-
Renault Fluence
Jaký bude? Po designové stránce bude až na drobné detaily téměř totožný se Samsungem SM3. Ale to neznamená, že s modelovou řadou Megane nebude mít nic společného. Naopak! Například otěrové lišty na spodní hraně dveří vypadají stejně jako ty na Meganu. To samé se dá říct i o odrazkách ve spodní části zadního nárazníku. Dominantním prvkem na jinak strohém boku karoserie modelu Megane je linie táhnoucí se od předního světlometu k tomu zadnímu. Tento prvek nalezneme i na modelu SM3. Bohužel i zde linie nenavazuje na spáru mezi předním světlometem a nárazníkem, ale trochu nelogicky začíná v půlce zadní strany světlometu. Troufám si tvrdit, že jediná změna která bude odlišovat model Fluence od SM3 bude maska, která bude stejná jako na Modelu Megane a tvoří jí pouze tenký průduch. Zadní světla vypadají jako ty z Fordu Mondeo, ale i zde je podonost s řadou Megane. Světla jsou tvořena červenou plochou a do ní je vsazeno směrové a couvací světlo. Stejné řešení je i na modelu Megane 5 dv. Celá zadní část i provedení C sloupku působí velmi elegantně a dle mého názoru bude patřit mezi ty nejhezčí v nižší střední tídě. Hodnotit přední část je složité, ale již teď je jisté, že nebude mít přední světla totožné s modelem Megane. Odpůrci „Laguních“ reflektorů tuto absenci budou nepochybně kvitovat, ale při pohledu na světlomety modelu SM3 musím konstatovat, že mě se více líbí ty z Meganu které působí více dynamickým dojmem. Navíc tvar světel modelu SM3 vzdáleně připomínají ty na Thálii a to je pro model nižší střední třídy trochu potupa. Pomyslnou třešničkou na dortu je anténa. Tu tvoří „ploutvička“. Kéž by ji měl Superb. 🙂
O interiéru se dá pouze spekulovat, ale zcela logicky se nabízí možnost, že bude totožný s modelem Megane. Což by byla výborná zpráva protože co do použitých materiálů a zpracování patří ten v Meganu mezi ty nejlepší modely mainstreamové evropské produkce. A s vyjimkou umístění ovládání rádia pod volantem na pravé straně snad nemá výraznější ergonomickou chybu. Nutno podotknout, že i základní verze Authentique nabízí měkčené plasty a jediné místo kde se šetřilo je horní část výplně dveří.
Prostorově na tom bude Fluence dobře. Nepotvrzená délka 4,61 m zní velmi slušně. A pokud se posuneme zpět v čase zjistíme, že model sedan vycházel z podvozkové platformy kombi. Pokud tomu bude tak i u modelu Fluence tak musím zatleskat. Trochu obavy vzbuzuje svažující se střecha, která bude pravděpodobně utiskovat hlavy vyšších pasažérů na zadním sedadle a při použití panoramatického okna už to bude utrpení svatého Šebestyána. 🙂
Spousta lidí i odborná veřejnost vytýká Meganům vlečná ramena zadní nápravy. Ale podívejme se na to z jiné strany. V Čr platí jisté rychlostná limity a Fluence zcela určitě nebude okruhovým speciálem a tak pokud máte potřebu si léčit ego s motorem o obsahu 1,6 nebo nedej bože s dieselem pak si kupte Golfa, Astru nebo Focus (v tomto pořadí)! 🙂 Většina majitélu vozů s víceprvkovou nápravou se stejně nikdy nedostane na limit tohoto podvozku. A tak až pojedete po silnici třetí třídy nebo po dálnici D1 která do ní nemá daleko 🙂 budete si chrochtat blahem jaký komfort, že vám ty předpotopní vlečné ramena ve spojení s větším rozvorem nabízí. Navíc tato konstrukce svojí prostorovou nenáročností přidává k dobru několik litrů v zavazadlovém prostoru. Zde bych rád upozornil, že i menší Thalia nabízí 500 litrů… 😉 kolik bude mít Fluence? Nicméně tyto čísla působí úžasně jen na papíře protože přístup k nim je u karosérie sedan dosti komplikovaný. No a tak stejně jako si budete muset zvyknout v zatáčkách na zdvižený prostředníček majitelů Golfů, tak si budete muset zvyknout na posměšné úšklebky majitelů liftbackovych Octávií.
Jízdní dojmy nelze zatím hodnotit, ale pravděpodobně nebudou nijak výrazně jiné než zbytek Renaultí produkce. To znamená méně komunikativní řízení, horší přesnost řazení u pětistupňových převodovek. Ty šestistupňové již snesou srovnání s velmi přesným řazením koncernu VW, ale i v tomto ohledu má Renault stále co dohánět.
Závěrem malé shrnutí. Dle mého úsudku bude Fluence něco jako větší Thalia, zejména pak v nejnižší výbavě. Dokonce si troufám tvrdit, že základní verze bude postrádat klimatizaci a cena bude pod úrovní ceny Meganu a to zejména proto, že bude Fluence primárně určený na jihoamerické a jim podobné trhy kde bude tvořit největší procenta prodejů narozdíl od Evropy kde v nižší střední sedany moc nefrčí.Osobně se na tento model moc těším.
Zde je pár oficiálních fotek modelu SM3
Jak si napravit ego? sobotní foto střípky
27 860 Responses to Renault Fluence
[1]
29. 6. 2009 v 22.58Navtech
Pěkně si to napsal… Já bych si dal uzený koleno. Bavorský… 🙂
[2]
29. 6. 2009 v 23.05vrkuboy
[1] Dobrá volba 😉 ale já jsi ještě před spaním ohřeju kuře na paprice 🙂
[3]
29. 6. 2009 v 23.09Navtech
Na paprice – nesnášim 🙂 Ani slepici… Připomíná mě to školní jídelnu. Renault mě tedy připomíná něco jinýho… asi pí…šťalku 🙂 🙂
[4]
29. 6. 2009 v 23.13vrkuboy
[3] No jo je to auto ze země Galského kohouta 🙂 takže na té slepici něco bude 🙂
[5]
29. 6. 2009 v 23.19Navtech
Uvař něco o autech… 🙂
[6]
29. 6. 2009 v 23.22vrkuboy
[5] Tak jo! Kuře na paprice aneb lowend v kastrólu 🙂
[7]
30. 6. 2009 v 7.19jersey.se
VW to nešahá ani po kotníky.
[8]
30. 6. 2009 v 7.34nrV
S tou slepicí, no nevím, Megane II sedan se vyrábí v Turecku, takže nový Fluence se bude taky asi vyrábět v Turecku. To auto je hlavně určeno pro blízký východ, v Evropě nejsou prodeje této kategorie nijak závratné. Bejt to liftback, to by bylo asi jiný, ale tady má Renault Lagunu, takže si sám nepoleze do zelí. V Evropě jsou lidé „praktičtí“ a proto spíše šáhnou po Grandtouru.
Jen malý dotaz, proč považuješ ovládání rádia na pravé straně pod volantem jako ergonomickou chybu? Já jsem s tímto řešením najezdil mnoho tisíc km a nemám k němu žádnou připomínku, tlačítka přesně padnou na prsty a ovládání (i když tlačítka nevidím) je velmi snadné a intuitivní.
[9]
30. 6. 2009 v 8.15Emel
Příliš mnoho dohadů vzhledem k tomu, že auto jako takové nijak zvlášť zajímavé není, karoserie sedan v nižší střední nepatří k mým oblíbeným. Ale dobře… pochybuju, že bude Fluence zásadně levnější než Megane, pokud vezmeš v úvahu výbavu, pak rozdíl mezi Thalií a Meganem není zase tak velký a Fluence se logicky musí blížit spíše Meganu. K té výbavě… v Evropě už se auta v nižší střední bez klimy téměř neprodávají, mě by naopak nepřekvapilo, kdyby byl Fluence na stejné nebo možná dokonce i vyšší cenové úrovni než 5dv. Megane. Podle mě je Fluence odsouzen k roli okrajového modelu, pokud tedy nepřijde s nějakou opravdu zajímavou cenou ve stylu Thalie.
[10]
30. 6. 2009 v 18.11vrkuboy
[8] Pravá ruka je více zaměstnaná a většina automobilek má ovládání autoradia na levé straně, možná je to výsada pouze Renaultů, že je dělá vlevo. Trochu diskutabilní je i ovládání hlasitosti samotného rádia tlačítky které navíc nejsou ani podsvětleny 🙁 nevím jak Megane III. ale Mégane II je podsvícené némá.
[11]
30. 6. 2009 v 20.23Emel
vrkuboy: zaměstnaná nezaměstnaná… stejně nebudeš levou rukou ladit rádio a pravou řadit, pro mě je přirozenější ovládat všechno pravou a levou se soustředit na volant… Podsvícená tlačítka jsou zbytečnost, popravdě si teď žádný Renault tak přesně nevybavuju, ale pokud už mám ovládání rádia pod volantem, ovládám ho po hmatu. Jediná nevýhoda je tak přesedání z auta do auta…
[12]
1. 7. 2009 v 6.56nrV
vrkuboy: No, vzhledem k tomu, že jsem vžy používal tlačítka pod volantem, tak za celou dobu jsem tlačítka na radiu nepoužil, takže si ani neuvědomuju, že nejsou podsvícený. A jak píše Emel, taky si myslím, že levá ruka drží volant a přavá dělá to ostatní, takže možnost ovládat radio pravou rukou mi přijde naopak jako přednost a z vlastní zkušenosti, na ovládání radia vlevo pod volantem (např. Fabia) jsem si nezvykl. Máš s tím vlastní zkušenost nebo jenom opisuješ co napsal „nějaký motoristický novinář“? Naopak, abychom jenom nechválii, za opravdovou ergonomickou chybu považuju u Meganu II umístění tlačítka vypínání ESP a otočných ovladačů regulace sklonu předních světel a podsvícení přístrojové desky. Ty jsou na levou ruku a jsou umístěny dost nízko, ještě níž než „koncernový“ ovladadač na světla, který je z mého pohledu taky blbě umístěn.
[13]
1. 7. 2009 v 20.25vrkuboy
[12] jako fanouška Renaultů mě tyto věci nepřekvapí, ale i tak mě vyhovuje to ovádání na levé straně. Osobní zkušenost samozřejmě mám, jsem člen Mégane klubu takže možnost osahat si různé Renaulty mám 😉 Jinak jak píšeš ty otočné ovladače… to mě nevadí, ale pamatuju když sem poprvé seděl v mém Scénicu tak sem trochu brblal na ovládání světel a směrovek, protože při zapnutí směrovek jsem občas omylem přepnul světla. S tím ovládáním rádia tlačítky sem myslel u aut které nemají ovládání pod volantem pak je problém nahmatat, prostě kolečko je kolečko. Nevím jestli máš možnost otestovat si rádio které se dává do Mégane II nebo současné Twingo atd. to totiž opravdu není nic moc 🙁
[14]
2. 7. 2009 v 6.40nrV
[13] Ta levá páčka pod volantem, ta dělá problém, ale je to jen otázka zvyku, po pár dnech si člověk zvykne, osobně dávám přednost levé páčce s integrovanými spínači světel (např. Renault, Fiat, Peugeot …) než ovládání světel vlevo dole, jako to mají „koncernová“ auta, z toho docela rostu.
[15]
2. 7. 2009 v 6.48nrV
[13] Ještě k těm rádiím, měl jsem auta jak s otočným ovládáním radia, tak s tlačítkovým a musím říct, že mi jednoznačně vyhovuje víc tlačítkové ovládání, z kolečka jsem byl vždycky „rozladěnej“, takže je to velmi individuální a každému vyhovuje něco jiného.
[16]
2. 7. 2009 v 13.38Emel
nrV: no, na druhou stranu, u tohoto typu auta se ESP nevypíná… z toho bych vědu nedělal.
[17]
2. 7. 2009 v 19.07vrkuboy
[15] Tak tak je to individuální 😉
Komentáře nejsou povoleny.