-
Hybridní cestovní silák
Další zástupce prémiový značky na získání víc než prvních dojmů je slíbený Infiniti Q50S Hybrid. Nepoštěstilo se mi ho dostat na víkend a protáhnout ho přes Beskydy (mrzí mě kvůli Iudexovi), ale dostatečné stovky km za jeho volantem jsem natočil. Dostal klasické rozbité okresky II. a III.třídy, hladké jedničky (není to záležitost na kterou myslí Mariachi), dálniční kalup i městský cruising. Poznal 3 kraje a reliéfní rozmanitost takovou, aby bylo možné dát dohromady finální resumé…
První krátkou jízdu jsem absolvoval s Dinarem minulý týden, takže jsem zhruba věděl do čeho jdu. 3,5 litrová V6 s ne nevýznamnou asistencí elektromotoru, samozřejmostí automat, pohon všech kol, řízení drive by wire. Fotky jsem nechal na profíkovi se zrcadlovkou, Woody se snažil hrát si se světlem a úhly. Úhel pohledu na exteriér je u Infiniti podstatný, generel vyznává klasické tvary sedanu (těžko ho zařadit jako konfekční střední, stejně tak jej usadit do vyšší střední třídy…stojí podle mě někde mezi), detaily pak jasně odkazují na dálný východ s kořením pro severoamerický trh. Kabina posunutá dozadu jak se na výchozí RWD koncepci sluší, relativně málo skloněná skla, přední světla tvarově ne nepodobná E60. To vše dozdobeno obráceně působícími oblouky masky a rohu zadních dveří (nejsem jejich příznivcem). Vzhledem k opticky menší šířce bych volil horizontání orientaci nádechů a ploch kolem mlhovek v nárazníku. Celkově však nejde o nijakou extravaganci, kvůli který by ostatní lidé ztráceli dech, pouštěli tašky s nákupem a slinu z koutku úst.
Vůz měl obuta pohledná 19″ kola s RFT pneumatikami, řekl bych že opticky jsou vzhledem ke karoserii akorát.Interiér je pak hodně techno, celkové rozvržení nezapře asijsko-americkou školu, od středového tunelu se rozšiřující sloupek s výdechy klimy po stranách a dvěma nad sebou umístěnými obrazovkami. Nevadila mi jiná grafika každého z nich, slouží nahoře pro navi, dole pro infotainment a ovládání vozu (právě spodní má jemné rozlišení, velmi rychlou odezvu a celkem logicky uspořádané menu). Teplota se pak ovládá separátními tlačítky, což je v pořádku a oceňuji to. Sedačky nejsou nijak rozměrné, ale mají prodlužovací sedák, plně elektrické ovládání, velmi solidně drží tělo, byť bych uvítal tvrdší polstrování. Jejich největší chybou je, že si ventilaci perforované a jinak příjemné kůže neobjednáte ani za příplatek. Materiály, sesazení, vjemy, vůně…to všechno patří do prémie. Prostorově je to spíš manažerský sedan pro dva, případně 2+2. S tím, že bagáže kvůli baterkám za zadními sedadly nesmí být moc. Tohle však pro mě překážkou není.
Jak se s autem jezdí? Asi bude nejlepší začít pohonem. Celkový výkon je velmi příjemných 370 koní, to jen tak mimochodem 🙂 . Auto se obvykle nestartuje, ale aktivuje (pakliže nemáte vybitý baterky na dřeň). Volič jízdních režimů je mechanický, žádný klik-klak se nekoná, zbývá odjistit nožní parkovací brzdu (nemám to rád) a sešlápnout plyn. Plynový pedál je dosti tuhý, zvláště v režimu EV, tam se s ním na začátku perete, je to nezvyk a až při sportovní jízdě je jeho pohyb progresivnější. Sametově jemná V6 o sobě dá vědět v případě, že požadujete rychlejší rozjezd, zapojí se téměř neslyšně a funguje tak, jak by člověk očekával od atmosféricky plněné zážehové jednotky. Obecně mě sladění obou pohonů přišlo překvapivě s evidentní dikcí na sportovní notu. Elektromotor se v běžném nebo sportovním režimu zapojuje většinou pro udržování rychlosti, kdy auto nezrychluje nebo nejede do kopce velmi často a to i při dálničních rychlostech (stačí jet mírně z kopce a svištíte na voltech). Po městě se pak dokážete při troše citu pohybovat na elektrický motor překvapivě dlouho a vyjma trochy přemýšlení, spolu s jemným ovládáním plynu nejde o žádné martyrium. To mě opravdu nadchlo.
