-
Exkluzivní informace k novému Scénicu!
Stylová dvojice rodinných MPV se pomalu, ale jistě připravuje na svůj debut a první vozy se již chystají do Česka, aby se koncem měsíce představily pozvaným novinářům. Scénic i jeho sedmimístná varianta přináší zcela nové pojetí a celkově nový myšlenkový směr. Klasické tvary rodinné „dodávky“ střídají dynamické a smyslné linky crossoveru s velmi výraznými koly. Ačkoliv byly oba vozy představeny v březnu na ženevském autosalonu, přesto Renault velice tajil veškeré podrobnosti a detaily. To se dařilo do doby, než jsme se o vozy začali zajímat. Připomínáme, že jsme byli vůbec první na světě, kteří zveřejnili fotografie celého vozu. Dnes pro vás, milí čtenáři, máme další várku exkluzivních informací, které se jinde nedočtete.
1. Prostor, kam jen se podíváte!
Nový Scénic se tváří velmi kompaktně, leckdo by řekl, že se zdá být malým vozem, ale spíše než to jde o královskou disciplínu designu Laurence van den Ackera a jeho týmu, který dokázal zamaskovat velké rozměry. Pokud dáme do srovnání s předchozí generací (Scénic 3) vyjde nám, že novinka má o 3,2 cm delší rozvor a celková délka převyšuje předchůdce o 4 centimetry. To, že byl prostor přidán i uvnitř potvrzují kratší převisy karoserie. Šířkou si francouzská novinka zajistí jisté první místo napříč konkurenty. Hodnotu 1,86 metrů zatím nikdo nepřekonal. Stejně tak to je se šířkou v interiéru: 1,52 metrů je výborná hodnota. Důležitou vlastností Scénicu byly vždy odkládací prostory. Těch najdete v nové generaci rovnou jedenáct o celkově kapacitě 63 litrů! Jmenujme například přední kapsy dveří, kam se vejdou bezmála 3 litry, v podlaze se v přední části našly prostory, každý o velikosti 1,6 litrů. Posuvná středová konzola s elektronickým zámkem nabídne kapacitu 13-ti litrů. Před spolujezdcem se nachází „šuplík“ Easy life s dotykovým snímačem na otevření (a automatickým uzamknutím při zamknutí vozu) a kapacitou 11,5 litrů. Tento prostor je také chlazen a osvětlen. Největší úložný prostor pro zadní pasažéry nabídne 1,8 litrů a jedná se o kapsy v zadních dveřích. Krom toho se vzadu nachází ještě schránky v podlaze či stolky na zádech přední sedačky. V porovnání s konkurencí se Scénic pohybuje téměř na dvojnásobku kapacity úložných prostorů! Tohle Renault prostě umí!
CLIO:od první generace po současnost Koleos Initiale Paris se představuje!
11 Responses to Exkluzivní informace k novému Scénicu!
[1]
11. 10. 2016 v 17:39rohYpnol
Jo, zato tři samostatná sedadla ve druhé řadě tam člověk nenajde, že … Takže jinak velmi zajímavé auto dostalo podpásovku ihned při porodu od vlastní matky…
[2]
11. 10. 2016 v 18:01amat
To je obecný trend doby – architektura interiéru vyplývá z průzkumu mezi majiteli stávajících Sceniců. Bylo zjištěno, že sedadla z vozu vytahuje naprosté minimum uživatelů, naopak většina by ocenila elektricky sklopné opěradla. Renault jim vyšel vstříc – nic víc bych v tom nehledal. Prodeje pak ukážou zda-li to byla pravda nebo blud. Z modelové ofenzívy nám zbývá poslední model – Kangoo. Tam by se dle předběžných informací mělo se třemi samostatnými a vyjímatelnými sedadly počítat. Dle mého soudu by měl reprezentovat skutečné MPV v nabídce Renaultu – mohl by tedy nahradit částečně i Espace IV jehož stávající majitelé v novém Espace V nevidí svého nástupce. Je to naprosto logické Espace V je nástupcem mnohem více Vel Satisu než Espace.
[3]
11. 10. 2016 v 20:13rohYpnol
Chtělo by se mi napsat, že máš pravdu. Ale nemáš. 3 samostatná sedadla ve druhé řadě totiž nijak nevylučuje el. sklápění druhé řady.
[4]
11. 10. 2016 v 21:47amat
Jasně, že ne 🙂 . Ale kdybys pronikl do toho jak funguje vývoj u Renaultu, pochopil bys. Oni už tento systém mají vyvinutý pro Espace V. Tak ho implementovali i tady – je to tentýž mechanismus, takže ušetřili na vývoji složitého mechanismu elektrického sklápění u samostatných sedadel. Jeden vývoj One Touch – dvojí nasazení -> ušetřené peníze a podle průzkumu budou zákazníci spokojeni… Neříkám, že je to skvělé, ale je to tak.
[5]
13. 10. 2016 v 15:14rohYpnol
Opět – chtělo by se mi napsat, že máš pravdu. Ale nemáš 😉 Tedy v tom hlavním. Když chtěl Renault jeden vývoj, dvojí nasazení, proč rovnou nevyvinul 3 samostatná sklopná sedadla?? Zrovna Espacu by to velmi prospělo.
[6]
16. 10. 2016 v 18:37amat
Opět – je to o ceně ceně a ještě jednou ceně. Jednak za vývoj, jednak za výrobu. Vývoj elektricky sklopné lavice uložené pevně v autě je mnohem levnější než samostatné sedačky s toutéž funkcí. A to vůbec nemluvím o produkci obého. Tam jasně vítězí s cenou lavice, která je použita nyní. Pokud budeš chtít, můžu si najít čas a napíšu ti tady cenu celého systému One Touch v novém Esp 5 a cenu samostných sedaček ve Scenicu 3.
[7]
20. 10. 2016 v 00:19rohYpnol
[6] Jestli takovou informaci máš 😉
Ale tohle odůvodnění zkrátka (jako zákazník) neberu.S touhle logikou lze totiž na cenu svézt vlastně cokoliv. To pak můžu rovnou omlouvat např. nedělené opěradlo u C4 Cactus atp. Dosavadní (Grand) Scénic měl tři dělená samostatná sedadla, nový je nemá. Což je u MPV hrubý přešlap, na třetiny dělená sedadla má dnes už i takřka každé prémiové SUV.
[8]
20. 10. 2016 v 02:17amat
Tak já ti to tedy do konce týdne spočítám 🙂
Ja to neobhajuju pro zákazníky, já to zdůvodňuju z pohledu vývoje.
[9]
20. 10. 2016 v 19:56rohYpnol
[8] Nemusíš tím ztrácet svůj drahocenný čas 😉
Jak jsem psal, i z pohledu vývoje je to jen výsledek nesmyslného zadání, které vymyslel někdo z „ekonomického“. Když už nutně museli sáhnout po takovéto variantě, mělo být aspoň opěradlo na 40:20:40 nebo zkrátka na 1/3, protože tohle už je opravdu běžné i u prémiových neMPV.
[10]
24. 10. 2016 v 18:31amat
Tak bohužel se zatím nedostanu na ceny nového Espace V, nemohu tedy zjistit cenu sedaček systému One Touch ve druhé řadě. U Scenica 3 jsem se však dopočítal k hrůzostrašnému číslu. Tři samostatné sedačky druhé řady vyjdou na cenu 105 969Kč bez DPH. V této ceně je započítána pouze kostra sedačky a molitany. Chybí veškerý drobný materiál, jako páčky, šrouby, krytky, atd. V ceně dokonce nejsou započítány ani opěrky hlavy a dokonce ani tovární potahy! Vybral jsem navíc průměrnou verzi Scenicu, žádná Privilege nebo podobná vyšší řada. Nejsou zde ani vyhřívací dečky. Silně pochybuju, že mechanika sedaček v novém Espace bude dražší.
[11]
24. 10. 2016 v 20:14rohYpnol
[10] No sorry, raději ani nechci vědět, jak jsi k tomu hausnumeru přišel ;-P No, evidentně to tedy asi bude naprostá popelnice, když na zbytek auta už zbývají jen 3/4 …
Komentáře nejsou povoleny.