• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > ricardo.blog.auto.cz  > Hybridní spaceship

  • Hybridní spaceship

    Ricardovy jízdní dojmy Publikováno: 9. 7. 2007

    Kdo si chce dnes pořídit auto s hybridní technologií pohonu, má už z čeho vybírat. Kromě „auta budoucnosti“ – Toyoty Prius může sáhnout po některém z Lexusů. Finančně nejdostupnější je ale Honda Civic Hybrid, která je jen nepatrně dražší než stejně vybavený Civic Sedan. A právě o ní chci teď psát.


    I přes dominanci Toyoty na tomto poli to byla Honda, kdo přivedl hybridní pohon do sériové produkce (oprava – viz příspěvek [10]). A je to taky Honda, kdo tuto technologii přivedl do běžného vozu nižší střední třídy jako alternativu k benzínovému a naftovému motoru. Hybrid se totiž od sedanu liší jen v drobnostech, což osobně považuji za výhodu.

    Karosérie je konvenční sedan, který má konzervativní rysy, i když zdaleka ne tak moc jako předchozí generace Civicu Sedan. Dynamické tvary nízko skloněného čelního okna a krátkého víka zavazadlového prostoru doplňuje lehce agresivní příď. Celkový dojem je překvapivě uhlazený. Civic Hybrid/Sedan si ani úplný laik nesplete s jiným autem.

    Uvnitř se pod futuristicky zpracovanými tlačítky skrývá standardní rozmístění ovládacích prvků. Volant padne skvěle do ruky, jen bych uvítal možnost nastavit si jej ještě o kousek níž. Volič převodovky se místo dnes tak populárních slalomů mezi písmeny pohybuje klasicky v přímce. Ruční brzda je překvapivě mechanická a ovládá se normální pákou. Vše ohledně hybridní soustavy se dá sledovat na třech grafech vlevo od otáčkoměru. Jednoduché, efektní a přitom bez zbytečné extravagance.

    Teď to nejdůležitější, a sice jak se jezdí s hybridem. Pomalu se rozjíždím a otáčky motoru se skoro neslyšně převalují na dolním konci spektra. Baterie jsou téměř vybité, a tak elektromotor pomáhá jen neznatelně. Hybrid v této konfiguraci není žádný závodník; po přidání plynu se motor nijak přesvědčivě nechová, nesmíme ale zapomínat, že má jen osm ventilů. Na druhou stranu nabízí ticho a velmi plynulou jízdu – na třináctistovku nečekané ticho a plynulost, zřejmě práce převodovky CVT.

    Stačí ale pár set metrů z kopce na tempomat a pohled na přístrojový štít prozradí, že baterie jsou téměř nabité. Generátor přesně udržuje zvolenou rychlost a dobíjí akumulátory bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Stejně tak pomáhá při brzdění: s brzdovým pedálem je při prudším brzdění pracovat citlivě, protože systém se zřejmě snaží co nejrychleji „rekuperovat“ maximální množství energie.

    Ovladatelnost auta je daná královským rozvorem – Civic Hybrid není příliš mrštný, zato nabízí velmi plavnou a komfortní jízdu. Benzínový motor se rád vytáčí a převodovka mu v tom pomáhá. Pokud potřebujete akcelerovat, jakoby podřadí a otáčky přeskočí přes čtyři tisíce. Naopak při odstavení nohy z plynu, umožní motoru klesnout až skoro k volnoběžným otáčkám.

    Jestli očekáváte jízdu zcela bez benzínového motoru, jste zřejmě na špatné adrese. Jestli očekáváte zátah benzínového dvoulitru tak taky. Už oficiální název ústrojí IMA (Integrated Motor Assist) napovídá, že elektromotor má jen vypomáhat. Pokud ale hledáte prostorný a pohodlný vůz s nízkou spotřebou, je Civic Hybrid mimořádně kultivovanou alternativou k naftovým rodinným autům.

    Zda jsou hybridy technologií budoucnosti nebo jenom slepou uličkou si netroufám odhadnout, to musí odhalit až následující roky. Honda ale ukazuje, že hybrid nemusí znamenat ani drahé ani extravagantní auto. Civic Hybrid je i přes svoji neobvyklost normální rodinné auto, se slušnou výbavou a za normální cenu.

    Základní technické údaje:

    motor benzínový I4, SOHC, VTEC, i-DSi, elektromotor IMA
    objem 1.339 ccm
    výkon 70 kW / 6.000 ot. + 15 kW
    točivý moment 119 Nm / 3.300 ot. + 103 Nm
    maximální rychlost 185 km/h
    zrychlení 0-100 km/h za 12,1 s
    kombinovaná spotřeba 4,6 litru / 100 km
    emise CO2 v kombinovaném režimu 109 g/km
    vnější rozměry 4.545 x 1.750 x 1.430 mm, rozvor 2.700 mm
    provozní hmotnost 1.368 kg

    cena 649.000 Kč

VW marketing XF spy photos podruhé + něco navíc

19 Responses to Hybridní spaceship

  • [1]

    10. 7. 2007 v 10:28Tibor

    Nuda

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    10. 7. 2007 v 10:40pepavasa

    Pěkný článek, jen mi tam trochu vadí popis rozjezdu zakončený konstatováním, že: „Hybrid v této konfiguraci není žádný závodník;“. Svádí to čtenáře k domněnce, že s Hybridem se není možno razantně odstartovat. Opak je pravdou! Ještě malá poznámka k bateriím. Baterie nemůžete nikdy vybít. Můžete jen vyčerpat penzum určené k momentální podpoře motoru, indikované výškou sloupce zásoby použitelné energie(ještě se mi to nestalo) a až do vyčerpání oné zásoby, máte k dispozici plný výkon elmotoru. Jinak fakt dobré čtení.
    O budoucnosti Hybridů si myslím, že je to takový mezistupeň k přechodu na čistě elektrickou energii. Ve vámi zmiňovaných hybridních pohonech zatím vždy hraje prim spalovací motor a hybridní složka vlastně vylepšuje jeho účinnost. Nedaleká budocnost tento gard určitě otočí.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    10. 7. 2007 v 10:42Ricardo

    Tibor: můžeš být konkrétnější?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    10. 7. 2007 v 10:43pepavasa

    Malá poznámka k volantu, Hybrid má výškově stavitelné sedadlo řidiče!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    10. 7. 2007 v 10:48Ricardo

    Pepavasa: díky! Uznávám, že ta pasáž o rozjezdu může být zavádějící. Nezkoušel jsem v té fázi plnou akceleraci ani sportovní režim. Dokonce si myslím, že na to hybrid není, protože pak se vytrácí šetrnost k životnímu prostředí.
    Ohledně té baterie – díky za zpřesnění. Tento testovací kus měl baterie opravdu na začátku „prázdné“, překvapilo mě ale jak rychle se dobily.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    10. 7. 2007 v 10:49Ricardo

    ad sedadlo – vím, měl jsem ho skoro dole, ale volant by pak mohl ještě o kapánek níž. Ale to je jen taková poznámka na okraj, tak jako nastavování sedadla v Bravu. Do seznamu mínusů (kdybych nějaký dělal) bych to rozhodně nedal.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    10. 7. 2007 v 11:12pepavasa

    2 [5]Ricardo: Ale je to stále Civic, a jeho podvozek má sportovní geny. Případné akcelerační nároky na výkon se pokrývají z baterie a pak máte k dispozici kroutící moment 223 Nm, to už je slušná porce výkonu. Ale jinak je pravdou, že je to ideální auto pro ženy, opravdu se vším všudy. Snadné ovládání, pohodlné sezení, díky velkému rozvoru skvěle drží přímý směr a nechá si všechno líbit. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    10. 7. 2007 v 11:32Ricardo

    Upřímně řečeno, ani jsem neměl nutkání ho nějak honit. Spíš jsem z něj cítil maximální pohodlí a jisté chování.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    10. 7. 2007 v 11:46pepavasa

    Trefný postřeh! Můžu se pod něj klidně podepsat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    10. 7. 2007 v 13:17Sleeper

    „I přes dominanci Toyoty na tomto poli to byla Honda, kdo přivedl hybridní pohon do sériové produkce.“ Toyota Prius se začala sériově vyrábět v roce 1997, Honda Insight až o tři roky později… :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    10. 7. 2007 v 14:51Ricardo

    Ajaj, to jsem se nechal unést nadšením 🙂 všem se omlouvám

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    12. 7. 2007 v 21:02Tibor

    Můžu: Nic nového

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    12. 7. 2007 v 21:39Ricardo

    Tak to potom nemůžu sloužit. Redaktoři většinou s auty najedou víc než já (to se týká i tohoto případu) takže si všimnou více věcí než já. Dokonce se to ani neodvažuji nazývat testem ale jen jízdními dojmy, čli zaznamenání pár postřehů 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    15. 7. 2007 v 21:04Tibor

    Aha 🙂 Tak to už tvoje příspěvky číst nebudu

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    15. 7. 2007 v 23:57da_b0mb

    [14] Mel bys prispet svoji troskou do mlyna Tibore 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    28. 7. 2007 v 13:18Tibor

    Nemám co nového světu automobilů sdělit tak nepřispívám. To má logiku ne? Lepší než psát něco co bylo již 1000 krát napsané jinde, lépe a erudovaně. Drtivá většina blogů (nejen o autech) je naprosto o ničem nebo vykrádá cizí zdroje. Howg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    5. 8. 2007 v 16:06Lexus hybrid

    To s uplnym vybitim baterie neni pravda. Mam zkusenost s LEXUSEM, nechal jsem ho 8 dni stat a vybila se jak velka baterie tak mala…. bouzel davaj tam tak male baterky ( 12V) ze by se s tim nerozjela ani S120.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    18. 10. 2007 v 13:15Karel

    Tak vazeni, Lexus nema zadnou 12V baterii na pohon Hybridu. Ma baterii na 650V. Lexus se s Hondou neda srovnavat. Kdo mel moznost jezdit v obou autech mi da urcite za pravdu, ze Honda je pouze parodie na Hybridni vuz

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    2. 11. 2007 v 11:19konny

    musim udelat prezentaci na hybridní motory nemá te naky podklady.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

ricardo.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Srpen 20083 Posts
  • Červenec 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Prosinec 20072 Posts
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Říjen 20072 Posts
  • Srpen 20073 Posts
  • Červenec 20071 Příspěvek
  • Červen 20071 Příspěvek
  • Květen 20073 Posts
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20073 Posts
  • Únor 20075 Posts
  • Leden 20075 Posts
  • Prosinec 20067 Posts
  • Listopad 20064 Posts
  • Říjen 20066 Posts
  • Září 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura