-
Bazar: Megane 3 – luxusní verze jsou jen v prospektu
Na trhu se nám pomalu zabydluje nový Megane 4, který se opravdu povedl. Není to jen náš dojem, ale dosavadní prodejní výsledky a zájem zákazníků hovoří jasně. Dá se tedy říct, že nastala ta pravá chvíle pro lidi, kteří by si z různých důvodů nekoupili nový vůz a sledují trh ojetin. S nástupem nového modelu začala strměji klesat cena předchůdce. Přitom se jedná pochopitelně stále o moderní vůz, splňující nejpřísnější bezpečnostní nároky (máme na mysli především tuhost karoserie a bezpečnostní výbavu) a co je pro zájemce důležitou zprávou – dá se koupit i s moderními motory, které jezdí v novince. Může tedy být Megane 3 žhavý kandidát na koupi nebo bude lepší se mu vyhnout? Čtěte dál, máme odpověď.
Největší problém zájemce o Megane 3 spočívá ve výběru ojetiny. Kdo chce koupit „něco“ a bez zájmu o daný vůz jezdit do práce a zpět, pak je zde na výborné adrese. Obecně se dá hovořit o Meganu 3 jako o nadprůměrně spolehlivém voze, který nemá žádnou typickou bolest. Toto tvrzení je ostatně společné i pro Lagunu 3, na kterou se podíváme příště. Bude majiteli sloužit bez koroze, bez problému s motory ať už benzínovými či dieselovými. Pokud se však ladné tvary Meganu 3 zalíbí fanouškovi značky a zláká ho představa o voze v plné výbavě, bude velmi brzy udiven, ne-li šokován realitou nabídky ojetých vozů. Pořídit výstavního Megana 3 s fantastickým motorem (ideálně 2.0dCi), bixenonovými samo-natáčecími světlomety, interiérem v kůži (a třeba i béžovém provedení), střešním oknem… takový vůz snad Renault vyrobil jen jeden a ten je umístěn v Billancourtu hluboko v depozitáři.
Nejčastěji se v autobazarech ukazují vozy v nižších výbavách. Těch lepších je dnes jako šafránu. Foto: Auto Pokorný
Kdo chce u Meganu 3 luxusní verzi, vždy se bude muset smířit s velkými kompromisy a třeba na zmíněné bixenony ideálně úplně zapomenout. Na největším evropském inzertním serveru je v době psaní článku 4840ks Meganu 3. Z toho bixenonové reflektory má pouze 381k!!!! Střešní okno (v tomto případě vepředu otevíratelná panoramatická střecha) pouhých 252ks. Alespoň, že z nástupu dostupné TomTom navigace vytežil i Megane a tak více než polovina nabízených ojetin je tímto výborným systémem opravdu vybavena (konkrétně 2 844ks). V případě navigace tak věnujte pozornost přítomnosti slotu na SD kartu vedle displeje – ten totiž značí právě navigaci TomTom, která jako jediná (spolu se vzácným R-Linkem z posledních dvou let výroby) má stále dostupné aktualizace mapových podkladu. Kdybyste narazili u ph1 (předfacelift) na extrémně vzácnou navigaci Carminat DVD, budete už navždy jezdit s mapovými podklady z roku 2012. Novější mapy nejsou a nebudou, Renault nepochopitelně ukončil její podporu.
U verzí ph1 (phase 1 – tedy předfacelift) a zkraje produkce i u ph2 lze najít dokonce výdechy ventilace na zadní straně středové konzole pro cestující na zadních sedadlech. Bohužel tyto výdechy jsou poměrně vzácné a nešly kombinovat s výdechy pro nohy zadních cestujících – buď anebo. V pozdějších letech výroby už ani nešly připlatit a místo nich zde zeje nevzhledná odkládací „díra“. Systém ventilace je zde zkrátka jednodušší než v případě Laguny 3 a postrádá i unikátní bezprůvanový výdech na horní části palubní desky.
2016: Rok Renaultu! Scenic zná své ceny
6 Responses to Bazar: Megane 3 – luxusní verze jsou jen v prospektu
[1]
9. 1. 2017 v 12:32Ronault.
Po rozkliknutí na pokračování nutno pochválit za vyčerpávající článek, přesný.
Jinak jako mínus auta, obzvlášť teď v mrazech, je nutno říct ostřikovače. Když srovnám s Lagunou II nebo i jinými často o třídu menšími vozy, tak ty dva prostatické čůrky svou práci zvládají sotva v létě, teď při mrazech je to naprosto k vzteku. Kdyby autor článku věděl o řešení (třeba výměna z jiného modelu), byl bych rád
[2]
9. 1. 2017 v 16:49amat
Ronalut: jj ty ostřikovače jsou u trojkových modelů problém. Laguna 3 na tom není o nic lépe. V případě Meganu na tom nebyl lépe ani Megane 2. Laguna 2 měla rozprašovače, takže ostřikovače udělaly před sklem aerosolovou mlhu, která účinně pokryla celé sklo. Dobrou zprávou je, že u M4 a Talismana jsou rozprašovače opět přítomny. Co se týče náhrady za jiné ostřikovací trysky, tohle jsme přiznám se dosud neřešil. Bylo by ale fajn vykoumat, jestli by se nedaly použít právě ty z Laguny 2.
[3]
9. 1. 2017 v 19:53Ronault.
[2] amat: díky za info ohledně Meganu IV, i když jsem s ním jel a zkoušel sotva se tu objevily první kusy, na ty ostřikovače jsem zapomněl. Někdo to na renault foru řešil, jak to zaměnil tuším z SUperbu, ale vím, že se mi to moc nelíbilo. I když je pravda, že kdyby v případě byly i vyhřívaní, jak se dají připlatit často u VW, tak by to bylo v tomto počasí značka ideál.
[4]
10. 1. 2017 v 11:08DanV
Rone, buď rád za ostřikovače v Meganu. Na Scenicu III jsou sice v každým ostřikovači 3 proudy, ale nedají se nastavit, což v Meganu jde…
[5]
10. 1. 2017 v 17:21amat
DanV: tomu se mi nechce věřit – leč nijak nevyvracím, nemám se Scenicem 3 osobní zkušenost. Nejsou nastavitelné ani špendlíkem? Zkrátka se mi nechce věřit, že by nebyly trysky stavitelné.
[6]
10. 1. 2017 v 21:14DanV
Bohužel je to tak. Nebo jsem hodně špatně koukal. Ale nijak extra mi to neva, protože to stejně nemá moc cenu seřizovat. Buď to bude dobře stříkat v létě nebo v zimě. Nebo za jízdy nebo při stání…
Každopádně super článek.
Komentáře nejsou povoleny.