-
Autosalon Brrr NO!
Nemohl jsem si upřít návštěvu nejvýzmamnějšího autosalonu u nás. Nebudu předbíhat s hodnocením, vezmu to pěkně postupně.
Po vstupu jsem zjistil, že prvním úkolem návštěvníka je bojová hra „najdi pavilon, který není prázdný“. Jako zkušený matador jsem věděl, kam se mohl autosalon schovat – ano, do jedné z největších výstavních hal. Stále žiju v očekávání, ale první vstup do pavilonu mi nasadil těžkou tupou ránu. Poloprázdná hala, ve které nejlukrativnější výstavní fleky hned u hlavního vstupu zabraly, jak jinak – Hyundai a Škoda.
Pochybností o autosalonu zkrátka byly sečteny a podtrženy – absoludní debakl. Pouhé dvě výstavní haly, z nichž jedna klidně ani nemusela být a kterou jsem upřímně bez zájmu prošel a jedna výstavní hala s Fordem, Mitsubishi, Mazdou, Volvem, Hyundaiem a Škodou. Pak nějaké ta Mini a víceméně jsme vyčerpali nabídku…
Výstavní premiéra? Kdeže! Snad jen Kuga se prezentovala zřejmě poprvé v ČR veřejnosti, no a pak Octavia Combi.
Teď k postřehům:
Ford (obecně)
Předně mě příjemně potěšila účast Fordu, ať to má na svědomí prodejce či kdokoliv. Tím však pozitiva končí. Modely prostě nemají hlavu a patu. V podstatě podle mě nemají co nabídnout a vůbec bych dnešní Ford vyškrtl. Proč? Zcela jednoduše – modely jsou neuvěřitelně málo prostorné a s místem hospodaří neskutečně neefektivně. Zpracování není nijak nadstandardní a volba materiálů zůstává také průměrná. Verdikt podle mě odpovídá tomu, jak pečuje Ford o evropského zákazníka – jednoduše jej hodil přes palubu. Nové Mondeo opět nikde… Co naplat, že kulisa řazení je obecně skvostná a pozice za volantem také patří k těm opravdu příjemným. Možná jízda by dokázala mnohá negativa alespoň trochu zhojit.
B-Max
Vstup do vozu opravdu příjemný. Nicméně i přes to je pro mě vůz v seznamu nekupovat. Důvod? Jednak řešení hlavně posuvných zadních dveří na mě nepůsobí nijak trvanlivě. Celé je to zbytečně složité, husí krk s kabelovým svazkem do dveří je přímou zárukou budoucích problémů stejně jako pravděpodobně budoucí vůle celého mechanismu. To vše by se ale dalo omluvit s tím, že každé pro s sebou přináší i negativa. Co ale neodpustím jsou dvě věci :
1) při každém vystoupení z vozu ze zadních sedadel jsem nohou byl v kontaktu s ostrým mechanismem v dolní části. Abych si při každém vystoupení mazal nohavice od špinavého mechanismu, navíc poměrně ostrého… A ještě s riziikem přivření dveří, pokud bude vůz z kopce… Ne, o to vážně nestojím…
- Ostrá hrana mechanismu, která vadí při každém vystupování
2) prostornost. Vůz je pro 4 dospělé osoby prostě malý, vzadu není dost místa. A to zkrátka od MPV očekávám! Stačí přesednout do ix20 a rázem je vše tak, jak má být…
Škoda (obecně)
Expozice mi docela pomohla učinit si obraz a musel jsem pozměnit svůj názor na Škodu. Musím uznat, že podle mě opravdu vědí, co dělají, kam chtějí směřovat. Sice jsem nenašel žádné překvapení, snad jen – Fabia už jede na nových emblémech Škody a přišel i nový volant, který podle mě je jemně řečeno bídný. Přes to všechno – modely dávají smysl a jsou opravdu jednou z nejlepších ve svých třídách. Proč? Protože jednoduše fungují! Není problém s prostorností, v rámci třídy vždy nadstandard. Doslova špičkové zpracování. Zpracování, nikoliv volba materiálů nebo spolehlivost, hovořím o zpracování! Karoserie krásně lakovaná, žádné šméčko, kdy za prvním ohybu plechu končí vrchní lak atp. poctivá možnost rezervy – a to vč. Citiga!
Navíc jsem zřejmě pochopil atraktivitu Škody – ona totiž obvykle s doplňky vypadá opravdu vkusně! To je ale zároveň to, před čím bych u Škody varoval. Ona totiž tak „trochu“ maže med kolem huby. Láká svojí atraktivitou, jenže v základní výbavě z té atraktivity nezbyde doslova nic. Jasně, dělají to všichni. Jenže u Škody jdou příplatkové možnosti opravdu daleko a hlavně – vystavené vozy byly vylepšeny doplňky optického charakteru, nazvěme to továrními optipakety. Octavia byla navíc tradičně snížena stahovacími pásky… Zkrátka Škoda tak trochu podvádí zákazníka a prezentuje doslova nestandardní provedení. Některé detaily přesto zarazí – takové to sololitové vyztužení podlahy Octavie… U auta s cenou 3/4 milionu to působí doslova tragikomicky, stejně jako absence víceprvkové zadní nápravy… Škrabka, pánové a dámy, tak tu byste hledali marně! Jednoduše simply clever řešení chybělo, aby nebylo zcizeno. No a simply clever otočný koberec? V Rapidu máte rovnou tři koberce – standardní, pak přídavný textilní a navrch gumový… Opravdu clever.
Celkově ale Škoda má velmi zajímavou nabídku. Jen je třeba ji vnímat v novém světle. Dokonalé a propracované modely prostě skončily, úspěch na Evropském trhu přestal být hlavním cílem. Ano, Rapid nemá kvalitu jízdy vozů nižší střední třídy, plasty uvnitř jsou jak z kelímku od jogurtu a kolejničky sedadla působí svojí nahotou jako děva na E55, el. stahování zadních oken je pouhý sen atd. Jenže model zkrátka funguje a dokáže splnit účel rodinného vozu. 4 dospělí najdou prostorové pohodlí, zavazadla odveze, všude je dobrý přístup, vše se snadno ovládá…
A o tom podle mě dnešní doba je. Fabia není krasavice, ale po přesednutí do Fiesty zjistíte, že Fabia je prostorově zcela jinde a zatímco ve Fiestě se cítíte jako sardinka v konzervě, tak ve Fabii se dá poměrně solidně žít. Stejně tak Octavia – jednotlivá řešení by občas zasloužila trestnou lavici, ale celkově ten model má co nabídnout. Bohužel, u nás má Škoda často ještě další „ale“, a tím je cena…
Mazda
Mazda byla doslova balzám na duši. Nádherné jemné zpracování, výborný pozez za volantem v CX-5 i v 6, vynikající sedadla, skvělá kulisa řazení… Až na lemy blatníků. Tam opěta a zase – naprosto stupidně ohnutý plech, který doslova říká – já nereznu, já koroduji vy tupci…
Volvo
Vynikající dojem, byť některé detaily zamrzí. Sedadla doslova špičková a je jedno, v jakém Volvu sedíte. Stejně tak musím vyzdvihnout možnost rozsahu seřízení volantu – doslova bezkonkurenční. Nikde jinde jsem neměl možnost si volant tak výborně přitáhnout k tělu. Vzhled je diskutabilní (mě se líbí, i když za vrchol považuji XC-70 a nové modely nejsou zcela podle mé chuti…), ale zpracování, použité materiály a bytelnost… Švédská kvalita, ať to vlastní třeba marťani.
Hyundai
Vedle Škody vynikalo poměrně ležérní zpracování. Nad jednotlivostmi se nikdo nepozastavuje, spáry nejsou zcela rovnoměrné, některá výrobní řešení jsou levnější a starší, to ale nemusí znamenat v důsledku horší nabídku než Škoda. Jen tam člověk nenajde řemeslnou preciznost…
Nejlépe se mi zapsalo Volvo, mít ty papírky, není co řešit! Závěr z autosalonu? Víkend věnujte něčemu přínosnějšímu. Doslova autosalonová krize!
P.S. Bojuji se spamem, nevíte někdo co s tím? Byl jsem nucen zakázat komentáře bez předchozího povolení, za příp. radu děkuji předem.
Městská Policejní buzerace Italské barvy života
25 Responses to Autosalon Brrr NO!
[1]
5. 4. 2013 v 17:08Mig_35
Ale BMW jsem tam viděl? Mercedes a Audi nic?
[2]
5. 4. 2013 v 17:22rohYpnol
Maximálně tak v pavilonu s ojetými vozy s garancí 😉 Ne vážně – BMW jsem vážně nepotkal… Jen MINI
[3]
5. 4. 2013 v 17:44šmoula nešika
Pěkné, hlavně s tvým názorem na škodovku a ford naprosto souhlasím.
Jen mě u posledních škodovek mrzí dvě věci.
První z nich je, nemůžu si pomoct, že levnější výbavy vypadají líp. Když se podívám na novou octu, tak bych bral asi základní bílou a halogeny. Ve stříbrné totiž prolisy vyniknou až moc, kabaňoviny jako šikmý prolis a lajnu od světel k mlhovkám. Bílá taky odkrývá prolisy, ale ne tolik, takže tyto kontroverzní věcičky jsou oku celkem skryty. A když se k oné stříbrné přidá černá optika a LED světla, vynikne jejich seřízlý tvar, to samé maska. Někomu se to líbit může, ale u auta typu octavie je to divné.
Druhou věcí je, že automobilka auta víc a víc šidí. Druhá fabie šetřila na plastech, co to šlo, to se ví, ale také na kličkách dveří, výplních, vyhřívání sedadel, … U auta, co sází na prostor a cenu nic divného, beztak tolik kvalitní neprémiový malý vůz jako byla první fábka už asi nikdo nikdy neudělá. Horší je, když se kolem toho lže. Kdo četl třeba Auto Zeitung, ví, že kvalitu Fabie II vychvalují do nebes. Ale úplně nejvíc mě nas*ala v Ženevě nová octavie, která má i nejvyšší výbavě tvrdé přední výplně bez čalounění. Vždyť tátova služební dvojka má čalounění dveří a měkké plasty i v zadu a to se jedná o Ambiente! A novináři? Nic takového jsem nečetl. A můžu pokračovat. Nový leon, který mě jinak přímo uchvátil, jaksi nemá elektrické otevírání zadních oken od řidiče. Že bych narazil na další dvě rapidoviny?
A vlastně ještě třetí věc. Ve středu koukám na fotky nového supa a nic moc. Ve čtvrtek cestuju tam a zpátky po R10. Jako jinak v poslední době spousta efkových škodovek. Přibližně 60 jsem jich viděl. A superby očividně přes noc umyli a odmaskovali. Pěkné. Stejně jako bílé a černé octy. Buď neumí kluci od Škody fotit, anebo to bude barvou a samotným vzhledovým charakterem auta. Spíš obojí.
[4]
5. 4. 2013 v 18:03rohYpnol
Jestli Leon má ovladač el. stahování v provedení Rapid, tak to je opravdu drsné… Ale to je koncern. Jakmile zjistí, že se někde dá vydělat na voze 0,50 €, tak udělá vše proto, aby vytřískal 2 €…
Jinak el. stahovačky jsou kapitolou sama prosebe. Docela hezky to vypovídá o tom, jak se na modelu šetřilo. Za běžné považuji dvoupolohové spínače všude, ale nevěřil bys, jak se to liší… Třeba ix-35 má jestli se nepletu dvoupolohový spínač jen u řidiče na jeho okno… Naopak i30 je na tom líp, jestli mě paměť neklame.
[5]
5. 4. 2013 v 18:11šmoula nešika
Octa 2 (asi poslední škodovka, na které se nešetřilo) má dvoupolohový + ovládání ostatních u řidiče a ten, co se musí podržet na ostatních místech. Beru to jako celkem rozumný kompromis, ne každý musí mít stažené okénko až dolů, třeba stahování na kličku je zase dobré v případě, že auto spadne do vody. Zase si ale člověk nemůže rozvalit nohy, jelikož ta pitomá páčka je v poloze brňavky.
[6]
5. 4. 2013 v 19:08rohYpnol
Ano, ale právě Octavia 2 třeba tím, že 2polohový spínač je pouze na okno řidiče ukazuje, že má být z chudobnějších poměrů než Golf – ten má všude dvoupolohové vč. ovladačů na jednotlivých dveřích…
[7]
5. 4. 2013 v 19:45Horst Fuchs
Nevím, co k tomu dodat, sedativní kolega napsal velmi pěkný článek, chválím. Rovněž mě mrzí „aktivity“ evropského Fordu, tím víc jako příznivce Focusu I a II. Ostatně už nástup celosvětového designu naznačoval problémy, které bohužel nastaly v míře více než malé. Focus III a C-Max (zejména Grand) nevypadají nijak zvlášť dobře, to bych chápal. Ale nový směr s předkem z Aston Martina a zadkem globálního Fordu? To je paskvil. Navíc jezdím denně kolem Charouze a vidím nové Fiesty nebo Kugy a chce se mi spíš plakat. Staré dobré Mondeo vedle nich působí dodnes znamenitým dojmem. A jsem rád, že ještě naštěstí nedorazil globální nástupce. Tím spíš mě to mrzí, protože nové Fordy nejsou vůbec špatná auta, výborné motory, podvozek, to vše funguje. Interiér je už trochu na pováženou, ale i to bych překousl.
Bohužel rozpačité dojmy mám ze Škody. Nevím proč, ale nová Octavia naživo nefunguje. Nedávno nás jedna OIII předjela a drahá A. vidouc jí poprvé naživo jen poznamenala: „Ach jo, nový auto a už je nabouraný“. Objasnil jsem jí, že auto není nabourané, ale že obdivuje úžasné designové prvky nejmenovaného slovenského mága, který z prominutím zatím ve Škodovce zprasil, na co šáhl. Možná nebylo volání koryfeje místních diskusí „Kabaň na hrad“ marné, ale nevím proč mě napadá hned v této souvislosti Špilberk.
Při pohledu zezadu mě vždycky napadne Rapid. Vysoké úzké auto se zapadlými koly. Někde asi nastala chyba. A navíc si hrajeme hru „najdi 7 rozdílů“ – je to Rapid nebo Octavia? To asi není úplně dobře, proč by mělo mainstreamové solidně a důstojně vypadající auto (O II) vypadat najednou skoro přesně jako ošizený low cost?
Podle mě musíme hledat důvody i u VW, ostatně už dlouho odsud zněly hlasy, že Škodu musíme poslat trochu níž, Škoda by neměla konkurovat VW, Škoda by měla spíše konkurovat Dacii… No, možná to zatím ještě dopadá relativně dobře.
Alespoň Mazda mě těší, i když prodeje budou v ČR mizivé. Do fleetů si jí koupí málokdo a soukromě u nás prodeje téměř neexistují. Líbí se mi například odvaha, s jakou Mazda vyvinula nové motory. To je dnes vzácné, každý hraje raději na jistotu a 10x faceliftuje úspěšný mustr. No, možná to měl udělat i Ford. A vlastně i Škoda.
[8]
5. 4. 2013 v 20:22rohYpnol
S designem Škody se neshodneme. Ano, určitě neoslovuje každého, ale rozhodně je hodnotný (žádný kýč jak bič), poměrně dobře rozpoznatelný, jasně definovaný a jen tak nezestárne. Což jsou třeba přesně atributy, které já oceňuji.
Octavii III chápeš co do vzhledu zcela špatně. Ono to není tak, že Octavia III vypadá jako lowendový Rapid, ale spíše naopak. Rapid jako nový model vypadá jako Octavia III (i když časově to bylo naopak). Jenže Octavia III JE zkrátka díky klesající životní úrovni najednou pro rodiny PŘÍLIŠ DRAHÁ. Jak z téhle šlamastiky ven? Ano, Rapid JE DOBRÉ ŘEŠENÍ. Jen to stále chce učesat českou cenu… Dokonce si myslím, že svým způsobem je to lepší řešení než Octavia Tour. Důvod? Rozumně poskládaná výbava a použitelný 1.2 63 kW. Žádný ořez typu holobyt s nepoužitelným 1.4 MPI.
Jen od nových Škodovek nesmíš čekat, že budou tak propracované, jako při uvedení Octavie II. TO byl podle mě vrchol a od té doby už se jen vymýšlí, kde ušetřit na výrobě.
[9]
5. 4. 2013 v 22:14šmoula nešika
Z kolegou z teleshopingu souhlasím u Fordu, u Škody už tolik ne. S FluniTrazepamem trochu nesouhlasím u základní motorizace rapidu. 1.4 16V (MPI 2xOHC) nebyl špatný motor, ale u Touru se musel potýkat s v pořadí několikátou emisní normou a nadváhou. 1.2 MPI (trojhrnek 12 ventilů) je v podstatě další modifikace haťapy. Právě 1.4 16V mi u rapidu chybí. Nikdy neměl problémy se spolehlivostí (až na stokoňové verze a pár překroužkovaných zmršenin) a být modernizován, mohl se z něj stát opravdu rodinný motor, který by vyhověl všem požadavkům nenáročných kupujících. Škoda…
[10]
5. 4. 2013 v 23:08rohYpnol
Tak předně – poněkud nešikovně jsi mě pochopil. Já psal o použitelné 1.2 63 kW, tedy o TSI. O základní HTP alias MPI jsem raději taktně pomlčel. A základní TSI je pro Rapid solidní volba, mnohem lepší pro běžné použití než atmosferické 1.4 u konkurence (cenové).
Ano, 1.4 byl v měřítkách koncernu dobrou volbou, ale na Octavii to byl až příliš slabý motor, akceptovatelný možná tak na příměstský provoz nebo v režimu klobouka.
[11]
5. 4. 2013 v 23:31XTad
Ono je setreni a setreni. Octavia II sice mela multi link, calouneni dveri a mekcene plasty v jejich horni polovine, ale svou cenou prevysovala konkurenci mnohem vice, nez octavia III, ktera je vetsi, bezpecnejsi, vybavenejsi, novejsi, ale octavia II je stale drazsi, i kdyz prosla nekolikanasobnym slevnovanim. Secteno a podtrzeno – kdyby nova octavia stala tolik, co dvojka, tak by ty plasty a multi-link mela taky, jenomze to by si kazdy koupil hyundai.
[12]
6. 4. 2013 v 08:30Horst Fuchs
[8] Octavia byla pro rodiny příliš drahá vždycky, už jednou jsem psal, že neznám nikoho, kdo by si dám domů pro rodinu koupil novou Octavii. Když se někdy odpoledne procházím po okolí, vidím nové Thalie, Dacie, pár Fabií, možná Roomstery, nějakou tu Kiu, Hyundai (ix20 je docela oblíbená). Bylo to a bude fleetové auto.
Jak píšeš – Rapid měl vypadat jako Octavia, ale časově to dopadlo naopak a nevím, jestli je to dobře. Podobnost aut je navíc až přílišná, ale to je nejspíš u koncernu zvykem, u tuzemské značky jsme na to ale zvyklí nebyli. Pomalu nerozeznám Touran od Sharana, teď to bude stejné s Rapidem a Octavií. Měl by ale nový Megane vypadat jako Fluence? K nerozeznání? Nebo jako Logal či Sandero?
Jak ale píšu, škodovka dopadla oproti Fordu ještě docela dobře.
[13]
6. 4. 2013 v 09:29pogo26
Pokud chceš u Škodovky opravdu hodnotit zpracování, tak se nedívej na výstavní a novinářská auta.
Nejsou to normální auta z výroby, ale auta vyrobená s mimořádnou pozorností už od svařovny. Hodně věcí je zde ručně laděno, aby vše sedělo. Jsou i lakována některá místa, které se normálně nelakují. Začerňují se plochy a díly, které by mohly prosvítat. Plasty se dolepují, aby lépe lícovaly, také laku je věnována mimořádná pozornost. Hodnotit tedy dle výstav není dobrý nápad.
[14]
6. 4. 2013 v 09:36šmoula nešika
rohYpnol: Sorry, mně to bylo divný. Jen nevím, jestli zrovna toto je ten ideál. Stojí už na levný sedan respektivě liftback celkem dost vzhledem k výbavě a bohužel má taktéž jako HTP své mouchy. A z historie haťapy víme, že i několik modifikací nemusí zabrat. Lepší bude si počkat (zcela výjimečně) na příští zpřísnění emisí, kdy snad přijde facelift a nová lepší generace benzínů. Zde má octa jasný náskok.
[15]
6. 4. 2013 v 09:42šmoula nešika
Horst: Ano, octa je hlavně fleet. Ale že by nešla rozeznat od rapidu? Trochu přeháníš. Světla, maska, naklopení zadních skel, … Máš ale pravdu. Chtělo by to u octy jinačejší přední nárazník, nižší záď a tornádo na boku. Pak by se líp odlišily.
[16]
6. 4. 2013 v 13:36rohYpnol
ale já psal, že cena je třeba ještě poněkud učesat. Konkrétně základní TSI by mělo jít s cenou přinejměnším na dnešní HTP alias MPI. 269 je na Rapid už docela přijatelná cena, ale příplatek za TSI z něj dělá stále příliš drahou volbu.
[17]
6. 4. 2013 v 13:41rohYpnol
[13] myslím, že v podobném duchu ale uvažuje min. i konkurenční Hyundai, koneckonců modely vystavené byly polepeny cedulkami „Quality pass HMMC“ a nemyslím si, že by to byla běžná výrobní kontrola… Za tím, že Škoda má lepší kvalitu výroby než Hyundai si stojím. Tím samozřejmě neříkám, že Škoda je spolehlivější atp. Jen spáry jsou tenčí, rovnoměrnější, plasty lépe sesazeny, vrchní lak nekončí za prvním záhybem plechu atd. V Hyundaii se s tím tak nemažou…
[18]
6. 4. 2013 v 15:11pogo26
Jak už jsem psal. Nemá cenu hodnotit dle výstavních a novinářských aut. Právě lak, spáry, lícování, plasty jsou priority, které se u výstav řeší. A nejde jen o nějakou přísnější kontrolu. Na těch aut se dělají věci, které se normálních autech z výroby nedělají.
[19]
6. 4. 2013 v 16:06rohYpnol
[18] no jo, ale když to řeší na výstavní kousky Škoda i Hyundai a Škoda vypadá přesto zpracováním mnohem líp?
Ale jinak souhlas, to, že Škoda je zpracováním preciznější nestavím na základě výstavních kousků.
A mimochodem – nevíte někdo, jestli do i20 nezačal Hyundai dávat jinou převodovku nebo min. kulisu řazení? S příchodem FL i20 jsem se s vozem svezl a řazení bylo jednoznačně slabinou, vystavený kousek měl poměrně precizní řazení bez toho korejského „cvakání“, Nebo že by opět zafungoval syndrom výstavního kusu 😉 ?
[20]
7. 4. 2013 v 09:06Stephen
Add 17 – tyto štítky jsou úplně na VŠECH autech vyrobených v HMMC. V průběhu výroby a na výstupní kontrole se tím označují provedené kontroly kvality. Na mojí i30cw zůstala tahle nálepka například na 5. dveřích :-). Čímž neříkám, že HYUNDAI auta na výstavy „nedolaďuje“, to netuším zda to dělá či ne, ale zmiňované štítky toho důkazem rozhodně nejsou.
[21]
7. 4. 2013 v 09:15k.ik
úroveň upadá delší dobu, kdysi jsem dostal VIP vstupenku na závody Renault na okruhu a součást byl i vstup na veletrh, ale nic mě nedonutilo se tam vydat
[22]
7. 4. 2013 v 23:58Achernar9
Exempláře automobilek hodnotit tady nebudu, to už tady udělalo dost lidí. Ale musím říct, že jako brňáka mě „Autosalón“ těžce zklamal. Jeden pavilón a v něm hlavní expozice Škody a Hnujdaje. Zbytek se nějak podělil mezi pár importérů jako Cartec, atd… BMW jsem našel ve vedlejším pavilónu ale tomu se nedá ani říct výstavní expozice. Renocar tam prostě navezl auta asi ze skladu, a bez jakékoliv expoziční výbavy, bez nasvícení, žádnej koberec, prostě NIC !!! Jen narovnaný auta vedle sebe fakt jako ve skladu. Prostě otřesný !!! Myslím, že nám někdo maže med kolem huby. Původně ohlásili přes 30 výrobců, později se to smrsklo na 18 a nakonec už jen údajně 13 a to ještě pouze importéři. Žádný výrobce. Prostě otřesný, ostuda, děs !!! Styděl bych se tohle nazvat AUTOSALÓNEM !!! Nevím jestli je tohle celosvětovým trenedem, vyklízet evropský kolbiště… a cpat se dál na východ… každopádně jsem byl těžce zklamán. Minule to bylo hodně mizerný ale letošek to ještě dokázal trumfnout. A jestli to takhle půjde dál, nakonec to vymizí do ztracena. 🙁
[23]
8. 4. 2013 v 12:35rohYpnol
[20] je to možné, že štítek mají všichni. Všiml jsem si to zéž na zadních dveřích…
[24]
8. 4. 2013 v 12:59šmoula nešika
rohYpnol: Vždyť jsem napsal celkem dost vzhledem k výbavě. Jak už jsem řekl, uvidíme za tři roky.
[25]
8. 4. 2013 v 13:05šmoula nešika
k. ik: To u nás na LBCkém autosalonu je to ještě horší. Minulý rok jsem dokonce šel podpořen „bohatým doprovodným programem“, jak se psalo na plagátu, a jak to dopadlo? Pár předváděček před kulturákem, žádná škodovka, a když jsem chtěl jít dovnitř, zjistil jsem, že je zavřeno. Doprovodný program zpočíval v jedné pochybné kapele a tančícím houmlesákovi. 😀
Komentáře nejsou povoleny.