-
Těsně pod vrcholem
Tepleji už letos o moc víc nebude a tak i přes chladné počasí, občasný déšť jsem neodolal možnosti vzít si druhé nejsilnější kupé z britsko-indického kočičího útulku na 24h do péče. Ultimate black barva, karbonové brzdy, RWD, 550 koní, alcantarový interiér a modernizovaný multimediální systém.
Trasa Průhonice-Mělník-Doksy-Ještěd-Česká Lípa, druhý den výjezd do Teplic a zpět k prodejci. Přes mokré či vlhké komunikace není díky dlouhému a citlivému chodu plynového pedálu nezbytnou nutností volit „Rain“ režim. Vše se dá zvládnout citlivým ovládáním a odoláním vábení toho šmejda v hlavě co říká „dej mu ještě víc“.
Ještě příjemnější odladění podvozku než u roadsteru nechává volnou volbu stopy až na vyjeté koleje, tam jednoduše válce kol zapadnou. Z hlediska vyvážení komfort/přesnost nemám co vytknout, motor v druhé nejvýkonnější verzi získal nové tóny zvuku oproti dřívější specifikaci se 495HP. Umí mezi od 5t rpm krásně teskně výt ječivým hlasem lehce připomínajícím italské vysokootáčkové V8. Tady navíc podmalováno strojovým burácením a návykově hlučným výfukem.
V zatáčkovitých partiích je kupé jako ingot a má líp pod kontrolou pohyby karoserie. I na mokru se potvrdilo lepší „usazení“ předku osmihrnku kontra V6 v prudších zatáčkách, kde se F-T R krásně zapře o řízenou část a nechá zadek kroužit širší stopu oblouku. Poprvé jsem na běžné silnici jel V8 s novým elektrickým řízením, které se prozradí jen při velmi rychlém kontra, kdy nejdřív posílí víc, aby následně opět přituhlo. Jde o patrnou, ale nijak otravnou a nepřesnou vlastnost, kterou přestaneš vnímat po pár korekcích přetáčivého smyku.
Co mě rozstřelilo jsou brzdy! Horší dávkovatelnost karbonových kotoučů je v posledních modelech aut definitivně pryč. Příjemný nástup, progresivní reakce na každou změnu polohy brzdového pedálu a jejich mocný účinek jsou tak návykové, že přesednout zpět do ocelových je tryznou.
Celkově je tak z mého pohledu jízda zábavnější než s SVR, kde dostaneš jemnou nedotáčivost při nájezdu do zatáčky, kterou přepereš lehkým pohybem pravého kotníku. Tady se auto krásně usadí při podobně rychlém průjezdu v oblouku, aby následně zrychlovalo ne pomocí distribuce výkonu na všechna čtyři, ale pouze distribuovalo sílu na zadní nápravu.Nakonec pak úterní trip za 18, včerejší s vyšším využitím dálnice za překvapivých 11,5 litru. Omlouvám se pak všem, kterým dodnes zní v uších famózní melodie rozdrážděné šelmy ;-).
Hezký víkend!
Gazíková koleda Motobydlo Antiplejstejšn Party
11 Responses to Těsně pod vrcholem
[1]
27. 10. 2016 v 8.48jurajos
Choď do….prčíc!!!
Žiadne fotky a sotva 30 riadkov. A ešte popraješ pekný výkend.
To sa robí? 😉
[2]
27. 10. 2016 v 8.49jurajos
P.S.: fakt som napísal víkend s Y?
[3]
27. 10. 2016 v 8.53webpaja
(1) Fotil jsem jen jednou v garáži a podruhé u benzínky. Hodím je sem. Chtěl jsem se zaměřit na porovnání s F-Type V8S Roadster, abych nenosil dříví do lesa ;-).
[4]
27. 10. 2016 v 9.52Dinar
Tohle je prostě ideální f-type, V8, kupé, zadokolka… Pěkný textítk. 😉
[5]
27. 10. 2016 v 22.29speedfred
Tak na Ješted s jagom bolo asi „troška“ lepšie ako s HTP 🙂
[6]
28. 10. 2016 v 5.17webpaja
(5) Jak se to vezme, ve Fabii jich bylo pět, určitě si povídali. Na mě jen řval motor, výfuk a ječel kompresor 🙂
[7]
28. 10. 2016 v 8.50iudex
Ja sa trochu zahrám na Vaverku a poviem, že V6S by asi úplne stačila, 550 koní je brutalita, pri spomienke na jazdu so slabšou V8 sa mi dodnes klepú kolená. Ale F-T s V6 som nejazdil, takže nezostáva len veriť Pajovi, že V8 je vyváženejšie. A samozrejme ten zvuk V8 v kombinácii s otvoreným výfukom je neopakovateľný, aj keď ten šesťvalcový kompresor znie tiež parádne.
[8]
28. 10. 2016 v 11.21RADEK1
Krásný text Pájo, ale krátký tuze krátký. Pro tebe, který umíš své poznatky přenést do textu, je přímo povinnost napsat blog delší. Konečně se tu dalo po dlouhé době zase něco slušného přečíst. Gratuluji
[9]
2. 11. 2016 v 7.16webpaja
(8) Myslím, že jsem obecně o F-T napsal už hodně, takže jsem se nechtěl opakovat. V MY16, který platil pro tuto konkrétní kočku už je nová grafika displeje mezi budíky, mnohem lepší, přehlednější a jemnější. Jinak alcantarové provedení interiéru, povedené! 😉
[10]
2. 11. 2016 v 9.29Emel
Super kára, kupé je jasná volba. Černá asi primárně ne, ale na těch velkých kolech to má docela bad-ass look.
Karbonové kotouče, mm-hmm… vidíš tam fakt takový posun? V relativně lehkém autě přece musí při normálním neokruhovém ježdění být i ocel schopná vyvinout takový brzdný účinek, že ho mají gumy problém pobrat… nebo ne? Problémy nastávají až s přehřátím toho celého, ale to se mi na silnici ještě nestalo (taky jezdím jako důchodce).
[11]
2. 11. 2016 v 9.38webpaja
(10) Sladění brzdného účinku se zbytkem je opravdu dokonalé. U oceli obvykle po několika desítkách tvrdších manévrů je účinek slabší a u některých aut pak i přichází pocit „hotových“ destiček. Tady vůbec nic, ani známka.
Musíš taky zvážit z kolika a jaké auto brzdíš, ono R má tuším přes 16 metráků, takže žádný ultralight.
Daný kousek bych opentlil aero paketem s pevným zadním křídlem a jinak vůbec nic 😀