-
Vzestupy a pády Světa motorů
Časopis Svět motorů letos slaví šedesáté narozeniny. Současná redakce má důvod k oslavám a já… k zamyšlení. Tohle motoristické prediodikum čtu s menšími přestávkami už takřka čtvrtstoletí…. Jeho současná úroveň je ovšem naprosto tragická. V prvním letošním čísle redaktoři rekapitulovali historii časopisu a stěžovali si, jak se na jeho stránkách uplatňovala propaganda…. Ano, byla taková doba. I v osmdesátých letech jsme vždycky v prvním čísle narazili na fotografii soudruha prezidenta, který měl narozeniny… Ale proč tyhle propagandistické žvásty musíme číst i v roce 2007 ve sloupku „Svět motorů před 25 lety“, tomu opravdu nerozumím…. Snad proto, aby si dnešní generace dvacetiletých úvědomila, jaká to byla absurdní doba?
Automobilovou krásu vnímáme každý jinak. Je věcí názoru. Souhlasím. Ale proč musím číst v testu Alfy 159, že automobil má nevyvážený design přední části? Otočím stránku a hle, jiný psavec se rozplývá nad křivkami BMW Z4 Coupé a jeho předchůdce považuje za obludu… Proč ale tedy nenapíší, že je to jen jejich osobní názor?
Další spousta otázek: Kam se poděla historie? Ty slátaniny od pana Vacka, seškrtané na necelou jednu stránku, se moc číst nedají…. S nostalgií otvírám deset a více let stará čísla, kde byla historie na dvě stránky hustě popsaného textu a byla věnována vždy jedné modelové řadě, přičemž články byly rozděleny třeba i na pět dílů…. Pan Vacek (a také zástupce šéfredaktora pan Šprincl) navíc neznají ani správný pravopis jmen mistrů světa F1. Rakušan Lauda je totiž dle nich Niky. Smutné….
Kam se poděla technika? Dnešní redaktory zajímá akorát to, jestli v interiéru vržou plasty, či nikoliv. Srovnávací testy nemají prakticky žádnou vypovídací hodnotu….. Co si mám myslet o srovnávačce Octavie Tour Combi, Berlinga, Xsary Picasso a Loganu MCV, kterou vyhrála konstrukčně nejstarší, prostorově nejmenší a nejdrazší Octavia? Jen proto, že má kvalitní plasty v interiéru, které nevržou? Vážená slečno redaktorko a pánové redaktoři, napadá mě, že ve Vašem časopise cosi zapáchá….
Když SM šéfoval Petr Dufek, v časopise se objevovala spousta chyb. Samozřejmě, těch se nikdo nevyvaruje, chybovati je lidské. Ovšem současný tým projevuje základní neznalosti dané problematiky. Jeden příklad za všechny: Zhruba před rokem psal „art director“ Jan Bláha recenzi na model Citroenu DS od firmy Solido. Panu Bláhovi vadilo, že model nemá otvírací ani kapotu, ani dveře. Že mu chybí registrační značka. A největší chybou modelu bylo to, že na podstavci krabičky měl uveden rok výroby 1863. Takže, shrňme to. Otevírací dveře, víka zavazadlových prostorů nebo kapoty motoru se dnes v měřítku 1:43 už příliš nenosí. Špičkové detaily od modelu za 350 Kč prostě chtít nemůžete, ani kdybyste se rozkrájel, pane Bláho (modely škodovek od Abrexu budiž čestnou výjimkou, ale také všechny nestojí 250 korun). A zmíněná největší chyba je skutečně dost velkou chybou, ovšem Vaší. Firma Solido totiž na krabičkách u názvu modelu neuvádí rok výroby, ale katalogový kód. Chcete-li zjistit, ve kterém roce byla předloha daného modelu vyrobena, stačí autíčko obrátit kolečky vzhůru. Vskutku prosté, že?
Ze stránek časopisu v poslední době nějak zmizely sportovní výsledky. Například, uniklo mi, kdo byl loni mistrem světa v motokrosu ve třídách MX2 a MX3. Kdysi dávno vycházely ve SM tzv. žluté stránky, kde byly opravdu podrobné výsledky ze všech možných motoristických disciplín…. Sice občas s perlami, obzvláště z pera jistého Vladimíra Dolejše, ale byly. Nejsou. Proč?
Představují se osobnosti za volantem. Proč ne? Ale z jakého důvodu jsou některé „celebrity“ v této rubrice už podruhé? A kdo je, pane Bože, Monika Poslušná? Přítelkyně Leoše Mareše, rozplývající se nad tím, kterak jí její milý oba dosavadní vozy daroval? Hmmmmm…..
Proč pan Horský tvrdí, že motocykly jsou jeho velkou láskou, ale Gilera je podle něj španělská značka? Staroslavná Gilera, která vítězila na závodních drahách už před druhou světovou válkou… Ufff…tohle mě opravdu bolí. To je jako kdyby někdo tvrdil, že BMW je britské…… Brrr… Svatokrádež, že?
A vůbec, vraťte mi Minisalon. Prosím. Ano, já vím, že ho zrušil ještě Mr. Dufek se slovy „nezapadá do koncepce našeho časopisu“. Už na něj čekám devět let. A občas se mi v noci zdává, že začal vycházet znovu…..
Vzpomínka aneb Camaro Z28 Dodge Brothers 30/35 (1914-1928) – Když se spojí dva bratři
46 Responses to Vzestupy a pády Světa motorů
[1]
3. 3. 2007 v 19:55PepaSFI
Světem motorů se občas bavíme s kolegy.Ten test Octavie combi měl v názvu cosi o prostoru,to jen tak pro doplnění.Vždycky ve všech testech škoda slavně vítězí,vždyť taky obvykle mívá těžké soupeře.Fabia se testuje s Matisem a Seicentem a slavně vítězí.Co na tom že patří vlastně do jiné kategorie a je jen o 100 tisíc dražší. Kdysi jsme se velice pobavili u testu Felicie,nevím už s jakým motorem kde padaly hlášky jako dostačující výkon,dobrá dynamika,nízká spotřeba.O několik stran dál byl test VW Polo s totožným motorem.Vzhledem k nižší váze Pola byla nižší spotřeba,lepší zrychlení i max rychlost.Avšak kupodivu vůz měl nízkou dynamiku,malé zrychlení a vůbec byl vhodný tak pro manželku na prndání po městě.Přitom šlo vlastně o koncernového brášku.Taky stránka Tuning je bezva.Jakožto příznivce webu tuzing.com se mám vždy čím pobavit.
[2]
3. 3. 2007 v 20:25Alessio
Já jsem pomalu zanevřel na všechny české a německé magazíny, protože mi někdy příjdou nevyvážené. Také by mě hodně zajímalo, kolik z novinářů má vystudovanou žurnalistiku (jistě, jde to i bez toho – to netvrdím – ale škola dá začátečníkovi hodně) či jiný obor týkající se dopravy nebo techniky. Dneska jsem si koupil magazín Topgear…a musím říct, že mě docela potěšil. krásné fotografie na dobrém papíře, humorné rubriky, zajímavé články. Mám hodně rád televizní pořad a už asi vím, co budu chtít jako dárek k narozeninám od rodiny – předplatné. Jediná,zářivá a čestná výjimka, je AUTO.cz , které mi příjde velmi sympatické, seriózní, testy objektivní a zajímavé, a roadlook je velmi zajímavé pokoukání. Co se týče často kritizovaných news – tak tam to je z velké části o informování širší motoristické veřejnosti a když se vychází z tiskových zpráv…tak to holt někdy jako přepsaná tisková zpráva působí (ona to je) – ale to je myslím přirozené.
[3]
3. 3. 2007 v 20:29Charger
kdysi ještě v nedávné minulosti jsem Svět Motorů kupoval. pak jsem objevil Carauto a ted si říkám jak jsem mohl být tak blbý a kupovat něco tak hrůzného. Dnes mi koupě Světa Motorů přijde jako podpora toho nejbídnějšího co existuje a radši podpořím lidi kteří se opravdu snaží a nebojí se říct svůj názor. A věřím že takoví lidé v Carautu jsou.
[4]
3. 3. 2007 v 20:30Charger
to Alessio: S Top Gearem naprosto souhlasím- taky jsem si ho dnes koupil. 🙂
[5]
3. 3. 2007 v 20:33GTI
Bravo Sleeper (palec nahoru). Pamatuji červeno-černo-bílý dřevitý svět motorů, do něhož jsem se co týden, jako malý kluk, nekonečně vpíjel. Vystřihoval si zadní strany s kresbami aut a jejich krátkým technickým popisem. Hltal jsem i uvnitř uveřejňované testy, ty si vystřihoval a nazpaměť se učil výkony motorů Škoda 110 R Coupe, Renault Fuego, Fiat 127, Renault 5… učil se na prostřední dvoustraně (nalevo dole) s Daliborem Jankem správně projíždět zatáčky a pak, ani už nevím s kým, vyměňovat klínové řemeny a termostaty.
Pak přišla barva a… konečně… svoboda. Po ní se (v privatizační agónii)zrodily dva Světy motorů… to bylo pikantní a zoufalé. A potom jsem přestal tento časopis číst. Koupím si číslo kontrolně tak dvakrát za rok…
Jo, svět kol jde dál a sním… některé časopisy, některá periodika. Dnes vpaluji svůj zrak do stránek Auto.cz a do několika tištěných periodik.
Auto, život a myšlénky nikdy nezastavíš… ostatně jejich posláním je směr dopředu.
[6]
3. 3. 2007 v 20:43Pet
Ono nie je to len o svete motorov, ale podobne daco sa deje aj na Slovensku. Uz 10 rokov odoberam casopis Auto Motor a Sport a musim s lutostou skonstatovat, ze jeho kvalita sa posledne 3-4 roky uz len znizuje. Tiez si rad sadnem a pozriem starsie cisla, z ktorych kazde ma pre mna vacsiu hodnotu ako poslednych cca 36 cisel dohromady. Volakedy tam boli putave rubriky a cely casopis mi vyhovoval. Dnes si ho kupujem pre jedine. Mam uz slusnu seriu a nerad by som ju prekazil, ale pri kazdom novom cisle dufam, ze sa vrati nieco z tych starych… Za cias sefredaktora p. Kamila Pecha bol casopis na vrchole svojej ery. Myslim, ze vtedy to bol casopis, ktory bol pisany ludmi, ktori to nebrali ako povolanie, ale davali do toho dusu. To sa dnes na tom casopise nevidi ani kuskom. Posledne dve media, ktore citam s radostou su novy Auto magazin a tento server.
P.S. Nevie nahodou niekto co je s p. Kamilom Pechom? Ci niekde pise a ci sa este vobec zaobera autami? Bol to jeden z naj redaktorov / podla mna/…
[7]
3. 3. 2007 v 20:49GTI
Alessio, Charger: Ten TopGear… pozor, opatrně. Já koupil zatím všechna čísla a vedle výborných článků s dokonalými fabulačnimi cvičeními, se sarkastickým slovníkem a elegantním černým humorem, se tam objevují také až „přepálená“ a samoúčelná větná cvičení. Nejvíce mi tam (v komplexním pohledu) drhne ta určitá teritoriální nezařaditelnost… prostě, ten časopis, jaksi nikdy nebeude „tvůj“… a mnohdy se i pobavím, to když tam popisují vztahy američanů k naftovým motorům a nějakej chytrák v české mutaci tam do vět roubuje česká přirovnání. Ovšem celkově je to časopis, kterej „(z)voní“ nadhledem, chlapskou kolínskou nedokouřeným doutníkem, spálenou gumou od pneumatik a nadějí, že chlapskej svět ještě nevymřel. Což je fajn.
To teritoriální usazení dokonale zvládá prestižní časopis – Auto motor a sport – hodně stran, testík za testem, vyvážené unformace, solidní informační pramen.
Car auto je dokonalý časopis pro mladé jezdce, jehož redaktoři umí napsat a redakce dokáže o poznání lépe než TG maskovat, že vlastně čteme časopis o pohledech angličanů na svět kol. V Car autu se tisknou věty k zapamatování, věty, které v druhém sledu lehce ironicky glosují současnost, věty, které člověk čte s úsměvem na tváři dvakrát. Uvodníky šéfredaktora pročítám jako první a často pak pozvednu palec k obloze.
Současnost ovšem, to je především internet… a nečíst AUTO.CZ… to je jako si za jízdy v dešti nepustit stěrače… 😉
[8]
3. 3. 2007 v 21:22Alessio
GTI: Carauto jsem přestal kupovat (sakra…já ho vlastně nikdy nekoupil…:-D ) ,jak víš, z důvodu arogance pana Červenky. Jinak jsou články na určité úrovni, to neříkám, ale už mám v puse při čtení takovou pachuť hořkosti. Ten TopGear…to mě těší, že ho čteš, je to jeden z těch výborných časopisů pro kluky a pány. Některé recenze jsou psány lépe, některé hůře…to je jasné. Na překladatele nemám moc výhrad – ono zkusit si přeložit takový formát, aby se neztratila soudržnost textu, humor mezi řádky a i profesní nadhled je ořech – velký ořech. PS: zvlášť s očekáváním jsem četl ten test S3 vs. 130i vs. R32 na mokré trati – S3 je vpravdě výborný stroj a myslím, že právem vyhrála (jistě, měla výhodu špičkového pohonu, ale i motoricky je na tom famózně). Ještě k tomu TopGearu: ano, máš pravdu…po přečtení dnešního čísla jsem začal uvažovat tom, jakou kůži si do svého astona nechám dát já 🙂
[9]
3. 3. 2007 v 21:24Charger
To GTI:Moc pěkné shrnutí:-) jen mě u Auto motor a sport vadí moc faktů a malo pocitů-> proto čtu Carauto a Top Gear:-)
Jinak z toho internetu- na auto.cz se mi líbí pestrost, hodně možností, hodně lidí, ale co se týče článků vždy si radši přečtu test na autoweb.cz
[10]
3. 3. 2007 v 21:39venturi
Alessio pán Červenka už (myslím) nepíše do CarAuto, ale přešel do http://www.autoweb.cz. Jinak čtu SM,Auto7,Carauto, někdy AutoHIt a Top Gear ale nejlepší je pro mě CarAuto
[11]
3. 3. 2007 v 21:45Charger
TO VENTURI: Ano, pak Červenka už nepíše pro carauto, ale pro autoweb.cz no a podle mě má slušný talent na psaní a jeho články jsem měl vždy nejradši
[12]
3. 3. 2007 v 21:47Forester
Co se týče časopisů tak z český kupuji jen 4×4 magazín ještě tak dva roky zpátky jsem kupoval auto rating to ekvivalent carauta. Bohužel zkrachoval ovšem našel jsem si že to je odnož anglického kultovního časopisu EVO a tak jsem si v Británii jednou koupil tenhle časopis od té doby ho mám předplacený, jo stojí to skoro 200 korun za měsíc, ale je to to nejlepší o se dá číst. Jen protu informaci spolužák nosí každý týden do školy carauto a tak ho čtu taky, ale to už není kupování ale pouze čtení …
[13]
3. 3. 2007 v 21:52Sleeper
GTI o té schizofrenii začátku devadesátých let jsem se původně chtěl v lánku zmínit, ale nevešla se…. Jinak předpokládám, že ze zdejších přispivatelů asi nikdo nemá ve svém archlívu minisalóny od začátku do konce (tedy roky 1973-1997). Mám jich spoustu, obzvláště auta, ale ne všechny. Některé mám pouze v digitální podobě, jiné i v tištěné, ale vzhledem ke stavu těch prvních (byť většinou nalepených na čtvrtkách) byla digitalizace nutná… Pokud by někdo měl obsáhlý archiv, prosím, ozvěte se na mail a.d.cobra@seznam.cz (spamu mi na něj chodí i tak dost, takže ho klidně dám veřejně). Slibuji, že zdigitalizuji a čestně vrátím…. Moje články vlastně z Minisalónu vychází, jeho forma (název auta, rok výrobce – základní charakteristika – technické údaje) se mi líbila vždycky a přijde mi přehledná… Akorát sem dávám pouze auta, o kterých toho mám více….
