-
Auf Nimerwiedersehen, Herr Benz (?)
Skutečně navždy sbohem? Chrysler byl odejit z „mateřského“ lůna koncernu DaimlerChrysler. Máme tu změnu jména německé automobilky. Ale proč zatraceně Daimler A.G.? Proč se nevrátí k názvu Daimler-Benz A.G.? A představitelé koncernu se musí ptát Forda, zda vůbec můžou použít název Daimler? Vždyť je to, vzhledem k historii, víc než absurdní…. Daimler vznikl v Německu. První britský Daimler až o desetiletí později. A vůbec. Gottlieb Daimler nebyl vynálezce. Pohonnou jednotku pro první „Motorkutsche“ prakticky celou vyvinul a sestrojil Wilhelm Maybach. Daimler byl možná schopným obchodníkem…. Narozdíl od Karla Benze. Nehledě k tomu, že pouze s Maybachem motorizovali kočár, postavený jinde. …
7 komentářů -
Xakru jemná svůdkyně
Je jemná. A svůdkyně zároveň. Viděl jsem ji poprvé předposlední den minulého týdne… Oblečenou do skvělých blyštivých šedočerně lesklých šatů. Byla nádherná. Jemný hlas šeptal jako rozkvétající orchidej, ale jen jsem ji lehce pstíkem pohladil a ukázala drápky. Šelma. Dáma s vybraným chováním, ale stačil malý náznak a probudil se v ní instinkt predátora. Dáma? Spíše mladá slečna, vždyť teprve dosáhla své plnoletosti…. Mohl jsem se s ní možná projít po zámecké zahradě, ale stráže by byly jistě proti…. neb sám zemský krutovládce byl přítomen a ten zajisté nechce být rušen…. Večer jsem ji musel opustit, leč z paměti mi …
8 komentářů
-
PitStop – VC Evropy 2007
PitStop – VC Evropy 2007 Tři, dva jedna, klapka -Formule 1 2007 podesáté – Akce! Možná jí bylo až moc… I mně zatrnulo při sobotní kvalifikaci, kdy si to Lewisův mclaren namířil s prasklou pneumatikou úplně jiným směrem, než by měl se zdravou…. Auto sic nevypadalo, že by se mu stalo tak moc, oproti Kubicově bouračce v Montrealu, ale to Ratzenbergerův simtek v Imole 1994 také ne…. Zdvižený Hamiltonův prst, i když z nosítek a s infuzí v žíle, znamenal jediné: jsem OK, těšte se zítra….. Těšil jsem se moc, navíc předpověď počasí byla jasná – bude pršet. Jen doufám, …
24 komentářů -
Daimler Motorkutsche (1886) – Benzínový kočár
Německou automobilku Daimler založil Gottlieb Daimler (1834-1900). Syn pekaře ze Schorndorfu se vyučil zbrojířem a vystřídal řadu zaměstnání u strojírenských firem, než v roce 1872 nastoupil u věhlasného výrobce motorů Otto und Langen z Deutzu. Tam s pomocí svého dlouholetého kolegy a spolupracovníka Wilhelma Maybacha (1846-1929) zkonstruoval o deset let později první prakticky použitelný čtyřdobý motor, ležatý jednoválec. Rok nato se osamostatnil a v zahradním domku vedle rodinné vily v Bad Cannstattu u Stuttgartu stroj dále zdokonalil jako první rychloběžný motor s osmi sty otáčkami za minutu. Svislý jednoválec, tzv. „dědečkovy hodiny“, byl značně menší než původní motor a byl …
3 komentáře -
Koho chleba jíš…
…toho píseň zpívej, říká známé přísloví. O redakci Světa motorů to platí několikanásobně, ať si říká pan šéfredaktor, co si říká. Případem, který doslova bije do očí, je test nového Jeepu Wrangler v aktuálním čísle. Úvod bezvadně napsaný, to bych od pana magistra opravdu nečekal…. Jenže… v článku je možno se také dočíst, že „nový Wrangler je poháněn turbodieselem italské firmy VW Motori“. Nepatrný překlep, že…. No, jak pro koho. Žijeme v době počítačové, takže nečekám, že by pan Běhal psal svůj článek rukou. Možná to byl záměr, nebo má tento pán hlavu plnou koncernu a jiná auta pro něj …
25 komentářů