulitr v kombíku s hydractivem… jestli stačí 😉 A na 17″
Pierro: Exeo je samozřejmě jiná liga… něco mezi DB9 a F612 😎
Ne ne, taky jsem na něj zvědav.. Seat určitě bude muset nastavit zajímavou cenu.. No a neber A4 za šest set v turbodieselu 😉
[22]
30. 12. 2008 v 16:12T613
A´t žije GAZ Siber! 😀
[23]
30. 12. 2008 v 16:20Perun
Tatra-sane, Tatra-sane… Pamatuju, že mě jako dítě školou povinné ze Sněžky sváželo Aro, kterýmu jsem neskonale vděčen.. z paty mi crčela krev, protože jsem ten výlet „zvládnul“ v nových pohorkách jsa přesvědčen, že to nějak rozchodím… Takže ať žije ARO 4×4 🙂
[24]
30. 12. 2008 v 16:31babo
(120) To je tazko povedat, napriklad ACCO 8G moc velky rozdiel medzi 17 a 18 nema (ono ma rozdiel vo vyske gumy len 0.5cm), aj ked jasne, 407 a C5 si predsa len pribuzne aspon vzdialene su.
(121) Exeo diesel no fuj. Celkovo stredna s dieslom je fuj 🙂 🙂 Reasonable to bude aj tak len v QUATTRO, stara platforma na ktorej jazdi 120-asok (eee, 120-ciaskovsky kovboy Pierro 🙂 ), ci skor jeho A4 bola ako FWD prilis nedotacava, cumak tazsi ako je zdrave 🙂
[25]
30. 12. 2008 v 16:42T613
(123) horší, kdyby tě Aro vezlo na Aro! 😀
GAZ Siber! Americké technologie hvězdných válek ve spojení s dokonalými ruskými plechy! 😀
[26]
30. 12. 2008 v 16:52Perun
[124] babo: Ano ano ano, střední v dieselu je tak fuj, až se jí prodá asi 80% 😀 😉
Ale ok, do relativně nedávné doby ještě pořádné evropské benzíny nebyly.. to je fakt.. a někdo je nemá ani dnes.. (PSA – mimo nové 1,6).
Osobně bych bral nižší střední v benzínu, ale střední určitě v naftě… Ve svém autě mi po natankování skoro vždy svítí dojezd přes tisíc km a brzdou určitě nejsem.. to je dostatečně silná motivace..
A když budu chtít závodit, pořídím si nějakou litrovou Yamahu a ten samý den ještě navštívím známého – notáře… 🙂
[27]
30. 12. 2008 v 17:02babo
(126) lebo su ludia hlupi a skocia na naftovu loby 🙂 Alebo firmy pre fleet auta a tam je to jasne. Trebars moja 2.4 ukazuje pri 130 7.8 az 8.0 , 2.2 diesel 6.6 . Tak to nie pani, za to to fakt nestoji 😀 Rozdiel vyraznejsi to je az nad 160 a tolko vacsinou po dialnici nejazdim. Pripadne ak by som nabehal vlastnym autom 40tisic, ale ja dam tak 20-25.
naftu osobone by som dal tak do SUV od Touaregu vyssie, samozrejme nejaky 6valec. Trebars Q5 by som bral 2.0 TFSI s automatom. A mozno naftu este do vyssej strednej, trebars A6 3.0 TDI, ale 5er rozhodne 530i 🙂
[28]
30. 12. 2008 v 19:46Emel
Perun: určitě stačí, zejména pokud bude manuál… ten si chci osahat, starší Citroeny (a ostatně ani Peugeoty) nebyly co se řazení týče úplně špičkové. Ta 2.2HDI je nějaká magická… nikdo se k ní nezná, neprodává se s automatem z neznámých důvodů… :-).
Mimochodem, potřeboval bych nějakou nápovědu k identitě pokořitele Mazda-sana.. ič-ni-san jsem ještě dal, ale Konku Renzešido mi nic neříká.
babo: naftová loby… IMO je to automobilkám celkem jedno, jestli ti prodají auto s naftou nebo benzínem. To trh si žádá velké výkony a pružnost při nízké spotřebě. Naftové motory urazily za posledních pár let obrovský kus cesty, zatímco benzínové přešlapovaly na místě bez nějaké zásadní inovace. Nyní je tu éra benzínových turbomotorů, k tomu rostoucí cena nafty oproti benzínu a karta se možná začne pomalu obracet… uvidíme, nicméně zatím je podle mě stále optimální (základní) motorizací ve střední 2.0d kolem 150k.
[29]
30. 12. 2008 v 20:47Perun
[128] Emel: Ano ano, manuál to bude… Je o něco lepší, než to bývalo, to ano, koncernových kvalit Wolfsburgu ale nedosahuje ani omylem 🙂
2,2 HDI doplácí na to, že jí dealeři nechtějí brát skladem nebo jako předváděčku.. stále jsou v zajetí zvyklostí z dob minulých.. nabízejí cenu, ne produkt.. neumí to prostě prodat, tak jdou raději cestou menšího odporu a dle svých letitých zvyklostí čekají… čekají až se někdo zeptá, jestli nemají.. XY.. Občas navštívit autosalon, to je jako terapeutická seance. Ti prodejci málokdy vůbec vědí, co prodávají, natož aby dokázali zjistit potenciál zákazníka, jestli třeba právě on neocení vyšší výkon, výbavu…. zkrátka, jestli jim nechá o něco víc vydělat…
Ten samuraj se jmenuje „Konkurence“ .. šidó jsou jen další dva znaky, které tam nemají význam.. Obecně jsem měl namysli zejména „střet“ s evropskou produkcí.. ale to je jen mým pohledem.. podpořeným čísly prodeje Mazdy oproti zavedeným evropským značkám v Evropě 😉
P.S. Jako NEJ motor ve středním mainstreamu vnímám 2,0 DCi se 110 kW. Ten je výborný, ten se Renaultu moc povedl.
[30]
30. 12. 2008 v 20:54T613
http://pics.autonews.ru/autonews_pics/onews/2007/08/29/174955.20666.jpg
ta ladnost 🙂
[31]
30. 12. 2008 v 21:38re: osklivka mazda
hm, osklivka mazda.. kdo z nas by ji chtel..
nejspis se ji budou snazit udat pres nejakou spolehlivost nebo tak..
opravdu osklivy, sorrac.
[32]
30. 12. 2008 v 21:50Emel
Perun: fajn, domluveno :-). U té 2.2 je to ale i výrobcem, pokud se něco nezměnilo, tak Peugeot i Citroen nabízejí 2.0 i 2.7 manuál i automat, ale 2.2 výhradně v manuálu. Jinak uvidíme, nečekám hodinářskou přesnost řekněme… Mazdy ;-). Mimochodem, jak to je a bude s 1.6THP ve střední u PSA?
2.0 dCi je moc fajn, dává vzpomenout na mě důvěrně známou 2.2 dCi, ale je přece jen ještě o něco úspornější a kultivovanější. Dobrý dvoulitr má ale dnes kde kdo, včetně… Subaru, na to jsem také dost zvědavý.
Konku Renze šido… aháá, no vidíš, a já hledal nějaký odkaz na Ford nebo VW :-).
[33]
30. 12. 2008 v 21:57Emel
ehh, 2.7 je samo jen automat… ale prostě… tak
[34]
30. 12. 2008 v 22:30babo
(128) ja si myslim, ze sa Emel mylis. Automobilky vynalozili obrovske usilie a hlavne financne prostrediedky na diesle. A peniaze sa im musia vratit. Atmosfericke motory sa uz vyvyjaju pomerne tazko, ale hlavne sa im prestali venovat. Turbo benzin je o niecom inom, povodne neboli az tak rozsirene, lebo ich predcilo variabilne casovanie ventilov a podobne zalezitosti u atmo motorov, ktore boli vyrazne viacej spolahlive (k turbu sa stale treba chovat slusne, co spusta ludi nerobi, vypina motor za horuca…).
Lobby je otrasna. TDI vo vytrvalostnych pretekoch, TDI vo WTCC (preco diesel moze mat turbo a benzin nie???). Ze najekologickejsie preteky po FIA. Videli ste uz niekedy pretekat diesel bez katalyzatoru a tlmicov? To je panecku humus.
Kazdy ukazuje na spotrebu. 150ps v strednej triede? To je skoro najhorsia volba podla mna. Postradas dymaniku (navyse kazdy radi maximalne pei 3500, lebo subejktivne to len vtedy zrychluje), spotreba pri dynamickejsej jazde (ovsem nijak zavratnej) je malokedy pod 8.0l. Ked uz, tak potom nejaku 90kW verziu, ktora bude naozaj usporna, alebo zas 6valec (pripadne ponovom nejake biturbo 4valec). I4 bude vzdy v 1500 otackach, kde sice motor relativne ide, lebo ma uz dost vykonu, neuroticky a nekultivovany. Proste I4 je sam o sebe nevyvazeny a treba vyvazovacie hriadele a dalsie pomocky na utlmenie vibracii. Nikdy to vsak nebude 6valec, ktory uz je kludny sam o sebe. Alebo ina vynimka H4 (alebo ak chcete B4) od SUBARU. A prave SUBARU BOXER DIESEL je podla mna momentalne najlepsi mainstream diesel 4valec. (ziadna neuroza pri 1500, tichy, tocivy, spotreba v legacy uzasna, na to ze je to permanent AWD). V kultivovanosti bol skvely aj toyota 2.0 a honda 2.2 i-CTDI (vsak aj mala dost oceneni motor roka v kategorii). 2.0 dCi ale tiez nie je zly, na rozdiel od dost problematickeho 2.2 (uz ale problemy vyriesili, ci nestasny 1.9 dCi).
Dalsia vec su emisie NOx , na ktore sa u dieslov dlho kaslalo. Zlate USA, oni asi tu takoivnu nechu. Nie jeden clovek tvrdil, ze v porovnatelnej metropole v USA a v EU sa lepsie dycha v USA, lebo tam ziadne cudiace ropaky nejazdia 🙂 . Je mi jasne, ze teraz sa aj dalsie emisie pri diesloch zacinaju riesit, ale je to dost neskoro. A preto x-krat viacej budem fandit dobrym atmo motorom, pripadne turbo, alebo hybridom.
[35]
1. 1. 2009 v 17:56Emel
babo: víš co se říká: peníze nesmrdí. Automobilky chtějí hlavně vydělat peníze, pokud je můžou získat bez velkých investic do technologie z prodeje benzínových motorů, je to o to lepší. Jde o to, že momentální nálada na trhu prostě naftě přeje.
TDI ve vytrvalostních závodech.. no a proč ne? Atmosferický benzín a turbo nafta, to je přece běžné dilema. Je známá věc, že pro různé technologie je obtížné postavit férová pravidla, pokud nechceš omezovat výkon. Jako příklad stačí zmínit třeba zákaz wankelových motorů ve vytrvalostních závodech.
150k z nafty ve střední je dostatečně dynamické… pro běžnou jízdu lepší než prakticky jakýkoliv atmosferický 2.0 benzín. Řadit můžu i při 2500, protože to prostě stačí… a o tom to je. Ostatně, sám zmiňuješ spoustu dobrých 2.0 motorů: Toyota, Renault, Honda patří sem také PSA a Ford, i VW má slušný, samozřejmě BMW, Subaru… spíš je už výjimka když někdo výbornou 2.0 naftu nemá.
Emise… tady je hlavní role států a EU, aby byly rozumné limity. Je pravda, že benzíny jsou z hlediska emisí lepší, ale jednotlivec v tom nic moc nezmění.
[36]
2. 1. 2009 v 23:15_Teddy_
[134]: babo, 6-valec ma vyrovnanejsi chod ako 4-valec, to je pravda, ale vyvazeny sam o sebe nie je ani nahodou. Ma tiez specificke problemy tykajuce sa vibracii, ale to je na dlhu debatu.
K tomu vykonu, neviem odkial mas tie hodnoty. Ja chodim na aute strednej triedy, diesel so ~150ps, a spotreba dlhodobe 6.2/100. To pritom jazdim 80% dialnice, „lahko“ nad povoleny limit, a dynamiku motora dost vyuzivam. Raz som vsak mal pocizane mondeo s dvojlitrovym benzinom (myslim ze ma podobny vykon) a pri rovnakom style jazdy som mal 9.5/100! Som myslel ze zle vidim…
Samozrejme ze benzinove motory maju svoje vyhody. Ale nie je to ani idealny motor, ani cisty motor. Fajn, maju obecne nizsiu hodnotu emisii NOx, lenze v CO a HC su zas vyssie. Vzdy je to nieco za nieco…
[37]
7. 1. 2009 v 13:18babo
(135) zavody znevyhodnuju benzin atmo strasne. Hlavne kratke typu WTCC. Na diesli das vacsie turbo, ine mapy a hotovo. Co na tom, ze motor vydrzi 500km, mozno este menej. 2 x 16 kol to zvladne hoci kedy. Nejaky poliak postavil tusim POLO TDI, co malo 0 na 100 za 3.7 ci za kolko 🙂 To proste nemoze byt fer.
Radis naftou pri 2500 a preto prave nechapem tie kW/ps preteky naftove. Stejne ten vykon maximalny nikto nikdy nevyuzije.
Dobre diesle? Ja nepoznam v 2.0 snad ziaden, co ma 150ps a dobru spotrebu zaroven. Honda starsi 2.2 i-CTDI super kultivovany, v 7g acco aj odhlucneny, ale zerie celkom dost. 7.5 bezna spotreba po dialnici. Toyota 92kW naozaj zerie malo, ale zas chyba dynamika. 2.0d je bozsky, ale tiez zerie dost a nie je moc pokojny (aj ked skvele odhlucneny)… mne najlepsie vychadza snad subaru boxer. Celkom som ho hulil po dialnici v legcy kombi a spotreba 6.5 s AWD!!! Kamos, co ho ma hovori, ze podla tankovania tesne pod 7, co povazujem za skvely vykon na 4×4 permanent kombik… A jazdi tak do 150 tacho
(136) No ja by som skor vedel rad, od kial mas tie hodnoty Ty 🙂 Dobru spotrebu mala tak 1.9 TDI. Octavia II mala spotrebu kludne 5, ale chyba lavky. Firemna pri merani podla tankovania (co hold clovek vlastne musi robit, aspon u nas) ukazala 6.5 az 7. Co si pamatam len palubaky ACCo 7G pri 130 6.6 , BMW 3er 320d 6.4 , … A to realita bude este vyssia. 2.0 motor v modeo stoji za figu. SKus si atmo hondu, bmw… a preco nie benzin turbo? 1.8 TSI a tak… Pri takej jazde 9.5 mat nebudes. A aj keby, zoberme 6.2 vs. 9.5 ako smerodajne. U nas stoji beznin 30, nafta 34. To mas na 100km 70 korun slovenskych! Na 20 tisic km 14 000 rocne. Na prehliadke Ta ale diesel vide tak o 2 tisic az 3 tisic viacej (velka olej vana a dalsie zalezitosti). nedaj boze nejaka zavada… Pri nasej kvalite nafty by som menil aj palivovy filter kazdych 20 a nie 60… Takze to bude tak 11 tisic SKK rocne. A t ja vravimo stale, nafta aj v strednej OK, ale ked nabehas nad 30.
Emisie? Pozri si ako casto uz 3rocne atua cmudia. Zrovna minule 320d E46 predo mnou, narval sa mi do cesty z vedlajsej, nevedel jazdit, nepocital s turboefektom, takze som to skoro fakt neubrzdil a ked som ubrzdil, tak mi za odmenu nacmudil rovno do ksichtu. DPF to trochu riesi… Ale pozrime sa kolko starych dieslov jazdi a nemaju DPF, alebo co bude, az bude kopec aut s nefunkcnym filtrom. Nehovoriac o studiach, ktore tvrdia, ze vypalovanim vznikaju dalsie rakovinotvorne latky….
Jasne, ze benzin nie je idealny… Ale podla mna je snad ekologickejsi ako diesel a to pri tom lobby v EU tvrdi, ze diesel je lepsi ako hybrid (co je minimalne, ale naozaj minimalne v meste nezmysel)
[38]
12. 1. 2009 v 11:41Emel
Kritizuješ malou výdrž… no, jakýkoliv závodní motor ve špičkové disciplíně je konstruovaný tak, aby vydržel nejmenší nutnou dobu, + nějaká rezerva. I u atmosféry se dá ladit výdrž vs. výkon, viz třeba F1. Síla nafty je hlavně ve vytrvalostních závodech…
Těch dobrých 2.0d jsem jmenoval dost… nějaký si vyber a já ti najdu pár testů spotřeby. Osobně znám Renault, 6.5 je běžná spotřeba včetně pár km po Praze. V extrému se dá dostat na 5, ale o tom to není… spíš o tom, že ani při ostré jízdě to nejde přes 8. Motor je kultivovaný a příjemný a v Laguně je to asi nejrozumnější volba. 2.0TCE nebo 2.0TFSI je ale určitě dobrá alternativa…
Co se týče řazení, je výhoda samozřejmě v turbu a ne v naftě. S turbo benzínem se dá jezdit úplně stejně, řadit na 2500 a pokud je potřeba předjet, tak to holt chvilku podržet. Osobně si myslím, že běžný uživatel snáz využije výkon turbo nafty dostupný při 4000 než u benzínové atmosféry dostupný při 6500 (resp. bude častěji využívat větší část výkonu).
Komentáře nejsou povoleny.