-
Týden RN2
Za ty více než dva roky co funguje RENAULT NEWS máme období, kdy musíme složitě veškeré informace vyhledávat, pátrat po nich a hledat témata, kterým se věnovat. Občas se sejde čas, kdy naopak nestíháme zařazovat novinky a sepisovat aktuality. Minulý týden rozhodně nepatřil do te první části. Tolik novinek jsme za celý týden dlouho neodbavili. A to je dobře. Doufáme, že jich bude do budoucna co nejvíce. První den minulého týdne jsme odstartovali doslova bombou, na kterou někteří z vás vč. naší redakce čekali. Konečně totiž máme první konkrétní informace o zavedení nové generace motoru objemem 2.0 litru do výroby. Tento motor Renault s Nissanem vyvíjí hodně dloho. Vzpomínáme, že se plánovalo o využití už v Espace. Ještě na podzim jsme byli z Renaultu informováni o horizontu dvou let, kdy se objeví v jejich vozech. Jenže dnešní doba pomatených ekoteroristů vzala za své. X-Trail na absenci tohoto agregátu doplatil na plné čáře. Zákazníci zjistili, že s 130 koňovým agregátem se přívěs táhne těžce. Proto by měl během letošního jara dostat právě on tuto pohonnou jednotku startující na 180 koních. Uvidíme s jakou rychlostí se objeví ve vozech Renault. Očekáváme, že jím bude disponovat také nový Koleos a to už na podzim. Ale samozřejmě zkusíme zabrousit do našich zdrojů přímo v automobilce a zjistit podrobnější informace. V půlce týdne jsme oslavili malé jubileum, ze kterého máme velkou radost. Na facebooku už nás je přes 1200! Těší nás, že naše práce nese ovoce a přinášíme informace, které rádi čtete a zapojujete se do diskuze. Také máme radost z vaší interakce, kdy nám píšete, posíláte své fotky a sdělujete zkušenosti. Z původního blogu na auto.cz nabíráme na síle a tvoříme obsah, který má nějaký smysl.
Na základě našeho článku zabývající se alternativními pohony Renaultu jsme zavedli pravidelnou anketu, kterou se budeme věnovat určitým tématům. Ačkoliv díky zatím nízkému počtu hlasů je předčasné hodnotit závěry, zaujalo nás jak jsou odpovědi nejednotné. Určitě je toto téma zajímavé a chcme se mu věnovat v budoucnu více, protože je jasné, že pouhá anketa se třemi odpověďmi je nevypovídající. Když ale přejdeme k tomu podstatnému, Renault v týdnu odhalil plány na své angažmá v oblasti hybridu. Podle dostupných informací by měl základ tvořit notoricky známý motor dCi 110 (1.5. l), který bude doplněn o elektromotor. Ten však bude využívat rekuperace brzdné síly a vylepšeného systému správy energie. Technici znalí tohoto řešení se přiklánějí k názoru, že nejlépe se dá Renaultí hybrid systém popsat jako systém využívající F1 – KERS. Pomůže při akceleraci částečně nahradit agregát a ušetřit mu spotřebu. Jako vůbec prvním hybridem by se měl objevit benjamínek v nabídce, nový Mégane. A to už příští rok.
V polovině týdne novináře obletěla tisková zpráva o plánech divize Renault Sport a její účastí v královně motorsportu F1. Nová organizační struktura povede k vytvoření dvou samotných divizí – Renault Sport Racing a Renault Sport Cars. První zmiňovaná bude mít na starost veškeré aktivity spojené se závoděním a účastí v automobilových závodech. Druhá značka je jen novým názvem pro starý dobrý Renault Sport Technologies a bude se zabývat vývojem a prodejem vozů. Prvním dílem této nové značky je nový Mégane GT, který brzy příjde na trh.
„Chceme pracovat na rozvoji technologií, ale především chceme být schopni je využít a zhodnotit obchodně. Naše plné angažmá v závodech je základem naší strategie pro značku Renault, stejně jako technické inovace.“
Carlos Ghosn na tiskové konferenci Renault Sport
Nesmíme také opomenout naší vlastní práci. V půlce týdne jsme od Auto Pokorný převzali nového Talismana na standartní test, který si zanedlouho budete mít možnost přečíst. S Talismanem jsme najeli několik tisíc km, nafotili zajímavou fotogalerii a můžeme říct, že po takovém nájezdu jsme auto prokoukli. Všechny naše poznatky včetně toho co se nám líbilo nebo naopak nad čím jsme zoufali najdete v testu.
Více informací na:
www.fb.com/rnewscz
Odhalená nová Alpine! Foto uvnitř! Prodeje modelů v Evropě. Kdo je vítěz a kdo poražený?
10 Responses to Týden RN2
[1]
8. 2. 2016 v 16:46stealth01
Hezké. Ať se daří.
[2]
9. 2. 2016 v 19:15rohYpnol
Patříte mezi zajímavou iniciativu a mezi koncernem zapleveleným světem českého motoristického novinářského světa jste jak živá voda.
Zároveň novináři dostávají, jak by v americkém filmu zaznělo, na pr-del, protože úroveň vašich článků značně převyšuje to, co jsem zvyklí vídat tu na ACZ. Takže BRAVO!
Ale jeden háček tu je. A tím je zaujatost a netransparentnost. V zásadě nikdo přesně zvenku neví, kdo je za touto iniciativou, kdo je autorem jakého článku, co je PR, co je čistá novinka a co má být snad dokonce nezávislým testem… Já tedy tak nějak přibližně tuším, kam ty cesty směřují a která skupina za tím vším vězí. A právě proto trochu pochybuji o nestrannosti a nezaujatosti.
Je dobré být pro věc nadšený, ale to nadšení nesmí přerůst v zaujatost. A osoby napojené na určitého prodejce prostě jsou tak nějak … zaujaté. Dealer prostě objektivně nikdy nezhodnotí to, co má prodávat. I když to může být mnohem objektivnější, než to co vypadne z čekého novináře, který dostává PR dárky z Boleslavi, třeba zelené deštníky 😉
Zdravím do Veveří a do Brna, fandím a … mohli byste mi něco dát k testu na týden, abyste věděli, jak má vypadat nezaujatý test ;-P
[3]
9. 2. 2016 v 20:56pogo26
Aleš Matušek je prodejce?
[4]
10. 2. 2016 v 09:04MariAchi
Ze o zaujatosti poucuje clovek, ktery nevynecha jedinou prilezitost si kopnout do Skody…
[5]
10. 2. 2016 v 13:04rohYpnol
[4] Za to, že nedokážeš přijmout objektivní kritiku, za to opravdu nemůžu a jen to potvrzuje zprofanovanost Škody v naší zemi. Kritika na Škodu se prostě NESMÍ psát, že…
I proto jsem za RN velmi rád, protože i kdyby byla skutečně vyloženě neobjektivní, tak tu je aspoň někdo, kdo je neobjektivní jiným směrem než ovwčí stádo.
Kdybys skutečně četl mé příspěvky, tak bys velmi dobře věděl, že Škodu nejen kritizuji, ale také chválím, zkrátka hodnotím ji takovou jaká je bez jakýchkoliv předsudků. Určitě koupu bezdůvodně do škody, když v prodejích za leden vyzdvihuji Fabii… Nebuď prosím i ty zabedněný.
[6]
10. 2. 2016 v 15:10MariAchi
[5]
Nehodlam to tu Matujimu dal plevelit, takze se s tebou nebudu dal hadat o slavici pastice, ostatne tvuj objektivni a nezaujaty pristup by ti neverila ani mistni uklizecka.
A kdyz uz mam rypavou, tak co se tyka Rnews, tak pod pojmem „news“ bych si predstavoval neco, co je opravdu news, zdejsi zpravy i testy jsou ponekud starsiho data. Ale samozrejme chapu, ze je tezke prijit s novinkami v tomto odvetvi drive, nez ostatni.
[7]
11. 2. 2016 v 01:42Matuji
@rohYpnol: Díky za pochvalu. Projekt Renault News vznikl viceméně z nudy. Jako student jsem se chtěl odreagovat a když jsem se už tenkrát, nějaké čtyři roky zpět, zajímal o Renaulty, začal jsem se tomu tématu věnovat hlouběji. Pronikl jsem mezi zajímavé zdroje, vytvořil si síť lidí, kteří byli ochotní mě zásobovat informacema ( ze zahraničí) a zjistil jsem, že mám zajímavé informace, ale není prostor co s nimi. Argumentovat s nimi na foru mě nebavilo, tak jsem zkoušel jít do českého Renaultu s nápadem jim trochu pomoct s internetem. Původní plán počítal jen s komunitou, která by pracovala s fanoušky a budovala podvědomí o značce mezi mladými (pár let zpět byla image Renaultu hodně zlá). Média Renault bojkotovali a kritizovali, byl jen zájem propagovat koncern. Jenže v Renaultu mi řekli s úsměvem od ucha k uchu, že facebook žádné auto zatím neprodal a je to ztráta času. V tu chvíli jsem pochopil jak omezený pohled má daný človek na internet ( a že mu šéfoval). Tak jsem rozjel po nějaké době RN, přidal se ke mě brácha a začali jsme psát. V Renaultu se to nelíbilo, dotyčný „odborník“ mi vyhrožoval syndikátem novinářů a zrušenim a nevím čím vším. Neřešil jsem ho a pracovali jsme dál. Teprve asi rok zpět jsme se potkali s velkým fandou značky, panem Pokorným z Brna co má stejnojmenný showroom. Náš projekt se mu líbil a tak jsme se domluvili, že bychom si půjčili auto a udělali pár fotek a něco napsali. To se setkalo s úspěchem a v tom pokračujeme dodnes. RN je projekt fanoušků značky, protože víme, že takový prostor by Renault nikdy v médiích nedostal, ač by si ho zasloužil. Tak se o to snažíme. Je to s bráchou naše volnočasovka, každý máme své zaměstnání mimo obor automotive. Nemáme z toho ani korunu, spíše nás to stojí (výlety na světové autosalony jdou z vlastních kapes). Víceméně to děláme proto, že nás to zajímá a napsat o tom pár řádků je už jen o času navíc.. Zaujatost článků je možná patrná z toho, že jsme oba amatéři na poli novinařiny a píšeme to tak jak se nám to pozdává.. Snažíme se vylepšovat. Proto mě moc těší, pochvaly, protože to je jediná odměna co máme a říká nám to, že to vše asi nějaký smysl má… Jinak co je RN tak víme o minimálně čtyřech autech co se díky nám koupily (co nám čtenáři napsali). Takže zas tak černé s fb to nebude jak tvrdil „odborník“ z českého Renaultu 🙂
[8]
11. 2. 2016 v 14:49rohYpnol
[7] V Renaultu jsou totiž tak trochu, jak to správně pojmenovat – „nemocní“. Atmosféra ani mezi prodejci není zrovna nejlepší. Na jednom z posledních autosalonů jsem např. byl zaskočen, když mi jeden dealer dal nabídku a striktně řekl, že se nemám bavit s nikým jiným. Každý prostě kope za sebe jako koncesionář, bohužel pokud chce značka jako taková na trhu uspět, tak musí nabídnout nějaké celkové zázemí, podporu, zacílení, marketing, tah na branku.
A tohle tu bohužel nebylo a myslím že ani dodnes není. Veškeré případné iniciativy tak táhnou přímo jednotlivý dealeři, myslím že poslední autosalon v Brně, kterého se Renault ještě účastnil, byl právě v režii Auto-Pokorný. Jestli za to něco dostal od zastoupení značky, nevím…
[9]
11. 2. 2016 v 15:15rohYpnol
Pan Pokorný je fanda, byl jedním z prvních kdo tu prodával Renaulty. Navíc s ohledem na některé své osobní kauzy si moc dobře uvědomuje sílu veřejného mínění, médií, internetu… Bohužel jeho prodejci jsou občas trochu „namistrovaní“, takže Renault je prostě TOP třída… No zkrátka to chce trochu té pokory 😉
Jenže už z principu věci si prostě nemůžeš dovolit nějaký model Renaultu „zpražit“, i když by si to zasloužil. Jenže chtě nechtě jsi určitým způsobem zavázaný dealerovi že ti to půjčil… Ono to částečně platí i u novinářů, ale tam to přeci jen není tak přímočaré. Jenže nepozvat konkrétního novináře na nějakou akci asi nebude úplně tak jednoduché, pokud je registrovaným novinářem…
Nicméně novinář 100% taky nenapíše kritiku na daný model jak mu huba naroste, ale vždy to zabalí do nějaké přijatelné formy, aby příště opět dostal pozvánku … 😉
A říkám, i když jste možná zaujatí, tak já jsem za to rád, protože tu konečně je jiná zaujatost než ta VAG-novinářská. Ale je pro mě důležité, aby forma nepřerostla obsah, tj. aby RN nevytvářel dojem a zdání objektivity za každou cenu.
[10]
11. 2. 2016 v 17:07pogo26
Je to přesně tak. Já si Renaulty kupuju navzdory českému Renaultu. Český Renault dlouhodobě kazil image značky (marketing zaměřený na cenu, prodej Thalie – na západě se neprodávala,..)
Komentáře nejsou povoleny.