-
Ruský obr : Kombat T-98
V devadesátých letech se objevila nejen v Rusku, ale také v celém světě, nová „móda“ spočívající v únosech, vydírání a likvidaci bohatých podnikatelů a politiků. Díky tomu se zde objevil poměrně velký trh s opancéřovanými automobily. Na tento trend zareagovala i ruská firma Combat armoring group (ruský název se mi nepodařilo vypátrat) z Petrohradu.
V roce 1998 zahájila vývoj nového obrněného terénního vozidla určeného pro nejbohatší klientelu. Jako takový má poskytovat co největší kombinaci luxusu a ochrany, která je samozřejmě prvořadá.
Vývoj byl dokončen o dva roky později, přičemž první vůz byl zákazníkovi dodán v roce 2003. V současnosti dosahuje roční produkce 20 automobilů za rok, a své zákazníky si našly například v Saudské Arábii, Spojených arabských emirátech, USA atd. Zde je nutné připomenout, že výroba je zahájena až po přímé objednávce a samozřejmě se výbava a stupeň ochrany liší podle přání zákazníka.
A mezi čím mají na výběr? S karosérií mají na výběr mezi dvoudvéřovým hardtopem, čtyřdvéřovým hardtopem a kombi. Z pohonných jednotek si pak můžete vybrat mezi třemi motory americké produkce benzínovým General Motors Vortec 8100 V8 o výkonu 345koní nebo 558koní. Třetím motorem je dieselový DURAMAX TURBO DIESEL 6600 V8 o výkonu 304 koní.název GM Vortec 8100 V8 DURAMAX TURBO DIESEL 6600 V8 palivo benzín nafta Výkon 345koní/4200ot 304koní/3100ot točivý moment 617Nm/3200ot 705Nm/1800ot Všechny tři motory převádějí svůj výkon za pomocí pětirychlostní automatické převodovky Allison 1000.
Tím nejdůležitějším pro případné zákazníky je ovšem výběr mezi stupni balistické ochrany. Ta se pohybuje v kategoriích B2 až B7. U nejvyššího stupně provedení je T-98 ochranní svou posádku i proti výbuchu miny, a střelbě z kulometu ráže 12,7mm.
Tab.tříd balistické odolnosti (odkaz ):
třída typ zbraně ráže vzdálenost střelby rychlost střely B2 pistole 9mm 5m 400m/s B3 pistole .357 magnum 5m 430m/s B4 pistole
brokovnice.44 magnum
12/705m
5m440m/s
420m/sB5 útočná puška 5,56×45 10m 950m/s B6 útočná puška 7,62×51 10m 830m/s B7 útočná puška 7,62×51 (průbojný) 10m 820m/s
Výbava je dle přání zákazníka, pro ty nejchudší začíná podobně jako u prémiovek vyšší střední.
A ceny?
Základní verze s nejslabším motorem Vortec a stupněm ochrany B2 má cenovku 138tis. USD, nejodolnější verze pak 247tis.USD.
Připlatíte si za motor DURAMAX, a to 7200USD. Za výkonnější Vortec si pak připlatíte 14,4 tis.USD. Kombík je pak dražší o dalších 6tis.USD, a verze s prodlouženým rozvorem (3630mm) Vám odlehčí kapsu o dalších 11,5tis.USD. A to máte stále jen tu nejzákladnější výbavu 🙂
Trocha technických dat:karoserie hardtop 4dv.(B6) kombi (B6) hmotnost 3750 – 5000kg 4150 – 5150kg rozměry (d x š x v) 5150x2100x1950mm 5350x2100x2100mm rozvor 3400mm 3500mm rozchod 1760mm 1760mm světlost 300mm 300mm Max.rychlost 180km/h 180km/h A pro případné zájemce odkaz na výrobce Combat armoring group
Ruský obr (2.): GAZ Tiger I ty se můžeš stát bazarovým kovbojem labužníkem, či kutilem
40 Responses to Ruský obr : Kombat T-98
[1]
9. 5. 2008 v 21:44Navtech
Pěkný, dal sis s tim práci! Už by tě měl, nebo už možná někdo platí. To je skoro na titulku!:)))
O autě jsem jen slyšel, ale nedovedu si v něm představit nikoho jinýho, než rusáka, co mu patří pozemek přes kterej vede 20 metrů ropovodu. Doma jezdí v tomhle, ale jinak se svojí přizrzlou báryšňou vymetá hotely, jako Jumeira beach v Dubai, nechá kolem sebe poskakovat hinduistický číšníky, řvou jak na lesy a připaluje si machorku dolarovkama.
Skoro bych řekl, že je to něco mezi Hummerem, tim starym Lambem a doplněný folklórem alá Volha.
[2]
9. 5. 2008 v 21:50T613
Navtech: Díky! To tu pižlu půlku dne. Na jedné stránce jsem našel ještě nějaké údaje o zrychlení a spotřebě. Ale nebyl tam udaný motor, navíc to je v anglické měrné soustavě, takže to přihodím dodatečně sem
zrychlení: 0-62mph : 10sec.
spotřeba: 13mpg.
Kdo zná převod, mohl by to hodit na naši spotřebu. Byl bych mu za to vděčen.
a tady je menší autotest: http://www.supanet.com/motoring/testdrives/story/39046/Kombat_T-98.html
[3]
9. 5. 2008 v 22:26Navtech
Rychlost a spotřeba je přímo úměrná strachu majitele, nebo velikosti jeho konta a vlivu.
[4]
9. 5. 2008 v 22:32prekladys
0-100 km; 18,1 l/100km
[5]
9. 5. 2008 v 22:36T613
prekladys: díky
[6]
9. 5. 2008 v 22:39Navtech
Kdyby to žralo jenom 18.1, tak by si to nikdo, pro koho je to určený nekoupil:)))))))))
[7]
9. 5. 2008 v 22:40T613
(6) třeba je to volnoběh 🙂
[8]
9. 5. 2008 v 22:41GTI
Výbornej článek.
Hlavně to chce jako extras pořidit chemickej záchod. Protože když po tobě začnou pálit tříštivejma, vypoví ti svěrač do dvou vteřin službu :-)))
[9]
9. 5. 2008 v 22:43T613
(8) spíš bych se posr.. kdyby po mě někdo pálil průbojnou municí nebo RPG.
Mám ideu o dalších třech obrech, snad k nim seženu nějaké podklady. A pak se vrhnu na limuzíny ZIL 😉
[10]
9. 5. 2008 v 22:44Navtech
(7) Tak to je nudle…Range Rover 4.6 zral na volnoběh 22 litru! V podstatě, když si dojel na křižovatku, tak spotřeba stoupala… Nejhorší motor všech dob, ale prej Buick r. 66.
[11]
9. 5. 2008 v 22:44gld
tak toto je úžasné auto..vyzerá lepšie ako hummer..len tak z recesie by som chcel jedno také mať ;-D
[12]
9. 5. 2008 v 22:46T613
Zapomněl jsem dodat, že na stránkách výrobce je popsána základní výbava. Stou vyšší střední jsem to asi přepískl O.-)
[13]
9. 5. 2008 v 22:56Navtech
11…nic nevypadá líp než Hummer! To je jeden z mých snů… Problém je, že je strašně drahej a nedá se s tim jezdit.
[14]
9. 5. 2008 v 23:03gld
[13] no..a navyše treba mať céčko vodičák
[15]
9. 5. 2008 v 23:04T613
(13) ale jo Lambo LM002
[16]
9. 5. 2008 v 23:11Navtech
Copak „vodičák“…To je to nejmenší:))) Taky mě napadlo, že v těch seriálovejch autech chybí H1 v tom seriálu Odpadlík. Pak když vidíš Sean Coneryho ve Skále, jak to valí ve Frisku… Nádhera…Když do toho vlezeš v reálu, tak je to děs a bída:)))
Lambo je OK, ale udržet ho při životě nebude žádná legrace. Jako Diablo….
[17]
9. 5. 2008 v 23:12Perun
Bravo! To je ale masakr… vůbec jsem netušil, že něco takového existuje 😀
Dobrá práce
[18]
9. 5. 2008 v 23:19da_b0mb
Tak ti to nakonec nedalo co? Jsem rad, ze ses rozhoupal 🙂
[19]
9. 5. 2008 v 23:21T613
(17) díky
(18) nedalo, a pustil jsem se do toho
S dalšími obry se to komplikuje. Vepr Commander, už tady byl. A o Barkhanu je jen v ruštině! mama mia..
[20]
9. 5. 2008 v 23:25da_b0mb
Jo o Commanderovi jsem cetl…ale vzhledove vede T-98 asi o taaaakhle moc
[21]
9. 5. 2008 v 23:26Navtech
T613 … Klidně se s těma obrama pusť do Johna Deera! Nedavno vypuknul u znuděný smetánky v US hit, jezdit s traktorem na večeře a vymetat diskotéky. Na tom nic nezkazíš.
[22]
9. 5. 2008 v 23:28T613
(21) dej pokoj s Amíkama, nepolezu Lonesovi do zelí! 🙂 Ale napadl mě jiný obr, kterého starší ročníky znají i u nás od vidění 😉
[23]
9. 5. 2008 v 23:33Navtech
Myslíš Zetor Crystal?
[24]
9. 5. 2008 v 23:35T613
Mnohem většího obra 🙂
[25]
9. 5. 2008 v 23:40da_b0mb
[24] tak to vyklop 🙂
[26]
9. 5. 2008 v 23:40Navtech
Pak už leda Mimoň?! Pokud nemaš na mysli tu svojí značku:))
[27]
9. 5. 2008 v 23:43tv
Ta spotreba 13mpg:
– ak sa jedna o US galon (3,78L), tak potom 235/13=18L/100km
– ak sa jedna o imperialny galon (4,5L), tak 281/13=21,6L/100km
Pre uplnost informacie a ak by nahodou niekto nevedel, tak mila je 1,6km.
[28]
9. 5. 2008 v 23:44Navtech
27…super! Jen jestli rusáci nejedou v námořních majlích!:))))
[29]
9. 5. 2008 v 23:46T613
http://www.youtube.com/watch?v=Z6wL-IV0qlM&feature=related
[30]
9. 5. 2008 v 23:53da_b0mb
[29] to mi pripomina tohle http://www.kafe.unas.cz/wp-content/lkt.jpg
u nas tomu rikali Lakatoš…jako malej jsem to hrozne obdivoval 🙂
[31]
9. 5. 2008 v 23:54T613
Já to znám pod jménem Kirovec 🙂
[32]
9. 5. 2008 v 23:55da_b0mb
No to je to tvoje z odkazu ne? To moje je trosku jinaci…pouzivalo se to hlavne v lese pro transport kmenu 🙂
[33]
9. 5. 2008 v 23:57Navtech
Podobný dělali právě v tý Mimoni… asi menší… Nojo, tady to motoristický srdce opravdu zaplesá:)))))))))))))))
[34]
10. 5. 2008 v 0:00T613
(33) se to bude hodit do té atmosféry nostalgie! :-))
[35]
10. 5. 2008 v 0:04Navtech
Měl jsem připraven test auta mýho čtyřletýho synka, ale koukám, že bych neuspěl proti Kirovci. Přitom máme doma takový malý JZD. Teda hlavně ekologický!
[36]
10. 5. 2008 v 1:07Alex
Lakatoš je slovní hříčka z oficiálního označení LKT tedy „lesní kolový traktor“ . Docela by mě zajímalo jak to vzniklo.
[37]
10. 5. 2008 v 1:11da_b0mb
[36] Dik moc 🙂 LKT…konecne google neco nasel
[38]
10. 5. 2008 v 1:16T613
(35) však jen ho udělej! Ekologická auta jsou vítány 😉
[39]
10. 5. 2008 v 10:05AG
Pěknej ťutínek,já jsem tohle ještě v životě neviděl a na vlastní kukadla asi ani neuvidím,takže děkuji alespoň za tuto kvalitní prezentaci.
[40]
10. 5. 2008 v 11:08T613
AG: díky díky. Taková slova chvály potěší
Komentáře nejsou povoleny.