-
Renault Fluence – na vlastní oči
Po přečtení velmi hodnotného testu „docenta“ Vaverky jsem nabyl dojmu, že Fluence je volbou pro zoufalce a tragédy, že proti Rapidu nemá co nabídnout. Protože jsem ale měl možnost setkat se s Flencem před FL, nějak mi obsah testu neseděl… A není přeci nic jednoduššího, než se přesvědčit na vlastní oči.
Předně je třeba poznamenat, že testovací jízda zatím zůstala v záloze. Nicméně i statické prohlídka prozradí mnohé, pokud se nejedná o podvodně přikrášlenou výstavní Škodu…
Je třeba zmínit, že jsem prohlížel ten nejlevnější Fluence, naprostý základ, prostě dno. Tak pojďme rovnou ke kritice:
1) kratší sedáky – možná dílem dané jejich tvarováním, nicméně stehna nebyla na předních sedadlech podepřena tak, jak bych si představoval
2) absence podélného nastavování volantu – to považuji za docela podstatnou hrubku, protože zásadně ovlivňuje vnímání vozu. Pokud se jako řidič pohodlně neusadím, rázem je dobrý dojem zcela pryč a je úplně jedno, co z výbavy chybí nebo co je měkčené… ; nutno ale podotknout, že i s mojí výškou cca 182 cm jsem si relativně pohodlnou pozici našel
3) „háky“ víka kufru v zavazadelníku + nekrytý mechanismus; nezbytné ale dodat, že háky nezasahují do kufru tak drasticky a přístup do kufru je na sedan slušný, nebojím se napsat velmi slušný
4) … nic dalšího mě nenapadá
A teď ke kladům:
1) příčná prostornost – zcela jiná dimenze než Rapid, zkrátka plnohodnotný konkurent Octavie III
2) kvalita čalounění – v kontrastu se Škodou, jinak podle mě zdravý základ
3) čalouněné výplně dveří
4) jednodotykové ovládání el. stahovaček z místa řidiče komplet
5) výborně řešená loketní opěrka
6) velmi kvalitní spínače a ovladače – čudlíky, páčky pod volantem, panel rádia…
7) el. ovládání oken + zrcátek, tónovaná skla, manuální klima, BT + audio + ovládání pod volantem, centrál + DO … vše v základu, bez příplatku. I v té nejsociálnější verzi.
8 ) jinak pohodlná sedadla (až na ten kratší sedák vepředu), velmi dobře tvarovaný volant s ideálním průměrem
Jinými slovy – Fluence v základu – v provedení cena již od – je velmi atraktivní. Upřímně řečeno, stačí se podívat do úžasného 3D konfigurátoru Škody a naplno se ukazuje, co dokáže prodávat Škoda. Co je laciné a co opravdu laciné. Z mého pohledu jediné podstatné negativum úplného základu – pouze výškově nastavitelný volant. Jinak nemám co vytýkat. Šetření v podobě tvrdých výplní dveří se projevilo i zde, ale opět stačí nahlédnout ke Škodě – tam i Octavia zcela bezostyšně nabízí nečalouněné výplně dveří…
Život s Fluencem v „holobytu“ je zkrátka velmi dobře představitelný. Pro 4 člennou rodinu, co je ochotna nechat si dovézt ploché krabice z nejmenovaného obchodu nebo pračku či lednici, nevidím problém. Kočárek mi přijde taktéž dobře umístitelný do kufru, stejně jako tolik milované přepravky na ovoce.
Kde je tedy zádrhel? V plakátovém souboji? Ustojíš ty posměšné pohledy majitelů decentně zajetých Passatů po německých důchodcích a služebních Octavií? Máš na to, abys vybral nezaujatě?
Ádu BYCH nikdy nekoupil, však víš.
Octavia III Combi v základu Novinařina žádná věda aneb Fluence vs. Rapid v SM
3 Responses to Renault Fluence – na vlastní oči
[1]
26. 4. 2013 v 20:12šmoula nešika
Pan VWaverka má na psaní … přímo talent od Boha a do holešovického bulvárního newsroomu se perfektně hodí. Známá věc. Člověk se rozčiluje nad článkem v SM a pan mistr to dokonale zastíní.
Jistě zajímavé. Ale zdaleka ne tak zajímavé jako samotný fluence.
Osobně mě trochu odrazuje design. Nelíbil se mi před faceliftem a nelíbí se mi ani po něm. Ba dokonce se mi zdá, že to zhoršil. Moc mi totiž nekoresponduje s původními tvary. Ale je to samozřejmě věc vkusu a já to nikomu nechci vnucovat. Navíc těžko automobilka ušije praktickému sedanu kabát, který odpovídá momentálnímu dynamickému designovému směru.
A teď zpracování. Jak pravil pan redaktor Světa motorů, fluence se objevuje jako taxi. A předpokládám, že nikdo z vás nechce draze zaplatit za taxík a pak sedět v bakelitovém interiéru s potahy sedaček z hadru na podlahu. A v tom je renault mnohem lepší než například škoda, která už šetří i na oktávkách za milión. Čalouněné výplně dveří, příjemné čalounění a spousta chromu – to je to, co umí zpříjemnit jízdu. Škodovky mám rád, ale v rapidu jsem si vzpomněl na rodinnou feldu, tedy hezký, leč strohý a nepohodlný vnitřek s plochými výplněmi. A to v něm navíc chybí rykot OHV :-D. Každopádně na rendlíka velmi příjemný interiér.
Podélná prostornost. Důležitý parametr v této třídě. Že v renaultu není tolik místa na nohy jako ve škodě však nepovažuji za nevýhodu. Když pojedu v taxi a sedne si vedle mě nějaký slizoun, budu rád, když od něj budu sedět nejdál. A centimetr nad hlavou míň? By voko. Nejsem pankáč. A kufr že je menší a méně variabilní? A co že? Hlavně že má fluence tužší kastli a cestujícím nefouká za krk.
Čímž se dostáváme k jízdním vlastnostem. Levný sedan má být především KOMFORTNÍ. To free rapid nerespektuje a je, i přes měkkou karosérii, tvrdý jak šutr. Toledo dokonce ještě víc! Přitom uveze jen o 35 kg víc.
Jak vám pan Vaverka pokaždé zdůrazní, u turbomotorů nemusí svou buclatou dlaňí před kopcem šahat po řadící páce. Jenže na atmosférách je zase méně věcí, co se mohou rozbít a výrobci se navíc snaží použít u nových motorů odlechčenou techniku, která vysoké výkony a přetlaky nezvládá.
O ceně snad ani nemusím mluvit. Zde se můžou Francouzi jen smát a smát…
[2]
27. 4. 2013 v 12:22vrkuboy
Fluence není z nejhezčích, ale interiér je dle mého názoru více než solidní a po vzhledové stránce nevidím problém. Základní výbava je perfektní a já s postavou cca 175cm nemám problém s kratším sedákem a absencí podélného nastavení volantu.
[3]
28. 4. 2013 v 09:10michal
Vaverko, Vaverko. A v Moskviči 407 jsi už jel? Já býval rád, že to jelo a topilo 🙂
Komentáře nejsou povoleny.