-
Mercedes-Benz C-Klasse W205 pod lupou
Zatímco motoristický svět právě obíhají patrně první oficiální jízdní snímky nového Mercedesu S63 AMG, my se můžeme společně podívat, co nás čeká kolem příští třídy C s generačním označením W205.
Mercedes-Benz C-Klasse patřil v uplynulých letech k naprosté špičce německých prodejů. Zub času se na něm však už hodně podepsal, a i přes pečlivý facelift působí jeho levnější verze tak nějak obyčejně.
Změnit to má nová generace. Ta chce zacílit na mladší klientelu svěžím designem posledních modelů, a zároveň zanechat některé znaky předchůdce. Třeba vysokou záď s jednodílnými svítilnami nebo typickou linií oken.
Úlovky špiónů nám umožňují podívat se na vzhled vozu blíže:
Z přiložených fotografií lze leccos usuzovat. Například to, že nový model opět dostane více druhů světlometů včetně LEDkových po vzoru modernizovaného E a nového S. Nebo že bude po vzoru nejnovějších meďáků disponovat výraznou maskou chladiče, od níž se do blatníků potáhnou oblé přední reflektory. Ty zadní zase budou velmi podobné novému esku. Opominout bychom neměli ani nová, kapkovitá zrcátka.
Fanouškům se navíc podařilo zachytit interiér. V něm jsou jasně rozpoznatelné třídy A/CLA. Sedan střední třídy (a další z něj vycházející karosérie) nejspíš získá akorát modernější ovládací prvky, trochu umírněnější budíky přístrojů a o něco širší středový tunel.
Sám vůz bude postaven na nové platformě MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture), která mu má zajistit vyšší tuhost a nižší hmotnost. S tím souvisí také nárůst délky a rozvoru v řádech několika centimetrů. To mu má také zajistit vzdušnější interiér a větší zavazadelník proti předchůdci i konkurenci. Zásadně přepracován má být i podvozek, vpředu se mají objevit lichoběžníková ramena.
Pod kapotou civilnějších verzí nalezneme čtyřválce a šestiválce z ostatních modelů značky. Kolem konkrétních motorizací visí zatím ještě řada otazníků. V souvislostí s ostrou verzí C63 AMG se mluví opět o osmiválci; buď čtyřlitrovém (podle auto.cz), nebo biturbu 5,5 litru z S63. Proti současným 6,2 litru každopádně pořádný downsizing. Milovníci atmosfér s novou generací zapláčou… Téměř tutová je i hybridní varianta.
Přenos na zadní ppř. všechna kola (4Matic) mají mít na starost nové převodovky (zprvu alespoň manuál), mluví se o ústrojích firmy ZF, především v případě automatu, který má s prvním faceliftem dostat devět stupňů místo dosavadních sedmi. Ta je ovšem primárně určena větším modelům. V případě manuálu jsem našel i zmínky o převodovce od Renaultu, od něhož používá Mercedes některé motorizace pro své levnější varianty, takže převodovek bude nakonec asi víc. Nechme se překvapit.
Ke slovu mají také přijít některé pokročilé bezpečnostní systémy ze třídy S nebo adaptivní odpružení za příplatek.
A kdy se tohoto, velmi variabilně navrženého auta dočkáme? Nejspíš už na začátku příštího roku. Podle vzhledu aktuálních zamaskovaných kusů to vypadá, že už se vývoj dostal do konečné fáze. A v případě Mercedesu není, na rozdíl od řady podřízených koncernových automobilek, nač dál čekat.
foto: paultan.org, germancarforum.com
Spy photos: Škoda Yeti – tak opravdu bez očí Seat Leon Cupra a Cupra R – nové spekulace
4 Responses to Mercedes-Benz C-Klasse W205 pod lupou
[1]
9. 7. 2013 v 16:49Emel
Skoro mám pocit že už se opakuju… každopádně, mě zajímá kombík. Právě tam mě minulá generace Cčka zklamala, zadek kombíku působil jako když má plné kalhoty 🙂 .
PS: ten středový panel (hlavně výdechy ventilace) nic moc…
[2]
9. 7. 2013 v 19:26Mig_35
Automatické převodovky od ZF konečně u MB? Potom už ty auta budou i pro mně:-)
[3]
9. 7. 2013 v 20:24Ja Prvni 123
jo jo, „Céčko“ je fajn… a i tady vypadá dobře… akorát PROČ je na tý palubce ZASE ten tablet?!!
Zhnusilo se mi tím bmw… to chce i Mercedes?
Je fajn, pokud tam jde objednat… ale je to děs pokud to nejde bez toho…
😉
[4]
10. 7. 2013 v 10:47šmoula nešika
[1] Ke kombíku bych měl jisté výhrady, jak se s tím poperou teď, jsem, s ohledem na design zádě sedanu, zvědavý. A taky jsem měl víc rád výdechy ventilace z SLS, ale jak se tak dnes vyšiluje s tou podobností, změna proti jiným modelům je holt trochu potřeba.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.