-
Bazarliškové království
Jak čas běží a řidičské nároky rostou, dozrává čas k výměně… Chtělo by se napsat podle sloganů výrobců k výměně starého za nové. Jenže zůstaňme nohama na zemi, jsme v ČR a nové vozy jsou jen pro „vyvolené“ skupiny obyvatel, tedy pokud trváte na určité přidané hodnotě a nestačí vám vehikl k dopravě z místa na místo.
Jenže co vlastně vybrat? Množství typů vozů je enormní a národ je odchovaný Škodovkou… Škoda ale nepatří mezi mé favority a důvodů je poměrně mnoho. V zásadě jde především o Octavii. Octavia I je poctivý dělník, což o to. Ale auto, které konstrukčně vychází z roku 1996 už přeci jen není to pravé ořechové. Tím spíš, že absolvovat v tomhle voze v 5 dospělých lidech cestu delší než 1 km považuji za cirkusové artistické číslo, a 510 litrů vzduchu za sedadly pocitu při jízdě moc nepřidá.
Octavia II pak jako magnet pro podsvětí ztrácí kouzlo, protože absolvovat kolečko vyřizování škodné události s pojišťovnou nepatří mezi činnosti, které bych vyhledával. Tohle ale platí obecně pro koncern stejně jako předraženost a bídný stav většiny prodejních kusů vč. naprosto pochybné historie. A jistota v podobě pašíka v dýzlu, kdy jisté je jen ukrutně vysoké sebevědomí řidiče, mě také nechává vcelku chladným.
Věrný všem poučkám nekupovat auto začínající na F, mě zaujalo Mondeo Mk 3, protože Mondeo začíná na eM. Dvoulitrový benzin 107 kW má jednu z nejlepších pověstí co do spolehlivosti, což je v naprostém protikladu s „ropáky“ s velmi pochybnými vstřikovači … Následoval výběr a tradá ke králi bazarliškovi…
První dojem byl velmi slušný, zachovalý lak, krásná litá kola s pneumatikami, které mají do sjetí stejně daleko jako Krym ke klidu. Nezašlé polykarbonáty, které velmi pravděpodobně neprodělaly omlazení přeleštěním, kotouče v dobrém stavu, neorezlé nápravy, zadní díl výfuku relativně nový, … zkrátka evidentně se nejedná o „vylítanou“ hujdu. Skvělé.
Inu požádal jsem pana krále o audienci a opět jsem byl poměrně mile překvapen. Byly mi podány i nějaké informace, takže jsem se dozvěděl víc než že vůz je ve stavu jak leží a běží. Navíc bazarník kupodivu ani nelakoval a vcelku seriózně sdělil, co by bylo třeba na voze po koupi udělat. Není to sice žádné terno, rozvody a výměna provozních náplní by bohužel měl být v ČR povinností s ohledem na poctivost. Ale aspoň mi to řekl.
První nastartování proběhlo na první pokus a vcelku hladce, přičemž vůz rozhodně nebyl dopředu nachystán. Rozvody začaly hrát silně rozladěné housle, ale z druhé strany motor předl jako kotě a jen si krásně ševelil. Dokonce se ani nechce věřit, že tohle je opravdu jen 4-válec… Pohled do motorového prostoru navíc vykouzlil úsměv na tváři. Sice vůz prodělal typické „vyčištění“, takže vše vypadá v nejlepším pořádku, ačkoliv vůbec být nemusí. Z druhé strany byl motor čisťoučký a spojovací materiály, hadice, trubky a kabely doslova téměř zářily novotou. Při deklarovaném stavu tacho obdivuhodné.
Následovala testovací projížďka. Lokalitu znám, takže oceňuji výběr trasy panem bazarníkem. Sice žádná štreka, ale na první obrázek o autu plně dostatečné. Zoufalý stav komunikací a III. třída v kopcovitějším terénu s množstvím zákrut naplno dokáže odhalit stav vozu. A dojem byl velmi dobrý. Až tak dobrý, že mě přinutil sepsat tento článek.
Mondeo sedělo jako přibité a způsob jízdy, jaký řidiči umožňuje, podle mého zdaleka převyšuje cokoliv, co vyjelo s okřídleným šípem. Jedním slovem je to zkrátka radost, kterou řidič zažije. Auto dokáže řidiče opravdu podržet a do zatáček se vrhá doslova s chutí. Vůz není těžký předek, řízení je přesné a hlavně – ve voze tak nějak automaticky cítíte, co si můžete dovolit z pohledu běžného řidiče. Stejný způsob jízdy třeba v Octavii I by zřejmě způsobil, že místo psaní tohoto článku bych pravděpodobně představoval dárce orgánů. Limity Mondea přitom nepochybně byly mnohem dál, než na co jsem si troufnul. Podvozek byl přitom pevný, řízení bez jakýchkoliv vůlí a jízda prosta jakýchkoliv nežádoucích zvuků od podvozku. Při daných km vcelku překvapivé, měřeno měřítky koncernu.
Navíc jízda podle mého plně ukázala na potřebu víceprvkové zadní nápravy, protože auto díky tomu bylo velmi stabilní právě na nerovnostech. To má přínos nejen co do agility samotné, ale především co do bezpečnosti a komfortu. Podle mého zcela nesrovnatelné s jízdou v Octavii III s torzní příčkou, Octavia III (a vlastně i II s víceprvkem) tomuto Mondeu nesahá ani po kotníky a nikdo mi nevymluví opak. Navíc Mondeo Mk3 je dodnes podle mého krásný vůz mající v liniích lehkost a eleganci v originálním balení. A to se cení.
Mnozí z vás se jistě uchechtávají, zatímco v myšlenkách běhá věta jó chlapeček se jednou konečně svezl pořádným vozem. A máte na to právo. Jenže Mondeo není v mých očích hrdinou pro popsané vlastnosti. Mondeo na sebe může být pyšné především pro to, jak dokáže jezdit s daným nájezdem.
Pohádka se šťastnou svatbou na konci se však přesto nekonala, protože temná strana bazarliškova království se přecijen ukázala. Možná to bude znít velmi lacině, ale nemám to králi bazarliškovi v tomto konkrétním případě až tak za zlé. Není totiž jedinou štikou v rybníce a chce prodat. Dané Mondeo mělo určité vady, které ale nemá smysl zmiňovat, protože je to věcí konkrétního kusu.
Co ale odrazuje především, je naprosté temno v historii. Vůz sice měl vyplněnou servisní knihu, jenže jestli tohle nebyl padělek, pak klidně přeběhnu václavák v boratově uniformě. Navíc i serviska byla jen do roku 2009 a průměrný udaný (a reálně znějící) nájezd ca 20 000 km podle mého znamenal, že vůz je stočený někde kolem 80 000 km. Navíc to, že vůz je nabízen se serviskou, v neznalých očích budí důvěru. Způsob vyplnění, vedení a vzhled razítek ovšem celkem přesvědčivě vede k závěru, že v šuplíku velmi pravděpodobně leží vhodné razítko… Italský servis nicméně zřejmě opravdu existuje.
Ano, česká klasika, řeknete si. A mě nezbývá než bohužel souhlasit. Navíc v autorizovaném servise mi sdělili, že Ford nemá centrální databázi (resp. tehdy nebyla) a tak mi nejsou schopni stav ověřit…
Jak tedy vlastně tato pohádka končí? Svatba se nekoná, pověsti o bazarovém království potvrzeny. Čekal snad někdo jiný závěr?
Takto ale příběh nechci, aby skončil. Jaký je tedy můj konec příběhu? Předně bych chtěl vyzdvihnout kvality Mondea. Pokud bylo s odhadovaným nájezdem 240 000 km v takovémto stavu, pak klobouk dolů tím spíš. Podle mého bylo Mondeo sice stočené, jenže z druhé strany už zřejmě byly možná některé podvozkové díly vyměněny, takže stále bylo ve výtečné kondici. Itálie navíc nechala korozi na odpočinku na pláži, takže vůz byl v mnohem lepším stavu než by byl s původem v ČR.
Druhou nitkou příběhu je ale kultura království bazarlišků a to mě mrzí mnohem víc. Kdyby se vůz netvářil, že má 160 000, kdyby nebyl dodáván s naprosto nedůvěryhodnou serviskou, kdyby se netvářil jako po prvním majiteli a nebouraný, … tak bychom nebyli v tom zemském ráji to na pohled. Jenže on to je zemský ráj právě a jen na ten pohled…
A tak je tu i ta třetí, tentokráte již poslední nitka příběhu. Do daného bazaru bych se, hodnoceno českým metrem, vcelku klidně vrátil. Bazarlišek sice lživě deklaroval stav, z druhé strany nemazal med, nemanipuloval, byl ochotný a na jasné otázky jsem dostával jasné odpovědi, ze kterých se nevykrucoval. Osobně si myslím, že pokud bych měl i přes uvedené výhrady zájem, tak by mi „pravost“ servisky a stočené km nepřímo potvrdil. Tak snad příště, lovecké sezoně zdar!
Prodloužená záruka? Aktualizováno. 10 minut inspirace
65 Responses to Bazarliškové království
[1]
15. 3. 2014 v 22:50Miguell
…tak sis zase pobrečel na účet škody…po kolikáté už? Přitom stačilo napsat, že škoda je na tebe moc…drahá… Jen to jaksi není problémek škodovky, jak nám tady prezentuješ,už je to trapný.
[2]
15. 3. 2014 v 22:56Miguell
Nemůžu to pochopit, téma jako takové dobrý, j fajn se podělit o zkušenosti s dalšíma, ale proč to laciné kopání do jiné automobilky?? Nechápu tu pointu,co jsi chtěl říct… Vidíš, mně třeba bytostně vadí kolotočářský interiér Mondea aneb stříbřenka všude, doplněno krásnými pazvuky, ve škodě neznáme…
[3]
16. 3. 2014 v 11:23iudex
Minulý týždeň som predal svoje auto a potvrdila sa mi známa teória, že skutočne dobré jazdenky sa nedostanú ani do bazáru. Len čo som sa pred známymi zmienil, že predávam auto (4 roky, ja ako 1. majiteľ, 50t km, servisované v autorizovanom servise), hneď sa ozval kolega, že ho berie pre svojho otca. Žiadny inzerát, žiadne handlovačky, hneď prvý záujemca (ktorý vedel, ako sa o auto starám) ho bez otázok kúpil. Ak by som ho nepredal v okruhu známych, dal by som inzerát a až by som ho nepredal sám ani cez inzerát, išiel by som do bazáru. Preto predpokladám, že ak jazdenka prepadne sitom prvých dvoch možností a skončí až v tretej – bazári, je to samé osebe dôkaz o stave auta.
[4]
16. 3. 2014 v 13:57rohYpnol
[1], [2] jestli nechápeš smysl, přečti si poslední 3 odstavce.
Co se porovnání se Škodou týká, pak jestli ti nepřijde toto porovnání logické, když Škoda představuje nejprodávanější značku u nás, pak s tebou bude těžká řeč… A jestli máš pocit, že někdo, kdo mmj. napíše, že O1 je poctivý dělník, se nějak „hojí“ na účet Škody, pak není o čem debatovat.
[5]
16. 3. 2014 v 16:42rohYpnol
[4] ano i ne. Pokud ale jde o kategorii „mladých“ ojetin, pak je logické, že takovýto vůz, pokud nezůstane v rodině, půjde nejspíš protiúčtem za nový. A pokud je udržovaný, pak v první ruce jsou pracovníci dealera, u kterého se nechává vůz na protiúčet, případně známí, nebo známí známých 😉
Podle mého jde ale především o stav vozu a i první majitel se může k vozu chovat jako dobytek. Svým způsobem navíc majitel, který ví, že auto stejně nebude mít delší dobu, si klidně naopak může dovolit údržbu zanedbávat…
[6]
16. 3. 2014 v 22:30Emel
Třetí generace Mondea se stále ještě prodává, takže srovnání s Octavií I je poněkud mimo, ta auta si nekonkurují ani cenou, ani ničím jiným. Mě se Mondeo líbí, jen mám trošku dilema ohledně vhodného motoru… dvoulitrový benzín by pro klidnějšího jezdce mohl být dobrá volba.
Mondeo hezky zatáčí a je pohodlné… že by ale na okresce „zdaleka převyšovalo“ Octavii II s obdobně výkonným motorem, na to bych výplatu nevsadil. A samozřejmě O3 RS by pravděpodobně stačila na libovolnou specifikaci Mondea.
[7]
17. 3. 2014 v 07:56Dinar
Už jsem si říkal, že jsem dlouho nečetl o supersportu s oválem ve znaku. :-)) Pěkné. Ale prosím, nikomu netvrď, že se orientuješ v autech, vařit octavii I v jedné vodě s mondeem II, může jen ignorant, zbytek viz. Emel.
A pokud jde o nákup ojetiny, pořád si myslím, že je lepší slevit z nároků, pokud je to třeba co do prostoru možné, a koupit o třídu dvě níže, ale nové.
[8]
17. 3. 2014 v 09:12simon_sez
mate niekto nejaku dlhodobejsiu skusenost s tymto motorom v Mondeu, popr. skor by ma zaujimal vo Focuse? lebo v kombinacii s LPG sa mi zda ako ideal (pre jazdenku)
[9]
17. 3. 2014 v 10:19Emel
Dinar: Mondeo 3, ne Mondeo 2 😉
[10]
17. 3. 2014 v 13:34Dinar
Emel: jo, jo, mondeo III. 😉
[11]
17. 3. 2014 v 19:34rohYpnol
[6] třetí generace se ještě prodává? No to asi nebude pravda, když výroba skončila v 2007.
Co se O III RS týká, ano, souhlas. Ale já srovnával s běžnou Octavií 3, tedy bez víceprvku vzadu (těch 1.8 TSI taky mnoho nebude). A pocit z jízdy byl výrazně lepší než z Octavie, už jen kvůli tuhosti karoserie. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale Octavia prostě tuhostí nevyniká, hold liftback.
[12]
17. 3. 2014 v 19:39rohYpnol
[7] a proč bych nemohl srovnávat Mondeo s Octavií?? Vždyť i tady třeba srovnávají aktuální generace: http://www.whatcar.com/car-news/octavia-vs-golf-vs-mondeo-video-group-test/1210192
A když je Mondeo navíc k sehnání za obdobnou cenu jako Octavia, pak to porovnání setsakra dává smysl. A to i v porovnání s Octavií 1, protože Tour se vyráběla zcela souběžně s Mondeem mk3. Tak mi vysvětli, proč by to porovnání bylo zcestné? Jen proto, že je vůz zařazen v jiné škatulce?
[13]
17. 3. 2014 v 22:25Emel
rohYpnol: ok, asi záleží, jestli se verze z roku 96 bere jako facelift, nebo jako nový model.
Liftback a tuhost? Mondeo se dělá jako sedan, lift nebo kombi, Octavia lift nebo kombi. Předpokládám, že srovnáváš lift s liftem a kombi s kombi, ne?
Ty jsi srovnával kde co… Mondeo s Octavií II i III i s čímkoli, co vyjelo s okřídleným šípem, tedy včetně RS. Jen tak na okraj, víceprvek mají i všechny 4×4, nově zřejmě L&K 2.0TDI 135kW…
No nic, pokus pěkný, ale na mě to působí jako když někdo vyrazil do bazaru vyzbrojen vyčtenými klišé, aby si je následně v praxi „potvrdil“, ovšem bohužel bez patřičného rozhledu v dané kategorii vozů.
[14]
18. 3. 2014 v 01:02CenturionCz
Článek je poněkud divočina. O1 vůbec časově a generačně nesouvisí s Mondeem 2 (/3). To, že je nějaké auto často kradené sice je faktor, ale spíše ve prospěch dané automobilky (třeba Francie se moc neklade). Jak navíc vidíš, tak mají „pochybnou minulost“ i Mondea a ne jen O2ky. To se sebevědomím řidičů Passatů už vůbec nechápu. Tady tvoje klišé už přesahují moje znalosti…
Jestli si chtěl jen popsat výlet do bazaru, tak to je v pohodě a rád si to přečtu, ale ta tuna odsuzujících a zjednodušujícich prázdných frází je zbytečná.
[15]
18. 3. 2014 v 14:56MariAchi
No to je počteníčko…
Na diskusích děláš machry a tady se odkopeš jako člen topper-klubu, no, gratuluju k perfektní koupi parádní ojetiny 😀
[16]
18. 3. 2014 v 15:12MariAchi
P.S.
Ještě tak před rokem, pod diskusemi o Meganu RS, nebyl mezi víceprvkem a torzkou v podstatě žádný rozdíl, kdo ho poznal, dostal poukázku na wellness PUPu, ale dnes je to prostě „nesrovnatelná jízda“ a to nejen u HH, ale v dvoulitrovým, olítaným kombajsu 😀
Hepry já padám 😀
[17]
18. 3. 2014 v 18:53rohYpnol
[14] Že O1 vůbec nesouvisí časově s Mondeem 3? Výroba Octavie 1 skončila v roce 2010, zatímco Mondeo 3 končilo v 2007. Takže že moje klišé převyšují tvoje znalosti mě celkem nepřekvapuje.
[18]
18. 3. 2014 v 19:02rohYpnol
[15], [16] Čekal jsem, kdy reakce podobné úrovně přijde. Zaprvé, nevím, kde jsi vyčetl, že jsem Mondeo pořídil, takže vychladni. Za druhé, jestli posuzuješ lidi podle toho, v čem jezdí, pak jsi opravdu na velmi nízké duševní úrovni.
K víceprvku – jsem tu dlouhodobě zastáncem názoru, že víceprvek vzadu je neporovnatelný s torzkou a mnozí mě za to kritizují. Nicméně já tohle tvrdím dlouhodobě. ALE…
Považuji za nezbytné toto porovnání brát za správný konec. Nejde jen o agilitu jako takovou a záleží, na jakém povrchu se o nápravách bavím. Pokud budu mít kvalitní silnice s rovným povrchem, pak klidně práci odvede torzka. Nemám s ní problém dokonce ani na našich cestách, dá se bez problémů žít i s ní. Ale nebudu tvrdit, že rozdíl nejde cítit. Rozdíl je velký. A rozdíl je tím větší, čím víc se tlačí na pilu a čím horší povrch je.
[19]
18. 3. 2014 v 19:10rohYpnol
[13] tak si polož otázku, jak jezdí právě ta konkurence? Porovnej si Mondeo s Passatem B 5.5… Jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelné. O choulostivé přední nápravě Passatu a rozložení hmotnosti raději ani nehovořím.
[20]
18. 3. 2014 v 21:03Ja Prvni 123
Nic si z toho nedělej.. tady je zase smršť expertů, co ale nejsou schopni rozlišit Mondeo Mk3 od tzv Mondea III.
Takže z jejich výčitek, že se neorientuješ bych si moc nedělal.
A ano, MK3 je super a popravdě asi nejlepší – Mk4 už je asi zbytečně těžký a má vevnitř trochu „kolotočovej efekt“ .. jak někdo nahoře píše, ale netušíc, že je o generaci vedle.
😉
A ano, dvoulitrový motor je asi optimal. Měl jsem Mondeo (Mk3 😉 ) , ročník 2004, s motorem 1.8. Na normální ježdění stačil.. ale byly chvíle, kdy pod plynem něco chybělo.
A to, co snesl ten podvozek stejně nikdo, kdo to nezkusil nepochopí… a právě počet těch výkřiků o tom, jak „lacino kopeč do škodovky“ potvzuje, že je takový článek občas potřeba.
Dával jsem Mondeo pryč na necelých 150tis km.. a nic, NIC v něm nedrnčelo!
VW Passat, co s ním jezdím teď, má asi rok, ještě nemá ani celých 50 tis km.. a krutě mu drnčí palubka – v levém rohu.
A v servise? Nezajímá je to.. prý se na 30 tis mění jen olej…
Takže za mě ano. Kdybych kupoval ojetinu, tak bych asi koupil raději Mk3 s benzínem, v liftbacku – nebo klidně i sedan.
Někdy z konce výroby…
😉
[21]
18. 3. 2014 v 21:18CenturionCz
[17]
Sorry, ale Tour je budgetový model. Je nesmyslné ho srovnávat s v dané době (do 2007) podstatně drazším Mondeem Mk.3. Mondeo Mk. 3 jasně spadá časově do éry Octavie II. I kdybychom nepočítali Tour a bavili se jen o původní OI., tak by stejně nebylo smysluplné ji srovnávat s Mondeem Mk.3. Když bylo v roce 2000 představeno, byla Octavia I. už skoro pět let ve výrobě. Nikdo nebude srovnávat třeba Mercedes C W204 s BMW 3 F30 – prostě se počká na W205, aby to generačně plus mínus odpovídalo. Je pravda, že OII. přišla až v roce 2004, kdy už zase Mondeo Mk.3 bylo čtyři roky staré, takže to možná není úplně fér, což dělá toto srovnání obtížným, ale to bys měl vědět a vybrat si k němu jiné auto. To přece musí někdo, kdo se mezi auty pohybuje, pochopit. Jestli to nechápeš, tak opravdu už nevím, jak jinak ti to vysvětlit. Auto s technikou z roku plus mínus 95 až 96 nemůže unést srovnání s autem z přelomu tisíciletí.
Moje nepochopení tvých klišé pak souvisí s řidiči Passatů. To je nějaká vesnická věc, že jsou považováni za agresivní?
[22]
18. 3. 2014 v 21:28rohYpnol
[21] samé bys bys bys… Kdybychom se nebavili, jenže se bavím. A proč? No jednoduše proto, že máš možnost volby. A to dokonce v té rovině, že Octavia Tour vyjde výrazně dráž než leckteré Mondeo Mk3.
A i když přistoupím na tvé coby kdyby, tak ročník 2000-2004 je jasná možnost volby Octavia 1 vs. Mondeo Mk3. Takže by bylo fér, abys v tomhle kapituloval, protože hájíš neobhajitelné.
Co se týká Passatu, nikde jsem o agresi nenapsal ani slovo. A že je mnohými Passat považován za ideál rodinného wágenu? A není snad?
Navíc ses nám tu do toho sám pěkně zamotal, když s O1 nemám srovnávat pro stáří a s O2 pro změnu nemám srovnávat pro mládí modelu. Tak si rozmysli, co vlastně chceš říct.
[23]
18. 3. 2014 v 21:38rohYpnol
[20] přesně, Mk4 je už „kolotoč“. Mk3 je podle mého naprosto nadčasový, a to i co se interiéru týká. Něco jako E39. To co následovalo už naprosto postrádá tu čistotu a eleganci. No a že by v tom Mondeu snad něco drnčelo, tak o tom nemůže být ani řeč. Opotřebení interiéru bylo doslova mírné, snad jen u el. stahování ve dveřích řidiče byla oloupaná povrchová vrstva. Což je mimochodem zrovna věc, kterou třeba VW vůbec nevyniká.
[24]
18. 3. 2014 v 22:33CenturionCz
[22]
Tvůj problém je, že neumíš porozumět psanému textu. Když se ptáš, co vlastně chci říct, tak chci říci toto (viz můj příspěvek výše):
„což dělá toto srovnání obtížným, ale to bys měl vědět a vybrat si k němu jiné auto.“
Nevím, co na tom nechápeš.
Mezi lety 2000-2004 to opravdu byla možnost volby, ale to přece neznamená, že ta auta jsou technicky porovnatelná. Když odchytím na samotném konci životnosti nějaký model (opět viz výše), tak také bude ještě možné si vybrat mezi ním a konkurenčním novým modelem, ale žádný žurnalista se do porovnání nepustí. OI už byla pomalu dosluhující model, zatímco Mondeo čerstvé železo. Je asi celkem logické, že bude auto technicky z roku 1996 horší než auto technicky z roku 2000, ale není vůbec fair to srovnání provést. Otázka je spíš, proč je životní cyklus auta z roku 1996 tak dlouhý, ale to už je politické a ekonomické rozhodnutí VW a s ničím nesouvisí. Ale dobrý, porovnávej si co chceš.
Napsal jsi:
„A jistota v podobě pašíka v dýzlu, kdy jisté je jen ukrutně vysoké sebevědomí řidiče, mě také nechává vcelku chladným.“
Co tedy je přesně to „vysoké sebevědomí řidiče“? Nezdá se mi, že by si tím chtěl říci něco o ideálním rodinném wagenu. Nevím, možná jsem tě špatně pochopil.
Je to prostě trochu tendenční článek, akorát opačným směrem. Je snadné nadávat na redakci auto.cz, že své články píše hodně ve prospěch VAG (což je možná i pravda), ale napsat článek nestranný, který není protkaný nití vlastní podjatosti je mnohem těžší. Ten tvůj je vlastně v mnoha ohledech stejný jako některé články od redakce webu, akorát názorově opačný.
[25]
19. 3. 2014 v 09:19MariAchi
Srovnávat Mondeou z roku 2000 – 2004, případně do roku 2007 s Octavií může fakt jen bazarový kovboj.
Ostaní si normálně uvědomí, že v té době, tedy když se ta auta prodávala jako
nová (jestli teda bereš ve svém bazarovém světě na vědomí informaci o tom, že jsou i lidé, jež kupují auta nová, neojetá), bylo Mondeo třídně i cenově podstatně výš, než Octavia. S přimhouřením oka se dá říct, že tam, kde nová Octavia cenově končila, Mondeu teprve startovalo.
Tak mně napadá, že ses moh v podstatě i víc odvázat, bazarovej svět parádních kupů „aut odzkoušených řadou předchozích majitelů“ nabízí i lepší srovnání – co kdybys vedle toho Mondea postavil třeba Audi S8? 😀
[26]
19. 3. 2014 v 10:53Emel
rohypnol: to je právě to nafouklé klišé. Ano, Mondeo jezdí výborně… stejně jako jezdí výborně třeba Accord nebo Mazda ze stejné doby. Passat možná nedává tolik zpětné vazby do řízení, ale jsem si dost jistý, že tvé ďábelské okreskové tempo by ustál s ledovým klidem, stejně jako by ho ustála Octavia II.
Co ta tuhost lift vs. lift? Co srovnání s „čímkoli se šípem“?
Rozložení hmotnosti, zajímavé téma… ono má Mondeo nějak výjimečné rozložení hmotnosti? Kolik to je? A kolik to je třeba u toho Passatu?
[27]
19. 3. 2014 v 17:45rohYpnol
[22] jeden minimální rozdíl tu je – já si subjektivitu můžu dovolit, protože nejsem placený novinář.
Není to tendenční článek, jen porovnávám porovnatelné. Za stejnou cenu můžeš mít právě O1, O2 i Mondeo Mk3. A navíc vozy vyhovují vlastně stejné cílové skupině – rodinný vůz. Já jen porovnal, jak se věci mají. Že to někteří nejsou schopni skousnout, s tím se musí počítat.
[28]
19. 3. 2014 v 17:51rohYpnol
[25] Srovnání Octavie vs. Mondeo je zcela přirozené a běžné, srovnávacích testů těchto vozů v různých generacích najdeš desítky. A to i jako NOVÝCH. Takže automobiloví novináři evidentně budou taky bazaroví kovbojové 😀 😀 😀
A že Octavia je o třídu níž, to na věci opravdu nic nemění. Vozy jsou za obdobné ceny, cílí na obdobné zákazníky. Takže srovnání s S8 je poněkud „slabé“, zkus něco originálnějšího.
[29]
19. 3. 2014 v 18:00rohYpnol
[26] jestli víš, kde a jak má Passat B 5.5 uložený motor, tak myslím, že není třeba to dál komentovat.
Já porovnával sedan, že Octavia není v sedanu bohužel neovlivním.
Co se jízdních vlastností týká, Mondeo opravdu vede. Podvozek totiž dokáže skvěle udržet kontakt s vozovkou a přitom být komfortní. Navíc byl podvozek příjemně pevný a stabilní. Tohle prostě Škoda neumí. Klidně srovnám i se Superbem II (abysme byli tedy ve stejné třídě pro některé) a ten se na Mondeo Mk3 prostě nechytá.
A nejde jen o to, co zvládne, ale tak o to JAK to zvládne. Superb toho snese opravdu dost, ale musí se „nutit“, v jízdě není špetka radosti, prostě nic. Jinak co se Octavie II týká, je to podle mého lepší než s Octavií 3 bez víceprvku vzadu.
K Accordu a Mazdě 6 – souhlasím, ale já porovnával se Škodou. Důvod je vcelku jednoduchý – jsou to nejpoptávanější vozy.
[30]
19. 3. 2014 v 18:09rohYpnol
[24] já někde psal, že něco nechápu? Trochu zapřemýšlej, proč bych měl na základě generační obměny vynechávat porovnání Mondea III s Octavií I resp. II ? Co je na tom porovnání obtížného? Mě nezajímá konstrukční stáří, mě zajímá daný kus auta a jeho vlastnosti.
Nebo ty porovnáváš kuchaře podle ingrediencí, ze kterých vaří? Ne, zajímá tě co máš na talíři. Co je na tom tak složitého?
[31]
19. 3. 2014 v 20:32Ja Prvni 123
OK.
Tak jinak… prý „bazaroví kovbojové“ neví nic o životě.
Dobrá.. půjdeme tedy pro nové Mondeo. V nabídce Fordu je výborná 1.6 turbo… která už má ten interiér trochu „zhasnutej“, má 119kW… v kombíku přijde na 623tisíc.
Podle konfigurátoru – víc teď neřešme.
Nová Oktávka – taky v kombíku a v mezích možností stejné výbavě – je s motorem 1.4 turbo za 603.tisíc.
To je přesně 20 tisíc rozdílu… 3% ceny. A to nemá kožené sedačky s Alcantrou, které jsou v Mondeu standard a do Oktávky nejdou objednat!
Takže je vlastně o dost dražší ta Oktávka.
Za auto jiné třídy?! Jak je nahoře psané…
A jó – už to vím! Srovnávám stárnoucí model na konci života s novinkou… dobrá, stejně je to jiná třída.
Ale Škodovka naštěstí nabízí auto plně srovnatelné!!
SuperB se dá koupit s motorem 1.8TSI, kterej má 118kW… takže je jen o 1kW slabší.
😉
To je ono. Oba jsou na konci cesty… Supeb je o dost méně prostornej – rozvor má o 10 cm kratší a je o celých 7 centimetrů užší – což už je opravdu hodně.
Celkovou délku dohnal zadním převisem… tak aspoň bude mít větší nádrž…
Že nemá?
Má ji o 10 litrů menší?!
Divné…
Pohodlí jízdy je nesrovnatelné… (a to vím zcela přesně – vozí mě tak 2 x měsíčně Superbem na letiště… a sedám si raději vedle řidiče dopředu! Tam to míň drncá.) … motor je ještě generace s řetězem = s pochromanou až hodně špatnou pověstí… tak to jistě bude o hodně levnější!
Omyl, SuperB je o 192.500,- Kč dražší… jednosto devadesát dva tisíce a pět set korun českých.
To je 31%…
Horší auto… s nejistou spolehlivostí…
A víte proč?
Protože to jste vy – nadšenci pro Škodovku – ochotni zaplatit. S výkřikem „podpoříme domácí automobilku“ platíte nehoráznou cenu Němcovi.
A to je jediný důvod, proč se do toho, alespoň já za sebe, tak trefuju.
Je to zneužití dobré vůle.. chování ne nepodobné tolikrát citovaným šmejdům!
Na druhou stranu – jako obchodníci by byli hloupí, kdyby to prodávali levněji! Dokud to dav „hloupých“ kupuje draho…
Nejhorší na tom je, že ani toho Superba a ani novou Oktávku nepovařuju z principu za špatný auto.
Obyčejné auto na normální ježdění. Patří cenou tak někam vedle Renaulta.. až bude Oktávka s 1.4 za 400tisíc, tak si ji možná sám koupím.
Až bude Superb za 600, tak se mu ta šířka dá odpustit…
Ale změnit to můžete jen VY – kupci.
Ano, spousta aut kupují firmy s německými vlastníka jako služební… ale pořád je dost těch, co si to kupují domů, za vlastní peníze…
Howgh.
[32]
19. 3. 2014 v 21:01rohYpnol
Jó bazaroví kovbojové:
http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/14023/skoda-octavia-vs-ford-mondeo
http://www.youtube.com/watch?v=TI71-hKpyZ8
http://www.motoring.com.au/reviews/2008/comparison/ford/6/ford-mondeo-vs-honda-accord-vs-mazda6-vs-skoda-octavia-6720
http://ford-autoin.cz/content/wys_testy_vozu/kvten_11_auto_tip_test_octavia_vs._mondeo.pdf
No a ten poslední odkaz jen pro otrlé, protože Mondeo dopadlo lépe než Octavia a ještě navíc bylo srovnatelné Mondeo levnější.
[33]
19. 3. 2014 v 23:53Emel
Ja_Prvni: pak vás, životem protřelé kovboje, ovšem napadne, že za 660 lze mít také Octavii RS, která má 162kW, má v základu polokůži i xenony, které v Mondeu stojí těch 30… jdete se projet… a můžete své Howgh vzít zpět 😉
[34]
20. 3. 2014 v 10:49MariAchi
[32]
Rohypnole sorry, ale tady tímto blogem a diskusí pod ním jsi ze sebe udělal šaška ála barik, kterej taky splantá cokoliv s čímkoliv.
Jen jedna větička z jednoho z těch tebou nalinkovaných testů: „… our Skoda test car is in basic trim, and costs around £5,000 less…“
Jinými slovy Octavia je o 5000 liber levnější, než Mondeo = v té době cca 150 000,- CZK.
Jak říkám – v tvym bazališkovým světě na cenu nových aut (z kus si vygůglit, co to je NOVÉ auto) nemusíš brát ohled, napal to tam vod podlahy a projeď nějaké husté brko, které to oktávku pořádně podělá – třeba Zafiru OPC, ať se zase pobavím! 😀
[35]
20. 3. 2014 v 13:21Barrichello
Mariachi: neber si mě laskavě do pusinky, jo…
[36]
20. 3. 2014 v 16:55MariAchi
[35]
Když tu vystupuješ tak, jak vstupuješ, tak se nediv, že sloužíš jako synonymum pro šaška.
[37]
20. 3. 2014 v 17:45rohYpnol
[32] Jednou větou z těch testů si dáváš vlastní gól, protože KDE je(byla) ta Octavia o 5000 liber levnější? U nás???
A čím se liší mé srovnání Mondea s Octavií od ostatních testů mnoha automobilových novinářů? No? Rovnou ti odpovím – liší se jen tím, že v testech byly nové a já porovnával především ojetiny. TO je celý rozdíl. Ale jasně, já jsem šašek, jen ty jsi letadlo, že…
[38]
20. 3. 2014 v 19:37Ja Prvni 123
[33]
A proč bych měl vzít své howgh zpátky?
Co se změní na tom, že to menší a nepohodlné auto bude mít větší výkon?
Pořád to bude dražší kostitřas… s plechem na dvěřích.
😉
Mluvíme o kombíku pro rodinu… až si budu chtít koupit auto, co má přes 200 koní, tak si nebudu kupovat ani to Mondeo – ale už vůbec ne Oktávku.
Teda – kdybych si ho kupoval. Už na to nemám roky… a stav našich silnic neumožňuje využít ani těch 160 koní… stejně většinou jedeme všichni 133km/hod na tempomat a to, co opravdu potřebuju je prostor, pohodlí a bezpečnost.
A nesmí mě to urážet tím, jak to vypadá.
Minul jsi ale ten hlavní vzkaz: Škodovky jsou v zemích koruny české tak drahý jenom proto, že je to dav ochoten zaplatit.
A k tomu patřilo to howgh.
A pořád patří…
P.S.: nesnáším xenony! Když pominu, že třetina aut v protisměru oprávněně bliká, že nemám ztlumeno, tak jet s xenonama 2 hodiny hustým deštěm nebo sněžením je trest, kterej bych předepsal všem, kdo o jejich umístění do aut prosazují a schvalují. A já potřebuju jezdit pořád… ne jen, když je hezky.
[39]
20. 3. 2014 v 22:50Emel
Lidi zaplatí to, co se jim líbí. Předražená Škodovka v ČR je mýtus… stejně jako jakýsi plech na dveřích u Octavie. Teda plech tam samozřejmě je, zvenku…
Nové Mondeo jsem si byl nedávno projet při hledání nového rodinného auta… a nebyl jsem sice zklamán, ale ani vyloženě nadšen.
http://emel.blog.auto.cz/2013-10/mondeo/
Bez xenonů auto jednak nesvítí a dvak vypadá dost uboze… aby se mi Mondeo opravdu líbilo, musí mít minimálně xenony a optimálně nějaký ten sportovní paket. Interiér dostal sice lepší povrchovou úpravu dekoru, celková architektura je ale dávno za zenitem.
http://image.europeancarweb.com/f/car-news/ford-mondeo-scheduled-for-geneva-world-debut/6234222+w600+cr1+re0+ar1/ford-mondeo-interior.jpg
[40]
21. 3. 2014 v 04:46webpaja
(39) Neba mě reagovat na všechno tady…ale tak si za ty xenovy u Mondea zaplať. Buď trochu soudnej a podívej na OIII jak má zbytečně domršený přední lampy bez xen. Btw projeď se Passatem 5,5 a Mondeem. 🙂
Vše ostatní je subjektivní. Ať už téma článku nahoře, tak reakce níž. Jakýkoliv ojetý auto musí bejt hlavně udržovaný a v opravdu dobrým stavu!
Pak platí, že i slušná Vectra lepší Mondea nebo OII ve stavu špatným.
[41]
21. 3. 2014 v 09:56Emel
webpaja: máš samozřejmě pravdu… jen upozorňuju na to, že příplatek za xenony posouvá Mondeo do vyšších cenových rovin… protože xenony nejdou připlatit (!) ani ke Core, ani k Winner Plus, musíš vzít Titanium Plus… tam je sice v sérii kůže, ale zase tam namátkou chybí tempomat, parkovací senzory, vyhřívané sedačky, alespoň 17″ kola atd.
Opravdu šmrnc má Mondeo v provedení Individual, jenže tenhle výlučně designový paket si Ford cení na 60.000… inu, každá sranda něco stojí a z mého pohledu se ukázalo, že Mondeo si za lepší specifikaci nechá přiměřeně zaplatit, cenově je výrazně nad Octavií (což je v pořádku).
http://www.ford-troger.at/AutoSchau12/RIMG0046.JPG
Halogeny u Octavie souhlas, OIII s halogenama jsem ještě v noci nejel, ale OII je tragédie. Možná by pomohly lepší žárovky, nevím.
[42]
21. 3. 2014 v 13:04Emel
PS: vůbec jsem se nechtěl dotknout Mondea, pro mě je to i přes generační stáří jedno z top aut ve třídě, jen polemizuju o srovnání třeba s tou Octavií… která se v reálu s Mondeem protíná svými vrcholnými specifikacemi oproti lepšímu základu u Mondea.
[43]
21. 3. 2014 v 14:02MariAchi
[37]
Rohypnole to si děláš srandu, nebo to tu píše tvůj mladší brácha?!
Cos tou otázkou chtěl jako naznačit? Že v UK byla Octavia o 5000 liber levnější, ale jinde snad ne? Nebo o co ti jde? Octavia je od nepaměti dodnes cenově pod Mondeem, je menší zevnitř i zvenku a v základu je k mání za podstatně nižší cenu – co s tím máš za problém?
V době, kdy se ta auta prodávala jako nová, byla přiměřeně nakonfigurovaná Octavia za cca 500 – 550 tisíc, +- za to samé i jinde ve světě, Mondeo bylo o cca 100 – 120 tisíc dražší, dnes se ceny trochu porovnaly hlavně díky tomu, že se Octavia prodává pořád lépe, kdežto Mondeo pořád hůř – a to bez ohledu na výsledky testů.
Pochop jednu věc – je třeba porovnávat porovnatelné, pokud vedle sebe postavíš Mondeo z bazaru a Oktávku taky z bazaru, tak k nim klidně můžeš postavit i tu S8 z bazaru, jediným měřítkem je pak cena těch vraků, což je směšné, stejně jako tvoje puberťácká snaha se vozit po Škodě, ale vlastní hloupost je tvůj boj.
[44]
21. 3. 2014 v 16:56rohYpnol
[37]
http://ford-autoin.cz/content/wys_testy_vozu/kvten_11_auto_tip_test_octavia_vs._mondeo.pdf
a teď tu o červené karkulce… Cenový rozdíl 120 000 je možná tak ve tvých snech.
[45]
21. 3. 2014 v 17:21Emel
rohYpnol: zajímavé jsou dvě věci:
– v testu je akční Mondeo se slevou přes 100.000
– Mondeo se za toho 2,5 roku neposunulo vůbec nikam… naopak, koupit takhle specifikované auto za takové peníze bude dneska oříšek, a to včetně skladovek… zatímco Octavia urazila s novou generací obrovský kus cesty, ať už se bavíme o špičkových motorizacích nebo dostupné výbavě.
[46]
21. 3. 2014 v 20:13rohYpnol
[45] A z toho vyplývá co? Že podle logiky některých expertů dnes pro změnu nemůžu porovnávat novou O3 s Mondeem MY2014 protože Octavia je konstrukčně o dost maldší 😉 ?
Jinak O3 se nepochybně posunula jinam než O2, jen ten posun nebyl vždy zrovna v pozitivním smyslu… Nicméně výbava, bezpečnost a palubní systémy ano, tam je to bez debaty pokrok v pravém slova smyslu.
[47]
21. 3. 2014 v 23:18Emel
rohYpnol: Mondeo je o kus větší a o kus dražší auto i dnes… lépe specifikované Octavie mohou konkurovat základním Mondeům, je to otázka preferencí.
Současně… dovolím si jednu drobnou filosifckou úvahu. Technický pokrok dnes posouvá hranice tam, kde už to přestává být pro masy zajímavé. Foťáky s rozlišením přes 20 megapixelů, počítače s desítkami gigabajtů paměti, auta s maximálkou dalece přes 200, asistenční systémy pro to nebo ono… může se stát, že to neustálé posouvání hranic ztratí smysl, nebo velkou část smyslu. A to může nahrát i prosazování nižších tříd aut proti těm vyšším.
[48]
21. 3. 2014 v 23:30MariAchi
Mondeo s bonusem 100 000,- jestli tohle nechápeš, pak je další diskuse zbytečná.
[49]
22. 3. 2014 v 23:56rohYpnol
[47] Úvaha určitě má něco do sebe. Můj názor je třeba ten, že po mechanické stránce jdou vozy spíše ke dnu, protože už se vymýšlí jen kde ušetřit, odlehčit, ubrat – tedy jinak řečeno kde odrbat výrobu. Takže z dlouhodobějšího hlediska to není nic chvályhodného.
A protože už není po mechanické stránce příliš co vylepšovat, nasadila se elektronika a díky ní se posouvají limity opět dál. Příkladem jsou třeba adaptivní tlumiče a podvozek. Na klasickém tlumiči a pružině už prostě není příliš co vymýšlet. Elektronika ale dokáže posunout hranice možného opět dál…
[50]
23. 3. 2014 v 00:06rohYpnol
[48] je celkem vtipné, jak celá tvoje debata je naprosto nesmyslná tím, jak se tu snažíš obhájit, že Mondeo je přece dražší. Jednak jsi tedy už sám zřejmě pochopil, že Mondeo rozhodně vždy dražší není, což u tebe hodnotím vysoko. Tohle poznání ti muselo dát hodně práce.
Bavíš se tu ale o ceně nových vozů, jenže celý článek byl o ojetinách, což ti asi trochu uniklo. A podívej se na ceny ojetin. Že Mondeo opravdu dražší není a ceny jsou porovnatelné s Octavií? No to je věda, co? Tak doufám, že zase vytáhneš záchranný kruh Audi S8 😀 😀 😀
Jenže já se bavím o vozech přibližně stejného stáří, nájezdu, stavu a cílové skupiny. Porovnávat s vypelichanou S8 notně starší, to opravdu napadne jen osoby tvého formátu.
[51]
23. 3. 2014 v 11:25Ja Prvni 123
[47]
Ta filosofická otázka mi mluví z duše… a tuhle jsme to řešili s pedagogy na PEF, a málem mě za názor „vykostili“…
😉
Nejen, že pokrok už se stal samoúčelným a cílem je přinést něco, co nemá konkurence…a nikoliv zvýšit reálnou hodnoutu produktu.
Celý vědní obor mikroekonomie řeší jak podpořit, probudit poptávku… aby se mohlo víc prodávat.
Vytváří tak tlak na veřejné mínění, že rok starej počítač nebo mobil už je vlastně ostuda… dva roky stará auta už jsou úplně nepoužitelná a jezdí s nima vlastně jen „socky“.. a je třeba vyhazovat a kupovat nové – vyhazovat a kupovat nové…
Dovolil jsem si vyslovit názor, že řešením je vyrábět věci jako dřív, aby vydržely dvacet let! A bude se jich prostě vyrábět míň… a budou dražší… ale za jednotku – za čas užitečnosti budou levnější!
Lidi budou mít míň práce… ale nebude to trvat ani tak dlouho a bude dosaženo nové rovnováhy a budou za míň práce placeni tak, aby si mohli koupit to, co potřebují…
Proč vlastně pracujeme 8 hodin denně?
To zniklo v hloubi minulého století.. ale už to není potřeba! Nové technologie zrychlují výrobu – to ale nemá znamenat, že se musí víc vyrobit – prodat – spotřebovat – vyhodit…
To může taky znamenat, že budeme pracovat kratší dobu a budeme mít víc času pro sebe.
To bylo k tomu doušku filisofie…
😉
Jinak na 20 let starém autě FAKT není nic špatného!
Pokud funguje a dělá všechno, co má dělat.
Mám doma Alfu 164, co má najeto přes 600tis km a má 19 let… a víte co? Pořád jezdí… a jezdí lépe než většina „moderních“ aut!
Snáší D-d-d-1 s nadhledem, kterej ji můžou všchny ty „sportovní“ auta závidět… má mnohem jistější jízdní vlastnosti, než loňskej Passat… s hmotností skoro dvě tuny nemá problém s pasivní bezpečností… má kufr přes 500 litrů a teď se s ní 25 letý syn vrátil z pracovní cesty po Německu, kde najel skoro 2000km a průměrnou spotřebu měl asi 7,5 litru benzínu… na něměckých dálnicích!
Ne, nejezdil 200 – proč by to dělal?
To je to, o čem mluvím… věci které fungují není třeba měnit. Sníženou potřebu je třeba řešit novou rovnováhou – a ne umělě zvýšenou spotřebou.
Tak asi tak.
[52]
23. 3. 2014 v 13:34MariAchi
[48]
Mondeo vždy bylo a dodnes je dražší, než Octavia, a to je zároveň vysvětlení faktu, proč je Mondeo i v mnoha ohledech lepší auto – za vyšší cenu by totiž lepší být každopádně mělo.
Tedy to, co se ti snažím naznačit je, že pokud jsi chtěl vyzdvihnout vlastnosti Mondea, měls proti němu postavit odpovídající (třídně i cenově) konkurenci = tedy vzhledem k věku tebou „testovaného“ veterána asi první generaci Superbu (jo, všiml jsem si, že ho tehdy někteří vtipálci řadili po bok A8 / BMW7 🙂 ).
A pokud ti šlo o plivání na Škodu (o což ti šlo především), tak i v této konkurenci bys jistě našel hromady míst, kam kopnout, první Superb k tou dává mnohem více důvodů, než druhá generace Octavie.
[53]
23. 3. 2014 v 13:48Ja Prvni 123
[52]
🙂
Tak si přečti můj příspěvek [31]…
[54]
23. 3. 2014 v 15:59Emel
Ja_Prvni: ta filosofie je dost komplikovaná… možná se i před 50 lety našli tací, co říkali, že už vlastně není co vylepšovat… sám na to úplně jasný názor nemám. V principu věřím na technologickou společnost, která se propracuje k osídlení vesmíru… to je ale taková vize v horizontu nejméně sta let 😉 .
Vztaženo na auta… trh něco takového odráží v tlaku na cenu, v úspěchu Dacie. Dost velká skupina lidí nechce nové supervychytávky, ale stačí jí ty staré, za lepší cenu. Z druhé strany, jakkoli mám rád některá starší auta, tak pro rodinu už bych třeba nic bez ABS + ESP nechtěl.
[55]
23. 3. 2014 v 16:05Emel
rohYpnol: mění se priority. Já na „staré držáky“ zase tak moc nevěřím… ono ta starší auta často hodně vydrží zejména proto, že se s nimi zase tolik nejezdí. Mé oblíbené starší Mazdy se často potýkají s korozí, například.
Elektronika se nenasadila proto, že není co zlepšovat na mechanice. Je to paralelní vývoj… lepší technologie umožňují přesnější výrobu a současně rozvoj elektrotechnologií vede k jejich aplikaci v automobilovém průmyslu… a současně moderní technologie a výrobní postupy vůbec umožňují něco tak komplikovaného vyrábět za rozumné peníze.
[56]
23. 3. 2014 v 17:31MariAchi
[52]
Ano, četl jsem – srovnáváš tam současné Mondeo za doprodejovou cenu se současným Superbem za ceníkovou cenu – a co?
Já reaguju na rohypnola, kterej porovnává vykopávky z počátku století.
[57]
23. 3. 2014 v 19:32rohYpnol
[56] a to se podle tebe smí porovnávat jen nové vozy? Průměrný věk vozů v ČR je 14 let a stále se zvyšuje, takže těma „vykopávkama“ jaksi bohužel jezdí většina lidí. Ale to bys mohl tušit, tedy pokud vůbec vyjedeš někdy na silnice.
A hlavně mi tu nezačni vykládat pohádky o těch desítkách tisíc schovaných 120kách a Favoritech, které vyjíždí jen na dušičky a uměle zvyšují věkový průměr 😀 Jo a kdybys mě chtěl přesvědčovat – samozřejmě, že v provozu jsou častěji vidět spíše mladší vozy, protože zkrátka služební relativně novější vozový park natočí více km.
[58]
23. 3. 2014 v 19:45rohYpnol
[55] já ano. Jedna věc je přesnost výroby, druhá věc je „železo“. Stačí se podívat jak jsou dnes vozy stavěné. Kde byl dřív poctivý šroub, je dnes plastová packa. Kde byl dřív drát tl. 1mm, je dnes 0.5. Kde byl dřív bytelný plast, je dnes plastová skořápka…
Starší vůz je mimo to mnohem lépe opravitelný, mmj. i díky výrobním tolerancím. Moderní, přesněji vyrobené kousky dávají méně prostoru k „improvizaci“. A pokud se bavíme o vozech cca 2000-2005, pak tam vidím „zlatý věk“, vozy se ještě nešidily. Jenže pak se začalo se škrty a už to fičelo. Stačí se podívat na Golf V vs. Golf VI, Octavii II před FL vs. po FL, BMW 3 E46 vs. 3 E90, … a i to Mondeo Mk3 vs. Mk4.
Ano, Mazdy reznou, protože prostě „kašlou“ na antikorozní ochranu. Jenže přes všechny marketingové kecy nevěřím tomu, že třeba současná (a jinak podle mého naprosto geniální) Mazda 6 nebude chytlavá na korozi podběhů… Když jsem viděl to provedení, pak myslím, že polská sůl bude mít opět poměrně snadnou práci.
[59]
23. 3. 2014 v 20:16Emel
rohYpnol: všeobecně ano… starší auta byla snáze opravitelná a mechanická bytelnost byla větší. Tak jako bylo jednodušší přeinstalovat MS-DOS než Windows 8.
Rok 2000… já ti nevím, Renault Laguna II, Fiat Stilo, počátky CommonRailů… mnozí by namítli, že zlatý věk skončil mnohem dřív… a jejich otcové by za zlatý věk považovali padesátá léta, kdy ještě v autech nebyla žádná elektronika.
Tvé konkrétní příklady zase tak detailně neznám, podle mě třeba zpracování Octavie bylo lepší po FL, zejména co se materiálů v interiéru týče… motoricky samozřejmě schytala Octavia problémy s TSI.
[60]
23. 3. 2014 v 20:39MariAchi
[57]
Porovnávej si co chceš, snažím se ti vysvětlit, že pokud brečíš nad „mizernou“ Octavií vedle „skvělého“ Mondea, tak Mondeo lepší být musí už z principu třídní a cenové nadřazenosti. Pokud jsi chtěl jen blít na fuj německej koncern, jak je u tebe běžné, tak sis jako soupeře měl dát třídně a cenově opovídající konkurenci, mohls Škodovku roznést ještě mnohem víc a nebyl bys za pako. Ale co se snažím, věta „Mondeo sedí jako přibité…“ hovoří za vše, dětský naivismus z ní přímo teče 😀
[61]
23. 3. 2014 v 21:24rohYpnol
[60] K Mondeo sedí jako přibité – samozřejmě, že to zní jako klišé, jenže co chceš psát jinak, když to tak je? Když napíšeš, že Země je kulatá, je to dětský naivismus? Ne, některé věci prostě jinak napsat nelze a i když to zní jako klišé, je to zkrátka tak a nic s tím nenaděláš.
Mimochodem, nevím, proč bych chtěl plivat na koncern a už po několikáté ti píšu, že někdo, kdo plive na koncern, asi nebude psát o Octavii jako o POCTIVÉM dělníkovi. Ale tobě to stále a stále nedochází… A ano, porovnávám ojetiny a mimo řečí jsem také řekl, že Mondeo je lepší než Octavia. Zcela souhlasím, že by to tak taky mělo být, když je o třídu výš. Jenže to Mondeo se nabízí jako ojetina za srovnatelné ceny jako Octavia.
Celý příspěvek ale nebyl o nějakém cíleném srovnávání se Škodou, hlavní je shrnuto v posledních 3 odstavcích, jen ty se zase chytáš 3 vět, kde zazněla Škoda 😀 … No přečti si to ještě tak 3x, pak možná pochopíš. Jsi na dobré cestě.
[62]
24. 3. 2014 v 09:16MariAchi
[59]
To je polemika na dlouho.
V padesátých až osmdesátých letech sis mohl koupit auto, jen pokud jsi byl dobrý mechanik, nebo jsi měl dost peněz na financování servisu – jednou ročně (minimálně) štelovat ventily, měnit termostat z letního na zimní, měnit všelijaká těsnění, vyznat se ve složení chladících směsí, brzdových kapalin atd, atd… Najet s novým autem v roce třeba 1980 padesát tisíc km bez jakéhokoliv zásahu bylo v podstatě nemožné, dnes je běžné nalítat sto a více tisíc a měnit jen pneu a olej. Nemyslím, že by dnešní auta byla mechanicky horší, než dříve, jen se víc jezdí, méně stará, a koroze, která problémy s autem obvykle po pár letech vyřešila už dnes nehrozí tak intenzivně, takže se auta používají častěji a déle…
[63]
24. 3. 2014 v 16:40MariAchi
[61]
Rohypnole neber si to nějak špatně, ale pokud o veteránovi z bazaru napíšeš „Mondeo jede jako po kolejích…“ a hájíš to demagogicky „Je to tak, protože to tak je…“ – sorry, ale to opravdu vyvolává dojem, žes doteď jel tak maximálně Favoritem.
A po tom se pokusíš o vložku, kdy vysvětluješ jak obrovský je rozdíl mezi lešeňovkou (samozřejmě ve fuj, fuj, Octavii) a víceprvkovou nápravou = směšné. Ten tvůj článek nahoře by byl jinak OK, ale to kopání do koncernu (včetně snahy se z toho předem vykroutit tím „poctivým dělníkem“) to dokonale zabilo, vyvolává to víc polemiky, než téma samotné, jak sám vidíš.
[64]
24. 3. 2014 v 18:58rohYpnol
[63] což mě udivuje – kolik vět padlo na porovnání se Škodou z celého článku 😉
Víceprvek hájím obecně, takže je úplně jedno, jestli je torzka v Octavii nebo něčem jiném. Tedy až na to, že Octavia podle mého zkrátka je z principu na tohle řešení háklivá – obrovský zadní převis, karoserie liftbak a menší tuhost kastle, vysoké užitné zatížení…
[65]
24. 3. 2014 v 19:28MariAchi
[64]
Jojo, čtenáři se chytaj věcí, které by tě nenapadly, neboť jsou ti skryty – píšeš je tak nějak automaticky 🙂
U OIII se torzka moc nepovedla, což mně udivuje, mají s tím dost zkušeností. Liftback s velkým rozvorem je obecně dost nešikovná platforma, ale v dnešní době se snad dá pořešit i aplikace torzky do LB lépe. Rapida už podvozkově poupravili, tak uvidíme, co s Octávkou, Škoda na autech obvykle pracuje.
Komentáře nejsou povoleny.