-
Pravda o Karotce
Při tradičně bezuzdně nekritickém a nicneříkajícím prvním testu ACZ jsem se veřejně zavázal zjistit reálnou (byť subjektivní) pravdu o Karoqu.
Nuže, zkoušel jsem výbavu Style, motor 2,0TDI, DSG, 18″ kola.
Exteriér:
Vnější tvary jsou vyváženější než vedle stojící Kaďák a hlavně nejsou tak zoufale utopená kola v blatnících. Opodál zaparkovaný Tucson pak na 19″ vypadá díky menšímu prostoru mezi horní částí kola a výřezem pro něj jaksi víc sedící. To ale nemusí být u SUV zrovna to nejlepší.
Přední část Karotky se příliš od Kodiaqu neliší, ta zadní je naopak hmotově lepší, tvar zadních lamp naopak úplně ideální podle mě není.
Interiér
Vnitřek vozu je v běžovo-černé kombinaci, která oživuje nejen sedadla, ale hlavně spodní část palubní desky a plastově-plastové výplně dveří. V černé to nebude žádná nádhera.
Kapsy ve dveřích mimochodem nemají gumovou nebo textilní výstelku.
Prostoru jak vepředu, tak vzadu je na kompaktní rozměry dost, na šířku nebudou mít 4 lidé prodlém, podélně je to klasická škodovka. Kufr odpovídá cílení vozu a při troše snahy a redukci nutného kufrového gruppensexu přítelkyně/manželky se sbalíte v klidu na dovolenou.
Přední sériové sedačky mají pěkný anatomický tvar, podepření zadní části stehen funguje do 180cm výšky bez problémů, pak bych doporučil sportovní verzi s prodlouženým sedákem. Zadní polstrování je v oblasti sezení kupodivu měkčí, ale ne špatné.
I levnější navi má slušnou grafiku a funguje bez problémů.
Jízda:
Na tu jsem byl zvědav nejvíc. Až nekriticky oslavné výkřiky dávaly tušit buď naprosto geniálně vyřešený podvozek, nebo talent Andersena. Bohužel to druhé je spíš pravdou…
Rozhodně se nepřikláním k tomu, že by se na testovaných kolech jednalo o jízdu jako v bavlnce. Tužší naladění podvozku je znát a tlumiče se jednoznačně musí poprat s kratšími nerovnostmi, což ne vždy funguje. Na nich a dírách je jízda lehce uskákaná, ne stoicky klidná, ale od podvozku velmi tichá. Nikdy se neozvala rána nebo doraz. Delší nerovnosti doprovází single zhoupnutí, žádné vlnobití tady nečeká, kontrola pohybů je velmi dobrá.
Celkově tedy redaktoři ACZ opět zkoušeli opíjení rohlíkem a autu tak znovu škodí. V rámci třídy jde o jeden z nejlépe fungujících podvozků, ale nelze čekat zázraky, zvlášť ne na velkých kolech a s pasivními tlumiči. A to upozorňuji, že jsem jel ve verzi 4×4, tedy s multilinkem vzadu. Torzka bude jednoznačně horší.
Co je naprosto v pořádku? Naladění elektrického posilovače řízení. To je lehké, ale citlivé, přímé a přesné. Navíc je hezky konzistentní a nemáte pocit, že taháte za gumu. Auto jde okamžitě za pohybem volantu, naprosto jistě, nerozbředává při rychlém střídání směru a vždy udělá to co čekáte. Tady to škodovka vyladila výborně.
Pohon:
Standartní výkon od 150-ti koňového ropáku s velmi dobře fungujícím DSG. Žádný velký sportovec to principiálně být nemůže, odhlučnění odpovídá kategorii a určitě se nedá říct, že nevíte o druhu pohonu. Slušně vyžehlené přechody mezi jednotlivými kvalty i jejich dobré nastavení je bez připomínek. Sám vidím jako ideál 1,5TSI s DSG a AWD.
Závěr:
Jsem opět rozčarován ze zbytečného překrucování místní redakce a dalšího zvyšování nedůvěryhodnosti zde prezentovaných dojmů v testech aut. Karoqu to totiž škodí!
Vybírat auto podobné kategorie, bude pro mě jedním z favoritů, protože v rámci své třídy funguje nadmíru slušně a bez problémů bych mu dal 4*.
Redakční tanečky Downsizing (ne)FUNGUJE
29 Responses to Pravda o Karotce
[1]
18. 10. 2017 v 11.23Dinar
Střízlivý pohled, pěkně shrnuto. 😉 Shodou okolností jsem se včera projel sestrou kodiaga s eskem na kapotě, v podobné konfiguraci až na motor, tohle byl benzín 1,4 tsi. V rámci třídy ve většině ohledů určitě to nejlepší, co lze dostat, benzín ještě přidává i akustický komfort, ovšem pořád je třeba auto hodnotit v rámci třídy, obecně nejde o žádný etalon jak jízdních vlastností tak pohodlí, jak by se z redakčního testu karoqu dalo usuzovat.
Za největší problém ovšem považuju nedostupnost těchto modelů, běžná čekačka je dva roky, tohle konkrétní auto bylo dodáno po více než roce až pod pohrůžkou vypovězení kupní smlouvy a násl. sankce.
[2]
18. 10. 2017 v 11.24Dinar
…sestrou karoqa samozřejmě. Blbý názvy ;(
[3]
18. 10. 2017 v 11.40webpaja
(1) Naftové motory jsou v případě vydařených benzínových turbomotorů nesmysl. Zbytečně to v autě chrochtá. Ateca možná mohla mít ještě výhodu měkčeji nastaveného podvozku, který vepředu nemusí nést právě těžší vznětovou jednotku.
Líbil se mi interiér s pianem pod ovládáním klimy. Navi je graficky na úrovni té lepší v BMW a to byla ta základní.
(2) Názvy jsou děsný 😀
[4]
18. 10. 2017 v 11.54fOE
Tak uvedeno na pravou miru, diky. Ted jeste aby tohle zrcadlo precetl nekdo v redakci a predevsim aby si z toho neco vzal. Ze se tak stane necekam.
Byla uz moznost projet i T-Roc? Nejake rozdily v naladeni T-Rocu a Karoqu? Oba tyhle miniSUV pociny me zacinaji zajimat vic a vic, z obou staji patri vzhledove k tomu nejpovedenejsimu.
[5]
18. 10. 2017 v 11.58webpaja
(4) Ale to je přece tak jednoduché, proč řešit sebereflexi, když můžu operovat s podmínkami na Sicílii. Pravda je jednoduchá, na některé sicilské okresky bych Karoqa na 18″ ani nevzal. Bezkonkurenčně strčí ty naše nejhorší do kapsy.
T-Roc jsem ještě neměl šanci vyzkoušet. U Karoqa to bylo ihned, jak se objevila předcáděčka. „Troka“ vyzkouším zcela určitě, jen ani nevím, zda-li se jedná o stejnou platformu.
A nedá mi parafrázovat Honzu Mičku, jak je komfort jízdy návykový :-DDD
[6]
18. 10. 2017 v 12.52milic
[5] Můžeš prosím krátce srovnat s třídní konkurencí – Kvaška, Kuga, Tucson … pokud máš tedy zkušenost. Dík
[7]
18. 10. 2017 v 13.07webpaja
(6) Kvašku jsem nejel po faceliftu, předtím s motorem 1,5DCi na 16″ kolech, ale loňský model. Ten prošel už úpravami podvozku, kdy se auto přestalo vlnit a kolébat, na balonových pneumatikách příjemně komfortní podvozek, žádné kymácení. Řízení není tak řízné a chybí mu jednolitost. V interiéru podobně velký, vč. kufru. Interiér už nemá tu jiskru, některé prvky jsou de mode.
Tucson má o něco větší kufr, jízdně rozbředlý, horší změny směru auta, výraznější nedotáčivost, mezery ve zpracování (u mě konkrétně silně se zvedající a klepající se kapota motoru), hloupě a nebezpečně naladěné řízení. Stabilita auta řešena spíše elektronicky, takže při rychlejší jízdě zapáchaly brzdy, remcá do řízení. Max na velmi pohodové jezdění.
Rozhodně bych radši oželel některé motorově-pohonové kombinace a šel do QQ, nebo Karoqa.
[8]
18. 10. 2017 v 14.37_Karel_
Díky za dojmy, Karoq mě hodně zajímá, už jsem hodně vážně váhal, že jím nahradím stávající manželčinu ojetinu. Ale asi bude lepší počkat, minimálně na 1,5TSI 4×4 , možná na 2,0TSI.
Honza Mička asi jinak škodovky psát neumí, ale zas taková trága mi jeho test nepřišel. Až na pár drobností taky dost chválíš, tak asi úplně nekecal.
Moc se mi líbí 19″ co mají v reklamách, ale podle toho co píšeš 18″ bude rozumný kompromis.
[9]
18. 10. 2017 v 15.20MariAchi
KOukam, ze Skodovka zapracovla na rizeni obecne, me se to v Kodiaqu taky libilo. Jinak celkem ocekavany vysledek, je fajn to nekriticke nadseni trochu zchladit. A benzinak 1,5 je jasna volba, osobne aspon pro sebe zadne vyhody dieselu nenachazim, jen zapory…
[10]
18. 10. 2017 v 15.47iudex
(8) Ono v posledných rokoch sa stalo nedobrým zvykom, že automat a štvorkolka sa častejšie dávali k nafte než k benzínu (resp. výhradne). Je klasickou slepačo-vajcovou otázkou, či zákazníci chceli 4x4xa automat k nafte a preto to výrobcovia ponúkali, alebo to zákazníci kupovali, lebo iná kombinácia nebola, každopádne výsledok je taký, že ak má daný model automat a 4×4, je to primárne s naftou. A neplatí to len pre SUV (aj keď tu je to najvypuklejšie). Tvrdím, že ak by Karoq mal od začiatku 1,5TSI v štvorkolke, tak by si TDI objednalo podstatne menšie množstvo ľudí.
[11]
18. 10. 2017 v 16.01_Karel_
V dnešní době, kdy 1,5tsi žere téměř totéž co nafta moc nechápu ty, co si vyberou radši 2,0TDI. U Kodiaqa už to pochopím. Jinak si myslím, že u nás je hodně velká naftová setrvačnost a spousta lidí to pořád bere jako jasnou volbu, aniž by jen uvažovali o slušném benzínu.
[12]
18. 10. 2017 v 16.01Ondris
Super, díky za střízlivý pohled 🙂
Karoq se mi líbí, přítelkyně by ho TSI na rok na OL, ale těm nadšenejm recenzím se mi po zkušenostech se zbytkem produkce nějak nechtělo věřit.
[13]
19. 10. 2017 v 6.27webpaja
(8) Pokud budeš chtít velká kola, pak počkat nejen na benzín s AWD, ale taky na DCC. I ty 18-tky jsou podle mě na horších cestách moc.
Proč nepochválit, Mička a spol dělají škodovce svou servilitou antireklamu. V zásadě se jim daří to samé, jako Vošickému s H u přemýšlivější části populace.
(9) Iudex výhodu nafty správně někde v diskuzi posunul na úroveň velkých SUV (Q7 apod) a nedá se s tím nesouhlasit. Řízení je oproti ulepené gumě v Tucsonu jiný vesmír 😉
(10) Přichází doba, kdy kombinace benzín/aut bude tou levnější proti hybridům. Minimálně v této kategorii je koupě nafty na pováženou.
(12) Ještě chci vyzkoušet T-Roc, ten je přece jen zajímavější. Vidím ho na nástupce Leona, pokud dokáže jezdit komfortně a bude rozumná cena. Karoq by mohl být taky volba.
Každopádně kolega bude na jaře měnit Mondeo za Kodiaqa, potřebuje něco vyššího a už se dá rozumně operovat s cenou.
[14]
19. 10. 2017 v 7.19fOE
Ja tu oblibu TDI i dnes chapu. Az necekane mnoho lidi uz pri nakupu resi jak se pak auta zbavi, ikdyby to melo byt za 6 let. A diesloveho TDI se v ojetine clovek zbavi snaz nez benzinu. Navic, po vsech tech pataliich ktere mel VW s TSI plati TDI snad uz dekadu za to spolehlive, TSI si na ten titul musi jeste petiletku pockat. Nez si lidi zvyknou ze TSI nemusi zrat 10L, nemusi menit rozvody po 50tis km a nemusi byt problem se toho zbavit jako ojetiny bude jeste chvilku trvat
A to resime jen CR, kde jsou ceny benzinum spise naklonene. Ale jinde? Co cloveku pomuze, ze je dnes rozdil mezi TSI a TDI treba jen 1L, kdyz nafta u Aral v DE vyjde na 1,1E a benzin 1,3E (premiova nafta na 1,2 a premiovy benzin na 1,5)… s takovouhle bude mit TDI jeste dlouho navrch.
Jinak me T-Roc a Karoq zajimaji stejne jako Karla, dobre auto pro manzelku v 1.5tsi, idealni auto pro manzelku v 2.0tsi, ale stejne jako Karel bych musel premyslet jestli dat 900k za vybaveny T-Roc, nebo za stejne penize mit 2,5L a plne vybavenou CX 5. Ty top ceny uz lezou nepekne nahoru za rel. male (dobra, mensi) auto.
[15]
19. 10. 2017 v 7.33webpaja
(14) CX5 je na auto do města, příměsta už velká, proto o ní neuvažuju. Dnes jsem zkusil konfig T-Roc a už vím, že je to no way. Benzín a automat jen s AWD a dvoulitrem, to je za peníze, kde se pomalu dostanu s E-Pace, X1, GLA.
CX3 mi přijde uskákaná, v kategorii „všechny na F“ není nic co by mě zaujalo, Toyota je Transformer, Honda nepěkná, Q2 přímo ošklivá.
Ze svého pohledu ten velký výběr v mainstreamu moc nevidím.
[16]
19. 10. 2017 v 7.47iudex
(14) foe: ono sa to pomaly mení, v SUV samozrejme ešte dlho bude vládnuť nafta (aj keď tvrdím, že u menších SUV typu Karoq benzín po čase prevládne). Ale už v strednej triede sa to preklopilo v prospech benzínu (teda aspoň v našich končinách, SR/ČR): napr. kráľ triedy Superb sa predáva viac v benzíne (aktuálne ČR 1-9/2017: 54 ku 46%), Mondeo 69% a Insignia dokonca až 78% v benzíne. Iba flotilový Passat mierne vedie v nafte: 53%.
Paradoxne na konci obdobia nafty ja ako dlhoročný petrolhead uvažujem o nafte. Najbližší rodinný dostavník bude mať automat a napr. Insignia v benzíne automat má, ale pri slabšom benzíne iba starší 6° a novú 8°A/T má až dvojliter. 1,5ka je na auto tejto veľkosti len tak-tak a zabíjať jej dynamiku pomalým starším automatom nechcem, naopak 260k dvojliter (s povinným 4×4) je overkill na rodinné auto. Naopak v nafte je ten výber lepší, nový 8°AT je dostupný už pri slabšom 170k dvojlitri, ktorý sa tak javí ako optimum.
Pre spojenie primeraný benzín a automat zostáva iba Superb (1,8TSI s DSG), tam sa ale človek musí zmieriť s tým, že stojí na každom rohu.
[17]
19. 10. 2017 v 7.48fOE
No pockat, ceny E-Pace, X1 a GLA, ale v jakych konfiguracich? Ten T-Roc (nebo Karoq) za cenikovych 900 je hezky vybavene auto, ve smyslu hezky = skoro plne. Ted nevim presne jak se hybou ceny v CR, ale vim ze rozumne (na moznosti premie spis lepsi-zaklad) vybavena X1 s 20i nejde pod 40tis E, to same GLA, tim spis E-Pace. X1 za cenu T-Rocu bude snad s 3 valcem a naprosto hola. Nebo snad jsou na tyhle auta prodejci extra extra ochotni poustet zilou (zvlast u toho E-Pace by me to hodne (mile) prekvapilo)?
Pokud by byl T-Roc za 900 cenik (800 real) a E-Pace real za 950, pak je to nobrainer, ale E-Pace za takove penize snad nepujde ani se zakladnim benzinem (ktery je btw. furt 250k AWD automat?), nebo… ?
Povidej, prehanej :))
[18]
19. 10. 2017 v 7.56webpaja
(16) Hezky, Iudex pase blesky! 🙂
(17) Vybavené auto sundáš cenově lépe než holátko. Chtěl jsem se držet rozhodně pod 800, pokud by tomu tak nebylo, tak radši půjdu na prémii a něco připlatím.
E-Pace u nás narozdíl od Itálie, Španělska a zřejmě i GB nebude žádný prodejní šlágr. Budou se sažit s cenou.
[19]
19. 10. 2017 v 7.57fOE
Predpokladam ze s vymenou za pristi rodinny dostavnik pockas na Stinger, ktery uz klepe na dvere. Ten by mohl precijen jeste s kartama zamychat. Nesouhlasim totiz s tim, ze je ve stredni tride 250-260k overkill. Ano, nebudes je ty, nebo zena, vyuzivat tak casto a plne jako nejaky 180-190k motor, ale rezerva je vzdy jen k dobru a ten 250k 2L v kia, snad alespon v tehle konfiguraci dostupny i jako RWD, 8 stupnovy automat s nejakou rozumnou (insignii blizkou) cenou atd., to by nemusela byt spatna volba. Nebo se zajimave jevi alespon takhle na papire (kdyz uz teda ten V6 v evrope zabili 4×4). A tim spis mi to neprijde jako spatna volba kdyz te to zacina lamat, tfuj, k nafte. 😀
Superb je pak sazka na jistotu, rozumim co te k tomu tahne, hledat auto ted byl by i v mem vyberu, ale mam nejak problem definovat jednu jedinou valstnost pro kterou ho koupit. Jednu jedinou v ktere je jasne lepsi nez veskera konkurence. Chapu ze nema jedinou zasadni slabost, jako vetsina skodovek ostatne, ale chytnout za srdce? Uff…
[20]
19. 10. 2017 v 8.43iudex
(19) Jj, ešte na Stinger si počkám, ohlasy sú viac ako dobré; zo zverejnených rakúskych cien sa ale javí, že na priblíženie ceny k Insignii môžem zabudnúť, bude úspech, ak podlezie cenu porovnateľného (predraženého) Arteonu. I ten Arteon je teoreticky stále v hre, ak bude VW vedieť výrazne pracovať s cenou, čo nateraz nechce.
[21]
19. 10. 2017 v 8.52Redmex
Stinger uz ma SK cennik a je viac nez slusne vybaveny uz v zaklade – http://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/sk/sk/assets/contents/utility/cennik/cennik_Kia%20Stinger_MY2018.pdf 🙂
[22]
19. 10. 2017 v 8.53Redmex
Inak GT Line nazivo vyzera uzasne, „zaklad“ som este nevidel.
[23]
19. 10. 2017 v 13.08iudex
(21) Tak žiaľ prekvapenie sa nekoná, Stinger je nacenený dosť vysoko, ani len na tých baťovských 39t to nedali. Síce primerane svojej de facto prémiovej technike, ale či image Kie unesie takúto cenovku, to sa mierne obávam.
Inak ten konfigurátor sa mi zdá nejaký neúplný, napr. sú tam len 4 farby, pričom úplne chýbajú ako prezentačná červená, tak aj sýta modrá. Časť doplnky a možnosti nefunguje vôbec, teda auto sa nedá vôbec dovybaviť, individualizovať, čo sa mi nezdá. Tipujem to na nejakú beta verziu.
[24]
19. 10. 2017 v 13.18Redmex
[23] je to take divne, farbu pojde urcite vyberat. Kedze v cenniku su aj ine farby.
Aj v Polsku maju velmi malo moznosti individualizacie, len o vybavu naviac a par balikov vybavy. Zacina tam vsak v prepocte na 35k co nie je marne a tak nejak mi ich konfiguarcia sedi viac. To co by som si predstavoval vyjde pod 40k aj s LED svetlami… U nas tam su veci co mi netreba – kozene sedadla (ehm eco koza) s odvetravanim, ale nie su lepsie svetla.
Ono cena nema efekt „od …“, ale zase ta vybava je fakt velka. BMW 4 znamena pri uplnom minimalizme 5-7k priplatkov. Priplatenie na uroven Stingera je skor + 10 – 15k, takze to nie je zla cena. Kedze KIA potrebuje, aby sa auto predavalo a bolo videne, mohlo by ist vyjednat nejaku zlavu 🙂
[25]
19. 10. 2017 v 15.20Emel
webpaja: to zní pro Karoq hodně dobře… až je mi to trošku líto, protože podobně jako u Kodiaqa získávám dojem, že je v běžné specifikaci Karoq lepší než Octa. Nu což… taky je novější.
[26]
19. 10. 2017 v 15.30Emel
iudex: kde se to překlápí ve prospěch benzínu, u vás?
V ČR je 2017 1-9 Superb benzín 861 vs. nafta 6102, Mondeo 72 : 539, Insi 62:180. Jen Mazda tradičně drží nadvládu benzínu, ale v řádově menších číslech (255 : 95).
Jinak to dilema u Insi chápu, taky mi je 1.5 málo a 2.0 už je trošku overkill. Superb 1.8 s DSG bych nechtěl, to je suchá 7DSG. Když Superb a automat, tak jedině 2.0TSI 162kW, 1.8TSI pouze v manuálu, taky má 320Nm a ne 250.
Ad Stinger: slovenské ceny jsou vysoko… 1,25 za dvoulitr GT Line, aby člověk neměl Stinger s halogenama, to je hodně. Ale uvidíme, třeba se v CZ pochlapí.
[27]
19. 10. 2017 v 18.15wikinko
iudex odkial beries tie nezmysly o pomere nafta vs venzin? u superbu to moze byt mozno 1:20 benzin vs nafta, kupuju to len taxikari a flotily, cize vsetko vylucne v nafte.
[28]
20. 10. 2017 v 7.36Emel
Tak české ceny jsou taky venku, základ 1.1M a šestiválec 1.4… ještě budu muset mrknout, jestli jsou v základu aspoň světla.
[29]
20. 10. 2017 v 8.49iudex
(27) Štatistiky SDA (Svaz dovozcú automobilú). Ale máš pravdu, pozeral som to zle a nedopatrením som dal štatistiky benzín-nafta pre celé značky (tam platia tie percentá, čo som uvádzal), nie iba pre strednú triedu. V strednej stále silne vedie nafta, u Superbu je to 12% benzín a 88% nafta, rovnako Mondeo, Insignia 26 ku 74%.