• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > sleeper.blog.auto.cz  > Zlatá doba páry

  • Zlatá doba páry

    Oldtimer Fascination Publikováno: 5. 9. 2008

    Zapomeňte na benzín, eketřinu, LPG, CNG nebo E85. Takovéhle věci, se drazí pánové, dneska nenosí…. Píše se totiž polovina devatenáctého století… Vůz bez koní, zvláště ten parou poháněný, má za sebou víc než osmdesát let vývoje. Cugnotové, Murdockové, Trevithickové a všichni další pionýři už dávno spí spánkem spravedlivých. Ano, Cugnot. Ten Francouz, který postavil dvě parní tříkolky, s druhou z nich zboural zeď a nakonec umřel chudý jako kostelní myš. William Murdock se nedostal dál, než k funkčnímu modelu, ovšem celkem velkému. Tak velkému a tak rychlému, že se ho místní farář v Soho jednou v noci tak lekl, až ho ranila mrtvice. Takže…první nehodu i první oběť v dějinách automobilismu bychom měli… Co bylo dál? William Symington. Taky nepostavil nic jiného, než model. Pak došly peníze.
    Nezahálelo se ani za Velkou louží. Nathan Read. Několik nákresů a výkresů. Nic víc, nebyly love, problém všech vynálezců již od úsvitu lidské civilizace. Ve Philadelphii dumal jistý Oliver Evans, jak dopravit ten zatracený parní bagr, se kterým se tak dlouho páral, na místo určení. K jezeru to totiž bylo z jeho „garáže“ nějakých pět mil. Pan Evans byl ovšem koumák, takže svůj bagřík postavil na dřevěný podvozek – lisované ocelové rámy, potažmo samonosné karosérie se v roce 1804 ještě moc nenosily. No a s touhle potvorou k tomu jezeru prostě dojel. To bychom měli prapředchůdce pozdějších obojživelníků a teď nemyslím zrovna krokodýly.
    Richard Trevithick. První lokomotiva v dějinách, byť ještě prakticky nepoužitelná, jezdila jen dokolečka. Ale po kolejích. A pak tři silniční, které železnou či tehdy ještě dřevěnou dráhu nepotřebovaly (železnice se v počátcích měl jmenovat spíš dřevěnice). Jenže ani tohohle pána nečekala sláva…. Pak tu máme Josefa Božka. V Evropě od Cugnota nikdo parovůz nepostavil. Tedy na kontinentě, v Anglii se jich prohánělo a ještě bude… Tenhle český mechanik na to ovšem šel od podlahy, nejednalo se o žádný kočár s parním kotlem, ale o kompletně vlastní vůz. Předváděcí jízdy ve Stromovce se v roce 1815 zúčastnily i tehdejší „celebrity“. Hraběnka Kounicová se dokonce odvážila do vozu i sednout a pan vynálezce jí svezl. Do té doby tohle žádnou ženu ještě nenapadlo. Mno a jak to bylo s Božkovým soupeřem Františkem Brunichem (či Brünichem), se sotvakdy dozvíme. Prostě zmizel….
    Většina pánů konstruktérů své vozy neuchovávala. Dosloužily, skončily ve šrotu, nepřežily revoluci, nebo je jako pan Božek rozmlátili sekyrou. Ale když vám někdo šlohne pokladnu s vybraným vstupným? Cugnotův druhý vehikl naštěstí přežil, akorát za ním musíte do Paříže. Nebo si počkejte, třeba pražské NTM po letech vytáhne z depozitáře jeho repliku, která ještě před nějakým čtvrtstoletím stávala ve vstupní hale…
    Ani anglické parovozy z dvacátých a třicátých let 19. století nepřežily. A že jich bylo! Julius Grifftih, Goldsworthy Gurney, William Henry James, David Gordon. Walter Hancock jich postavil dokonce osm a ještě si na nich založil živnost. Rozjel totiž to, čemu dnes říkáme hromadná doprava osob. Tedy, dnes jí říkáme spíš hromadná poprava, bohužel někdy i doslova… Parovozy taky trhaly rychlostní rekordy. Mno, policie ještě neměla radary, rychlostní limity neexistovaly a chlápci s červenými praporky měli teprve přijít na řadu. Silniční mastodonti se pak museli šinout rychlostí pěšáka, protože obtěžovali ctihodné občany svým hlukem, zápachem a dokonce prý kalili víno ve sklepích. Mno….Anglie díky slavnému „Locomotive Act“ zaspala dobu a to obluda pánů Maceroniho a Squireho prý už v polovině třicátých let jela padesátkou!
    Ještě jedna konstrukční záležitost, vrátíme se kvůli ní zpět do Francie – monsieur Pecquer vybavil svůj žebřiňák nejen parním kotlem a sedadlem řidiče a spolujezdce, ale taky diferenciálem. Ne, opravdu ještě nebyl samosvorný…..
    Mno jo, to je pořád Francie, Anglie….byli jsme taky na skok za Atlantikem a v Praze. V německých státečcích měli jiné trable, než stavět parovozy a pan Benz ještě netušil, že potká velmi půvabnou slečnu Ringerovou, protože byl školou povinné dítě. O benzínovém tricyklu se mu jistě ani nezdálo…
    Ale byla tu Itálie, také rozdrobená na větší či menší státečky, knížectví a různé jiné monarchie.
    Jmenoval se Virginio Bordino a s parními vozy měl už takřka dvacetileté zkušenosti. První postavil v roce 1836 a pokud byste ho chtěli vidět, v Čechách je replika. Originálu nět. To ten poslední, pátý vůz, měl větší štěstí, dochoval se, ale pochopitelně za ním musíte do jeho domoviny. No, on tak úplně pátý nebyl. Dva nebo dokonce tři projekty zůstaly v hlavě svého tvůrce, či na papíře. Jak jinak. Ten poslední byl ale okázalý. Vznikl v roce 1854 a….ano, byl to jen „kočár bez koní“. Ale vpravdě luxusní. Samozřejmě, šofér na kozlíku měl jiné starosti, ten měl před sebou páku (ano, Ricardo, místo řidiče bylo překvapivě vpředu)….A to nemluvím o tom maníkovi, který seděl vzadu a přikládal. Světe div se, měl k dispozici i sedátko! To mu mohli mašinkoví kolegové jen tiše závidět. Na kolejích se ovšem už tehdy začínalo jezdit pod střechou a tu pan topič v Bordinově voze nad sebou neměl…. Zato panstvo ano. A dokonce dvoudílnou, takže se v létě stáhla a létě mohli šlechticové a jiné pomazané hlavy pokřikovat na topiče, aby laskavě makal, a posléze na pilota, jestli by na to zatraceně nešlápl ještě víc. Pokud je v tom binci, který vozidlo vydávalo, ovšem někdo slyšel…. Že signore V. B. jen přestavěl kočár, je zřejmé z konstrukce. Ale ta listová pera…. to musel být panečku komfort! Losí testy se v polovině devatenáctého století ještě nedělaly, takže info o jízdních vlastnostech se nedochovalo….. „Auto“ mělo ve výbavě dokonce oj. To kdyby náhodou došlo uhlí. Veřejné čerpací stanice, kde mohla posádka nabrat vodu a uhlí, nikoho tehdy nenapadlo zakládat. Jisté je jedno, pokud došlo k nejhoršímu a topič měl tím pádem aspoň chvilku klídek, obluda měla dokonce i výkon, a to celé dva koně. Živé, samozřejmě.
    K modernímu automobilu vedla ještě dlouhá cesta. Další generace vynálezců běhala po světě coby malí špunti kromě pana Daimlera, kterému bylo nějakých dvacet, nebo měla ještě úplně jiné starosti. Všem těm Bolléeům, Serpolletům, de Dionům a Boutonům, Benzům, Daimlerům, Maybachům, Peugeotům, Panhardům a Levassorům, Fordům a stovkám a tisícům dalších vděčíme za to, že dnes jezdíme v moderních a bezpečných automobilech. Ale bez těch úplně prvních, zmíněných průkopníků a pionýrů, bychom dnes chodili pěšky….

    Bordino 1854

    A takto Bordinův vůz vypadá. Na fotce je pochopitelně model, od italského (jak jinak) Brummu v měřítku 1:43. Jedná se o sérii Old Fire, která čítá osm kousků. Ve své sbírce jich mám zatím pět, shánějí se velmi špatně. Nicméně k úvodní várce jsem od paní dostal i katalog celé série, který se shání snad ještě hůř.

Tak konečně…. aneb Charisma dvojitého šípu NW Versucher (1899) – Kopřivnický svůdce

35 Responses to Zlatá doba páry

  • [1]

    5. 9. 2008 v 6:53T613

    Pěkný článek o „době kamenné“ automobilismu. Škoda jen, že zde nejsou perokresby těch mašin (bůh ví jestli vůbec nějaké jsou)
    Jinak sedět u toho kotle musel být pro cestující „požitek“, zlatí koně!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    5. 9. 2008 v 7:25Sleeper

    Ještě taky existovaly třetihory v automobilismu -vozy bez koní, ale taky bez motoru, poháněné lidskou silou. Ale o těch zas někdy jindy a asi seriózněji….tenhle článek jsem pojal přece jen lehčím tónem. Kreseb i fotek mám dost, jen k nim zatím nejsou články. Zatím, chystám se na ně :o) Díky googlímu překladači se pokusím i o překlady z francouzštiny, kterou jinak vůbec neovládám…. Nafotím i zbytek té brummí série, do galerky se bude hodit….:o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    5. 9. 2008 v 9:04T613

    (2) taky už se zase vrhnu na psaní. Anketu jsem už za 33 stříbrných prodal tak mám volné ruce :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    5. 9. 2008 v 10:59PekelnáMicinka

    P

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    5. 9. 2008 v 11:04PekelnáMicinka

    Pěkný počtení. Pára je krásná, ale její renesance se alespoň v blízké budoucnosti nedočkáme. Mimo spousty úskalí má pohon párou jeden základní a zásadní problém. Nedokážeme vyvinout dostatečný množství páry v krátké době v lehkém zařízení. A navíc jí nelze skladovat bez dalšího vstupu energie.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    5. 9. 2008 v 11:07prekladys

    jejda, to je dřevní doba, připomněl jsi mi jednu knížku, kterou jsem již dávno odvezl na chatu. vyšla za první republiky, má formát cca A4 a pojednává o průkopnících v dopravě, a hlavně, je bohatě ilustrovaná, i ten Trevithick v ohradě tam je…

    Nechceš napsat něco o skutečných automobilech na páru (ne parovozech), Stanley, Doble…, které to dotáhly až do 20. let?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    5. 9. 2008 v 11:24prekladys

    odkaz na dobové video parní šlechty: Doble E14 v zimě 1924/25

    http://www.steamcar.net/movies/doble.wmv

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    5. 9. 2008 v 13:26Alessio

    detail: ten trevitchikův vůz vůbec nejezdil po dřevě ani dokolečka…první parovůz jezdil po koňce na litinových kolejích (1804, INVICTA) a dokonce vozil pět vagónů se sedmdesáti lidmi. Koleje ale praskaly, vůz byl moc těžký. ten tebou zmiňovaný „Catch me who can“, předváděný na kruhové dráze v Londýně, je novější – z roku 1808.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    5. 9. 2008 v 13:37Sleeper

    Prekladys: myslíš Heinzovu a Klementovu Z dějin automobilu? To je krásná kniha, otec jí kdysi dávno sehnal v antikvariátu za pár korun. Kresby jsou tam úžasné, docela rád bych z nich udělal někdy galerku na svém webu, ovšem nejsou čím naskenovat. Stanleyové byli šílenci, že to vydrželi tak dlouho…. (takový Locomobile to vzdal už na začátku století) a Abner Doble, pro toho nemám slov :o) Určitě na tyhle krásné cvoky časem dojde…. Za link na video díky :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    5. 9. 2008 v 13:39Sleeper

    Alessio díky za upřesnění, psal jsem vše z hlavy a neověřoval fakta, takže pár nepřesností by se určitě ještě našlo. Vláčkové historii se tolik nevěnuji, spíše jen okrajově :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    5. 9. 2008 v 14:55PekelnáMicinka

    [8] Alessio: není o tobě už moc slyšet… A co říkáš na tu novou škodárnu? Nemyslím Superb, ale 109E, včera prý dorazila na okruh…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    5. 9. 2008 v 15:04Alessio

    Já tomu pořád nevěřim…podle mýho to je překapotovaný ESO :-D. Ne, tak možná jim zbytečně křivdím. Každopádně co tak vím, tak rychlost 200 kmh a výkon bratru 6,4 MW je už sakra hodně. Tři systémy jsou dnes už nutnost, uvidíme, kolik prodají ven. ČD má myslím objednáno 20 kusů, ale pro návratovost to chce tak cca 80 kousků, aby nemuseli prodat haly :-).

    Bude to znít trapně, ale nepamatuju si už heslo ke svému běžnému účtu na Auto.cz a sem línej to řešit :-D. Sere mě to kvůli blogům, ty mě taky nějak nejdou a proto nedělní chvilky poezie stojí. Mají tu v tom hoši občas pěknej bordel 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    5. 9. 2008 v 15:46Pierro

    tak 109 E je slušnej rachot. Včera jsme to řešili s tatrou…:o))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    5. 9. 2008 v 16:53T613

    Alessio tobě by měli admini dělat co ti na očích vidí ne? 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    5. 9. 2008 v 18:35Alessio

    Doufám že to čtou 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    5. 9. 2008 v 18:47Sleeper

    Jak ta potvora vypadá? Máte někdo fotky?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    5. 9. 2008 v 18:47Sleeper

    Kolejová moderna mě moc nebere, ale aspoň juknu….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    5. 9. 2008 v 19:24Alessio

    nastartuj google, napiš 109E a klikni na první odkaz. Kdybys potřeboval pomoct na nočníček, řekni (ďábelský smajlík) 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    5. 9. 2008 v 19:44T613

    109E na mě působí šíleně drsně. Asi za to může ta boční kapotáž

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    5. 9. 2008 v 19:49K2

    No je to takovej tank, ale celkem se mě líbí. I když Gorila forever! 🙂 A taky by jí asi slušela víc jiná barva. ČD-Času Dost.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    5. 9. 2008 v 20:14Navtech

    Pára nepára kamarád se vrátil na diskuse!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    5. 9. 2008 v 20:16K2

    21: A pod parou? 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    5. 9. 2008 v 20:18T613

    (21) koukal jsem, že nám veget skončil :-))
    A kdy bude kastrol?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    5. 9. 2008 v 20:21Navtech

    Promiň s kastrolem…ráno sjedu koupit maso a hned se dám do toho!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    5. 9. 2008 v 20:49Sleeper

    Alessio: Ty bys mě vážně pomohl i na nočníček? Tak trénuj, mám přes metrák :o))) Proč myslíš, že jsem si řekl o link? Protože se mi nechtělo hledat….:o))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    5. 9. 2008 v 21:36T613

    http://ekonomika.idnes.cz/nova-lokomotiva-skoda-muze-jet-rychlosti-200-kilometru-v-hodine-p70-/eko-doprava.asp?c=A080724_154515_eko-doprava_pin tady ji máš

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    5. 9. 2008 v 21:39Navtech

    ICE a TGV by vám mohl závidět klucka:))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    5. 9. 2008 v 22:49PekelnáMicinka

    http://www.zelpage.cz/zpravy/6507

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    5. 9. 2008 v 23:27Avantime

    Borci, píšu sice mimo téma, ale nějak mi nefachčí blog. Už jsem uveřejnil dva články a pořád nic. Víte někdo co a jak?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    5. 9. 2008 v 23:38Alessio

    Jo, asi to klukům adminům rovnou leze do spam koše, jestli to je o renaultech :-D. Napiš webmástrovi ;-). Tatro, Micinko: vy ho fakt v tý lennosti podporujete? Zítra mu budete psát články do blogu a pozítří spát s jeho holkou? Moment…ehm…http://109-e.wgz.cz/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    5. 9. 2008 v 23:44Navtech

    [29] Avantime …asi stojej za howno, to je taky možný…:)))))))))))))))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    5. 9. 2008 v 23:50PekelnáMicinka

    [30] Alessio: To je pro všechny, proč bych ho podporoval v lennosti? Stejně musí zkopírovat odkaz. A ty ses taky mohl pochlubit… http://www.alessio.xf.cz/ 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    6. 9. 2008 v 7:43T613

    (29) kontaktuj libora zezulku
    (30) jak bude ta jeho holka pěkná tak klidně. Tato nabídka platí pro všechny 😀
    (32) je to borec!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    6. 9. 2008 v 12:03Sleeper

    Alessio jak v lenosti? Kdybys sem rovnou hodil link a nevykecával se, bylo by to rychlejší :o) Pro Tebe i pro mě:o) Jsem říkal, že na modernu moc nejsem. Je to obluda ošklivá. Ale díky :o) Jsem fakt spíš na páru…:o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    6. 9. 2008 v 22:11prekladys

    9/sleeper
    člověče, už nevím, vázaná v červené vazbě, musel bych tam zajet.
    nebyla to jenom autíčka. taky jsou tam pohádky o mašinkách s lhotákovic kresbičkami a řada jiných knížek po mně a bratrovi. co s tím dnes, v době internetu – to dneska už bere jen šílence, děcko si do postele vezme notebook…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

sleeper.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červenec 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Únor 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20081 Příspěvek
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Duben 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20073 Posts
  • Srpen 20071 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Příspěvek
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20076 Posts
  • Únor 20072 Posts
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura