-
GM Europe – rok 2006 v číslech
Protože GM Europe patří, alespoň co se sdělování informací týká, mezi špičku mezi evropskými automobilkami, můžu vám zprotředkovaně předvést celoevropskou statistiku registrací vozů Opel, Saab, Chevrolet, Cadillac, Hummer a Corvette.
Narozdíl od oficiální verze jsem se rozhodl modely řadit nikoliv podle prodjenosti ale do logických celků. Ty, co se u nás vůbec neprodávají, jsem oddělil od ostatních. Alternativní názvy jsem vypustil, pokud bude zájem, můžu je připsat. Pozn.: Chevrolet Niva = vylepšená Lada Niva, Chverolet Viva = ruská obdoba naší Astry Classic. Ostatní modely jistě přinejmenším podle obrázků znáte, asi i Vauxhall Monaro. Lanos je opravdu starý známý Lanos.
Nic není bez chyby, takže bohužel GM Europe neuvádí rozdíl proti loňsku (a mně se to nechce u tolika auta počítat). Nicméně po letmém pohledu do loňských čísel vám můžu stručně přiblížit vývoj:
Celkově počet prodaných vozů od GM velmi mírně klesl. Konkrétně to má na svědomí lehký pokles Opel, značně kompenzovaný růstem Chveroletu. Opel táhla ke dnu Astra, Vectra taky zaznamenala jistý pokles, naopak prodeje Corsy díky nové generaci znatelně poskočily kupředu. Trojice halo-cars (Corvette, XLR a Monaro), sice nemá na statistiky žádný vliv, ale jejich přítomnost rozhodně pomáhá zvedat image koncernu, navíc letos k nim přibude vysoce ceněný Opel GT.
Chevrolet měl ve střední třídě střídání stráží, takže letos můžeme čekat podstatně lepší výsledek, navíc podpořený příchodem dieselu. Captiva si narozdíl od Antary v prvních pár měsících vede docela dobře, nakopnutí prodejů se opět dá čekat po nástupu dieselu. Agila v šestém roce svého života nepřinesla špatný výsledek, a tak nová generace s geny úspěšné Corsy a Merivy má na co navazovat.
Čísla u genetických pokusů detroitských manažerů dávají jasně najevo, co si o nich evropští zákazníci myslí – BLS je u Cadillacu takovým jednookým králem. 550 Saabů 9-7X je velice úsměvných, ale nakonec je to možná dobře, protože větší množství by mohlo ohrožovat image Saabu.
A nyní slibovaná tabulka:
značka model registrace Opel / Vauxhall Agila 27.775 Corsa 313.635 Astra 497.816 Vectra/Signum 141.262 Meriva 169.444 Zafira 226.297 Antara 467 Tigra TwinTop 20.593 Astra TwinTop 17.030 Combo 66.373 Vivaro 65.967 Movano 15.761 Monaro 251 ostatní 525 celkem 1.563.196 Chevrolet Spark 69.581 Aveo/Kalos 94.788 Lacetti 61.875 Epica 4.221 Evanda 3.225 Tacuma 11.628 Captiva 9.745 Lanos 37.217 Viva 865 Niva 44.939 ostatní 3.207 celkem 341.291 Saab 9-3 52.113 9-5 26.280 9-3 Convertible 11.493 9-7X 550 ostatní 21 celkem 90.457 Cadillac BLS 1.250 CTS 490 STS 398 SRX 840 Escalade 168 XLR 128 ostatní 150 celkem 3.424 Hummer H1 61 H2 663 H3 1.223 celkem 1.947 Corvette C6 1.265 Ostatní GM 263 GM celkem 2.001.843 Zdroj: GM Europe
Třikrát půl miliónu Helloween – světová extratřída?
7 Responses to GM Europe – rok 2006 v číslech
[1]
21. 4. 2007 v 20:02Tomiss
Jak to zhodnotit?Jako evropana mě samozřejmě nejvíce oslovuje Opel.Nově nastoupený design u Corsy,Antary,nebo starších modelů jako Meriva,Zafira se mi velmi líbí.Opel jde kvalitativně velmi nahoru,což oceňuji a myslím,že nyní vyrábí kvalitnější vozy než např.francouzské automobilky.Chevrolet se snaží oslovit zejména dobrou cenou,a podle zvedajících prodejů se mu to asi daří,nicméně ta kvalita je občas diskutabilní…Saab ten se pod nadvládou GM očividně trápí,staré modely,několikateré facelifty…tohle zjevně GM nezvládá a je to jednoznačně velká škoda.Značka,která má dlouholetou tradici,spolu s Volvem patří mezi průkopníky v oblasti bezpečnosti a takhle „paběrkuje“.Lidé prostě chtějí nejen bezpečné,ale také pohledné moderní vozy,navíc asi GM upřednostňuje před Saabem Cadillac…U prodejů Saabů uvádíš číslo 90.457,ale tento týden v sekci news u článku Nový Saab 9-4X je uváděno ,že bylo prodáno okolo 113.000,takže někde se asi stala chyba…Jinak z těch „amerik“ oceňuji samozřejmě „uvaděče nových technologií“ -Cadillac a jeho svébytný design.
[2]
21. 4. 2007 v 23:12papluh
Co sa Saabu tyka tak toto su predane auta cez GM Europe, a v clanku boli celkove cisla Saabov vyrobenych v Svedsku. Avsak cast z toho putuje do sveta a ich predaje spadaju pod jednodlive sekcie GM v danej oblasti.
[3]
21. 4. 2007 v 23:14papluh
PS jedno nastvane 9-3 cabrio 😉 http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=51289
[4]
22. 4. 2007 v 17:10Ricardo
Tomiss: myslím že GM teď v Evropě stojí na začátku dobrého období. Opel poroste a asi hlavně na úkor Renaultu a Citroenu. Chevrolet docela dobře vystihl potřeby „východu“ a roste přímo neuvěřitelně, ostatní koncerny v tomto poli nemají dostatečné portfolio. Ten Saab – musím dohledat nějaká čísla ale obecně je to jak píše Papluh
[5]
22. 4. 2007 v 17:38Ricardo
Takže Saab za rok 2006 vyrobil celkem 133.167 aut, kam se nepočítá jen produkce samotného Saabu, ale i auta vyráběné externími dodavateli – 9-3 Convertible v Rakousku, 9-7X v USA a 9-2X v Japonsku. Z toho 88.859 se prodalo v EU, zbytek v ostatních evropských zemích a v USA. Obecně to byl pro Saab dobrý rok – rekord celkových prodejních čísel, rekordní prodeje v UK, růst prodejů řad 9-3 i 9-5, růst na všech důležitých trzích (ve Švédsku dokonce o 20,5%, z toho 11 tisíc prodaných vozů bylo 9-5 BioPower s technologií FlexFuel!). Takže asi tak
[6]
22. 4. 2007 v 17:44Ricardo
Papluh: ten facelift vypadá velmi zdařile. Mě osobně se současná podoba 9-3 líbí, ale uznávám, že Saab potřebuje výraznější tvář. Mimochodem, někde jsem četl, že Saab má potenciál dostat se s produkcí až k 200 tisícům, tak uvidíme, jestli se to s novými modely povede.
[7]
22. 4. 2007 v 18:30musta
Zajímavé.Jen tak dál.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.