-
Superb vs. Talisman! Designový duel RN
Když jsme před časem testovali nový Renault Talisman, okamžitě nás napadlo udělat konfrontaci s konkurencí. Položili jsme si otázku, který z nich by asi naše čtenáře zajímal nejvíce. Odpověď byla vcelku jasná – srovnání s domácí Škodou Superb! Musíme říct na rovinu, že Superb Talismana převálcuje v tuzemských prodejích chtě nechtě. Přesto srovnání může být zajímavé. Rozhodli jsme se oslovit různé prodejce Škody s tím, že bychom rádi udělali statické srovnání obou vozů. Krom jiného vzhledem k prodejní dominanci Superbu jsme v tom neviděli problém. Velmi nás však překvapila absolutní ignorace! I přes urgence či dotazy na nejvyšší místa u jednotlivých dealeru. Čest výjimkám – až na jediný případ. Už už to začalo vypadat nadějně. Bohužel závěr byl takový, že daný koncesionář má „k dispozici pouze jeden vůz, který je nepojízdný“. Že by se Škodovka přeci jen bála?:-) Rozhodli jsme se tedy vůz sehnat jinou cestou. Oslovili jsme soukromého majitele, který se zabývá servisem koncernových vozů a je mimo jiné fanouškem značky s okřídleným šípem ve znaku. Ten projevil zájem a ač francouzské vozy moc nemusí, s velkým zaujetím si Talismana prohlížel a byl překvapen jízdními vlastnostmi, odhlučněním a celkovým dojmem. Považujeme za fér upozornit, že Talismana jsme na test dostali v nejvyšší výbavě Initiale Paris, naproti tomu Superb se na focení dostavil v jedné ze středních výbav. Pravdou však také je, že díky četným příplatkům se cenově prakticky dorovnal na Talismana. Vzhledem k focení v zimní sezóně byl Superb navíc obut do plechových disků s poklicemi – to vůz ve vizuálním porovnání jednoznačně znevýhodňuje.
PŘEDNÍ ČÁSTI VOZU:
ZADNÍ ČÁST:
INTERIÉR
Co se nám líbilo a nelíbilo na obou vozech?
Talisman:
+ LED PURE VISION
+ Příplatková metalíza černá Améthyste
+ Atraktivní vyvážený vzhledSuperb
+ povedená přední část
– těžkopádnější zadní část, která ostře kontrastuje se subtilní přední částí – nevyvážené proporce při bočním pohledu
– absence moderních LED světlometůKterý z vozů na Vás udělal větší dojem? To nám můžete napsat do diskuze nebo na facebook profil RN.
První jízda s Talismanem Grandtour Dubnové prodeje v Česku
64 Responses to Superb vs. Talisman! Designový duel RN
[1]
5. 5. 2016 v 20:08rohYpnol
Velmi trefné. S hodnocením designu 100% souhlas. Doteď třeba nedokážu pochopit, proč zrovna u Superbu zvolili hokejkové zahnutí spodní linky oken okopírované z Lexusů. Lexusy jsou vesměs pečlivě vyvážené sedany, ale u splývavé zádě typu liftback to jen zvyšuje optickou mohutnost zádě… Prostě u nás by se o Superbu řeklo – ten má prdel jak veletiny 😉
Talismanu naopak není co vytýkat. Snad možná poněkud bezpohlavní příď, která je prostě Renault dnešní doby.
S prodeji souhlas, ale tam se není čemu divit. Tyhle vozy jdou zcela mimo rodinné rozpočty a rozhodují zcela jiná kritéria než osobní vkus. Nicméně Talisman řadím hned za Mazdu 6 co se designu týká. Koncern se vůbec nechytá. Superb se zajídá hodně rychle, liftback je těžkopádný a Combi bohužel zcela ztratila eleganci předchozí generace díky přestřeleně zešikmené zádi.
[2]
6. 5. 2016 v 01:37Pekelná Micinka
Tak já vůbec nesouhlasím s tím, že by Sup byl těžkopádný, naživo vypadá zcela ok. Ano, je to design spíš německého střihu, ale to se tak trochu u škodovky dá očekávat. Ještě že ten interiér Talismanu nevypadá naživo tak strašně jako na té fotce. Jinak Talisman se mi líbí.
[3]
6. 5. 2016 v 08:02webpaja
(2) Souhlasím, Sup patří mezi nejštíhleji působící vozy střední třídy a to v obou karosářských mutacích. Talisman je mohutnější a nutně potřebuje obrovská kola. S těmi však neumí fungovat podvozek…
[4]
6. 5. 2016 v 14:57rohYpnol
[3] houby, záď je těžkopádná, vidí to každý. A pokud to nepřiznáš, tak si lžeš do vlastní kapsy. Prostě masivní C-sloupek a zalomení spodní linie oken dělá svoje. Superb nutně potřebuje tmavé odstíny, v těch se leccos ztratí. Rozhodně není škaredý a také je to výrazný proporční posun oproti předešlým generacím, ale těžkopádnost zádě okecat nejde.
Naopak Talisman je opravdu prvotřídně vyvážený A profil doslova ukázkový, zadní část nemá ani dg navíc.
[5]
6. 5. 2016 v 15:20Arese
Já tedy současný Superb taky vůbec nepovažuju za těžkopádný, naopak proporce současné generace považuju za vynikající! V článku hlavně vůbec nezaznělo, že na Superb se Talisman naprosto nechytá po stránce techniky. Jeho motory zatím končí na zoufalém 1,6 l a navíc ani nemá víceprvkovou zadní nápravu, což je v tomto segmentu neodpustitelné, stejně jako obsence verze 4×4…
[6]
6. 5. 2016 v 16:45twistedTSD
Nedávno jsem měl možnost staticky porovnat Talisman Initiale Paris a Superb Laurin & Klement. Musím říct, že mě Renault velmi překvapil, v nejvyšší výbavě působí interiér celkově velice příjemně, hodnotně a světlé barevné provedení je velmi slušivé. Proti tomu u L&K mi přišlo, že nad běžnými stupni výbavy zas až tolik nevyčnívá (byť k dojmu asi přispělo i obyčejnější tmavé provedení). Nadšený jsem byl i z exteriéru, Talisman je opravdu velmi pohledný sedan, ve srovnání se Supem takový uhlazenější, ale i proti takovému Passatu (ať srovnáváme stejné karoserie) se může pochlubit elegantněji tvarovanou zádí.
Proti tomu Superb určitě vítězí v praktičnosti, i prostorností je na tom tuším lépe (byť na to jsem se moc nezaměřil a zlepšení má u Talismanu přinést kombi). Také jak píše Arese, technicky vzato na Superb v mnoha ohledech ztrácí a právě v Initiale Paris se to projevuje nejvíce, vyniká pouze systémem 4Control. A také mi vadil ten upatlaný rámeček displeje, což je zcela zbytečný fail.
[7]
6. 5. 2016 v 17:14rohYpnol
[5] Proporce nejsou největším problémem současné generace. Jde o členění a práci s plochami. Díky karoserii liftback se střecha začíná svažovat relativně brzy s ohledem na zadní nápravu a díky tomu, že střešní oblouk Superbu netvoří linii, padá boční profil docela brzo. Jenže tím trpí zasklená plocha ukončená masivním C-sloupkem, která posouvá kabinu dopředu. A bohužel zahnutí spodní linie oken to zabilo úplně a masivní C-sloupek ještě zdůrazňuje.
V tmavých barvách ještě ok, ve světlých ale disharmonie vystoupí. A nedej bože Supeba postavit vedle Talismanu, který nemá žádnou estetickou vadu…
[8]
6. 5. 2016 v 17:16rohYpnol
[6] ano, o praktičnosti žádná. Ale to je asi tak vše. Interiér Superbu je naprosto nesoudobý a materiály by seděl tak na Octavii.
[9]
6. 5. 2016 v 17:33rohYpnol
[5]
http://www.auto.cz/test-skoda-superb-1-8-tsi-ambition-zazehove-optimum-89320/foto?foto=17
http://www.auto.cz/test-kia-optima-1-7-crdi-a-renault-talisman-1-6-dci-souboj-alternativ-93567/foto?foto=56
Hezky je to vidět např. na tom, kde končí boční zasklení. U Talismanu prakticky až na úrovni vykrojení zadního blatníku, u Superbu ještě před úrovní osy zadní nápravy, opticky pak dokonce nad zadní klikou. A to je Talisman sedan!
