-
Cesta do hlubin švorcákovy duše
Přečetl sem si článek v aktuálním čísle světa motorů o smlouvání cen nových vozu a tak to ve mě vrtalo, že jsem sednul do auta a šel udělat malou sondáž. Cílem mé cesty byl showroom cenově nejprogresivnějšího prodejce na českém trhu, Renault. Rozhodně tu nebudu tajit, že k této značce mám kladný vztah. Příští rok mě čeká koupě nového vozu takže to nebylo jen o zvědavosti, ale v podstatě jsem si očíhnul revír ve kterém hodlám lovit.
Renault Thália – Privilége – 1,2 16v – sleva: 0kč
Auto už je asi na samé cenové hraně a tak by po případné slevě prodejce moc netrhnul, ale nepochybuju, že by se dalo z prodejce dostat nějaký ten kobereček a podobně.Dacia – všechny modely – sleva 2%
Není to moc ale každá koruna dobrá a člověk co jde pro Dacii rozhodně každou ušetřenou korunu bude s nadšením kvitovat.Renault Megane – Generation – 1,6 16v 81kW – sleva 4%
Upřímě řečeno mě tato nabídka vyrazila dech a popravdě jsem ani slevu nečekal. Auto má v základní výbavě: manuálni klimatizaci, tempomat, 6x airbag, rádio CD MP3, el. přední okna, el. zrcátka a stojí 269 900 kč tedy slava činí 10 796 kč a dostáváme se na cenu 259 104 kč a pokud máte to štěstí jako já a můžete si odečíst DPH tak se dostanete na cenu 207 284 kč za auto nižší střední třídy s velkorysou výbavou. Tak tomu říkam nabídka.Do budoucna hodlám navštívit ještě další dva prodejce Renault v Brně a udělat malé porovnání. A když bude chuť i nálada kouknu ještě na Kiu a Hyundai.
vrkuboy.auto.cz
- Květen 20141 Příspěvek
- Duben 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Leden 20142 Posts
- Prosinec 20134 Posts
- Listopad 20131 Příspěvek
- Červen 20132 Posts
- Květen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Říjen 20121 Příspěvek
- Červenec 20121 Příspěvek
- Duben 20121 Příspěvek
- Říjen 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Únor 20101 Příspěvek
- Leden 20101 Příspěvek
- Listopad 20091 Příspěvek
- Červenec 20092 Posts
- Červen 20092 Posts
- Květen 20092 Posts
- Duben 20094 Posts
- Březen 20098 Posts
- Únor 20093 Posts
- Leden 20091 Příspěvek
4 800 Responses to Cesta do hlubin švorcákovy duše
[1]
18. 2. 2010 v 17.10prekladys
tak příjemnou zábavu. nečekej ale zázraky, marže prodejců jsou třetinové oproti době před desíti lety a ani sám výrobce se už nemá kam uhýbat. spíš čekám, kdy k autu začnou dávat nějakou pozornost, která nebolí a obrat zůstane. říkám si, že do tebou uvedené skupiny by mohla sklouznout toyota, tam ještě rezervy jsou – pochopitelně myslím ty cenové 😉 rozhodně dnes nenabízí v příslušné kategorii více než hyudai/kia.
[2]
18. 2. 2010 v 17.31vrkuboy
[1] Ty 4% jsou údajně 50% z marže a podle slov prodejce je o Megany dost zájem takže o obrat bych strach neměl. Ale je vidět, že u těch lacinějších modelů ta ochota dát nějakou slevu je malá nebo žádná. Celkem by mě zajímalo kolik by se dal stáhnout I30 nebo Ceed.
[3]
18. 2. 2010 v 17.39cary
Až pujdeš do těch dalších dvou tak ze zeptej na trafica dík
[4]
18. 2. 2010 v 17.50prekladys
[2] vrkuboy
tak nakupuj, po letošních prodejích už neustoupí ani o píď – chceš se vsadit? jestli mají na megánech 8, tak si doposud žili královsky. vždyť to není superb ani pasát
[5]
18. 2. 2010 v 17.56vrkuboy
[3] Dobrý den mám zájem o Megana nebo Trafic 😀 na to nemám odvahu se zeptat. Chceš nákladní nebo osobní verzi?
[6]
18. 2. 2010 v 21.22freehold
Byl jsem v Praze u jednoho prodejce Skody – nabidka na Roomster duo do vyroby byla s malou slevou + defend lock + vybava, celkem cca sleva 10000.
Nabidka u jineho ve Strednich Cechach, kde bydlim: Skladovy Roomster Duo, zadna sleva ci vybava od prodejce. Akcni sleva z ceniku je 40000, prodejce mi vsak nabidl slevu pouze 24000, takze vlastne cena je o 16000+10000 (do vybavy) vyssi nez v Praze. Je to tedy skladovka, tak nevim, stli to ma takovy vliv..
Myslie, ze az bude faceliftovany Roomster, ze uz nebude v nabidce ta „akcni“ vybava duo?
V prosinci jsem byl na Renaultu na Zlicine zeptat se na Clio Grandtour – prodejce nenabidl vubec nic, ze pry je vanocni sleva 15000 v ceniku, maximalne pry snad koberce..
[7]
18. 2. 2010 v 21.24Navtech
Já bych si auto bez slevy nikdy nekoupil! Vlastně ani rohlík…
[8]
18. 2. 2010 v 22.16pepa
nevim jaky fakta sem napise emel, ale podle me jste panove vedle jak ta jedle. marze dealeru si ani nepokousejte predstavit.
kazdopadne vsechny palce nahoru renaultu za jeho ceny.
a palce dolu korejcum, opelu i fiatu.. atd.
[9]
18. 2. 2010 v 22.36Navtech
Nevím, co napíše Emel, ale podle mě je nejlepší chtít slevu na Rollse, to zbyde tak na dvě Laguny.
[10]
18. 2. 2010 v 22.49woody
Hele Navtechu, auto bez slevy už dneska ani nedostaneš. Zkoušej si co chceš, vykrucuj se, válej se jim v showroomu po podlaze, třeba si hoď na hlavu tygří potah ze svýho žigulíka, stejně ti nějakou slevu a výbavu zdarma vnutěj. Je to prostě hnus. Kde je jistota centrálně řízených cen…?
[11]
18. 2. 2010 v 23.02Navtech
Neni to hnus, je to příjemný… Spíš jde o to, že tě na jedný straně lapaj na slevy a u leasu tě sedřou a prodejce to dostane zpátky. Je třeba umět obsluhovat kalkulačku. 5-6% je tak akorát a „sleva“ se stejně nakonec odehrává podle prodejnosti danýho modelu, nebo automobilky. Např. modely Fiatu, jak jsem dneska viděl, tak přesně opticky!!! kopírujou zájem o daný modely.
Nakonec přeci ty prodejci nejsou tak blbý, když je ta „sleva“ takový malý veřejný tajemství. Prodat dneska někomu káru z ulice je stejně těžký, jako reality.
[12]
19. 2. 2010 v 1.12Ricardo
Kdo se u Rollse musí ptát na cenu, ten si ho nemůže dovolit…
[13]
19. 2. 2010 v 8.34webpaja
Dnes asi dokoncim deal s VW na Tiguan, hodim sem pak prehled, ale cena bude kolem -18% 🙂
[14]
19. 2. 2010 v 9.57Emel
pepa, Navtech: co zase máte :-)?
Obecně se dá říct, že dodavatelé jsou ochotni dávat slevy spíše na vyšší výbavy, ze kterých také mají větší marži – častá nabídka je výbava zdarma nebo se slevou. Naopak u základních provedení může být u některých méně vstřícných prodejců problém auto za inzerovanou cenu vůbec koupit.
Já osobně považuju za ideální stav ten, kdy jsou ceny transparentní a nízké, prodejce nemá problém takové auto dodat a případné slevy se pohybují v řádu jednotek procent pro oslazení života, případně se diskutuje o slevě na výbavu. Naopak za největší prohřešek považuju případ, kdy se inzeruje nějaká cena, ale auto za ni koupit nejde – např. když VW inzeruje cenu Pola v třídveřové variantě, ale kupující si musí připlatit za 5 dveří.
[15]
19. 2. 2010 v 9.58Emel
webpaja: no, tak dej vědět, snad bude sloužit… v jaké specifikaci?
[16]
19. 2. 2010 v 10.00T613
Webpaja: no bylo na čase, abych dostal nového služebáka 😀
[17]
19. 2. 2010 v 11.27prekladys
[8] pepa
pepíčku, nechceš své emotivní výkřiky rozvést?
[18]
19. 2. 2010 v 11.56webpaja
Sport§Style, s DSG, motor 2.0TDI. Není to přímo pro mě, kamarád mě požádal o pomoc.
[19]
19. 2. 2010 v 11.57Ricardo
Emel: prej V10 TDI, když v tom novým Touaregu nebude, tak je to poslední šance získat tuto legendu mezi TDI v terénním voze 😀
[20]
19. 2. 2010 v 14.15pepik
(17) prekladys, co te zajima ? vidim podle tvych komentaru ze o veci moc nevis.
[21]
19. 2. 2010 v 15.19prekladys
[20] pepik
no ty marže dealerů… pouč nevědomé! a rozepiš se z gruntu, nejlépe příspěvkem na vlastním blogu 😉
[22]
19. 2. 2010 v 16.59saldy
Není to zas tak dávno, nevím jak nyní ale na Legacy atd..byla provize dle výbavy 150-250t, větší část provize cca 100-150t šla dovozci ostatní putuvalo do Japonska
[23]
19. 2. 2010 v 17.25saldy
z Ceeda nešlo stáhnout skoro nic, tak maximálně metla, i30 style je to taky boj, přidaj něco na výbavě tak do 10t
[24]
19. 2. 2010 v 17.33cary
rafic furgon kratkej
[25]
19. 2. 2010 v 22.15ratan tata
malej priklad: ford fokus stoji dnes peknouckych kulatych trista (tisic). no a pred dvema lety za nej chteli o stovku vic. takze muj tip je, ze dnes z nej prodejcum zustava tak 60-70 tis. a jak se dealer vyrovnava s importerem, to se me fakt neptejte.. jo, a jasne ze ti nebudou chtit slevit ani desitku.
[26]
20. 2. 2010 v 0.18Navtech
Kolik tak maj na Laguně? Před rokem šla dolu o dvě kila a dneska stojí, jak Logan s klimou…
[12] Ricardo… jo, to se nedávno říkalo i u Jagu a dneska, aby ty kupce lákali i na lízátka. Věř, že i u Rollse je to dneska podobný, jak u tý škodovky.
[27]
20. 2. 2010 v 9.53Emel
[26] Navtech: těžko říct, je zřejmé, že těch 15 Lagun na celou republiku salony nevytrhne. Osobně bych tipoval něco v rozmezí 50-70k na základním autě, ale to je čirá spekulace. Někdo mi kdysi říkal, že pro prodejce je zajímavější to, že tam to auto bude jezdit na servisky apod… to ještě nebyly po 30.000km.
Samozřejmě z pohledu prodejce, pohled výrobce je mnohem komplikovanější… ten má směšně nízké náklady na výrobu jednoho auta, musí k tomu ale přihodit náklady na vývoj a propagaci a nájmy a mzdy na centrále a distribuci a záruční servis…
[28]
20. 2. 2010 v 11.03prekladys
[27] Emel
ano, nikdo z nás do toho nevidí… amortizace nákladů na vývoj a výrobu běžné nižší střední třídy při obvyklém 8-10letém životním cyklu s jedním zásadním faceliftem je dnes na hranici možností koncernů. důsledně vzato se tyhle náklady liší co auto a firma, i když se stále více srovnávají. totéž platí i o maržích prodejců – ale to jsi psal výše. čím vyšší přidaná hodnota…
[29]
20. 2. 2010 v 11.42Beaumont.
K maržím dealerů: ještě před pár lety to bylo tak, že na levném autě (řekněme 250 tis., což tehdy stála základní Fabia a spol.) měl dealer s bídou tak 10 – 15 tis. Kč, někdy míň. S růstem ceny auta se marže zvedala nadproporčně, takže u auta za ca. milion už dealerovi zůstalo kolem 100 tis. Kč.
Ale nevím, kam až marže klesly spolu s cenami během posledního roku, roku a půl.
[30]
20. 2. 2010 v 17.55Klaudius
Ku Kórejcom nechoď pre zľavy, nabrali sebavedomie a na zľavy sú skúpi, iba ak pri starších modeloch. Aspoň u nás. Napríklad C3 Picasso sa dá kúpiť výhodnejšie ako Venga, a aj cee´d voči Meganu v tejto disciplíne nemá šancu.
[31]
22. 2. 2010 v 13.47hugo boss
uvediem vas kus do reality co sa tyka provizii pre predajcov, ktora je samozrejme zavisla na konkretnej triede auta, budem hovorit o koncerne VW takze na porovnanie na Pole sa zaraba najmenej od Passata vyssie je to uz slusny zisk pre dealera. Ale spat ku konkretnym veciam:
VW Golf, v specifickej vybave TDI, cennikova cena 750.000 SKK, cena po dvoch zlavach 632.000 SKK. Background uz nejdem popisovat nie je podstatny bezne sa k takej zlave nie je samozrejme mozne dostat ale toto je uz cena kedy dealer z toho nemal skutocne nic, takze tie marze su stale slusne minimalne u VW Group.
[32]
22. 2. 2010 v 19.46Klaudius
(31) nie je auto ako auto….4% u Renaultu Fluence je realita…
[33]
22. 2. 2010 v 20.00kolemjdouci
Kupovali jsme ted ceeda (sw, crdi, vybava comfort). Cekal jsem, ze pujde neco usmlouvat, ale v podstate jsme neuspeli: jen metalizu, koberce, montaz defend locku, upevneni ochrannych list…
Obeslal jsem vsechny prodejce v okoli, ale rozptyl nabidek byl minimalni. Az kdyz uz jsme uzavreli smlouvu, pochlapil se jeden dealer a trochu zabojoval, ale to uz bylo pozde.
[34]
23. 2. 2010 v 11.22liposh
Kdysi dávno jsem viděl reportáž, že z parkoviště Škodovky štípli superba a odhadovaná škoda na straně výrobce je 390 tisíc. Zmínili i tu verzi a ta tehdy začínala na 770 tisících. Komu tedy jde do kapsy těch 380 tisíc Kč rozdílu?
Komentáře nejsou povoleny.