-
PitStop – VC Austrálie 2007
Tak jsme se dočkali… Po zimní přestávce se opět rozběhl kolotoč disciplíny, které se ne neprávem přezdívá Královna automobilového sportu… Jak se zdá, předsezónní prognózy se naplnily beze zbytku… Vpředu Ferrari, za ním McLaren. BMW Sauber mile překvapil, i když jejich rychlost nasvědčovaly už testy… Bohužel se spolehlivostí je letošní auto trochu na štíru… Robertova převodovka se odporoučela do věčných lovišť… Nebo to byla jen tmavá skvrnka a německo-švýcarský tým má letos našlápnuto hodně vysoko?
Zpět na pódium. Kimiho vítězství není žádným překvapením. Maranellští i přes zemětřesení v základní sestavě postavili výborné auto a Iceman má konečně šanci dokázat to, co se mu ve stříbrných barvách nepovedlo… Škarohlídi se dívali na přestup Fernanda Alonsa skepticky, i on sám si ho chtěl rozmyslet… Jak je vidět, zas tolik neprodělal… Druhé místo je pro začátek velice slušné… Lewis Hamilton. Při pohledu na jeho tvář jsem si uvědomil, jak čas letí a nedá se zastavit… Když jsem začal zatím nesměle sledovat F1, nebyl třetí muž letošní „klokaní“ Velké ceny ještě na světě… Poprvé jsem o něm četl, když nad ním převzal patronát Ron Dennis. To bylo malému klučinovi nějakých devět let a jezdil motokáry. Od té doby trochu vyrostl. Hned při svém debutu v nejvyšší kategorii se svezl v čele… Ne, na vítězství to nebylo, a je to možná dobře… Znáte to, první vyhrání…. Husarský kousek Giancarla Baghettiho z Francie 1961 hned tak někdo nezopakuje, nejblíž k němu měl před jedenácti lety Jacques Villeneuve… Ale i přesto, bravo, Lewisi!
Pád Renaultu asi čekal každý. Tedy, pád… dejme tomu, že ústup. Fisichellova pátá příčka je asi v současné chvíli maximem. Heikki kroužil po trati stylem „střídavě oblačno“. Rychle, ale až příliš často chyboval…
Williams mě potěšil… Před rokem byl Nico Rosberg opěvován, když coby debutant zajel v bahrajnské poušti nejrychlejší kolo… ale pak přišla mizérie. Jak je vidět, modrobílý tým z Grove se dere zpět na pozice, které mu dlouhá léta patřily… Pomaličku, ale jistě…
Toyota. Tovární auto bylo sice poraženo willíkem se stejným motorem, ale i tak, Ralfův bodík má v tuto chvíli cenu zlata. Červenobílí jsou na tom pořád mnohem mnohem lépe, než „zeměkoulová“ Honda. Stačí si vzpomenout, co dokázaly japonské přeplňované patnáctistovky ve williamsech a mclarenech před dvěma desítkami let… A teď? Výkon RA107 nemohu označit jinak, než jako tragédii… Pozice zametače závodního pole je pro Japonce velmi nedůstojná. Bohužel.
Ze zbytku světa snad jen…. Red Bull. Tentokrát „dal křídla“ svému pilotovi… Přijde mi, že Davidovi se léty horší zrak a zatemňuje mozek. Letecká vložka po školácké chybě druhého nejzkušenějšího jezdce současného pole? Tu si opravdu D.C. za rámeček dát nemůže…
Pořád mi v mém stručném přehledu jedno jméno chybí… Felipe Massa. Nepovedená kvalifikace, technické problémy… vcelku logicky tedy došlo k výměně motoru. Vhodně zvolená strategie a šesté místo v cíli. Za předpokladu, že Vám hvězdy nejsou nakloněny, můžete dělat cokoliv a snažit se o co nejlepší výsledek. Felipe udělal přesně tohle a šesté místo za Giancarlem je v mých očích více, než Kimiho vítězství.
Ferrari má před ostatními náskok, to je zřejmé. Jen doufám, že se tenhle ročník nezmění v „rudou nudu“, jako tomu bylo v letech 2002 a 2004. Už má vzpínající se koník vymyšlenou strategii, až budou bojovat o titul jen jeho jezdci? Nechá je bojovat mezi sebou? Pokud ano, tak je to jedině dobře…
Ale znáte to, dva se perou….a třetí se může na konci roku smát. Historie se opakovala už mockrát…P.S. Panu Horákovi doporučuji, ať svých historických výletů raději zanechá. Tak například: posledním nováčkem v McLarenu nebyl „nadějný“ Michael Andretti, ale Jan Magnussen o dva roky později, tedy v pětadevadesátém roce. I když jel jen jeden závod, VC Pacifiku v japonské Aidě. A kdypak se naposled objevil v závodě monopost bez reklam? Není to zas tak dávno. Na Monze 2001 jely Ferrari bez jediného sponzorského loga a s černým nosem, aby uctily památku obětí jisté nešťastné události zpoza Velké louže. Abych jen nekritizoval, údaj o tom, že dosáhnout pole polition při prvním startu s Ferrari se podařilo naposledy Fangiovi, byl zajímavý a pokud se nepletu, tak i pravdivý.
Neznalost neomlouvá… Serpollet Type H (1903) – Plnou parou vpřed!
4 Responses to PitStop – VC Austrálie 2007
[1]
18. 3. 2007 v 15:05sauron_2
Kimi se hezky předvedl:-). Felipe by dojel ještě líp, ale zdrožovaly ho pomalejší vozy, i když na start z poslední pozice pěkné 6.místo, on si to příští závod vynahradí.
Líbil se mi komentář Horáka, když řekl že pro nezdar v závodě bude muset Red Bull prodat tento měsíc víc plechovek;-)
[2]
18. 3. 2007 v 18:20mobidius
Krásný závod.Jsem fanda Ferrrari,a tak jsem velmi spokojen.I mecleren ukázal,že má dobrý vůz i jezdce(L.H)škoda jen poláka Kubici,že musel odstoupit pro poruchu.To co udělal D.C. bylo neomluvitelné a dokonce při spomalenem záběru nechybělo mnoho a mohlo dojít k tragédii!Už se těším na další závody!
[3]
19. 3. 2007 v 9:08Fantomas
Komentáře na Nově bych rozhodně nekritizoval, jsou fajn a pro ty co se jim to nelibí, doporučuji si vzpomenout na Jirku Nikodýma.
[4]
19. 3. 2007 v 9:33Sleeper
Fantomasi: oproti pánům Nikodýmovi, Pecháčkovi, Minaříkovi, o panu redaktorovi ČR Janu Říhovi nemluvě, je komentář slušný, ovšem Mr. Horák se bohužel nevyvyaroval těhle chyb… měl by se na přenosy lépe připravovat.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.