-
Český superb(lb)
Bylo horké letní odpoledne a parta mladíků v mosteckém „pajzlu“, jak se říkalo hospodě „U elegána“, právě objednávala třetí rundu. Tématem dne bylo souložení, hvězdou společnosti pak silně opivený Péťa Noufak. Přišel jsem právě ve chvíli, kdy barvitě líčil své zážitky natolik hlasitě, že to jeho blábolení bylo slyšet snad až v sousedním baru. Do „pajzlu“ sice chodím jen občas, ale podobně jako mnozí jiní především kvůli Péťovi. Když dá pár piv, je to lepší, než Donutil s Mr. Beanem dohromady. Objednal jsem si gin s tonikem a omrknul, kdo je ještě u Péťova stolu. Kromě několika méně znamých tváří …
6 komentářů -
Odborářský předák, ratlíci a Helenka
Čilý ruch v sále působil nevinně, zkušenému pozorovateli by však neunikl stín nervozity, který celou místnost přikrýval. Přestože většina účastníků živě diskutovala, letmé pohledy na hodinky a pódium byly stále častější. Hlavním vchodem prošel elegantní mladík, zkoumavým okem přelétl šumící dav a v koutku oka se mu objevil záblesk pobavení. Nového příchozího si však nikdo nevšímal a tak se bez větší námahy protáhl až do první řady. Téměř současně pohasla světla a zraky všech přítomných zamířily ke kuželu reflektoru, který olizoval řečnický pult. Ruch pomalu utichal a opona se párkrát lehce zavlnila. V nastálém tichu vzduch vibroval směsicí očekávání a …
10 komentářů
-
Panamera Turbo – Cayenne de-offroadized
Prach po odjezdu Quattroporte se ještě ani nestačil usadit a už na mě pomrkává další nářadí z dílny automobilových snů, tentokrát z Německa. Současná nejsilnější verze Panamery si říká Turbo a přestože by šlo tohle auto zaškatulkovat stejně jako Maserati, pravda je taková, že obě vrcholné verze už snad ani nemohou být rozdílnější. Přesto se srovnání s QP vyhnout nedá, protože nic jiného v této kategorii není – Rapide se sice blíží, ale ne tak rapidně, abych ho stihl projet (nehledě na to, že už jeho koncepce napovídá, že půjde opět o zcela jiné auto). První dojem obstará exteriér. Panamera …
17 komentářů -
Maserati Quattroporte GT S – Čtverydveře GT Schizofrenie
Maserati. Už jen při vyslovení jména této slavné automobilky zaplesá srdce každého nadšence, nemluvě o možnosti se svézt. A co teprve možnost posadit se za volant! Na parkovišti mě čeká tmavé Quattroporte v nejsilnější verzi GT S a nenuceně dává najevo svůj majestát. Dlouhá, přitom relativně úzká karoserie je uhlazená a štíhlá, jako by říkala: „já jsem gepard, žádný sauerkrautem vycpaný Helmut“. Pokud jste měli někdy v zoo chuť pohladit si tygra, pak stejné pocity zažijete i tváří v tvář ladným křivkám Quattroporte. Nicméně statické dojmy může člověk nabýt i bez klíčků v kapse a je tedy škoda plýtvat časem …
20 komentářů -
Clio RenaultSport – RazneSvezeni
Když člověk vidí písmena „RS“ na Fabii, nejspíš si představí oblaka černého dýmu. Když je ale uvidí na Cliu, měl by zpozornět, zvlášť pokud mu srdce bije v rytmu frenetického řevu vytočené atmosféry. Nové Clio RenaultSport je venku a je čas se podívat, za co inženýři v Dieppe berou prémie. První dojem zařídí jako vždy exteriér a říkám rovnou, pytlík s sebou. Nová renaultí držka totiž bohužel dorazila i na Clio a společně s vysokými blatníky vypadá RS jako škaredé MPV. Tento dojem umocňuje zeštíhlující černá barva a zezadu se i přes dvojici výfuků vtírá vzpomínka na Matiz a Fabii …
16 komentářů -
G37 AWD: oblina, kam se podíváš – zábava, kam se rozjedeš
G37 AWD: oblina, kam se podíváš – zábava, kam se rozjedeš Horší dobu než současnou ekonomickou krizi si pro vstup do ČR už v Infiniti asi vybrat nemohli. Exotická značka, kterou většina zná pouze díky velmi povedenému SUV FX má v portfoliu přichystáno i něco pro milovníky tradičnějších tvarů karoserie, sedan G37. První dojem je stejně neuchopitelný jako oblé křivky mohutně působící karoserie. Oko se nemá pořádně kde zachytit a „amerika“ z toho kouká všemi směry. Pohled do tabulky s rozměry však prozrazuje, že „géčko“ je typickým zástupcem prémiovek střední třídy a jen mate tělem. Není však důvod postávat a …
9 komentářů -
750i – pád modly
Prohnat po našich tankodromech něco s puncem luxusu je vždy zajímavá zkušenost. K „sedmsetpadesátce“ jsem přišel bez toho, že bych četl jediný test a tak jsem kromě svých vlastních očekávání nemusel řešit otázky, spojené s dojmy druhých. Zběžně jsem prolétl pouze papírové údaje na stránkách BMW a těšil se na velké biturbo. První dojem je pozitivní. Auto nevypadá tak hrozně, jako na fotkách, i když do krasavce má daleko. Především obludné ledviny na mřížce chladiče (nebo spíš místo ní) a nádor, který na jinak čisté linii předku „vyrábí“ jejich tvarování působí nepatřičně. Zadek zase připomíná (ne příliš povedenou) snahu o …
117 komentářů