• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Svět v pohybu  > Akcelerace – rok v obrazech

  • Akcelerace – rok v obrazech

    Publikováno: 12. 12. 2017

    Dlouho jsem nenapsal žádný nový blog. Mělo to několik příčin, moje podnikání se tvrdě střetlo s realitou klesajícího dolaru a já musel hledat nové cesty k zajištění svých aktivit. Pro svou ženu jsem zařizoval kosmetické studio a kromě toho byla tato část roku doslova protkána různými rodinnými oslavami. Jenže teď ležím už jedenáctý den v posteli se zánětem v kolenním kloubu, který se rozhodl stávkovat a nedopřát mi úlevu od šílených bolestí. No a v takových chvílích mě napadlo jen jedno. Bilancovat poslední rok s auty. Založil jsem si účet na YouTube. Nazval jsem ho Akcelerace Videoblogy a začal testovat auta. Možná se ptáte, kdo mi dává právo se řadit mezi elitní české motoristické novináře. Ale pravda je taková, že to ani nechci. Jsem amatér a chci se dívat na auta pohledem ryze uživatelským a ryze osobním. Netoužím být Hammondem nebo Chrisem Harrisem, chci auta posuzovat podle sebe a svých schopností. A tak jsem začal se Seaty, bavoráky a prostě vším, co se našlo. Problém, který nastal, se jmenoval importéři. Oslovil jsem různé značky a chtěl jsem začít propagovat jejich produkty, ale ze všech stran jsem slyšel jen vrzání zavírajících se dveří.

    Takže v tomto blogu bych chtěl sepsat pocity z natáčení několika aut, která se mi dostala do ruky.

    Audi R8 V10 Plus

    No, měl jsem na ni dvacet hodin a byl jsem i za to rád. Tři auta, devět kamer, dron a nadšení. Adrenalin do žil mi okamžitě po nasednutí vpíchlo deset válců, které mi začínaly snad jen dvacet centimetrů za zády. Vše měl pokazit neustávající déšť a taky byl už podzim, takže se prostě v šest večer setmělo a dvacet hodin zápůjčky se smrsklo na pouhých šest ve světle (a dešti). Bylo mi to moc líto. Mít tak R8 na celý týden. Každá minuta byla drahá a my jsme museli připravit všechny kamery. Na dálnici jsme natáčeli separátně obraz a zvuk. Vymysleli jsme systém klopového mikrofonu, který vedl do vysílače přímo v motoru a byl přijímán jinou kamerou do interiéru. Další kamera natáčela z M3 veškeré záběry venku a pak tam byly ještě nějaké GoPro a Sony A7S II na stabilizátoru Ronin uvnitř. Jedna kamera byla taky na zadním skle emtrojky na speciálních přísavkách, ale ta nám bohužel úplně odešla zřejmě v důsledku deště. Takže minus dvacet tisíc. No nic, R8 jela po dálnici jako rychlovlak po kolejích. Chtěla stále více, řvala a plivala benzin do výfuků. Jenže jsme museli dodržovat nějakou rychlost a tak se její desetiválec dost často jen tak převaloval na nízkých otáčkách. Pamatuji si jen tu šílenou desítku, kterou bylo zakončeno cejchování otáčkoměru. V podvečer jsme dojeli na prázdné letiště u Plzně, kde jsme zkoušeli zrychlení. Bez racelogicu, jen podle tachometru. Akcelerace R8 je tak moc drtivá, že mě vůbec poprvé v životě bolely mimické svaly. Řev motoru byl se mohl klidně prodávat jako audiokniha pro pravé vyznavače benzinu. Večer jsme se pak vrátili a mně se konečně podařilo snížit spotřebu pod 20 litrů. Celou noc jsme pak natáčeli noční záběry a to tak, že jsme sabotovali zářivky ve společné garáži u nás v domě a modlili se, aby nikdo mezi druhou a pátou ráno nepřijel. Vše, co jsme natočili můžete vidět zde:

    Alfa Romeo Giulia QV

    Tak na tomto videotestu jsem si poprvé vyzkoušel jaké to je jít jinou cestou, než oficiálním škemráním u dveří zástupců značek. Jeden z nejúžasnějších petrolheadů, dnes už dobrý kamarád Tomáš mi zapůjčil svou QV. Když jsem jel na místo setkání a v kufru měl deset tun techniky, ptal jsem se sám sebe. Je to tak, že mi auto půjčí a já natočím vše o svých dojmech z jízdy? Nebo bude auto řídit on sám a pak bych s ním udělal krátký rozhovor. Samozřejmě bych raději to první. S mírnými obavami jsem tehdy šel k jeho autu, ale během pěti minut bylo jasno. Usměvavý a sympatický kluk, který mi strčil klíčky rovnou do ruky a o nic více se už nestaral. Měl jsem na to jediný den. 32 stupňů ve stínu, celou nádhernou neděli. Více jak dvě hodiny jsem točil tu italskou krásku, záběr za záběrem. Chtěl jsem ji kamerou doslova obejmout. Alfa je zvláštní v tom, že je krásná ze všech stran. A když se jí podíváte pod sukni? Opět krásně zpracovaný motorový prostor. Vše bylo hotovo, pár slov na dálnici a pak už jen točité okresky před Šumperkem. Naštěstí už byl teplý letní večer a provoz citelně ochabl. Alfa se řídí opravdu dobře. Ve srovnání s M3 jsem postrádal lehce stabilitu přední nápravy, ale myslím, že M3 je v tomto srovnání za strojově dokonalou žiletku se super ostrými břity, zatímco QV je rozverný ďábel, který vám neustále dělá neslušné návrhy a svádí vás k ještě rychlejší a rychlejší jízdě. S dlaněmi totálně propocenými a krví, bušící do spánků jsem měl udělat nějaký závěr testu. Nemohl jsem myslet a mluvit, zkoušeli jsme to několikrát až do tmy. Celý test najdete zde:

    BMW i8

    Elektrický pohon přední nápravy a malý tříválec vzadu. Dělá se vám z této představy špatně? Bože, já jsem si i8 úplně zamiloval. Ne kvůli zvuku, to je jasné, ale kvůli nějaké zvláštní aury. To auto je budoucnost na kolech, přízrak v běžném provozu. Máte den na natáčení něčeho, za čím se ohlíží sto procent řidičů, lidí na přechodech a zastávkách a řekl bych, že i zvířata venčená v tu dobu okolo cest, po kterých jsme i8 zkoušeli. To auto vám dává nový pocit z řízení. Je přesné, krásně se vede v zatáčkách a jeho těžiště je tak nízko, že i vaše pozadí ho dokáže výrazně ovlivnit. Není to supersport, to ani náhodou, je to UFO na kolech, podmanivé GT. Má tak akorát nastavené tlumení, aby z vás nevytřáslo duši a žároveň bylo jisté v zatáčkách, přestože nemá kdovíjak široké pneumatiky. Zkoušeli jsme samozřejmě taky systémy. Líbilo se mi, jak projíždí potichu městem, jak se proplétá s grácií uličkami a náměstími, aby s koncem vesnice začalo řvát a fosilními palivem nabíjet baterie. Zkoušeli jsme ho v Ostravě a když jsme jeli zpět z Beskyd, dosáhli jsme spotřebu 2,5l na 100 kilometrů. Zkouším minimální spotřebu vždy, je to jedna z mých úchylek. Mít Chiron, zkouším mimo brutální výkony taky minimální spotřebu na nějaké trase. Spotřeba je pro mě zásadní parametr při testech aut. Ptáte se proč? Protože je to jediná vizitka výrobce, jak auto funguje z hlediska efektivity motoru, převodovky, jak je řešen aerodynamický odpor a jak je na tom s hmotností. Každopádně video z test i8 můžete najít zde:

    BMW 530D

    Dostal jsem, co jsem potřeboval. Tedy skoro. Měl jsem novou pětku a měl jsem ji půjčenou na tři celé dny. Najel jsem s ní necelých tisíc kilometrů a byl jsem z toho auta nadšený. Symbióza převodovky a motoru, to byl opravdu velký zážitek. Pohodlné, jemné a kultivované. Jediné, co mě zaráželo byl zvuk naftového motoru hlavně zvenku a za studena a pak taky jeho zvukový projev v nízkých otáčkách. Zkoušel jsem auto ve městě, na kočičích hlavách, na dálnici i na okreskách. Všude fungovalo příkladně a k tomu přidávalo ještě vypiplaný interiér, dokonalost na druhou v podobě infotainmentu a headup displeje. Chtěl bych ho v modré barvě, v M paketu a v touring variantě. K tomu bílá kůže a hlavně, hlavně s benzinovým šestiválcem v modelu 540i. V noci jsme pak ještě udělali v natáčení jednu novinku. Připnuli jsme vůbec poprvé GoPro kamerku před reflektor a druhou kamerou jsme natáčeli pocity řidiče, jak asi vidí ve tmě s tak moderním autem. Nastavování kamery je hodně složité. Mám sice “královnu tmy” Sony A7S II s vysoce světelnými objektivy, ale vy to právě nesmíte s nastavením citlivosti na světlo přehnat. Pokud je to málo, bude mít divák dojem, že to auto nesvítí vůbec a přitom realita bude úplně jiná. Pokud to přeženete, bude mít divák pocit, že mu servírujete osvětlenou přistávací dráhu mezinárodního letiště. Nakonec se ale podařilo vše na výbornou a vy se můžete podívat na test zde:

    Audi SQ7

    Snad největší oříšek v dosavadních testech. Měl jsme natočeno skoro 400 gigabytů materiálu z mnoha kamer a musel jsem zpracovat test tak, aby neměl deset hodin. Když jsem udělal první sestřih, měl test tři a půl hodiny. Musel jsem na to jít tak, že jsem udělal na sedm částí. A poprvé jsem vzal do ruky tužku a papír a začal jsem vymýšlet témata. Na každé písmeno abecedy jedno. A jeden z největších problémů bylo to, že jsem na to všechno byl buď jen sám nebo mi pomáhala má žena. Semtam se našel nějaký kamarád, který mi natočil něco v terénu. Takže o čem vlastně je SQ7? Je to tank se zvukem amerických muscle-cars v dynamickém režimu. Je to dálniční střela a to doslova. Je to auto, u kterého nepoznáte, zda spaluje naftu nebo benzin (alespoň uvnitř ne). A je to auto, tak všestranné, že nic univerzálnějšího jsem neviděl a nezažil. A6 Allroad bledne závistí nad možnostmi tohoto SUV. Takže co je špatně? Je to krabice, prostě se mi nelíbí. Miluju její vytříbené chování na silnici a sílu v dálniční džungli. Jsem fascinován kvalitou a zpracováním a tichém v kabině. Problém je prostě její vzhled. Zvykl jsem si, ale není to prostě můj šálek čaje. Když jsme byli malí, kreslili jsme si sedany. Základní tvar auta pro děti je sedan, ale mám strach, že se to změní a že příští generace dětí už bude kreslit obludy. Nebudu sem dávat linky na všechny části, zkusíme to se čtyřkou a dováděním v terénu:

    BMW 6GT

    Snad největší zklamání tohoto roku. Nikdy předtím jsem nebyl tak moc zklamaný z testu auta. Problém ale není v autě. Problém byl v mé infekci v koleni. Nemohl jsem udělat skoro nic. Navíc mrzlo a můj vždy spolehlivý dron odmítal pracovat. Další den jsem sebral opravdu poslední zbytky sil a dvě hodiny v mrazu točil se sliderem a na stativu noční záběry. Musím říct, že se mimořádně povedly a proto je prodejce BMW chce použít na svých sociálních sítích. Video, tedy jakoby fragment testu BMW 6GT můžete vidět zde:

    Chcete nějaký závěr? Vlastně něco mám. Budu testovat dále. Musím za každou cenu dotočit 6GT, které považuji za zázrak na čtyřech kolech a které po 5GT vyhrává v designu o vesmír. Chci točit Jaguár F-Pace a koncem roku před Silvestrem budu mít na dva dny famózní pětiválec v modelu Audi RS3 sedan. Mám domluven test MINI v hybridní verzi a seznámil jsem se přes diskuzní fórum s člověkem, který si koupil Forestera XT. Tak uvidíme, zatím se snažím s tisícovkou odběratelů přemlouvat automobilky, aby mi taky nějaké to auto půjčili. Jsem amatér a mám amatérskou techniku a zatím nemám ambice zmáčknout to divné tlačítko zpeněžit. Chci přinést trochu radosti a zážitků ze zajímavých aut. Jdu si položit na koleno další led.

BMW 330e – pod proudem

10 Responses to Akcelerace – rok v obrazech

  • [1]

    12. 12. 2017 v 20:39_Karel_

    Jestli tohle všechno děláš skutečně ryze amatérsky (bez jakékoliv finanční kompenzace), pak máš můj velký obdiv.
    Je sranda, když tvoje půlhodinový „amatérský“ videotesty po pár dnech půjčení auta porovnám
    s rozsahem zdejších testů, kdy mají auto na týden, za zády redakci………..
    Palec hore!

    P.S. Fakt je ten zvuk 530D tak zlej? Není to jen „rozmazlenost“ z V8TDI?

  • [2]

    13. 12. 2017 v 08:08stealth01

    [1] Ahoj, dělám to bez finanční kompenzace. Teď jsem s blogy a testy ve ztrátě asi 50 tisíc (kamerky odpadly při natáčení někam na cestu, jedna se utopila, benzin, nafta, mnohdy ruční myčka). Možná to zní frázovitě, ale dělám to z lásky k autům a divákům. Člověk by měl dělat někdy něco nemotivovaného penězi. A pak je tady praktický dopad. Není to komerční video, takže mě nebude popotahovat Úřad pro civilní letectví. 🙂

    Nerad bych se zaseknul na jedné větě o naftě v BMW. Každý to vnímá i trochu jinak, já jsem na diesel hodně citlivý. Ale můžeš posoudit třeba sedmičku (740d): http://youtu.be/mD0c4xRm8_4?t=16m20s

  • [3]

    13. 12. 2017 v 09:25speedfred

    foto speedfred

    pekné videá robíš,pozerám to a keď ešte na úkor svojho času/penazí tak palec hore.
    nemal si požičanú aj RS5 ?

  • [4]

    13. 12. 2017 v 09:35RADEK1

    Poctivost a láska k autům je z tvých videí cítit. Smekám za to, že jsi ochotný věnovat tolik síly a času do něčeho z čeho v podstatě nic nemáš. Je vidět, že jeden nadšenec udělá víc osvěty o autech, než kdejaká redakce.
    ( Byť nejlepší na webu)
    PS: líbí se mi i muzika ve videích….

  • [5]

    13. 12. 2017 v 10:04woody-alien

    foto woody-alien

    Přidávám se ke chvále. Pokud ti ten ztracenej čas a peníze dokáže vynahahradit to, že jsi někomu na druhém konci republiky zlepšil den a udělal mu radost, pak věz, že je tomu tak. 😉
    A ještě mám jednu teorii. Říká se, že sdílená radost je dvojnásobná. Jestli je to tak, pak ty musíš doma skákat radostí do stropu….no a pak se nediv, že máš bolavý koleno. 😀

  • [6]

    13. 12. 2017 v 18:54stealth01

    [3] Ano, RS5 jsem projížděl v jiném videu. Perfektní v zatáčkách, až tak perfektní, že je to dost sterilní a člověk si někdy lehce zívne… 🙂 Jinak moc děkuji.

    Jinak všem velmi děkuji za krásná slova. Jedna věc k těm dvaceti hodinám s R8. Prosil jsem Audi alespoň o dva nebo ideálně tři dny, ale prostě to nešlo. Důvod? Hned po mém vrácení v pátek si to auto totiž na víkend půjčil šéf Porsche Interauto, aby se mohl projet. A aby toho nebylo málo, když jsem pár týdnu před zápůjčkou točil reportáž o Seatu a nové Atece, s obrovským hřměním se přířítila právě ona červená R8 a z ní vystoupili dva novináři z Automobilu a vlastně celý den jí tam nechali jen tak stát. Jeden z nich pak přidal na obědě vtipnou historku, že během novinářského týdne s ní pak už jen jezdil na poštu nebo ke škole pro dítě. Dost nevyužitý čas, když to srovnán s těmi dvaceti hodinami a našim natáčením.

  • [7]

    15. 12. 2017 v 20:42praděda7

    Člověk by měl dělat někdy něco nemotivovaného penězi…..hezky si napsal….pravda, poslední skupina lidí, které se touto zásadou řídila, byly řádové sestry.
    Jinak zírám, do čeho ses pustil……..good luck! You gone need it………
    ….a když už su tady, tak bych se ti chtěl přiznat, že už vím proč si před časem vzal M3 v automatu a ne v manuálu. Vím, že už ji nemáš….jen potvrzuju, že zadokolka s více než 300k v manuálu je vhodná věc tak pro krotitele divokých hřebců….a ano, vím, je jich tu pár mezi námi….

  • [8]

    15. 12. 2017 v 20:45praděda7

    ……pardon…….hezky si to napsal……

  • [9]

    18. 12. 2017 v 10:24MariAchi

    Taky se rad kouknu a oproti tem prvotinam s tahanim za kliku je tohle nebe a dudy. A zejmena je z toho citit to nadseni pro auta a „praci“ s nimi, misto nejakych krecovitych vylevu profesionalnich testeru. Za me palec nahoru a diky za to.

  • [10]

    19. 12. 2017 v 13:24zlysoused

    Díky za fajn videotesty. Je vidět, že se každým dílem zlepšuješ. Těším se na další.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Svět v pohybu

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20171 Příspěvek
  • Duben 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Leden 20161 Příspěvek
  • Listopad 20153 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura