-
Peugeot 207 GT 1,6 THP 110 kW
Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem.
Chvíli rukou lovím klíčky v papírové krabici, než najdu obyčejný klíč s plastickým logem lva. Peugeot 207 GT s druhým nejsilnějším motorem z nabídky a zdaleka nejsilnějším na malém parkovišti přede mnou.
Ve společnosti tříválců a dýchavičných turbodieselů je to přeci jen rarita a tak se celkem těším. Peugeot několikrát zabliká, rychle startuji a najíždím na obvyklé místo k focení.
Zatímco si motor tiše brouká, z výfuku se ozývá trochu nečekaně hluboké bublání… jak to tak poslouchám, nevšiml jsem si, že se mi nedovřely dveře, když jdu auto fotit zvenčí. Pak jsem si toho všiml a zkusil to ještě jednou… Aha, takže do třetice a musím do toho dát o něco více švihu. Fííí
Monsieur Lion se šklebí
Mám před sebou malé auto se sto padesáti koňmi pod kapotou a kroutím hlavou nad tím, proč logistické oddělení pankráckého importu objednalo takovou unylou barvu.. je to jako kdyby ke každému z těch vraníků přišel zlomyslný řezník s vínovou zástěrou a s obrázkem kafilérie v ruce… Zvolená barva tohle „GT“ dokonale uspává a tak si místo ní umím velmi dobře představit raději rudou, bílou nebo variaci na černou či antracitovou.. ale tohle? :-S
Pohled přímo zepředu odhalí divoce rozšklebené zvíře, ale oproti předchozí designový kreaci s „pusou“ doslova od podběhu k podběhu je to mnohem lepší a ve verzi GT to navíc i dává smysl.
Pohled pod kapotu odkrývá pod obvyklý plastový kryt nijak neskrytý motor s celou řadou hadiček a přírub.. S mírným úšklebkem sleduji pozinkový kryt turba s podezřelou hnědou skvrnou, která není nejspíš ničím jiným než ožehnutým místem styku oleje s rozpáleným krytem – tedy únik oleje z turba, který nevěstí nic dobrého. Stačí vyměnit těsnění za pár korun a problém je navždy vyřešen během deseti minut – z praxe ale vím, že to nakonec skončí jako mnohem větší problém s ohromnými (a zbytečnými) náklady na výměnu turba.. Ale třeba se mýlím a všechno je to jinak. Nebo ne? 😉
Boční profil je velmi vyvážený, s jemně se zvedající linkou oken, opticky rozdělený vedví boční lištou s jemným chromováním. Celek doplňují vkusná a celkem velká kola 205/45/17, která ale zavdávají důvod k podezření, že to na malostranské dlažbě bez dřevěného kolíku v puse asi nepůjde.
Záď malého Peugeotu je ve srovnání s přídí taková… no, taková jinaká. Je uhlazená a jemná a jen koncovka výfuku v chromu dává lehce tušit náznak něčeho zajímavějšího, než obvyklou čtrnáctistovku s osmi ventily na válec.. (no dobrá, tak se dvěma – díky Ronaulte. Hnidopichu 😛 )
Zvedám víko pátých dveří, které ukrývá litrově podprůměrný zavazadlový prostor – jenže co ztrácí 207 na hloubku, to dohání slušnou šířkou a délkou. Žádný zázrak to není, ale praktičnost „rodinného“ hatchbacku kupodivu příliš netrpí.
Kosu už klepu zbytečně dlouho, jde se dovnitř.
Na návštěvě ve Versailles, aneb stárneš dvěstě sedmičko
Hned po vstupu a dvojím zabouchnutí dveří s lehce kovovým dozvukem na mě dělají dojem polokožená křesla s příjemně tuhým sedákem i opěradlem a moc, opravdu moc dobrými samostatnými loketními opěrkami – ty mám raději, než jednu centrální (pokud jsou dobře nastavené), protože se nemusím o místo přetlačovat s nikým jiným.
Co mě ale určitě nepotešilo, to byla délka jinak dobře tvarovaného opěráku, který mi končil někde u lopatek a pohodlné opření tedy vycházelo spíše jako zbožné přání. Delší jízda by pro má záda neznamenala nic pěkného. Škoda.
Ve dvěste sedmičce je všechno docela pěkně po ruce a dobře přístupné, dokonce i v případě vrcholné verze s navigačním systémem, čili ergonomie vážné prohřešky nemá. Dokonce i schránka před spolujezdcem je nečekaně obrovská a chlazená a dveřní kapsy pojmou minimálně litrovou Petku. Odkládacích míst je tedy dostatek.
Nad hlavou vidím pěkné střešní okno, které sice hezky prosvětlí interiér, ale pokud nejste maximálně dvanáctileté dítě, bude vám na zadních sedadlech nad hlavou nějaký ten centimetr díky řidičově rozmaru chybět – kryt okna i sklo samotné se někam musejí zasunou, že ano…
Před koleny tak tak, na šířku ovšem královské – tady vynikne rozdíl několika centimetrů oproti Fabii velmi výrazně. To je ale prostorově asi tak vše 🙂
Opěrky loktů ve dveřích jsou čalouněné příjemnou kůží, kterou je potažený o volant.. No, volant.. Tedy to obrovské tříramenné kolo před řidičem s poněkud nepěkným středem.
Celkově je interiér Peugeotu 207 slušně zpracovaný a z velmi dobrých materiálů, ale přestože má vůz najeto řádově 11 500 km, nelze o něm hovořit jako o nějak nadprůměrně zachovalém. Osobně bych mu tipl o hezkých pár desítek tisíc více. Ok, je to auto pro novináře a ti se s auty vůbec nežinýrují.. ale přesto, čekal bych, že ty materiály vydrží víc.
A pak se dívám před sebe skrz volant a je mi jako bych dostal plácačkou na mouchy po holých zádech. Ne snad, že by byly ukazatele špatně čitelné, to vůbec ne, ale plastikové dírečky mezi plastikovými jakoby kovovými rámečky (vypadají jako obrovské náušnice z osmdesátých let – obdivoval jsem je na naší matikářce) na pozadí částečně bílých a částečně černých ciferníků.. Uf, tudy cesta nevede a přitom současné Peugeoty umí přístrojovky naprosto senzační – před pár dny jsem zkoušel 5008 a ještě teď zůstávám úplně konsternován špičkovým designem i kvalitou. To ovšem není případ této Dvě stě sedmy, která už citelně morálně stárne.
Nastavuji intuitivní a dobře vyřešenou klimatizaci na maximální ohřev, tiším větrák, přepínám velký displej navigačního systému na ukazatel spotřeby, zapínám si pás a couvám na rovinku k výjezdu z areálu.
Převodovka jde hladce, relativně přesně, ale po dloouhých drahách. Nevadí mi to, funguje, ale už by s tím PSA mohlo něco dělat 🙂
Když vám turbo dává křídla, aneb lev rychlejší geparda
To první, co jsem po rozjezdu zaregistroval bylo zaražení do sedadla řidiče a takový ten příjemný pocit v oblasti žaludku. Musel jsem vypadat trochu komicky, když jsem se zubil jako Otík a s výrazem obecního prosťáčka zmizel za doprovodu pubertálního zahvízdnutí předních kol.
Motor reaguje s jemným zpožděním kvůli elektronickému plynu, ale jak se nafoukne turbo (v podstatě už od nějakých patnácti stovek), je k nezadržení.
Vjíždím pod viadukt, HTP si temně brouká a dvěstěsedma si trochu tupě bouchne o dorazy na zhoupnutí v dolíku pod mostem. Letím dál, dávám se do prava, abych na konci slepé ulice Peugeot otočil. Pípne mi parkovací senzor, za jedna a letím dál..
Přichází rovina, kde to zcela nepředpisově rozjíždím co to dá a všímám si přespříliš snaživého a zbytečně městsky nastaveného řízení. Mít tenhle Peugeot řízení z Ibizy, byla by jízda o 33,333% lepší a zábavnější.
Podvozek je tuhý a trochu jankovitý, ale zatím drží statečně. Blíží se levotočivá zatáčka o 90°, trochu pozdě a necitlivě stavím auto na brzdy s připravenou dvojkou a očekávám, že mě sto padesát koní vystřelí vpřed.. Očekávám marně, protože se do hry zapojilo poněkud hysterické ESP a drsným způsobem mě umravňuje. Na vině je především moje neumětelství, protože jsem měl brzdit dřív a plyn dávkovat těsně před najetím do zatáčky, ale nikde netvrdím, že jsem Sebastian Loeb, tuhle roli obvykle rád přenechám těm klukům, co mají křížky podél cest. O víkendech jim pak pod nimi někdy i hoří svíčka..
Blížím se k improvizovanému kruhovému objezdu a vodím si osamocen těch sto padesát žíznivých koní na hraně adheze.. Podvozek statečně odolává pokušení zakleknout k přednímu vnějšímu kolu a ani se moc nenaklání. Otáčím na rychlostní komunikace a na prvním sjezdu to beru zpět s několika rychlými a levnými skalpy. Už chybí jen stažené okénko a dunící subwoofer. Tyhle motory nejsou nic dobrého pro mé bodové konto 😎
Zpáteční cesta plná kanálů je doprovázena slalomem, ale musím držet volant oběma rukama a velmi se snažit, protože řízení není tak vyvážené, jako u Ibizy (popravdě je celkem o ničem) a strmost je pro něj zcela neznámým slovem ze svahilštiny. Nebýt podvozek řádně přitvrzený a na nízkoprofilových kolech, nebyla by to příliš snadná práce, ale 207 GT jezdí velmi slušně a čitelně.
V interiéru kupodivu nic nevrže a čím dál tím víc se mi líbí příjemné tóny od výfuku.
Žádné otlačení pravého kolena se nekoná, ale na delší cestu tohle auto určitě není, protože je uvnitř přeci jen slyšet víc, než je zdrávo a krátký sedák s tvrdým podvozkem mi také nepřidá.
Vracím se zpátky a protože je turbo v THP chlazené vodou, bez obav vypínám motor po nějakých deseti sekundách volnoběhu.
Monsieur Lion na steroidech
Peugeot 207 GT je velmi rychlé auto, co vás určitě dokáže vtáhnout do děje – stárnoucí model v tomto případě zachraňuje vynikající motor, ale za ten se musí velmi tučně zaplatit, a to udělá jen málokdo.
Kvalitní materiály v interiéru jevily překvapivě viditelné známky opotřebení a díky střešnímu oknu není vzadu nad hlavou místa na rozdávání. Na šířku je na tom ale 207 pocitově velmi dobře, na předních místech dokonce velmi nadprůměrně.
Podvozek klasické 207 je spíš měkčí a pohodlnější, s čitelnou nedotáčivostí, ta je ale u verze GT potlačena na maximum tím, že obouvá větší kola a srdnatě se brání přehnaným náklonům v zatáčkách – za to ale zaplatíte daň v podobě hromádky amalgámu na jazyku..
Přístrojový štít nevypadá moc dobře a vyjma toho, že je dobře rozvržený a čitelný a že přeci jen musím hlídat rychlost, nejraději bych ho zakryl lepenkou.
Řazení oproti obvyklým řečem není žádná tortura, jde hladce, zato na řízení by šlo ještě mnohé vylepšovat – a přitom 206 RC měla řízení výborné – v ý b o r n é. Tohle ale není 206 RC, ta byla ostrá jako břitva a neodpouštěla žádné chyby. Proti ní je 207 GT spíše civilní auto na občasné honění vody – ovšem daleko použitelnější a praktičtější.
Volkswagen Polo Comfortline 1,2 51 kW SEAT IBIZA STYLE 1,4 (63 kW)
5 850 Responses to Peugeot 207 GT 1,6 THP 110 kW
[1]
27. 2. 2010 v 23:53Navtech
Nejhorší auto je to první a nejlepší je to druhý. Ostatní tak nějak vyššumí…
Chválit tě nebudu, to je stejný, jako říkat „pane Gotte, vy tak pěkně zpíváte…“
[2]
27. 2. 2010 v 23:59Perun
[1] Navtech: Je to tak. Ovšem mimo služebáků 😛
Kávu si osladím, o trochu víc… díky 😉
[3]
28. 2. 2010 v 0:08Navtech
Nemáš už z toho cukrovku, ty ajdame? 🙂
[4]
28. 2. 2010 v 0:09T613
Jen jsem si přečetl ten „úvod“ a říkal jsem si.. to bude ostrý test 😀
[5]
28. 2. 2010 v 0:12Navtech
To víš tatrováku… Tolik kobyl proti mrdkám a majitel PSA, to je výsledek jasnej… 🙂 🙂 🙂
[6]
28. 2. 2010 v 0:22T613
Odstavec 3 až 6 a bylo mi jasné, že někdo tady nemá rád P207 😀
[7]
28. 2. 2010 v 0:28Navtech
Je to láska… nesmíme ho nechat z toho vykecat!
[8]
28. 2. 2010 v 1:22Navtech
Musím jít Johne… Terminátor.
[9]
28. 2. 2010 v 7:06Perun
[3] Navtech: Nohy samá jizva.. jsem jak inzulínovej jehelníček :o)
[10]
28. 2. 2010 v 7:08Perun
[4] T613: Ne, je to preventivní krok.. jeden import už si stěžoval, že přece nepůjčoval auto k novinářským testům..
[11]
28. 2. 2010 v 7:13Perun
[6] T613: To vůbec ne, považuji 207 za dobré a povedené auto.. ovšem z dob, kdy se Peugeot teprve chystal na ofenzivu.. Když vynechám subjektivní parametry, tak jediné, co bych 207čce v civilnějších verzích mohl vytýkat je o něco hůř izolovaná zadní náprava jako klasická bolest PSA (která už naštěstí pomíjí) a kila navíc… 207 potřebuje dietu.
[12]
28. 2. 2010 v 8:24Kubas
To se ti ozvali ze Seatu nebo odkud??? 🙂
Jinak dávám palec nahoru za ty „náušnice naší matikářky“, taky si je vybavuju…. Ovšem v autě bych to vážně nechtěl a interiér testovaného Peugeotu mě moc neoslovil (kromě budíků je opravdu strašný i ten volant…..).
To prolínání oleje truba bude asi způsobené extrémním používáním testovacího vozu…. Asi těžko dělá BMW turbomotor, ze kterého jen tak po 10tkm teče olej…. :-/ nevím…..
Celkově mě to auto přijde poměrně nesmyslně nakonfigurované – podvozek a ani zbytek auta z toho nikdy neudělají „hot hatch“, 17″ kola jsou zase nepoužitelné ve městě…. Navíc se spotřebou, která asi nikdy neklesne pod 8-9 litrů (a ve městě samozřejmě přes 10, když zhoustne provoz….)
Malým turbomotorům fandím (ostatně sám jeden provozuju), ale do auta typu 207 mi mnohem víc sedí něco ve stylu 1.2TSI nebo něco jiného kolem 100-120 koní…. (to ovšem Peugeot nemá, že?)
[13]
28. 2. 2010 v 9:37Iudex
Nakolko sa mi toto auto takpovediac za humnami vyrába, mám s ním tiez skúsenosti. A moje hodnotenie je tak za tri. Tak, ako mi pred rokmi sadla 307, tak mi 207 nesadla. Dizajn je subjektívny, zenám sa páci, mne nie. Vo vnútri je to taký predkrm k lepsie spracovaným vacsím modelom, ktorých úroven vobec nedosahuje. Ani tvar a rozvrhnutie palubovky mi vobec nevyhovuje: obrovská plocha palubovky uberá miesto v interiéri, jej plast je síce relatívne makký, ale to je tak vsetko. Miesto vzadu niekto musel tajne odniest, pretoze tam nie je ziadne a neviem, co konstruktéri spravili s nadstandardne dlhým rázvorom. Klasicky dlhé a zensky lahucké radenie (jazdil som aj s automatizovanou prevodovkou, a tiez nic moc), makký podvozok, ktorého reakcie sa dali len tusit. Dynamika je samostatná kategória: vysoká hmotnost degraduje snahy i výkonnejsích motorov o dynamický dojem, este 1,4 16v, co je v iných autách uz slusne dynamické zvezenie, v 207 posobí mdlo. Zmysel 207cky vidím s motorom HDI a vedomým zrieknutím sa akejkolvek snahy o dynamickejsie zvezenie, ako úsporné, celkom vzhladné, ale nijak výnimocné malé auto.
[14]
28. 2. 2010 v 9:58T613
Perune neboj dělal jsem si legraci 😉 207 mě nikdy nechytla za srdce, a její koupě by pro mne byla jen ryze pragmatickým krokem, kdyby na ni byla nabídka, která se neodmítá ..
[15]
28. 2. 2010 v 10:49Martinez
Mně se naopak styl 207 líbí – obzvlášť potom, co jí přidali ten „nos“ z 308 – vím, že je to divný, ale je to tak 🙂 … Na druhou stranu mám pocit, že v současný době jsou v tomhle segmentu na trhu auta (hlavně Polo a Fiesta), který bych volil spíš (kdybych na to měl peníze, což nemám 🙂 ) – jsem zvědavej, jak dopadnou v Perunovo testech ty 🙂 …
[16]
28. 2. 2010 v 15:17Ronault
Perune: Nechci rýpat, ale nemáš zde chybu?
„Záď malého Peugeotu je ve srovnání s přídí taková… no, taková jinaká. Je uhlazená a jemná a jen koncovka výfuku v chromu dává lehce tušit náznak něčeho zajímavějšího, než obvyklou čtrnáctistovku s OSMI ventily na válec..“
To by ta čtnáctistovka měla 32 ventilů to mi příjde nějak moc…
No nic, jdu číst dále 🙂
[17]
28. 2. 2010 v 15:36generic cialis from india
Interesting and informative. But will you write about this one more?
[18]
28. 2. 2010 v 17:30kolmar
Ako T613 naznacil, po tom uvode som tusil, ze oslaven ody nas necakaju…. ale zas a znova paradny test… akoby som sedel v tom aute! no hold, kto umi ten umi…
Mas tam peknych par hlasiek, no neviem ci zamerne alebo preklep (kto by povedal, ze tie motory su si tak blizke) ale toto ma pobavilo: Vjíždím pod viadukt, HTP si temně brouká… Tak HTP ci THP? to veru je riadny rozdiel…
Mal si stastie na GT…klasika ma sedadla este horsie, aj za bocne vedenie sedadiel asi chcu priplatit. Interier vyzeral v roku vzniku dost slusne a moderne…oproti 206 to bolo super, no ked som v tom sedel par tyznov dozadu tak mi to prislo dost strohe a take…no…suche…k tomu to kormidlo…a jeje.
Neviem ako v GT no prevodovka stale nepresna…. a opak je na 15-kach podvozok, mäkky, zehli a tlmi…no menej isty ako napr. u Fabie…do mesta by bol OK!
Ty si venoval velku pozornost budikom…OK! no co ja som dosial nedokazal pochopit je Lada doors sound… Ak som na tom zabuchol dvere tak som sa pekne zlakol, zhrozene otocil havu a musel si to zopakovat (dufajuc, ze som zle pocul….no Bohuzial nie). Aj Felicia z 95-teho ma tlmenejsie dovretie dveri. Dokonalost sa skryva v detajloch…no v dnesnej konkurencii aj pre toto by som o tomto voze neuvazoval.
PS: nikdy som nestudoval vahy 207mi…tak to preto to Vti mi odspodu nechcelo ist! obezita hej?
[19]
28. 2. 2010 v 18:15GTI
Čas je neúprosný soudce. Ukazuje se, že potenciál karoserie 206, či vlastně už 205 se dokonale vyčerpal. Možná však jen, že ty nové implantace nevzhledných dílů (zejména předních světel) holt nabourávají původní filosofii karoserie natolik, že dnes působí prakticky neživotně.
Popravdě píši, že 206 byla vyvrcholením subkompaktních karoseriií do krásy. Logicky a ideálně konfigurované rozměry a poměry hlavních os karoserie. Bohužel, nyní nastoupila doba vizuálně negativního nafukování karoserií do výšky, jakési baculatění, což samozřejmě na eleganci nepřidává.
P 207 je taková, jak jí Perun popsal. Dobrá, v něčem milá, v něčem nemile překvapivá. Nebere za srdce, stojí rozkročená nad smyslem subkompaktů někde mezi nafouklou touhou mít větší vůz, který současně bohovsky jede…
V současné době lze jistě sázet na dvojí školu – první je citroenovský styl (C3) koncentrující touhy těch, kteří auta chápou jako prostředek dopravy – praktická nafouklá bublina, prostorná, domyšlená, kterou v rodině střídavě užívá jak muž, jemuž v žilách dávný odkaz ostrejch jezdců tedy rozžhodně neklokotá, tak žena, matka jejich dětí. Druhá škola je škola VW (POLO) tedy klasický malý subkompaktní hatchback nabušený po šíbr tím nejlepším, co současná technika subkompaktů poskytuje. Auto, které se nikam nenafukuje, ctí přiměřený prostor, prostě ví přesně jak má vypadat. Auto, které uspokojí svým naturelem jak šoféra tak stylovou holku, která ráda jezdí a ráda hezky vypadá…
Perune, pochvala.
[20]
28. 2. 2010 v 21:18Perun
[12] Kubas: No, někdo se už ozval, to jo…
PSA – tedy i Peugeot má motor 1,6 VTi s 88 kW (cca 120 k). Ten je velmi dobrý a zejména rozjezdy s ním jsou překvapivě svižné..
Ostatně ke spotřebě THP: V C5 umí jezdit reálně za 7,5 l- 8 l/100 km. Tedy když se budeš aspoň trochu krotit. V opačném případě jezdí jako každý turbomotor – hodně muziky, ovšem za hodně peněz 🙂
[21]
28. 2. 2010 v 21:24Perun
[13] Iudex: V podstatě souhlasím se vším, až na to místo – na předních sedadlech je ho nad průměrem třídy.. daní za to je místo na zadních sedadlech, kde je rozvor opravdu trestuhodně nevyužitý.
[22]
28. 2. 2010 v 21:25Perun
[14] T613: Mě se některé verze i celkem dost líbí.. S velurem uvnitř a vhodnou barevnou kombinací + HDI.
Takže zdarma? 😎
[23]
28. 2. 2010 v 21:26Perun
[15] Martinez: Chvíli vydrž, a dozvíš se vše potřebné, Martinezi :o)
[24]
28. 2. 2010 v 21:28Perun
[16] Ronault: Hnidopichu 😀 Opraveno, ale máš recht, to už jsem tam mohl rovnou napsat V8 biturbo…
[25]
28. 2. 2010 v 21:31Ronault
Jinak test vcelku dobrý, aspoň jsem si udělal obrázek. Nicméně P207 nikdy nebyl můj hlavně vizuální kamarád. Ta do očí bijící nafouklost legendární P206 zmrvená jakoby navíc plasty, to se mi nikdá nelíbilo. Ale aspoň interier ušel kus cesty.
[26]
28. 2. 2010 v 21:35Perun
[18] kolmar: Díky, kolmare. Jo, 207 je takový třídní bumbrlíček… VTi už je celkem ok, ale to pravé přichází buď s dieselem, nebo rezignací na závodnické choutky. Podvozek sám o sobě není špatný, jen se prostě musí prát s minimálně metrákem váhy navíc oproti veškeré konkurenci..
Nojo, ty dveře.. Ovšem přál bych ti slyšet novou 5008 – to bylo až k neuvěření, ale třeba se jim to podařilo spasovat tak nějak nestandardně nadstandardně 🙂
P.S: HTP nebo THP, to máš jedno.. obě jsou to rakety 😀 Alespoň někteří novináři tvrdí o zvuku vytočeného tříválce, že je jadrný a téměř sportovní..
[27]
28. 2. 2010 v 21:40Emel
Perun: jen tak mimochodem, neproslýchá se něco o silnějším THP? Myslím na něco jako Peugeot 508 2.0THP Break…
[28]
28. 2. 2010 v 21:48Perun
[19] GTI: Ono je vůbec těžko myslitelné něco na dotaženém vzhledu 206 něco zásadně zlepšovat. Zejména vyšší verze byly dokonalé a nebýt podměrečného interiéru, neměla by 206 ve své kategorii a určení vážnější chybu.
Ano, máš pravdu, nafukování a bobtnání je velmi v kurzu, s ohledem na výšku je zejména Škoda v tomto ohledu jaksi.. referencí 🙂
Tebou zmíněná linka vymezující C3 proti polu je velmi (!) trefně determinující – máš postřeh. V každém ze zbývajících aut je něco z těch dvou, které jsou velmi odlišní a v lecčems naopak podobní – budu se tím velmi podrobně zabývat. Mimochodem, typni si, kdo je v této subkompaktní třídě nejvíce věren své kategorii – tedy kompaktní velikosti…? Inu, nejmenší je C3.
Polo má mnoho ctností a některé nectnosti, budu se mu věnovat v příštím dílu. A věř, že si dám záležet.
Díky, GTI
[29]
28. 2. 2010 v 21:50Perun
[27] Emel: Proslýchá, jen se o tom nic neví – jestli Frantíci něco umí opravdu výborně, pak je to zatloukání 😀 Zatím je v kurzu výborná jednašestka a její výhledově silnější deriváty.
[30]
28. 2. 2010 v 21:55GTI
Perune, těším se tedy na příště 😉
[31]
28. 2. 2010 v 22:05Emel
Perun: jo, vím, 1,6THP je určitě fajn, ale… to je jako s tou naftou, člověk stejně nakonec přitáhne uzdu a koupí 2.0d, ale V6 je V6 :-D.
[32]
28. 2. 2010 v 22:14Perun
[31] Emel: Jó, já vím, že víš 😉
[33]
28. 2. 2010 v 22:49vrkuboy
A kdy bude Clio?
[34]
1. 3. 2010 v 0:18kolmar
(26) Perun ja sa zviezol 95 konovou verziou v skaredom SW! to aby bolo jasne… ta 120k musi byt uz na B-cko naozaj super motorizacia. To prave s dieselem? no tak to neviem… kedze su to auta primarne na kratke trasy tak osobne do B (a este aj C) povazujem kupu predrazeneho dieselu este v dnesnej dobe s DPF za korunovanu blbost. Nebudeme sa tu bavit bendzin vs. diesel… no vela ludi sa v meskej prevadzke bude cudovat ak im tesne po zaruke zahlasia ze chcu par tis. eur za DPF…
Aj 5008!? nestras! sedel som v tom este v jeseni, no dverami som neplieskal…bolo tam ludi ako dobytku v texase…
PS: Nevadi… aj hluchy novinar je novinar 🙂
[35]
1. 3. 2010 v 8:19_Teddy_
„…obvyklou čtrnáctistovku s osmi ventily na válec…“
Videl so motory kde na valec boli ventily dva, tri alebo styri. Dokonca aj pat, alebo iba jeden. Ale osem? Tak taku „obvyklu ctrnactistovku“ som fakt este nevidel… 🙂
[36]
1. 3. 2010 v 8:55Perun
[33] vrkuboy: Ještě si chvilku počkáš – viz pořadí v blogu o dva zpátky 😉
[37]
1. 3. 2010 v 9:01Perun
[34] kolmar: Ona hlavně ta šestnáctistovka je výborný motor s plynule variabilním časováním jak sacích, tak i výfukových ventilů. Velmi dobře to funguje.
A ohledně dieselů.. je dost lidí, co si diesel koupí kvůli jeho charakteristice spíše, než kvůli spotřebě. Ve Francii jezdí v těchle malých autech dieselů docela překvapivě hodně..
5008 je opravdu povedená – zkoušel jsem jí přímo na silnici (THP) – veliké překvapení.
[38]
1. 3. 2010 v 9:03Perun
[35] _Teddy_: Jistě, navíc je to osmiválec s biturbem. Krásně lineárně táhne až ke čtrnácti tisícům, pak už to nemá smysl točit 😛
[39]
1. 3. 2010 v 10:00Iudex
(21) Perun: Ja som samozrejme myslel nedostatok miesta vzadu; vpredu je to celkom slusné. Myslel som to tak, ze zrejme kvoli robustnej palubovke je sedenie posunuté viac dozadu a kedze vpredu miestom nesetrili, o to negatívnejsie sa to dotklo zadných sedadiel. Ostatne co som cítal, to isté platí i pre novú C3. Na tej mám v pláne sa previezt tento týzden, aby som sa presvedcil sám.
[40]
2. 3. 2010 v 10:12webpaja
Tak tímhle prdítkem jsem nikdy nejel, do dneška, než jsem si přečetl test…bravurní práce 🙂 U stavitele ikonického 205GTI zamrzí polovičatost provedené práce dvakrát tolik, než kdyby podobné chyby měla Kia Rio Sti Turbo… 😉
[41]
2. 3. 2010 v 10:45Perun
[40] webpaja: Cha chá, dík 😀
Možná stojím opodál a osamocen v názoru na nejlepší ostré (relativně novodobé) auto od Peugeota, ale podle mne jím byla 206 RC. Jak už napsal výše – velmi ostrá, s výborným řízením a s výtečně odladěným motorem s překrásnou výkonovou špičkou. Navíc parádní alcatarové anatomy a tmavý interiér…206 RC měla charakter. Trochu kousavý, ale charakter. 207 GT určitě ne. O silnější verzi nic nevím, nezkoušel jsem, ale nedělám si iluze.
[42]
2. 3. 2010 v 12:07pepa
pekny test, to o ty reznicky barve se mi libilo. a o ty (ne)ovladatelnosti.
jinak – nikdy neni naskodu, kdyz ma auto i motor.. nekdy neni nadto posbirat par levnych skalpu (-:
[43]
2. 3. 2010 v 13:05Perun
[42] pepa: No jo, ale ty koně taky musí někdo zaplatit 😎 Ne nadarmo se s tímhle motorem prodá v této kategorii tak.. jedno z dvou set? Možná?..
A díky 😉
Komentáře nejsou povoleny.