• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > Na poslední chvíli

  • Na poslední chvíli

    Publikováno: 3. 2. 2014

    První kočičí servis se zahlásil a s ním i chvilka na náhradní auto. Po víc než roce jsem sedl do LR Freelander s motorizací 2,2d a 150-ti koňmi. Trochu jsem se ofrňoval, když na mě tenhle bílej exemplář zamrkal novými LED daylights a blinkry, ale zase na těch pár stovek kiláků…
    Jednalo se o poslední modifikaci před výměnou modelu, kterej už neponese název jako doposud a naroste ve všech směrech. Měl by se tvarově přiblížit k RRS a s tím zmizí i typická zvýšená střecha za C sloupkem. Relativně malý kola, ale s hezkým designem a čistá bílá barva celkem sedí, nicméně celkový tvary jsou v dnešní době spíš zvýšených kombíků obecně nazývaných SUV víceméně staromilsky offroadový.
    FLander dostal i „koncernovej“ ovladač odemykání a tak už není nutný kromě odemknutí vyndavat ten kousek plastochromu z kapsy po usazení se v interiéru.
    Ten byl takovej trochu rozporuplnej…krásná kombinace černo-červený kůže s elektricky ovládanými velkými sedadly (slyšíte v Mercedesu prosím?…VELKÝMI SEDADLY), už trochu zastarávající palubní deskou, revidovaným displejem mezi budíky (potvrdí mi někdo, že jsou včetně kapličky přístroje ještě z dílen BMW?) a (ne)multimediálním rozhraním na dotykáči v horní části středový konzole. Nemultimediální proto, že daná konfigurace mělo jen rádio a CD, žádnej telefon, žádná navi a tak obrazovka zela tak trochu prázdnotou. Pak už jen klasickej volič 6°ZF a robustní ruční brzda. No nic, startuju tlačítkem opět trochu bavoráckým a vepředu to zanýtuje. Podstatně míň než před faceliftem, žádný větší vibrace se nekonají, ale novej model asi bude o něco dál. Volant klasickýho LR vzhledu, nyní potaženej stejně jemnou kůží jako jeho luxusnější bratři z divize RR nebo Jag, to je fajn. Výbornej rejd, první kanál a nic…vyjedu z areálu, mažu kolem „čerňáku“ směrem na „hradeckou“. Auto fantasticky tlumí jakýkoliv nerovnosti a neskáče. Jestli v něčem spatřuju smysl druhýho nebo kolikátýho FL, tak je to právě tahle kultivovanost.
    Auto jede jak na vzduchu, jen tu a tam se ozve zadunění pneumatiky, ale bez jakýhokoliv otřesu uvnitř. První skepse opadá, nasazuju tempomatových stošestatřicet a mažu do HK. Pokud neženeš FLandera do otáček je motor slušně utlumenej někde v dálce, při podřazení se sice ozve, ale ne nijak dramaticky. To není zlý na takovýho dědka.
    Cesta po dálnici žádný dramata nepřináší, ve městě je chování na úrovni posledních SUV, díky hranatý karoserii máš přehled o všem a možnost s těmi balony přejet obrubník mě jako uživatele 245/40/19 přijde úplně legrační. Povyřizuju co potřebuju, volám Andromedě a nabízím jízdu co na to on. Nebudu ho tu reprodukovat, to zvládne v komentáři případně sám, ale LR se i na okreskách chová příjemně předvídatelně a na to jak vypadá zvenku i lehkonoze. Příjemně zatáčí, nenechá se jen tak něčím rozhodit a poskytne rozumnou dynamiku jízdy na většinu situací co tě potkají.
    Cesta zpátky úplně v klidu, opět na tempomat a finální spotřeba 7,4. To na buldočka s aerodynamikou krychle není zase tak špatný.
    Ještě pár slov o prostoru… Neskutečně mě iritoval středovej tunel, kterej dost utlačuje pravou nohu řidiče (u spolujezdce je to lepší), sedačky pohodlný až prémiový, vzadu místo slušný, kufr menší.
    Celkově se z Freelanderu II podařilo na poslední sezonu jeho života udělat velmi příjemný auto za asi i řešitelnej obnos. Způsob jakým jezdila verze před modernizací byl pro mě neakceptovatelnej a výsledky testů britských novinářů naprosto úsměvný. Neumím si představit, že bych ho dokázal dřív někomu doporučit, teď je situace jiná…takovej klidnej řidič lebedící si relativně vysoko v pohodlných křeslech občas jedoucí na ryby, do lesa za myslivostí apod si bude chrochtat. Není to rozhodně typicky ženský auto, ale je teď natolik dobrý, aby ho v klidu řídila i kopretina s čerstvým řidičákem.
    Jakej bude nástupce a kam zamíří těžko říct, něco jsem slyšel, ale víme všichni dobře, že je nejlepší se přesvědčit na vlastní kůži. Jestli nabídne modernější vzhled, upravenej interiér a zachová si dobrý vlastnosti „mýho“ bílýho kousku, může se LR těšit na další auto s dlouhou dodací lhůtou kvůli množství objednávek.

    P.S.: vědět jak vysokou laťku udá svým blogem Stealth, tak jsem zaměstnal i foťák s kamerou…příště už napravím 🙂

Maserati Ghibli (+zvuk) Šifra mistra Leonarda

8 Responses to Na poslední chvíli

  • [1]

    3. 2. 2014 v 19.18jazva

    No tak to som teda prekvapený :-O Mám opakovanú skúsenosť s pred FL verziou a tá bola jemne povedané tragická. Ale tak zrejme v Indovia usúdili, že sa do toho ešte oplatí vraziť nejaké prachy a prekopali čo sa dalo. 🙂

    Odpovědět
  • [2]

    4. 2. 2014 v 9.23Emel

    foto Emel

    Ve Freelanderu jsem jel vlastně jen jednou… na Jaguar Roadshow na offroadové trati. Pokud si vzpomínám, tak se mi to vevnitř vcelku líbilo – jak píšeš, takový chlapský auto, na hory a do lesa, na lov a na ryby. Na mě jakožto silničního jezdce udělaly offroadové schopnosti Freelandera dojem, ale asi by totéž zvládl třeba Touareg.

    Odpovědět
  • [3]

    4. 2. 2014 v 9.40webpaja

    (1) Byl jsem prekvapenej. Necekal jsem nic dobryho a ejhle, tato technicka modifikace se povedla.

    (2) Ja zase nevim jak se chova v nejakym vetsim terenu. Srovnani s Touaregem o tridu vetsim bych nechal bejt, at uz kvuli cene nebo jiny tride. Je to trochu unikatni auto a podle me nastupce bude vic onroad. To jak se pp modifikaci zmenil me prekvapilo. Jinak by nebylo ani proc psat. Neni to uplne to co bych ja osobne v aute hledal.

    Odpovědět
  • [4]

    5. 2. 2014 v 7.48Dinar

    No, tak sláva, že z toho nakonec udělali použitelné auto. Je za tím cítit snaha o udržení modelu v podvědomí zákazníků, tak se vyplatí udělat další fl i na krátkou dobu. 😉

    Odpovědět
  • [5]

    5. 2. 2014 v 8.23webpaja

    (4) Přesně tak si představuju dobře naladěnou SUVku. Komfortní, měkčí, příjemně vyvážený řízení.

    Odpovědět
  • [6]

    6. 2. 2014 v 9.27GTI

    Text dobrej, auto na mně nezabírá ovšem ani náhodou. Modelový přešlap.

    Odpovědět
  • [7]

    7. 2. 2014 v 6.24webpaja

    (6) Preslap si nemyslim, model odpovida trhu v dobe uvedeni, ale s kratkozrakosti jeho rozvoje. Novej podle me dostane novou firemni identitu a ty se dari. Odhledneme-li od stylu, pak v poslednim vydani funguje velmi dobre.

    Odpovědět
  • [8]

    10. 2. 2014 v 18.14Andromeda

    foto Andromeda

    🙂 Naprosto přesně jsi to vystřihl Pájo , bez debaty, včetně odhadu zákaznické skupiny … Ten vůz svým charakterem „generuje“ pohodu a jako by sváděl ke „kochání bez citelné ztráty „desítky“ v otázce agility ( vztaženo ke třídě ) v případě potřeby. Co je rušivé, a zmínil jsi to, je usednutí za volant, respektive posez, poloha nohou vůči pedálům. Jednak o sobě středový panel skutečně dává vědět více, než je zvykem ( slovo utlačovatel je zčásti na místě 🙂 ), a hned zčerstva to působí, že je poloha nohou ( nebo pedálů ) vyosená 🙂 , a jeden hledá jak se situací „pohodlně“ popasovat. Po chvíli ten dojem mizí, ale … Půjde o zvyk, o rutinu, a na rozdíl od Páji jsem měl tu čest jen zlomek jeho kilometrové nálože, zčásti na dálničním úseku a běžných okreskách vcelku uvolněným tempem až tak grandiozně nepřekonávajíce slavného „okouzleného“ obvoďáka , a vystupujíce jsem „nepaštikoval“ …
    Multimediální výbavu jsem nezkoumal, a ač generačně starší, přesto se mi interier líbil, je uklizený, neruší …
    Jinak je „Friťák“ poslušný vůz, sedí se výše, ale dle mne to k charakteru patří ( kdo že to říkal něco o hřbetu koně … ), plusem je báječný přehled. což umocňují vhodně dimenzovaná zpětná zrcátka.
    Ideální vůz pro vyrovnané, v dobrém slova smyslu sebejisté kupce, kterým onu sebejistotu, nadhled vůz vrací s patřičnou porcí nenucenosti, samozřejmosti. A jde o jednoho z posledních mohykánů, jejichž koupě nenutí majitele „fasovat“ díky zženštilým zaobleným karosářským kreacím kabelku 🙂 …
    A velký dík Pájovi …

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura