-
Šifra mistra Leonarda
Po téměř roce jsem usedl do třetí motorizace F30… První jízda na 320d mě dostala faktem, jak se střední BMW dokázalo mezigeneračně zlepšit, způsob jakým opanovala třídu malých manažerských sedanů je úchvatnej. Díky možnosti přímýho srovnání s A4 a M-B C každej pochopí, kdo momentálně drží otěže a kde jsou největší rozdíly v jízdě. Pak přišel typ 328i, pocitová lehkost jízdy, točivost foukanýho čtyřválce…to všechnio je okouzlující a alespoň trochu stírá obavy z všudypřítomnýho downsizingu. Fungování sportovního podvozku učaruje, řízení je o tolik příjemnější až mě to donutilo se smát.
Fajn, tohle všechno ale není motorová výkladní skřín bavorskýho výrobce (vyjma právě představený M3/4), takže možnost zkusit model 335i byla ihned kvitována s radostí a natěšením. Vůz doráží na parkoviště za soumraku, vidím nevyfintěnej základní model na 17″ kolech. Trochu zklamání u vrcholný běžný motorizace. Celočernej lak bez výbavový linie nebo snad M-Paketu, kterej dokáže zahrát na tu správnou strunu v šeru zcela potlačuje jemný detaily a prolisy, chybí i chromový orámování bočních oken, který na BMW mám tak rád. Fajn, prostě pojedu vlka v rouše beránčím. Přebírám „klíček“, frknu ho do kapsy a otevírám dveře. Po namlsání z předchozích dvou citlivě a rozumně dovybavených aut na mě dýchne zklamání. Základní hadrový sedačky, bílej strop, ale zase M-kovej volant a hlavně manuál. Na ten se celkem těším.
Ještě rychle oběhnu gumy, jestli aspoň drží tvar a vidím nápis Xdrive. Oukej napadne mě, trojka bude určitě odladěná do sportovna, nemám problém.
Až na to, jak základní sedačky vypadají nehodnotně, nemůžu říct ani popel k tomu, že se v nich dá výborně usadit. Pohled za mě překvapuje, kde dokázali kluci z Mnichova vykouzlit tolik místa vzadu u klasický koncepce. Moje o třídu větší auto na tom není rozhodně líp. Chci si ohřát zadek a záda, blížím se prstem ke známýmu místu a ejhle, knoflík nemá ikonu…vyhřívat nebudeme. Juknu se radši ještě co tomu chybí…automatický stěrače a zrcátko jsou ve výbavě, velká navi s pěknou grafikou a rychlým „ajdrajvem“ taky, jen je nějak nedopáčkováno zjišťuju. Další obrovská minela při konfiguraci, není tempomat…ufff.
Všechny tyhle věci se dají zapomenout při jízdě. Nastartování něčeho tak hebkýho jako je R6 podle očekávání, jen šustění podélně uloženýho fešáka pod kapotou. Na BMW příjemně jemná spojka s jasně definovaným záběrem a klasicky tužší, ale hutný a tak trochu chlapácký řazení…mňam :-).
Posilovač nastavenej na kompromis mezi přehnanou tuhostí předchůdce nebo třeba základního serva u A4 a zároveň bez stopy přeposilování. Motor ještě zahřátej nechávám v režimu Comfort a mažu do města. Neduhy cestářů dokáže F30 na 17″ RF tlumit velmi citlivě, bez ran a odskakování, tady se kluci museli vyřádit. Dokonce mi přijde pérování až atypicky komfortní a velmi blízký C-Klasse, lepší než základní A4. Navlhlá silnice mi dělá radost a s potutelným úsměvem na nájezdu k dálničním přivaděči podřazuju za 2. Motor spokojeně zavyje, kola se zakousnou a mě to sice gently, ale velmi důrazně okamžitě dostane nekam k devadesátce, přeřazení a znova tah. Něco mi chybí…dálniční kruháč, podřazuju znova dolů, přepínám Sport. Bavorák zintezivní odezvu motoru a letí jak splašenej ven na dálnici. Řízení je přesný, jen mi proti zadokolkám něco málo chybí. Zkouším rozsah talentu motoru a okamžitě se pohybuju lehce nad předpisovými rychlostmi. Použitej úsek D1 se vyznačuje jakousi plasticitou vzniklou použitím nevyzrálý strusky, odvalu a všemožnýho sajrajtu. Ideál na vyzkoušení chování auta.
Některý části dálnice dokážou spolehlivě rozhoupat auto ještě před klasickým limitem (jinak tady sníženým). Standartní podvozek F30 sice dokáže o mnohem víc, ale měkčí nastavení nechává víc volnosti pohybům karoserie než bych u topový motorizace očekával. Tam kde jsem predikoval kopírování boulí se BMW nadzvedne a nechává karoserii na zdvižených pérech ještě daleko za klesající linií vozovky. Pak dosedne a znova. Chybí jednoznačně sportovní podvozek, neváhal bych ani chvíli (ano, není to zrovna typická silnice, spíš testovací ranvej možností podvozku).
Dosáhnout hranici omezovače rychlosti je směšně jednoduchý, motor je klenot. Hladkej jak krém do dortu od babičky, silnej jak vývar po vopici a na daný poměry neskutečně úspornej (klidný ježdění za cca 8, ale i tak jsem byl poměrně rychlej), dravější nejde moc přes 10 a to už vás budou práskat agenti 007 na Impulsu.
Řízení je příjemně vyvážený, rychlý a citlivý. Radost kazí pohon všech kol, včera tak diskutovanej. F30 je s ním přísně neutrální, snaha se aspoň trochu sklouznout vás žene až k absurdním rychlostem v zatáčkách a to se bavím jen o ostrých obloucích, v táhlých se spíš auto začne sunout decentně ven a dá vám najevo kdy ubrat. Speciálně dlouhý oblouky budou se sportovním podvozkem ještě jistější. Ale chybí mi bavorácký chování…trochu zábavy, trochu neposednosti zadku na limitu, koření k striktně bezpečnýmu diktátu čtyřkolky. Čekal jsem nastavení ve Sportu víc dobrodružnější, jak to umí třeba anglán s AWD.
Projetí se po dalších okreskách už víc poznatků nepřinese. Pomalu se vracím zpátky, hraju si s knoflíkem u řadičky a nechávám auto dochladit. Já se moc nerozpálil. Typickej příklad toho co napsal Tomík…příliš moc možností konfigurace a volná ruka pro volbu ztráty charakteru.
Majitel konfiguroval bez rozmyslu a udělal si podle mě nepříliš reprezentativní kousek, počínaje chybějící základní výbavou, objednáním nejsilnější běžný benzinový verze bez patřičně vyšperkovanýho podvozku, ale přitom s manuálem, kterej v takhle vybaveným autě moc smysl nedává. To vše korunovaný dokonale bezpečně a efektivně odladěným Xdrivem. Ne, tohle není můj šálek kávy, tohle není BMW. Tady si někdo za přispění personifikace udělal o něco málo lepší Audi s Quattrem.
Pro mě memento, konfigurátor je právě tou Šifrou. Můžeš si udělat co chceš, jen to chce špetku da Vinciho rozumu…aby jsi neudělal Monu Lisu s knírem.
P.S.: Neberte to prosím jako kritiku řady F30, pro mě nejlepšího auta prémiový střední třídy.
webpaja
- Duben 20201 Příspěvek
- Červen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Březen 20191 Příspěvek
- Únor 20191 Příspěvek
- Říjen 20181 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Únor 20181 Příspěvek
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Příspěvek
- Únor 20171 Příspěvek
- Prosinec 20161 Příspěvek
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Listopad 20151 Příspěvek
- Říjen 20151 Příspěvek
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Říjen 20141 Příspěvek
- Září 20141 Příspěvek
- Květen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Srpen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Červen 20121 Příspěvek
- Leden 20121 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Listopad 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Červenec 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Příspěvek
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
37 Responses to Šifra mistra Leonarda
[1]
17. 1. 2014 v 7.33Dinar
Jo, jo, budu se opakovat, ale v jednoduchosti je síla, u BMW platilo a platí. X-drive v klasických modelových řadách dělá z BMW jen jednu ze čtyřkolek, nastavení podvozku do nedotáčiva spolehlivě ničí přednosti dané konstrukcí s vyvážením 50:50. Já prostě awd BMW nemám rád, takže tvým pocitům při řízení této trojky rozumím. Jak všichni víme, na hlavy je nejlepší Mára, na čtyřkolky Audi. 🙂
Skvělej testík! 😉
[2]
17. 1. 2014 v 9.01Emel
Co když se majitel ale nechce klouzat? Jen ho těší, pokud za vesnicí šlápne na plyn a může tam sázet jeden kvalt za druhým a sledovat, jak se ten maník, co se na něj od návsi lepil, ztrácí ve tmě… lidi jsou různí a holt je potřeba akceptovat fakt, že zákazníci BMW si žádají xdrive fakticky ve všech modelech.
Jsou auta pro radost, auta pro život… a ideálně… život pro radost 😉
[3]
17. 1. 2014 v 9.13Mig_35
335i jsem jezdil pár měsíců, pak šlo pryč.
Chci zdůraznit jednu věc: nová trojka je hodně měkká i na sportovním podvozku, je to daň za RFT nejspíš. Jenomže s x-drivem se nedá objednat sportovní podvozek, jen standardní, a ten je tak měkký, že při prudším projetí retardéru práskne přední spoiler o vozovku.
Co když se majitel nechce klouzat? No já nevím, mně nedává smysl mít nejsilnější motorizaci ve spojení s měkkým podvozkem. To je jako chtít mít pohodlné Ferrari.
F30 je hodně blízko k dokonalosti, jen ten podvozek, chtěl bych tam něco daleko, daleko tvrdšího. Osmistupňový automat je famózní, podle mého nezklame ani hodně náročné řidiče,
pro ty opravdové skalní je k dispozici manuál, což kvituju s povděkem, tahle možnost volby už není vůbec běžná.
X-drive? no budiž, ale aspoň ve spojení se sportovnějším podvozkem.
[4]
17. 1. 2014 v 9.14webpaja
(1) Dík 🙂
(2) Ne Emele, pokud chci BMW, pak ho kupuju právě proto jaký má specifický vlastnosti. Když si budu chtít koupit Audi, udělám to rovnou. A to, že jde AWD nastavit víc řidičsky ví třeba klienti A6 se sport diferákem svý.
[5]
17. 1. 2014 v 9.16Mig_35
Znovu to zopakuju, protože to bylo opravdu tak jak to píšu: kousek od našeho baráku byl velký retardér, ne takový ten plastový, ale takový ten velký schod. Když jsem na něho najížděl s šestkou, i v komfortním režimu to bylo naprosto v pořádku. S 335i jsem musel přitvrdit na sportovní, aby se mi nestalo to co poprvé – že po přejetí retardéru prásknul přední spoiler, nikterak nízký, o vozovku. To jsem fakt nikdy nezažil…
Když jsem jel s novou trojkou po okreskách a potkaly se dvě nebo tři zatáčky za sebou, auto se i ve sportovním módu rozkývalo, až to pěkné nebylo… netvrdím, že to mělo nějaký vliv na to, jak auto sedělo, ale příjemné to nebylo… takhle se sportovní podvozek nechová.
[6]
17. 1. 2014 v 9.17webpaja
(3) Právěže spojení 35i, manuál, měkkej podvozek a xDrive je to co je na tom autě špatně. Je škoda, že nebyly adaptivní tlumiče, ale ta měkkost bude i v nastavení pružin, což je horší. 328i na M-Paketu se sportovním podvozkem jezdila jak víno! 🙂
(5) Ano, dojem z kývání to kazí.
[7]
17. 1. 2014 v 9.31Emel
webpaja: jasně, pokud jsi správnej zapálenej petrolhead, tak máš pravdu. Podívej se na nárůsty prodejů BMW v posledních řekněme 10 letech – to nejsou žádní fajnšmekři, naopak, to jsou běžní spotřebitelé, kteří si díky klesajícím cenám a rostoucí životní úrovni mohou dovolit BMW místo VW (třeba). A BMW zní i vypadá líp než VW. A líp jede… v tom smyslu, že za tou vesnicí šlápneš na plyn a ono to hezky zní a tlačí tělo do sedačky.
Volba mezi Audi a BMW, to pro ty statisíce kupců není o koncepci pohonu, většinoví zákazníci Audi i BMW chtějí totéž a volba značky je jen otázkou image a sympatií… a designu. Pokud nová trojka vypadá více sexy než stará A4, tak si prostě koupím trojku… a jasně, v iksdrajvu.
Tipovací otázka – kolik procent kupců střední / vyšší střední prémie si dalo tu práci projet aspoň všechny vozy D3?
[8]
17. 1. 2014 v 9.37Dinar
Pro těžší šestiválcové verze F30 je třeba empaket podvozek, vyhodit rft a pak je to auto jisté a komfortní i na 19kách, standard je skutečně měkký, vyhovuje lehčím čtyřválcovým verzím, 328i nechodí na hrbolech na dorazy jako 335i. Proč je podvozek tak měkký? Dle mého je to kombinace daně za kritiku přehnaně tvrdé E90 a stálého lpění na runflatech.
Stejně se vsadím, že až přijde do testů nové céčko, budeme číst od novinářů věty o komfotním mercedesu a sportovně tvrdém BMW. 😉
[9]
17. 1. 2014 v 9.39webpaja
(7) Nevím ke komu máš přístup, ale já asi jen k lidem, kteří když chtějí Audi tak ví proč a když BMW, Mergl taky. Neřeším procenta kupců, řeším to, že ti konfigurátor nedovolí zkombinovat vyjma Individual programu některý estetický věci, ale nechá tě udělat z BMW Audinu.
Nic víc nic míň. Neříkám, že je BMW3 špatný auto, naopak. Nový C si rád projedu, ale zatím je etalon v Munchenu, bez skrupulí. Jen říkám, že konfigurace ve který jsem jezdil je špatný BMW.
[10]
17. 1. 2014 v 9.41webpaja
(8) Jo, o tom jsem přesvědčenej :-))
[11]
17. 1. 2014 v 9.44Emel
webpaja: možná se prostě víc bavíš s lidma, kteří se o auta zajímají… ale to rozhodně není většina.
Pokud tvrdíš, že všichni vědí proč kupují BMW… tak proč kupují 80% 5er a 70% 3er s xDrive? Aby měli to pravé BMW?
[12]
17. 1. 2014 v 9.49webpaja
(11) Dám dohromady nějakých 8 lidí, co v poslední době kupovali BMW, 2 jsou s xDrive a věděli, že se něco změní. Víc k tomu nemám co říct.
Ano masáž čtyřkolkou funguje dokonale. Jag v US zvedl s AWD prodeje o skoro polovinu a v Kanadě na dvojnásobek.
[13]
17. 1. 2014 v 9.58Emel
webpaja: evidentně ten vzorek není reprezentativní.
[14]
17. 1. 2014 v 10.07webpaja
(13) To žádnej… Píšu jen jak ro auto působí na mě. Co řešíš? Vzorky kupců? To je mi fuk 🙂 Pro mě 3er s xdrive takto ne a pokud, pak jako tourer s automatem a komfortem.
[15]
17. 1. 2014 v 10.10Emel
To beru… já mám zadokolky taky rád a zimy s RX-7 bez stabilizace a protiprokluzu byly dobrodrůžo. Jen říkám, že chápu invazi čtyřkolek a chápu že těm lidem to tak vyhovuje. Není tedy chyba že BMW taková auta nabízí, když to lidi chtějí a jsou s tím spokojení.
[16]
17. 1. 2014 v 10.15iudex
Ja síce ešte dlhé roky zostanem s predokolkou, ak by som ale chcel upgradnúť a mať 4×4, idem do Audi. Ak by som chcel BMW, chcem len zadokolku (nebavíme sa samozrejme o SUV, ale o radách 1/3/5). Vnímam to presne tak, ako píše Dinar: ak chcem štvorkolku, tak načo brať BMW, ktorého charakter robí práve RWD a so štvorkolkou sa z neho stáva „len“ ďalšie Audi quattro? V strednej prémii by som teda šiel do 328i, zadohrab, manuál, M-paket a podvozok. Ak by som chcel 4×4, tak potom A5 SB 3,0TDI quattro.
Ale to je len moje momentálne neaktuálne katalógové teoretizovanie. 😉
[17]
17. 1. 2014 v 10.15webpaja
(15) Znovu…ať nabízí, nemám problém, jen by nemělo docházet k tomu, že BMW nevyzní ani trochu jako BMW. Zavázat mi oči, tak vyjma lepšího řízení a tradišně tužší převodovky nepoznám, že řídím BMW. To je můj koment 😉
[18]
17. 1. 2014 v 10.17webpaja
(16) Ono to asi ve změti toho ostatního balastu co jsem napsal nevyznělo, ale 35i je snad nejvyváženější aktuální šestihrnek.
28i super, ale tohle je lahůdka a dokonce si myslím, že u pumpy rozdíl nepoznáš 😉
[19]
17. 1. 2014 v 10.23Dinar
[15] Chybou bmw čtyřkolek je, že jsou nastaveny „do tupa“, můj terminus technicus. 🙂
Prostě snaha o přílišnou neutralitu vede k hrubě nedotáčivému nastavení podvozku, pokud bys do toho auta posadil někoho zvyklého na bmw rwd bez zkušenosti s xdrive, bude se s tebou hádat, že ty znáčky s vrtulí musel na to auto někdo přelepit, že to není bmw. Jinými slovy, zájem o awd je pochopitelný, neschopnost bmw se s awd u klasických řad vyrovnat se ctí, z hlediska jízdního projevu, je nepochopitelná. Audi s akt. difem hrubě předčí v agilitě a pocitu z řízení cokoliv s x-drive, tak to prostě je.
A k té webpajou jeté kombinaci, vzít si vrcholnou motorizaci v manuálu (což evokuje volbu řidičského nadšence) a nedopřát jí tužší podvozek a zprasit jí x-drivem, to je velmi zvláštní kombinace. 335i xdrive s AT a tempomatem je docela pochopitelná volba někoho, kdo nechce vymetat zatáčky, ale chce se rychle přesouvat po dálnicích za doprovodu vymazleného zvuku. To testované auto je prostě prasopes. 😉
[20]
17. 1. 2014 v 10.24Dinar
[16] Tvůj pohled na věc je velmi zdravý, řekl bych. 😉
[21]
17. 1. 2014 v 10.57GTI
Šifra mistra bavoráka
Výborný, rychlý text. Čte se to parádně. Ovšem, jak známo – výborné auto žádá výborného řidiče. Nějaká ta negativa (u auta) přecházím s gentlemanským klidem. Šoféra znám, umí. Umí nadstandardně. A právě „vo to de.“ 99 % šoférů by za jízdy jen němě hýkalo. A tedy v tomto posunuji Dinarovu myšlénku – nikoliv auto, ale většina šoférů je „dotupa“ 😀 Osobně mě zajímá jen jedno – jak je na tom BMW v dlouhým táhlým. Kličky a sobí testíky přenechávám mladším…
Čoveče… fakt dobrej text.
[22]
17. 1. 2014 v 11.08webpaja
(21) Díky 😉 Dlouhej táhlej funguje výborně samosebou, trochu bych se přimluvil za gradaci výkonový špičky a ve sportovním módu ještě o kousek dravější tón, ale to jsem už hnidopich 🙂
[23]
17. 1. 2014 v 12.05Emel
Dinar: tady sklopím uši a šoupu nohama, současnou prémii (třeba A6 s tím aktivním diffem) najetou nemám a pokud je Audi Quattro řidičsky zajímavější než BMW Xdrive, je to pro BMW nepříjemná skutečnost, o které se naštěstí pro Mnichov moc nemluví.
[24]
17. 1. 2014 v 12.16iudex
(23) Tak to tu šúchame nohami dvaja; práve pre svoju neskúsenosť v tomto segmente som rád za dinarove a pajove texty. Je tu na ACZ síce veľa majiteľov prémioviek, ale len veľmi málo z nich má najazdené a odskúšané toľko, aby vedeli relevantne porovnať nielen jednotlivé prémiové modely medzi sebou, ale aj jednotlivé motorizácie a verzie v rámci jedného modelu. Ako totiž opakuje pravidelne dinar, jeden model sa s rôznymi motormi/prevodovkami/tlmičmi atď môže správať diametrálne odlišne. Preto robí chybu ten, kto jednoznačne a paušálne vyhlási názor na model na základe svojej trebárs aj dlhšej skúsenosti s jedinou konfiguráciou daného modelu (čo tu často vídame v diskusiách).
[25]
17. 1. 2014 v 12.23iudex
(21) Ad: Osobně mě zajímá jen jedno – jak je na tom BMW v dlouhým táhlým…
Možno práve tu je vysvetlenie, prečo čoraz viac bavorákov je takých „user-friendly“ štvorkoliek s charakterom GT a menej ostrých driftmašín. Ono tí fanúšikovia hardcore zadokolkových BMW sú väčšinou mladí, túžiaci po nedostupnom sne; keď však dospejú k stavu, že si to BMW konečne môžu dovoliť, tak sú už povedzme v strednom veku a sny mladosti o permanentnej jazde bokom vyprchali a zostala túžba po rýchlom a bezpečnom zdolávaní „dlouhých táhlých“. 😉
[26]
17. 1. 2014 v 13.18GTI
[25]
Iudexi, 99 šoférů ze sta je rádo, když se dokáže rozjet do prudšího kopce bez pomocí tchýně… jedna věc je vnitřní touha, druhá věc je realita vlastních možností. Takže sám vidíš, že ten dlouhej táhlej je daleko důležitější garážová veličina než nejaká okresní utahovačka.
Avšak bravo tomu, kdo to umí, a i v té utahovačce si to užívá 😉
[27]
17. 1. 2014 v 13.41Emel
iudex: to beru a také pozorně čtu, co tu tito dva napíšou. Mé připomínky byly rázu spíše teoreticko-sociologického než technického 😉 .
[28]
17. 1. 2014 v 20.12CenturionCz
Tyhle druhy výbavy jsou překvapivě časté v Německu. Tam totiž celá řada lidí kupuje silnější BMW jako druhé auto a v podstatě jim opravdu jde jen o jízdní vlastnosti a nic víc. Tak se tam dá najít 335i E9X z prvních let výroby (2007-) i bez digitální klimy (později byla myslím už standardem) nebo ovládání na volantu. O barvě nebo M-Paketu ani nemluvím. Jen ty xenony se většinou zaškrtnou – bez nich to opravdu není ono (u kupé standard). BMW si na rozdíl od jiných výrobců moc nehlídá kombinace výbavy a umožňuje vytvořit některé opravdu šokující. Možná si na ni měl „štěstí“.
Kdyby tam nebyl ten xDrive a byl sportovní podvozek, tak bych to ale považoval za opravdu upřímný a pravý bavorský kousek. Proč si do auta s takovými jízdními vlastnostmi dávat béžovou kůži, dřevo, iDrive atd…
[29]
18. 1. 2014 v 10.08Tomik_1
Pájo, tohle se skutečně moc pěkně čte. Bez glutamanu a dochucovadel. Tak to mám rád. Osobně jsem doslova nadšen, že jsi vyzkoušel právě tuto konfiguraci. Mantru garážovýho onanisty. Je jasný, že chyba neni v autě ani v tobě. Totiž, na to aby sis dobře zajezdil totiž nestačí mít jen pod kapotou ale pod čepicí 😉 Toho, kdo tohle na tom autě spáchal bych umlátil rákoskou.
Ještě bych se pokusil mírně oživit diskuzi. Ano, všem je tu jasný, že přichází další doba deštivá a ledová. Proto se tu každej připravuje aby měl chalupu ze všech stran obalenou nejlépe metrem polyše a v garáži vedle deseti lopat různejch velikostí taky pořádně namachrovanou čtyrkolku. Totiž co kdyby náhodou byl letos dva tejdny sníh a teploty klesly pod nulu.
Jestli hledám auto na 98% ježdění v našich podmínkách a nebydlim zrovna ve vlčí boudě někde pod Špičákem, tak bych náraměn potřeboval vědět důvod, proč dnes většina prémivovejch jezdců touží po všehrabu. Ano venku jde do tuhýho, ostatně teploty za oknem tomu odpovídají, ponechme stranou zábavu a sem s argumenty.
Mě vychází, že na to musíš mít. Teda jako mít v garáži ty auta dvě. A dokud na to nemáš, tak jezdi dustrem s tažným a rakví. To je skutečně indutriální koktejl, kterej tě nemůže nasrat, jako když vyhodíš z okna 1,5 míče a pak jen čumíš, co si za vola.
[30]
18. 1. 2014 v 10.09Tomik_1
pro jistotu a vysvětelnou Tomik_1= Tomik u GTI 😉
(zbylá registrace)
[31]
18. 1. 2014 v 11.31GTI
Nemusíš se tu představovat, Tomiku, stačí si přečíst první větu a je jasné, kdo píše 😉 U těch čtyřkolek je to trochu složitější. Nahoře píše Paja, tedy šofér, který umí jezdit, řekl bych prostě… prémiový šofér. Avšak kolik takových je, co dokáží ocenit zadohrabku? Jak píši nahoře: jeden dva ze sta. U těch zbývajících je velké procento těch, co mají rádi vše a vždy pod kontrolou, a ti právě jezdí čtyřkolky. Vezmi si jednoduchý příklad – máš chalupu a musíš jet pět kilometrů polňačkou. Blbejch pět kilometrů (za rok najededeš tedy cca 200 km po polňačce, z toho půlku na blátě) no a právě o to jde – kdybys neměl tu čtyřkolku, musel bys na tu chalupu prostě šlapat pěšky.
A pak nazapomínej, že to, jak umíš jezdit, to se pozná jenom v dlouhým táhlým. Znáš to ne? – zadupat deklasovat. Jiné vítězství nemá tu hodnotu. Jsou tu samozřejmě ti „pájové“, kteří to umí i v zatáčkách. No a když tihle na sebe občas narazí, mohou si to rozdat. Je to ovvšem elita silnic, skutečná výjimečnost. Vetšinou to končí na stromě.
Jinak souhlas – ideál je mít v garážích jednoho cayena, jednu devětsetjedenáctku a jednu panameru. A střídat to přesně jako boty, podle počasí 😉
[32]
18. 1. 2014 v 12.01Tomik_1
Však jak taky píšu, GTI, pokud máš vlčí boudo pod Špičákem, tak je volba jasná 😉 Je jasný, že je to vždycky těžká volba. Ty konfigurátory by měl ovládat jen človek něco jako lékárník. Rozumíš podle váhy a všech tvých nemocí Ti to nadávkuje. Antibiotika si taky sám nenarodinuješ 😉
Stejně mě ale děsí to, že lidi jsou tak doblbý, že ty čtyrkolky berou jako základ. Nevěřim, že tu máme statisticky tolik prokázaných chalupářů a neumětelů 😉 Chalupáři berou allroady a ne 335i nebo 530d v xdrivu. Já mám pocit, že většina má jen marketingem vymasírovaný mozky.
[33]
18. 1. 2014 v 15.15GTI
[32] Jasně, s tím souhlas.
[34]
18. 1. 2014 v 15.26iudex
(32) To mi vlastne pripomína, že dakedy sme sa všade vyškriabali len zadokolkou (Škodou 105/120), a to tie cesty na hory neviedli až rovno pod vlek, ako dnes. Jediným off-roadom bola Lada Niva, aj tá takmer výhradne v štátnych službách. Dnes, keď jediná „cesta mimo cesty“ je pri ceste na lyžovačku, tú štvorkolku moc racionálne neodôvodníš, proste ju chceš.
[35]
18. 1. 2014 v 16.31webpaja
(29) Děkuju, výborný podáno Tomíku 🙂
(31) …zase taková sláva to za volantem není, jen se člověk rád sveze a hledá občas jak bejt lepší…mimochodem to žádná zábava není. když to pak všechno sedne, je to radost 😉 A letos to vypadá, že na zlepšování bude pár příležitostí a hlavně slušnýho materiálu 🙂
[36]
18. 1. 2014 v 18.15Emel
Iudex: krom Nivy tu ještě bylo Aro a nějaké ty GAZ/UAZ.
Š120, lehká, na úzkých gumách a s motorem vzadu… to vůbec nebylo špatné auto na sníh.
[37]
19. 1. 2014 v 15.15stealth01
Jak to jen napsat. To se čte jako med, nemám šanci Ti ve slohu konkurovat 🙂 K autu samotnému. Dnes skutečně nemá nová F30 alternativu. A právě ve Tvém testu je vidět jasný vzkaz do Mnichova. Dělejte to, co umíte nejlépe. Sportovní auta. Děkuji za příjemné čtení k nedělnímu nicnedělání.