Stejně tak je vidět, že Renault umí nabídnout krásnou linii střechy, zatímco SUperb je prapodivně zalomený jak nad čelním sklem, tak na konci střechy (zřejmě kvůli výrobním nákladům?). Nebo malé okénko ve dveřích, bez kterého se Superb neobejde se zasklívací lištou, která naprosto boří linii, zatímco Talisman má vše umně zvládnuté.
Stejně tak si Talisman může dovolit jemně stoupající linii zadního blatníku aniž by měl náznak těžkopádnosti. Naopak Superb musí pracovat s klesající středovou linií a přesto to opticky s mohutnou zádí nevyrovná.
Tohle jsou objektivní věci a vůbec nejsou o konkrétním designu či vkusu.
[10]
6. 5. 2016 v 17:44twistedTSD
[8] V běžných specifikacích ani Talisman taková pecka jako Initiale není, ale tam už nemohu mluvit z osobní zkušenosti. Obecně D segment není zrovna má parketa, takže nechci srovnávat s třídními poměry, ale nezdálo se mi, že by Sup uvnitř nějak urážel. Proti Octavii rozhodně znatelný posun vpřed. (PS: doufám, že tu reakci dělám dobře, kdyžtak mě poučte).
[11]
6. 5. 2016 v 20:47_Karel_
Arese: proč sem pleteš techniku? Jde o designový duel. Není jediný důvod, aby to v „článku zaznělo“.
[12]
7. 5. 2016 v 05:16webpaja
(9) Objektivní? Běž se svou subjektivní objektivitou doprčic… To, že tobě se něco líbí, připadá ti to správně a naopak neznamená, že je to objektivní.
Rohypnole, zklidni hormon. Opět, běž si auta prohlídnout naživo…
Z mýho pohledu Talisman tíhne hmotově spíš k Mondeu, Passat se Supem mi přijdou jako vyštíhlený oblek. Na druhou stranu to nevydávám za objektivní věc 😉
[13]
7. 5. 2016 v 10:45twistedTSD
[9] Tu linii jakoby „hranatější“ linii střechy bych Superbu nevyčítal. Naopak se mi k celkovému pojetí Superbu hodí (jak z hlediska Kabaňova designu, tak zaměření na praktičnost) a nemyslím si, že by souvisela s výrobními náklady. Spíše bych řekl, že Superb s talismanovsky kulaťoučkou střechou by vypadal divně.
Jednoduše, Superb je v první řadě praktický liftback a Talisman ladný manažerský sedan.
[14]
7. 5. 2016 v 14:31rohYpnol
[12] Máš dost smůlu, protože to, co jsem uvedl, jsou objektivní skutečnosti, které si každý může ověřit (a napiš co z toho konkrétně není pravda!).
To, že se někomu klidně může líbit víc Superb nebo naopak mu nesedí vzhled Talismanu je věcí úplně jinou a nijak s tím nesouvisí.
[15]
7. 5. 2016 v 14:37rohYpnol
[13] Podle mě ta linie souvisí s výrobními náklady. Takto prapodivně deformovanou linii měla třeba i O1 v oblasti napojení střechy na čelní sklo… Liftback je založený na splývavé linii a takovéto zalomení prostě vzhledu nesedí. Superb nemá hezkou linii střechy, resp nemá žádnou souvislou linii střechy. Jak jsem psal – v tmavých odstínech ok, ale ve světlé to vynikne.
A všiml jsem is toho i na Superbu II. Škoda prostě řeší napojení čelního skla tak divně a třeba přímé porovnání s korejci to jasně dokazuje, Škoda má hranu nad čelním sklem vystouplou, nesouvislou, a časem je nehezky otlučená od kamínků. Přitom třeba ti korejci umějí napojit čelní sklo zcela plynule. Stejně jako Renault. Něco za tím asi bude…
[16]
7. 5. 2016 v 14:59twistedTSD
[15] Já to zkrátka považuji za „feature“ a ne „bug“.Když se objevily první obrázky Supa (https://www.netcarshow.com/skoda/2016-superb/1024×768/wallpaper_1b.htm), právě ona linie mě naopak zaujala. Vždyť celý design Superbu se nese v duchu hran a ostrých rysů. Mimochodem, úplně stejně to má i Fabia (na rozdíl od starších sourozenců).
Ale jako jo, záď Talismanu je…přitažlivější.
[17]
7. 5. 2016 v 15:08rohYpnol
[16] no aspoň že tohle uznáš 😉
[18]
7. 5. 2016 v 15:21webpaja
(14) To je tak Hammusakrově objektivní, až se za břicho popadám. Zcela objektivně jsi napsal svůj (aspoň tedy doufám, že je to tvůj) názor. Toť vše: „houby, záď je těžkopádná, vidí to každý. A pokud to nepřiznáš, tak si lžeš do vlastní kapsy. “
Tohle je subjektivní názor, nátlak jako od toho zlýho vyšetřovatele STB a následně obvinění všech ze lži, když nesouhlasí.
[19]
7. 5. 2016 v 15:26rohYpnol
[18] vybral sis špatný příspěvek. To, co jsem napsal v [9] 6. 5. 2016 v 17:33 – co z toho nejsou objektivní fakta, která si každý může ověřit?? Vesměs to jsou objektivně dané (měřitelné) skutečnosti (snad až na hodnocení těžkopádnosti zádě)
[20]
7. 5. 2016 v 18:23webpaja
(19) Špatný příspěvek? Špatný souvětí…hrábnout kamkoliv dopadne to stejně. Není to měřitelný, pokud by bylo, pak by musela být jakási norma, která by fungovala na bázi úhlu pohledu, délky, výšky, šířky, prolisů, jejich tvarů atd. Pakliže ji znáš, dej ji sem. Pokud ne, jen plkáš… 😉
[21]
7. 5. 2016 v 18:37rohYpnol
[20]
kde končí boční zasklení – lze změřit? LZE!
Linie střechy – lze popsat křivkou/resp. říct jestli křivka existuje nebo ne? LZE!
Malé okénko ve dveřích … není ani třeba měřit…
Popsat (matematicky) středovou linii – LZE!
Tak mi tu laskavě nevykládej bludy na úrovni páté obecné.
[22]
7. 5. 2016 v 23:46Šejk
Bože to je ubohost, prodejce/fanclub Renaultu dělá srovnání designu Talismanu se Superbem a jaká náhodička vezme nejvyšší výbavu a proti ní postaví Supa na plecháčích. A ještě má tu odvahu takový paskvil vyvěsit na auto.cz.
[23]
8. 5. 2016 v 07:37webpaja
(21) Přestaň šaškovat…nebo máš normativ?
[24]
8. 5. 2016 v 11:00webpaja
(21) Nepřestává mě udivovat, že ti co vědí pramálo nebo nic, mají tak přehnaný sebevědomí a jsou přesvědčeni o vlastní neomylnosti.
Zpravidla je to samozřejmě obráceně. 😉
[25]
8. 5. 2016 v 12:42rohYpnol
[24] Nepřestává mě udivovat, že ti, co poučují ostatní o vědění sami vůbec nepoužívají argumenty ani věcnou diskusi… i když vlastně, u tebe mě to opravdu už ani neudivuje.
[26]
8. 5. 2016 v 12:44rohYpnol
[22] Nesmysl, popsali to velmi hezky, nezaujatě. Přesně to, na co ty poukazuješ, je ihned ze začátku zmíněno a vysvětleno, takže si kálíš do vlastního hnízda.
[27]
8. 5. 2016 v 19:10webpaja
(25) Možná se vyznáš v práskání a šmírování, ale tady jsi mimo. Kdy sem dáš normativy pro design aut? Nebo zase je plky?
[28]
8. 5. 2016 v 19:34rohYpnol
[27] Nemáš argumenty, tak začínáme urážet, zesměšňovat, podsouvat a fabulovat… Taková tvoje klasika, že 🙁
[29]
8. 5. 2016 v 20:59Šejk
[26] Vysvětleno není vůbec nic, jenom okecali to co všichni vidí a určitě jenom „náhodou“ si kopli do Škodovky, cituji „Že by se Škodovka přeci jen bála?“. Věšet RenaultNews s tímto obsahem na blog auto.cz je ubohost prvního řádu někde na úrovni Vošického, ten má ale alespoň tu slušnost, že si svoje reklamy platí.
[30]
8. 5. 2016 v 21:31MGRR
Za mne si nekoupím žádné z těch aut, ale ta nehorázně drahá Skoda vypadá vedle Renaultu trochu jako ojetina, spíš jsem chtěl říct popelnice. Sám používám Toyoty od 2014 Camry + Avalon, Renaultu ani Skoda nedůvěřuji. Když přejedu hranice do CZ a vidím samá Skoda, připadám si jako v Rumunsku, kde jsou samé Dacie (princip je stejný Renault>Dacia & VW>Skoda) češi mají pocit něčeho „lepšího“ tak dostali od VW předražený, naleštěný prd.
Přitom takový full-size Avalon se dá nový pořídit při troše snahy kolem 30t.euro a vedle něj Superb vypadá jako popelářské auto 100% http://de.images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=A9mSs3FZky9XYQIAE0MzCQx.;_ylu=X3oDMTB0ZTgxN3Q0BGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNwaXZz?p=toyota+avalon+2015&fr=yfp-t-777&fr2=piv-web
[31]
8. 5. 2016 v 21:37MGRR
….Přitom takový full-size Avalon se dá nový pořídit při troše snahy kolem 28-30t.euro a vedle něj Superb vypadá jako popelářské auto 100%. Avalon je za ty peníze HYBRID a plnohodnotný 3,5 šestiválec.
[32]
8. 5. 2016 v 21:46twistedTSD
[31] Jablka a hrušky…
[33]
9. 5. 2016 v 06:02webpaja
(28) Žádal jsem tě jen o deklaraci toho, když jsi napsal, že design je měřitelný a má nějakou obecnou normu. Nemáš žádný argument…jako vždy.
Z obdivu ke šmírování jsi se sám přiznal několikrát. Proč tedy napadání?
[34]
9. 5. 2016 v 08:18MariAchi
[33]
Co te nuti se s tim hlupakem porad zahazovat..?
Uz kdyz jsem si precetl nazev blogu a kdo ten clanek napsal, bylo mi jasne, jakym smerem se bude cely text ubirat. Presto jsem jej v zajmu objektivity (o ktere tu nejvice poucuji ti, kteri absolutne netusi co to vlastne je) precetl, udelal si obrazek a tim to pro me hasne. Diskutovat s trollem, ktery kope do Skody kde jen muze je naprostym marnenim casu. Na tom ani neudelas zadnej diskusni skill, proste efekt nula.
Behem kazdyho komentu, ktery si tomu zaslepenci tady napsal bys dal nejmin dve kola v Hronovskym Sepangu 🙂
[35]
9. 5. 2016 v 11:32Matuji
Superba jsme se snažili najít přes týden. Čekali jsme, že v rámci dominance jakou Superb na trhu má to nebude problém. Ale chování koncesionářů bylo spíše zbabělé, ustrašené ve stylu „co kdyby se o tom dozvěděli výše“. Vrchol potom byl dostupný, ale napojízdný Superb. K autu na fotkách jsme se dostali náhodou a protože se blížil termín vrátky Talismanu, vzali jsme to jako nejmenší zlo. V textu také na to upozorňujeme. Máme v plánu zanedlouho Talismana Gtandtour. Jestli někdo má Superb kombi v lepší /nejvyšší výbavě/, je z Ostravy, tak ať se nám ozve..
[36]
9. 5. 2016 v 12:10MariAchi
[35]
Jiste, pokud prodejci reknes, ze si chces auto pujcit pro srovnani s jinym a pak to chces dat na internet, tak ti – logicky – nepujci nic. Na takove testy ma kazdy vyrobce / autorizovany dealer extra vozy s „novinarskymi“ konfiguracemi a jak se nekdy dozvis, tak obcas s „lehce“ upravenymi motory, podvozky, a podobne. A pujcuji se samozrejme jen akreditovanym novinarum a je na ne poradnik.
Pokud to ches udelat s porovnatelnymi verzemi, tak si musis Superba pujcit jako zakaznik s vaznym zajmem na 1-2 dny, mit vse pripraveno a bleskove udelat srovnani, poznamky, fotky, pak auto vratit. Pak to vse sepsat, zeditovat, provest korektutru (i kdyz to treba na ACZ ani neznaji) a vydat…
[37]
9. 5. 2016 v 15:47kosmonaut
I kdyby Talisman vypadal jako raketoplán Endeavour, tak šestnáctistovka vpředu, vlečka vzadu a důraz na nesmysly (čum na ty obrovské ledky, čum na tu obrovskou televizi, mrkej na „luxus“ z jakože kůže na palubce) jej v mých očích sráží do podprůměru. Možná pro ženský, možná pro ajťáky, ale srovnám-li ho s Mazdou6, má Renault z ostudy kabát.
[38]
9. 5. 2016 v 20:55rohYpnol
[33] Přesně, manipulace, podsouvání a fabulace v každém tvém slově.
1) nikde jsen nenapsal ani slovo o tom, že DESIGN jde změřit a přesně jsem čekal, že mi tohle podsuneš. A stalo se…
2) šmírování – opět jen manipuluješ, fabuluješ až lžeš. Nikdy jsem nenapsal ani slovo o tom, že bych schvaloval šmírování. Tož, že schvaluji neoznačené policejní vozy, a to za podmínky jejich správného využití, je věcí zcela jinou.
Ale podle tebe jsou evidentně i členové ochranky, tajné policie a další jen pouzí bývalí kádři, kteří schvalují šmírování… Že ti to nepřijde trapné a ubohé…
[39]
9. 5. 2016 v 21:28rohYpnol
[34] Kde shazuji Škodovku?? Jsi úplně vedle a tvůj problém je, že podle svých předsudků soudíš jiné…
Nemám sebemenší problém uznat kvality Superbu i to, že se někomu může líbit více. Ale to, že Talisman je celkově vyváženější co se vzhledu týká, je holá skutečnost, o kterých svědčí mj. fakta, která jsem tu výše uvedl. Superb rozhodně není škaredý, ale na vyváženost Talismanu prostě nemá – a je to zcela přirozené, když upřednostňuje praktičnost.
[40]
10. 5. 2016 v 07:59MariAchi
[40]
Ty jsi tu kopanim do Skody tak prosluly, ze ani Ada vs Rendlik na tebe absolutne nestiha. Tak se necil, ja vim, ze te pravda boli, a nejake tvoje sebezachovne kecy o tom co jsi ochotny pochvalit si nech, pro svou ucitelku matiky.
[41]
10. 5. 2016 v 09:30webpaja
(38) Zkus svůj příspěvek 21. Ke šmírování…zkusím to jinak. Vztah se svou partnerkou nebo partnerem udržíš zdravý pokud se mu sám budeš věnovat, chránit jej a pomáhat jeho udržení i rozvoji. Pakliže toto selže, dá se jít šmírovat telefon, sociální sítě nebo za ní/ním chodit a sledovat. Chápeš rozdílný přístup na tomto příkladu?
Pokud se budeš skrývat a snažit se někoho nachytat místo toho, aby jsi byl co nejvíc po boku toho druhého, pak zcela popíráš vztah jako takový.
Zkus se jednou neafektovaně zamyslet 😉
[42]
10. 5. 2016 v 09:31webpaja
(34) Subjektivně pro tebe Sup na Tal nemá. Tvá snaha dát tomu jakási pravidla zcela ztroskotala. 😉
[43]
10. 5. 2016 v 09:32webpaja
(42) Pardon to bylo na rohYpnola k příspěvku (39)
[44]
10. 5. 2016 v 10:16MariAchi
[44]
Jasne, chapu 🙂
Ale subjektivne se k tomu vyjadrim: Talisman se mi exterierove libi vice – i kdyz bych ozelel ty hokejky, no Superb taky nema svetla uplne podle meho gusta. V interieru se da Sup vice vymazlit, za me plichta, s mirnym priklonem k Talismanu.
Pokud bych si ale mel koupit za sve jedno z tech dvou, volil bych Superba – ma lepsi nabidku motoru (za me benzin 2.0 TSI), a je to liftback, coz je pro me momentalne dulezite.
[45]
10. 5. 2016 v 11:32webpaja
(44) Já jsem třeba nikde nenapsal, že by se mi Talisman nelíbil. Na velkých kolech působí ladně a vzdušně. Na menších jsem ho ještě neviděl. Ale ohrazuju se proti „objektivnímu“ nazývání Supa tlusťochem. Subjektivně samozřejmě proč ne, objektivita je zcela něco odlišnýho.
Kde vidím u Talismanu problém…to je podvozek. Nic jinýho než neschopnost kontroly pohybů karoserie, odskakování a bouchání bez zadního víceprvku se u větších kol nedá čekat…
[46]
10. 5. 2016 v 23:25twistedTSD
Talisman Grandtour je již v českém konfigurátoru, i s 3D modelem.
[47]
10. 5. 2016 v 23:35rohYpnol
[41] tyhe příměry jsou stejně mimo, jako babišovo „budu řídit stát jako firmu…“ Holý a bohapustý nesmysl. (Společnost lze řídit stejně tak dobře jako úplně špatně, jenže špatně řízená společnost krachne, kdežto stát úplně krachnout nemůže nikdy)
Ve vztahu si vybíráš osobu, které důvěřuješ, která sdílí obdobné hodnoty. Na českých silnicích se naproti tomu pohybuje banda neandrtálců bez jakýchkoliv hodnot.
Když jsi u těch příkladů – když ti přijede na kontrolu berňák, tak se taky určitě dopředu ohlásí a nejlépe ještě dotáže, jestli vůbec smí přijet, že? Nebo když cizinecká jde kontrolovat ubytovny, tak taky dopředu dá echo, aby všichni ilegálové měli čas se schovat… Tak proč tady setrvale hájíš mýtus, že policie musí být v označených vozech, aby se dopředu ohlásila??
[48]
10. 5. 2016 v 23:37rohYpnol
Nebo ČOI a další… určitě taky dojdou na tržnici s pozvánkama, přece když tam budou preventivně, označení, tak se ty padělky prodávat nebudou… Je to úplně stejné.
[49]
11. 5. 2016 v 04:09webpaja
Už tě chápu! Ty bereš PČR jako berňák! Tak to je tvý vnímání vlastně bohužel správný…on tak funguje 😉
U dalších si pleteš prevenci s represí, ale to mě u tebe nepřekvapuje.
K objektivnímu měření designu á la rohYpnol se už radši nebudeme vracet viď? Dopadlo by to stejně jako s tvou obhajobou fízlování 😉
[50]
11. 5. 2016 v 05:40MariAchi
[46]
Ale vdyt ja ti rozumim, my dva nejsme ve při 🙂 Je to podavam z uhlu libi/nelibi 😉
[51]
12. 5. 2016 v 17:12rohYpnol
[49] A policie nemá působit i represivně??? Mimochode, je opravdu úsměvné, že ti nedochází spojitost mezi represivní a preventivní stránkou věci. Samotné vědomí represe (postihu) totiž působí preventivně.
Právě třeba ČOI a vědomí, že může přijít kontrola, působí na obchodníky a nutí je, aby nepodváděli a dodržovali zákony. Ale podle tebe ne, ČOI by se podle tebe měla dožádat, jestli vůbec může přijít zkontolovat a před kontrolou se řádně ohlásit. Takže „pane vrchní, jedno velké točenené, ale dávejte si prosím pozor, protože já jsem z ČOI a budu kontolovat podmíráka…“ Prevence je přeci důležitá a když se předem ohlásí, tak vrchní neporuší zákon…
Ty kráso, fakt tohle myslíš vážně?? Ty budeš asi havlista jak když bičem mrská… Tedy havlista s růžovýma brýlema…
[52]
12. 5. 2016 v 18:30CenturionCz
No, možná je Talisman i docela dobrý, ale zrovna na designový duel se Superbem má podle mě jen stěží. Záď je sice velmi pěkná, ale jinak vše působí poněkud zouvale – příď a hlavní šťít se stále se zvětšujícím logem Renaultu (kdyby alespoň bylo na co koukat, jako u Alfy Romeo) je připomínkou toho, že Renault ani za ty dekády své historie nebyl schopen nalézt unifikovaný designový jazyk, který by jeho vozy jasně odlišoval od konkurence. V tomto ohledu polistopadová Škoda dělá obrovské pokroky a její tvary se – zvláště v dnešní Kabáňově éře – vymykají koncernovému kubismu a hledají si svou cestu. Nemůžete mít krásu a eleganci zároveň. Musíte si vybrat. Talisman volí snahu o provokující, znatelné křivky, zatímco Superb zůstává konzervativní, ale vždy a znova je z toho patrná nevyhnutelná skutečnost, že čím více design přeplácáváte (viz chromované lišty pod světlomety), tím více poplatný době poté je. Talisman není ošklivý, jen podle mého není prvoplánově atraktivní. Navíc je to právě on, kdo má největší rozpory mezi přídí a zádí. Myslím, že by měl Renault zkusit zabrousit zpátky do hranaté doby Vel Satisu a Avantimeu. Tam jeho design fungoval.
[53]
12. 5. 2016 v 20:01rohYpnol
[52] Nechci ti brát tvůj názor, ale skutečnost svědčí o pravém opaku. Renault měl a dosud stále ještě má velmi dobře čitelný rukopis značky. To, že se bohužel vydal směrem unifikace svých modelů ve stylu Audi (a dalších), je věcí jinou a z hlediska prodejů si myslím, že je to krok nevyhnutelný a doba jasně rukopisem čitelných modelů je zkrátka v mainstreamu pryč.
Ano, Renault mění mezigeneračně design mnohem výrazněji než třeba koncern, ale to je jedině dobře. Avšak o tom, že by se měl Renault vrátit ke stylu Vel Satisu a Avantime, jsi zřejmě přesvědčený snad jen ty. Byly to modely veskrze odvážné, avšak zákazníci tuhle avantýru zjevně neocenili.
[54]
12. 5. 2016 v 21:33pogo26
Hlavně, že si rozumíte a nejste prasata.
[55]
12. 5. 2016 v 22:40Joab
pogo, ty budes taky urcite havlista. A muj kocour, to je taky havlista. A Hitler, to byl nejakej havlista! Neni nad tudletu inletektaktualni debatu.
[56]
13. 5. 2016 v 07:17webpaja
(51) Mám obavu, že naprosto nechápeš systém… PČR má dbát na plynulost a bezpečnost, ani jedno jí nezajímá a funguje jen na bázi skrytýho šmírování a měření rychlosti. Vysvětlit to někomu, kdo má skliny jako ty je bohužel zcela nemožný 😉
[57]
13. 5. 2016 v 07:45pogo26
Nevím o čem mluvíš, reagoval jsem na příspěvek 50. Na vepře.
[58]
13. 5. 2016 v 10:33MariAchi
[58]
To, ze nevis, o cem lidi mluvi, je pro tebe typicke, stejne jako snaha na to prihlouple reagovat.
[59]
13. 5. 2016 v 14:11rohYpnol
[58] dost sebekritické 😉
[60]
13. 5. 2016 v 14:19rohYpnol
[56] Ne, ty neumíš rozlišit a oddělit příčinu od důsledku. Že PČR často využívá neoznačené vozy nevhodným způsobem toho tvého „skrytého šmírování“, a chytá jen za rychlost na přehledných a bezpečných úsecích neznamená, že neoznačený policejní vůz je špatně. Příčinou není to, že policista nebyl viditelně označený. Příčinou je to, že policista koná tak, jak nemá.
Takže je z pohledu hodnocení výkonu služby PČR úplně jedno, jestli má polepený vůz nebo ne. Podstatné je to, co dělá. A tohle ti ale totálně uniká.
[61]
13. 5. 2016 v 19:15MariAchi
[60]
Asi jsi chtel byt vtipny, no priste se radeji porad s nekym, kdo to opravdu umi, pro tve chapani bys mohl zacit treba…s Ladou Hruskou.
[62]
13. 5. 2016 v 20:50rohYpnol
[61] Jak příznačné. Sám se spleteš a místo aby sis posypal popel na hlavu, budeš jen kritizovat, zesměšňovat a urážet…
[63]
14. 5. 2016 v 06:13webpaja
(60)…za mých prvopubertálních let se hrála na diskotékách písnička „Jsi slizkej had“. Proč mi to tak něco připomíná. (fungování PČR, aby sis to nebral osobně)…
Jsi jako kohout na korouhvičce. Dokonce jsi i začal naprosto správně. Ať se tu dál nezasírá diskuze, dejme tomu, že fízláci zvolili nesprávný poměr aut civil/barvy a používají je nesprávným způsobem.
[64]
14. 5. 2016 v 07:57MariAchi
[63]
Nespletl jsem se ani v pogovi, ani v tobe, ze te realita urazi, to je tvuj boj, a zesmesnit se tu zvladas sam naprosto perfektne, na to me nepotrebujes 😉
Komentáře nejsou povoleny.