-
Její Veličenstvo Fabia Druhá
Tak… veškeré spekulace, špionážní fotky a dohady smetl čas. Máme ji tu. Už víme, jak vypadá a známe její rozměry, motorizaci a výbavy… Chce se mi plakat. Tohle že jezdilo zamaskované? Tahle nafouklá kopie Swiftu a částečně i Mini? Je sice hezké, že se mi média snaží nacpat do hlavy, že Fabia druhé generace NENÍ KOPIÍ SWIFTU, neboť když byl zadán prvotní vývoj a nakresleny první skici, Swift ještě nejezdil…. Ale… vážení páni rádobynovináři, byla tu studie Concept S. Samozřejmě, ne od Škodovky, ale od Suzuki. Pro osvěžení paměti všem, kteří již zapomněli: http://www.supercars.net/cars/2178.html. Díváte se na ten letopočet? Ano, rok 2002. Pařížský autosalón Léta Páně 2002. A teď na rovinu: vývoj nového auta trvá dnes díky technice tři a když už je hodně pomalý, tak čtyři roky. Samozřejmě, český novinář, píšící do českého (čti německým kapitálem vlastněného) motoristického periodika nenapíše pravdu o tom, že naše zlatá česká (čti Němci vlastněná) automobilka vyrobila prachsprostou kopii…. A hodlá jí nabízet na trhu dalších sedm, osm let. Samozřejmě, že se bude prodávat, vždyť je to ČESKÉ auto. Tak dobrá… vyrábí se v Čechách. V Mladé Boleslavi. Šéfem představenstva automobilky je… Němec. Na postu šéfdesignéra se střídají… Němci s Belgičany. Motory? Pche… Tříválcové haťapky. Tři válce? Co to je? OK. Byla tu DKW. Z ní vycházely motory prvních Saabů. A Wartburgy. Dobrá… škodovácká haťapka je čtyřtakt, narozdíl od jmenovaných…. ale proč? Píšeme rok 2007… Proč tři válce se zvukem šicího stroje? A TDI…. magická zkratka. Vývoj vznětových motorů se vstřikováním čerpadlo-tryska Volkswagen zastavil. Slepá ulička, sami to přiznali… Tak se ptám proč? Jak vyvinou ve Wolfsburgu nový motor? Jednoduše. Vezmou osvědčené 1,9 TDI a uberou jeden válec. Máme tu tříválec s objemem 1422 centimetrů krychlových. Teď trocha matematiky. Ano, počítáte správně, 1896 : 4 = 474. Vynásobte třemi. Vyjde vám…1422. To není vtip. Takhle ve městě, postaveném na popud jistého říšského kancléře, vyvíjejí nové motory.
Vraťme se z Vlčího hradu zpět do středních Čech. Co jí říkáte? Markantní nárůst vnějších rozměrů se nekoná. Pořád má pod čtyři metry. Rozvor? Nové Clio má o 11 centimetrů víc… Ano, Fabii zůstal rozvor 246 centíků. Stejný, jako měla Fabia První. Před takřka osmi lety. Šířka? O čtyři milimetry… menší. Ano, menší. Výška? Naopak… Budete mít možná víc místa na hlavu… i když pochybuji, budete také sedět výš. Přístrojovka? Tu už jsem někde viděl. Její horní část. Dolní je zaplaťbůh trochu jiná, než v Roomsteru, toho si motorističtí novináři taky ještě nestačili všimnout. Otázkou je, zda je to dobře. Šetříš, šetřím, šetříme…. Úspory. Takové, že základní verze Classic nebude mít kryty odkládacích schránek u spolujezdce. Ano, Classic. Na Juniora zapomeňte. Ten asi nebude. Ale jeho pohrobek ano. Bude klasický, jak již vyplývá z názvu. Kryt odkládací schránky měla i One-O-Five. Návrat o více než třicet let zpátky….? Teď si vybavuji i stovku a embéčko… Nebyla náhodou poslední takto „vybavenou“ škodovkou Octavia? Samozřejmě myslím Octavii První. Pod přídomkem Classic bych si představil něco jiného. Trochu chromu. Víc chromu. Malinko retro. Něco ve stylu Lancie. Tohle si nezaslouží pojmenování Classic, proboha! A s bílou střechou, okopírovanou z Mini, jste mě opravdu dostali…. Jenže, humpolácky okopírovanou. Chcete snad tvrdit, že na Mini je to za víc jak půlmeloun taky jen samolepka?
Cadillac Model A (1902-1903) – Na počest zakladatele Aero 500 – Malý vůz pro velké cesty
40 Responses to Její Veličenstvo Fabia Druhá
[1]
29. 1. 2007 v 22:38Alessio
jsem zvědavý na komentáře…velmi zvědavý
[2]
29. 1. 2007 v 23:12Corduroy
trošku tendenční, ale v zásadě velmi pravdivé – FI byla ve své době překvapivě revoluční, FII se dá s přimhouřeným očkem označit za „evoluční“. Jinak se s Vámi, Sleepere v zásadě souhlasím
[3]
29. 1. 2007 v 23:15rexton666
….nevim co napsat….panove…konecne to nekdo rekl!!nic proti Skodovce..taky jezdim ve Felicii ,ale bloger jmenem „sleeper“ konecne napsal nazor na to, jak to doopravdy je!Neni to prvni clovek ktery si te „nahodne“ podoby vsiml ze..viz. novorocni prani jiste reklamni firmy ,ktere bylo otisteno ve Svete Motoru…proc musi mit Fabia a vlastne vsechny koncernove vozy 3valcovy motor?Vsichni moc dobre vi ,ze kdyz se do Fabie natlaci 4 clena rodina tak to auto jede do kopce rychleji kdyz ho vsichni 4 tlaci..a stim 3valcovyt TDIckem je to stejne..auto male ,ktere ma minimalni zakladni vybavu,slaby motor,strohy interier atd..to vsechno s cenovkou minimalne 260 ticis korun..clovek se pta:“za co“?
[4]
30. 1. 2007 v 2:30Godzilka
Tak jsem s tim dal nemalou praci, abych presvedcil ostatni, nebo hlavne i sebe. Nepovedlo se mi to, nezastávám názor, že ty auta jsou si hodne podobná. Nakreslil jsem si hlavní zlomové linie obouvozů a zvýraznil je červeně, aby pořádně vynikli. Nenašel jsem mezi nimi podobnost, ale představím vám aspoň výsledek mé práce….
http://www.vintrich.cz/webdesign/fabia.jpg
http://www.vintrich.cz/webdesign/swift.jpg
http://www.vintrich.cz/webdesign/together.jpg
Jaj, to zas tady bude komentářů, ale co ,za pravdu se člověk zlobí. A ještě k té ceně… Vzhledem k tomu, že když přišla na trh nová Octavia, taky se čekalo 500 000,- a ejlhe, je asi o 5tkč dražší, ale s o hodně vyšší výbavou. Nemyslím si, že tady bude cena nějak extrémně odlišná. A ještě poslední věc, mířenou na ty, kdož si myslí že Škoda jě středočeský Volfsburg. Myslíš, že Land Rover – Range Rover = Ford Explorer? Myslíš, že Mazda 3 = Ford Focus? Nevidím na tom nic špatného, tak sdílejí díly, motory, no a co? Tebe to nějak trápý? Jestli jo, kup si něco jiného a myslíš, že budeš jedinečný? Nebudeš!!! A proč je na tom něco špatnýho, když převzali starý podvozek, jen ho zdokonalili? Byla snad nějaká extrémní revoluční změna v poslední době? Nebyla, tak proč ho měnit? Proč dělat nový? Aby se to vrátilo, museli by prodat 1 000 000 Fabií ročně a to se zatim Škodě nepodaří. Bohužel. A jen tak mimochodem, Clio a 207 mají úplně nový podvozek? Sám nevím, ale pochybuju, ale akorát se to tak nerozmazává v novinách. A myslíš že když sedneš do nové Fabie, projedeš se a řekneš si: „Hmmm, to je starej podvozek, na to kašlu, to nedrží v zatáčkách, skáče to jak koza, těch 8 let na tom je cítit, je to hrozný!“ Myslim, že kdyby ti to někdo neřekl, tak ani nepoznáš, že to je stejný základ. A poslední věc, to už budu stručný, palubovka, supeeeer, je to tak hrozný, že jí použili dvakrát co? Mě to taky štve, ale uplně stejně mě to štve třeba u C30, S40, V50, S80. Na tom snad není něco podobného? Hmmm??? Zamyslete se pánové, nejde se jen ohánět protože to je Škoda, musíte otevřít oči a rozhlédnout se kolem. :-/ Ale já vím, občas to je těžké co?
[5]
30. 1. 2007 v 9:33rexton666
A to je presne ono..stret nazoru:-))))kazdy si holt mysli ze ten jeho je ten nejlepsi:-)))))))nic ve zlym…
[6]
30. 1. 2007 v 9:41Sleeper
Děkuji všem za názory. Po přečtení posledního čísla Světa motorů jsem to už prostě v sobě nemohl udržet….. Pánové (a jedna dáma), pokládající se za motoristické novináře a pracující v (kdysi) prestižním časopise se mi prostě snaží věšet bulíky na nos…. Mimochodem, o vzestupech a pádech tohoto časopisu bude asi můj další blogspot…. Pak se možná vrátím k mé encyklopedické historii, započaté „cililinkem“.
[7]
30. 1. 2007 v 10:25Sleeper
Gidzillko: Land Rovery snad s Explorerem nemají nic společného, nebo se pletu? S těmi přístrojovkami u Volva taky nemáš tak úplně pravdu, podívej se na novou S80… A co se týče přístrojovky Fabia II vs. Roomster – já právě podotýkal ve svém článku, že není úplně strejná, liší se spodní část… V novém SM nás balamutí tím, že jsou úplně stejné, takže na jedné fotce mají přístrojovku základního Roomstera bez odkládacích schránek a myslí si, že to nepoznáme :o)
[8]
30. 1. 2007 v 11:10Godzilka
To Sleeper: me taky na jednu stranu štve že se kolem toho dělá takovej humbuk, že kouknu na Auto.cz a prní 3 novinky jsou ohledně Fábie, ale je to hold takhle no. Jinak Range Rover s Explorerem opravdu nema nic spolecneho, jen Ford vlastní a celkem ovládá Land Rover. Automobilky mezi sebou používají motory, proč by to nedělali? Je to pro ně ekonomičtější. Ale na jednu stranu chápu na co narážíš, narážíš na „pokrokový“ motor 1.2 HTP. Jo, pravda. Mohli si s tim dát práci, udělat třeba litrovej 4 válec a s nějakým časováním ventilů a tak. Měli jsme doma Yarice, pánečku,tam byl motor. Ale snad se můžeme těšit na 1.4 TSI. Ale na druhou stranu, proč nikdo neřekne ani popel na motor 1.2 v Cliu, který má 48kw. A proč nikdo neřekne ani slovo proti totálne nevybavené Opel Corse 1.0 44kw za 249 900,- Mě zas hrozne vadí, když je všechno co je Škoda špatně. Jak jsem psal, neudělali novej podvozek, no a co? Bude to v komfortu a jízní stabilitě nějak vadit? Použili část přístrojovky, no a co? To už je přece normální. Auto extrémně nezvětšili, no a co? Jsou lidi, který nechtě nafounutý bubliny. Vždycky, když napíšete něco extrémně proti, nějaký vyhraněný názor, řekněte si proč asi a proč by to tak neudělali. A na druhou stranu, jak to má konkurence. Vše co dělá Škoda není špatné!!!
[9]
30. 1. 2007 v 11:24Klaudius
Clovece, Sleeper, ked budem velky, tiez budem mat tu odvahu takto proste a jasne napisat co si myslim. Je to hodne vystizne, mne osobne je smutne za casmi, ked skodovaci robili svoje auta sami, sice casto v nemoznych podmienkach ale ta snaha, a invencia boli uplne inde ako dnes pod strohou nemeckou taktovkou.
Celkovo sa mi zda, ze vo VW to pomaly ale iste zacina smrdiet, nieco nie je v poriadku. Nova Fabia evoluciou prvej generacie, Golf6 ma byt iba evoluciou piatej generacie bez zasadnych zmien techniky (pre oba pripady plati tvrdenie „naco menit dobre“) – to vsetko je zda sa iba o peniazoch, uz nevedia kde, na com a na kom by usetrili…
Godzilka: vyznacil si tie linie, ktorymi sa auta od seba jednoznacne lisia, podla coho usudzujes, ze bocny profil, a prelisy pozdlz vozidla a na zadnom cele su urcujuce? Nikto nikdy nepovedal, ze tymto su si tie auta podobne. Hlavne crty podobnosti su v „A“ stlpiku a navaznosti strechy na celne sklo a v „C“ stlpiku, spolu so spodnou liniou okien a jej zlome v zadnych dverach. Vzhladom na to, sa Swift a Fabia na seba podobaju, ich spolocne znaky su v celkocom kontexte velmi vyrazne.
[10]
30. 1. 2007 v 11:32kkk
vse co dela skoda urcite spatne neni…octavie je velice povedene auto a je mozne, ze po tom, co se projedeme ve fabii to budeme tvrdit i o ni. jen ta podoba se swiftem me bije do oci docela dost. to, ze udelali 1.2 HTP byl podle me dobry krok. podivejte se, kolik aut s timto motorem se prodalo…to, ze „neuveze“ 4 clenou rodinu …ten kdo si ji koupil urcite pocital s tim, ze s ni nebude jezdit rally.
[11]
30. 1. 2007 v 11:47GTI
FABIA 2 je dokonalým produktem evropského segmentu Malé vozy. Klasický střih karoserie hatchback s avantgardními prvky, které spolu vytvářejí jak harmonii ploch, tak napětí křivek.
Fabia je obdobným počinem, jakým byla ruka Mistra Bé u BMW… Tedy jde o to, že Fabia posouvá vnímání designu ve svém segmentu. Nejde o žádnou lacině nafouklou žabičku, je to stále poctivý kus auta – konzervativní základ, oživený aktuálními designovými trendy ve velmi osobitém pojetí Škody.
Dnes se Fabii 2 nedokáže stylem postavit ani jeden konkurent. Fabia je vizuálně nejpovedenější produkt segmentu. O kvalitě podvozku netřeba diskutovat, ta byla již u F1 na špici třídy spolu s Polem a poměrně tvrději odladěnou Fiestou.
U motorizací stojí za zmínku zejména nejslabší – povedený tříválec, který uspokojí jak svým výkonem tak svým projevem zejména klidné, asi tedy starší řidiče, těšit se nepochybně můžeme na nadupanou benzínovou 1.4 na kompr/turbu (140, 170 koni?) která rázem Fabii 2 vrhne do světa dokonalých ostrých malých strojů.
Vnitřek můžeme odhadovat z fotografí a z osobních zkušeností z Roomstera. Ergonomie je tedy tradičně výborná a materiály též (jde o dceru VW).
Co najít negativního – zatím absence karosářských variaccí (ale bude na podzim combi a hlavně asi – třídveřáček) absence cca 150 koňové motorizace (určitě do roka bude) a jinak můžeme Fabii 2 jen chválit. A to i za to, že neroste. Jestli chceš větší, kup si Golfa.
[12]
30. 1. 2007 v 12:00Godzilka
GTI: Občas s tebou nesouhlasím, hlavně pokud se jedná o odsuzování inteligence lidí zde na diskusích. Ale nyní ohledně Fabie stebou souhlasím. Clio, Astra,Grande Punto, vsichni chteli mit nejvetsi auto segmetu, tak to hold nafoukli. Jsem v Anglii a potkávám tady už pravidelně novou Astru. Abych řekl pravdy, s tím zadkem ajko kdyby si phrálo malé dítě a ten zadek jakoby stáhno dolů. Nevím jak jinak to vysvětlit, každopádně se miaž tak nelbí. A ještě k t nafouknutosti. Když to udělá Škoda u Octavie na podvozku Golfa, tak je to špatní, je to hnus, špatný jízdní vlastnosti atd atd atd, jen proto, že to vyrobila Škoda. A teď, když ty auta nafoukli všichni nad rozměry podvozků, tak co? Nic, ticho po pěšině a každý si zas brumlá, jak to je super, že to Clio je tak velký. Nevim, nevim. Po zkušenostech známých s Renaulty, Citroeny, Fiaty atd. atd. nevím jestli bych nezůstal u starejch dobrejch němců a každopádně čechů! Škoda může mít generálního ředitele němce, ale je tam dalších 20 000 čechů! A ty teď dostanou pěkně přidáno. Come on Škoda, come on. Ve světě tě uznávájí, líbíš se jim, proč jsi doma tak zatracovaná? Možná mám odpověď, lidi v Čechách jsou žárliví, neradi vidí úspěch někoho jiného, neradi si ale i přiznávají, že se u nás něco dobrého vyrábí. Takže, Škoda forever
[13]
30. 1. 2007 v 13:00Tonda
Vcelku trefne shrnuti dojmu, tenhle clanecek. Jinak pro ty, co trpi zrakovou disfunkci, bude asi nazornejsi tato fotografie, na kterou si muzou malovat sve barevne linky do omrzeni a stejne to nebude nic platne: 😉
http://img183.imageshack.us/img183/3163/fabiavsswift3us.jpg
[14]
30. 1. 2007 v 13:06Alessio
Ano, obě jsou si velmi podobné! Mají oranžovou barvu a kola! Ale vážně: jistá podobnost tam vidět je, inspirace určitě ale kopírování určitě…ne.
[15]
30. 1. 2007 v 13:19Godzilka
Alessio: Přesně tak, kopírování ani náhodou! Podobnost tam je, to je jasné, ale kde není? http://www.tuning.sk/images/news/opel_corsa_pred_premierou_180506/new_opel_corsa_text_1.jpg
http://www.vehiclesfirst.co.uk/images/vehicles/NEW%20CLIO.jpg
No nic chlapy, musim taky někdy do školy. Doufám, že si tady něco počtu až se vrátim. 😀
[16]
30. 1. 2007 v 14:13Sleeper
Godzillko, jo, Corsa je taky holátko. A pokud se nepletu, tak litr, který byl v Corse B, byl taky tříválec. Jak je to teď, si z hlavy nepamatuju. Jenže, Opel má narozdíl od Škodovky se šicími stroji zkušenosti, vyráběl je v devatenáctém století ještě předtím, než koupil Lutzmanna a začal dělat auta :o))
[17]
30. 1. 2007 v 14:28Sleeper
GTI: děkuju za komentář. Co najít na nové Fabii ještě negativního? Zcela jistě málo místa. Jak jsem poznamenal, vnitřní prostor se nezvětšil. A Fabia První na tom nebyl s místem nijak zvlášť dobře. OK, nejsem padesátikilové tintítko… Ale… Když srovnám fabii s jediným autem, které jsem vlastnil, a tím byl Fiat Uno, ač byl bezmála o 40 cm menší bež Fabia (ať už „stará“, nebo „nová“), bylo v něm víc místa! Fabia První byla krokem zpět i oproti Felicii. Vyzkoušel jsem nového swifta. Ač má rozvor 238 cm a délku 3,7 metru, je v něm více místa… (decentně na úkor velikosti zavazadelníku). Někdo umí… a někdo holt kouká. P.S. Golfa 5 bych si nekoupil. První golf, který se mi hrubě nelíbí. Nevím, proč si ho nenechali navrhnout v Itálii, jako „jedničku“ :o)
[18]
30. 1. 2007 v 15:01spokojený
Sleeper, nyní jsi se pěkně odkopal, srovnávat Uno a Fabii :))) Uno, které v crash testu získá sotva -3 hvězdy a jeho interiér vypadá jako vystříhaný a poslepovaný z papundeklu, Fabiíí opravdu předčí ve všech parametrech. Vnímání prostoru je hodně subjektivní záležitost, ale věř, že když sedneš do nové „malé“ FII bude se ti zdát prostorově větší než FI o Unu ani nemluvím. Pro srovnání rozměry FI a prostorného Una, v pořadí Fabia/Uno.
délka 3960/3690
šířka 1646/1560
výška 1451/1425
rozvor 2462/2362
[19]
30. 1. 2007 v 15:37vladi
spokojený: no neviem, ale tiež nemáš celkom pravdu-porovnávať vonkajšie rozmery a tvrdiť niečo o priestrannosti. To Uno je určite menej bezpečné, ale práve preto je priestranný-v moderných autách sú veľmi hrubé dvere a masívne prístrojové dosky. Priestrannosť vnútri moderných áut ostáva zachovaná v porovnaní s menšími, ale staršími autami. Platí to pre všetky triedy vozidiel.
[20]
30. 1. 2007 v 16:36Sleeper
spokojený: zřejmě jsi mě nepochopil. Srovnával jsem prostor v interiéru u obou vozů. Nic jiného. Nesrovnával jsem ani bezpečnost, ani kvalitu „dílenského zpracování“ (tenhle výraz opravdu nemohu vystát). O bezpečnosti se v případě Una samozřejmě nemá cenu bavit, to auto mělo premiéru před 24 lety. O papundelku v interiéru také ne. Jenže… Uno mělo jednu vychytávku, kterou dnešní auta mít právě z bezpečnostních důvodů mít nemohou. A tím myslím odkládací prostory na přístrojové desce. Nemyslím „kaslík“ u spolujezdce. Z Tebou uvedených rozměrů (díky Ti za ně, neměl bych čas je ani najít, jsem v práci a mám tu lítačku) vyplývá, jak se italští konstruktéři geniálně vypořádali s obestavěným prostorem. Známý, který měří 190 cm, si jednou sedl dozadu (podotýkám do třídveřové verze) a s úžasem zjistil, že má více místa na nohy, než ve své octavii „první“ generace. Jinak souhlasím s příspěvkem Vladiho.
[21]
30. 1. 2007 v 16:43FanThomas
Já jen k těm motorům a podobnosti. Opel Corsa měl opravdu tříválec, s čtyřmi ventily na válec. Dále například starý Swift měl tříválec i pro sedan. Třívál má i Mates a jeho derivát Spark, toje ale jiná třída.
Když jsme u těch Opelů, tak některé ovladače a např i řadička se používala v různých modelech po celá devadesátá léta a design jim vydržel dodnes. To nikomu nepřišlo divné že máte stejnou šajtrpáku a ovladače pod volantem v Corse za „pár“ šupů a v milionové Omeze??? Takových podob tam bylo více. Tyto vozy jsem svého času dost používal a proto jsem si toho všiml. Astra jedna i dvě nemluvě…
Já jen že to že Škoda použila stejnou přístrojovku u modelů představených během půl roku není žádná tragédie. Dělají to i jiní a nepoužijí vždy tak čerství materiál.
To že posvozek je starý taky není trgédie. Jako větší hrůzu vidím když v rámci koncernu naroubují Focus na podvozek v Mazdě 3. Focus prostě vypadá hrozně, je vzadu divně vytaženej. Proto prosím příště se páni auto znalci před kritikou trochu rozhlédněte. Díky
[22]
30. 1. 2007 v 16:53musta
Ostrý střet názorů,vidím.K nové Fabii bych dodal, že bílá střecha po vzoru MINI, je něco strašného. U MINI je bílá zvolena proto, že auto díky mikro přesahu střechy přes okna, má vzbuzovat dojem jakési čepičky.A ten Fabie rozhodně nemá.
[23]
30. 1. 2007 v 17:06Godzilka
To FanThomas:Děkuju, že jsi mě podpořil v mém názoru. Bůh se ti odvděčí. Jen bych nezůstal jenom třeba u Mazdy 3 a Focusu. Co třeba Discovery a RangeRover Sport? Myslim podvozek. Co třeba volanty v Citroenech? Od C2 přes C3, Xsaru až po C5 a Picasso stejný volant a nikdo nic? Co třeba stejný xischty u Peugetů? Skoro mám občas co dělat abych poznal 307 a 407 když vidím jen předek…. Nikomu to nevadí? Ne nevadí potože to není Škoda co? :-/ Ale to už je jedno, ať si každý myslí co chce, ať si každý kupuje co chce. Hlavní na tom je, že Škodovka živý více než 20 000 českých rodin. Děkujme jí za to
[24]
30. 1. 2007 v 17:32Vektor
Všichni si musí uvědomit, že časy kdy v MB vyráběli svým způsobem geniální rodinný model Felicia, který byl ale parametry pořád malým autem, jsou nenávratně pryč. Koncern chce mít z Fabie přesně to auto, jakým je – malé, konzervativní, s výtečným zpracováním a respektující danou cenovou politiku – téměř vše za příplatek. A oni ví zcela přesně, že právě s tímto počátečním věnem půjde na odbyt ještě lépe než F1. Kdo se trochu vyzná v německém prostředí ví, že koncern ze Škody trpělivě buduje tzv. „východní“ VW, čili ne tak vycizelované modely jako VW, nicméně za trošku (ne moc) lepší peníze a s malinko větší užitnou hodnotou. Buďte si jisti, že je vše váženo na lékárnických váhách a nic není samoúčelné. Tímto postupem Němci velmi promyšleně vyzobávají všechny mezery na trhu a pokrývají ho vlastními modely, aniž by docházelo ke „kanibalismu“. Je mylné od Škody očekávat něco jiného, než je – totiž východoevropský VW.
[25]
30. 1. 2007 v 18:03Ricardo
SOUHLASÍM VŠEMA DESETI!!! Proti Škodě jako značce samotné nic nemám, ale „nová“ Fabia je dost úlet. Nová v úvozovkách, protože motory jsou recyklace – dívali jste se na ty tragické hodnoty výkonu? 1,4 dneska mívají k 70 kW a 1,6 přes 80 kW. A silnější motor než 1,6/77 kW v nedohlednu. O HTP a TDI stále s technologií PD ve všech verzích (a opět mizerné hodnoty výkonu) škoda mluvit.
Design – jasná a jediná inspirace Swiftem. Zachraňuje to akórát maska z Roomsteru a rovná hrana oken. Bílá střecha je jen chabý pokus vykrást Mini a to tak, že na Fabii to ani nesedí.
Závěr: nevidím jediný důvod proč upředostnit novou Fabii před Cliem. Kromě obrozeneckých apelů v duchu hesla „Škoda – naše značka“
[26]
30. 1. 2007 v 18:49FanThomas
To Godzilka: No ona i 207 je takový universál co předku týče. Jinak stejný palubky používají i různé verze Mercedesů v kategorii SUV. PSA používá stejné ovládací prvky jak v Citroenech tak Peugeotech…. Je toho prostě fůra. Ono nebít této unifikace tak stojí nové auto o třetinu víc!
[27]
30. 1. 2007 v 19:17coco
I já musím souhlasit se Sleeperem. Čekal jsem od F2 trochu větší posun…zhruba jako prodělalo Clio. Důvod zúžení dost dobře nechápu. A o trojnožce HTP už se toho napsalo dost a dost. K tomu je tady ta podobnost se Swiftem…no podobnost, z odkazu nahoře je vidět, že od spodní linie oken nahoru se jedná o fotokopii.
[28]
31. 1. 2007 v 11:39Jan Kunder
1. Ako zakaznikovi mi je to jedno, ze automobilka designovo vykradla konkurenciu, nie? Dokonca by som mal byt rad, lebo sa to prejavi na cene al. ziskoch vyrobcu – v konecnom dosledku zase ziska aj zakaznik.
MORALKA – nie je mi to jedno, ale SUZUKI nie je nikto maly, kto sa neubrani – je to velka automobilka, kt. moze sa sudit, hadat, ohanat patentami – ak nie … moze sa pomstit a skopirovat O3/F3.
Nie som nadseny tym pristupom (ak to kopiou je), ale nema to ani 2% vahu pri rozhodovani, ci si F2 kupim al. nie.
2. Vnutorny priestor je podla mnohych merani vacsi o par % a kufor je konecne pouzitelny – to je podla mna (podstatne) zlepsenie.
3. To, ze auto robia Cesi/Nemci je *bez ohladu na pomer CZ/GER* pre mna zarukou minimalne(!) priemernej kvality = OK.
4. Rozmery – nezvacsila sa = u mna ++. Osobne som rad, ze vonkajsie rozmery „ostali“ – dokonca by som bol rad, keby bola kratsia o 10 cm (a vzadu miesta ako v O2/Superbe 🙂 – vzor Yaris a pod. – proste si myslim, ci uz v triede S al. compact – vzdy ide o vnutorne rozmery – nie vonkajsie – ja nechcem co najviac dlzky+zeleza za cenu X, ale co najviac vnutorneho priestoru (a bezpecnosti a pohodlia) v krabici, kt. kupujem za cenu X a auto (POZOR uz som to napisal) nech ma hoci aj dlzku 3m ;). A kedze je to nemozne, tak sa hlada kompromis, dlzka, vnut. priestor, cena … a vacsina ludi by mala pozerat na co najkratsie (aj ked VAN pre 7 ludi bude vzdy dlhsi ako FabiaX a kratsi ako mikrobus pre 9+ ludi).
5. Bezpecnost: Chcem pochvalit Skodu, ze su v serii 4 ABG. Este by malo byt vsade servo (pre vacsinu je to tiez bezpecnost) a bolo by OK mat (aspon v SPORT a ELEGANCE) aj ESP seriovo – pre 98% soferov vyrazny bezp. prvok, pre sportovcov – da sa vypnut, pre vyrobcu: vyvojove naklady su rovnake (ci sa namontuje 1000X al. 1.000.000X) a vyrobne, ak ma auto ABS a BAS su cca +40EUR!! Tak dajme rezervy a marze a mame z toho 100 az 200EUR a to je cosi, co by v EL a SPORT mohlo seriovo byt.
6. Hlavne mi prekaza maly razvor – Astra G aj H je na tom o cca +20/+30 cm lepsie – de facto o dlzku auta.
7. Najpodstatnejsia je cena. Vacsina diskusii pri F2 je proste o tom, ze nova F2 je len vyrazne vylepsena F1 – vlastne novy (snad) ukradnuty design a vo vybave vymena bezpecnosti za pohodlie a luxus. Podstatou je vsak cena.
Ak bude F2 o 50K CZK drahsia – tak je to podvod za stare auto pytat „nove“ peniaze.
Ak bude F2 o 10K SKK drahsia napr. pri 44kW Ambiente – tak je to tak akurat. Ak po 2och, ci 3och rokoch bude o5 ta akcia – vojdi do predajne a mas 50K SKK zlavu – take je to IMHO primnerene 🙂
XX. Diskusia. To najpodstatnejsie. Dakujem vsetkym, ze akceptuju nazor druhych a ze tato diskusia je plodna, podlozena argumentami a vecna. Proste nie bezna stylu zive.cz:: si koko*, nova F2 je hov*o …
Nie je podstatna nazorova zhodnost, ale kultura diskusie – a tato ma presvedcila (snad nie je vynimkou) citavat castejsie auto.cz
RS. Bude Fabia RS? Je to iste? Bude s dieslom? (prosim vynechat flame na temu RS a vhodnosti diesla do HOThatch)
Vdaka.
Aj Sleeperovi vdaka za pekny blog napriek tomu, ze sa v mnoho nezhodneme.
[29]
31. 1. 2007 v 11:39Jan Kunder
1. Ako zakaznikovi mi je to jedno, ze automobilka designovo vykradla konkurenciu, nie? Dokonca by som mal byt rad, lebo sa to prejavi na cene al. ziskoch vyrobcu – v konecnom dosledku zase ziska aj zakaznik.
MORALKA – nie je mi to jedno, ale SUZUKI nie je nikto maly, kto sa neubrani – je to velka automobilka, kt. moze sa sudit, hadat, ohanat patentami – ak nie … moze sa pomstit a skopirovat O3/F3.
Nie som nadseny tym pristupom (ak to kopiou je), ale nema to ani 2% vahu pri rozhodovani, ci si F2 kupim al. nie.
2. Vnutorny priestor je podla mnohych merani vacsi o par % a kufor je konecne pouzitelny – to je podla mna (podstatne) zlepsenie.
3. To, ze auto robia Cesi/Nemci je *bez ohladu na pomer CZ/GER* pre mna zarukou minimalne(!) priemernej kvality = OK.
4. Rozmery – nezvacsila sa = u mna ++. Osobne som rad, ze vonkajsie rozmery „ostali“ – dokonca by som bol rad, keby bola kratsia o 10 cm (a vzadu miesta ako v O2/Superbe 🙂 – vzor Yaris a pod. – proste si myslim, ci uz v triede S al. compact – vzdy ide o vnutorne rozmery – nie vonkajsie – ja nechcem co najviac dlzky+zeleza za cenu X, ale co najviac vnutorneho priestoru (a bezpecnosti a pohodlia) v krabici, kt. kupujem za cenu X a auto (POZOR uz som to napisal) nech ma hoci aj dlzku 3m ;). A kedze je to nemozne, tak sa hlada kompromis, dlzka, vnut. priestor, cena … a vacsina ludi by mala pozerat na co najkratsie (aj ked VAN pre 7 ludi bude vzdy dlhsi ako FabiaX a kratsi ako mikrobus pre 9+ ludi).
5. Bezpecnost: Chcem pochvalit Skodu, ze su v serii 4 ABG. Este by malo byt vsade servo (pre vacsinu je to tiez bezpecnost) a bolo by OK mat (aspon v SPORT a ELEGANCE) aj ESP seriovo – pre 98% soferov vyrazny bezp. prvok, pre sportovcov – da sa vypnut, pre vyrobcu: vyvojove naklady su rovnake (ci sa namontuje 1000X al. 1.000.000X) a vyrobne, ak ma auto ABS a BAS su cca +40EUR!! Tak dajme rezervy a marze a mame z toho 100 az 200EUR a to je cosi, co by v EL a SPORT mohlo seriovo byt.
6. Hlavne mi prekaza maly razvor – Astra G aj H je na tom o cca +20/+30 cm lepsie – de facto o dlzku auta.
7. Najpodstatnejsia je cena. Vacsina diskusii pri F2 je proste o tom, ze nova F2 je len vyrazne vylepsena F1 – vlastne novy (snad) ukradnuty design a vo vybave vymena bezpecnosti za pohodlie a luxus. Podstatou je vsak cena.
Ak bude F2 o 50K CZK drahsia – tak je to podvod za stare auto pytat „nove“ peniaze.
Ak bude F2 o 10K SKK drahsia napr. pri 44kW Ambiente – tak je to tak akurat. Ak po 2och, ci 3och rokoch bude o5 ta akcia – vojdi do predajne a mas 50K SKK zlavu – take je to IMHO primnerene 🙂
XX. Diskusia. To najpodstatnejsie. Dakujem vsetkym, ze akceptuju nazor druhych a ze tato diskusia je plodna, podlozena argumentami a vecna. Proste nie bezna stylu zive.cz:: si koko*, nova F2 je hov*o …
Nie je podstatna nazorova zhodnost, ale kultura diskusie – a tato ma presvedcila (snad nie je vynimkou) citavat castejsie auto.cz
RS. Bude Fabia RS? Je to iste? Bude s dieslom? (prosim vynechat flame na temu RS a vhodnosti diesla do HOThatch)
Vdaka.
Aj Sleeperovi vdaka za pekny blog napriek tomu, ze sa v mnoho nezhodneme.
[30]
31. 1. 2007 v 12:01Sleeper
Jano, děkuji Ti za komentář. Mně právě přijde to, že má druhá generace Fabie v základu čtyři airbagy, ale přitom postrádá víka obou odkládacích schránek, jako opravdu brutální paradox. Raději bych oželel dvojici airbagů, než aby mi padaly dokumenty ze schránky. To je opravdu vrchol, co si Škoda dovolí. I centrální zamykání by mělo být už dnes součástí základní výbavy, čehož se u Fabie asi nedočkáme. Z tisku jsem se dozvěděl, že Junior prý bude. Jak ho ještě víc ojebou na výbavě? OK, airbagy uberou. Dva určitě, třetí možná, zůstane jen řidičův. Krycí plato zavazadelníku také půjde pryč. Stejně jako přední stabilizátor. Opět budou nelakované nárazníky. Opět úzké třináctky na plecháčích? Vzhledem k tomu, že nová Fabia je vyšší, bude mít s touhle „výbavou“ opravdu bombastické jízdní vlastnosti :o) Doporučoval bych ještě u tříválcové haťapky ubrat jeden válec… aby cena byla co nejnižší. Škoda Fabia 0.8 LTP (Low Torque And Power) :o)) P.S. Třídveřák prý nebude. Ten bude suplovat sériovka, vzešlá z Joysteru. Uvidíme
[31]
31. 1. 2007 v 12:05Sleeper
Vektor: Jen poznámečka k tématu Koncern VW a kanibalismus: podívej se na Seat. Kterkat vyrobiti co nejlevněji čtyři různé karosářské varianty a ještě je odlišit názvy, aby zákazník nabyl dojmu, že se jedná o čtyři různé modelové řady. Taky se jim to krutě vymstilo…..
[32]
31. 1. 2007 v 12:08Sleeper
Kterkat = kterak :o)
[33]
31. 1. 2007 v 18:48Angličan
No, diskuze je hodně divoká… 🙂 Souhlasím s tím, že to NENÍ kopie Suzuki. Je „jen“ inspirovaná… souhlasím s tím, že sdílení skupin není nic novýho – novej Land Rover Freelander je, de facto, na podvozku Focuse! Nic novýho – ale taky nic obdivuhodnýho… Co zůstavá holým faktem je, že nejde o českou výrobu, ale o výrobu v Čechách, že tříválce jsou výsměchem – parodií na auto! – a že interiér je pro někoho možná jen nezajímavej, pro mě vyloženě odpudivej. Řeknu to takhle: mám co mluvit do výběru služebních aut v počtu větším než malém – zase nic omračujícícho. Po shlédnutí nové Fabie bylo rozhodnutí už snadné – budou to Fiaty Linea. Za STEJNOU cenu lepší, větší auto… je mi to líto.
[34]
31. 1. 2007 v 19:01Hugo
S temi kryty odkladaci schranky je to trochu jinak…
Samotni lide ze Skodovky (a nemyslim tim delniky) priznavaji, ze vyroba schranky bez dvirek je ve skutecnosti DRAZSI, nez kdyby tam dvirka dali… 😮
Jde o prachsprosty marketing – odlisit verzi „zebrak“ od ostatnich – i kdyz je to ve finale drazsi…
[35]
31. 1. 2007 v 19:11dundee
Pratele, jestli je F2 kopie cehosi, pak se muzeme bavit o Cooperu, ale vzadnem pripade o Swiftu. I ten totiz (mozna) vychazi z Miniho.
[36]
31. 1. 2007 v 20:11Sleeper
Dundee: Filozofií ano, ale jinak si ta dvě auta zas až tak podobná nejsou, dle mého názoru.
[37]
1. 2. 2007 v 10:06ike
díky sleeper za super článek,říkejte si co chcete,ale at čtu diskuze k f2 na jakémkoliv serveru,tak většině se nelíbí,většině se nelíbí předpotopní motory,a ta výbava o ní raději nemluvit, možná překvapí cena,ale obávám se že ta vrhne na f2 ještě větší mrak pochybností než je ted
[38]
2. 2. 2007 v 11:03Sleeper
Ještě jeden návrh (asi ho pošlu do Mladé Boleslavi): pojmenovat základní verzi Fabie Druhé nikoli Junior, ale například Cadge. Cadge – jeden z mnoha anglických ekvlivalentů slova „žebrat“.
[39]
12. 2. 2007 v 22:32yoyo
sleeper, dakujem za prijemne citanie. ako clanku, tak i diskusie…
nam na nova fabia prekvapila:
1. ufff, to nenarastlo???
2. biela strecha. mmm, vcelku pek…sakra. to co je s C-stlpikom???
btw. bielu strechu som nedavno videl i na F1 – len vtedy trosku snezilo…
[40]
9. 6. 2007 v 14:33Úžasné!!!
Sleeper sklamal si ma!!!Tie posrehy na SM.A keď to porovnám s týmto.No dokonalá katasrofa.Prečo aj ti musíš robiť blba(ako každý okrem novinárov, ktorý hovoria, že to nieje kópia), že je to kópia SWFTU???!MUTNÉ, FEKT SMUTNÉ!!!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.