-
eXE-Staze
Už od prvního ozkoušení typu XE jsem věděl, že potřebuju vyzkoušet vrcholný model. Celkově není zatím motorová paleta příliš široká a právě kompresorový šestiválec s 340 koňmi by měl ukázat, co se v modelu skrývá. V tu chvíli kdy se naskytla možnost, hodil jsem vše na stůl a jel pro něj.
Domnívám se, že PR oddělení JLR přesně ví, která barva je v současné paletě tou nejatraktivnější a tak jsem byl po oznámení, že jde o modrý kousek trochu zklamán. Na druhou stranu, in natura je hluboká modrá velmi pěkným odstínem a zvláště na slunci dává vyniknout ostrým křivkám exteriéru. Líbil se mi i decentní interiérový akcent v podobě nitě a části sedadel odkazující právě na barvu karoserie.
Příplatková sedadla jsou fantastická, stejně jako velmi příjemně tvarovaný věnec volantu (zmiňuji speciálně pro Cherokeeho a Magistera, kteří ho tu prezentovali jak je velmi špatný), odvětrávání dokáže vycucnout i zařízlé spodní prádlo a pokračovat v udržení suché sedací i bederní části bez jakýchkoliv problémů.
Vzhledem k osobním preferencím jsem byl spokojen s instalací 20″ kol a byl zvědav, jak se poperou se specifickými vlastnostmi našich okresek. Motor bez dlouhého vytáčení s drobným zachrchláním naskočí a naprosto jemně dává vůz do pohybu. Celkově jsem najezdil dost kilometrů na to, abych byl schopen vyřknout ortel, poznat klady i zápory. Pro co největší zachování objektivity jsem uvítal to, že kluci jako Woody, Mariachi si udělali čas na projetí a Dinar navíc dovezl přímého konkurenta z mnichovské stáje. Srovnání s dosavadním leaderem třídy by mělo být tím nejcennějším na našich dojmech zde popsaných. Vzhledem k tomu, že mě dálnice nemine vedou první kilometry na silničky kousek za Prahou, kde není sice silný provoz, ale vyhýbá a předjíždí se tam o to hůř. Hned jedna z prvních zatáček, kterou jedu zbytečně zeširoka, stejně tak jako protijedoucí řidič naopak zkracující si levotočivou curvu ukazuje, že podvozek si nechá líbit poměrně hodně a zůstává stabilní i při prudkém manévru.
Zkouším zatahat motor za fousy, krásně se točí, je slyšet vytí kompresoru a pěkně nakřáplý tón výfuku. Strašně mi připomíná italská auta z dob, kdy zněla se vším co měla pod kapotou. Nájezd na rekonstruovanou dálnici jen potvrzuje moje domněnky, že jde o příjemně tichý cruiser, který o sobě dá vědět pouze u zrychlování (k tomu jak, se dostanu na závěr). Cestování na tempomat lehce nad limitem bez ohledu na to, zda jedu po novém, či původním povrchu je klidné, stabilní, komfortní a nenáročné. Řízení neprojevuje známky nervozity, nechává drobné změny směru na příjemně delší otočce volantu a nenutí tak k neustálým korekcím. Možná někoho bude zajímat, že spotřeba se při jízdě po dálnici v pátečním ne zrovna plynulém, ale překvapivě rychlém provozu udržela desetinku pod devítilitrovou hranicí. 🙂Přichází čas na porovnání…prohazuji si auto s Dinarem, sedám do F30 330d a vyrážíme do kopců, vraceček, utahovaček i rychlejších oblouků. Musím si zvykat na řízení BMW, kterému schází konzistentnost anglického soupeře projevucící se v trochu vágnějším nástupu při prvním pohybu volantem. Nejde o žádné drama, spíš standard valné většiny současných vozů a bez přímého srovnání pak ne nijak křiklavou vlastnost. Celkově je F30 i přes M-kový podvozek a lehoulinká 19″ kola s Non-FRT pneu při extrémnější jízdě měkčí a jakoby rozvláčnější, dokáže se zavrtět a dát najevo, že se řidič blíží limitům. Ty jsou však obecně posazeny velmi vysoko, to jen aby nedošlo k mýlce…
Kontrola pohybů je o něco upracovanější a stabilizace i v nejostřejším aktivním režimu více sekavější. XE s nejnižším stupněm kontroly dokáže citelněji a déle pohodit zadní poháněnou nápravou, a i bez něj pak překvapuje jednoduchou kontrolou vychýlení zadečku. Dovolil jsem si jezdit bez DCS i v dešti a to bylo nakonec tím nejzábavnějším za celou dobu a bez ničení překvapivě vynikajících pirellek ;-).
Co se týče podvozků jsou si obě auta velmi blízko, Jag však dokáže i přes schopnost spolknout všechny nerovnosti zůstat pevnější na terénních zlomech a boulích, stejně tak i krapítek stabilnější při tvrdých manévrech. Mám obavu, že ostatní konkurence se v tomto směru dívá z uctivé dálky (na novou A4 a Giulii si samosebou musíme počkat).
Bylo zajímavé srovnat pohony obou aut. Teoreticky by si mělo kompresorových 250kw dát dehtových 190 k snídani, ale nesmíme zapomenout na současný deficit newtonmetrů benzíňáku. V přímce pak reálně XE odjíždí při plném trapu jen pozvolně a začíná mít hmatatelně navrch až v rychlostech, které začínají dvojkou. Kočce nechybí rozhodně výkon, jen to ukazuje na fakt, jak dobře dokáže fungovat moderní šestiválcový diesel, vhodně sladěný s automatickou převodovkou. Ta samotná je však u obou vozů naprosto brilantní! Zatímco zrychlení ve 330d je bez jakéhokoliv dramatu, čistá efektivita, pak V6 přes výfuky řve jako při útoku kočičí smečky a vyluzuje pro nás tak libozvučné tóny. S tím se však pojí i moje připomínka…
Vidlicový šestiválec má sám o sobě nádherný zvuk, tady je však potlačen, více jde slyšet kompresor a hudbu obstarávají ponejvíce výfuky. Jde o defaultní naladění, se kterým nic neuděláte a podle mě by měl JLR zvolit systém jako v F-Type. Leckdy nepotřebujete troubit na celé okolí, že odjíždíte nebo při dálniční jízdě nechcete budit cestující při každém podřazení a to by se dalo vyřešit klapkou, která by vyjma klidového režimu mohla ve chvíli „ON“ zajistit více zvuku přímo od motoru v kabině. Stálo by to za to…klient rád přihodí za podobnou věc pro výrobce zajímavý šesták.Dostávám se pomalu k finále a hodnocení. Začnu specifiky interiéru, kdy nedoporučuji šetřit každou korunu nechejte určitě potáhnout palubní desku kůží, stejně tak beru jako jasnou věc utratit za příplatková sedadla s rolovacím sedákem a odvětráním (i v kombinaci s alcantarou!).
Klidně bych naopak oželel adaptivní tempomat a spokojil se s klasickým, zavírat kufr na dálku je u menších sedanů stále ještě celkem příjemně ojedinělé a HUD je výborná věc (grafiku bych ale ještě poprosil dotáhnout, připadá mi, že se liší od konkurence jen právě pro samotný fakt odlišnosti). Čitelnost budíků není úplně topová, doufám v možnost objednávky nového infotainmentu, který se představil v XF nebo jiný font.
Pak tu máme už v zásadě samá pozitiva: charakterní a výkonný motor, naprosto famozní jízdní vlastnosti a zatím nejlepší elektrické řízení, které jsem kdy zkoušel, příjemný posez (ještě 1cm dolů by byl úplně ideál), adekvátní prostor na zadních sedadlech (cca o 2cm méně místa než F30, srovnatelně s C-Klasse) a širokou paletu individualizačních prvků. Cestovní spotřeba 8-9, dynamická jízda 12 (stejně tak město), ostrá hrana pak +14.Zároveň (i přestože se můžeme vzájemně v hodnocení lišit) si troufám tvrdit, že jakkoliv můžou někomu určité vlastnosti XE vadit, pak finální resumé nad autem jako takovým je z mojí strany s drobnými výhradami výborné 😉 .
P.S.: Fota budu přidávat…
Jag XF Mk.II poprvé za volantem Cats
50 Responses to eXE-Staze
[1]
17. 8. 2015 v 18.14Joab
Parada! Dik za report. Ty kola jsou, aspon dle fota, brutalni (skoro jak Insignia OPS:D).. Akorat ses uplne nevyjadril – pri realnym soukromym najezdu 15 000, sel bys radsi do 330D, nebo Jagu?;)
Jinak exterierove je to pro me lehky zklamani, hlavne nazivo zadni partie. Na druhou stranu, ve tride je to furt slusny.
[2]
17. 8. 2015 v 18.15MariAchi
Tedy Pajo, mohl bys napsat aspon nejakej zapor…treba ze kola jsou moc kulata, nebo neco o tech zadnich svetlech 🙂 Ale ne, je fakt, ze ja jsem byl jizdou taky nadseny, tim tuplem, ze na tech zakroucenych silnickach to auto vedl chalp, kterej tam ma najeto a s auty obecne to umi. Skoda jen te jedine zatacky, kde na nas vykoukl Spark 🙂
Za sebe rikam, ze to je idealni auto pro cloveka, ktery nechce, nebo nemuze mit dve ruzna auta – manazersky sedan jako daily car a k nemu nejaky sportak na vikendy, tahle kocka umi davat oboje plnymi hrstmi. A k tomu ten zvuk, vubec nechapu, jak tohle mohl nekdo homologovat, v tom musel byt nejaky podfuk. Co se tyka vybavy, tak osobne mi nesedel ten HUD, cela ta budka se mi moc zrcadlila v celnim skle, a dojem z palubni desky mam taky lepsi z BMW, budiky jsou mnohem prehlednejsi a pobiral jsem je perifernim videnim, to v Jagu neslo.Infotainmenty jdou mimo me, nejak je nevnimam, sorry… Konecne ale chapu ty stesky na knoflik od sporaku – do Evoque mi sedi perfektne, no v tomhle 340 konovem sport sedanu nema co delat… Jeste bych jen tak rejpnul do pacek od volantem, ktere nejsou impulsni, ale uz mlcim, uz mlcim. Schopnost zehlit cestu a o hrbolech jen informovat, a pritom byt neskutecne tuhy a pevny, to je neco, co budu asi jeste dlouho brat jako etalon podvozku v teto tride, a fantasticke rizeni je pak tresnickou na dobre namichanem dortu. Zkratka je videt, ze o co mene se u Jagu designoval zadek, o to vice se se zkusebnimi auty jezdilo a za to je treba ty indiany ocenit!
A samozrejme dekuji za moznost byt u toho, takovej zacatek novyho dne bych bral casteji 😀
[3]
17. 8. 2015 v 18.27MariAchi
Jeste dodam ke srovnani s F30: M-paket podvozek mi prisel mekci, nez jsem cekal. Pro rejpaly – nebyl mekky a nebyl nijak spatny, jen jsem po vystoupeni z Jagu cekal to same v bledemodrobilem, lec nedostavilo se. Jag je tvrdsi, pevnejsi a tuzsi ve vsech rezimech jizdy, zejmena musim vyzdvihnout neochvejnou stabilitu na brzdach, za ten podvozek a rizeni si Jaguar zaslouzi metal. Je videt, ze auto ladili na dvacitkach a mensi kola jsou jen „option“, ne jak byva obvykle udelat auto na 16+17 a pro vetsi kola se jen trochu pritvrdi. M-paket podvozek pak byl naladen naprosto presne ke svemu urceni, tedy pro manazersky sport sedan s dieselem pod kapotou, umel byt rychly, ale pritom plavny a klidny pri „just crusin´“ jizde, no je fakt, ze tomu jsme moc nedali 😀
[4]
17. 8. 2015 v 18.32webpaja
(1) Za mě je to anglán, jen na něj nesmí být člověk introvert. I přes výtku k zadním lampám přitahuje pohledy a zvídavý dotazy. 😉
(2) Už jsem za sebe negativa vypsal dřív, víc jsem se k nim nevracel. Tady mi šlo o popis zatím nejvýkonnější verze. Do sporáku šijme…třeba si to hoši uvědomí a dají nám tam fofrklacek z F-T. Upřímně, když jsem je znovu nakonec postavil vedle sebe, tak se mi nechtělo přehazovat doklady. Nicméně mám podezření, že v říjnu bych řešil znovu to samý, u novýho XF 🙂
(3) Nejvtipnější na tom je, že obě auta ignorují nerovnosti jakoby nic.
[5]
17. 8. 2015 v 18.33MariAchi
A kurnik jeste neco, kdyz uz tady pisu: Neni to vlastne nahoda, ze to auto se jmenuje Jaguar XE S, pozpatku to dostava smysl 😀
[6]
17. 8. 2015 v 18.47MariAchi
[4]
Je to tak, o nerovnostech ta auta jen informuji a to jen natolik, aby byl ridic v obraze, ne aby se vylekat a nedejboze zpomalil. Kdybys mi tohle nekdy pred par tydny tvrdil o sedanu na dvacitkach, asi bych se sklebil, ale ted jen tise ziram 🙂
[7]
17. 8. 2015 v 18.50webpaja
(5) 😀
[8]
17. 8. 2015 v 19.15Dinar
webpaja: tohle stačí podepsat. (palec)
Ale abychom byli spravedliví a dali 3er šanci, pak nutno říct, že esko je něco jako u bmw mperformance, takže správné srovnání bude s adaptivním mpaket podvozkem 340i mperformance. Jakkoliv si nemyslím, že vzhledem k předvedenému nebude XE-S podvozkem stále o něco lepší, tak srovnání s pasivním podvozkem mé 330d není úplně fér, protože to podstatné u XE s odehrávalo s podvozkem ve sport modu. Řízení je bez debat. 😉
[9]
17. 8. 2015 v 19.16Dinar
Do sporáku můžeme šít jak chceme, ale z toho, co je slyšet při prezentacích nových modelů, oni si z něj udělali takovou jag markantu, takže mám obavu, že šití je zbytečné. 😉
[10]
17. 8. 2015 v 19.22boost.
(5) mariachi zabil. 😀 Na to by bylo dobrý mít auto zaregistrovaný ve Stuttgartu. 😀
Díky moc za super text, wp. Radost takhle číst o autech bez novinářských PR bullshitů.
Ten zvuk je fakt boží a nepřijde mi, že by výfuk byl tak tichý? https://www.youtube.com/watch?v=lYoRptWFMps Navnadilo mě to tak moc, že jsem skočil do konfigurátoru a prsty mi svrbí, jak bych rád poslal email Indům, jestli pro mě nemají jedno XE S na půjčení. 🙂
[11]
17. 8. 2015 v 22.12woody-alien
Zatím jen pár fotek, něco málo k téhle po čertech zajímavé kočce napíšu zítra. 😉
http://woody-alien.rajce.idnes.cz/Kocicka_XE-S
[12]
18. 8. 2015 v 5.26webpaja
(10) Výfuk řve jako by v něm byla díra, ale vytí V6 není moc slyšet. Dinar měl pravdu, když si vzpomněl na první jízdy s XE-S na okruhu. To byla předprodukční auta a chyběla jim druhá přepážka mezi motorem a kabinou. Mnohem lepší 🙂
[13]
18. 8. 2015 v 9.28šmoula nešika
To je dělo panečku! Příjemná recenze. 🙂
A nevím, jestli je to jen zdání, ale připadá mi, že XE se narozdíl od Giulie a F30 snaží krátkou příď maskovat. Z profilu a okolních úhlů si říkám, jak má krátký předek a jak bude motor hezky vzadu. Na dalším snímku ale nasadí agresivní Mondeo style. To podobné kapota. Velmi promyšleně navržené dílo. Z fotek mi ten předek připadá lépe střižený než u Julči. Uvidím naživo… 🙂 Ač tedy přiznávám, že letos se mi do Frankfurtu moc nechce.
[14]
18. 8. 2015 v 9.58iudex
Paja: ešte malá oprava: pri 3er píšeš výkon 190k, to by bolo dosť málo na trojliter, tak aby sa Dinar neurazil, oprav to na 190 kW. 😉
[15]
18. 8. 2015 v 11.23Dinar
[14] Řekl bych, že to „k“ ve větě nemyslel jako koně, to jen ta věta pokračuje „… k snídani…“
Mmch., měl štěstí ten sportkočka, včera dostala 330d po patnácti tis nový olej a čip, teď by měla mít 240kW/650Nm, ze 100 na 200km/h se zrychlila o 3s. 😉
[16]
18. 8. 2015 v 15.05iudex
(15) Nárast o 50 kW? To je sakra dosť, to by som možno mal trošku obavy. Je to len čip, alebo aj nejaké ďalšie úpravy? Predpokladám, že renomovaný úpravca.
Tiež som rozmýšľal o nejakom upgrade, ale u renomovaných úpravcov (Abt, MTM) vidím len zvýšenie o 70k a to sa mi zdá dosť (teda bez ďalších úprav). Preto skôr uvažujem iným smerom a idem dať custom cat-back výfuk.
[17]
18. 8. 2015 v 20.44Emel
webpaja: no pěkně, XE občas potkávám a i bez těch 20″ je to určitě jedno z nejhezčích aut ve třídě… a evidentně to tím nekončí. Asi odepíšu na některý z těch zvacích mailů 🙂 .
woody: hezké fotky… si říkám, jestli je nějaká neoficiální soutěž mezi designéry, kdo víc odflákne integraci radaru do přední masky. Nakonec to u toho Superbu ještě není taková bída 😉 .
PS: jestli to jezdí dálnice do devíti, tak je to sakra úspornější než naše bídné dvoulitry 🙂
[18]
19. 8. 2015 v 1.38Pekelná Micinka
Prima počtení, díky! Modrá vypadá fajn, naživo jsem viděl červenou, myslím že It.Racing red a skoro bych řekl, po prohlédnutí woodyho fotek, že ta modrá sedí XE lépe.
[19]
19. 8. 2015 v 1.45Pekelná Micinka
Ad. vedle té 3er vypadá o mnoho nižší a dravější silueta, je to sice tím, že stojí dál od objektivu, ale i tak se vedle něj zdá z boku bavor jak pro postarší pány, přitom donedávna se obecně šířil opak.
[17] z toho radaru jsem byl zděšený, ale on je ve skutečnosti až za mřížkou.
[20]
19. 8. 2015 v 1.49Pekelná Micinka
[17] Ehm sorry, tak není. Naživo jsem XE viděl jen jednou a nějak jsem si nevšml, teď jsem prošel ještě jednou fotky a opravdu tam ta destička moc parády nedělá. Takže souhlas, v tomto Superb ještě dobrý.
[21]
19. 8. 2015 v 5.18webpaja
(17) Adaptivní tempomat pro mě nedává v podobným autě smysl, takže jeho deska mě nijak nevzrušovala, to důležitý se odehrávalo jinde 🙂
(18) Ta nádherná červená je můj favorit a pokud budu přesedat, pak právě s ní. Ještě přidávám fotky s aktuálním autem, který najednou vypadá tak nějak postarší vedle XE 😉
[22]
19. 8. 2015 v 6.03woody-alien
Emel: Kromě vizuální stránky věci mě adaptivní tempomat moc nepotěšil ani tím, jak na mě dost často na dálnici blejkal a nakonec mě i vytrestal za můj zvyk (jít do levýho až když mám patřičnou rychlost) přibrzděním. Jo, pája hned na začátku prorocky říkal: Musíme to všechno pozvypínat. 😀
Micinka: Na těch prvních webpajových fotkách vypadá ta modrá jako bezpříplatková nemetalíza od Fordu 😉 Ve skutečnosti je to pěkná barva, ale ta červená je i můj favorit, ačkoliv si na rozdíl od webpaji nemyslím, že se zadní světla potřebujou trochu „schovat“ na podkladu.
[23]
19. 8. 2015 v 6.11MariAchi
[15]
[16]
To by jeden nerek, kolik kW muze pridat jedna vymena oleje, ze? 😀
[24]
19. 8. 2015 v 7.14Dinar
[16] Ta čísla jsou nepodstatná, kdyby dělali 335d jako zadokolku, vůbec bych čip neřešil, takto vím, že ten motor s jiným turbem snese těch cca 300 koní bez problému. Dobrý čip se pozná hlavně podle toho, jaký je průběh výkonu a krouťáku, jestli někde nevznikají nějaké hrby a skoky. Tady jsem nepoznal, že je to auto čipnuté do chvíle než jsem porovnal časy, ten rozdíl je výrazný v autě to moc cítit nejde, projev je pořád stejný, nádech a pak lokomotivní tah až do omezovače.
Včera jsem ještě zkoušel 0-200 a hlavně 80-200, které měří sám Hartge, a vycházeli mi časy lepší než 335d, na úrovni alpiny D3 awd. Faktem je, že bylo ideální počasí pro turbomotor.
Spokojenost. 😉
[25]
19. 8. 2015 v 7.16Dinar
[23] Záleží na oleji, nechal jsem tam dát olej do šicího stroje, snese vyšší otáčky. 🙂
[26]
19. 8. 2015 v 7.23Dinar
[19] Je to efekt těch dvou metrů, o které stojí 3er blíž, ve skutečnosti je nižší než XE a vedle něj působí drobněji. Silueta 3er je od příchodu E36 neměnná, je to definice siluety malého sedanu, XE „jede“, teď už klasickou, siluetu všech moderních callumovských jaguarů, mírně delší předkus (na rwd) a pozvolněji klesající záď, tj spíš ke kupé než k sedanu, a to v kombinaci s vyšším pontonem a menší prosklenou plochou. Jestli to působí dravěji, může být, já už jsem ten starší pán, takže pro mně má 3er ten správný tvar. 😉
[27]
19. 8. 2015 v 7.31Dinar
[21] Ta modrá vůbec není špatná, ale červená je pro XE jasná volba, nejen proto, že lépe „zamázne“ ta nijaká zadní světla, ale celkově v ní tvary lépe vyzní. Jen bych vynechal zatmavená zadní okna, k sedanu to nepasuje, maže to celk. siluetu i linku pontonu, v rodinném kombíku účelná věc u malého sedanu mi to přijde jako tuzeřina.
Ještě bych chtěl vidět XE v té hluboké šedé, co mají prezentační XF-S, ta mě dostala, šedou moc nemusím, ale tahle je super. 😉
[28]
19. 8. 2015 v 7.39Emel
webpaja: ale jo, já taky adaptivní nemusím… jen se podivuju nad tím, že si designéři nedají trošku záležet… to je to fakt takovej problém, že to i na S-Klasse musí vypadat takhle? Asi je…
http://images.thecarconnection.com/med/mercedes-benz-s-class_100427375_m.jpg
PS: to srovnání mi nepřijde pro kombík nijak tragický… prostě sportovní mutace sedanu proti usedle konfigurovanému kombíku (zejm. barva).
[29]
19. 8. 2015 v 7.40Emel
woody: a ono to jde vypnout? Tj. přepnout do neadaptivního režimu?
[30]
19. 8. 2015 v 8.01Emel
Dinar: hm, můj dojem je, že se silueta od e36 přece jen změnila – zejména mám pocit, že se výrazně zkrátila kapota kufru. Když si představím e36 vedle e90. To ale nic nemění na tom, že se mi 3er líbí… jak kombík, tak sedan.
[31]
19. 8. 2015 v 9.03Dinar
[30] Nejde mi sem vložit obr. se srovnáním siluet, prý „spam comment detected“, ale když si je prohlížím, tak je zjevné, že tvary aktuální generace jsou stále definovány, z mého pohledu geniální, základní linkou E36. Vyjma 911 mě nenapadá auto, u kterého by se základní linka/tvar změnil tak málo. 😉
[32]
19. 8. 2015 v 9.19iudex
(24) Ad: „ta čísla sou nepodstatná“ no podľa mňa 258k a 326k sú teda dosť odlišné čísla. 😉 Ale verím Ti, že bežne ten rozdiel asi cítiť nejde. Akurát ma prekvapuje, že pri 258k si cítil potrebu čiptuningu, pre mňa je mojich 230 tak uspokojivých, že ma zvýšenie výkonu vôbec neláka.
A rozumiem tomu správne, že čip je od Hartge? Lebo čo som pozeral, ten ponúka pre 330d len zvýšenie na 222 kW.
(19) (26) Ad vizáž: Jag vyzerá štíhlejšie jednak kvôli tej pozvoľne klesajúcej zadnej časti, jednak kvôli tmavšej farbe, ktorá zoštíhľuje. Osobne si myslím, že obyč strieborná tej trojke moc nepomáha, skôr naopak.
(31) Žeby Golf? 😉
[33]
19. 8. 2015 v 11.08Emel
Dinar: pokud bys vzal metr a změřil to od zadního skla k hraně kapoty v nejužším místě, tak bys podle mě došel mezi e36 a e90 k rozdílu desítek procent. Je ale pravda, že F30 od toho trendu krátké kapoty zase trošku ustupuje a tím se obloukem vrací kousek zpět k té e36.
[34]
19. 8. 2015 v 11.47Dinar
Iudex: nerozepsal jsem to, oni Němci uvádějí 230kW, české zastoupení 240kW, tím jsem měl na mysli, že čísla jsou nepodstatná, já chci šestiválec kolem 300 koní, bmw to v dýzlu umí jen v awd, proto čip. Jestli to je na papíru 220kW nebo 240kW je mi šumák.
Jak jsem psal výše Micině, jag má agresivněji nahrbenější výraz, víc kupé, ale v reálu je hmotově vedle 3er větší cvalda i díky vyššímu pontonu, 3er vypadá subtilněji.
Co se barev týká, u mně funguje F30 mnohem líp ve světlých barvách než tmavých, má propracovanou kastli a ve světlé to líp vynikne. A ta moje není stříbrná, ona to čočka mobilu moc neumí pobrat, je to liquid blue, co byla původně jen pro hybrid. Při výběru to byla jediná barva, která se mi opravdu líbila.
Ano, golf, hlavně design. stylem zadku si drží lajnu, ale proporčně vidím od MkIII větší změnu než u 3er, ale ano, je to podobný případ. 😉
[35]
19. 8. 2015 v 11.55Dinar
Tady jsou pro dokreslení ještě dvě fotky od Mariachiho.
http://www.zonerama.com/Dinar/Photo/862713/32905262
http://www.zonerama.com/Dinar/Photo/862713/32905290
[36]
19. 8. 2015 v 12.08iudex
(34) Tak liquid blue je pekná, tá môže byť (na tej fotke z mobilu vyzerá ako klasická strieborná, btw. už som hovoril viackrát pajovi, aby si zaobstaral normálny foťák, tieto rozmyté farby meniace omaľovánky z mobilu realitu skresľujú). Akurát v slovenskom konfigurátore táto farba nie je.
Potom vybrať farbu na 3er/4er by som mal problém, najlepšie vyzerá Estoril Balu, ale to je len s M Sport paketom. Možno ešte Melrourne Rot, ale tá skôr na kupé než na sedan.
[37]
19. 8. 2015 v 12.12webpaja
Musím vyzkoušet jako se ti změnila F30, sladěním se ZF už předtím dokázala eliminovat chybějící koníky velmi dobře. Teď to bude opravdu dělo.
Pokud si vezmu, že u Jagu většinou vychází reálná dynamická měření líp než udávaná, je to jak se BMW drželo až neuvěřitelný. 🙂
Ohledně tvarů těžko rozseknout, mě se XE moc líbí a nebýt zadních světel hůře bych mohl něco kritizovat. Naopak se mi líbí, jak obě automobilky umí pracovat se svým designem a oba způsoby jsou parádní.
Větší prosklenná plocha činí BMW jemně lehčím z profilu, více skloněná skla XE pak zase opticky vůz přitlačují k zemi. Bohužel je fakt, že spodní hrana nárazníku je už tak nízko, že jakýkoliv parkování popředu znamená zapnutí bird view a sledování jak jsi daleko od sebemenšího obrubníku. Daň za parádu 😉
[38]
19. 8. 2015 v 12.14webpaja
(35) chtělo to ode mě odklepnout, jsou tu 🙂
[39]
19. 8. 2015 v 12.18Dinar
Ten čip je fakt kvalitní, v projevu jsem prostě rozdíl nepoznal, je to furt stejně nenucené, žádné drama, na stopky jsem vyloženě zíral. Uvidíme, až budeš mít červeného krasavce.;)
Jo, s tvary to vidím úplně stejně, nový styl jagu je parádní a hlavně svůj, což je vedle bmw zřejmé.
[40]
19. 8. 2015 v 12.21webpaja
(39) Stejně jako u mě s novou jednotkou ;-). Prostě příjemný doladění…
Hmmm, vidím to na to, že bude nutně potřeba upgrade na 380koní :-))) . Jinak včera jsem opravdu myslel 190kw Iudexi, jen to špatně vyznělo a nechtěl jsem to opravovat. Už u XE jsem napsal v dané větě kw 😉
[41]
19. 8. 2015 v 12.22Dinar
[36] Ty fotky jsou z mého ip6 v tom je Pája nevinně. Ta liquid blue už není po fl ani v čr, teď jsem konfiguroval kombíka a zbyla mi akorát tak bílá, zbytek se mi nelíbí.
[42]
19. 8. 2015 v 15.12Pekelná Micinka
Na té společné fotce s XF Sb je pěkně vidět to, co se mi na prvních Callumovo designech nelíbilo, totiž moc pozitivně skloněná maska. Současný trend, nejen u Jagu, tedy relativně kolmých masek tedy kvituji a na XE je to pěkně vidět. Škoda té desky radaru, tak se s ní Jag na oficiálních fotkách nechlubí. Ad barva, ta červená se v poslední době dost vyskytuje na Mazdách, Clio má taky svojí variantu. Nevím, bych ji na Jaga chtěl, dost by mě zajímalo, jak by vypadal ve stříbrné, nové XF v ní vypadá dost pěkně, aspoň na fotkách se mi líbí. Jag má hodně variací šedých… British racing green sice může vypadat obstaróžně, zase při prodeji by se to mohlo hodit, asi jich nebude tolik.
[43]
19. 8. 2015 v 15.49webpaja
(42) Naživo je právě rubínová nejpůsobivější. Koneckonců jsem si v ní specifikoval i SB, ale fantastická nabídka na tohoto šediváka mě přesvědčila a podle ohlasu lidí, nedokázala „grey“ smáznout příjemný tvary XF. S tím, že negativní nebo rovný sklon čelní části vypadá líp naprosto souhlasím, ale zřejmě k ní Ian potřeboval vyšlapat postupně cestu. Za sebe jsem hlavně rád, že na 20″ se dostává komfortu, který jiní neumí ani s o 3″ menšími koly a řízení nepřipomíná playstation ;-).
Bez přehánění musím napsat, že tohle XF mám asi ze všech aut (včetně předchozího XF sedanu) co jsem kdy měl nejraději a bude se s ním hůř loučit.
[44]
19. 8. 2015 v 16.59Pekelná Micinka
A dá se nějak srovnat starší XF, tedy myslím tohle Sportbrake XF s novějším XE? Třeba jestli z tvého pohledu je v něčem XF stále lepší? Jsou to tedy trochu jablka a hrušky, uznávám.
[45]
19. 8. 2015 v 20.51woody-alien
[23] mariachi: No jak komu….já tedy po výměně oleje žádný nárůst výkonu nepocítil. Zřejmě nic moc olej. 😀
[46]
20. 8. 2015 v 9.00iudex
(45) No to nesmieš používať repkový olej, jedine slnečnicový, za studena lisovaný. 😉
[47]
20. 8. 2015 v 9.57Emel
Dinar: liquid blue je parádní. Pak se mi líbí ta světlejší modrá metalíza (jako RS)… a ostatní jak píšeš, neměl bych problém s červenou nebo bílou nebo nakonec třeba i šedou, ale láska na první pohled to tedy není.
[48]
20. 8. 2015 v 14.11Pekelná Micinka
Po prostudování materiálů musím říct, že Liquid Blue je asi nejlepší z těch dostupných barev na sedan, pěkná je Vermilion Red, ale ta je zřejmě jen pro kupé a nevím, jestli se přenesla na 4er. http://gtcarlot.com/colors/BMW/All/3+Series/
[49]
21. 8. 2015 v 6.30webpaja
(44) Dá i nedá. XF odpovídá spíš svý třídě. Tam exceluje jízdními vlastnostmi i komfortem… Dokáže vytěžit víc prostoru uvnitř včetně kufru, ale díky liniím ne tolik, kolik nabízí třeba auta z D3. XE má srovnatelný řízení, dokonce v nízkých rychlostech příjemnější. Na 20″ jezdí ještě o ždibec hladčeji než moje XF, který se v městských rychlostech někdy neubrání pocitu, že podvozek musí stáe pracovat. XE žehlí jako jiní na vzduchu. Přenos váhy v zatáčkách je zcela jiná úroveň, stejně tak palubní systémy jsou modernější a ZF pracuje s motorem s bezprostřednější reakcí na pohyb plynu (samosebou rozdíl nafta/benzín). Xenony jsou líp uzpůsobeny na pravostranný provoz, nabízí již zmíněný fantastický přední sedačky a sportovnější verzi volantu. XF dokáže působit v materiálech luxusněji, ale dá se to dohnat pečlivou specifikací menšího modelu. Co se nedá změnit jsou špatně čitelný budíky ze skladovýho regálu po F-Type. Ten sám dostal čitelnější grafiku, moje auto ji pak má taky bezchybnou.
[50]
21. 8. 2015 v 13.23Pekelná Micinka
Díky. Nějak tak jsem to porovnání myslel. :palec: