-
Downsizing (ne)FUNGUJE
Nechám dnes mluvit hlavně důkazní materiál, který jednoznačně potvrzuje fungování downsizingu. Není to tak dlouho, kdybyste na 550 koní a točivý moment 700Nm potřebovali daleko víc než 5 litrů objemu v osmi hrních a jeden kompresor.
Inkriminované údaje jsou na informačním displeji mezi budíky vpravo dole.
Na trase dlouhé:
tvořené z cca 90% dálnicemi (při svátečním, ale přesto celkem dopravně rušném ránu)…Je snad lepší důkaz fungování downsizingu? 😉
Pravda o Karotce Hybridní téma
52 Responses to Downsizing (ne)FUNGUJE
[1]
8. 5. 2017 v 11.17boost.
Hmm, to de! Ale sorry jako, stejně by sis měl koupit R4, abys zachránil medvědy na ledu.
Já se spotřebou taky problém nemám – 3.0T R6, po tripu v dolomitech + grossglockner ve dvou lidech a samozřejmě takový auto tam nejezdí na půl plynu 😉 http://i.imgur.com/o8W5PFR.jpg
[2]
8. 5. 2017 v 11.34webpaja
(1) Tak to je nádhera! Chtěl jsem jen ukázat, že se dá zcela normálně u velkých výkonů jezdit pod normovanou a to bez nějakého příkoří. 35i dokáže vykouzlit spodní část spotřeby až zázračně.
Stejnou trasu podobným průměrem jezdím V6 kompresor pod 9 a 30d v SUV taky. V zásadě žádný rozdíl 🙂
[3]
8. 5. 2017 v 12.21Emel
No a zároveň nefunguje, protože ten zmíněný foukaný dvoulitr by nebyl úspornější 🙂
[4]
8. 5. 2017 v 12.29speedfred
tak môj zázrak 35i :
do IT som prišiel po 1100km s priemerom 109km/h a 8,3L
celkový trip 3500km po EU,CH+pár alpských priesmykov, 88km/h priemer a 8.6L spotreba .
myslim,ale že velký podiel má na tom 8st ZF
[5]
8. 5. 2017 v 12.33MariAchi
Ja bych to nepricital ciste downsizinku, spise novym materialum a technologiim, ktere se dnes pouzivaji pri vyrobe motoru, prevodovek a dalsich casti prevodoveho ustroji, lepsi a lepe vyladene aerodymnamice, stejne jako rychle a presne ridici elektronice, ktera tomu vsemu veli… Nicmene pokud je ten motor, ktery jsi popsal, v tom aute, ve kterem si myslim, ze je, tak smekam i s vlasama 🙂
[6]
8. 5. 2017 v 12.36webpaja
(3) Dal jsem schválně provokativní název 😉
(4) Kamarád má 335i a dokáže vykouzlit spotřebu začínající šestkou, to se mi u kompresoru nikdy nepodařilo. A ani to zkoušet nechci 😀 Obecně je bavorácká R6 charakterově jiná, ale taky lahodná!
(5) JJ, přesně v něm. Žádná snaha, jen tempomat a i přes omezení na D1 slušný rychlostní průměr. 😉
[7]
8. 5. 2017 v 13.22boost.
(2) (4)
To jo. F modely se ZF jsou na tom ještě líp, to naše už je dědek se třemi pedály. 😉 Spíš mě vadí malá nádrž, dojezd přes 500 km je svátek.
[8]
8. 5. 2017 v 19.14woody-alien
Zřejmě s tím musí člověk nějaký čas jezdit, aby mohl řešit i spotřebu a nevnímat jenom strašidelně rychle se blížící provoz před sebou a prskání motoru. Měřák tepu řidiče to má ? 😉
[9]
9. 5. 2017 v 5.36webpaja
(8) Pokud mažeš jen dálnici a máš před sebou pracovní den, pak to zajistí tempomat. Tlak se má správně měřit až večer, auto ho snižuje přece 😉
[10]
9. 5. 2017 v 9.05Emel
BTW, v souvislosti s tím čtyřválcem jsem koukal na ceny zase jednou… co mě fakt dostalo je 400t příplatek za silnější šestiválec… ale tam je navíc i něco jinýho, co? Anyway… levnější šestiválec v manuálu vypadá jako jasná volba.
[11]
9. 5. 2017 v 9.53iudex
(8) Jj, okolitý svet sa v F-type V8 približuje nepochopiteľne rýchlo, vtedy si všímať čokoľvek iné ako cestu pred sebou je o držku (a o 100t eur). 😉
(10) Ono ten výber motorizácie je pomerne komplikovaný. Petrolhead zmietne R4 zo stola, ale dynamika je v podstate identická so slabším V6 (205/5,7 vs. 260/5,7), takže ani základ nie je žiadna núdzovka, plus argument ušetrených 320 tisíc. Pri tom slabšom V6 Ťa to potom môže štvať, že máš dynamiku štvorvalca. Potom má zmysel priplatiť si za silnejší V6, kde nedostaneš len 40k naviac, ale hlavne samosvor a výkonnejšie brzdy (plus nejaké drobnosti vo výbave). Ale zase to je mastných 400 tisíc. Potom je tu 400k verzia Sport, ale tých 20 koní navyše asi reálny prínos nemá, potom už rovno brutálny V8 s 550k, ktorý, ako píše paja, jazdí úplne za hubičku. 🙂
Každopádne z hľadiska value for money je to niektorý zo šesťvalcov, ja by som asi takto silné auto bez samosvoru nechcel, takže 380k verzia.
[12]
9. 5. 2017 v 12.14Dinar
[10] Už jsem u dvou prodejců avizoval, že bych si f-typa V6 manuál koupil, ale chci si ho nejdřív projet. Problém je, že ani v součinnosti s importy v okolních zemích nejsou schopni f-typa s manuálem k projetí zajistit. Je to v Evropě samý petrolhead. :))
[13]
9. 5. 2017 v 12.43webpaja
(10) Novou R4 jsem nejel, ale dám svoje nejoblíbenější boty za to, že charakter V6 s kompresorem mít nebude. U té silnější verze pak platí co psal Iudex (výbava, brzdy, samosvor, aktivní výfuk)
(12) Musíš na radu k Barikovi, jak se dostat k manuálu 😀
[14]
9. 5. 2017 v 15.45Emel
Jo, samosvor a brzdy, tak to je nemilé… tušil jsem, že tam bude něco takového.
[15]
9. 5. 2017 v 20.18Barrichello
Na 550 koní neí potřeba žádný kompresor, to se dá vydolovat v pohodě z 6litrové V8 atmo.
S kompresorem v klidu z objemu 4,0-4,5 litru.
Za 10 umí jezdit 5,7 HEMI pod dálnici nebo rovné okresce pokud s tím jedeš 80-110 KM/h. Vypínání válců je věc no :o))
Vytáhni si ten tvůj kompresor do páteční kolony tak v červnu ve 3 odpoledne a než za hodinu a půl dojedeš z žižkova do jesenice, budeš tam mít 16 litrů a budeš moooc rád.
Nebo to zkus v pondělí ráno v 9 ze Zdib do Vysočan, dopadneš podobně.
Sebringerm 2,7 V6 sem jel ze Sadský do Pardubic za 7,2 Litru. Downsizingu :o))
[16]
10. 5. 2017 v 5.31webpaja
(15) Já věděl, že se chytíš…5 nebo 6 litrů je rozdíl, a to se nebavím o krouťáku. Bavím se o výškově náročnějším profilu dálnice a silnic, zárověň dávám průměrnou, ne okamžitou spotřebu a to na trase přes 330km. Bez vypínání válců.
Zkus to jinak teoretiku 🙂
[17]
10. 5. 2017 v 8.01Redmex
[16] Spotreba krasna, dialnicne lety na tempomat je to co ide silnym motorom najlepsia a sucasne najhorsie tym slabym.
Musim sa vsak zastat Barika, to ze GM pouziva vypinanie valcov (a funguje) je len na pochvalu. Na nejakych 140 alebo 160 po dialnici ani vela vykonu netreba 🙂 Horsie to je s dlhymi prevodmi a atmosferickym plnenim, tam to v stupaniach najtazsi asi kvalt neudrzi.
Inak co to je za auto – F-type S?
[18]
10. 5. 2017 v 8.09Barrichello
Já tady nepovídám o okamžité spotřebě, ale o vynulovaném PP a trasách po rovinkách za určité rychlosti, pak jde za těch 30-50 km vzdálenosti dosáhnout mnou udávaná spotřeba.
A ty nám jednou vynuluj PP v pondělní ranní špičce v praze nebo odpolední páteční a projed se nám půlkou Prahy a vyfot nám to. Chci vidět těch 9 litrů :o))
[19]
10. 5. 2017 v 9.08Dinar
[18] Takovejch písmenek a jako obvykle samý balast.
Jistě není nic jednoduššího než vzít něco s 5,7 Hemi a udělat podobnou trasu přes 300 km s průměrem 130 km/h a vyfotit údaj o spotřebě 9 litrů na sto. Nebo je to problém?
[20]
10. 5. 2017 v 9.50speedfred
[11] kľudne zobrať aj slabšiu V6 ,tam by mohla byť možnosť dalsieho výkonového ladenia oproti R4.
špéra by mohla byť tak do 80t Kč,s brzdami to je už asi horsie a na výbavu sere pes u auta pre zábavu.
[21]
10. 5. 2017 v 12.21Barrichello
Dinar: je to problém, HEMI nemam a nemam potřebu se kvůli někomu vozit 300 Km po dálnici jen tak. Nic zábavného na tom neshledávám.
Když sem s HEMI jel po dálnici naposled, tak sem měl průměrnou spotřebu z Prahy Černáku do Slatinan asi 11,2. I bez downsizingu :o))
Běžná kombinace město/okresky/dálnice tak v poměru 30:40:30 ti nikdy nemůže takhle vyjít a už vů§bec ne taková kombinace 40: 60 (město/okresky) – pokud teda nepojedeš město v neděli ráno a po okreskách nepojedeš 70.
[22]
10. 5. 2017 v 14.50webpaja
(21) Tak nějak jsem tušil, že tě to dostane do stavu, kdy neodoláš a budeš se muset vyprsit. Znovu, s podobným výkonem na dlouhou štreku se slušným převýšením…to není špatný, vidíš to jinak a můžeš něčím podložit? 😉
(16) F-Type R. Nicméně nezpochybňuju nijak vypínání válců, jen dokládám, že i bez něj to jde s až neuvěřitelným číslem. 🙂
[23]
10. 5. 2017 v 17.12Barrichello
Asi takhle, ten 300-400 konový V6 v dopravní špičce kdy za hodinu ujedeš 25 km jede tak za 15-18 litrů, obdobný V8 tak za 18-26.
Ale samozřejmě kochačkou po rovný dálnici nebo státovce s tím jde jet za 9-12 litrů v pohodě.
To jde i 30 let starým Lincolnem co točí při 100 km/h asi tak 2200 otáček.
Zázraky co.
[24]
10. 5. 2017 v 18.30webpaja
(23) Dobrý tak se tu hoň dál za svým vlastním ocasem. K tématu nic zajímavého, spoustu teoretických vět a snaha se vymezit.
Nebo-li, kdokoliv vyrábí něco lepšího než tvůj plakát (což z pohledu evropských potřeb nemusí být nijak zřídka), musí být Barikem dehonestován a veřejně popliván 😉
Je naprosto šumák co lze Lincolnem (třeba tenhle krasavec, bude za 10 umět jet i osmdesátkou), nebavím se o kochačce ani rovný dálnici. 😉
[25]
10. 5. 2017 v 19.18Barrichello
to sou věty z praxe chlapče, znam tolik lidí co sedlaj V8, že tolik si jich nikdy ani neřídil, takže vím co za kolik jezdí. A jak je downsizing pouze šidítko pro naivní důvěřivce ,co sou stejně jako ty vyplesklý z faktu, že se dá V6 jet za 9 po dálnici.
Já měl průměrnou spotřebu s 2,7 V6 za 3 roky 8,8. Už před 7 lety. Kluci s V8 z 80. let naprosto běžně průměrnou spotřebu 10-11 na sto.
Nějakejch 9 litrů u V6 mě nemůže překvapit.
říkám vem to do kolony do města nebo to protáhni 120-140 klikatou okreskou stylem brzda/plyn a pak nám vyfot průměrnou spotřebu. Tam se láme chleba. Budeš rád když tam bude svítit 16:o)
[26]
10. 5. 2017 v 19.40webpaja
(25) Bariku, musím psát pomalu, protože pomalu chápeš…celou dobu se tu bavíme o V8 kompresor 5,0l. Ne V6 Hujere 😀
Já vím co znamená protáhnout okresku, to není jako výjezd s kruháče a závod s Fabií, ty zlomený chlebe 😉
[27]
10. 5. 2017 v 20.15Ja Prvni 123
Je to jako se vším… každý extrém je nezdravý!
🙂
Takže ano, V6 třílitr s kompresorem je patrně efektivnější řešení, než V8 5 litrů atmosféra.. což ale automaticky neznamená, že litrový tříválec s turbem je lepší, než čtyřválcová 1,6.
😉
[28]
10. 5. 2017 v 20.16MariAchi
…a na zimakach, samozrejme.
[29]
10. 5. 2017 v 20.18Barrichello
Kdeš přišel k 5,0 V8 hujere? A proč srovnáváš F-Type se sedany? F-Type R má 1,7 tuny, takže logicky asi baští o něco méně než dvoutunové sedany.
XJR ti na vobjetí kolem bloku nepůjčili? Škoda
V tom případě bych totiž měni čísla, to bys nebyl rád za 16, ale tak za 20:o)))
[30]
10. 5. 2017 v 20.28Barrichello
Jinak Camaro má kombinovanou spotřebu u 6,2 V8 11 litrů na sto. Když chceš porovnávat kupé. 130kou na dálnici na tempomat ti to za 10 udělá taky :o)
[31]
10. 5. 2017 v 20.37Joab
Bariku, cece, jels nekdy po dalnici, nebdejboze ted po D1? Ja se ti snad slozim na dalnicni znamku, pak si schvalne nastav 130 na tempomatu a po trista kilometrech mi ukaz tu prumernou 130.
[32]
10. 5. 2017 v 20.45Barrichello
Po D1 sem jel. Z Brna do exitu Mirošovice a úplně mi to stačilo…..To, bude počítám tak 5 let :o))
Vona je u nás jenom jedna dálnice? Jak mam vědít po který naáš drahý Paja jel a ještě kdy?
Po takový D11 nebo D8 v neděli ráno v klííídku.
Jo a skládat se mi nemusíš, dálnice nejsou moje oblíbený trasy, pokud nemusím, nejezdím po nich.Resp. snažím se jim vyhejbat co nejvíc se dá.
[33]
10. 5. 2017 v 20.47Barrichello
A na německých dálnicích taky úplně v klídku, po těch sem taky jel, budeš se divit…
[34]
10. 5. 2017 v 20.53Joab
Dobre, takze ty umis po dalnici ujet 300km (a ted pomijim, ze Paja prej nejel jen po dalnicich a byl provoz) prumerem 130 tak, ze nastavis 130 na tempomatu. Respekt.
[35]
10. 5. 2017 v 21.06Barrichello
O co se zas snažíš? Jistě že nejedeš celých 300 km konstantní rychlostí 130, občas musíš zpomalit, třeba na 80, když je uzavírka tak třeba na 60.
Nevím jak zázračný F-type, ale HEMI při 80 žere na dálnici asi 8 litrů, takže když pak chvíli jedeš 180, zas se to krásně vykompenzuje.
A psal že jel na pohodu ne? Nebo on jezdí na pohodu 250?
Pokud jo, tak to se hluboce omluvám, jestli žere 5,0 kompresor při 250ti 9 litrů, tak jdu sníst svůj klobouk a vrátit všechny vysvědčení :o))
[36]
11. 5. 2017 v 3.22webpaja
(34) Barik si dá na tempomat 130 a bere to zřejmě jako očekávanou průměrnou rychlost, co k tomu říct :-).
(35) O V6 jsem vůbec nepsal, nechápu chlapče. Průměrná rychlost je termín který chápe spousta i větších troubů, jestli ti uchází, není to můj problém. Výčet tebou sježděných dálnic mi imponuje, jsi fakt pašák 😉
Bavíme se tu o voze, ty o koze, běž si s HEMI jezdit 80kph po dálnici na zimních a reportuj 😀
[37]
11. 5. 2017 v 6.50Dinar
To je nářez, trouba co nevytáhne zadek z nějaké středočeské prdele opět rozdává rozumy „z praxe“.
Líbí se mi ta věta, jak se dá jet s lincolnem, či s čím to, za 9-12 litrů v pohodě. Proč tak malý rozptyl, věřím, že se dá jet v pohodě i za 10-20 litrů, pět litrů sem pět tam, vo co de, že. :)))
Kdyby se ti tedy rodina nebo známí na tu dálniční známku složili a tys chtěl na třech stech km udělat průměrnou rychlost 130 km/h, pak ze své zkušenosti doporučuju snažit se držet tempo min. 160 km/h, protože při standardním provozu na kterékoliv české dálnici budeš mít i tak problém průměru 130 km/h dosáhnout. 😉
[38]
11. 5. 2017 v 7.04webpaja
(37) Taky údaj z druhé strany…po dotankování prázdné nádrže do plné (cca 60 litrů) a využití kompletního výkonu musíš k benzínce po cca 200km.
Rozhodně by se mi líbilo mít možnost ještě ultimativnějšího nastavení podvozku (něco jako Sport+).
K Lincolnům nemá smysl něco psát 😀 Baví mě jak Barik ví, kolik HEMI bere na highway při 80kph. Mě šlo o to, jak se auto chová při jízdě po dálnici, kdy nikoho neomezuješ, nezdržuješ. Tu beru jako relevantní pro daily car.
[39]
11. 5. 2017 v 7.22iudex
Do debaty o Lincolnoch a ich priemerke sa nejdem zapájať, každopádne sa dosť ťažko diskutuje s niekým, kto si myslí, že PRIEMERNÚ rýchlosť 130 km/h na reálnych cestách dosiahne tak, že nastaví na tempomate 130 km/h.
Takže pridám len malú faktickú: priemerná spotreba F-type V6S na Spritmonitore je 13,3 l a V8 je 13,6 l. Ak daňou za 2 litre, 2 valce a 170 koní naviac majú byť len 3 deci na sto, tak nezostáva iné než tlieskať úspornosti V8.
[40]
11. 5. 2017 v 7.42webpaja
(39) Při opravdovém využívání výkonu se nůžky rozevřou o cca 6-10litrů. Můžu ale potvrdit, že při podobném stylu jízdy není V6 o moc úspornější než V8. Kupodivu jsem na okruhu měl o 3litry menší spotřebu než Rožnov-Bytča a zpět ;-).
Už mám svoje po servisu a auto je pomalé, tiché a tak nějak zbytečně komfortní 😀
[41]
11. 5. 2017 v 8.02iudex
(40) Si sa namlsal a vlastná garáž Ti nie je dosť dobrá, Ty nevďačník. 😉
Ja si práve nie som istý, či petrolheadská téza „výkonu nie je nikdy dosť“ platí úplne aj pre mňa. Vždy, keď sa idem previesť na okresky, tak narážam na problém, že na našich rozbitých cestách by som ten vyšší výkon možno ani nevyužil, lebo adhézia, výtlky, štrk na krajnici, lístie a pod., notabene pri zadokolke. Samozrejme okruh je druhá vec, tam sa zužitkuje každý kôň.
[42]
11. 5. 2017 v 8.10webpaja
(41) Po 2tkm si umím představit ještě drobný upgrade na 600HP. V běžném nastavení nejsou nerovnosti takovým problémem, téma jsou samozřejmě vyjeté koleje. Dokonce se přiznám, že jsem i odpustil Pirelli, pneu na R držely fantasticky i na vodě. Oproti Roadsteru S s 495HP mnohem lépe přenášely výkon a nádherně se dalo opřít o přední kola i na opravdu zmáčené silnici.
[43]
11. 5. 2017 v 9.08Barrichello
Ne já si opravdu nemyslím že průměrnou rychlost dosáhnu tím že pojedu po D1 na tempomat 130, ale jednak nebylo definováno na jaké dálnici jel, kdy a v kolik hodin, druhak na ucpané dálnici nebo dálnici s uzavírkama nějde jet někdy xy kilometrů víc jak 100kou, protože prostě není jak.
Naopak na volný dálnici někdy v neděli v 7 ráno jde tu tempomatovou rychlost kdlidně držet x kilometrů v kuse.
A porovnávat petilitrový V8 v F-type musíš s podobným autem co váží 1700 kg, ne s něčím o 300-400 kg těžším
[44]
11. 5. 2017 v 9.15webpaja
(43) Problém je, že porovnáváš pouze ty, uzavírky i provoz zůstaly, jen neboj 😉
[45]
11. 5. 2017 v 9.16Redmex
Pri rovnakom style jazdy nie je prakticky nikdy relevantny rozdiel medzi roznymi motormi, ak teda maju dost vykonu, aby to tempo udrzali. Pamatam si test kde isli za sebou tu istu trasu 1.2 – 1.8 tsi a skoncili s rozdielmi v desatinach litra v prospech najsilnejsieho co isiel prvy. Podobne su aj moje skusenosti, aj ked sa hybem v trochu nizsej lige ako su v6 a v8.
Inak u spotreby je nejaky rozptyl pri roznom zatazeni auta pri takto silnych motoroch? Vodic vs. dvaja + batozina, alebo je to uz uplne irelevantne. Da sa to postrehnut na dynamike? 🙂
[46]
11. 5. 2017 v 9.30webpaja
(46) Cestoval jsem sám, kufr, taška a pití. Množství bagáže je znát pouze v případě jejich neupevnění v kufru a následném pohození zadkem 🙂
Na dynamice by to bylo znát spíš přes stopky na okruhu. 😉
[47]
11. 5. 2017 v 10.20speedfred
tak sa vidíme vo stvrtok 18.5. na okruhu v Moste? Majú tam voľne jazdy,a mám pocit ze do jesene to už je potom plne.
[48]
11. 5. 2017 v 10.47webpaja
(47) Hezky! Tak to se těším!!! 🙂
[49]
11. 5. 2017 v 14.07Dinar
[47] No, my tam v čt budeme testovat, jednak zkoušet nové nastavení auta na příští závod, právě v Mostě, jednak bychom měli poprvé zkusit i auto, se kterým pojedeme příští rok.
Tak se těším že se potkáme, jsem zvědav na tvého krasavce. 😉
[50]
11. 5. 2017 v 14.25speedfred
[49] krásavec to ešte len bude s M Performance doplnkami
[51]
12. 5. 2017 v 0.21boost.
Sakra taky bych rád jel, abych doplnil partu, kdybych nebyl pryč. 😀
[52]
12. 5. 2017 v 3.46webpaja
(51) Mě neošálíš, pryč nejsi, vidím tě tady!