-
Koho chleba jíš…
…toho píseň zpívej, říká známé přísloví. O redakci Světa motorů to platí několikanásobně, ať si říká pan šéfredaktor, co si říká. Případem, který doslova bije do očí, je test nového Jeepu Wrangler v aktuálním čísle. Úvod bezvadně napsaný, to bych od pana magistra opravdu nečekal…. Jenže… v článku je možno se také dočíst, že „nový Wrangler je poháněn turbodieselem italské firmy VW Motori“. Nepatrný překlep, že…. No, jak pro koho. Žijeme v době počítačové, takže nečekám, že by pan Běhal psal svůj článek rukou. Možná to byl záměr, nebo má tento pán hlavu plnou koncernu a jiná auta pro něj neexistují…. Asi spíš. Nevím nic o tom, že by italskou firmu VM Motori (tak to má být, pane Běhale, správně) převzal vlkohradský koncern.
Můžete nadále balamutit čtenářstvo tím, že nenadržujete koncernu (pardon, Škoda Praktik skončila v testu dodávek, světe div se, poslední!), po tomhle výkonu Vám to nežeru ani bez navijáku, ani s ním….
P.S. Pánovi, který napsal do redakce pochlebující dopis, ve kterém redakci sděloval, že „parta kolem Ondřeje Běhala pozvedla časopis na současnou úroveň“, doporučuji dobrovolně nastoupit psychiatrickou léčbu v nejbližším zařízení k tomuto určeném. Čtu ho také zhruba pětadvacet let jako Vy, ale ničeho podobného jsem si nevšiml, za poslední čtyři roky má časopis tendenci spíše opačnou…. Inu, co člověk, to názor….
Daimler Motorkutsche (1886) – Benzínový kočár PitStop – VC Kanady 2007
25 Responses to Koho chleba jíš…
[1]
28. 6. 2007 v 15:12DanielDesign
Ale čo človek to iný názor?!Je to tak!Ten časopis ide dole vodou!Ale spádom(väčším!)Niagarských vodopádov!
Aha Behal je veľký big Mgr.!!!Tak preto tie jeho kid(naj)pery!
A WRANGLER má motor od Talianov?To je ako pravda?!
[2]
28. 6. 2007 v 15:28PavelK
No je to asi tak tři roky nazpět, co jsem panu Běhalovi telefonicky vysvětloval, že profilové číslo pneumatiky xxx/45/xx neznamená, že je ráfek 4,5 cm nad asfaltem, jak tehdy vášnivě psal u testu Leonu. Nevěřil mi, místností byl slyšet šum kolegů a dlouze jsem ho musel přesvědčovat o skutečnosti. Myslím, že mi stejně nevěřil. Od té doby SM pro mě neexistuje, navíc nádech bulvárnosti ve stylu ženských časopisů „Rytmus života“ apod. mi dlouho pil krev.
[3]
28. 6. 2007 v 15:36Sleeper
Musel jsem si zase rýpnout…. Tohle mě zvedlo ze židle…. S výsledkovým servisem mě taky štvou, vůbec se třeba nevěnují motokrosu…. Kde jsou časy žlutých stránek, kde vycházel kompletní výsledkový servis včetně akutálního pořadí, a to například i mistrovství republiky v motokárách!? (I když jistý pan Vladimír Dolejš si do nich už tehdy vymýšlel perly typu Peugeotu 306 WRC :o))
[4]
28. 6. 2007 v 16:21DanielDesign
2:Ako šéfredaktor nemôže vedieť také veci?Že sa nehambí!!!:-////Ale aspoň to dokazuje, že Mgr. tu nemá čo hľadať!
Kedysi veľmi dávno testovali v AS CITROEN C4. Ten tupohlavec čo (B)behal(Mr. Běhal) povedal, že zatváranie dverý je ako v starom aute. Niečo takéto HOVORIL!A rozplýval sa nad tým a rozplýval!A potom zase že guma pred sklom na dverách pre prvý rad je zle urobená a ostrá! Blbosti! Odvtedi si pamätám ako jedného tupého blbca.:-///
[5]
28. 6. 2007 v 19:05DanielDesign
Ešte niečo: to, že by bol poháňaný ešte neznamená, že je musel aj prevziť!!!:-)
[6]
28. 6. 2007 v 19:07DanielDesign
Ešte niečo: No a?!Čo keď napísal?Možno tým myslel, že ju pozvedla na súčasnú, ale strašnú úroveň!>:-[]
[7]
29. 6. 2007 v 8:09pierro
Danieli, ty se proboha zdrž komentářů… Pokud bys dokázal napsat alespoň zlomek toho co pánové Běhal s Dolejšem, máš u mě flašku osmnáctileté Balantýnky. Anebo vlastně raději velké balení Kofoly. Tobě je vlastně 12, co ty kluku jeden??….:o)) Jinak k úrovni SM – bohužel opravdu není valná. Pochlebování koncernu je jinak běžnou záležitostí prakticky všech u nás (i na Slovensku) vycházejících motoristických periodik. Výjimkou jsou snad jen Carauto, TopGear a snad Speed. Jinak Sleepere, nejsi snad až příliš tvrdý ve své kritice?? Mýlit se je přece lidské. Ostatně ten turbodiesel od VW (pokud by se jednalo o třílitr) by rozhodně byl o něčem úplně jiném, než pohonná jednotka od VM Motori…
[8]
29. 6. 2007 v 9:01Sleeper
Pierro: Nevím proč bych měl být příliš tvrdý, prostě mi tyhle bludy lezou na nervy…. Třílitrový TDI asi není špatný motor, jenže k ortodoxnímu terénnímu autu se prostě hodí projevem trochu neurvalé srdce, což dvouapůllitr VM je…. (než zastaví výrobu kvůli emisím a nadměrnéí hlučnosti, nebo motor prostě upraví….)
[9]
29. 6. 2007 v 9:13pierro
No pak se ti docela divím, proč vlastně Svět motorů odebíráš. Jeho úroveň není valní už delší dobu. Já osobně si pravidelně kupuji Carauto a AutoTip. Je zajímavé tyto dva časopisy srovnat a srovnat i testy stejných aut, které vychází v každém periodiku jinak…:o) Svět motorů si koupím pouze čas od času, vesměs číslo, ve kterém vyjde nějaký výrazně zajímavý článek (např. podrobný článek o nové Fabii). Kupovával jsem si i AutoTip, ale za dnešních 70 Kč je poněkud drahý a poslední dobou ani ne moc zajímavý. A k těm motorům – čím se zabývá vlastně firma VM Motori?? Výrobou agregátů pro dodávky a náklaďáky?? Jinak si myslím že právě nové emisní předpisy by mohly tomuto motoru v Jeepu zajistit velice krátký život na celé řadě trhů a to včetně amerických (Kalifornie)….
[10]
29. 6. 2007 v 10:54novák
Vidíte, pánové, já nekupuju časopisy žádné, nijak se nenervuju že moje značka která je samozřejmě nejlepší na světě nevyhrála nějaký naprosto pofiderní srovnávací test podle kolikrát uhozených kritériií a tak podobně.
Mgr. Běhal je člověk, který má střední ekonomku a novinářskou nástavbu, na druhou stranu fatální neznalosti třeba z fyziky má drtivá většina motoristických novinářů a nezdá se mi že SM nějak dramaticky vybočuje. Je to dáno tím, že lidi co mají ing. v oboru a nějakou tu praxi asi těžko budou psát fundované články do polobulváru či bulváru. Takže tam píšou povětšinou lidi z maturou a navyklí kolikrát na naprosto nenáročné prostředí nějaké průmky (dneska, né před 20ti lety-to byla jiná doba) a ze sebe těžko vydojí něco objevného – srovnejte to s jinými populárně-naučnými časáky, kde jsou ty nároky na odbornost povětšinou daleko větší a taky je to na jejich úrovni vidět.
A taky si uvědomte, že většinu motočasopisů kupujou primárně nemajetní jedinci spíše mladšího věku aby si prohlídli auta a motorky na který nemaj a pak se mezi sebou idiotsky hádali jestli je lepší BMW a nebo Mercedes a na tyhle lidi tyhle časáky primárně cílí. Svět motorů nedělá nic jiného než léta Auto Tip, kde je dominatním odběratelem klučík s uhrama na bradě, který nad novým číslem ejakuluje nad posledním modelem Nissanu Patrol či Porsche Carrera (ty vole Franto, to je kára !!!). Carauto jsme viděl jen jednou a přislo mi to jako úplně stejná srágora. A když to ta vezmu, tak vlastně neznám motočasopis, který by měl nějakou úroveň (myšleno, dovedel bych se tam něco kloudného o technice aut a nebylo to plné všelijakých nesmyslů či balastu), snad donedávna AR.
[11]
29. 6. 2007 v 14:00Beersheva
Nováku, asi nezapadám do tvé šablony, ale nadšenci do aut, ať jezdí bmw nebo mhd si proste budou tyhle casaky kupovat, at se deje co se deje. Mas trochu sablonovity videni sveta. Jinak k urovni SM – sla dolu s tim, jak to vydavaji kazdy tyden, tak vetsina obsahu je junk. AutoTip ma snazsi praci, prebere vetsinu testu z AutoBildu. Nejlepsi, suverenne, casopis na auta je nemecky Auto Motor und Sport – skvele po svech strankach, casaky jako TopGear a Speed jsou bud cirkus nebo PR, u nas ma technickou uroven jeste AutoMobil.
[12]
29. 6. 2007 v 16:43DanielDesign
7:Čo ti na mne vadí?
[13]
29. 6. 2007 v 16:44Ricardo
Taky se divim, ze ten Svet motoru jeste kupujes… Uz jsem ho nevidel hodne dlouho, ale jak uz tady nekolikrat padlo – je to bulvar, aspon podle prebalu a ten imho ma prodavat. Takze asi z nostalgie… ale pravda je takova ze vsechny tyto ‚odborne‘ casopisy stoji za zlamanou gresli. cas od casu prolistuju AutoTip a nestacim se divit. Krome faktickych chyb, ktere obcas odhalim prectenim par odstavcu, se nestacim divit neschopnosti prevest prekladane clanky na nase podminky – proste to prelozi a konec. To ze se takova vybava u nas napriklad nenabizi nebo se jmenuje jinak neresi… Myslim ze jedinou kvalifikaci motoristickeho novinare je absolvovani prekladatelskeho kurzu pripadne kurzu psani. Aspon to tak casto vypada.
V podstate jedine dva dobre casopisy (z tech masovych) jsou Carauto a TopGear. Taky nejsou bez chyby, ale urcite jsou psane zajimavejism stylem a nejsou tak odflaknute. Navic si nanic nehraji – hlavne ten TopGear proste bulvar je. Ale bulvar na urovni.
[14]
29. 6. 2007 v 16:47Hany
„nováku“ ty jsi čůr*k…
[15]
29. 6. 2007 v 17:18novák
„V podstate jedine dva dobre casopisy (z tech masovych) jsou Carauto a TopGear.“
Souhlas – pro 14ti leté hošíky co s časákem v ruce masturbují nad obrázkem Ferrari je to ideální. Ještě jste zapomněl na Speed. Nic z toho bych nekoupil ani omylem, párkrát jsem to proslistoval a bohatě mi to stačilo.
PS: Já považuju za dobrý časák tem co rozumitelně a přehledně vysvětlí technickou podstatu věci, místo řady keců udělá pár skutečně seriozních a hlavně srovnatelných měření a píšou do něj vzdělaný lidi mající potuchy o technické ale i třeba obchodní podstatě věci. Svého času to byl u nás třeba AR.
[16]
29. 6. 2007 v 17:31novák
„Mas trochu sablonovity videni sveta.“
Z mé strany jde o zjednudušení – to uznávám, realita je jistě barvitější.
Akorát se snažím naznačit, že pád SM není jen výsledek působení pana Běhala a jeho nohsledů, ale taky že se mění sociální složení POTENCIÁLNÍHO čtenářstva a vydavatel na to nějak reaguje. U Auto Tipu tenhle pád není vidět, protože nebylo moc kam padat.
[17]
29. 6. 2007 v 18:17DanielDesign
Ale AUTOMOBIL je najlepší!To musíte uznať!!!:-)))
[18]
29. 6. 2007 v 22:31Ricardo
Novaku tak to promin, ale asi jsi mimo… Speed je o tom co pises, ale Carauto pise o beznych autech. A taky v testech provadi vlastni mereni – zrychleni, brzdna draha, akcelerace atd. Priznavam ze cesky TopGear jsem jeste nevidel ale mam par anglickych vytisku a o teto kvalite si muzou vsechny casopisy nechat zdat. Samozrejme porad mluvim o tech bezne dostupnych na kazdem stanku. Jsou pak i casopisy co vychazi malym nakladem, treba o veteranech a to je zase jiny level. Ale taky jina cena a v trafice je nekoupis.
Jinak technicka podtsta veci se dneska moc neresi – vitej v 21. stoleti 😉
[19]
30. 6. 2007 v 10:45patrik
Pardon pánové, jen jsem si sem zaskočil kvůli tématu. Nováku, představ si, že mi opravdu dávno není 14, své ejakulace mám pod kontrolou a všelijaké ty tištěné žurnály si kupuju porůznu pro doplnění informací, kterých jsou tuny na webu. A dokonce i ten sadomaso SM, pokud je tam článek o nějakém modelu, který mě zajímá – protože přísloví o slepém kuřeti funguje pořád. SM se mi nesmazatelně zapsal do paměti během běhalovské éry vícekrát, naposledy č.21/07 opravdu nepřekonatelným srovnávacím testem Kia cee’d 1,4 vs. Fabia II 1,6, který byl kromě výchozí nesmyslné premisy a německého pochlebnictví navíc ozdobený věcnými chybami, podobnými tomu roztomilému překecu o Jeepu. – Sleepere, díky za možnost návštěvy, měj se krásně a vy ostatní taky.
[20]
30. 6. 2007 v 20:16Ricardo
Patriku, to je kvalitni prispevek! Novak, DanielDesign a podobni se maji co ucit
[21]
30. 6. 2007 v 23:16Benz
Osobně kupuji jen Carauto, vychází týdně a je velmi kvalitní. Občas si pro pobavení koupím Top Gear, a když je nějaký zajímavý test (např. Enzo s Veyronem atp.) tak i Speed.
Dřív jsem kupoval AutoHit, který, přestože byl opravdu hrozný, jsem kupoval tři roky… Když si zpětně prohlédnu nějaké číslo Autohitu, většinou usnu. O ostatních časopisech mám špatné mínění (nevím proč), tak si je v trafice ani neprohlédnu.
[22]
1. 7. 2007 v 4:20olda
Vazeni, na tema ktery „auto-motomag“ je nejlepsi. SM svou naplni pokracuje v tom, co „jelo“ v 60’tych letech a urcite uspokojuje urcitou vrstvu ctenaru. Dalsi jmenovane casopisy se snazi oslovit ctenare kazdy trochu jinak a kazdy se svymi klady i nedostatky. Zadny z nich ale neni vylozene spatny. A jeste abych se trochu zastal SM; delat casopis, ktery vychazi kazdy tyden je opravdu makacka.
[23]
1. 7. 2007 v 13:34Sleeper
Proč kupuju Svět motorů? Za a) z nostalgie a za b) proto, abych se pobavil :o) Carauta, Speedy a TopGeary mi vadí v tom, že donekonečna testují 911ky, Veyrony, Murcielaga atakdále a to se o Carautu alias Autocaru tvrdilo, že bude testovat i „normální“ auta, aby se lišil od Speedu. Občas mi nějaké číslo nechával kamarád, ale podle mého názoru byl asi nejlepší speciál „100 nejlepších testů Autocaru….“. Jo, testík Austinu Seven nebo éčkového Jaga není v časopisech každý den… Rád se k tomuhle číslu vracím. Automobil Revue jsem nečetl už asi dva roky, nevím, jak na tom jsou…. Tak…. dám ještě cigárko a jdu omrknout, kdože nám v té Francii vyhraje… :o)
[24]
1. 7. 2007 v 16:30DanielDesign
A NAJLEPŠI JE AUTOMOBIL!!!!!!!!!!!A Basta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
[25]
5. 7. 2007 v 19:03Gold
Motoristické časopisy jsou dnes téměř všechny o jednom. A to svezli jsme se s …, zajezdili jsme si s…, a podobně. Tady vycházel jediný kloudný časopis a to byl Automobil. Tenkrát. Časopis by měl doplňovat vzdělání. Mělo by se to tam hemžit výkonostními diagramy, grafy, průřezama agregátů, hodnotami, prostě z části i odbornýma věcma. Ruku na srdce, kde je dnes k tomuto přístup. Jediný solidní časopis, který v poslední době rozčeřil tuto vodu je AutoDiesel. Jenomže tam píší jen o těch dieselech. Kupuji si vždy některý z motoriskýckých časopisů, které si prohlédnu v dobře zásobené prodejně, kde mi to známost umožní. Je to příšerná bída. SM dostávám k přečtení komplet zpětně. Nic úchvatného to není. Ono to vlastně není ani zde na těchto, případně jiných motoristických www stránkách. Všichni jenom testují drahé diesely a drahá auta, kterých se v této republice početně prodají ročně jenom desítky kusů. Podívejte se na http://www.periskop.cz. Zeptám se: víte třeba jak vypadá konstrukce hydroštelu, jaká jsou dnes v motorech olejová čerpadla, průběh výkonu, krouťáku, specifická spotřeba u danného modelu ve vazbě na otáčky? Kde se vlastně co vyrábí? Že kousek od vás stojí fabrika, která lisuje sady plechových dílů pro různé automobilky, které z těchto dílů svařují kastle.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.