• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > ricardo.blog.auto.cz  > Historie Daimler Motor Company: 1. díl

  • Historie Daimler Motor Company: 1. díl

    Britské klenoty Publikováno: 27. 11. 2006

    Jméno Daimler je součástí názvu hned několika společností. Gottlieb Daimler totiž před svou smrtí stihl rozprodat licence na své patenty prakticky do všech evropských zemí. Jen jedna firma však získala právo použít slovo Daimler i jako obchodní značku.


    ZROZENÍ
    Roku 1893 odkoupil jistý Frederick Simms práva britský patent Daimlerova motoru a založil společnost „Daimler Motor Syndicate“. Začal vyrábět lodě poháněné spalovacím motorem a koupil také německou mateřskou firmu „Daimler Motoren Gesellschaft“, aby si pojistil obchodní značku Daimler. V té době pracoval Henry Royce jako elektrotechnik a Charles Rolls jako jeho obchodní ředitel, Herbert Austin se s Frederickem Wolseleym právě vrátili z Austrálie, aby začali vyrábět bicykly, W.O. Bentley začal chodit do školy a Henry Ford, kterému se narodil toho roku syn, povýšil na Edisonova šéfkontruktéra.

    O tři roky později do podniku vstoupil Harry Lawson. Společnost se přejmenovala na „Daimler Motor Company“ a začala v Coventry vyrábět kromě motorů i automobily. Pan Lawson měl správné konexe – podařilo se mu prosadit zrušení zákonu, který určoval, že před každým automobilem musí jít osoba s červeným praporkem. Lawsonův přítel poslanec John Scott, Lord Montagu, byl prvním mužem, který vjel do bran britského Parlamentu automobilem, samozřejmě Daimlerem. Ten stejný muž také roku 1898 svezl Edwarda, prince z Walesu, pozdějšího krále Edwarda VII. Ten později díky tomu učinil Daimler oficiálním dodavatelem automobilů královské rodině. Daimler má tuto výsadu dodnes, i když od 50. let se o ní dělí s Rolls-Roycem.

    Simms z firmy finančně vystoupil už roku 1896 a roku 1897 se vzdal i místa konstruktéra a odešel ke konkurenci. Lawson ho záhy následoval a roku 1904 byl odsouzen za podvod. DMC si žila dál svým životem. Počátkem 20. století měla v nabídce vozy s motory o objemu až 10,5 L a v té době nevídaným výkonem 50 koní. V roce 1907 se poprvé objevila charakteristická chromovaná maska se zvlněným okrajem.

    PRUDKÝ ROZVOJ
    Roku 1910 se Daimler Co. stala součástí koncernu BSA, který vyráběl zbraně, malé automobily a také motocykly. Během 1. světové války se v Coventry vyráběly motory pro válečné využití, mimo jiné do prvních tanků. Politika vysokého zdanění podle výkonu aplikovaná krátce po válce umožnila civilní produkci Daimleru postavit se znovu na vlastní nohy a dala prostor pro růst firmy a různé experimenty. V roce 1922 tak například vznikl první vůz s autorádiem. Vzhledem k vysoké ceně (až 25% hodnoty vozu) tato možnost z nabídky rychle zmizela, ale i tak to bylo další z prventství této značky.

    V roce 1925 už zahrnovala modelová nabídka celkem sedm řad. O rok později se vyčlenila divize nákladních a komerčních vozů a zároveň vznikl legendární model Double Six. První vidlicový dvanáctiválec nejen na britských ostrovech ale v celé Evropě! Krach na newyorské burze zastihl Daimler Co. v době velkých změn. Tovární karosárna byla uzavřena a v sériové produkci se začaly objevovat revoluční konstrukční řešení. Za celý rok 1929 bylo vyrobeno 5500 Daimlerů. Hospodářská krize těžce dopadla na Lanchester Motor Company, tradičního britského výrobce malých vozů. Koncern Daimler/BSA proto koupil Lanchester velice výhodně, a už v roce 1932 se objevily nové vylepšené modely.

    V roce 1933 překročila produkce Daimlerů a Lanchesterů 7000 vozů. Daimler/Lanchester se nadechnul k novému růstu. Na konci třicátých let byl představen Straight Eight, a dvojčata Daimler New Fifteen/Lanchester Roadrider. Po celou tuto dobu stoupala také produkce dieselových autobusů a v roce 1937 vznikla divize trolejbusů. To vše skončilo s 2. světovou válkou. Výroba se opět přeorientovala na armádní vozy. Přesto automobily Daimler neztratily na významu – jezdil jimi například Winston Churchill.

    FOTKY

    1897 daimler

    1897 Daimler 4hp

    1904 Lanchester

    1904 Lanchester 20hp

    1932 double six

    1932 Daimler Double Six, úprava pro výstavu Pebble Beach 1999

    1936 lanchester straight eight

    1936 Daimler Straight Eight, upravená karoserie Hooper’s of England, přední gril Lanchester, postaveno na zakázku pro HRH George VI

    Daimler DE 27

    konec 30. let Daimler DE 27 s karoserií Windover

    a ještě tady http://www.aeweddingcars.co.uk/page3.htm

    Článek je dostupný i na http://jaguar.kvalitne.cz/article.php?name=daimler1

Žádný falešný sporťák, N1 jak má být Porsche v Hodkovicích

39 Responses to Historie Daimler Motor Company: 1. díl

  • [1]

    27. 11. 2006 v 22:34GTI

    Velmi zajímavé, Ricardo. Bravo klenoty.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    27. 11. 2006 v 23:04Ricardo

    Díky GTI

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    27. 11. 2006 v 23:07Ricardo

    A chtělo by to tady na blogu víc života že? Já, ty, Lones, Element ale jinak tady nikdo nepíše.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    28. 11. 2006 v 10:26element5

    Ricardo, moc hezké, spousta zajímavých informací, ale mohl bych do pokračování poprosit i o nějaké obrázky? Určitě by to oživily a mě osobně teď docela zajímá, jak vypadá třeba takový Daimler New Fifteen.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    28. 11. 2006 v 16:36Ricardo

    Element5: jo tak to je dobrá přípomínka 🙂 Hledání obrázku prvního Daimleru mě tak nakrklo že jsem se na dašlí vykašlal. Zkusím aspoň něco dodatečně pod článek

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    28. 11. 2006 v 18:47gpfrana

    Orbrázky prního motocyklu a prvního „auta“
    http://www.quido.cz/objevy/motocykl.a.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:ZweiRadMuseumNSU_Reitwagen.JPG
    http://www.thoroughbred-cars.com/timeline/internal%20combustion%20engined%20car.htm
    http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/FWWdaimler.htm

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    28. 11. 2006 v 20:22element5

    Ricardo, tak jsem také díval po nějakých fotkách a objevil jsem docela zajímavé stránky http://www.daimler.co.uk. Předpokládám, že je znáš, nabité informacemi, ale bez dostatečné fotodokumentace – můj hlad po New Fifteen neukojily, tomu by člověk nevěřil 🙁

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    28. 11. 2006 v 21:16Ricardo

    z http://www.daimler.co.uk jsem taky čerpal 😉 Toto je Daimler DB18 (což je jiné označení pro „New Fifteen) v poválečném provedení http://www.practicalclassics.co.uk/vehicle/by-id/523/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    28. 11. 2006 v 21:32Ricardo

    Gpfrana: to jsou právě německý Daimlery. Auto z třetího odkazu se snad v Británii licenčně vyrábělo. Hodně stránek navíc míchá dohromady Daimler Motor Company a Daimler Motoren Gesellschaft, kterou sice DMC krátce vlastnilo, ale která jinak byla v ostatních ohledech samostatná (základ Daimler-Benz, dnes DaimlerChrysler). Dále ještě většího významu dosáhla rakouská pobočka DMG zvaná Austro-Daimler (dnes Steyr-Daimler-Puch), ta už se ale tolik neplete. Každopádně díky za odkazy. Je to už hrozně vzdálená doba, tak je těžké najít vůbec nějaké informace.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    28. 11. 2006 v 23:13element5

    Ricardo, díky za link. Ta jména, New Fifteen i Roadrider, zní zajímavě, tak jsem chtěl vědět jak vypadalo auto, které je nosilo. A až budeš vyrábět pokračování, sežeň pro mě nějakou hezkou fotku Green Goddess 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    29. 11. 2006 v 17:31gpfrana

    Ricardo:věřím zajimám jsem se dost o f1 a rally a hledal videa, ale nerad e někde registruju, supr je youtube, bohužel se to těžko stahuje…ale obrázky většinou tahám přes altavistu, ta se mi zdá nejlepší.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    29. 11. 2006 v 17:33gpfrana

    Ricardo:věřím zajimám jsem se dost o f1 a rally a hledal videa, ale nerad e někde registruju, supr je youtube, bohužel se to těžko stahuje…ale obrázky většinou tahám přes altavistu, ta se mi zdá nejlepší. Díky za komentářek foto:-) kdysi jsem si listovávál v encyklopedii automobilů.. ale ted nejsem doma tak se nemůžu kouknout:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    29. 11. 2006 v 19:11Lonestarstate

    Bravo, historie není nikdy dost. Pravdu díš, zatím sem moc lisí nepíše. Spíše pozorují ze skrýše. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    29. 11. 2006 v 19:44Lonestarstate

    Ne lisí. Lidí samozřejmě 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    29. 11. 2006 v 22:32Ricardo

    Element5: teda ty mi dáváš… pokusím se. Pořádný fotky k tomuto dílu jsem ještě nenašel 🙁

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    29. 11. 2006 v 22:35Ricardo

    Gpfrana: to já si vždycky vymyslím nějaký ZIP code a registruju se bez zaváhání (samozřejmě mám na to specialní mailovou adresu 😉 Altavistu jsem ještě nezkoušel, díky lenosti u mě vítězí Google se svým Toolbar. Každopádně díky za tip.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    29. 11. 2006 v 22:40Ricardo

    Lones: nepíše-ze skrýše 😀 dobrý, fakt dobrý. Jinak dík, však ty hrdě zde držíš hvězdy s pruhama.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    1. 12. 2006 v 21:10Ricardo

    Tak a jsou tady i fotky. Doufám že pro ilustraci poslouží. Příště jich bude víc, slibuju 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    4. 12. 2006 v 10:53Sleeper

    Hmmmm první „čtyřkobylka“ je prostě úžasná… Miluju tu dobu, kdy měla auta dřevěné volanty a kožené sedačky v základní výbavě… A střecha, čelní sklo nebo dokonce dveře byly zbytečnostmi, zvyšujícími cenu a hmotnost :o) OK, jakýkoli jezdec na koni byl rychlejší než tyhle skorokočáry na vysokých kolech se skoro žádnými brzdami (zkuste zastavit byť půlmetrákové „auto“ čelisťovou brzdou!), zapalováním žárovou trubkou, která dělala všechno, jen nééé žhnula a o rozsvěcování acetylenových lampiček ani nemluvě… Jo a strartování vyžadovalo kus chlapa a běda když jste zapomněli uskočit… potvora klika se vracela zpátky :o) Musela to být krásná doba….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    4. 12. 2006 v 15:25Ricardo

    Sleeper: Vypadá to jako bys psal z vlastní zkušenosti 😉 Nevím jak bych se osobně vyrovával s pocitem že sedím metr a půl vysoko (odhad) a nemám se pořádně čeho chytit. Každopádně doba to krásná být musela… tehdy bylo všechno možné (jako ve filmu Báječní muži na létajících strojích).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    4. 12. 2006 v 16:15element5

    Hezký Ricardo, díky za fotky. Double Six je úžasný …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    4. 12. 2006 v 16:20Ricardo

    Element5: rádo se stalo, druhý díl bude mít fotky už od začátku 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    4. 12. 2006 v 16:37Sleeper

    Ricardo: Tak zkušenost s těmihle auty nemám, bohužel se žádné takhle staré přibližovadlo v mém okolí nevyskytuje… Ale víš, tahle auta měla kouzlo… už jenom ta vůně…. kůže a spáleného oleje a benzínu, dřeva… a navíc, když člověk seděl vysoko, měl přehled, co se děje kolem a nerušily mu ho nějaké trapné tvary karosérie, které zplodil úchylný designér po hustém drogovém večírku… (dnes jsem potkal Mercedes CLS, proč se na začátku 21. století vyrábí tanky na kolečkách?). Navíc šofér věděl, kde auto končí a kde začíná… a když se něco pokazilo, jakože to bylo samozřejmě pravidlem při každé vyjížďce, našel se v každé vsi zručný řemeslník, který pomohl, vyrobil, případně použil kladivo, když to jinak nešlo :o) Někde jsem četl úryvek z návodu k obsluze Fordu T…. pomalu každých 50 km musel majitel támhle cosi dotáhnout a tuhle leccos promazat či nechat vyměnit, aby mu jeho drahá Plechová Líza sloužila :o) Tak mě napadá…. když někdo píše jak prohnal svého moderního oře, může použít eufemismus „pěkně jsem přiložil pod kotel…“. No není těžké zjistit, ze kterých dob tahle hláška pochází, že :o) Pánové Cugnot, Trevithick, Symington, Božek, Gurney, Hancock a jejich následovníci by nám mohli vyprávět…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    4. 12. 2006 v 17:09Ricardo

    Sleeper: napsat ten pohled na CLS chce kus odvahy ale něco na tom je 😉 Tvoje znalosti počátku automobilového věku si zaslouží poklonu. Tak jak píšeš se pozná kdo ví, a kdo jen tápe. Palec nahoru

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    5. 12. 2006 v 12:48Sleeper

    Nejsem příznivcem současného designérského trendu německých automobilek, Mercedesu a BMW pak obzvláště…. ale to bychom se odchýlili od britského Daimleru již příliš :o) Dobrá, z Mercedesů se mi líbí jediný model, a to SL (géčko pomíjím, to je klasika) a od BMW vůbec nic…. a to Chris Bangle navrhl takového krasavce, jakým byl, je a bude Fiat Coupé… a pak asi začal brát nějaké silné opiáty a neměl nad sebou lékařský dohled :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    5. 12. 2006 v 13:25Ricardo

    Inu, každému podle jeho vkusu… GTI říká, že všechna hezká auta už byla vyrobena – v podastatě má pravdu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    5. 12. 2006 v 15:17Sleeper

    Ačkoli s GTIm nesouhlasím úplně ve všem, spíše naopak, má pravdu. Současná auta, která se líbí mně a jejichž zmenšeniny bych si rád postavil do vitríny, čerpají z historie…. Za všechny příklady: už nevyráběný BMW Z8 (ten mi ve vitrínce již odpočívá :o), Jaguary resp. Daimlery (abychom se neodchýlili od tématu :o)) nebo Alfa 8C Competizione (tu žádný výrobce modelů dosud nedělá… ale v osmnáctince se na ní těším a jsem schopen obětovat i více peněz za kvalitní model, dejme tomu Minichamps nebo AutoArt). Jojo, koníček… vzhledem k mému zdravotnímu stavu jsem neřidič – i když béčko mám – takže svou náklonnost řeším takhle….. :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    5. 12. 2006 v 15:58Ricardo

    Někdo má koně, někdo koníčky, hlavně když z nich máme radost. Já osobně mám nejradši 1954 M-B 300 SL, kterou jsem dostal už asi před deseti lety, a z Jaguar Mark 2, který jsem dal otci k narozeninám a on ho má uprostřed pracovního stolu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    6. 12. 2006 v 8:45Sleeper

    Víš, že klasické SLko coby kupé mi chybí? :o) Tedy, jedno mám, ale původní kulatý prototyp závodní verzi Carrera Panamericana…. Jinak mám roadster (od Bburaga s kufrem na zádi) a obě SLR, jak coupé Uhlenhaut, tak otevřenou verzi Targa Florio (od slavné Mossovy Mille Miglia s číslem 722 se liší kromě startovního čísla i zakrytým místem pro spolujezdce…). Ale poslední dobou se orientuju na auta do druhé světové války, specielně do konce 20.let… a na české modely. Sháním staré igrácké šaronky, aerovky, tatry, laurinky, veloxy a presidenty, z dětství pochopitelně nepřežilo nic…. Už mám tři jedenáctky + jednu normandii navíc, veloxe, a tři šaronky – poštovní, černý landaulet a vínový landaulet se střechou i nad řidičem z první série (prosinec 1969). Dnes si jedu pro žlutý otevřený faeton a modrý s nataženou střechou :o)
    Jinak, začínal jsem malými Bburagy, postupem času a rostoucími příjmy jsem se přeorientoval na dražší výrobce, mňo, auta, která teď sbírám, dělá maximálně jeden výrobce a ještě většinou v 1:43… Osmnáctinky u těhle starých aut jsou spíše výjimkou – nejstarší mám Cleveland Roadster 1920 od Signature Models – dárek od táty.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    6. 12. 2006 v 21:16Ricardo

    Zato máš SL všechny ostatní 😉 To jsem netušil že sehnat modely starých veteránů je takový problém…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    7. 12. 2006 v 14:41Sleeper

    Ještě mi jich spooousta chybí, nemám malé 190 SL, pagodu, šikmooké ani poslední generaci….. Modely starých aut dělá málokdo: italský Brumm vyrábí dokonce sérii Old Fire, což jsou parovozy… Mám jich pět z osmi, zbylé tři jsem zatím nikde neviděl…. A pak dělají hlavně italské vozy, ale i nějaké bugattky a ameriky. Akorát už se k nám nevozí, prý jsou ta auta ještě dražší než byla (kolem 700-800 za 1:43 model) Pak tu máme Brumm, ten vyrábí závodní a rekordní auta…. No a dlouho dlouho nic… Takže až dosbírám staré Igry, vrhnu se na Machtboxy, pochopitelně sérii MOY, mám jich zatím pět. A co dál? Francouzské Rami, modely jsou stejně staré, jako první série Matchboxů a tihle Frantíci dělali vyložené skvosty, třeba Bolléeho La Mancelle, nějaké de Diony, Panhardy a podobná přibližovadla…. Mám Audibert Lavirotte 1898… klasický kočár s motorem. Model je samozřejmě trochu „unavený“, ale kompletní, jen s drobnými oděrkami na blatnících. Víc kousků se mi zatím sehnat nepodařilo, pokud vím, tak modely Rami se sem nikdy nedovážely….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    7. 12. 2006 v 18:14Ricardo

    Tak to hluboká poklona. U těch starých autíček asi bude problém s mnoha karosářskými verzemi ne?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    7. 12. 2006 v 18:22Ricardo

    Ještě jsem chtěl nějak více ocenit ten rozhled a nadšení… ale jednoduše nemám slov…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    8. 12. 2006 v 11:49Sleeper

    No, když si vezmeš, v kolika verzích se dělaly jen ty igrácké modely… nebo takové téčko od Matchboxu…. Matchboxy se taky vyráběly ve spoustě limitovaných edic s různými barvami a tak dále…. Bude co sbírat…. :o) Ale teď hlavně musím vyřešit otázku KAM S NIMI. Vitrínka, a to není nijak malá, je plná :o) A rozhodně přestat nehodlám :o) Rád bych sehnal jak prvního německého Daimlera, tak Benzovu tříkolku, ty mi chybí…a uznej, tohle je základ… ale nikdo je momentálně nevyrábí. Daimlera dělal tuším Viking a Benze Ixo…. Snad je seženu časem :o) Orientuju se teď na tahle stará auta a modely českých aut obecně…. ale současné škodovky už mám všechny, takže zbývají ty historické, Abrex se poslední dobou docela činí a modely nejsou zas až tak drahé….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    8. 12. 2006 v 11:50Sleeper

    aha, o té orientaci jsem už psal :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    8. 12. 2006 v 17:25Ricardo

    Tak snad by pomohlo trochu projet německý e-bay. Zabere to asi dost hodně času, ale zase se tam toho dá určitě dost najít a díky hodnocení uživatelů není taky příliš velký risk. Majitelé sítě se snaží o co největší důvěryhodnost, takže každý „obchod“ je završen vzájemným ohodnocením obou stran – slovně i pomocí bodů.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    9. 12. 2006 v 22:43Sleeper

    Zatím chodím jen na Aukro.cz…. i tak je pořád co kupovat :o) Ale díky za tip, Ricardo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    10. 12. 2006 v 17:28Ricardo

    Není zač. Modely jsem tam teda nikdy nehledal, ale určitě jich tam bude dost a sortiment bude zase o kousek jinačí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    11. 12. 2006 v 17:56Sleeper

    modelů je tam dost, ale bohužel samé relativně nové… žádné klenoty…. škoda :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

ricardo.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20083 Posts
  • Červenec 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Prosinec 20072 Posts
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Říjen 20072 Posts
  • Srpen 20073 Posts
  • Červenec 20071 Příspěvek
  • Červen 20071 Příspěvek
  • Květen 20073 Posts
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20073 Posts
  • Únor 20075 Posts
  • Leden 20075 Posts
  • Prosinec 20067 Posts
  • Listopad 20064 Posts
  • Říjen 20066 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura