-
RRS
Minulý týden se mi po čase otevřela možnost něčeho pro mě neosahaného a nepříliš obvyklého. Strávil jsem pár dní za volantem sněhově bílého Range Roveru Sport SE 3,0d s novým 8° automatem.
Vnější tvary mají jednu výhodu, s ničím si je nespletete (snad jen s bratry z vlastní stáje). RRS vypadá jako poslední „normálně“ použitelná velikost gazíku a to jak do většího či menšího města i za ně. Výhodou specifického tvarového řešení jsou naprosto nadčasové a nestárnoucí tvary. S trochou nadsázky se dá říct, že i za 5 let nebudete trpět pocitem nutnosti výměny kvůli obstarožnímu vizuálnímu dojmu.
Daní za všestrannou využitelnost a vyšší světlou výšku je pro osoby menší než 180cm zpočátku složitější nastupování (zvláště vzadu díky menšímu otvoru dveří trochu jako do vlaku), po usazení však můžete zapomenout…
Vše je robustní, pěkně zpracované a ve srovnání např. s aktuálním GL i nadmíru moderní (pominu-li černobílou, byť jinak solidní grafiku info displaye mezi přístroji), sofistikované.
Start studeného motoru prozradí naftový agregát, ne však nějak nepříjemně, po krátkém zahřátí brumlání pomine. Otočný volič převodovky „zapůjčený“ z Jaguaru má stále své kouzlo a nádherně uklidil středový tunel. Tady spolu s elektronickým voličem M-B hrají hoši prim, kterému částečně sekunduje jen BMW, kdežto Audi setrvává u nemoderní mechanické vazby.
Výkon motoru, tedy cca 250 koní působí nejen dostatečně, ale uděluje RRS velmi solidní dynamiku, kterou právě švábského konkurenta odsouvá do ústraní. Obecně projev motoru, jeho sladění, bezchybná převodovka představují největší překvapení. „Tatanafta“ se bez pardónu vyrovná tomu nejlepšímu a tím jsou právě německé šestiválce, kterým dokonale sekunduje i v otázce spotřeby. Ta mi bez problémů na cca 1000km dělala 10 litrů a dokázala se při krátkém pokusu o ekojízdu podívat i na osmičku před desetinnou čárkou. Trasa se sněhovo-terénní vložkou pak znamenala lehce přes 10, tedy žádné drama.
Motoru výborně sekunduje dobré řízení a slušně odladěný podvozek. Na rally po okreskách to nebude, na druhou stranu není potřeba před každou zatáčkou brutálně brzdit a obávat se výletu do škarpy nebo stromu. Dokonalé je pak pohodlí, pocit komfortu, celková tichost a vytříbenost (což se u 20″ balónů dá trochu předpokládat).
Co se týká ostatních kritérií, za sebe říkám naprosto vyhovuje. Nestěžoval jsem si na prostor vpředu (široké konzole mi nevadí, pokud vyloženě neomezují), sedačky výtečné, kůže pěkná na omak i pohled. Volant větší, ale k autu velikosti BPV prostě patří.
Sedadla vzadu vyhřívaná, prostor dostatečný (přemíru před koleny ale nečekejte, stejně tak se vám děti musí naučit šplhat na sedačky). Objem kufru umožní naházet (píšu schválně místo naskládat) vše potřebné na delší rodinnou cestu, jen jsem si nemohl zvyknout na pouze elektrické odjištění bez možnosti zavřít víko(a) dálkově. Také jsem měl občas problém otevřít ten správný segment, ale to je o zvyku.
Celkově se dají dojmy shrnout do jediného…podle mě nejlepší univerzální auto (vyjma sportovního vozu nebo kabria), které byste mohli potřebovat. 😉
Pokaždé jinak BMW 6 Gran Coupe
23 Responses to RRS
[1]
12. 1. 2012 v 14.47iudex
Hezky. Auto to rozhodne nie je tuctové a medzi stovkami ML/GL/X5 vyniká. Neviem, aký je subjektívny rozdiel medzi touto „light“ verziou a plnohodnotným RR. Musím presvedčiť sestranicu, čo si kúpila RR, nech môžem vyskúšať (má dízel V8, čo musí byť fajn), potom by som poreferoval. Takýto „plnoformát“ ako RR má jednu „malú“ nevýhodu: nemôžeš parkovať v podzemných garážach.
[2]
12. 1. 2012 v 15.09webpaja
Poslední klasický RR co jsem jel měl ještě R6 od BMW, ale je tam co si pamatuju rozdíl v místě vzadu. RR beru jako limuzínu do terénu 😉
[3]
12. 1. 2012 v 21.01Perun
Limuzína do terénu! To je ono 😉
Pěkný pohled do vyšších pater, webpajo. RR se mi také líbí, zejména v bílé… Kupodivu někde na okresce působí proti městké džungli jako pěst na oko.. Tohle je BVP do města nebo na dálnice… Chybí už jen hlaveň na otočné lafetě a dojem je perfektní.
Za mě palec jak pro RR, tak pro testík.
[4]
13. 1. 2012 v 0.13kolmar
Zdravim, na blogy chodim pomenej, no RRS mi udrelo do oci. Som velmi rad, ze aj ty si potvrdil kvality tohto auta. Bol spominany Range vybaveny aj Dynamic response alebo nie? to vraj je v zatackach pekny rozdiel a dych beruca neutralnost na takuto obrovsku masu. Inak je az neuveritelne co niektory s tymto strojom dokazu v terene, proste Range 🙂
[5]
13. 1. 2012 v 7.27Dinar
Limuzína do terénu! Velmi výstižné, pokud jde o Range Sport, otázkou zůstává, jestli limuzína do terénu je tím, čím lidé chtějí, aby velké SUV bylo. Mě se Sport moc líbí, designově, velmi jsem o něm uvažoval, jenže jako drtivá většina prostě nepotřebuju limuzínu do terénu, ale beru SUV jako alternativu vyšší střední (tj. stejný prostor, komfort, jízdní vlastnosti) s možností projet polňačku a s bonusem vyššího posazu. Facelift Sportu s novou převodovkou jsem nejel, ale TDV8 měl dynamiku stejnou jako konkureční šestiválce, spotřebu o 2 litry vyšší a jízdními vlastnostmi na silnici dělal ze slova „sport“ ve svém názvu největší parodii v dějinách automobilového průmyslu. Jinými slovy, takový akt. Touareg je v každém ohledu lepší auto (a touarega zmiňuju právě proto, že umí i v terénu), pro RR Sport mluví jen jeho neuvěřitelná aura, důstojnosti, stylu, to auto je prostě designově povedené a má na kapotě znak s patřičnou image.
PS. Zajímavé, s těmi ovladači převodovek, mě ten otočný absolutně nevyhovuje, řadit způsobem, kterým se pohybuju v idrive mi přijde prostě divné :-), Mercedesovská páčka pod volantem taky neumožňuje řadit s rukou ležérně opřenou o loketku, a klasické páky automatu (audi) jsou už přežitkem, nemluvě o těch, které ještě používají staré „uskakované“ kulisy. Nepřekvapivě mi nejvíc vyhovuje řešení bmw, klick dozadu, klic dopředu, rychlé, efektivní a pořád ještě v autě zůstal něco, za co se dá vzít. 😉
[6]
13. 1. 2012 v 7.54webpaja
(3) Děkuju, auto mě vážně nadchlo. Zcela přesně to vystihuje Perun, dokonalá a neprůstřelná aura 🙂
(4) Jízdní režimy kromě výjezdu ke sjezdovce jsem nechával být, protože RRS dokáže fungovat velmi solidně, kromě tlačítek Terrain response jsem tedy nic moc nestudoval. Ale můžu uklidnit, že se RRS chová stejně kulturně jako novější a podstatně lehčí prestižní německé SUV. Až na Q7, ta by u mě prohrála na celé čáře.
(5) Jsem nesmírně potěšen tvým návratem…to na počátku 🙂
Naopak jsem zase nejel předFL provedení ani V8, pokud můžu věřit prodejci, sám mi řekl, že by V8 aktuálně přednost nedal. Revidovaná V6 jede velmi pěkně, úsporně a kromě vyloženě prvního zimního startu potěší i kultivovaným zvukem. Podvozek evidentně prošel revizí, protože ovládání mi přišlo až směšně jednoduchý a na takovýho obra i precizní. Respektive jsem neměl dojem, že řídím skoro 3t živé váhy 😉
Systém M-B a LR defakto umožňuje ovládání jen při zastavení nebo změně pohybu, BMW má ovladač multifunkční, ale i ten od RRS se nechá držet, byť to není prostě klacek ;-).
A…doporučuju projet, referenční body znáš líp než já, třeba překvapí nebo mě utvrdíš v tom, že jsem spíš cestující než řidič 😀
[7]
13. 1. 2012 v 8.08Tomik_1
Webpajo (to jsem já u GTIho – Tomik), dělám naprostou výjimku…..
nejlepší a logickou řadicí pákou je v současné době právě v BMW. Co se týče tvého nadšení, tak se dá pochopit v souvislosti s překvapením, který si asi zažil. Taková trochu šoková terapie 😉 Každopádně co vyzdvihuješ za nadčasovost ve vzhledu (souhlasím) tak v ostatních pohledech lze nalézat pouze nostalgii a archaismus. Mj. spoluvlastním již 4 roky Land Rover. Samozřejmě jiný luxus, ale rozhodně podobná technika. Ujišťuji Tě, že kdyby si řídil dlouhodobě za stejné peníze MB nebo BMW, tak máš pocit, že Tě v Roveru doslova okradli. To není jen o té velikosti a pro 99% řidičů nesmyslných jízdních vlastnostech. Je to taky především o kvalitě dílů, dostupnosti servisu a především celkových dalších nákladech. Do dnešního dne se např. nevypořádali s problémy se vzduchovými měchy, ložiska odcházejí, poddimenzované brzdy atd…..
RRS není pro chudé. Budí respekt. Na tom se shodneme. Ale v současné době jsou tu mnohem lepší a ikoničtější auta, než je RRS.
[8]
13. 1. 2012 v 8.54webpaja
(7) Dlouhodobě znám a pravidelně jezdím v GL, proto i když je na konci životního cyklu můžu srovnávat, stejně tak vím co očekávat od Q7 nebo X5.
A vzhledem k vývoji v autoprůmyslu bych nebral 4roky starý LR jako aktuální referenci.
P.S.: na otočný volič jsem si rychle zvykl už u XF a tady mi přijde stejně dobrý. A určitě bych uvítal, pokud někdo s více zkušenostmi než pár desítek tkm s konkurenčními vozy udělal ten samý test. Srovnání subjektivních vjemů by bylo fajn 😉
[9]
13. 1. 2012 v 10.01Tomik_1
Webpajo, těší mě, že to můžeš sám posoudit. K těm posledním 4 letům bych si ale troufl tvrdit, že ve vývoji LR není rozhodně žádný obdobím další průmyslový revoluce. Jiný automobilky překračují lány. Kdežto LR (do)dělává spíš krůčky. Ostatně nevychytanost chyb sice krásného, ale pro mě osobně značně nedůvěryhodného Evoqu, jsou pro mě jednoznačným důkazem do čeho neinvestovat peníze.
[10]
13. 1. 2012 v 10.24webpaja
(9) S poruchovostí LR to je na romány, o RR z 2002 bych toho mohl taky pár napsat. Neumím posoudit aktuální stav, můžu jen delegovat co mi sdělili o nápravných opatřeních speciálně stran vzduchovýho podvozku, kde by už údajně nemělo docházet k samovolnýmu poklesávání tlaku.
Oproti GL se RRS chová jako řiditelný auto s pocitově menší hmotností a větší obratností a motoricky ho subjektivně dostává na kolena. To pro mě bylo překvapením a proto jsem dojmy napsal.
A propos, v pondělí byl na salonu k předání připravený rubínový Evoque a nic působivějšího ve třídě nenajdeš. Jak reálně bude dlouhodobě jezdit je samozřejmě otázka.
[11]
13. 1. 2012 v 11.02Tomik_1
GL znám celkem dobře s 420CDI ale pravdou je, že to srovnávám jízdně s LR. Tam prostě přeci nemá rover šanci…Každopádně to budu muset vyzkoušet abych toto poznání doplnil.Dál tedy za sebe hodnotím pouze tu „terénní“ techniku, která je společná a mě známá.
Na podzim jsme měli půjčenou bílou předváděčku Evoqu s tím, že si ho chtěl kolega (společník) objednat. Doslova natěšenej jak blázen. když to přeženu…tak tam mlátil penězma o stůl, že ho chce… Další týdny pak trvalo, než se dozvěděl, že to auto nebude mít dřív než na jaře a další bláboly. Ten přístup nás úplně odradil….K tomu se přidaly současný problémy s vakama a další „drobnůstky“ až si i on „prozměnu“ vybral BMW….
Vzhledem k tomu, co za vícenáklady (naprosto zbytečné) provází různý tyhle alternativy k ověřeným značkám, jsem se prozatím rozhodl dál neexperimentovat.
[12]
13. 1. 2012 v 11.33webpaja
(11) Zhruba stejný info jsem dostal v pondělí, neptal jsem se na Evoque jako kupec, spíš jakej je zájem. Nejdřív se bohužel musí nasytit důležitý trhy, pokud teď objednáš tak nejdřív konec dubna…a z první série…však určo víš 😉
Co jste u Bychla vzali?
[13]
13. 1. 2012 v 11.44Tomik_1
Kolega si nakonec koupil vlastně dvě hračky. Jednou je nová jednička. Krásný červený zábavný. K tomu si dokoupil Harleye. Já si koupil pětku. Nevím jak je to možný (jistě je to moje chyba tedy), ale nějak mi na hraní nezbejvá čas…
[14]
13. 1. 2012 v 12.26Dinar
Tomik: doufám, že je to 530i v manuálu s emkovým podvozkem. :-))
webpaja: evoque bude snad jiná píseň než RRS, myslím jízdně, motory, kvalitou, protože ta cena je sebevědomí samo, auto třídy X1, Q3 za cenu X3, Q5. Vzhledově je to pecka, zvlášť petidvéř, třídveřový mi přijde trochu jako ty obrněné verze vw transporter na převoz peněz, všude pancíř a pár průzorů. 😉
[15]
13. 1. 2012 v 12.54webpaja
(13) Na to kdysi můj bývalý nadřízený říkal „poor time management“ 🙂 5er gut!
(14) Ta rubínová v dynamique byla famozní! 😉 3d musí mít odlišenou střechu, ale 5d je dokonalé jakkoliv!
[16]
13. 1. 2012 v 13.10Tomik_1
Dinare, krásná volba! Kdyby bylo pouze o mém rozhodnutí, tak bych volil 525i. To bych za danýho limitu ale neměl jiný věci, který potřebuji a…si přeju (míč bez DPH). Prostě znáš to. To jsou ty dopady všudepřítomný krize! Kolikrát ani na bavoráka neni.
Jinak jo! To je to správný slovo: „Sebevědomí“. Já bych s dovolením přidal ještě tři: „dokonale prosra(pípípíp)nej marketing“ 😉
Jinak o to, že to auto je krásný, o tom není pochyb!
Webpajo, jak říkám, můžu si za to sám. Ale neboj, jen kvůli práci to není 😉
[17]
13. 1. 2012 v 13.49Dinar
[16] Tomik: já jsem tu 530i v manuálu myslel spíš ironicky, je to takové to zaklínadlo „skalních fanoušků“ bmw, všichni mluví o tom, že když pětku, tak jedině v této pravověrné verzi benz.R6+manuál, jenže na ulici takové auto neuvidíš, protože, buď základ s 520d nebo vybavená 530d v automatu. To je píseň dnešních dní. 😉
[15] webpaja: jo ta barva mu neskutečně sekne. 😉
[18]
13. 1. 2012 v 13.58Tomik_1
🙂 promiň, mozek se mi už sobotí….ano, já jsem ta varianta 520d, ale v automatu a myslím, že i docela hodně vybavená. Co bys taky na courání po Praze potřeboval….
[19]
13. 8. 2015 v 13.47utah furniture cleaning
Appreciate it
[…]This web site is really a walk-through for all of the information you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you’ll surely discover it.[…]
[20]
25. 8. 2015 v 18.40berita jokowi
Bless you
[…]Can I just say what a easement to track down someone who actually realizes what they’re dealing with online. You definitely understand how to bring an drawback to sunlight and make it informative. More individuals must read this and comprehend th…
[21]
31. 8. 2015 v 0.31411patio.com
Appreciate it
[…]Aw, this became a really sweet article. I would want to put in writing in this way additionally – taking time and real effort to make a good article … but what can I say … I procrastinate alot and by no means appear to get anything done.[…]
[22]
4. 9. 2015 v 11.14best bank to close your business accounts without notice
Read was interesting, stay in touch…
[…]please visit the sites we follow, including this one, as it represents our picks from the web[…]…
[23]
6. 7. 2016 v 13.42poodle dog breed information
Sources
[…]check below, are some totally unrelated websites to ours, however, they are most trustworthy sources that we use[…]…