-
Zákaz WRC ve sprintrally
Autoklub České republiky se na posledním jeho zasedání rozhodl opět zakázat vozidla kategorie WRC v rallysprintech. Tedy pro sezonu 2013 jsou WRC ještě povolena, ale pouze na českých poznávacích značkách a v sezoně 2014 už nebudou moci bodovat.
Je jasné, že s těmito drahými vozy bez nároku na body nikdo jezdit nebude.
Otázkou zůstává proč a jak vůbec Federaci automobilového sportu mohlo něco takového napadnout? V čem je jiné WRC na českých značkách oproti WRC na zahraničních značkách? Neměla by federace chtít, aby na soutěžích pod jejím vedením startovávalo co nejvíce jezdců a chodilo k trati co nejvíc diváků? Bez diváků přece nebudou sponzoři.
WRC je vrcholná kategorie rallysportu, která láká fanoušky k tratím rychlostních zkoušek ze všeho nejvíc. Snem každého závodníka je jednou usednout do tohoto speciálu a diváka to potěší, i když za volantem zrovna nesedí Sebastien Loeb.
Zákazem WRCéček se sníží popularita rallysprintů v ČR a pokud jejich součástí nebude ani K4 pohár a MČR historiků(tyto 2 seriály by měly mít vlastní šampionát), nebudou se sprinty nijak lišit od stále uvadajícího MMČR. To znamená, že se na startu nesejde více než 60 posádek a kterému organizátorovi se takový závod vyplatí pořádat?
Jsem pro 3 šampionáty, ale K4 poháru + historikům se musí razantně zjednodušit předpisy. Do poháru i historiků bych pustil prakticky každé vozidlo s rámem. Samozřejmě by tomu odpovídaly tratě. RZ by byly třeba jen 5km dlouhé a na každém rovnějším úseku by byl zpomalovací retardér. Jezdci by aspoň měli se závoděním kde začít.
Do sprintů bych pustil ta lepší vozidla, která by splňovala současné národní předpisy pro rallysprint, avšak vozidla všech skupin, tříd a kategorií a nové jezdce s třeba roční zkušeností z poháru. Licence by byla dražší, hans a jiné zbytečně drahé věci by stále nebyly povinné, rychlostní zkoušky by se prodloužily a retardérů by bylo méně.
No a v MMČR by byl ten absolutní jezdecký vrchol co Česká republika nabízí, vozidla a vlastně všechno podle mezinárodních předpisů (takže povinný hans atd.), ale bez WRC, protože tam už je bohužel nikdy nikdo nevrátí.
Z pohledu fanouška by mi vůbec nevadilo na každém závodě zaplatit dvacku vstupné, ale chtěl bych něco vidět z normální vzdálenosti. Klidně bych každému, kdo zaplatí vstupné dal podepsat papír(stejně jako to podepisují fotografové s vestou), že je na závodech na vlastní nebezpečí a že za něj pořadatel neručí.
Tak jak je to teď, že v pomalém diváckém místě je páska 40 metrů od trati a divák ani nedostane dalekohled to nemůže dál fungovat. Z takové dálky diváka závody nebaví a na 100% si začne hledat v průběhu závodu jiné místo, místo pro něj zajímavější (pravděpodobně v rychlém a nebezpečnějším úseku, kde bude blíž k trati a bude si moci aspoň na skle přečíst jméno jezdce, který kolem projel). V diváckém místě by páska měla být právě od trati úplně nejblíž, aby to lidi nelákalo chodit jinam, kde je to nebezpečné. Popularita rallysportu v ČR by tak rapidně vzrostla.
S nesmyslným rozhodnutím Federace automobilového sportu fanoušci nesouhlasí a prosí všechny ostatní, kterým se to rozhodnutí nelíbí o podepsání internetové petice, kterou najdete na:
http://www.petice24.com/petice_proti_zrueni_kategorie_13_v_eskych_rallysprintech
Mockrát všem předem děkuji za podpis
Michal Strejt
Autoslalom Vyškov – 16.2.2013 Autoslalom Vyškov – 11.2.2012
Komentáře nejsou povoleny.