Díky moc všem
[14]
3. 3. 2007 v 22:01Alessio
červenka už tam není? (fanfára) Tak to ho zase rád celý přečtu 🙂
[15]
3. 3. 2007 v 22:04Sleeper
Ke Carautu (Autocaru): přijde mi, že se slil se Speedem v jeden časopis (oba vydává Stratosféra), ačkoli se snažil být jiný…. Nudí mě pořád sčíst testy supersportů… A ten název už by si mohli vydupat zpátky, vždyť Autocar je nejstarším motoristickým časopisem na světě, jen u nás má tenhle název registrovaný někdo jiný…. Kocourkov. P.S. Jedno číslo anglického Autocaru vlastním, poslal mi ho kamarád, který měl půlroční předplatné a Angláni mu omylem poslali dva stejné… Navíc, jako předplatitel dostal velký plakát Jaguaru D-Type….také ve dvou kusech :o)
To číslo je asi tak pět let staré…. zaujal mě tam test Ginetty (model si nepamatuju), ve kterém stálo na konci: To auto není tak dobré jako Porsche Boxster. Ale taky je o polovinu levnější…. Takovéhle testy beru…. Při vší úctě k Porsche: raději bych Ginettu. Kolikpak jich po evropském kontinentě, tedy vyjma Británie, asi jezdí?
[16]
3. 3. 2007 v 22:09čenda fára
Kupuju si Autocar ( Carauto se mi nelibi ) uz vlastne s par prestavkama od zacatku. Nejdrive to bylo neco jako dnesni Speed a minulej Speed byl taky jako dnesni Speed jenom s peknou babou na obalu. Carauto ma celkem rad, maji vetsinou krasny clanky ( hlavne anglani konkretne Chris Haris nebo Steve Sutsfield) a ceska redakce taky neni na tom nak extra spatne. Jak uz nekdo na hore psal, ze nema rad Jiriho Cervenku ja se k nemu musim pripojit. Asi to je odbornik ale co pise jako odpovedi lidi co pisou do Autocaru je fakt moc. Bohuzel Tomas Pohanka v tom pokracuje 🙁 Je to spatny ale co nadelat kdyz se kazdou stredu tesim na dalsi cislo. Z trojlistku Autocar, Speed a Top Gear je mi nejbli Speed. Na ten se tesim jako maly dite 🙂 Treba takova specialni edice Supercars je pro me skoro jako bible. Top Gear me tedka pomerne nastval – obsah je stale ok ale ze se z nej stal mesicnik. Takze jako chudej student platim 100kc ( za Autocar) a 85 za Top gear mesicne a Speed mam diky bohu jako predplatny. Hold vydavatelstvi vi jak ze me dostat prachy. Vcera sem si rikal ze na tohle cislo Top gearu prdim ale stejne sem si ho dnes koupil. Neni nad to vyhazovat vsechny prachy za casaky o autech. Jinak si obcas koupim Svet Motoru nebo Autotip. tot vse.
[17]
4. 3. 2007 v 0:24lorenz
Pet: Posledný slovenský Auto motor a šport, čo som kúpil bol 12/2005, nakoľko som ešte na začiatku roku 2005 úplne stratil trpezlivosť a napísal do redakcie, kvôli tým hrôzostrašným chybám. Napr. Clio II. generácie podľa nich prišlo v roku 1994. Napriek tomu, že som im jasne popísal históriu Clia, ešte tri-krát som to musel znovu písať, nakoľko sa mi vracali emaily typu „Aha, jasne, v roku 1996“. Napokon mi poslali zdroj z ktorého vychádzali (jedne obyčajný motoristický novinár takéto veci musí vedieť naspamäť – aspoň približne). A to bol gól. Proste „genération 2“ bola podľa nich nová generácia, aj keď je známe, že Renault takto pomenúvava („generation“) inovácie, ktoré nedosahujú veľkosťou ani facelift. Tých chýb bola spústa a tak som napísal šéfredaktorovi. Odpísal, že odpíše. Dodnes nič. Prešiel 1,5 roka. Som mu napísal, že ak sa do konca roku časopis nezmení, prestanem ho kupovať. Tak som prestal. Auto katalóg je tiež desný. Chyba na chybe.
Pravidelne som kupoval tieto:
Stop (21/94-26/97),
Mot (4/95-12/98),
Auto/Auto Motor a Šport (2/95-12/05),
Auto Aktuál (1/97-?/03),
Automobil Revue (4/95-dodnes)
Ďalšie som si kupoval nepravidelne a kopec (skutočnú obrovskú hromadu) som kupoval v antikvariáte (aj z menovaných periodík) a ukradol v zbere papiera na základnej škole. Automobil Revue je z nich jediný, čo stojí za to. Predpredvčerom som si priniesol domov ďalších asi 1,5m Světa motoru (1976-1986) a Automobil Revue (1969-1987). Ostávam v úžase do akých podrobností popisoval Automobil Revue novinky automobilového sveta. Síce ma ide urvať, že neustále aktuálne facelifty nazývajú novými generáciami (pri príchode naozaj novej generácie ten facelift už potom za generáciu nerátajú), no vidno, že pán Tom Hyan autám rozumie a najmä ich fakt prežíva a dokáže o nich perfektne písať. A tabuľky technických údajov? Tak takéto mával z konkurencie len Svět motoru a aj to len v minisalone. Za celú dobu, čo čítam Automobil Revue, všimol som si len nie veľa chýb. Jedna z posledných, čo mi ostali v hlave. Vraj staré 6-kové BMW nemalo verziu M6. Bolo to vraj len jej neoficiélne označenie. Omyl, na severoamerickom trhu sa skutočne predávalo aj „BMW M6“. Ako dôkaz mám prospekt.
[18]
4. 3. 2007 v 0:26lorenz
Nedávno sa na tomto servery objavila anketa o tom, ktoré periodikum, si čitatelia auto.cz kupujú. Neviem ako je vôbec možné, že Automobil Revue tam chýbal. Patrí k stáliciam a je podľa mňa absolútnou špičkou. Nemohol som teda hlasovať.
[19]
4. 3. 2007 v 0:34dCi
Kupuju dost magazínů, ovšem nepravidelně. Svět Motorů je takový plátek pro zábavu, se svými plasty, umem rozpoznat nadčasový design a autokrosařem Kottkem. Články jsou jakoby napsané přes kopírák, jen si člověk dosazuje příslušné názvy vozů (v pořadí: český- koncernový- německý- levný- zbytek světa). Cena ovšem není drastická a člověk se alespoň pobaví. Auto Tip je to samé jen s vozy s německými SPZ (RZ) a pozměněnou výsledkovou listinou na koncernový- německý- český- zbytek světa- levný. Zatímco u Světu motorů kvalita článků klesá, u Autotipu byla vždy zoufalá (člověk se nedozví už vůbec nic), nicméně musím uznat, že mnou vypozorované výsledkové listiny již v poslední době nejsou pro redakce těchto dvou sesterských magazínů natolik dogmatické, jako v dobách, kdy Volvo V70 D5 bylo poraženo Passatem B5 Variant TDI. Dnes dokáže modlu českých rodin Octavii 2 Combi 2,0TDI porazit i faceliftovaný Mégane 2 Grandtour 2,0dCi. Ale dále.
Automobil Revue- býval lepší, ovšem stále určitou kvalitou svítí nad svými soky. Informacím se dá nejvíce věřit, jen má člověk trochu pocit, že pro něj píší důchodci. Největší slabinou je slabá aktuálnost. Carauto, Speed a TopGear- nemám rád tento styl časopisů. 35 aut, které vás zaručeně pobaví, 16 způsobů jak projíždět zatáčku, 100+1 možnost jak opíchat anglickou královnu. Navíc čeští redaktoři těchto plátků jsou neskutečně macho otravní. Snědli mrak a ještě jim teče mléko po bradě. Kritizují, ale nabízejí dětinsky úsměvná řešení. Chtějí radit, ale umí to jen povrchně. Anglická redakce alespoň umí psát. Nezájem. Auto Magazín/Auto-Motor-A-Sport- favorit druhé půle devadesátých let, pak začal výrazně zvyšovat cenu a navíc pro mne přišel internet. Koupil jsem si ho dlouhé době nedávno, překvapilo mne, že je pryč Petr Láska a mají tam nového šéfa a není jím Lobl. Škoda, Láska se četl výborně. Jinak tento časopis mám dodnes spojený s nechutnou reklamní akcí VW, kterému vydal celé číslo (někdy v roce 98-99) a protože jsem tehdy platil předplatné (naposledy), docela mě to namíchlo (velmi slabě řečeno).
[20]
4. 3. 2007 v 8:15jaroslavvyletal
+
[21]
4. 3. 2007 v 8:15jaroslavvyletal
+
[22]
4. 3. 2007 v 8:25jaroslavvyletal
Jestli k tromu něco můžu říct,tak nejvíc mě be Světě motorů pobaví pan Kottek.Takové perly které se v jejich „autobazaru“ můžu dočíst,to je opravdu něco.Pracuji v autorizovaném servise FORD cca 14 let a když si přečtu závady a hodnocení testovaných vozů,popř.srovnání s jinými značkami,tak vlastně zjistím,že jsem vlastně laik.Je vidět,že se prostě všichni ostatní mají od Škody Auto,VW a Audi ještě hodně učit,viz.poslední srovnání VW POLO a Fiatu Punto.Tipněnte si kdo mohl vyhrát.
[23]
4. 3. 2007 v 9:14Sleeper
Lorenzi: s tou M6kou je to opravdu zajímavé, taky jsem měl za to, že to bylo pouze neoficiální označení… Co se nových generací a faceliftů týče, zvedá mě třeba ze židle, když někdo napíše, že Suzuki Swift první generace se vyráběl dvacet let. Přítom první Swift z let 1983-89 vypadal úplně jinak, než „dvojka“, známá i u nás. Jen jeden časpois to tuším napsal dobře, jinak všichni od sebe opisuji? V bazaru SM jsou také občas historické perly. Například: Felicia se vyráběla od roku 1993, Octavia od roku 1997 a asi největší bludy píšou o Fiestě. Podle nich druhá generace měla premiéru v roce 1983 a třetí se vyráběla v letech 1989-2001. Fiesta z roku 1996 (ve skutečnosti měla premiéru na podzim 1995, u nás se pak ještě rok pordával starý model, nový až na podzim 1996) je podle nich jen rozsáhlá modernizace a nikoli nová generace. Přitom auto nemá shodný jediný karosářský díl, interiér je úplně nový a má prodloužený rozvor! Tedy ještě větší modernizace, než byla například Felicia oproti Favoritu… Ale hlavně, že faceliftovaná „jedničková“ fiesta z roku 83 je nová generace :o) Slavné „VW číslo“ AMS mě taky dostalo…. AutoTip jsem zavrhl už jen kvůli článkům pana Minaříka z historie automobilových závodů. Tenhle člověk absolutně netuší, že Mercedes a Benz byly do roku 1926 samostatné automobilky!
Nevím, ale dle mého názoru je tohle projev základní neznalosti a takový člověk by neměl vůbec brát pero do ruky nebo pouštět textový procesor :o) V přehledu japonských jezdců F1 klidně vypustil Satoru Nakajimu (prvního Japonce se stálou smlouvou!) a článek o nizozemských pilotech končil zhruba takto: „V současné době nejezdí F1 žádný nizozemský pilot a v nejbližší době zřejmě ani nebude“ Článek vyšel někdy v roce 1998…. Jos Verstappen je tedy zřejmě Svahilec :o)
[24]
4. 3. 2007 v 9:18PepaSFI
tak o testu Punta jsem se nezmiňoval aby to nevypadalo zaujatě neb jsem taliánem 🙂
[25]
4. 3. 2007 v 9:30lorenz
Sleeper: Ten Suzuki Swift, ta nova Fiesta z roku 1983, ta Octavia, …to vsetko som niekde cital, to mas uplnu pravdu. Ta Fiesta z roku 1995, ta je nieco medzi facelift a novou generaciou. Ja som to dlho za novu generaciu povazoval, ale tiez som skor toho nazoru, ze je to facelift (najvacsi na svete 🙂 ). To auto bolo prilis podobne. Americke auta prechadzali vacsimi zmenami z roka na rok. Ale to je jedno. Vidim, ze ta tiez sere, ked vety, ktore by v clanku snad ani nemuseli byt vobec, su totalne hluposti. ako maly chalan som sa zamyslal nad pravdivostou clankou v casopise STOP a dosiel som k zaveru, ze ked je tam tolkoluposti, ktore su evidentne, kolko tam moze byt este hluposti, o ktorych nemam sajnu. Na zaciatku roku 1996 predstavovali na dvoch rozdielnych stranach toho isteho cisla automobiliy Peugeot Expert a Fiat Scudo. Clanky boli od slova do slova identicke (!!!!!!!!!!), len nazvy znaciek a typov boli vymenene. Avsak kedze v antikvariate stoja podobne platky 3Sk, odtial ich kupujem nadalej. Viete o tom, ze sucasny Suzuki Ignis sa ponuka aj v 3-dverovej verzii? Pomooooc!
[26]
4. 3. 2007 v 9:41lorenz
Ked na Slovensku vyslo prve cislo Auto Bildu (2004), kupil som ho. To co som v nom nasiel bola hroza. Clanok o Suzuki Ignis 1.3 benzin koncil rozpisanou vetou, ktorej pokracovanie som hladal marne. V obsahu na prvych stranach spominali ten test ako test Suzuki Ignis s dieselom. Mercedes-Benz V-Klasse sa vo verzii 220 CDI robil skor ako v skutocnosti…boli toho kvanta. Skutocne. Tolko chyb v jednom casopise som videl len tam. Asi 20!!!! Napisal som im a dalsie cislo som si kupil len kvoli nimi avizovanej rubrike nazorov citatelov. Skoro mi oci vypadli. Ziaden, ziaden negativny ohlas, ale same „Super“, „To tu chybalo“, „Perfektne“. Neverim, ze sa naslo 5 citatelov, ktory si ten casopis uplne pochvalovali. Ved stacilo, nie aby boli trosku motoristicky znaly, ale aby vedeli citat, a prisli by na to, ze su to totalne kraviny! Hanba Auto Bildu Slovensko!!!!!!!!
[27]
4. 3. 2007 v 9:44lorenz
Automobil Revue: Teraz ma napada: V poslednom cisle je faceliftovane Pajero, akoze 4. generaciou. Facelift predchadzajucich zase ostava len faceliftom a pri prichode skutocnej 4. generacie Pajero, budu pisat zase len o 4. generacii. Tak naco je to dobre?
[28]
4. 3. 2007 v 10:05yarda
Protože pracuji ve Ford servise,tak sleduji všechno možné právě o Fordech.Z takových opravdu podařených článků bych chtěl upozornit na test ojetého Fordu Mondeo otisknutého v SM.Tam jsem se dozvěděl,že olejová vana motoru Zetec často velmi koroduje,protože z motoru často neuniká olej!!!Také jsem se dozvěděl,že Mondeo 1.8TD od roku 1998 již nemá dva,ale jen jeden rozvodový řemen jehož předepsaná výměna je po 105,000km.To jsou pro mne opravdu novinky,které se dozvídám z tohoto časopisu.Byl jsem dlouhodobým odběratelem SM,ale jednoho dne jsem řekl dost.Abych si týden co týden četl,jak má Škoda Fabia,Octavia,Superb dokonalý podvozek,interiér,zpracování,úsporný a přitom vemi živý motor,dokonale přizpůsobené místo pro řidiče i posádku,tak to opravdu nemusím.Ne nadarmo nastala situace,kdy české zastoupení Fordu odmítlo spolupracovat se SM,právě z důvodu příklonu hodnocení k jednomu německému koncernu.
[29]
4. 3. 2007 v 10:28Lovap
Ja kupujem pravidelne Autohit, Nový Automagazín (slovenský časopis) a 4×4 automagazín. Tieto sú pomerne nezaujaté, žiadny koncern a nemecké je najlepšie a pod. Z toho dôvodu som prestal kupovať SM (a kupoval som ho dosť dlho, mal som ešte tie veľké „plachty“ za socíku) a AutoTip. Automobil revue som kupoval tiež – veľmi podrobné články, najmä o technike, múzeá, veterány a pod. Nemá už takú úroveň technických článkov, ale je zasa pestrejšie. Auto -motor a šport som prestal kupovať tiež. Prvé čísla boli veľmi dobré ale potom sa to nejako zopsulo. Kupoval som tiež AutoAktuál, ale ten zakapal.
[30]
4. 3. 2007 v 10:37Lovap
A čo sa týka webov tak tam mám najradšej Autoweb.cz. Najmä hlášky Červenku a Koubka sú super. Je tam síce menej testov, noviniek a pod, ale aj väčšia sranda. Na auto.cz je to bohatšie na info ale nudnejšie. Nezachraňuje to moc ani Roadlook.tv – ten je zasa moc „hraný“.
[31]
4. 3. 2007 v 12:59Sleeper
Lovap: AutoHit jsem četl po strašně dlouhé době, když jsem jel busem z Brna do Prahy a vybral si ho jako čtivo zdarma. Dost mě překvapil. Konečně se objevily podpisy pod články, spolupráce s Quattroruote, rubriku bazar mají kvalitnější, než v SM… Chyby sice jsou, ale minimálně. Jo, a ještě ke Světu motorů: z jejich „národnostních“ označování automobilů s malým písmenem (rumun, češka, španělka apod.) by mně jeblo…. SM už není motoristický, ale spíš humoristický časopis… A „paní magistra“ korektorka by se měla přestat vytahovat titulem a vrátit se na základní školu, protože neovládá pravopis rodné řeči. Což je u korektora celkem na pováženou :o)
[32]
4. 3. 2007 v 13:25musta
Naprosto souhlasím.S.M. jsem četl jen jako malý a když jsem ho četl, tak jsem si říkal, že čtu propagační materiály sekty mladoboleslavského výrobce automobilů.Nemohu kvůli reklamě sem psát, co čtu nejraději a mám předplatné, jen napovím, že název se skládá z anglického a českého názvu pro auto.
[33]
4. 3. 2007 v 14:25Sleeper
Musto ale no táák, žádnou reklamu přece neděláš… :o) Ještě trocha historie. Název „Autocar“ je původním anglickým výrazem pro automobil. Podobně jako Rusové říkali před nějakými devadesáti, sto lety automobilům „avtomašína“.
[34]
4. 3. 2007 v 15:03papluh
Len tak som sa pozrel na spominanu stranku autoweb.cz, hodil som si otazku dne a co som tam nasiel:
„Ahoj Honzo, už dlouho s kamarády disktujume na jedno téma a zajímal by nás Tvůj názor. Kdybys postavil na rovince vedle sebe Fabii 1,0 a nějaký novější autobus, kdo myslíš, že by vyhrál?? Tak na pětistech metrech…“
a co sa da nasjst v odpovedi ?
„… Vzhledem k tomu, že Fabia 1.0 neexistuje a existovat nebude (aspoň ne v dohledné době), budu předpokládat, že mluvíš o Fabii 1.2 HTP. …“
Je mi jasne,ze by kopec ludi na ten 37kW zazrak najradsej zabudol, ale mam pocit, ze prave preto sa vyskytol v polozenej otazke.
[35]
4. 3. 2007 v 15:39Ricardo
Taky se přidávám k příznivcům „Carauta“. Dřív jsem ho kupoval téměř pravidelně, od té doby co ho v Delvitě neprodávají, ho kupuji jen občas na benzince. Dobrá je i anglická online verze, kde jsou dostupné i staré testy dnes už dávno neprodávaných aut. Top Gear je taky dobrý, český jsem ještě nekupoval ale britská verze, kterou jsem četl, se mě velmi líbila. Naopak Autotip (i německý AutoBild) je celkem hrozný. Autohit, Auto7 apod. jsou příšerné. Dobré jsou časopisy o 4×4, ale ty jsou zase úzce zaměřené. No a nejlepší je asi auto.cz 🙂
[36]
4. 3. 2007 v 17:00vladi
Mám síce len 20 rokov, ale doma spústy automobilových časopisov, aj súčasných aj tých starších, vychádzajúcich ešte za minulého režimu. Môžem povedať, že spomedzi česko-slovenských časopisov bol svojou technickou detailnosťou jednoznačne najlepší Automobil Revue. Slovenský Stop v tomto za ním zaostával, pretože bol koncipovaný trocha inak, ale aj tak bol na vysokej úrovni. Písali v ňom výborné kritické články na adresu servisov, motorestov, zaujali ma aj strany venujúce sa bežnej údržbe a opravám automobilov-dokonca prebiehali aj súťaže o najlepší vynález-zlepšovák. Zo súčasných časopisov ma svojou kvalitou uspokojuje Automobil revue pre svoje podrobné technické informácie. Dobré sú aj časopisy Motor a Automagazín, ale ak to mám zhrnúť, už to nie je to, čo bývalo. Aj keď záleží na náročnosti čitateľa, niekomu možno netreba vedieť, aký je tam typ turba apod., ale ľudia, ktorých to zaujíma, sú tak trocha diskriminovaní, nevypočutí, vo väčšine periodík úplne chýba kontakt s čitateľmi…Ináč výborná téma, konečne s tým niekto prišiel na blog.
[37]
4. 3. 2007 v 18:54Pet
Lorenz, dakujem za odpoved a som rad, ze to tak necitim sam, ale este raz sa chcem opytat, ci niekto nevie, ze co sa stalo s p. Kamilom Pechom, byvalym sefredaktorom Auo motor a sportu. Ci niekde este pise a venuje sa autam, alebo na ne uplne zanevrel…
[38]
4. 3. 2007 v 21:26Charger
to papluh: každý se může zmýlit a myslím že ted už to pan redaktor ví že ta Fabka existuje:-)
[39]
5. 3. 2007 v 19:29Jozef
Pet: Hladal som trochu na nete a meno Kamil Pecho sa objavilo pri firme TOP Auto Slovensko (predajca znaciek Volvo, Jaguar, Land Rover). Nie som si isty, ci ide o byvaleho sefredaktora Auto-Motor-a-Sport, ale jeho pozicia v tejto firme (manazer komunikacie) by mohla svedcit o tom, ze by to mohol byt on. Tento udaj je este z augusta 2006 a tak neviem, ci je este aktualny. S jeho odchodom z mesacnika AMS suvisi jedna perlicka: vraj sa pocas svojho posobenia v casopise dopustil viacerych chyb (o ktorych nic blizsie neviem) a jednou z nich bol chybny rok na novorocnom blahozelani. Skratka niekto na oddeleni inzercie urobil takuto chybu, chudak sefredaktor to neustriehol a chybny inzerat sa objavil v casopise. O tejto „vaznej“ chybe sa zmienil v editoriali tusim v nasledujucom cisle p. Korecky, ked vysvetloval citatelom dovody vymeny sefredaktora. Fakt divne. Urcite mas cisla AMS z tej doby a skutocne to tam je. Vtedy som sa na tom dobre pobavil.
[40]
6. 3. 2007 v 9:54Pet
Pravdaze mam tie cisla, ale to bola len zamienka. Dovod bol asi trochu iny /neviem aky/… Zaujimalo ma to len preto, ze casopis po jeho odchode zacal upadat a zaujimalo ma kde teraz posobi. Velmi pekne dakujem za info.
[41]
6. 3. 2007 v 13:43Jozef
Pet: nemas za co. Ja som podobne ako Lorenz prestal kupovat AMS poslednym cislom roku 2005. A to som do konca 2005 cakal len preto, aby som skompletizoval rocnik. STOP u mna skoncil este skor a to som ani necakal na koniec roka. Nedavno sa mi zase dostal do ruky a musim povedat, ze sa v nom nic nezmenilo. K. Pecho urcite odisiel kvoli niecomu inemu, toto vraj bola len posledna kvapka v pohari. Chvilu este pisal tusim pre Autozurnal a nasiel som na nete nejake jeho clanky pre rozne servery, ale teraz uz asi motoristicku novinarcinu nerobi.
[42]
10. 3. 2007 v 10:32Honza
Taky jsem se zasnil 🙂 SM jsem přestal kupovat po roce 2001. Už ho ani nevyhledávám, víceméně byly názory už napsány výše. Odebírám pouze Automobil Revue, bezmála 15 let. Potom SPEED a AutoDiesel.
[43]
12. 3. 2007 v 8:58mr.peugeot
Jak to už tady bylo shrnuto, už to není to co to bývalo předtím… Je fakt pravda, že třeba SM bylo ještě v 80. letech plné propagandy, mě se do rukou dostalo několik čísel z toho období (dokonce mám doma kompletní svázané ročníky let 1954 až 1962, které sbíral děda), lae koho to zajímalo, když tam byly naprosto výborně popsané automobily. Když to porovnám s úrovní časopisú dnes – jednoznačně mi vychází, že jediný časopis, který za něco stojí je Automobil Revue! Nicméně kupuji i další, ale spíš jen proto abych měl přehled. Mě nejvíc deptají asi obrázky a kvalita papíru… Snad se kromě Automobilu nenajde jediný časopis, kde by byly normální obrázky. Kam se poděla doba, když se dávali hezky do obdélníčků a ti magoři do nich nepsali text ?! Jo a ta kvalita papíru, já vím, že by to vyšlo dráž, ale třeba SM nebo Auto7 je fakt průser, co se papíru týče.
[44]
4. 4. 2007 v 14:56Pete
Sleeper: Jak jsi psal o tom Minaříkovi, tak stejnej pablb byl podle mne Pecháček v TV, idiot, kterj si při komentování F1 uvědomoval vypadnutí závodníka cca o 10 kol později, neuměl vyslovovat cizí jména (celý léta pro něj jezdil na tratích vinklhůk misto vinklhoka (Winkelhock) a jak byly dve auta trochu podobnejch barev, tak byl mimo mísu. Těžkej mimoň. A to mu šel do uší komentář starýho dobrýho Heinze Pruellera (hergt nepíše mi to přehlásky) a kecal ze záznamu.
[45]
4. 4. 2007 v 15:03Pete
SM je těžký bláto, jsem v republice jednou za rok a je to rok od roku horší a horší. Vyhozený prachy. AMS je těžce proněmeckej. I kdyby ten Golf byl celej hliněnej (to je jen náhražkový adjektivum, který má připodobnit borvu), furt je lepší než pozlacenej Japonec. Top Gear je aspoň zábavnej, Carauto (děsivá přesmyčka) bylo ze začátku osvěžením, dnes je to furt dokola to samý. A taky nejsem magor, abych jezdil pravý úhly 150 powerslidem. Ale komu jde o věcný info, ten koupí Automobil Revue (taktika více malejch fotek je taky docela fajn). Holt jen ty zpoždění informací, ty jsou špatný. Kdyby AR vycházela aspoň jednou za dva tejdny, tak bych i do předplatnýho do ciziny prachy vrazil. I když AR bejvala lepší.
[46]
9. 6. 2007 v 14:30Úžasné!!!
Perfektný záver!!!
Ale vôbec to bolo celé dokonalé!!!!To ani nemôže byť pravda, že niekto napáše takúto krásu.Dokonalé skôr by tam mohlo toho byť ešte viac!!!!!DOKONALÉ!!!!!!!!!!!!!!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.