• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Svět v pohybu  > Donaha!

  • Donaha!

    Publikováno: 29. 1. 2016

    Schůzka v 10:15. Ulice Bělohorská. Tak přesně tato zpráva stála na vychladlém telefonu, když jsem ji ještě s jedním okem zalepeným četl. Takže dneska jdu k psychologovi. Učinit zpověď a možná dostanu od moderní medicíny rozhřešení. Jsem schizofrenní. Podle lidí, kteří mě v životě neviděli, podle diskutérů, kteří rozhodují a škatulkují lidi na základě toho, co napíšou na internetu. Mozek mi začíná pracovat a z druhé místnosti se ozývá dupot dětských nožiček. Všechno se to týká jen některých anonymních diskutérů. Všechno se točí kolem přezdívek, za nimiž jsou ale naprosto konkrétní lidé. Lidé se svými životy, se svými radostmi a starostmi. Lidé, se kterými se chci sejít a povídat si celé hodiny o autech, když má rodina už díky mě auta začíná nenávidět. Sotva vstanu, nemluvím o ničem jiném. Mé tělo, všechny tekutiny v něm, jsou nasáklé vůní benzinu. Miluji auta, stará, nová, koncepty budoucnosti. Miluji příběhy lidí, kteří umí vzít za řadící páku a dokázali vyhrávat v závodech, kde bych já osobně skončil v první zatáčce. Obdivuji lidi jako je Lamborghini, Pagani nebo Ferrari. A pávě slavný Enzo se mi dostane do mozkových závitů zrovna v době, kdy se oblékám. Ještě šálu, vetchou ochranu do mrazivého rána, a vyrazit.

    Oči psychologa a mé zorničky se setkaly po dvaceti minutách čekání v místnosti, která by měla uklidňovat. Broskvové tóny na jedné stěně se střídaly s hráškově zelenou. Nikde nevisely propagační plakáty, žádná televize se smyčkou reklam na kapky do nosu. „Pojďte prosím dál a nezlobte se, že jsem vás nechal tak dlouho čekat“. Jeho hlas je příjemný a klidný. Pokud se tomu, co mě čekalo za dveřmi, dá říkat ordinace psychologa, pak bych rád viděl jak by se v ní cítil klaustrofobik. Vše je malé, až příliš malé. Stěny zdobí pár obrazů krajiny, nějaké Karpaty či co. Očím mého lékaře nic neuniká. „Překvapuje vás velikost mé ordinace? Budeme se stěhovat a za pár měsíců mě můžete navštívit v Praze 3, kde bude více místa“. Vypadá to, jako by se zasnil. Každopádně na prolomení ledů to stačilo. „Je to tady útulné, ale to asi slyšíte od všech pacientů, kteří sem přijdou poprvé, že?“ Usmál se a podíval se do svého diáře. „Takže vy jste sem přišel, abyste mi pověděl něco o vztahu k vašemu autu. Přiznám se, že jsem skutečně netušil…“ pohlédl na mě přes rámeček brýlí „a vlastně netuším, co se za vaším případem skrývá, ale ostatně od toho jsme tady“. Na mém psychologovi byla cítit rozpačitost a hlavně zvědavost. „Ono je to víc“ poznamenal jsem. „Není to jen o vztahu k autu, je to i vztahu ke komunitě, kterou jsem navštěvoval na internetu. Je to o lidech, kteří nepochopili mou zarputilost, snad zklamání a frustraci.“ „Takže to začalo vaším autem, které jste si koupil nebo to nepochopení v té komunitě bylo i dříve?“ zeptal se psycholog. „Začalo to mým novým autem, vůbec prvním, které spadá do segmentu tzv. prémiových vozů. Nikdy předtím jsem prémiové auto neměl a myslím, že jsem prostě očekával příliš.“ Doktor zamíchal potichu a s nezvyklým klidem lžičkou, která trůnila doposud v šálku horkého čaje. „Co jste třeba očekával?“ „Absolutní důraz na materiály, kvalitu a zpracování. Čekal jsem, že štít přístrojů bude ze safírového skla, že bude mít dvojitou antireflexní vrstvu, že páčky blinkrů a stěračů budou sametově jemné na omak, že lakované dekorační lišty budou mít silnou nanovrstvu, zamezující poškrábání, že sedadla budou z nejjemnější možné kůže, že HiFi bude hrát jako koncertní sál. Myslel jsem si, že v prémiové třídě to tak chodí, že je to samozřejmost.“

    Hodiny na stěně nekompromisně odečítaly čas, určený k terapii. „Pokud jsem vás dobře pochopil, tak jste byl konfrontován s realitou, která byla odlišná od vašich představ. Ale od toho jsou přece autosalony, zkušební vozy, možnost si auto pořádně prohlédnout a dokonce se v něm projet. To jste neudělal?“ „Jen částečně“, přiznal jsem se. „Víte, já jsem tomu tak hluboce věřil, byl jsem si tak jistý tím, že prémie za svou nehorázně vysokou cenu nabízí extrémně luxusní a drahá řešení, že jsem tento aspekt nějak neřešil. Byl jsem si tak jistý tím, že vše je exkluzivní a dokonalé, že jsem to prostě vypustil z balíku starostí, které souvisí s nákupem nového auta.“ Psycholog se na mě zadíval se stále větším zájmem o věc. „A nyní, s odstupem času a zkušenostmi…existuje nějaká značka, která naplňuje to, co jste si původně představoval?“ Nahrál mi na smeč. „Audi“ odpověděl jsem. A pokračoval dál „V Audi je vše dokonalé, přesné, kvalitní, mimořádně zpracované. Ale úplně nejvíc mě přitahuje rukopis kvality a materiálů v Pagani. Na těch exkluzivních autech je vidět, že se výrobce věnoval každému detailu, snad až na úrovni atomů a molekulárních struktur. Pagani šel až na samotnou podstatu materiálu jako takového. Víte, nikdy jsem v tom neseděl, ale fotky a videa stačí. Navíc dostupné dokumenty o Paganim a jeho filozofii potvrzují mé domněnky.“ „Já se tedy v autech tak moc nevyznám, ale řekl bych, že nejlépe je na tom Rolls Royce ne?“ Vzpomněl jsem si na své zkušenosti s touto značkou, tedy ty zkušenosti statické a musel jsem zavrtět hlavou. „Podle toho, co jsem viděl, tak i Rolls Royce má své chybičky, zcela nepatrné, musel jsem strávit hodiny koukáním na model Wraith, ale objevil jsem jisté nedokonalosti v bočních částech zavazadlového prostoru. Jsem prostě posedlý dokonalostí, tak posedlý, že jen za kosmetiku a péči dávám měsíčně desetitisíce korun. Jsem schopný drobky z auta vybírat po jednom ručně.“ Doktor se nestačil divit. Jeho tvář se začala měnit z naprosto oddaného výrazu na něco mezi šokem a dost velkým překvapením. „Vy dáte za kosmetiku do auta i deset tisíc měsíčně? Mám pocit, že s vámi skutečně něco není v pořádku. Aplikujete svou – pokud dovolíte použiju termín posedlost po detailu i v běžném životě? Chci říct, že zde mám i pacienty, kteří si dokáží umývat ruce třeba pětkrát po sobě, protože mají pocit, že je stále nemají čisté. Jsou zde i ti, kteří každý den utírají od prachu všechny knihy v poličkách.“ Chvilku jsem přemýšlel o svém životě. „Musím říct, že vůbec ne. Ta posedlost se týká jen aut. Chci, aby všechno uvnitř auta bylo vzorem naprosté dokonalosti. Nemám touhu vidět extrakt snobství a marnotratnosti. Myslím, že bych si třeba nekoupil auto s volantem posázeným třpytivými diamanty. Nejsem ten typ. Mým jediným cílem je vidět kvalitní materiál, aplikovaný výrobcem do interiéru auta s naprostou přesností, přesností na úrovni atomů. To mi prostě současné auto nedává a já měl pocit, že to dostanu.“ Psycholog si vzal své poznámky. „Zajímají mě dvě věci“ řekl potichu, dívajíc se upřeně do popsaného papíru. „Musel jste přece vidět své auto, slyšet, jak zní to jeho HiFi. A pak… když jste zmínil Audi, jako vzor dokonalosti a péče o detail, proč jste si nevybral právě tuto značku?“ Nebylo pro mě lehčí odpovědět, popravdě jsem jeho dotazy očekával. „Odpovím od konce. Zajímám se prostě o techniku. Luxusní zpracování Audi při výběru silně kontrastovalo s technickým základem celého vozu. Pohon předních kol, uložení motoru a rozložení hmotnosti a hlavně převodovka mě nakonec odradily. Audi nabízelo za stejnou cenu variátor, kdežto já jsem prahl po spojení motoru s vynikajícím osmistupňovým automatem. Věděl jsem, že pohon zadních kol je v této třídě vozů řekněme klasickým řešením. Audi nemělo v rámci mého rozpočtu odpověď. A k prvnímu dotazu. Nebylo nutné se tomu příliš věnovat. Kromě toho na autosalónu jsou vystaveny vozy, které nemají vždy přesnou výbavu, kterou chcete. Vlastně HiFi jsem slyšel poprvé až po prvních padesáti kilometrech v mém voze.“ Psycholog se podíval nenápadně na hodiny. Polovina času byla pryč. „Takže, co bylo dál s vaším vozem? Kdy jste zjistil, že to není to pravé ořechové, že to není to, co jste čekal?“ Vzpomněl jsem si na duben 2012 a první kilometry za volantem vysněné prémiovky. Vše bylo jako krásný sen. Dokonalé. Čisté a nablýskané. Bohužel první dva dny byla celodenní mlha. Až třetí den vykouklo dubnové slunce a já uviděl spoustu škrábanců na dřevěných dekorech. Celý sen se stal noční můrou. Opravdu jsem do té doby myslel, že ty dekory jsou v podstatě nepoškrabatelné. A na zcela novém voze bylo najednou docela dost škrábanců.“ Doktor se nahnul směrem ke mně. „Škrábanců? Na novém autě? Věděl o tom váš prodejce?“ Odsunul jsem se lehce od něj a pokračoval. „Ano, věděl o tom i na showroomu, má žena si toho všimla. Jenže v umělém světle, ještě uvnitř v autě to vypadalo spíše jako nějaká skvrna po mytí. Pak jsem to reklamoval a vše mi bylo vyměněno na náklady prodejce. No a pak to pokračovalo. Páčka blinkrů byla tak nekvalitně spojena k sobě, že jsem si odřel kůži na prstech, jen jsem „vyhodil“ blinkr doprava, silně to řezalo do kůže. Mezi výškovými reproduktory a dveřní výplní byla a stále je vidět montážní pěna nebo co to je. Začal mi neskutečně vrzat strop. Zadní výsuvná roleta vydávala pazvuky, vrzal středový tunel, začala vrzat konzole mezi volantem a přístrojovou deskou, po prvním mytí se objevily škrábance i na průhledném plastu kolem přístrojů. Největší problém byl se sedadly, vrzala a skřípala. Když jsem odsunul bočnice do krajní polohy, začala se kůže odírat s patřičným zvukovým doprovodem o středový tunel. Jedna schránka se odmítala otevřít, druhá se zase odmítala zavřít. Lamely v klimatizačních průduších se zlomily a přestaly fungovat. Lak auta byl na mnoha místech poškrábán, kola se až neuvěřitelně špinila od brzdových destiček, přední sklo mělo desítky malých kazů od kamínků. A počítadlo kilometrů ukazovalo pouhých 11 tisíc.“ Psycholog byl z toho všeho v šoku. Chtěl něco říct, ale ve mně jakoby opět bouchly saze. „Pak začaly vážnější závady, dvakrát mně vyměnily celé xenonové světlomety, protože jejich krycí sklo prostě prasklo. Následoval únik chladící kapaliny, únik oleje a zničená ramena přední nápravy. Nedávno mi měnili měch na zadní nápravě a vstřikovače. A do toho všeho jsem v testech aut a v diskuzích pod nimi stále dokola četl něco o tom, že Audi na BMW prostě nemá, že BMW je to nejlepší a řidičsky nejschopnější auto. A to bylo silně nepříjemné. Snažil jsem se doslova vnutit ostatním lidem názor, že to tak není, že mám prostě odlišnou zkušenost. Psal jsem a provokoval, chtěl jsem, aby si už nikdo na světě nekoupil BMW, které mě tak zklamalo. Aby značka pocítila na vlastní kůži, že musí nést odpovědnost za hrubé nedostatky v kvalitě svých produktů. Štvalo mě to, jak se značka BMW profilovala, jak dávala najevo svou prémiovou nadřazenost, jak se zpupně a bez trochy pokory chovala na trhu. Chápejte, pane doktore, mně nešlo o peníze, tato hra už byla o úroveň výš. Mně šlo o samotnou podstatu problému, o morálku, o spravedlnost. Oni si klidně na trh chrlí ve velkém jeden šmejd za druhým a lidé ochotně, velmi ochotně za ty šmejdy platí peníze. A co víc, rochní se ve svých BMW, dokonce mluví o něčem tak lidsky ubohém, mluví o image a o prestiži. Chápete pane doktore, o prestiži. Jakou má prestiž automobilka, jejichž produkty jsou v bazarech k mání za 30 tisíc korun?“ Lékař nechápal výbuch mých emocí, ale místo hašení ještě přilil olej do ohně. „Zmínil jste, že se BMW profiluje jako řidičsky nejschopnější auto, to vás nelákalo?“ V mých očích se kromě plamenů nenávisti objevily i vzdálenější vzpomínky. „Pane doktore, to auto nedokázalo držet svůj směr. Jedete rovně, přijde lehce zvlněná cesta, vyjeté koleje po kamiónech a celé to slavné BMW se tlačí prudce ven ze směru, volant musíte v tu chvíli držet pevně a snažit se neskončit v poli. V Praze u Tančícího domu od Mánesa je taky zvlněná cesta. Jednou jsem tam najel málem na obrubník, když mi auto zničehonic trhlo volantem doprava. Když jsem na onom místě brzdil, musel jsem se hodně snažit, abych udržel stopu. Pak jsem vyměnil pneumatiky, už tam nebyly run flat a všechno se změnilo. Auto je klidné, nezáludné a bezpečné. Ale pak vás samozřejmě napadne otázka, proč to tak není z výroby? Jak si může automobilka jako je BMW dovolit vyjet s něčím, co je dokonce životu nebezpečné?“

    Blížil se konec našeho sezení. Psycholog si poctivě dělal poznámky a já ho zastihl jak vše studuje. Pak se jeho zrak obrátil na mě. „Co ta komunita, o které jste mluvil? Jak reagovala na vaši kritiku?“ Poprvé na mě mohl spatřit smutek. „Bylo mi líto, jak reagovala. Myslel jsem, že jsme v nějakém myšlenkovém spojení, že jsme všichni postiženi benzinovým šílenstvím. Čekal jsem pochopení pro věc, revoltu vůči BMW. A dočkal jsem toho nejhoršího. Zaprvé mi bylo řečeno, že jsem si to vymyslel. Následovala snůška nenávistných komentářů. Pak jsem se o sobě dozvěděl, že neumím řídit, že jsem si to způsobil sám atd. Místo boje proti BMW, proti tomu, co dělají a co nám předhazují a co my jim, jako hladoví psi žereme, jsem se dočkal nenávisti. A v tom okamžiku se musí člověk ptát sám sebe, co za tím vším je. Jestli jsem to já, má osoba a osobnost, která je nespravedlivá vůči nim anebo jestli jsou oni nespravedliví vůči mně. A od toho už je jen krůček k dalšímu myšlenkovému pochodu. Pokud jsou oni nespravedliví ke mně, tak proč to dělají? Proč se snižují k nenávistným komentářům na mou adresu? Je to proto, že BMW je obecně v diskuzích brána jako modla? No a pak už vás napadne jen něco o fanatismu a jste v tom až po uši. Nejvíce mě trápilo to neporozumění. A zrovna s lidmi, které jsem měl rád, se kterými jsme se na internetu smáli a škádlili. Proč nemůžu kritizovat to, co je objektivní a pravdivé? Mně se to přece stalo, nic jsem si nevymyslel. Komunita petrolheadů by se měla v tu chvíli semknout a jít do boje proti šmejdům z Mnichova. Byl jsem z toho zoufalý, rodina, zákazníci, přátelé – nikdo se nezajímá o auta tak, jako lidi na auto.cz. Rozhodl jsem se na více než rok opustit tento web a dál jsem pokračoval v misionářské práci, chtěl jsem lidi přesvědčit o své pravdě. Nepřál jsem si nic jiného, než bankrot BMW. Dokonce jsem napsal, že zlému BMW Group CZ nedám už ani korunu.“

    Lékař byl lehce nervózní. Už jsme přetáhli stanovený čas, ale on jakoby chtěl vědět více. „Takže vy jste se dostal do boje s nějakým nepřítelem. Auto od BMW tedy už nikdy více nechcete mít doma v garáži, chápu to správně?“ „Myslím, že vás budu šokovat, ale já jsem si objednal u BMW další auto. Ano, budu mít v garáž dvě BMW“. Psycholog zalapal po dechu. „Jakže, vy po těch všech problémech jdete k jejich prodejci a podepíšete objednávku na nové BMW? To není moc normální“ zarazil se a pak pokračoval „ehm, chci říct, není to až tak běžné, nemyslíte?“ „Mám pro to poměrně logické argumenty. Víte po těch letech s BMW, na jaře tomu budou čtyři roky, jsem začal objevovat čím dál tím více jejich filozofie, přenesené do mého vozu. Začal jsem to auto postupem času mít rád, až tak rád, že dneska bych ho už za Audi nebo Mercedes nevyměnil. Roky a kilometry plynuly, ale BMW vypadá pořád stejně. Pokud mu poskytnete tak nákladnou péči jako já, tak zjistíte, že v Mnichově moc dobře ví, co dělají. Uvědomíte si, že ergonomie a ovládání je na jedničku s hvězdičkou, že sedadla mimoděk chválíte i při tisící padesáté jízdě, že auto pohladíte po palubovce a poděkujete mu za skvělou společnost po delší cestě. Pochopíte, že jízdně je to auto vlastně docela fajn, že v zimě vyjedete cokoliv i se zadním náhonem, že je s ním i ta proklamovaná zábava. Samo sebou to není jen tak, celý vůz prošel ozdravným pobytem v servisu, mnohokrát tamní kluci zůstávali kvůli mému autu v práci až do půlnoci, aby odstranili vrzání kolem přístrojovky nebo vyměnili celou stropnici. A dnes je situace taková, že své BMW miluji. Opravdu miluji. Problém je jediný. Už to nikomu nevysvětlím. Všichni kolegové na auto.cz mě mají ve svých škatulkách, jak to tak ve společnosti už bývá. Změna názoru nebo chcete-li životního postoje je prostě neakceptovatelná. Většinou to je tak, že jste označen za bezpáteřního a měníte kabát dle potřeby. Mohlo by mi to být jedno, diskuze jsou anonymním světem, ale bohužel mi to jedno není.“ Lékař se na mě díval s lehce otevřenými rty. Pak je ale zavřel, odkašlal si a vynesl rozsudek. Klidným a tichým hlasem začal mluvit. „Dejte jim o tom vědět, napište jim vše, co jste mi zde řekl. Myslím, že máte velkou šanci se s nimi začít znovu bavit o autech. Dokonce se domnívám, že vaši případnou kritiku BMW už budou brát jinak, že ji budou brát konstruktivně a ne destruktivně. Každý má právo na názor i na jeho změnu. To je svoboda, kterou vám nikdy nikdo nevezme.“

     

    Post scritpum: díky, že jste můj blog dočetli až sem. Vlastně jsem už o ničem takovém psát nechtěl, ale svým způsobem mě k tomu donutila nechtěná diskuze na blogu Rohypnola a návrh Mariachiho, abych sepsal svůj vlasní blog. Taky mi není jasné, že u mých ostatních blogů nejdou přidávat komentáře (tedy kromě toho o řadě 7), když mi to hlásí, že komentáře jsou povoleny. V tomto blogu nebylo ublíženo žádnému psychologovi. Jeden malý pes se zranil na náledí, když jsem jel domů, ale to se nepočítá. Vlastně ona ani žádná návštěva psychologa nebyla. To zase zapracovala má fantazie…

BMW M3 do detailu – nyní včetně motoru Příliš mnoho otazníků

43 Responses to Donaha!

  • [1]

    29. 1. 2016 v 13:35idam.i

    foto idam.i

    Načo žobreš o pochopenie ?Pokial ti ludia neveria,je to ich problém.T si spokojný a prešiel si si svojou cestou.To máš ako s detmi.Môžeš im hovoriť kolko chceš,aj tak si to musia vyskúšať.Lepšie je raz zažiť,ako x krát čítať.Prajem ti veľa spokojných kilometrov.

  • [2]

    30. 1. 2016 v 19:57rohYpnol

    foto rohYpnol

    Uf, prvně jsem si říkal, že to ani nepřečtu. No, nakonec dočetl, ač se sám divím.
    Ok, text je tvým obrazem, ale pro příště ten text rozděl do odstavců, ať se to dá číst…

    K obsahu – jak jsem v mém blogu zjistil, některým je zbytečné něco vysvětlovat a není otázkou, jestli pochopí, ale jestli vůbec mohou pochopit. Jsem racionálně založený, takže od debaty očekávám věcnost, konkrétnost, argumentaci.

    Bohužel, mnozí se zde zmůžou jen na rovinu osobních ataků na někoho, s kým zkrátka nesouhlasí. Není přeci důležité argumentačně mu jeho názor vyvrátit, to je moc složité a pracné, nebo snad nemožné… Ale taková osobní urážka, to je univerzální argument…

    Zkrátka – píšeš sem, musíš počítat s tím, že tě tu mnozí budou urážet. Trápit tě to nemusí, je to jejich vizitka. Poměr blbců v naší společnosti je značně vysoký, poměr blbců mezi čtenáři zde mi naproti tomu přijde nepoměrně nižší 😉

  • [3]

    31. 1. 2016 v 22:54MariAchi

    Z velke casti je to mireno na me, takze se zeptam: Kdyz si po sobe prectes to vsechno, cos tu za posledni 3-4 roky napsal, tak ti porad fakt, ze jsem te nazval moulou pripada nenavistny a urazlivy?

  • [4]

    1. 2. 2016 v 15:58jakubMG

    Tak Stealth1 odlozil zbrane, priznal se k svym hrichum, vysvetlil sve duvody a nabizi smir. A to cele zabavnou formou…:0) To je postoj dospeleho inteligentniho chlapa, I kdyz dospel mozna malinko pozdeji…:0))))

  • [5]

    1. 2. 2016 v 17:05Tomik_1

    Mam za to,ze jeden z poslednich komentaru pro tebe jsem tu napsal ja. Prvne…pises moc hezky, dobre se to cte.
    A ted to podstatnejsi…Rozumim Ti a vim o cem pises. Ted to bylo ctyri roky a tak dlouho jsem menil a menil a jsem zase BMW za BMW vymenil. Pan reditel Renocaru se se mnou po vsech reklamacich petky chtel videt osobne. Dlouho predlouho jsme to kaficko spolu usrkavali. Ve vsi slusnosti i, jak dobre pises, nahote. Pan reditel mel vicemene hlavu sklonenou do podlahy, obcas pozdvihl oci, pak pokyval hlavou a stale dokola kajicne priznaval, ze vi moc dobre o cem mluvim a ze nezbyva nez souhlasit.

    Kdyz chces BMW, musis si udelat nejdriv poradek sam v sobe. To bych i tu navstevu psychologa bral dost vazne. Pac jinak jde tezko rozumem vysvetlit, proc ve ctyrce, klidne za dva mice, musis cumet do stejnyho interieru, na stejne primitivni budiky, jako v jednicce. To nemluvim o chybejicich blbych kapsickach zezadu na sedadlech, madla u stropu, vice nez jednu usb na cele auto atd. atd. atd. A ze neco vrze? No jo no…tohle vsechno me neskutecne sere. Ale ty mas preci v sobe navic, nez resit tyhle prkotiny. A ano, jsou to prkotiny! Protoze tohle auto je proste o jizde a rizeni. Tezko Ti tu budu ohromovat dvoulitrem v dizlu, kdyz jezdis v emku. Ale ciste pro porovnani na krev s tema modelkama od vw a i od jinud, tak tady proste neexistuje rovnitko nebo lepsi nez .Mysleno k BMW. Komplet podvozek, motor, prevodovka a vubec celkovy nastaveni je proste na ridice.

    I ten blbej dvoulitr te udela skoro panem silnic a co pak teprve ty ostatni motory? Vzdycky kdyz tlacim na pilu, tak mam pocit, ze cim rychleji jedu, tak je to auto vic pricucly k asfaltu. Kdo Ti tohle za ty prachy nabidne? Nebo mam snad cas za jizdy resit s opocenym celem a rukama v kreci na volantu neco jinyho nez samotnou jizdu? Nemam! Oci daleko pred sklem, mozek srotuje a prdel sevrenou. Tohle je proste BMW a ne nejak relax ve whirpoolu.

    Bavi me ridit. A to mi za ty penize, a to mluvim a primerenem prijatelnem mnozstvi penez, nikdo nic lepsiho proste nenabidne. Tak hodne stesti s emctyrkou!!!

  • [6]

    1. 2. 2016 v 22:31stealth01

    Tomik_1: myslím, že Tvůj komentář mohu zařadit mezi TOP 5, které jsem kdy na auto.cz četl. Díky za něj a hodně štěstí… 😉

  • [7]

    2. 2. 2016 v 08:38Dinar

    [5] Tomik: tys dohnal někoho z Renocaru k tomu, aby cudně klopil zrak? Gratuluju! :)))

  • [8]

    2. 2. 2016 v 08:51Dinar

    stealth: no vyšels s kůží na trh, ok, ale já nejsem moc dojímací typ, tak se omlouvám, aplaudovad nebudu. Vždy jsem měl k tomu, co píšeš, zásadní výhradu, a to tu, žes své uplakané traktáty podával jako objevování Ameriky. Zdá se, že ses právě dostal do stavu, kdy chápeš proč stále existuje označení premie, resp. proč chceš zrovna bmw. Jistěže to není v tom, že by bmw bylo víc premií než nejbližší konkurence, nabízí ale něco, co se sice obšírně popisovat dá, ale je to zbytečné, to něco navíc nebo jinak je prostě tím, co jazýček vah při rozhodování, what next, vychýlí opět na stranu bmw. U mně od roku 91 s několika odchody a násl. návraty, proto se snad jen omlouvám za to, že jsem ve svých komentářích s tvým vývojem neměl trpělivost, pro mně už je to prostě dlouho… 😉

  • [9]

    2. 2. 2016 v 12:31Ausfahrt

    Jak píšeš o té dokonalé čistotě, vyzobávání drobků atd. To máš na mysli ten bordel v autě, ty zbytky McD pod sedadlem spolujezdce, prostě vše to, co bylo vidět na nějakém Tvém videu, které jsi tady nedávno dal?

  • [10]

    2. 2. 2016 v 12:50MariAchi

    [6]

    No vides, a pritom ti Tomik napsal uplne lautr to same, co ti tu uz dlouho pisu ja, Dinar, nebo webpaja, ale my jsme v top5 z opacne strany. Jasne, chapu, proc na me nereagujes, ja bych se s tim taky pral.

  • [11]

    2. 2. 2016 v 14:14stealth01

    Ausfahrt: mám pro Tebe video odpověď: http://youtu.be/DV-0HCHiX94
    Stačí to takto?

  • [12]

    2. 2. 2016 v 16:54Tomik_1

    To Dinar: No, sam jsem byl vlastni iniciativou zaskocen. Nabeh si na smec, tak jsem toho vyuzil 😉 Rikal jsem si, ze lepsi nez brecet tady, tak si o tom popovidam primo jako s fararem. Pro me je to proste zastupce „Boha“ na zemi 😉 Ja se vykecal a On at si s tim nalozi jak umi. Vic uz to ale resit nehodlam.

    To Mariachi: Vy z ty Moravy drzite pokupe, tak my okolo toho Ripu si tu musime udelat taky nejakou vlastni smecku 😉 Kazdej ma svoji cestu, ono to nejak pude, tak dej Steahltovi sanci. Jestli si koupil emko, tak myslim, ze vetsi pokani snad uz udelat nemuze, ne? Urcite posila i nejaky odpustky pro vozickare BMW. Nebo jen je treba sponzoruje aby nemuseli jezdit na tech kreslech na Runflatech 🙂 Myslim, doufam…ze uz to konecne chapem vsichni stejne, jak to dneska chodi.

  • [13]

    2. 2. 2016 v 20:17Ausfahrt

    [11]

    Tak jsme se dozvěděli, že dnes máš v autě uklizeno, protože jsi včera třikrát leštil. No, mi se nemusíš nijak zpovídat, to je tvůj boj.

    Já reagoval na rozpor v tvrzení na blogu s realitou, kterou jsme viděli tady:
    https://www.youtube.com/watch?v=CY3WE58NZPs
    v čase 2:51.

    Tvé dnešní video nemá žádnou vypovídající hodnotu. Prostě sis vysál. Gratuluji.

  • [14]

    2. 2. 2016 v 20:57XTad

    Potom nemas mit poskrabany dekory, kdyz je porad lestis…

  • [15]

    2. 2. 2016 v 21:03MariAchi

    [12]

    Dat sanci? Ja prece nic spatneho neudelal, jen jsem psal to, co ty, jen ne tak hezky. Ale jemu to pripada nenavistne a urazlive, byl to stealth, kdo presel do osobni roviny a zacal urazet, nebot dosly argumenty… A to pokani…no sam uvidis, ja porad tipuju ty poblity aleje. Jestli pochopil, ze tu fanatickou cistotu a detailnost nedostane, ale perfektne jezdici auto ano, tak samozrejme gratuluji, z tohoto uhlu pohledu si o M3 hodne rad poctu.

  • [16]

    2. 2. 2016 v 21:04stealth01

    Ausfahrt: takže nestačilo to ;). Tak ještě jednou a po lopatě. Rozpor tam sice fakticky je, ale ja ho logicky vysvětluji. V tom videu jsem řekl, ze když jsem týden s dětmi na horách, tak to proste neuklizim, protože je to zbytecne.

    Jinak v Cartecu Ostrava je do konce tydne k viděni ma nova M3 😉

  • [17]

    2. 2. 2016 v 21:21Ausfahrt

    [16]

    Hele, nebudeme se pouštět do žádných větších akcí, logicky mi to vysvětluješ, takže tomu už jako rozumím.

    To jsi neměl říkat, o té Ostravě. Se tam slezeme a budeme čumět, jak si ho leštíš. A nedej bože, jestli mi ujedou nervy a půjdu se Ti do něj vyprdět.

  • [18]

    2. 2. 2016 v 21:42stealth01

    Upusťme od dvojsmyslů. Leštit si ho tam určitě nebudu. A klidně se na to všechno vyprdni. Ostatně ja jsem uz nic nelestil na autě dost dlouho. Maximálně ty vnitřní listy. To máš tak. Každy jsme jiný. Někdo na sve auto zvysoka prdi a je mu jedno jak vypadá, někdo chce mít auto čisté a hezké. Ale to video spíše směřovalo k tomu, abych ti ukázal, ze jsem vždy připraven 😉
    Tak jako tak, když mi minule udělala paní ďůlek do karoserie, tak jsem to nijak zvlášť neřešil. Ja jsem to psal hlavně kvůli těm BMW fanatikům (bigsoul a hitmanpb) kteří me obvinili sprostě, ze jsem si auto zničil sám. To me fakt vytocilo.

  • [19]

    2. 2. 2016 v 22:43Tomik_1

    Mariachi, znam Te uz dost dlouho, a ostatne i Steahlta, abych vedel, kdo co rika a jak premysli. Vis, co se mi libi na opravdu kvalitnich diskuzich mezi inteligentnimi diskutery? Jsou kratke. Nikdo nepotrebuje nic vysvetlovat. Nikdo nebere nic osobne, dokaze se nad rypnuti povznest. Pak je o to vetsi prostor na srandu a zabavu 😉

    S vetsinou to tu proste ale nejde. Za ty leta tady preci kazdej z nas pozna, s kym by si klidne sedl ke stolu a dal si s nim pivo, jako by ho znal kazdy den a mohl s nim resit vsechno, pac je na stejny vlne. No a s nekym si proste to pivo nedas, protoze ti neco nesedi a pak to nema cenu resit 😉 At je pravda jaka chce.

    Jsou to jen plky…ale lidi by se meli umet sobe kdykoliv zasmat. Tohle tahani trenek me uz tu stve dlouho…chybi mi tu humor. Jedinej, kdo tu co napsal tak, ze jsem brecel smichy, byl GTI 🙁 Vetsinou je to tu pak trochu psycho a mam kazdej dost v realite 🙂

  • [20]

    2. 2. 2016 v 23:57stealth01

    Odlehčím téma. Pokud chcete mrkněte na pár fotek z dnešního superdne, kdy jsem se konečně posadil do vyrobené a novotou vonící M3:

    https://goo.gl/photos/uM1WNB7FmL4eGCU17

  • [21]

    3. 2. 2016 v 05:49MariAchi

    [19]

    Mas recht…
    Ja to prece nemyslim spatne a nikdy nebylo mym cilem urazet.
    Na druhe strane, kdyz to tak tady ctu po nekolikate, tak uz chapu mechanismus vzniku toho stelthova boje proti BMW, delal to se stejnou pedantskosti, jako cistil svoje auto. Tak snad se priste nad moje rypani povznese.

  • [22]

    3. 2. 2016 v 05:59MariAchi

    [20]

    Ufff..nádhera. A paradni fotky!

  • [23]

    3. 2. 2016 v 08:21Ausfahrt

    [20]

    Nádherné auto… Leštěnka… 😉

  • [24]

    3. 2. 2016 v 08:44stealth01

    Děkuji moc. Jediné, co me trochu pokazilo náladu byl fakt, ze BMW pro rok 2016 dodává M3 s pneumatikami Continental a ne Michelin. Ale zase po par tisících km je budu měnit, takže se vlastně nic neděje.

  • [25]

    3. 2. 2016 v 08:56Tomik_1

    Steahlte, moc krasnej stroj a hlavne perfektni a dokonalej! Az Te potkam po Praze, tak Te protoubim 🙂
    Omlouvam se, nevim, proc jsem mel zafixovany, ze mas ctyrku…..No to je detail.

    Ja bych Ti poslal na oplatku jak vypada moje ctyrka v praxi. Ale jsem linej to nafotit a jeste to sem pri tomhle mizernym pripojeni ulozit. Takze asi takhle: vsude po zadni sedacce bramburky, vsechny koberecky od zaschlyho bahna, jemnej sterk, bahno vubec vsude po celym aute, zaprasena palubovka… 🙂 Nejsem prase,to neboj…ale je to tezko udrzitelny v tomhle pocasi

  • [26]

    3. 2. 2016 v 11:01MariAchi

    No, panove, tak se mnou uz se asi bavit vubec nebudete…
    http://www.imgup.cz/images/2016/02/03/IMG_90132.jpg

  • [27]

    3. 2. 2016 v 11:22stealth01

    To vypadá, že jsi slavil nějaké „kulatiny“

  • [28]

    3. 2. 2016 v 11:28webpaja

    (20) Skvělý! Mišelinky mě nikdy nezklamaly, ale Conti vyloženě taky ne.

    (26) Ty by jsi jezdil krást dříví z principu i kdyby ti stál v garáže Rolls. Předpokládám, že tvý oblíbený Ferrari musí být typ FF 😀

  • [29]

    3. 2. 2016 v 11:50webpaja

    (25) To je skoro téma na blog.

    XF mám uvnitř permanentně voňavý a bláťáka Allroada čistím každý víkend taky. Problém jsou „ženská“ auta. To co má manželka v Leonu, pokud jí ho neuklidím naprosto nekoresponduje s jeho uživatelkou.

  • [30]

    3. 2. 2016 v 12:14boost.

    foto boost.

    (26) BAN! BAN! BAN! Fuj! I malej z toho evidentně není štastnej. 😀 Já jsem v neděli strávil půl hodinu leštěním koncovek výfuku. Novou fotku nemám, ale takhle to vypadá u mě po umytí a navoskování. http://i.imgur.com/A28dvjK.jpg

    @stealth01: pěkný, moc pěkný. Akorát jsi mohl vzít 6MT a ušetřený prachy vrazit do full leather. 😉

  • [31]

    3. 2. 2016 v 12:16woody-alien

    foto woody-alien

    mariachi: Koukám, že tohle je pro „vrtulkáře“ nějaká oblíbená činnost. 😉
    http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_53117a25872a2&ga_id=GA_4c5d82aaf1865
    Aspoň můžete na diskusích vykládat, že v interiéru máte fakt originál dřevo. 😀

  • [32]

    3. 2. 2016 v 12:24woody-alien

    foto woody-alien

    [29] webpaja: Nejsem vyloženě šígl-nýgl typ, ale je fakt, že to co dokážou někdy ženy uvnitř auta vytvořit, to si zasluhuje patřičnou odplatu. BAN na sedadlo spolujezdce !
    http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_50b714cd475fc&ga_id=GA_4c5d82aaf1865 😀

  • [33]

    3. 2. 2016 v 12:58webpaja

    (32) To se jí nevešel Syřan do kamionu? 🙂

  • [34]

    3. 2. 2016 v 13:46MariAchi

    [27]
    [28]

    Nebudete mi to verit, ale jsem v tom zcela nevinne 😀 Nicmene hned pote, co se x1 osvedcila jako vyprostovaci vuz z podbahneneho lesika, jsem musel na rondlech predjizdet vnejskem pana se sluzebni oktavkou a v tu chvili proste nezbyva, nez pred schopnostmi techto „modnich a naprosto nesmyslnych“ SUV (libovolne si doplnte nestabilitu, houpavy podvozek a podobna klise) smeknout i s vlasama 🙂

  • [35]

    3. 2. 2016 v 13:47MariAchi

    [31]

    Woody, tos me dostal, pred koupi x1 jsme prave koukali po 1er a jednim z argumentu byl maly kufr – no tuhle fotku si ukladam, az ta debata nastane v souvislosti s M135 😛

  • [36]

    3. 2. 2016 v 18:12Tomik_1

    Mariachi, podle me sis toho svyho kocoura nevzal ve vetsim zaberu jen proto, aby neslo videt, ze tam mas i kamna a komin

  • [37]

    3. 2. 2016 v 21:41MariAchi

    To vic, ze jsem par „nepodstatnych detailu“ orizl 😀

  • [38]

    5. 2. 2016 v 16:32CenturionCz

    [26] , [31] Já furt na co češi kupujou SUV a kombi. Nenapadlo mě, že je parametrem při výběru auta to, jestli odveze strom 😀

  • [39]

    5. 2. 2016 v 18:41stealth01

    Jojo, Strom Utility Vehicle :o)

  • [40]

    6. 2. 2016 v 17:35MariAchi

    [39]

    Tak tohle si nech patentovat! 😀

  • [41]

    9. 2. 2016 v 23:27Emel

    foto Emel

    stealth: taky jsem ti občas něco napsal a pokud si dobře vzpomínám, bylo to spíš ve smířlivém duchu… vždycky jsem měl respekt k subjektivním postřehům někoho, kdo si za své peníze koupil auto a nebojí se napsat něco jiného, než se říká všude. Nesouhlasil jsem, ale poslouchal, raději než deset dalších, co na sebe jen pokřikují z kontextu vytržená klišé o tom kterém autě.

    Z druhé strany, jistě teď cítíš, že to auto nemůže zároveň jezdit skvěle i hrozně, nemůže být životu nebezpečné a přitom krásně ovladatelné. O devastujícím vlivu runflatů se toho napsalo spousta a jistě o tom tehdy pár vět utrousil třeba Dinar… přesto nevěřím, že by jen ty runflaty dokázaly z 5er udělat neřiditelnou bestii.

    No, tohle je moc pěkně napsané, takže… vyhrazuju si právo brát všechno s rezervou, ale (i když si myslím, že druhé díly hororů obvykle za nic nestojí) už se těším, jak si počtu o tvém novém BMW 🙂

  • [42]

    10. 2. 2016 v 14:05stealth01

    Emel: děkuji. Mou snahou bylo byt nanejvýš objektivní, pričemž ovšem jsem do svého příběhu s 5er prostě na tahal až příliš emocí a frustrace.

  • [43]

    10. 2. 2016 v 19:13MariAchi

    [42]

    Konecnes to napsal, naprosto uprimne a s uctou gratuluju!

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

Svět v pohybu

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20171 Příspěvek
  • Duben 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Leden 20161 Příspěvek
  • Listopad 20153 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura