• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > sleeper.blog.auto.cz  > Statistiky registrací českého trhu aneb Kam sakra s nimi?

  • Statistiky registrací českého trhu aneb Kam sakra s nimi?

    Glosy, postřehy, komentáře Publikováno: 14. 12. 2009

    Tenhle svůj příspěvek hodlám pojmout tak trochu oficiálně a tak trochu neoficiálně. To, že pro auto.cz už od června 2008 připravuji statistiky registrací nových aut na českém trhu (kromě jiného), asi většina z vás ví. Omlouvám se tímto za chyby, kterých jsem si vědom, ovšem články také procházejí redakční úpravou. Ale znáte to: tu a tam se člověk upíše, takže se vloudí 207 do miniaut a S-Max do středních MPV, sem tam nesedí nějaký číslený údaj nebo prostě zůstane v článku předchozí měsíc, to je klasika.

    Tyhle věci ale nejsou to jediné, co mám na srdci. Všichni víme, že výrobci si vymýšlejí stále nové a nové kategorie aut, samozřejmě, hlavní roli hraje marketing. No jo, ale…. co když automobilka postaví něco, co vypadá jako zvýšený hatchback, udělá se z toho další oplastovaná verze s pohonem 4×4 a když se vezme výchozí varianta a naroubuje se k ní záď, vznikne navíc sedan? Kromě toho délka hatchbacku se pohybuje někde mezi 4,10 m a 4,20 m? Určitě víte, které auto mám na mysli – ano, správně, Suzuki SX4.

    SDA jej řadí do nižší střední a já to tak nechal. Ovšem, je to správně? Dobrá, na malá auta možná trochu větší, ale rozvor má menší než Clio 3. Takže malé auto? Trochu vysoké… ne? Ale MPV to není. SUV taky ne, když se vyrábí sedan….?

    Takových aut je ve statistikách více. Třeba Logan MCV. Kombi nižší střední třídy, řazené ovšem mezi střední MPV. Proč? Jezevčík není MPV, ale… kombi taky ne. Má auto nižší střední rozvor 2,9 m, výšku přes 1,6 m a vejde se do něj sedm lidí?

    Kia Soul a Toyota Urban Cruiser. Crossovery, Ale zároveň malá auta. Mimochdem, UC je řazen oficiálně do nižší střední, což je s odpuštěním kardinální kravina. V mnalých vozech je mu na auto.cz určitě lépe.

    Další věc: velká MPV. Patří tam luxusní dodávky typu Multivan, Viano nebo Tourneo? A co Tourneo Connect do středních? Hmmm, když SDA pytlíkuje Transity a Transity Connect do jednoho modelu, jen Tourneo a Tourneo Connect je zvlášť?

    Mini…. Mini je prostě mini. Tak co dělá v malých vozech? Jasně. základní cena je na hony vzálená Sparrku a Pandě, ale i pětistovce. Ale auto má 3,62 m. Jasné miniauto. Ale, je miniauto třeba takový Swift, když je kratší než Splash? A co Fox, který už kariéru u nás poněkud neslavně ukončil. Řadili jsme ho mezi miniauta, ale SDA mezi malá – taky má přes 3,8 m.

    A ještě jedna věc: je možné považovat kupé a lupé-kabriolety, odvozené od sériové produkce, za sportovní vozy? Pak tzo dopadá tak, že ve střední třídě máme Audi A5 (Sportback) a ve sportovních autech Audi A5 (kupé) a Audi A5 Cabrio. Pěkný hokej… To samé je pochopitelně u cécéček, ať už se jedná o Focus, Mégane, 207, či 308, nemluvě o Lexusu IS. A třešnička na dortu – ve sportovních vozech se taky objevila Panamera. Což o to, dá se považovat za supersport, ale má, ehm, nějak moc dveří. Takže kam s ní. Do luxusních?

    Z výše napsaného vyplývá toto:

    Navrhované změny v tabulkách registrací od ledna 2010:
    1 ) přeřadit SUZUKI SX4 a FIAT SEDICI z nižší střední do malých vozů
    2 ) DACIA LOGAN MCV – ze středních MPV do nižší střední
    3 ) FORD TOURNEO CONNECT – vyhodit ze středních MPV do dodávek (jednou za půl roku)
    4 ) MINI do mini :o)
    5 ) FOX – do malých – tam už je to celkem jedno, protože se u nás zřejmě žádný nový Fox neobjeví
    6) SUBARU JUSTY – z malých do mini – nová generace má 3,6 m
    7 ) NISSAN NOTE – z nižší střední do malých MPV
    8 ) PORSCHE PANAMERA – ze sportovních do luxusních
    9 ) MULTIVAN, VIANO a TOURNEO – vyhodit z velkých MPV a sloučit s výchozími dodávkami
    10 ) SPORTOVNÍ VOZY, ODVOZENÉ OD VELKOSÉRIOVÝCH MODELŮ – sloučit s výchozími modely

    Těším se na Vaše názory. Jen dodávám, že slučování typu LOGAN/SANDERO, CLIO/THALIA, IBIZA/CORDOBA nebo dokonce 206/207, které praktikují kolegové ze Světa motorů, zavádět nebudu. Zrovna tak MEGANE/FLUENCE (až se Fluence objeví) nebo JAZZ/CITY nikoliv. Jedna sporná věc tu ovšem je: PEUGEOT 3008 A 5008. Sloučit či nikoliv?

Caterham CSR 200 – Trysková sedma

6 Responses to Statistiky registrací českého trhu aneb Kam sakra s nimi?

  • [1]

    14. 12. 2009 v 10:28prekladys

    foto prekladys

    snad s trochou nadsázky by se chtělo říci – přenechme to evropské unii. tvůj problém řeší všechny národní statistiky. navíc jedno a totéž auto na pomyslném pomezí najdeš často v různých zemích v různých kategoriích. řešení: jediná správná statistika schválená pro celou unii jediným orgánem na základě doporučení národních komisí, které budou voleny národními parlamenty z vybraných a doporučených odborníků… bez diskuze a natvrdo. jo, obávám se, že to tak bude

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    14. 12. 2009 v 10:55kuko

    nejdřív velké poděkování za tvojí každoměsíční práci se surovými daty, ze kterých vytvoříš pak „normální“ tabulky (a následně další kolega menšími úpravwami i ty správwné tabulky 🙂 )

    S navrhovanými změnami souhlasím, až na SX4, tu bych nechal v nižší střední. Je to sice takový kočkopes, ale vnitřními rozměry, motorizacemi, cenou a pod. mi víc sedí v kompaktech než v subkompaktech.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    14. 12. 2009 v 11:02Sleeper

    kukino: u té SX4 jsem na vážkách, ovšem Octavia je taky v nižší střední včetně Touru (tedy u nás, SDA ji má ve střední :o), a ten jak známo na Clio III ztrácí v rozvoru zhruba 6 cm… Tuším že i Slováci mají SX4 v nižší střední.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    14. 12. 2009 v 11:02Sleeper

    prekladys: děsíš mě….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    14. 12. 2009 v 12:49kuko

    [3]

    Sleeper – chápu, asi neexistuje univerzální faktor, který by byl určující. Rozvor je sice celkem objektivní, ale přesně jak píšeš, v některých případech prostě i ten je na problém krátký. Já bych se pak skutečně snažil dívat na auto jako na celek (motory, výbava, prostor, ceny). Proto mi tak SX4 líp pasuje do nižší střední (i když není úplně plnohodnotná, nebo spíš ortodoxní). Stejně jako třeba Delta – tady jsem víc na vážkách než se Suzuki. Technicky mě to víc táhne jí dát do střední, když ale na ní koukám, vidím velký kompakt… zlaté časy když byl jen sedan a kombi 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    14. 12. 2009 v 14:25Sleeper

    Deltu jsem nechal ve střední – přece jen prodloužená platforma Brava s rozvorem 2,7 m dělá své. Navíc hatchbacky nižší střední nemají 4,5 m (Lancer Sportback je přece jen trochu netradiční…). To samé je u Liney, mohla by být v malých vozech, konstrukčně přece vychází z Grande Punta, ale je opět trochu natažená…. Měl jsem podobný problém i s MiTem (délka 4,10 m), ale to má jasný podvozek z Punta a navíc jsem ho nechtěl pytlíkovat se 147, takže je v malých.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

sleeper.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červenec 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Únor 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20081 Příspěvek
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Duben 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20073 Posts
  • Srpen 20071 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Příspěvek
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20076 Posts
  • Únor 20072 Posts
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura