-
Sklopte zrak! Přijíždí král! (5.)
Před cirka třemi roky jsem věnoval několik blogů jednomu z nejlepší vozů všech dob Bugatti Royale. Dnes se mi podařilo nalézt video věnované tomu nejkrásnějšímu z nich Coupe Napoleon.. jaké to asi je v něm jet v normálním pařížském provozu? Catalině Bugatti a Yves Genies můžeme jen závidět .. a kochat se krásou, kterou nám zanechal Ettore Bugatti
Blog.auto.cz > t613.blog.auto.cz > Sklopte zrak! Přijíždí král! (5.)
t613.blog.auto.cz
- Červen 20111 Příspěvek
- Únor 20111 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Červen 20102 Posts
- Květen 20101 Příspěvek
- Leden 20102 Posts
- Březen 20091 Příspěvek
- Únor 20091 Příspěvek
- Listopad 20082 Posts
- Říjen 20081 Příspěvek
- Srpen 20084 Posts
- Červenec 200810 Posts
- Červen 20085 Posts
- Květen 20089 Posts
- Duben 20082 Posts
- Březen 20081 Příspěvek
Zprávy
Sport
Zábava a celebrity
Pro ženy a maminky
Auto-moto
Věda a technika
Ekonomika a byznys
Recepty
Cestování
Servis
Zdraví
Pro nejmenší
Video
Nákupy
Mimibazar
- © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
- Autorská práva k publikovaným materiálům
- Podmínky pro užívání služby informační společnosti
- Informace o zpracování osobních údajů
- Cookies
- Nastavení soukromí
- Vlastnická struktura
13 Responses to Sklopte zrak! Přijíždí král! (5.)
[1]
3. 6. 2011 v 8:51webpaja
Za kolik to dá stofku? Kolik to má repráků? Dá se vypnout éespé? :-))
[2]
3. 6. 2011 v 9:45ManInBlack
Jak velkej to má kufr? Kolik to má érbegů? A kolik hvězdiček EuroNCAP? Daj se na to sehnat tuningový díly? 😀
[3]
3. 6. 2011 v 11:29T613
Zabiju, zabiju Vás všechny 😀
[4]
3. 6. 2011 v 12:26dakilla
má to EURO5?
[5]
3. 6. 2011 v 13:31Sleeper
To auto je neuvěřitelně obří, majestátní a přitom krásné a elegantní. Proč to uměli tehdy a dneska to nejde? :o(
[6]
3. 6. 2011 v 15:16ManInBlack
Sleeper: jj, nádherný auto (a nemýlím-li se, tak díky loňský aukci i nejdražší auto v historii). Podle mýho se nejkrásnější auta vyráběla ve třicátých letech. Ale pak do designu začala promlouvat aerodynamika, technologie a postupem času i takové věci, jako např. bezpečnost chodců atd. Proto to tehdy uměli a dneska ne – tehdy šlo „jen“ o to, aby to auto dobře vypadalo a tak nějak rozumně jezdilo.
[7]
3. 6. 2011 v 22:02Sleeper
Ale aerodynamika promlouvala ze začátku taky skvostně – viz předválečné tatry. S bezpečností je to pravda, pochopitelně. Dneska jsou auta hahrbená, ošklivá, k eleganci mají daleko. A to mluvím třeba i o eskovém mercedesu, nebo Rolls-Royce. Jenom Bentley si zachovává pořád eleganci i majestát…. :o) Conti Flying Spur je opravdu úžasné auto. Já mám ale nejradši konec dvcátých a začátek třicátých let, když už se tedy bavíme o skutečných autech a ne primitivních čtyřkolových přibližovadlech. Nejvíc mě totiž fascinuje průkopnická doba….
[8]
4. 6. 2011 v 18:24prekladys
ano, aerodynamika promlouvala tam, kde na to byly technologie – dělat na výdřevě proudnicové či jinak složitěji tvarované karosérie ve velkých sériích dost dobře nešlo. do konce dvacátých let dospěly technologie (bodové svařování, tváření hlubokotažných ocelí atd.) do bodu, kdy byly použitelné ve velkém a laciněji než klasická výroba. do té doby totiž mohly „proudnicové“ karosérie vypadat nanejvýš jako trup letadla a nejsložitějším výliskem byl blatník… když už jsem zmínil blatník, drobný detail: proudnicová řada tater i ostatní rané celoocelové aerodynamické pokusy mají samostatné přední blatníky důsledně zakončené přede dveřmi anebo – pokud přední blatník zasahoval do dveří (jako třeba u T87), panty na B-sloupku. opět se totiž muselo čekat, než výroba bude schopna nabídnou dostatečně laciné (zapuštěné) přední panty pro komplikovanější geometrii otevírání.
královská bugatka je skvostný klasický šperk, přinejmenším stejně rád mám však i designérské kreace třicátých let už naplno využívající nově nabytých technologických možností a v detailech dozdobené ve stylu art deco 😉
[9]
4. 6. 2011 v 20:40T613
Rozhodně souhlasím, že nejkrásnější auta vznikala ve dvacátých a třicátých letech.. léta padesátá a šedesátá jsou už jen dozvuky.. Možná to bylo díky tomu nepřebernému množství malých karosáren a automobilek, které doslova nasytili každou skulinku touhy majitele vozu
[10]
6. 6. 2011 v 12:41Dinar
T613: nádhera na kolech, ale přesto mě více oslovují právě až léta poválečná, zvlášť italská produkce padesátých let to je pastva, alfy, lancie. Třeba z tohohle bych si i cvrknul. http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast101/padova-06a.jpg 😉
[11]
6. 6. 2011 v 12:59ManInBlack
Až na Conti Flying Spur není z tady z dnešních aut nikdo nějak zvlášť odvařenej 😀 Samozřejmě mluvíme-li o designu ne o „hvězdičkách a kufru“.
Všeobecně nejvíce se mi líbí auta ze 30. let, jak už jsem řek, ale mezi nejkrásnější auta počítám Jaguar E-Type, Ferrari 250GTO a Aston Martin DB4 GT Zagato. A to jsou všechno poválečná auta 🙂
[12]
6. 6. 2011 v 18:58Frantizsekk
Idealni vozidlo pro Mr. Burnse, uz vidim Smitherse, jak se teteli za volantem.
[13]
14. 6. 2011 v 11:45MariAchi
Ja jen pro pripomenuti dodam, ze motor mel objem mezi 12,5 – 14,5 litry a mel 2 saci jeden vyfukovy ventil v kazdem valci. Vznikl udajne rozpulenim leteckeho motoru Bugatti V16, takze to byl radovy osmivalec.
Je to odvaha s tim vyjet na ulici.
Ale nadhera…
Komentáře nejsou povoleny.