-
DIESEL vs. BENZÍN
„Cena motorové nafty láme rekordy“
Tento článok na Auto.cz ma nie náhodou zaujal, ako určite mnohých z Vás. Je to predsa len citlivá téma, na ktorú mnohí aj citlivo reagujeme. A zvyšovanie cien pohonných hmôt nenechá chladným určite nikoho. Ja sa nebudem ale vyjadrovat k cenám pohonných hmôt, aj tak s tým nič nenarobím, treba ich jednoducho prijať. Jazdiť kvôli cennám neprestaneme nikdy.
Mňa ale zaujala v tom článku úplne iná vec a to ANKETA. Tu je:Anketa
Při jakém rozdílu cen paliv se už nevyplatí kupovat naftové auto?
Tak a toto je to čo ma štve. Všade, úplne všade čítam o jednom a tom istom: Koľko km treba najazdiť na dieselovom aute, aby sa oplatilo ho zaobstarať za vyššiu nadobúdaciu cenu.
Toto je strašná demagógia!
Príklad: Kúpite si auto s dieselom za 800 000 Sk a nie obdobné auto s benzínom za 700 000 Sk a predsa neprerobíte ANI KORUNU! Ako to je možné, keď všetci („odborníci“, všetky médiá a pod.) informujú, resp. uvádzajú články o tom kedy sa „vyplatí“ zaplatiť vyššiu cenu za diesel a kedy sa to „vrátil“ s tým, že diesel sa väčšinou už neoplatí!
Je smutné že všetci hladia len na nadobúdaciu cenu. Unikajú im naozaj dôležité veci.
Vrátim sa k príkladu: Kúpim si dieselové auto za 800 000 Sk namiesto benzínu za 700 000 Sk (veľký rozdiel, že?). Dajme tomu že ho budem vlastniť 5 rokov a najazdím 100 000 km. Taký štandard. Cena nafty bude dajme tomu po celú dobu užívania (5 rokov) o 2 koruny vyššia. Napríklad 44 Sk za naftu a benzín za 42 Sk. Diesel bude mať priemernú spotrebu 7 l/100km, benzín 9 l/100km .
Počítajme: za celú dobu (100 000 najazdených km) minie diesel 308 000 Sk na pohonné hmoty a benzín 378 000 Sk.
Pri tomto učebnicovom príklade je vidieť, že z navýšenej ceny auta 100 000 Sk sa vrátilo majiteľovi 70 000 Sk. Teda každý odborník povie že sa oplatí benzín.
A HOBLAJS! Auto už má 5 rokov, 100 000 km a ja ho chcem ako majiteľ vymeniť. Idem s ním do autobazáru a odchádzam s blaženým úsmevom. Ako to? No predsa mi za môj dieselák ponúkli pekne vyššiu čiastku! Nečudoval by som sa ak by to bolo blízko, ak nie rovno o tých sto tisíc viac ako som ako majiteľ „preplatil“ pri kúpe dieselu. Ano, ano, to je realita, holá pravda, stačí si porovnať ceny v autobazároch. Diesele sú a budú drahšie a žiadanejšie ako benzíny. Napríklad ten diesel predám za 400 000 Sk a benzín dajme tomu za 330 000 Sk. Tak to proste je!
No a aká nastala situácia? Preplatených 100 000 Sk, ale dobre, dajme tomu 70 000 Sk čo sme dostali pri predaji auta navyše oproti benzínom je „doma“ a potom nezabúdajme na oných 70 000 Sk, čo nám diesel ušetril pri prevádzke!!!!!
Suma sumárum: + 40 000 Sk pre diesel!
TOTO JE PRAVDA, nie tie demagogické myšlienky. Už sa na to naozaj niekedy nedá ani pozerať. Verím, že už o tom niekto napíše poriadny normálny triezvy a reálny článok.PS: a to som ešte jemne volil cenový rozdiel nových aut, spotrebu áut, cenu pohonných hmôt, rozdiel v cenách pri predaji do bazáru…ak mám byť reálny, všetky údaje som prikrášlil v prospech benzínu. To preto aby mi nevyšiel náhodu úplne logicky rozdiel vyše 100 000 Sk a mnohí z Vás by z toho omdleli…z praxe – diesel poráža benzín v pohode aj o 200 000 Sk bez mihnutia oka…
Rysguf
43 Responses to DIESEL vs. BENZÍN
[1]
5. 6. 2008 v 11:56em.tomas
Zajímavý článek, ale, myslím, trochu jednostranný. Osobně bych asi těžko někomu dal víc peněz za ojetý turbodiesel, který je dost háklivý na styl, jakým se s ním jezdí a u něhož za každou pokazenou prkotinu dám mnohem víc peněz, než za atmosféricky plněnéhu kolegu. To si neumím představit… Ale je možné, že tak uvažuju sám a ostatní si radši zaplatí ty opravy, jenom aby mohli jezdit o litr na sto levnějí a měli za sebou při každém podřazení mrak sazí…
[2]
5. 6. 2008 v 13:28igor
rysguf: dobry textik – mas to spravne – vyssi zustatkova ceny dieselu je fakt.
nechme kalkulovat ty lidi, co nevi co chteji..
ps: ja volim benzin 😉
[3]
5. 6. 2008 v 13:28Emel
No Diesel má obvykle vyšší objem a dražší povinné ručení, dražší servis… pokud najezdíš ročně 20.000, pravděpodobně se ti nevyplatí.
[4]
5. 6. 2008 v 14:32wikinko
rysguf – milujem ta!!! a myslim to vazne!!! konecne to niekto napisal.
ja tvrdim to iste co si napisal ty a pohadal som sa o tom uz uplne s kazdym, dokonca aj s ocovim kolegom, o 40 rokov starsim chlapom ako ja a on aj tak tvrdil svoje. kupil si totiz C4ku 1,6 benzin, taku istu ako ma moj otec sluzobnu takze som to auto trochu poznal. ked som sa ho pytal preco nekupil diesel, tak sa zasmial, ze to by musel najazdit aspon 100.000 km aby sa mu to oplatilo. skoro ma yeblo 🙂 a on dochadza do prace cca 30 km kazdy den !!!! strasne sme sa o tom pohadali, ale aj tak on si hudol svoje a neveril mi, ze diesel lepsie preda… no hrozne. nehovoriac o tom, ze ta C4ka 1,6 benzin je oproti 90k hdicku ako spomaleny film…
[5]
5. 6. 2008 v 14:54Rysguf
em.tomas: podla mna to neni jednostranny clanok, on je len, ako to povedat – realny. Ja som tiez radsej za benzin – to ticho, resp. zvuk motora, neni o com. Zvlast pokial mi tie financne palky kazdych 500km na cerpacich staniciach nerobia problem. Ale hovorit len o liter nizsej spotrebe, o mrakoch sadzi… uz je ine storocie 🙂
igor: Ja tiez skor benzin, lenze prave pre to, co som napisal, mam naftak 🙂
Emel: No ma aj nema, dnes vsade vidis downsizing, ved dnes su naftaky 1.3, 1.4, 1.5 , 1.6 , 1.7, 1.8, 1.9, 2.0 …. rovnako ako benziny. Servis mozu mat drahsi ale dlhsie vydrzia (aspon to 😀 )
A najazdim 25 000 rocne.
wikinko: Este si tu tvoju ponuku na lasku premyslim :-)))
Som rad ze aspon dakto prikyvol PRAVDE 🙂
[6]
5. 6. 2008 v 15:19gld
súhlasím s autorom článku..no ako už dakto písal-treba rátať aj vyššiu poistku, riziko drahých porúch a obľúbené sú diesely nielen medzi bazáristami ale aj u zlodejov..
Ale osobne preferujem naftu..nie (iba) preto že má nižšiu spotrebu (aj keď poteší) osobne mi však vyhovuje charakteristika turbodieslového motora
[7]
5. 6. 2008 v 15:20ladlen
Toto, čo je v článku by skoro aj platilo, keby nebol jeden problém. Dobre udržiavaný a kvalitný benzínový motor vydrží bez opravy aj 500 tis.km, bohužiaľ moderný diesel so vstrekovaním a turbom veľmi ťažko, tu sa určite niečo pokazí, trysky, žhavenieatď. A potom zákazník plať a pekné pálky. Ideálne je asi mať nový diesel 3 roky, urobiť 150-250 tis.km a potom ho rýchlo predať, tak ako to robia mnohí západniari, keď im v servise avizujú, že ich diesel za chvílu bude „odchádzať“. Môžem porovnať, mám 7 ročnú Feliciu, ktorá ma najazdených 375 tis.km, s motorom ešte nebolo absolútne nič robené, má pôvodnú rozvodovú reťaz a vôbec nežerie olej. Ale mala vždy kvalitný servis a kvalitné, syntetické oleje Schell a Castrol. Teraz mám Kiu ceed, ktorá má rok, 40 tis km a keby motor vydržal to, čo na Felicii, bol by som maximálne spokojný, hoci tu ma zase ukľudňuje 7-ročná záruka.
[8]
5. 6. 2008 v 15:34Navtech
Mě je to osobně fuk a myslim si, že moje auto by po 5 letech bylo stejně death. Teď jezdim s naftou, protože to prostě žere míň a míň jezdim i k pumpě. Kdybych před 5 lety věděl, co bude stát nafta, tak jí stejně koupim. Čím míň auto obtěžuje, tím lépe.
[9]
5. 6. 2008 v 15:42Rysguf
Pokusim sa este objasnit, ohladom koho bol pisany tento blog. Samozrejme ako pise ladlen, vsetko moze byt naopak.
Ale. K tomu clanku co som pisal, su dajme tomu 1-2 postrehy proti, 1-2 za. Z toho ale nevychadzajme. Ja som moj clanok pisal skor v ramci EU, teda ze normalny clovek v EU najazdi 80 az 150 tisic km (3-6 rokov) so svojim autom a auto ide OUT. A pri rovnakom type auta, rovnakej vybave a s porovnatelnym vykonom motora dostane v bazare za svoj diesel zhruba o tolko viac ako pri kupe. To je proste fakt a bodka. Popozerajte si napr. Mobile.de.
V clanku som chcel teda poukazat teda ze pocas uzivania auta usetrite nemale peniaze, najme pokial si auto dlhsie nechate alebo viac najazdite. Zase len a len matematika.
zaujimavy pohlad na vec je aj jednorazovo, teda pri kupe zaplatit viac a potom ale pocas 5 rokov platit menej, teda nemsiet mat stale o dost viac penazi pri sebe, na ucte a pod.
Co sa tyka vasich pripomienok ohladom servisom ze su drahsie… to sa musi kazde dieselove auto pokazit aby vyslo drahsie? My mame doma dieselov „za kybel“ (vela) a za roky uzivania akurat v mojom aute vynechava radio…
Ja som za benzin, benzin , benzin… ale matematika hovori cosi ine pani 🙂
[10]
5. 6. 2008 v 15:50gld
[9] že máš dobré skúsenosti zo spoľahlivosťou dieselov je fajn..o aké autá (motory) sa konkrétne jednalo?
je totiž známe že prvé generácie common railov (zvlášť od fordu) nevynikali trvácnosťou
[11]
5. 6. 2008 v 15:55Rysguf
gld: Nooo vsetko Hdi 3x 1.6, 1x 2.0 a vsetky bez najmensej chyby
TDi mame len 3 mesiace (3.0 TDi) a zatial OK 🙂
[12]
5. 6. 2008 v 17:33Ricardo
Ještě jde o rozdíl v nákladech na servis a pak jestli se nafťák opravdu jako ojetina prodá dráž. Kdo např. koupil motoricky nepovedený Saab 9-5 TiD (nebo jakýkoliv Renault 3.0 dCi – ten istý motor) tak napřed zaplakal kvůli nákladnosti oprav a podruhé pak při prodeji, protože tyto motorizace patří u daných modelů k nejlevnějším ojetinám – přestože jako nové auto to byl vrchol nabídky. A toakových případů je mnohem víc, toto je jen nejextrémnější příklad.
[13]
5. 6. 2008 v 19:23gld
[12] výnimka potvrdzuje pravidlo
[14]
5. 6. 2008 v 20:36Richie
zdravím, to není objektivní článek, u „dízlu“ musíš častěji měnit olej, brzdové obložení, kotouče, tlumiče…atd… je totiž těžší…
[15]
5. 6. 2008 v 21:22JohnyICE
Jeden postřeh (možná dva): Počítat si takhle rozdíly cen je skvělý. Ale jen do půl milionu!! Pak už to může být každýmu jedno. Pokud si koupím auto za 1000000Kč (Sk), tak už mě zrovna spotřeba moc nezajímá. Jde spíš o to, co se mi líbí benzin nebo nafta.
Nemám nic proti dieselu, ale nejlepší je turbobenzín. Charakteristikou v nižších otáčkách diesel dorovnává a ještě k tomu se dá točit i přes 5000ot/min.
[16]
5. 6. 2008 v 22:09igor
re (15): jen poznamku: turbomotor muzes sice tocit pres pet tisic, ale zhusta ti to bude prd platny.. a tim myslim benzin..
[17]
5. 6. 2008 v 22:35Anndy
Su ale situacie, ked sa nafta nehodi. Ja sice najadzim rocne cca 15-20tis. km, avsak drviva vacsina su kratke jazdy po meste. A tam zbytocne diesel trpi. Aj ked teoreticky mi to moze byt jedno, tych 100tis. km vydrzi a dalsi majitel nech robi co vie 😀
[18]
6. 6. 2008 v 7:27Majo
Ja by som si diesel kupil len novy, proste sa bojim, ze by mi pri jazdeneke nieco odislo a musel by som za to calovat plnu rit penazi…ALE ako hovorim, s novym by som problem nemal. Som zastanca benzinu, nakolko je to klasika, odolny (ako ktory, ze?nielen diesel sa kazi…) a nemusite mat strach, ze vam pri klasickej atmosfere odide nejaka exotika. MOjmu jazdnemu stylu a navyse pre moje pocity je vsak nafta to prave. Nepotrebujem auto vytacat do nebies aby som mal vykon a tah..pri nafte ho mam od 1700 do 4500…naco ho mam tocit dalej? ved to je uplne zbytocne…keby som ho mal tocit cop to da tak uz davno nemam vodicak…je to proste tak, ze pri benzinoch aby auto islo treba tocit za 4000 otacok, pri nafte do 4000…tak co je rozumnejsie???mne to vychadza jednoznacne, nepotrebujem aby mi auto revalo ako pavian…
Co sa tyka tych sadzi a kravin…pani, sme v 21. storoci a nafta je tak vyspela, ze by sa z toho nejeden benzin mohol poSSSrat. Uz ziadne turbolagy a kudoly dymu pri novych autach necakajte, vsetko je to uz davno optimalizovane…
Co sa tyka dieslov od Fordu, stare, starucke 1,8D a TD mali problem s priblblymi majitelmi, ktory tocili studeny motor alebo potom jednoducho hned vypli motor a odisli..z radostou praskali hlavy a atd..TDDI mali ten problem ako TD, nakolko su z nich odvodene…netvrdil by som, ze nevydrzia, proste ludia co si ich kupuju by mali vediet autom aj jazdit…je to chulostivy motor. TDCI maju u nas zase ten problem, ze tu je nekvalitna nafta a zanasaju sa im vstrekovace a z toho pramenia dalsie poruchy a investice tak ako nevalna povest dieslov od fordu..fascinuje ma ked si niekto kupi plnku mondeo v nafte za 1,2 melona a potom tankuje na Jurki, alebo Jet ci Tesco alebo Metro…nedivym sa tym autam, ze to vzdaju po case…
Na zaver mam svoj vlastny benzin, v robote momentalne benzin. cez ruky mi presla poriadna kopa roznych aut s benzinom ci naftou, avsak stale tvrdim, ze nafta ma svoje caro, nielen benzin
[19]
6. 6. 2008 v 8:02simon_sez
[9] neviem, odkial si zobral, ze ten rozdiel ostava rovnaky… cim starsie rocniky pozeras, tym sa to viac dorovnava, pri 2002 su uz ceny cca rovnake.
[20]
6. 6. 2008 v 8:57Neznamy
Rozhodne by som uz dnes nevsadil velku istotu , ze o x rokov predas diesel az tak vyhodne (resp. s nizsiou stratou ) ako benzin. Urcite rozdiel tam z titulu nadobudacej ceny bude ale zeby bola strata u diesela po 5r prevadzky a 100000km iba 30.000,-Sk hm , tak to uz nie. Tak ako sa menia ceny paliva, mozu sa zo dna na den zmenit podmienky pre danove zatazenie u diesela, ako to maju napr. v SRN. V neprospech diesla.
Diesel ma vyznam u noveho, vacsieho auta, ak najazdis aspon 20 000km a viac rocne a chces si ho ponechat aspon 4-5r. Najlepsie ako to uz niekto pisal , do 3r v ramci zaruky, repsektive 100000km a potom uz predavas a co bude potom, to ta netrapi.
Ale kupa jazdeneho je uz vacsi vabank z hladiska nakladov, ktore tam s velkou pravdepodobnostou novy majitel v kratkej dobe zainvestuje a ze po 100000km bude servis+nahradne diely drahsi u diesla, je dost iste. A zaujemcovia o kupu jazdeneho dieselu (v prvom rade diesel kupuju pre usterenie na palive a az v druhom rade pre pocit z jazdy) uz dobre vedia, akymi neduhmi trpia diesle po 100000km, a rataju ze budu musiet zainvestovat do oprav dieslu, ktore nie su najlacnejsie a tak nakupne ceny stlacia nadol.
[21]
6. 6. 2008 v 10:53Rysguf
[19] kde som to zobral? No predam citroen C5 s Hdi rok vyroby 2002 v poho o 70 000 drahsie ako hocjaky benzin co ponukaju, zda sa mi ze aj 6valec je lasnejsi.
Ano ceny sa zrovnavaju, ale daj si tu namahu a pozri kolko maju najazdene. 90% dieselov ma o dost desatisic km viac pri rovnakom roku vyroby a rovnakej autobazarovej cene. Zase len prirodezny jav ze ich cena ja na urovni benzinov potom. Fakty.
[22]
6. 6. 2008 v 11:00Rysguf
[20] Ale pozor, ja som nepisal o tom, ci sa take auto vyplati kupit. Mna len zaujimalo co za to auto dostanem na ruku v bazare a kolko ma to cele vyjde za ten cas prevadzky. A tam to vychadza jednoznacne.O vyhodach a nevyhodach kupi dieselu mozno niekto napise blog (ak uz nie). To ze po 120 000 km sa diesel zacne kazit, alebo neviem co, to je mi uplne jedno. Ten clanok bol miereny na skupinu ludi, co rotuju nove auta po 4-5 rokov.
Ak ma niekto auto rok alebo 12 rokov, najazdi 15 tis ci 250 tis km, tam je to samozrejme ine.
[23]
6. 6. 2008 v 11:23simon_sez
[21] …ako pozeram, tak pozeram, nikde tych 2000euro rozdiel ani pri 6rocnej C5 nevidim… praveze by som skor zobral starsieho disela, lebo tam tie rozdiely pri nakupe nie su, napr. koncernova 1,9 66kW alebo 81kW, tym by som veril aj pri najazdenych 120.000km, a spotreba radovo o 2,3l nizsia
[24]
6. 6. 2008 v 11:28Neznamy
No vsak ano, ale uvedom si to, co si napisal:To ze po 120 000 km sa diesel zacne kazit, alebo neviem co, to je mi uplne jedno.
A presne o to ide, ze potencialnemu kupcovi to uz jedno az tak nebude a moze sa lahko stat, ze dieslov bude v autobazaroch a v ponuke prebytok a zaujem o ne pre vysoke „vynutene“ investicie mensi. Ty ako prvokupec si samozrejem vysmiaty, teba so stastim, respektive zaruka to za teba vyriesila obisli extra financne vydavky, ale druhokupec uz vyhodu zaruky nema. Euforia z dieslov u druhokupcov pomalicky vyprchava. A to bude mat vplyv na cenu.
Ak kupis nove auto diesel, tak s prevadzkou si na tom asi rovnako ako u benzinu, s tym ze mas usetrene bubaciky na palive. Vypocet s usetrenym palivom a prepocet na bubaciky si spravil, to je fakt, o tom nik nepochybuje. Problemom je, ak sa ti pre vacsiu pravdepodobnost pokazia nie prave najlacnejise komponenty v diesel motore. Ak ti to vyriesia v ramci zaruky OK, nemas vydavky. Ak vsak neuznaju reklamaciu, co sa moze lahko stat, alebo ta zakon schvalnosti dobehne paru dni po skonceni zaruky, tak sa dostavas o riadny krok v ramci usetrenych bubacikov za palivo spat. A ten opatovny predaj auta moze ist podla tvojej predstavy alebo moze nastat aj moj scenar.
[25]
6. 6. 2008 v 11:29Donovan
Lidi, co vybírají auto s kalkulačkou v ruce, takhle možná uvažují. Já mezi ně – díky bohu – nepatřím.
[26]
6. 6. 2008 v 17:27Ondore
Moje krátke info o rozdiele v nákladoch benzín vs. nafta nájdete na:
http://news.auto.cz/aktuality/nafta-vs-benzin-zdrazovani-pohonnych-hmot-zatim-spotrebu-v-cr-neovlivnilo.html?diskuse#p4841432b9d025
Najdôležitejšie z toho je, že nerozhoduje absolútny cenový rozdiel, ale relatívny.
Rysguf: V podstate dobrá úvaha, krátko by som ju doplnil, ak dovolíš. Všetci vieme, že dnešných 100.000,- je iných, ako 100.000,- ktoré budeš mať vo vrecku o 5 rokov. V takomto prípade rátaš tzv. súčasnú hodnotu. Ak si povieme, že prichádzaš napr. o 6% ročne, čiže cca o infláciu, tak tam je koeficient 0,747 a z tých 100.000 je reálnych 74.700,-. Ak by si tie peniaze dokázal zužitkovať vo firme a prinášali by Ti ročný zisk 20%, tak koeficient je 0,402 a ak aj auto predáš o 100k drahšie, „zarobených“ máš iba cca 40.200,-.
Veru, kupovať auto s kalkulačkou v ruke je drahý špás 🙁 a tu radím radšej počkať na elektromobily, prípadne už teraz sa dajú kúpiť elektrické skútre, ktoré bežnú cestu nádenníka do práce zvládajú veľmi lacno! 😉
[27]
6. 6. 2008 v 18:54JohnyICE
[26] Další světlo do debaty. 🙂
Rysguf: z toho plyne -> nepřehánět s výhodností dieselu
Celkově: Stále s myslim, že pokud si někdo kupuje auto s cenou nad půl milionu, tak ať si koupí to co se mu líbí a kašle na propočty. 🙂
[28]
7. 6. 2008 v 10:43Anndy
[26] – no mas sice pravdu, ale v skutocnosti je to este zlozitejsie – minimalne by si clovek mal zratat aj potencialne kurzove rozdiely, ci vplyv konkurencie a vobec stave ekonomiky v krajine. Je pravda, ze 100 tis. a 100tis. o 5 rokov ma inu hodnotu. Ale zatial vo vseobecnosti plati, ze po piatich rokoch kupis rovnake auto takmer za rovnaku cenu (rovnaka ciselna hodnota penazi), ako pred 5timi rokmi, aj ked hodnota penazi je nizsia – ako tvrdis. Jasne zalezi aj od typu auta, a inych okolnosti, a tiez aj to, ze obvykle kupujes lepsie auto ako si mal – bud len vybavou, ci modelom (vyrobcom) alebo aj ides do vyssej triedy.
Napr. moje auto bude mat 5 rokov za par mes. A dnes by som presne za tu istu sumu, co som za neho dal pred 5-timi rokmi kupil ten isty model ale bud o cca 40 tis. lacnejsie alebo s podstatne vyssou vybavou, motorom, za priblizne rovnaku cenu.
V kazdom pripade je ale kupa, najma noveho, auta a jeho prevadzka, bez toho, ze by jeho vlastnictvo a pouzivanie pomahalo zarabat, dost stratova investicia – bez ohladu na typ paliva.
[29]
7. 6. 2008 v 20:47Ondore
[28] Anndy: Jasné, aj Ty máš pravdu, automobily sa časom zlepšujú (teda mali by sa), dopĺňajú výbavu, pretože musia konkurovať novým modelom. Ale čakať by k ničomu neviedlo, iba ak k tomu, že nič nikdy nekúpiš 🙂 Len si zober, aký je prepad cien napr. v elektronike… Skrátka buď na to máš a užívaš si radosti života, alebo si urobil jednu z najhorších investícií svojho života (to aj ten majetný, ale on si to môže dovoliť).
[30]
8. 6. 2008 v 10:15marty321
je jedno na co jezdíte, zkuste se podívat na čem byste měli jezdit, myslím tím pneu a jestli chcet ještě nějaké vychytávky do auta stačí kliknout na web
[31]
9. 6. 2008 v 12:40jmurjr
Rysguf.: toto presne sa snazim vysvetlit niektorym ludom, lenze hlavne je brany do uvahy fakt, ze davas tie peniaze na zaciatku, to co bude potom zaujimamalokoho. ale klobuk dole. prefektne si to spracoval.
ad [3] Emel: vyssi objem pri podobnom vykone? nemyslim.
407 1.6 16V – 80kW, cca 150Nm
[32]
9. 6. 2008 v 12:42jmurjr
Rysguf.: toto presne sa snazim vysvetlit niektorym ludom, lenze hlavne je brany do uvahy fakt, ze davas tie peniaze na zaciatku, to co bude potom zaujimamalokoho. ale klobuk dole. prefektne si to spracoval.
ad [3] Emel: vyssi objem pri podobnom vykone? nemyslim.
407 1.6 16V – 80kW, cca 150Nm
407 1.6 HDi – 80kW, 250Nm
ad [15] JohnyICE: ono aj na autach drahsich ako 1 mega vacsinou sleduju ludia spotrebu. napsiklad, keby si kupujem nieco na com najzdim 80 tisic rocne, tak beriem diesel, ale vikendove auto jedine benzin
ospravedlnujem sa za dva rovnake prispevky
[33]
10. 6. 2008 v 15:49Emel
[32]: Ano, atmosferický benzín a turbo nafta mají +- stejný výkon, samozřejmě turbo benzín je o něčem jiném. Nabídka maloobjemových benzínů je pořád lepší, než je to u maloobjemové nafty.
[34]
12. 6. 2008 v 16:08davy
Letos jsem se nezavisle na cene nafty/ benzinu rozhodl jiz nekupovat TDI /VW Passat/, ale benzinu. Duvodem je traktorovity zvuk motoru a vibrace. Stejne tak jsem zmenil nazor na chip-tuning, predchozi modely TDI jsem nechal upravovat- jely vyrazne lepe, spotreba asi stejna, ale odchazely pak brzdy a hlavne turbo v mene nez 100.000km. Pro zajimavost, kamarad si chtel objednat Passata 2T benzin a importer nebyl schopen zajistit predvadeci jizdu, pac se s timto motorem neprodal v CR ani jeden Passat!!! To je velmi zajimavy poznatek, pritom tenhle motor je urcite super. No kazdopade za 14 dni to auto bude na CZ RZ, takez se tesim na sevzeni.
[35]
13. 6. 2008 v 13:00blablinza7
při dnešních cenách bych do dieslu už asi nešla
[36]
13. 6. 2008 v 22:16c.licko
skace mi motor za jazdi na 2 ke vie mi dakto poradit co moze bit problem
[37]
13. 6. 2008 v 22:17c.licko
je to dizlak
[38]
15. 6. 2008 v 11:48man14
Že diesel??? Kúpil som 406 2,0HDI.V celku pohoda auto až kým po10 000km
neodpochodovala vstrekovacia triska Suma novej 15 000.-Sk Ďakujem pekne neprosím si diesell.Čo tam ušetrite pri tých diesloch ked sú takéto nakladné opravy.Za tých 15 000.-sk mohlo byť benzínu za vagon.Ked diesel tak len nový a pri 100 000km rýchlo predať a nech sa trápi kto chce .Len že bežný človek nové kúpi viete kedy…..tak sa zamyslite nad tými vašími chrchliakmi dieslovými.Bez urážky nadšencom dielov.
[39]
15. 6. 2008 v 16:03Michal
diesel by som si nekupoval s toho hladiska ked je uz stary su snim problemy ja ked sme mali uz staru octavku 1.9 TDI mala 8 rokov a boli stym problemi jak svist no proste strasne odvtedy ne diesel vsetko ma na hovno spalovanie,zhavenie atd je toho strasne vela cele auto sa trase v nutry ked je stare uz nechce ani tahat prostee fuj a predali sme ho za max 150000SK co je dost malo a sme si pekne kupili benzin a konecne su neni ziadne problemi uz mame to auto 5 rokov a ziadni problem
[40]
22. 8. 2008 v 18:20lacko
benzin vs. diesel? ano pravda diesel je hospodarnejsi za jazdy,ale zoberte si tie poistky za naftove auta uvediem priklad dve fiesty jedna 1.8tdi 75 PS a druha 1.25 16V tiez 75PS za tdi je rocna poistka okolo 5000,- a za benzinovu 1.25 okolo 2500,-…. a teraz druhy priklad v dieslaku sa pokazi turbo,dajme tomu a to je potom ina palka za tu cenu kupite druhy benzinovy motor… a v benzine ked sa pokazi riadaca jednotka,tak to neni ziadna astronomicka ciastka… a co som uviedol tie fiesty,tak tdi ma otec a ja mam ten 16V je tam sice vyssi krutiaci moment v ten dieslovej ale v maximalke je rozdiel len 10km/h a spotreba zhruba o 1l rozdielna… to je moj nazor.
[41]
23. 8. 2008 v 12:32Stanislava Kosinova
nutne potrebuji ceny na Slovensku napr.nafta a jine.Neni mozne,At ziji zakl.info.Hlavne ze je prehled cen piva na Sloven,´.To se povedlo.To same debiloso v Cesku.Tisice kravin,ale zakl.info ne.
[42]
25. 8. 2008 v 18:18fero.
a teraz co je lepsie kupit.audi1.9tdi alebo passat1.8t
[43]
28. 8. 2008 v 13:41depesak
chcem kupit nove auto, poradte co mam kupit skoda octavia tour 1,9 tdi alebo 1,6 benzin a povedzte aj preco? dakujem za radu pomozete mi
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.