• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > vrkuboy.auto.cz  > Re.: Silueta dravce

  • Re.: Silueta dravce

    Publikováno: 22. 4. 2009

    Asi tu budu sám, ale mě se ta Brera nelíbí dokonce bych řekl že se mě hnusí. Ten zadní sloupek je až přehnaně masivní a auto působí na pohled těžkopádně. A srovnání s Roccem to si snad Šíro ani nezaslouží! Vždyť je aspoň podle mě tohle pseudo coupé od VW neporovnatelně hezčí a řekl bych že z této nabídky aut patří mezi nejkrásnější. Peugeot? Hnus! Obří tlama velký převis karoserie… slovo elegantní je přesné označení které si nezaslouží. A5 je nádherné auto, jediné co mě trochu vadí je Audi-ovský single frame, který kopíruje nejedna automobilka a co hůř je k vidění v podobě ruzných mutacíh s názvem „tuning“. Audi je tvůrce kvalitního designu a je to vidět právě na tom single framu a nebo na nových audi světlech se zabudovaným systémem pro denní svícení. Dnes k vidění v každem tuning shopu pro jakykoliv typ auta :-(. BMW 3 coupé, tak tady není třeba slov! Mr. Chris prostě design umí. Auta  značky BMW miluju, ale trochu se nemůžu smířit s tím, že BMW začíná dělat auta typu „X“. V době kdy BMW začalo dělat X5 jsem si říkal, že je to parádní auto které nemá chybu, ale přišla X3, X6… a teď si říkám, že tohle už není BMW. Jsou věci které by pro takovou automobilku mělo být tabu. Porsche jako SUV a s dieselem? Jaguár s Dieselem a karoserie kombi? Kdo to kdy viděl! Kde je tradice? Ale když si to trh žádá…
    Hyundai v době kdy jeho coupé šlo do prodeje, tak to byla na korejský počin velice povedená práce, ale dnes už citelně ztrácí a lákavá je snad už jen cena. Mercedes mě osobně nic neříka, poslední medvěd který se mě opravdu líbil byl E190 a to už je nějaká doba. Rozhodně si ale nemyslím, že je toto kupéčko ošklivé jen mě prostě ničím nezaujalo. Laguna je pro mě krásné auto. Předek sice není zrovna košér ale proti zbytku ani slovo. Například při pohledu z boku na zpracování zádě musím říct, že tady by mohli u Mercedesu ledacos okoukat. Ja vím, srovnávat Mercedes s Renaultem je trochu barbarství, ale podle mě je prostě záď u Laguny podstatně vyváženější než ta u Mercedesu. Do jisté míry na to má vliv i zjevná inspirace astonem 🙂 Steně tak jako se Fiatu coupé říkalo Ferrari pro chudé tak laguna by si mohla vysloužit titul Aston pro chudé (ve zdejší diskutérské komunitě ji můžeme říkat Aston pro švorcáky). Šíro je pecka! Tohle bych od VW nečekal. Automobilka, která donedávna dělala auta na první pohled pro mě nudná příjde s něčím tak krásným jako je šíro. Tomu autu nemám co vytknout! Snad jen, že to není čistokrevné coupé, ale ruku na srdce koho to zajímá? Volvo je krásné a myslím, že nějaké debaty o těžkopádné zádi nejsou na místě. Vzpomeňte na minulou generaci Meganu CC pro většinu lidí včetně mě nádherné auto. Proč o něm mluvím? Protože kdyby vedle Volva zaparkovalo toto CC ze země galského kohouta tak vás myšlenky na těžkopádnou záď Volva rychle opustí.

    Ještě k rozporuplným názorům na konto Laguny Coupé:  Laguna je podle mě hezké auto a potvrzují to i články v odborných mediích.  A nemusíme chodit daleko. Stačí mrknout na hodnocení Passatu CC který v testu auto.cz dostal nižší hodnocení než Laguna Coupé. Tím samozřejmě nechci snižovat vísledek Passatu CC, který je opravdu krásný a  vsadím se, že si nikdo z vás nevšimnul v reklamě na Passata CC te dámy s leopardem 🙂 To že se někomu nelíbí Laguna Coupé je zcela logické protože názor na design je čiste subjektivní a budiš vám důkazem mé hodnocení Brery, kterou ostatní hodnotí velmi kladně. A tak si myslím, že stejně tak jako někdo nepřeje uspěch Lewisovi Hamiltonovi z důvodů které sem ani nemusím psát, tak někteří nepřejí uspěch Renaultu Laguna coupé jen pro to, že je to Renault. Pokud tedy někdo tvrdí, že je Laguna škaredá má samozejmě pravdu, svoji pravdu, ale rozhodně nikdo nemůže tvrdit, že je to auto které by se nemohlo měřit i s vozy lepšího průměru své třídy. A pokud někdo tvrdí opak tak je neználek, který by si měl počíst v odborných motoristickych médiích. Závěrem snad jen jméno mého vítěze: BMW 3 Coupé .

    P. S. Článek odráží pouze moje vnímání designu a pokud právě teď kroutíte hlavou a říkáte si to je ale vůl, tak věřte že je to naprosto normální, i já si občas myslím to stejné po přečtení některých článků a pokud mi to chcete dát v komentářích najevo jen do mě! 😀

víkendová oddechovka Re: „BOT NETŘEBA“

4 223 Responses to Re.: Silueta dravce

  • [1]

    23. 4. 2009 v 7.47jurajos

    P.S.: S tým Lewisom to možno bude aj trochu inak….ľudia skrátka pretekcionárske (aj keď bez pochyby veľmi nadané) detičky skrátky nemajú radi. Stačí keď sa pozrieš dozadu a uvedomíš si ako sa škriabali na vrchol Senna, Schumacher, Hakkinen a ďalší.

  • [2]

    23. 4. 2009 v 8.32GTI

    Pánové, rozjíždí se tu podivná praxe. Kolega napíše Blog a druhý den se tu objeví jeho kopie. Diskuzi k blogu „Silueta dravce“ laskavě pišme k blogu „Silueta dravce“. Jinak tu z toho uděláme krupicovou kaši. Mě prostě hlava nebere, proč, vrkuboji, ten horní text nepřipojíš do diskuze pod Emelův článek?

  • [3]

    23. 4. 2009 v 8.48kuko

    vrkuboj

    ty seš vůl 🙂

    a určitě i švorcák 🙂

  • [4]

    23. 4. 2009 v 9.01vrkuboy

    [1] Kdyby si se o to jen trochu víc zajimal věděl by si, že Hamilton se dost nadřel než se dostal do F1 😉

    [3] to první musí posoudit ostatni a to druhé to si celkem trefil 😀

  • [5]

    23. 4. 2009 v 9.09Emel

    foto Emel

    vrkuboy: na Breře se docela shodneme… ovšem pozor, právě silueta je její největší slabina, záď i příď jsou naopak velmi dobré! Scirocco… jako hatchback velmi slušné, ale konkurence pro kupé to alespoň pro mě není. A Megane CC se mi nelíbí, Působí neohrabaně a těžkopádně. Sorry :-).

    GTI má pravdu, šlo to napsat i pod můj blog… já jsem sice také víceméně reagoval na GTIho kritiku Laguny a anketu o kupé, ale hlavní důvod byl ten, abych mohl vložit fotky z profilu.

  • [6]

    23. 4. 2009 v 9.09vrkuboy

    [2] Souhlasím s tebou, ale komentáře pod článkem jsou na delší texty trochu nevhodné. Chybí možnost editace, takže pokud je potřeba něco doplnit nebo opravit tak máme smůlu. Neboj nehodlám každý komentář psát zvlášť. 😉

  • [7]

    23. 4. 2009 v 9.20vrkuboy

    [5] To že se ti nelíbí Mégane CC mě nevadí, byla to spíš narážka na to, že si napsal k volvu, že je zadní část těžkopádná. Ja si naopak myslím, že je na tom relativně dobře když to srovnáš s Méganem CC. To Scirocco těžko někam zaškatulkovat, jako hatchback bych označil Golf ze kteréhovychází, ale Scirocco ne. Je to něco mezi trochu hatch trochu Coupé.

  • [8]

    23. 4. 2009 v 9.27jurajos

    foto jurajos

    (4)Ako to myslíš že sa nadrel?…To ako mnou menovaný si neprešli vývojom od motokár cez juniorské formule, F3000 apd. až po F1? Si snáď robíš srandu???!!!
    Snáď nik v histórii F1 nedostal ako nováčik špičkové auto ako zrovna Lewis. Za to, že v ňom dokázal hneď konkurovať majstrovi sveta však dávam klobúk dole. To však nič nemení na mojom názore, že za obdobných štartovacích podmienok, by bolo teraz jazdcov s titulom podstatne viac.

  • [9]

    23. 4. 2009 v 10.08vrkuboy

    [8] Já jsem neřekl, že se tebou jmenovaní nenadřeli než se dostali do F1. Hamilton do F1 taky nepřesedl z motokáry. A v Mc larenu je proto, že má talent ne proto že by ho někdo protekčně dostal do F1. Ve formuli 1 se točí velké peníze a McL si určitě nemůže dovolit jen tak někoho ze známosti nebo kvuli penězům dosadit na pozici jezdce. To že měl štěstí na dobré auto s tím souhlásím, ale byla to jeho vůbec první sezóna v F1 a byl lepší než Fernando Alonso a tady už je vidět jaký je to talent. Chápu na co narážíš 😉 Schumi začínal v Jordanu Ba enetonu a musel se do ferrari propracovat, ale Hamilton šel hned do McL. Vím vypadá to blbě, ale když umí a v McL si mysleli že na to má tak proč ne. Ale to už tu rozebíráme něco jiného než sem chtěl. To srovnání Laguna – Hamilton mělo poukázat na tipickou českou vlastnost a to konkrétně, že se uspěch neodpouští. Navíc se ještě najde spousta hlupáků co ráda používá rasistické urážky a stejně tak jako pro někoho je Hamilton negr co nema v F1 o dělat tak pro někoho je Laguna blbej Renault co mezi auta jako je BMW 3, VW Passat, Audi A5… nepatří a nemůže se s nima rovnat a tuhle hloupost se pak snaží vytroubit do světa i přez to že Laguna prokázala v různých testech, že je kvalitní auto steně jako je hamilton vinikající jezdec. Jenže někteří se s tím nemůžou smířit a melou si pořád svoji písničku.

  • [10]

    23. 4. 2009 v 10.08T613

    foto T613

    Co vím tak LH jezdil motokáry, juniorskou formuli a F3. Takže z čistého nebe se rozhodně nesnesl.

  • [11]

    23. 4. 2009 v 10.29Emel

    foto Emel

    vrkuboy: ano, v F1 se točí velké peníze… a právě ty občas mohou rozhodovat, protože je běžné, že jezdec přivádí své sponzory. Hamilton jezdí dobře, i když si myslím, že Alonso je lepší jezdec a je víc schopen myslet a jezdit na jistotu.

  • [12]

    23. 4. 2009 v 10.38marek.g

    (9) no Schumi se do Ferrari nemusel nejak extra propracovávat.v té době už byl dvojnásobným mistrem světa a Ferrari bylo průměrným týmem takže z počátku si pohoršil 😉

  • [13]

    23. 4. 2009 v 10.53Beaumont

    vrkuboy: Taky mi připadá šílené, tvrdit že Renault prostě nikdy nemůže být tak dobrý (nebo lepší) než BMW, prostě protože je to Renault 🙁 Jako by se konstruktérům Renaultu nikdy nemohl podařit výjimečně dobré auto, nemluvě o tom, že i špička jako BMW občas šlápne pořádně vedle (viz např. Z3). Auta přece navrhují lidé, někteří schopnější, jiní méně, někdy se jim něco obzvlášť podaří, jindy naopak.

    A to vůbec nemluvě o subjektivním vnímání nejen designu, ale i požadavků kupujících na jejich auto.

    Mimochodem místo „Renault“ lze dosadit jakoukoliv mainstreamovou značku, místo „BMW“ jakoukoliv prémii.

  • [14]

    23. 4. 2009 v 10.58jurajos

    (9) Mne o Lewisovi nikdy neprišlo uvažovať ako o černochovi. Len ako o jazdcovi. V tomto prípade veľmi dobrom. Ale F1 ako píšeš je veĺký biznis, a tak keby si ho sám Ron Denis v podstate nevychoval, jeho talent by sa musel vyvýjať prirodzenou cestou ako tomu bolo u ostatných. Alebo by zapadol z nedostatku sponzoringu tak ako DeLa Rosov alebo Panisov.
    Takže áno…Lagunu beriem ako ktorékoľvek iné auto a pozerám sa na ňu skrz jej kvality a nie cez znak na kapote. Tak isto aj na Lewisa…len s tým že to mal skrátka o čosi lahšie ako všetci ostatný. Nakoniec…o tom že je to často krát viac o aute ako o jazdcovi svedči priebeh tejto sezóny.

  • [15]

    23. 4. 2009 v 11.25vrkuboy

    [13] Pod tohle bych se klidně podepsal. 😉

    [14] Jo je to hodně o autě, ale myslím, že Nelsonovi Piquetovi by nepomohlo i kdyby jezdil s Brawn GP. Když už jsme u Piqueta tak zde je na místě protekce mnohem víc než u Hamiltona. Piquet ma jméno to je vše, talentu moc nepobral. Podobné to bude pravděpodobně pokud se do F1 dostane Bruno Senna.

  • [16]

    23. 4. 2009 v 11.31jurajos

    (15)Tak to asi áno…pri mladom Piqutovi sa dá predpokladať silné finančné zázemie a Senna na tom bude možno podobne. Profi šport je veľký biznis a F1 dupľovane…holt…treba sa asi s podobnými excesmi zmieriť.

  • [17]

    23. 4. 2009 v 11.36vrkuboy

    [16] a nebo nesledovat F1 ale moto GP nebo Rally 😉

  • [18]

    23. 4. 2009 v 12.10Emel

    foto Emel

    Rallye má jednu velkou bolístku, a to že vlastně nesleduješ přímé souboje, ale jakoby odtržené jízdy jednotlivých jezdců. MotoGP je sice fajn, ale mě jsou prostě bližší auta.

  • [19]

    23. 4. 2009 v 12.27palmexman

    Scirocco je pecka? V interiéru je to golf. uvnitř nenadchne, ani neurazí…. Jenže v kupé, které se prezentuje spíš jako sportovní než jako GT by ty emoce měly být. Třeba tak jako v alfě GT, i když ta má interiér v podstatě z letité AR 156 po faceliftu(jestli až tak úplně ne, tak mě opravte). Dodnes ho považuji za jeden z nejlepších. samozřejmě praktičností – odkládacími prostory nepřekypuje, ale to od auta této kategorie neočekávám. Právě to je problémem, pokud stavím kupé na bázi zcela obyčejného modelu.

  • [20]

    23. 4. 2009 v 12.33Beaumont

    [19] palmexman: Alfa GT má interiér spíš z Alfy 147 než 156 a přes pokročilý věk stále na úrovni. Jinak Alfa GT má opravdu použitelná zadní sedadla (vyzkoušel jsem delší jízdu ve čtyřech dospělých a pohoda) a nečekaně velký praktický kufr. Nicméně odkládacími schránkami v interiéru opravdu příliš nehýří.
    Jen pro zajímavost: podlahová plošina GT je stejná jako u Alfy 156 Sportwagon.

  • [21]

    23. 4. 2009 v 20.49Culdaraztriptaco

    Pánové, kupátka letí, co?

    Vrkuboy, hezky napsaný článek. A co se týče Laguny Coupé – ta patří v mém vnímání kupátek střední třídy mezi ty nejkrásnější. Klidně mě považujte za povl, ale nemohu si pomoci. V očích mnohých z nás ale Laguna doplácí na to, že je to vlastně „jen“ Renault. Přitom i kdyby například Mercedes – Benz vyrobil tvarového i technického zastaralce (což dokázal modelem CLC), je to prostě Meďák a to je pro mnohé důležitější, než skutečná kvalita vozu. Nechci nikoho urazit, ale takové myšlení má úroveň ucpané toaletní mísy…

  • [22]

    23. 4. 2009 v 21.25vrkuboy

    [21] Vidím, že jsi pochopil co jsem tím chtě říct.

  • [23]

    23. 4. 2009 v 21.37palmexman

    Beaumont:
    odkládací plochy v alfách jsou kapitola sama pro sebe. sám jsem absolvoval párkrát tisícikilometrovou v alfě 156 před faceliftem a trvalo mi hodnou chvíli než jsem vymyslel, kam si strčit flašku s pitím. a stejně jsem si přál, když jsem si ho podával, mít o jeden kloub na ruce víc.
    Avantime:
    exteriérem mi chutná Laguna coupé taky. ještě musím zkusit posez uvnitř a svezení. v normální laguně se mi o líbilo

  • [24]

    23. 4. 2009 v 21.45Culdaraztriptaco

    Palmexman – v Laguně kupátku jsem se svezl (bohužel jen vzadu). A i když jsem seděl na de facto nouzovém místě, jízdu jsem si užíval. Vzadu byl systém 4Control taky cítit, hlavně na parkovišti 🙂

  • [25]

    23. 4. 2009 v 23.15blabla

    dalsi BMW fanusik…
    clanok dobry z pohladu tvojho vnimania, samozrejme ze 100 ludi 100 chuti…
    ja osobne neviem preco alfa robi tak otrasne siluety ked robi tak pekne auta spredu a zozadu – vid brera ktora ma predny previs 1m a zadny 0,8m (!) a potom sa bavme o jazdnych vlastnostiach…
    design BMW uz nieje to co byval, staci sa pozret na novu 7icku ktora je spredu dost otrasna hlavne ta skareda rovna cast mriezky pod ladvinkami.
    Audi robi naopak krajsie auta ako robilo avsak uz by ich mohlo zacat robit mierne odlisnejsie aby sa A4 nemylila s A5 a podobne
    A osobne najvecia chyba je urcite ten Mercedes… Jedno z najkrajsich kupe vobec si myslim ze je prave odchadzajuci mercedes CLK ktory vzhladom na svoj datum uvedenia na trh (r 2002) je jednoducho nadherny. Samozrejme to plati aj o nastupcovi E coupe ale CLK bude a je legenda

  • [26]

    24. 4. 2009 v 8.11Beaumont

    [23] palmexman: Tak tenhle problém jsem nikdy neřešil, moje GTV má těch odkládacích ploch ještě míň než 156, pár tisícikilometrových jízd jsem s ním už dal a flaška skončila vždycky buď na podlaze u spolujezdce nebo za zadním sedadle…

    Ten kloub navíc by se hodil při téměř jakékoliv práci v motorovém prostoru, ale proti Unu Turbo i.e. je to v Alfách legrace 😀

  • [27]

    24. 4. 2009 v 8.15Beaumont

    [25] blabla: Zajímavé je, že ty převisy jízdním vlastnostem Brery neublížily, auto sedí jako přikované (vyzkoušel jsem, dokonce i na okruhu).

  • [28]

    24. 4. 2009 v 11.29TFSI quattro

    tak to je mozne ale urcite by mala neporovnatelne lepsie vlastnosti keby mala kratsi predny previs a dlhsi zadny… otazne je tiez ci si jazdil na prednom nahone alebo na stvorkolke lebo ak 4×4 tak to je ten isty system ako audi quattro takze to musi drzat. samozrejme ze sa jej jazdne vlastnosti nedaju porovnavat s bmw alebo audi alebo mercedes – to ti povie kazdy nielen laik ale aj moto novinar…

  • [29]

    24. 4. 2009 v 12.38Beaumont

    [28] TFSI quattro: Tak testů Alfy 159 i odvozené Brery jsem četl dost a naopak ve všech její jízdní vlastnosti (ve smyslu dosažitelné rychlosti průjezdu zatáčkou a stability v rychle projížděné zatáčce) chválili. A to nemluvím o tom známém videu, kde Alfa 159 (která je „dárcem orgánů“ pro Breru) porazila veškerou konkurenci vč. BMW 3er (současného) a Mercedesu C (minulé generace) při vyhýbacím manévru, viz http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
    Šlo o verzi s předním náhonem. Jinak pohon 4×4 v Alfě (verze Q4) je technicky velmi podobný tomu v Audi, jde o trvalý pohon s diferenciálem Torsen.

    A mimochodem, najít Audi, které by v zatáčce sedělo lépe než srovnatelná Alfa (tedy ne R8 vs. MiTo), bude VELMI obtížné, řekl bych až skoro nemožné…

  • [30]

    24. 4. 2009 v 13.34TFSI quattro

    ten test som videl

    musim s tebou nesuhlasit… poznas taku relaciu ze Top Gear? pozri si tam testy alfy (urcite su aj na youtube) a tie alfy su naozaj naozaj velmi pomale v zakrutach oproti audinam. napr brera vs tt, hocijake auto vs 147 gta a najvecie sklamanie je 8c competicione ktora ma horsi cas ako 146 zo 153 aut… 147 je jedno s najnedotacavejsich aut vobec – asi tak ako vsetky alfy trpia na dost velku nedotacavost… skus to nejak oargumentovat
    taktiez minula generacia resp predminula audi S4 predbehla na trati BMW M3 co kazdy povazuje za benchmark rychleho auta, takze si nemyslim ze by na tom audiny boli nejak zle…

    pohon 4×4 ja velmi dobre poznam takze ten si snad vysvetlovat nemusime ze s tym prislo na trh audi v svojom legendarnom rally aute a teraz sa to rozsiruje aj do inych aut ako je napr alfa…

    tymto nechcem zhadzovat alfy, su to podla mna dobre auta jedny z najkrajsich dnes na trhu (s vynimkou gt to je fakt skarede) ale porovnavat jazdne vlastnosti s audi a vraviet ze alfa je lepsia to su trochu silne slova…
    aby som to uz uplne dokoncil, tak nova a4 alebo aj a5 uz maju lepsie rozlozenie hmotnosti, motor maju uz posunuty dost vzadu, predny previs pomaly ale isto mizne takze si myslim ze budu zas o krocik pred alfou

  • [31]

    24. 4. 2009 v 13.34TFSI quattro

    http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Laps#Power_Laps

    pozri si casy audi a casy alfy 😉

  • [32]

    24. 4. 2009 v 16.33Beaumont

    Top Gear nesleduji, viděl jsem pár dílů a dospěl k názoru, že je to naprostý automobilový bulvár.
    V těch časech, co jsi sem dával právě žádné „normální“ Audi (A3, A4..) ani Alfu nevidím. Sportovní modely od Audi jako S4 nebo RS6 jsou pochopitelně někde jinde, zejména výkonem motoru, Alfa takové auto v nabídce nemá.

    Od Alfy jsem řídil skoro všechny současné modely, zmíněnou 147 jako 1.6, 2.0 a GTA a žádné problémy s nedotáčivostí jsem nepozoroval…

    Ano, současné A4 a A5 už jsou na tom lépe než minulé řady a asi by to pro Alfu byli důstojní soupeři – srovnání by bylo zajímavé. Ještě předchozí generace A4 ale na Alfy opravdu neměla, přinejmenším na suchu. Na mokru / sněhu / šotolině se samozřejmě projeví výhoda quattra, zatímco minulá generace Alf pohon 4×4 nenabízela.

    Jen na okraj: S pohonem 4×4 v sériových cestovních nezačalo Audi, nýbrž Jensen modelem FF.

  • [33]

    24. 4. 2009 v 16.51Beaumont

    O běžných verzích se píše třeba tady:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/schoen-und-gut-alfa-romeo-147-1-6-ts-progression-und-audi-a3-1-6-attraction-760308.html
    Alfa 147 vs. Audi A3 (minulá generace) obě 1.6 benzín – můj volný překlad:
    “ 147 projíždí zatáčky s malými pohyby karoserie (ve smyslu náklonu) a velmi neutrálně. Až ve vysokých rychlostech je lehce nedotáčivá, prudké ubrání plynu pomůže zatočit, ale nevyvede Alfu z klidu. Lehké přesné řízení poněkud postrádá kontakt s vozovkou, ale spolu s „blbovzdornými“ jízdními vlastnostmi, skvělou trakcí a dobře dávkovatelnými brzdami přispívá k potěšení z jízdy, které Alfa na zatáčkovité trati nabízí.
    To neumí A3 nabídnout. Na to je příliš „domácká“ – s výraznou nedotáčivostí a těžkým, ne zrovna přesným řízením je projíždění zatáček povinnost, ne zábava.“

    V tomhle testu Alfa 147 jízdními vlastnostmi jen velmi těsně zaostala za BMW 116i:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/alfa-147-gegen-bmw-1er-kleine-haie-754947.html

    Atd.

  • [34]

    24. 4. 2009 v 17.13TFSI quattro

    ten test je z roku 2001 co a3 bol uz stary srot a 147 mala akurat vyhytane vsetky muchy takze je to zas nevyrovnany test…

    ked uz sme pri tom na com jazdis? konkretne typ, motorizacia tuningy a takpodobne… kedze vidim ze si velky fanusik alfy tak ma to zaujma lebo tieto tvoje argumenty musis mat podlozene kazdodennymi jazdami kedze zobrat predvadzacku na 50 minut neznamena ze to auto poznas a vies ako sa sprava na limite, v zakrute a neviem kde este…

    ja alfy dobre poznam (takze ma nemusis poucat), kamarat mal nejednu alfu a preto teraz jazdi BMW

    na okraj: bavime sa o SERIOVEJ VYROBE nie o jensene FF ktorych sa vyrobilo 320… takze to si trafil trochu mimo

    nezabudaj to tvoje auto 😉

  • [35]

    25. 4. 2009 v 19.48Beaumont

    [34] TFSI quattro: Já jezdím v Alfě GTV V6 TB, žádný (viditelný) tuning na ni proveden není a pokud živ budu, ani nebude. Jen tlumiče jsou Bilsteiny místo standardních (bez snížení auta) a uvažuju o lepších (sportovních) kotoučích a deskách dopředu, ale to za tuning nepovažuju. Nedotáčivosti se u ní nedočkáš, naopak v extrému musíš dávat pěkně kontra proti vybočující zádi…

    Alfy 147, 156, 159, GT a další jsem zkoušel víckrát, něco jsem na nich najezdil i na okruhu a tam se hranice podvozku poznají dost rychle. Ta nedotáčivost může možná platit pro 147 GTA nebo 156 GTA v opravdu extrémních situacích, ale pro „běžné“ verze určitě ne, viz ty německé testy – výraznou nedotáčivost tam Alfám nevytýkají. Dokonce ani u 147 s dieselem:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/alfa-romeo-147-1-9-jtd-gegen-ford-focus-1-8-tdci-so-sportlich-koennen-kompakte-diesel-sein-1108079.html
    Píše se tu (opět můj překlad): “ Těžké diesely pod kapotou často mění vyvážení aut směrem k nedotáčivosti a mohou omezovat agilitu. U Alfy 147 ale není nic takového cítit“ (a to ji srovnávali s Focusem!)
    To že je test starší, přece ještě neznamená, že by tomu auty přibyla negativní vlastnost (nedotáčivost), ne? Fakt nevím, kde jsi na to přišel…?

    Tady 156 vs. 318i: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/artikel/doppeltest-alfa-romeo-156-2-0-jts-gegen-bmw-318i-2-753881.html
    Překlad: „Kde BMW při ubrání plynu v zatáčce občas zavrtí zádí, ukazuje Alfa neutralitu a v preciznosti řízení, kontaktu s vozovkou a agilitě ještě o něco lepší než BMW.“

    I 159 a odvozená Brera jsou pokud jde o stabilitu v zatáčkách excelentní, problém Brery je relativně vysoká hmotnost.
    Zde srovnání 159 vs. Audi A4 s diesely – Audi celkově vítězí (6 válců je prostě víc než 5…), ale Alfa zvítězila v kapitole „Fahrsicherheit“, tedy v jízdních vlastnostech. Překlad:
    „(Alfa) přesvědčuje bezproblémovým „handlingem“ (řekl bych ovladatelností) a dokonce i extrémní zatáčky projíždí s ohromujícím klidem“
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/schoen-und-glut-alfa-romeo-159-2-4-jtdm-und-audi-a4-2-7-tdi-753070.html

    Znovu se ptám – kde jsi u nějaké běžné Alfy našel (nebo snad zažil) výraznou nedotáčivost? Neber to ve zlém, ale já ji nezažil, němečtí (!) testovači taky ne…

    Alfa 8C Competizione je trochu mimo, je to limitka, exot a navíc mechanicky v podstatě Maserati… Tu jsem (bohužel) neřídil, takže nemám co dodat…

  • [36]

    26. 4. 2009 v 1.17TFSI quattro

    Nechcem ta tu presviecat o tom ze ja mam pravdu a ty nie, podla mna ma kazdy istu cast svojej pravdy… osobne mam skusenosti so 145 a 156 ktore boli na tom dost zle (v uvodzovkach samozrejme lebo zle je na tom lada alebo stara 120tka) (ale zas to ma aspon zadny nahon:D)

    paci sa mi ako obhajujes alfu pretoze ja som na tom tak isto s audi… jednoducho nemam rad BMW a myslim ze su na svete aj ine dobre znacky a audi k nim patri a ty si zas myslis ze k nim patri alfa. pekne je aj ze to vies rozumne oargumentovat, mne len islo o to ze z mojich skusenosti a z top gearu (kde porovnavali priamo napr breru a audi TT oba predne nahony) sa mi javili alfy dost nedotacave… (jazda prakticky len na trati)
    ja osobne jazdim na mercedese (zadny nahon je zadny nahon…) ale aj tak by ma zaujmalo zrovnanie s tvojim GTV a nasim TTckom co su v podstate konkurenti

    ak 8C – ta ma dost sklamala ze je tak velmi pomala a dost ju ohovaraju – je to len taky kusok do garaze, pretoze sa mi paci a clovek by od 450 konovej alfy cakal zazraky ale bohuzial sa asi nedocka… asi som nespominal ale je to jedno z najkrajsich aut vobec ale mali popracovat na tych jazdnych vlastnostiach

    a znovu opakujem ze mne sa javili alfy dost nedotacave co samozrejme moze byt len moj pocit ale v porovnani s inymi autami boli na tom podla mna horsie
    samozrejme to neber v zlom ze na teba utocim alebo co len vravim svoj nazor 😀

  • [37]

    26. 4. 2009 v 7.37Beaumont

    TFSI: Jasně, nic ve zlém. 🙂

    Já jsem si Alfu vybral jako nejsportovnější auto s předním náhonem, protože zadní jsem do auta na denní ježdění vysloveně nechtěl (něco jiného je to u čisté víkendovky nebo veterána). Než jsem Alfu pořídil, zkusil jsem projet všelicos včetně BMW, ale Alfa byla jasný favorit hned po prvním svezení, prostě mi perfektně „sedla“.

    8C Competizione – tam se asi ani nijak moc nesnažili, stejně ta auta budou hlavně stát v muzeích a soukromých sbírkách…

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

vrkuboy.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Duben 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Leden 20142 Posts
  • Prosinec 20134 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Říjen 20121 Příspěvek
  • Červenec 20121 Příspěvek
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Říjen 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Září 20102 Posts
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Listopad 20091 Příspěvek
  • Červenec 20092 Posts
  • Červen 20092 Posts
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20098 Posts
  • Únor 20093 Posts
  • Leden 20091 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura