• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > M-B A200 Update

  • M-B A200 Update

    Publikováno: 7. 6. 2018

    Mám za sebou první, zatím kratší jízdu se zbrusu novým Ačkem. Zvenku se stále ještě peru s banánovým akcentem „zdobícím“ boční linii, naštěstí vylepšenou hezkou a nízkou přídí s úzkými světlomety a nekomplikovaným zadkem s nijak tvarově extravagantími lampami. Auto v bílé barvě s paketem Night dostává hezká a štíhlá 18″ kola, nějaký ten černý doplněk a umí zapůsobit jak prozatímní vyjímečností na silnicích, tak i monumentální hvězdou umístěnou v masce.
    Interiér je sice celočerný, avšak čistý a lehký s příjemnými materiály, revoluční přístrojovou deskou, sdílející jednu armaturu s navigací a infotainmentem. Sedačky jsou příjemně měkce čalouněny, mají příjemně obepínající tvar, příjemný potah kombinující umělou kůži a prodyšnou látku. Trochu překvapí velmi štíhlé páčky ovládající směrovky, stěrače a na druhé straně volbu jízdních režimů převodovky.
    Krásná grafika přístrojů, velmi bohatá výbava a spíš lexusí než mercedesácké ovládání funkcí přes rozhraní Command je doplněno o dotykovou obrazovku pro ty, co raději přímé patlání na displeji. Vykládání je provedeno v imitaci karbonu a to velmi zdařilém, místa je na poměry kompaktu na rozdávání (řekl bych, že vzadu minimálně stejně jako v C-Klasse), nikde nic nevrzne.
    Potěší poměrně nízko ukotvená sedadla a díky slušnému prostoru nad hlavou si mohou milovníci vyššího nasedání i trochu pomoci. Volant s konečně perfektním multifunkčním ovládáním (že to ale trvalo) by mohl jít více vytáhnout, ale jinak mu lze těžko něco vyčítat. Obecně je cítit, že je A-klasse oproti zbytku německých prémiových konkurentů o generaci mladší.
    Přes označení A200 se pod kapotou nachází zbrusu nový motor od Renaultu o objemu 1,3 litru, který dopován turbodmychadlem dává 120kw, v mém případě doplněný o dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni.
    Zatím nebudu pohonné ústrojí hodnotit pro jeho syrovost, kdy bych papírový výkon nehádal a i převodovka je zatím trochu jankovitá. Až přibydou nějaké kilometry a skončí záběh, auto znovu vyzkouším.

    Co se naopak hodnotit dá je podvozek. Ten je sice pevný, ale tlumiče jsou odladěny tak dobře, že ani větší nerovnosti nepronikají do interiéru, auto neodskakuje, zadní v tomto voze víceprvková (dává se i lešenovka) náprava s dobře nastavenou geometrií sleduje stopu předních kol velmi věrně. Pohyb je ladný a jemný, celé Ačko působí vemi lehkým a ovladatelným dojmem. Řízení je hezky přímé, sice bez intereakce, ale neutlumené a důvěryhodné. Potěší absence prvotní díry při náhlém rychlém otočení, která se dá vysledovat třeba u větších modelů.

    Na prozatímní konec ještě zmíním geniálně fungující hlasové ovládání čehokoliv, co mě během první jízdy napadlo. Paní v palubce mluví krásnou češtinou a v případě potřeby se zeptá pro upřesnění. Funguje to až neskutečně jednoduše, ale hlavně spolehlivě. Jen jsem nenašel, kudy se jí do desky strká jídlo a pití ;-).

    Update:
    Auto jsem zajel a už je ve svém budoucím domovském teritoriu město/příměsto.

    Motor s převodovkou si nakonec harmonicky notují, výkon 120kw tam je, tachometrová V-Max 238kph není na objem 1,3 vůbec špatná. Spotřeba se po 2000km usadila na hodnotě 6,8 s tím, že celou dobu zajížděno v dynamickém režimu a vytáčeno do 4000rpm. Reakce na pokyn pádlem v comfort módu lehoulince pomalejší, ve sportu pak rychlá. Automatické meziplyny sázené v dynamickém režimu jsou až teatrální, ale nevadí. Podvozek je jak jsem psal výše pěkně odladěn, řízení je rychlejší a auto se lépe stáčí než u Leonu FR. Ticho od motoru a podvozku odpovídá prémiové cenovce, sedadla jsou příjemná, ovládání hlasem u některých položek až návyková.

    Za mě tedy má A-Klasse 4*. Srážím za otřesnou cenu, malou nabídku barev a občasnou šaškovitost v chování.

Prémiová definice 540i xDrive Polární expres

23 Responses to M-B A200 Update

  • [1]

    7. 6. 2018 v 13.51iudex

    Pekné prvé dojmy, predbiehaš aj zavedené weby. 🙂
    Inak práve dnes vyšiel prvý test na Autoexpresse a tam ma zaujala kritika riadenia (na čo si Ty sám dosť vysadený): The lifeless, slow-geared steering makes it feel more lethargic than it really is.
    Inak v zásade chválili, presne v tom štýle ako Ty, že je vidieť generačný odstup od konkurencie, ale v niečom (interiér) aj oproti C-Klasse.
    A ešte k tej zadnej náprave: iste je tam multilink? Mne sa marí, že so slabšími motormi tam má byť torzka.

    Odpovědět
  • [2]

    7. 6. 2018 v 13.54webpaja

    (1) Řízení je přepnuté do Dynamic modu a v něm funguje velmi dobře. Není a ani nemůže být rovno 1er, ale třeba příjemnější než v nové A4 FWD.
    Nevím proč, ale první kousky jsou minimálně v benzínu vyrobeny s multilinkem. 😉

    Odpovědět
  • [3]

    7. 6. 2018 v 13.58webpaja

    Jinak, řízení třeba naladěné lépe než u Leonu FR.

    Anebo jsem řidičské jelito a nepoznám to 😀

    Odpovědět
  • [4]

    7. 6. 2018 v 14.06iudex

    (3) Kľudne môže byť, že sa to líši podľa výbavy a motorizácie. A keď píšeš, že je riadenie lepšie, ako u Leona FR (kde som nemal najmenšie výhrady), tak je to fajn.
    A k tomu multilinku píšu: the fancy Multilink rear suspension configuration of the A 250 and A 200 AMG Line is not offered with the 180 – a torsion beam setup takes its place.

    Odpovědět
  • [5]

    7. 6. 2018 v 14.09iudex

    A tu zase píšu, že A200 má torzku:
    While the middle-tier 165kW 2.0-litre turbocharged four-cylinder A250 model grade, those above it, and every A-Class with all-wheel drive – dubbed 4Matic – retain IRS, the 120kW 1.4-litre turbo A200 (and the Europe-only 85kW 1.5-litre turbo-diesel A180d) scores a torsion beam rear.
    Tak vyznaj sa v tom. :-/

    Odpovědět
  • [6]

    7. 6. 2018 v 14.10webpaja

    (5) Juknu pod sukni a upřesním, ve specifikaci je multi-link 😉

    Odpovědět
  • [7]

    11. 6. 2018 v 7.33Emel

    foto Emel

    Tak zatím to zní celkem nadšeně… no vida, kdo by to do diamantu řekl 😉

    Odpovědět
  • [8]

    13. 6. 2018 v 20.43speedfred

    foto speedfred

    Čo teda ten motor, bude na vyskúšanie znova s dalšími km na hrbe ?
    A na lešnovku mi nešahajte,už som to písal pár krát 🙂

    Odpovědět
  • [9]

    14. 6. 2018 v 6.01webpaja

    (5) Tak i když by tam multilink neměl podle katalogu M-B být, ze mě neznámých důvodů tu je a zřejmě bude svázán s nějakými extras. Podvozek na 18″ s pasivním podvozkem je naprosto perfektně odladěný a ačkoliv mi nesepla až na vyjímky stabilizace, tak si zřejmě přes brzdy pomáhá zadkem a v určitých zatáčkách působí až „zadkově“.

    (7) Už se to začíná rozjíždět, má se prvních 1500km jezdit ve sportovním režimu motoru, ale točit max 4k RPM. Někdy je na brzdách (i jemných) převodovka příliš nadšená a kromě automatických meziplynů podřazuje s takovou vervou, že neodřadit, tak jedeš vesnicí 50kph na dvojku. Jindy zase ne a s rychlostí nebo stylem jízdy před brzděním to nemá moc společného.

    (8) Jezdí se s ním pořád, jen jsem ho musel přiblížit metě zajetí, jelikož během něj není občas příliš příjemný kvůli vytáčení motoru na jízdu po městě, kde se bude pohybovat normálně. Překvapila rozumná spotřeba na poměrně dynamicky zajeté trase z Lbc na sever Moravy. Jel jsem to přes HK cca 3h za 6,6 litru na 100. Největší chybou auta je nemožnost jednou provždy vypnout asistent jízdy v pruzích, je potřeba ho vypnout při každé jízdě. Jeho funkce je otřesně hysterická a z mého pohledu nebezpečná.

    Kombinace motor a převodovka si začíná sedat a funguje hladce. Při max otáčkách v době zajíždění dává příjemných cca 105kw, takže jsem ani nijak strašně nestrádal. 😉

    Odpovědět
  • [10]

    14. 6. 2018 v 6.08webpaja

    Ještě doplňuji výtečná komfortní sedadla a v komfortním nastavení i příjemné řízení, které je přes kritiku v britském AE přesné a jemné. Nikdo snad s elektrickým posilovačem neočekává nějakou skvělou interakci. Já spíš oceňuji lineární progresivitu a neměnné chování serva, stejně jako citlivost v prvních centimetrech pohybu.

    Odpovědět
  • [11]

    14. 6. 2018 v 7.42iudex

    Zaujímavé s tou torzkou, zdá sa teda, že pri 1,3ke teda môžu byť obe nápravy, aj multilink aj vlečená; ako píšeš, zrejme tam bude nejaká previazanosť s výbavami (vyššie spomínaný britský web hovorí o multilinku pre AMG paket, ale zrejme tam budú aj iné možnosti).

    Odpovědět
  • [12]

    14. 6. 2018 v 19.12Ja Prvni 123

    Odpusť blbou otázku – tos koupil nebo jen zkoušíš?

    Každopádně Tvoje popisy zní jako pochvaly…
    🙂

    Odpovědět
  • [13]

    15. 6. 2018 v 3.15webpaja

    (12) Je to náhrada za manželčina Leona, který po 4 letech odchází do důchodu 😉 A protože ta to svým nájezdem zajede tak za půl roku, tak jsem to protáhl.

    Odpovědět
  • [14]

    15. 6. 2018 v 7.27Dany

    webpaja: vieš akú prevodovku používajú? Nie je to 7-spojkový Getrag s mokrými spojkami? Pri spojení s TCe by sa ponúkala. Ja osobne mám pocit, že „učiaci“ režim prevodovky trvá dlhšie ako prvých 10t km. Na začiatku sú zmeny výraznejšie, ale u mňa sa stále zlepšuje aj s 25t km na hrbe.
    MB bude mať určite svoje ladenie. Zaujímavé a logické je odporučenie používať sport režim na zábeh.

    Odpovědět
  • [15]

    15. 6. 2018 v 9.24Dinar

    Čék by nevěřil, jak ten nový megane bude dobrý… 🙂 😉

    Odpovědět
  • [16]

    15. 6. 2018 v 11.54webpaja

    (14) To fakt nevím, zmatenost se ztrácí, ale nechová se vždy v modelové situaci stejně. Každopádně je hladká a velmi rychlá.

    (15) Rendlík medvědům postavil celkem slušný auto 😀

    Odpovědět
  • [17]

    18. 6. 2018 v 16.40Ja Prvni 123

    [13]

    Jo, tak tomu rozumím… díky.

    Zníš spokojeně.

    Ale já ty „budíky“ prostě nedávám.. už jsem fakt asi starej.
    🙁

    Odpovědět
  • [18]

    21. 6. 2018 v 9.41speedfred

    foto speedfred

    takže ako som pochopil komplet pohonné ústrojenstvo je od Renaultu ?

    Odpovědět
  • [19]

    23. 6. 2018 v 20.18woody-alien

    foto woody-alien

    Moc pěkné jízdní dojmy…jsem zvědav, jestli se aspoň část té střízlivé chvály odrazí i v produkci Renaultu. Pro Megane, Scénic i Kadjar by to byla když ne výhra, tak aspoň vylepšení pozice. S řízením a stáčením se do zatáček jsem u zmiňovaného FR vcelku spokojen, čili beru to jako že Áčko dokáže nena.srat i náročnějšího řidiče. 😀 Stran ceny pro mě lehká záhada. Pokud Áčko skončilo u vás v garáži, je jeho cena otřesná nebo snad…….akceptovatelná ? 😉

    Odpovědět
  • [20]

    24. 6. 2018 v 5.02webpaja

    (19) Způsob jakým jde za volantem mě těší. To však proti Leonu ani ťuk, auto se povedlo a byla s ním max spokojenost.

    K ceně…neřešil jsem standartní podmínky, takže z mého pohledu perfektní. To co bylo však coby cena běžná, tak je až nesmysl. Hlavně z technického hlediska.
    Ještě nedávno za to byl ve stejné třídě řadový šestihrnek s RWD a vlastně i AWD. Tady je předokolka s motorem z Mégane.

    Z hlediska pohnného ústrojí by neměl být důvod, aby byl Rendlík s touto jednotkou horší, pokud zásadně nezmění naladění 😉

    Odpovědět
  • [21]

    24. 6. 2018 v 19.58Ronault.

    Už 8 let čekám na ten avizovaný krach Rendlíka a oni mezi tím začali dodávat motory do Mercedesu… 😀

    Odpovědět
  • [22]

    26. 6. 2018 v 13.31Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    Pěkný čtení, díky.

    Odpovědět
  • [23]

    22. 2. 2019 v 22.29Vanda14

    Na toto auto musí byť zaujimavá cena na poistenie 🙂 Najlecnejšie PZP to asi nebude. To by ma zaujimalo kolko by to tak vyšlo.

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura