-
Renault Clio Expression 1,5 DCi (63 kW)
Renaultův zástupce v segmentu B je dobře zavedená stálice už nějakých… no pamatuji se na začátek devadesátých let, takže asi 20 let. To je slušná tradice s několika miliony vyrobenými auty. Jenže Renault si před pár roky, stejně jako ostatní výrobci z Francie, lehkovážně nechal uniknout mnoho zákazníků ke konkurenci v důsledku lajdáckého přístupu ke kvalitě a i když dnes už patří spíše k evropskému nadprůměru (opravdu si to myslím), není lehké o tom konzervativního evropského zákazníka přesvědčit.. Nehledě na neustálé Renaultovo hračičkářství, které se snaží jeho marketingoví „mistři“ a malá horda skalních fandů vydávat za novátorství a „neotřelý“ přístup Tvůrce automobilů.
S těmihle pocity se blížím k černému Cliu s malým turbodieselem pod kapotou.
Beru za stříbrnou kliku dveří (to se ti Frantíci snad kolektivně pomátli) a nastupuji dovnitř. Dveře jemně a důstojně zaklapnou, startuji… nic. Aha, tak ještě jednou a tentokrát úspěšně 😉 Malé DCi se tiše rozklape a Clio se vydává na třicetimetrovou projížďku k focení.
Dva kroky vpřed, jeden (pro sichr) vzad
Na rozdíl od Fiesty, v Cliu nalézám otevírání motorového krytu okamžitě a s kámošem Nikonem se jdeme podívat na Renaultovo hliníkové srdce.
Žádný plastový kryt se opět nekoná (stojí to dobře dvě eura, takže co bychom se s tím nějak zalamovali, že..), ale přesto to není žádná tragédie. Pro strojaře je to svým způsobem zajímavá podívaná a všechna (stylově žlutá) plnící hrdla jsou chvályhodně rozmístěna tam, kde by je člověk také očekával. Pohled na přístup k výměně žárovek je ale k neuvěření. Poté co přejde úvodní fáze bezvědomí, dostaví se šok ze zjištění, že bude nejspíš nutné sundat celý přední nárazník, což zvládne jen servis a pak přichází kopřivka z účtu za výměnu jedná H7 za bratru.. kolik… pět sedm set? Bravo Renault 😀 Motor je nicméně velice klidný a na malý turbodiesel téměř nevibruje..
Zavírám kapotu a dívám se faceliftovanou masku nového Clia. Ta předchozí byla bezesporu vydařenější a k celkovému naturelu vozu se mnohem lépe hodila. Snaha u unifikaci vedla ke zbytečně geometrickým hranám tam, kdy byla dříve elegantní linka. Stříbřité liště se spíše usmívám, v zimní krajině vypadá jako sněžná fréza.
Boční profil Clia je docela pěkný a vyvážený, líbí se mi zakončení linie u zadních dveří. Přestože ale Clio obouvá hezká šestnáctipalcová kola, je díky masivnímu pontonu pořád jaksi opticky poddimenzováno. To je nicméně stigma téměř všech současných aut.. Zajímavé je, že u starších vozů malá kola nijak nevadila…
Ujdu jen pár kroků a dívám se na zadek… celkem vzato je to jedna z mých oblíbených disciplín a je-li nač, pak se dívám opravdu pozorně.. 😉 Clio vypadá zezadu výrazně lépe, než zepředu a pomáhá mu v tom Renaultova manýra s negativním tvarováním spodní linky zadního okna. Na Cliu vypadá pěkně a nenuceně a Méganu Coupé to vysloveně sluší.. Hezky symetricky jsou umístěna také mlhová světla. Alespoň někde se nešetřilo.
Co ovšem nijak nepotěší, to je stejně hloupý systém otevírání zadních dveří, jako u C3, kdy je nutno vložit prsty hluboko pod spodní hranu víka kufru.. ze nehty zalezlá špína z ulice se stane vaším kamarádem na cestách.
Otevírám páté dveře, které se syčením letí hodně vysoko a dívám se na pravidelný, pěkně čalounění a dá-li se to tak říct, pěkný zavazadlový prostor. Pihu na kráse (tedy spíše olbřímí bradavici s chomáčem chlupů) představuje torzní příčka, která se v zavazadlovém prostoru ukrývá hned za sedadly a která brání složení sedadel do roviny. Vznikne tedy asi deseticentimetrový schod, který by šel nespíš vyrovnat dvojitým dnem. V testovaném Cliu ale nic takového nebylo, takže pár bodíků dolu. Na druhou stranu, kolikrát skládáte sedadla? Já bych to ročně pohodlně spočítal na prstech jedné ruky a to když stěhuji vánoční stromeček.
Dveře se zaklapnou a protože už je mi zima, rychle si sedám za volant a seřizuji zpětná zrcátka.
Noir et encore plus noir…
Usedám do rozměrných, průměrně tuhých křesel s mizerným bočním vedením a velmi slušnými hlavovými opěrkami a okamžitě vnímám několik důležitých věcí.
Předně, dveře nerezonují. Za druhé, v interiéru je (aleluja) příjemné teplo a z výdechů topné soustavy proudí slušně ohřátý vzduch (ve Wolfsburgu by se měli červenat až po kořínky výfuků) a malá dieselová patnáctistovka jen velmi jemně až téměř decentně nýtuje (ne, s benzínem si ji určitě nespletete) a naprosto dokonale maskuje jakékoliv vibrace.. Tentokrát míří výtka směrem k hulvátovi v i20. Renault diesely umí.
Dále registruji neradostnou černočernou atmosféru interiéru, který je téměř prost jakéhokoliv jiného zpestření či nápadu s výjimkou občasného užití stříbřenkových lištiček okolo výdechů klimatizace, řadící páky či lišty nad schránkou před spolujezdcem, která ukrývá obří díru snad až někam k přednímu světlometu…
Nad předními sedadly je umístěno rozměrné střešní okno, které odděluje příčka od druhého, stejně rozměrného okna pro zadní cestující. Francouzský liliput září štěstím z výborně prosvětleného interiéru, urostlý Čech už méně. Střecha je díky zástavbě této vitríny o dobré.. tři čtyři centimetry nižší a i když se ještě zdaleka hlavou stropu nedotýkám, řidič se sto devadesáti a více centimetry už bude mít problém. O pasažérech vzadu ani nemluvě. Takže v tomto případě střešní okna nedoporučuji, přestože jsem jinak jejich horlivým zastáncem.
Materiály a zpracováním je Clio mírně nad průměrem třídy, špička nicméně zůstává jinde (dno ovšem také). Nikoho v této disciplíně ale neurazí a nelze mít zásadnějších výčitek.
Renaultovo „hračičkování“ je dobře patrné zejména na středovém panelu, kde nelze nalézt jakoukoliv uklidňující harmonii a důvěryhodnost tvarů třeba z Pola. Kolečka, obdélníček, trojúhelníky… Pythagoras jásá, já už méně. Ergonomicky je to ale ok a Renaultu neznalý uživatel se orientuje celkem rychle a bezbolestně.. Třeba se to jednoho dne naučí i Citroën..
Volant sice svým průměrem připomíná starší Zetor, nicméně drží se velmi dobře a díky potahu z měkké kůže je dobrý i na častější „ručkování“ ve městě. Po nedávné zkušenosti z Pola docela příjemný zážitek.
Pod volantem jsem nalezl tradiční ovládání autorádia na ovladači na pravé straně, přímo na volantu pak napravo jakési tlačítko R / O a nalevo ovládání tempomatu.
Autorádio samotné hraje opravdu celkem fajn a i když mu ke kvalitě aparatury v C3 ještě něco chybělo, strčí Fordovo pískátko do kapsy.. Clio bylo navíc ve spodní části středového panelu vybaveno USB slotem pro přehrávání miliard jedniček a nul oblíbených šansonů ukrytých v klíčence. Chvályhodný a stále ještě opomíjený prvek výbavy.
Vedle středového panelu se krčí za spínací skřínkou zapadlé minitlačítko na úplně imbecilním a zcela neviditelném místě… je to tlačítko pro deaktivaci systému elektronické kontroly stability – ESP. Přeci jen máš, Renaulte, po stránce ergonomie ještě co dohánět. Koho to vůbec mohlo napadnout? 😉
Na vrcholu palubní desky trčí nevzhledná hrouda šedočerného plastu, která skrývala neuvěřitelně umaštěný displej navigace TomTom. Hroudu nelze zasunout, zaklopit nebo jinak skrýt (když nebudu počítat pokusy s hadrem), zato je ovšem plně funkční a na rozdíl od jiných navigací, TomTom funguje efektivně, česky, rychle a přehledně. Renault k němu přidává dálkové ovládání a žádá oproti standardním cenám vestavěných navigací téměř legrační sumičku.. za pár švestek se můžete navigovat až do… no, kam je libo. Za to patří Renaultům uznání, za estetiku ovšem ani omylem.
Přístrojový štít je výborně přehledný a logicky uspořádaný do standardních dvou kruhových ukazatelů s otáčkoměrem a teploměrem chladicí kapaliny vlevo (ručička na nule a v interiéru teplo = přídavný topný element k ulehčení práce studenému turbodieselu) a rychloměrem s rafičkou palivoměru vpravo. Mezi oběma ukazateli je malý informační displej s půdorysem auta k informacím o nedovřených dveřích (info pro utrápené maminky s hyperaktivními ratolestmi) a nahoře malý displej palubního počítače. Nic víc si nelze přát, snad až na zbytečné množství laciné stříbřenky.
Posadil jsem se dozadu a zjistil, že všude je místa dost a dost. Netrpí kolena ani nárty (Laguno, Laguno…), v ramenou ok.. Předčasný úsměv ale chladí střecha nad hlavou, která díky vestavěnému střešnímu oknu nedává mé řídnoucí kštici mnoho šancí na bezkontaktní pobyt na zadních sedadlech. Bez prosklené střechy by to bylo nejspíš také ok, ale kdyby lítaly ryby..
Jsem zpět za volantem, seřizuji sedalo, volant a zrcátka a couvám na cestu.
Nejlepší z croissantů
Řadící páka (mírně vyosená směrem k řidiči) se dobře drží a kvalt tam padne nefrancouzsky přesně po trochu delší dráze, řadím jedničku a pak hned dvojku, DCičko se ochotně sbírá a jediný neduh klasicky rozvržené pětistupňové převodovky spatřuji v malém drhnutí okolo neutrálu. Jinak pěkné.
Motor má najeto nějakých 15 500 km, takže už není syrový a je to znát. Lehké Clio srdnatě vyráží vpřed dopováno turbem a jízda s ním je taková… předvídatelná. Blíží se zhoupnutí pod viaduktem, které Clio zvládne na jedničku a pak krátký sešup z kopce, kde zastavuji před Téčkem.
Šestnáctipalcové gumy s rozměrem 195/50 malý Renault klidně a bez nervozity zastavují, takže řadím za jedna a vyrážím na rychlejší úsek. Pohled do ne právě obřích zpětných zrcátek není právě ideální. Je sice vidět vše potřebné, ale konkurence to umí mnohdy podstatně lépe.
Clio rozhodně není žádný sportovec, ale je výtečně čitelné a jeho chování je snadno předvídatelné. A navíc, nechá si toho docela dost líbit, takže když to pálím snad devadesát k ostré levé zatáčce, poslušně zpomaluje dost na to, abych se prosmýkl ven s motorem rozdováděným krátkou dvojkou. Pouštím volant a sleduji, co se stane (místa mám dost). Žádné vlnění, žádné kolébání, Clio se ustálí téměř v ideální trajektorii a pokračuje dál svou cestou. Fiesta je se srovnatelně silným motorem nepochybně rychlejší, Polo či Ibiza přesnější.. přesto je ale Clio velmi dobré a hlavně naprosto a neprovokativně čitelné, tedy jízdně subjektivně snad nejbezpečnější a dospělé – ideální auto pro jakéhokoliv řidiče, i pro toho nevyjetého a se dvěma malými křiklouny za sebou.. Naladění jeho podvozku je tedy – z mého vlastního pohledu – ideální. A navíc je malý Renault příkladně odhlučněný od kraválu ze silnice i mimo ni. Téměř jako C3. Z Francouzů však podvozkově nejdál.
O řízení se zmíním snad jen tak, že v autě.. je. Ničím nevyniká, ničím nepotrápí, ničím neoslní. Tady jsou Ibiza s Fiestou stále na míle vpředu.
Na chvíli vyrážím na rychlejší silnici a když se vracím prvním dálničním sjezdem zpět, tak vím, že s Cliem v DCičku to jde docela dobře i tam. Sto třicet je tam co by dup.
Závěrečný slalom absolvuji spíš z nutnosti, řízení mi mnoho šancí na bravuru za volantem nedopřeje, podvozkově ale Clio statečně bojuje dál.
Parkuji, nechám chvíli doběhnout motor aby se srovnaly teploty ve skříni turbíny a pak otočím klíčkem v zapalování do polohy 0.
Prima
Voulez-vous coucher avec Clio?
Aneb.. chcete s Cliem spát? Klidně můžete, poslouží vám dobře. Chce to ovšem překousnout tu sněhovou frézu na přídi a rozhodně oželet skleněnou střechu. Pak za své peníze dostanete auto se solidním vnitřním prostorem, slušným zpracováním a příjemnými materiály…
Ovšem také s pohřební atmosférou černočerného matného interiéru a pochybné uspořádání zavazadlového prostoru s velkým schodem, které snad pomůže vyřešit až víko dvojitého dna.. Pokud jej ovšem Renault dělá.
Jinak není mnoho co vytýkat, pokud budeme mít na paměti určení vozu.. Kdo chce ultimativní sporťák, buď sáhne po něčem jiném, nebo si pořídí Clio RS (fajnšmekři navíc přidají koncovku „Cup“) a dostane to nejlepší, co se v této třídě vyrábí.. Kdo chce lepší prostor, může vybírat třeba z varianty kombi, kdo chce strašit děti i odrostlejší jedince, ten sáhne po výtvoru jménem Wind.
Renault má v segmentu malých vozidel rozhodně co říci a říká to také velmi nahlas.
Opel Corsa Enjoy 1,2 Twinport (59 kW) Ford Fiesta 1,25 Titanium (44 kW)
5 032 Responses to Renault Clio Expression 1,5 DCi (63 kW)
[1]
12. 8. 2010 v 16:04Emel
Inu… ne nadarmo je Clio jediné auto, které získalo titul vozu roku ve dvou svých generacích. Když už bych chtěl malé auto s naftou, bylo by Clio určitě mezi kandidáty. A konec konců, i 1.2TCe bych si představit uměl…
[2]
12. 8. 2010 v 16:23dCi
Tlačítko R/0 patří k tempomatímu +/- a má naprosto stejnou funkci jako tomu je třeba u Volva (kde jsou ovšem všechna čtyři tlačítka na rozdíl od Renaultů na jedné straně volantu). R – najet na rychlost v paměti, 0 – vypnout tempomat s pamětí na poslední zvolenou rychlost. Co si pamatuji, ovládalo se to příjemněji, než u Volva, na druhou stranu, víc se toho na volant nevešlo, např. rádio (což ovšem nevadilo, protože ještě žádné ovládání rádia mě nesedlo lépe než Renaultí vpravo pod volantem). Měl jsem víc Renaultů a za svou cenu vždy byly neskutečně user-friendly. Pohodová auta.
Jinak fajn recenze, ono i samotné Clio je ve své třídě fajn. Bez zbytečných cingrlátek, ovšem zase bez nepatřičné strohosti. Škoda toho vnitřku, ale třeba dělají i nějakou dvojbarevnou variantu.
Přejme Renaultu trochu kreativnější design, aktuální Mégane je děs (jsem fanda dvojkové generace před liftem) a stejně jako nový Scénic vypadá už teď starší než jeho předchůdce. No a za subjektivně velmi povedenou Lagunu se Renault snad stydí. Škoda.
[3]
12. 8. 2010 v 18:08Navtech
Takový normální auto a hlavně vevnitř žádný zbytečný vyfikundace, co by obtěžovaly, nebo se nelíbily. Mě se to celkem líbí.
[4]
12. 8. 2010 v 20:16Ronault
Inu Clio, 20 let a pořád na špičce.
Test velmi příjemný, zmínka o Cliu RS výborná. Mimochodem já naipak mám nejraději, když je interiér černočerný bez nějakých různých barviček a co mám zkušenosti právě s tím Cliem RS, tak to vypadá i elegantně.
Jinak k tomu Cliu RS – *YES*
Každopádně Perune díky za pěkný test plný pravd.
Ad tempomat… Je to stejný systém, jako m třeba Laguna a všichni ostatní, je velmi snadný a intuitivní.
[5]
12. 8. 2010 v 22:50woody
Pochvala (opět) za pěkný testík.
Asi budu v menšině, ale zastávám názor, že vnější facelift Cliu přinejmenším neublížil. Nemám s tím nejmenší problém. Uvnitř by to jistě mohlo být lepší, na druhou stranu potěší klasický budíky a celková snadnost ovládání.
Nedávno jsem lovil v těchto vodách a Clio zkoušel s atmosférou 1,2 55kW. Byl jsem velmi překvapen, jak ve spojení s nakrátko poskládaným pětikvaltem to autíčko zrychluje a vůbec se chová svižně. Dneska je trend malých turbobenzínů a z mnoha objektivních důvodů je to pochopitelné, ale takhle šikovnou atmosféru můžu s klidným svědomím jedině doporučit. Jinak naprostý souhlas s hodnocením jízdních vlastností.
V této třídě se to přibližování korejců evropské konkurenci moc nekoná a pokud někdo tvrdí, že Renault už nadále bude soupeřit výhradně s asijskými výrobci, pak při přímém srovnání Clia a I20, kterou jsem taky zkusil, se tomu můžu jenom smát.
Díky za každý nový test….
PS: Že by to tlačítko vypínání ESP takhle „debilně“ umístili schválně ?
[6]
12. 8. 2010 v 23:38Ronault
[5] woody: Určitě v menšině nejsi, taky zastávám ten názor, ale musí k tomu být správná barva. Třeba v té testované černé by lépe seděl elegantní předfaceliftový předek, ale k třeba zelené metalíze nebo červené metalíze, případně k bílé a nejlépe k bílé RS je ten nový předek velmi podařený
[7]
13. 8. 2010 v 5:28Perun
[1] Emel: Ano, TCe je přesně to „ono“ 😉
[8]
13. 8. 2010 v 5:32Perun
[2] dCi: Ok, díky za R/O info. Aktuální Mégane má své kouzlo zejména v 3dv. verzi s xenony.. všude jinde esteticky kulhá, snad s výjimkou celkem pěkného a hlavně kvalitního interiéru. Pro mě je to velmi zásadní věc, pro kterou odpouštím něco z nepěkně vykuleného výrazu. Dtto pro Lagunu 😉
[9]
13. 8. 2010 v 5:34Perun
[3] Navtech: Ale jo.. jen by to chtělo alespoň trochu barvy.. Třeba prošívání sedaček, bílou nit na volant, nebo něco v tom duchu..
[10]
13. 8. 2010 v 5:38Perun
[4] Ronault: Rádo se stalo, Ronaulte 😎
RS je samozřejmě jiná liga a třebaže jsem z okresního závodění už vyrostl, divize RS od Renaultu si velmi cením. Leckerým slovutnějším značkám při vyslovení toho jména mrzne úsměv 😎
[11]
13. 8. 2010 v 5:41Perun
[5] woody: Velmi zajímavý postřeh k tomu obecnému vymezování Renaultu ke korejské produkci – zcela souhlasím.. Nicméně oni jsou s každou generací stále lepší a lepší 😉
Díky!
[12]
13. 8. 2010 v 6:45Webpaja
Hahá, opět jedna inzercí nenakažená recenze! Moc pěkný počtení, jel jsem přesně v tomto, byť předfaceliftovém modelu cca před 3-mi lety, když jsem hledal auto pro manželku. Příjemné, měkké, komfortní, ale jisté…tedy žádné zle, ale to auto vypadá tak submisivně, že se nedá koupit, což je škoda, svý kvality i podle toho co píšeš ty má.
Díky za super kafózní počtení, chyběl jen „kroasán“ 🙂
[13]
13. 8. 2010 v 7:18Je to pravda
Dekuji za peknou recenzi, byt az prilis vychazejici tomuto vyrobci vstric. Pravda je jeste surovejsi a zminka o zpusobu vymeny pouhe zarovky typicka. Je to jen dalsi potvrzeni, proc si rendlika nemuze zadny soudny clovek koupit.
[14]
13. 8. 2010 v 9:39Iudex
No ja asi budem jeden z mála, ktorý je ku Cliu kritickejší. Súc namlsaný kvalitnými interiérmi Laguny a Meganu, očakával som kvalitu aj vo vnútri Clia. O to väčšie bolo moje sklamanie. I keď samozrejme beriem na vedomie veľkostnú a cenovú triedu, bol som i tak negatívne prekvapený. Plasty tmavé, ponuré, na prvý pohľad nijak kvalitné, radiaca páka trčiaca snáď pol metra, neprirodzene vysoký posed, otrasná jaskyňa navigácie, skrátka to auto mi sadlo asi najmenej z triedy a radím ho povedľa i20. Jazdne to bude iste lepšie, motoricky nehovoriac (malé dízle má Renault premakané).
Teda na rozdiel od Meganu, kde isté výhrady voči exteriéru hravo prebíja výborný pocit z vnútrajšku, pri Cliu ide zvláštny a nepríťažlivý exteriér ruka v ruke s ponurým a nevzhľadným interiérom. Ja by som ho nezaradil ani do bližšieho výberu v rámci triedy.
[15]
13. 8. 2010 v 11:14igor
perfektne vyvedeny te(k)st !!
skoda toho predku – toho debilniho vzhledu.
renault vali cenama.
jinak jen ciste mezinami: audi a4 r.v.2004 taky jezdi pro vymenu zarovky do servisu kde si procvici sundavani predniho narazniku (pres sundani prednich podbehu). damn
[16]
13. 8. 2010 v 11:32Donovan
[13] Je to pravda: Až někdy uvidíš nějaké auto vyrobené v tomto tisíciletí blíže než ze tří metrů, dojde ti, že složitá výměna žárovky není žádné specifikum Renaultu 😉
[17]
13. 8. 2010 v 12:40Webpaja
(15) od té doby co vynalezli xenony radši nepatrám jak se to mění 😉
[18]
13. 8. 2010 v 13:02RS
Ad žárovky. Už se opakuji, ale vidím to jak dneska. Před nějakými dvěmi lety jsem nemohl vyměnit prasklou žárovku na AR156. Potupně jsem zajel do nedaleké Barumky pro pomoc. Posměšně mě přijali, že jsem uplný jelito co ani nevymění žárovku…
Co naplat, v čekárně jsem byl dobrých 45 minut než mi zase auto vrátili. Letmým pohledem do dílny měli odchlíplý nárazník, povysunutý světlomet a sundané plasty okolo motoru :-))
[19]
13. 8. 2010 v 13:40Perun
[12] Webpaja: Ahoj parde 😉 Nakonec jsi vůbec nevybral špatně.. rozhodně tedy ne submisivně 😛
Děkuji!
P.S. Ne že by se s nabídkami inzerce od jednotlivých automobilek trhal mailový pytel 🙂 Třeba „vyměníme vám žárovku zdarma“, to už by stálo za zvážení.. Ženě jsem nedávno měnil spálenou H7 a málem jsem se z toho po.. pořádně nazlobil.
[20]
13. 8. 2010 v 13:46Perun
[13] Je to pravda: Rádo se stalo.. ovšem kritérium výběru auta podle náročnosti výměny žárovky by zákonitě vedlo k… tramvaji 🙂
K soudnosti jedné maminky, kterou jsem dnes viděl za volantem bych vynášel mnohem ostřejší soudy.. Na sedadle spolujezdce měla nepřipoutaného tak cca pětiletého kluka. V Octavii…
[21]
13. 8. 2010 v 13:50Perun
[14] Iudex: Clio interiérově (i v rámci své třídy) na Megane nebo Lagunu nedohlédne, to je pravda, ale je také o pár let starší.. A pak je to ještě pohled, který uvedl u Navtech. Žádné výstřelky a jistá černá strohost v interieru mnoha lidem vyhovuje.
Ovšem srovnat Clio uvnitř s i20, to bych si netroufl.
[22]
13. 8. 2010 v 13:53Perun
[15] igor: Děkuji. Jo, Renault a ceny. V retailu je to vidět hned, v prodeji firmám už jde ale o neuvěřitelně extrémní čísla… takovým cenám neumí konkurovat žádná jiná značka na našem trhu.. A přesto není Renault tím nejprodávanějším a cca 55% jeho prodejů je realizováno privátním zákazníkům..
[23]
13. 8. 2010 v 13:55Perun
[17] Webpaja: Zeptej se hochů v zaparkovaný dodávce někde na okraji Prahy před Tescem. Snadno, rychle a levně 😎
[24]
13. 8. 2010 v 13:57Perun
[18] RS: Ta je ze života… Chtěl bych vidět ty jejich protáhlý obličeje 😀
[25]
13. 8. 2010 v 21:37igor
(18) ad zarovky zase (uz by to bylo na samostatny blog 🙂 – praskla mi jednou v 2001 tusim prava zarovka v p206. zkousel jsem to resit sam, ale na ty strane byl tusim airbox a pitomej pristup. udelal jsem to tak, ze jsem zarovku koupil u ATU (Autoteile Unger) a nechal si ji hned vymenit u nich v dilne. ten chalpik co to delal v pulce procesu odesel osetrit si porezanou ruku a tu pracicku za nej dodelaval jeho dalsi kolega.
toz tak.. 🙁
[26]
15. 8. 2010 v 22:35kolmar
Nazdar Perun, konecne som sa k tomu dostal, zase pekny test. Clio som nejazdil, uprednostnil som Koleosa. No podla tvojich slov ma Clio prekvapilo, no diesel ani nie, hlavne ten podvozok…
[27]
16. 8. 2010 v 13:26martyRE
Pěkné počteníčko. Sám tedy vlastním Clio III (před faceliftem), takže můj pohled není asi moc objektivní 🙂 Každopádně exteriér se mi víc libí u Clia před faceliftem (a ne jenom kvůli tomu, že ho mam :), přejde mi to víc sladěné s celým zbytkem auta (jak už bylo napsáno v recenzi), i když třeba zadní část se povedla. Hlavně jsou pěkné ty dvojité mlhovky v nárazníku (do facelifku jedna mlhovka vlavé sdružené svítilně).
Černý interiér se mě zase libí velmi (mno taky ho mám 🙂 a určitá barevná strohost je pro mě naopak plus. Jinak dvojbarevná varianta se děla. Bežovo-černá u levnějších verzí (s tvrdými plasty) a pak nejvyšší výbava měla béžový interiér (měkčené plasty), ale ta už se myslím koupit nedá.
[28]
16. 8. 2010 v 14:04MPolan
[25] Vpravo není u P206 airbox, ale nalévací hrdlo ostřikovačů a pak jednotka ABS a řídicí jednotka. I když vyndám hrdlo, mám s pravou žárovkou co dělat. Levá jde celkem sama.
[29]
16. 8. 2010 v 20:28Emel
Perun: Za 45 minut měním u svého auta motor ;-)… no, skoro.
[30]
17. 8. 2010 v 7:31Iudex
(21) Perun: Ako som písal, je to navýsosť subjektívny pocit, či Ti auto „sadne“, alebo nie. Je to súhra detailov od tvaru sedadla až po vizuálny dojem z palubovky. A jedna podstatná vec – očakávania (v ekonomickej teórii známa vec). Ak dôvodne (na základe skúseností s inými modelmi značky) očakávaš vysokú úroveň a očakávania sa nenaplnia, sklamanie je o to väčšie. Možno i preto mám také výhrady ku Cliu (presný opak Fiesty, kde som najprv čítal kritiky na lacný, smiešny, neergonomický, nekvalitný, playstationový interiér a realita potom príjemne prekvapila).
P.S. Oceňujem Tvoj tradične decentný spôsob vyjadrenia nesúhlasu. 😉
[31]
17. 8. 2010 v 7:54Perun
[26] kolmar: Ahoj! No tedy Koleos.. 😛
Podvozkově dokáže Renault překvapit nejednoho „pretekára“
Ď
[32]
17. 8. 2010 v 7:57Perun
[27] martyRE: Děkuji, Cliomane 😉
Trochu béžové by neuškodilo… Mě se tedy kombinace černé a béžové líbi převelice… 🙂
[33]
17. 8. 2010 v 8:01Perun
[29] Emel: Ty máš auto na dálkové ovládání? Za 45 minut zvládnu přendat dětskou sedačku 😎
[34]
17. 8. 2010 v 8:29Perun
[30] Iudex: Do puntíku, Iudexi. Máš pravdu, vztah mezi očekáváním a realitou dokáže – v obou směrech – udělat hodně.
A s tím nesouhlasem.. to by snad mělo být samo sebou 😉
Ď
[35]
18. 8. 2010 v 7:06Dinar
Počteníčko jako vždy na úrovni, až je mi líto, že v této třídě nelovím, dal bych si tvůj seriál před sebe a hned věděl kam zajít a koho naopak vynechat. Jak se dívám na fotky a tvé postřehy, měl bych z toho auta asi podobný dojem, takový to, super, tohle je horší, dobrý, tohle mohlo být lepší… prostě jako celek slušný standard bez překvapení. 😉
Co se žárovek týká, možná jedna z věcí, které oddělují zrno od plev, v tomto kontextu by mě zajímalo, jak to má vyřešeno např. polo, ať zůstaneme ve třídě. Moje poslední praktické zkušenosti jsou následující: u s S80, když praskla parkovačka, byla výměna tak jednoduchá, až jsem se divil. Celé světlo drží v kastli dva „stanové kolíky“, po jejich vytažení se odpojí jeden společný konektor a celý světlomet si člověk může vzít, položit na stůl a v klidu žárovičku vyměnit. Tímto povzbuzen, jsem ve stejné situaci, když praskla manželce parkovačka na touaregu, prohlásil, pchá, přece s takovou prkotinou nepojedeš do servisu a jal jsem se postupovat dle návodu, řešeno je to podobně jako u volva, tj. vyndá se celý světlomet, jen je potřeba spec. klíč k povolení nějakého šroubu, klíč je součástí sady nářadí. Potud o.k., dokud jsem v návodu nečetl dál, a nezjistil, že u typu světlometu s bixenony je žárovička parkovaček umístěna pod zašroubovaným (šroubky se spec. hlavou) deklíkem spolu s xenon výbojkou a tudíž výměnu musí provést servis. :-)))
[36]
18. 8. 2010 v 7:59Perun
[35] Dinar: Kdo ví, co bude zítra, natož třeba za tři roky 😉 A děkuji.
Jak je to u Pola s žárovkami, to nevím přesně, ale místa je tam díky zástavbě malého motoru (HTP) dost a dost, takže by snad neměl být problém…
U mého auta mám na zadní straně světlometů vždy dvě velké pryžové krytky, které po „sloupnutí“ odhalí konektory s žárovkami na bajonetu.. rychlé, vtipné, bezpracné. Až se tomu divím, protože tlak výrobců na to, aby zákazníci jezdili s každou prkotinou do servisu sílí… Asi to moc neřeší třeba v Lucembursku, jenže u nás by to snad někdo bastlil i u lux SUV 😛 😉
Já jsem ženě měnil žárovku u jejího malého auta (viz testovaná třída) a skoro jsem se u toho skácel…
[37]
18. 8. 2010 v 9:37milic
Opět skvělý testík. Měl bych na kolegu Peruna dotaz. Momentálně lovím v subkompaktních (příp. kompaktních) vodách a zajímalo by mě, zda je u PSA nějaký rozdíl v převodovkách u 1,4 Vti 70 kW a 1,6 Vti 88 kW. Shodou okolností mám právě půjčenou P207 s 1,4 Vti a řazení je docela hrůza. Dlouhá řadící páka, nepřesný chod, občasné zadrhávání. Auto má cca 17 tkm, takže by to mělo být už uzazené. Je to u 1,6 Vti 88 kW stejná hrůza ?
Děkuji za postřehy.
[38]
18. 8. 2010 v 10:02Perun
[37] milic: Díky 😉
U PSA to není jako u VW, kvalita řazení není vždy zcela stejná.. U jiného kusu 207 může být řazení lepší, což jsem si sám na sobě vícekrát ověřil. Přesednutí (v extrémním případě) třeba z Octavie RS (zatím to nejlepší manuální řazení, které jsem kdy vyzkoušel) třeba právě do 207 pak může být celkem kulturní šok..
Na druhou stranu platí, že když to rozebere člověk, který tomu rozumí, usadí kulisu a dotáhne vše tak, jak má být, pak je to ok na hodně dlouho..
Trochu kuriozní je, že třeba u C3 jde řazení oproti 207 o trochu lépe. Dráhy jsou pořád dlouhé a řadící páka má určitou vůli v jakékoliv poloze, ale po čase to člověk přestane řešit. Jednou z nemnoha výhod většiny manuálních převodovek od PSA je to, že se řidič při práci nenadře a stupně tak padají (obvykle) bez protestů a zadrhávání v neutrálu.
Jediná jejich opravdu mechanicky výborná převodovka (téměř jako od VW) je šestistupňový manuál u 1,6 THP.
[39]
18. 8. 2010 v 10:32milic
Perun: já jsem do té P207 přesednul z O2 1,9TDI, což bude nejspíš ohledně řazení takový „koncernový průměr“. Možná proto jsem byl nemile překvapen. Pokud se tedy rozhodnu pro auto od PSA, nezbývá než doufat, že kápnu na správný kus 🙂 .
[40]
18. 8. 2010 v 11:11Dinar
[36] Perun: nestraš, krize prý skončila, řikali v televizi. 😉
Ale ještě k těm světlům, řešení s gumovou manžetou a dostatkem (alespoň na dlaň) místa mezi reflektorem a agregáty v mot. prostoru bývalo dobrým zvykem. Můžu chápat, že designové trendy vedoucí k tvarům a velikostem souč. světlometů ono místo na dlaň zrušily, pak bych ale čekal, že standardem se stane zmíněné řešení á la volvo, jednoduše a rychle vytažitelný celý světlomet. Proč to tak není, a to hlavně v třídách, kde je pořád většina světel s halogen žárovkami, to je fakt nepochopitelné. Představa, že s městským skokanem typu clia jezdím kvůli vadné žárovce do servisu mi přijde opravdu od koupě odrazující.
[41]
18. 8. 2010 v 13:21Emel
Je to prostě trend doby. Před takovými dvaceti lety by tě ani nenapadlo, že bys jel do servisu kvůli výměně oleje a svíček, dneska už většinu lidí nenapadne měnit svíčky doma.
[42]
18. 8. 2010 v 13:51Dinar
[41] Jo, souhlas, akorát nevím, jestli to trochu nekoliduje s vyhláškou, myslím tím ty věty o odstranění závady na místě (když máš závadu na osvětlení) atd., jestli to dneska ještě platí, viz. také to, že k autu dostáváš sadu náhradních žárovek, takže se předpokládá, že když nesvítí, ty sám opravíš. V případě těchto aut bych rád věděl jak, ale možná, že už to dnes neplatí a policajt se spokojí s prohlášením, že si to necháš spravit. Nevím, osobní zkušenost s tím nemám.
[43]
18. 8. 2010 v 20:53Perun
[39] milic: Neboj, zase tak špatné to není 😉
[44]
18. 8. 2010 v 21:00Perun
[40] Dinar: Asi máš pravdu, něco jsem o tom taky slyšel…
Na svém autě mám najeto asi sedm tisíc ( 🙂 ), takže žádnej veterán… Přístup ke světlometům je ale opravdu fajn. Při výběru auta v b-segmentu by ale taková věc asi svou roli opravdu sehrála, dávám ti za pravdu, protože představa rozdělaného předního nárazníku někde v kaluži oleje a potu… No tak to né! 😎
[45]
19. 8. 2010 v 9:48Emel
[42] Dinar: praskne žárovka, zavoláš odtahovku, ta tě vezme do servisu a tam ti žárovku vymění.
Nepříjemné je, že podobný přístup začíná aplikovat i řídící elektronika auta, známý s tím má neskutečné problémy u Fabie I (vesměs kvůli prkotinám odmítá auto nastartovat, třeba v cizině při návratu z dovolené).
Komentáře nejsou povoleny.