Zároveň však celková posila benzínové jednotky ctí právě zmíněný nepřeplňovaný charakter…tedy žádná výrazná přidaná síla ve spodní části otáček, lineárnost a výkon rostoucí kontinuálně s otáčkami. To nejlepší pak jednotky předvedou v režimu „Sport“. Vytáčet lahodně znějící šestiválec až do jekotu před zásahem omezovače je opojné, stejně jako odezva motoru závislá na rychlosti jeho otáčení a míře zašlápnutí pravého pedálu. Nemalého výkonu jsem si mimo město užíval dosytosti a přesto byla průměrná spotřeba 10,1. To je famózní výsledek vzhledem k výkonu a tomu, co dokáže pohon předvést. Předjet většinu aut na silnici je pak až směšně jednoduché 🙂 .
Na kola přenáší sílu pomocí 7-mi stupňového automatu, u kterého mám podezření na původ u M-B. Nebo se minimálně velmi podobně chová. Hladkost při běžný, či svižný jízdě je výtečná. Pokud však chcete jet opravdu rychle, musíte přesunout volič do manuálního řazení, jinak vám po každým ubrání plynu okamžitě odřadí nebo „spadne“ na elektromotor. Pádla pod volantem se neotáčí, jsou velká, takže problém není, ale zatáhnete a občas se drahocený desetiny vteřiny nic neděje. To platí jak pro odřazování, tak pro volbu nižšího „kvaltu“.
Co mě příjemně překvapilo, to jsou brzdy. Nefungují úplně stejně jako u konfekčního auta, ale zvyknout si na jejich dávkování mi netrvalo dlouho, mají velmi solidní výkon a vyváženost. Zvlášť když si uvědomíte elektrárnu u zadní nápravy.
Než se propracuju k podvozku, ještě odbočím na řízení. Volant má užší věnec, ale s jasným zesílením v hmatové části. Jde o systém bez klasický „železný“ vazby, jeho pokyny jsou předistribuovány na čísla a následně hýbou s řiditelnými koly. Věděl jsem, že mě čeká něco jinýho, ale až na možnost volby ostřejšího převodu, kdy se ve vracečkách nemusíte příliš zatěžovat přehmatáváním volantu mě bohužel systém nenadchnul. Řízení samosebou schází cit i zpětná vazba (věřím, že spousta řidičů nic podobnýho ani nechce), větším problémem je pak jeho nelineární chování, nekonzistence a občasné zazmatkování. Dvakrát se mi stalo, že jsem musel v zatáčce dotočit do apexu a drobný pootočení vyvolalo neadekvátní pohyb předních kol, v obou případech víc než jsem potřeboval. Tohle je potřeba doladit a po projetí s i8 a XE věřím, že se cit a ždibec zpětný vazby dá vyždímat taky.
Zvlášť škoda je to proto, že podvozek je tak dobrý, až se mi chce napsat perfektní. Tlumení nerovností je skvělé, na větších dírách jen žuchnou těžký runflaty, ale nic se neděje. Auto se nenaklání a i přes pohon všech kol je naladěn jako zadokolka. Výjezd ze zatáčky pod plynem znamená, že vám zadní náprava pomůže krásně vytočit požadovný oblouk, kola se zahryznou a stabilizace (nenašel jsem jak ji úplne vypnout!) dovolí jemný a kontrolovatelný sklouznutí vyvolávající pocit uspokojení a úsměv značící pobavení. Výtečná přilnavost předních kol a naopak lehkost s jakou se ta zadní dostanou mimo stopu dodává důvěru i přes instalaci mnou neoblíbených dunlopek. Právě třeba „zadokolkové“ nastavení může být příčinou jalového řízení, inženýři se možná snažili eliminovat „kecání“ přední nápravy do řízení, přesto to ze zkušenosti může být nastaveno líp.
Při takhle vymazleným šasi je jednoduše škoda se nejet občas svézt na náročnější silnice a díky důvěře v opření se o přední kola chybějící přísun informací do dlaní může chybět. Ne zcela vypínatelná stabilizace by mohla mít OFF režim, už kvůli tomu, že dokáže být celkem dlouho tolerantní, aby následně zareagovala zbytečně hystericky a na zlomek vteřiny spíš Infi destabilizovala. Obzláště se jí nelíbí, když se kola přestávají zcela dotýkat vozovky. Pak zatahá za volant a jakoby nesouměrně stabilizuje nejdřív jednu a pak druhou stranu.
Nicméně, tak příjemně vyvážený auto snese mnohem víc, než na co je ESP naprogramováno.A jsem na konci…zbývá ortel. Nevím jak ho pojmout, nejsem úplně typická cílovka. Motor a podvozek se mi líbil tak moc, že finální vyznění zní kladně. Počty hvězd nejsou důležitý, zákazníky si najde a pokud se jim zalíbí tvary, nebude jim vadit řízení a pár drobných mušek, dostanou nadprůměrně jezdící sedan, který není na každým rohu.
Superb na třetí Zapomeňte na X-Type…
31 Responses to Hybridní cestovní silák
[1]
5. 6. 2015 v 9.52iudex
Zaujímavé auto, možno som ani nečakal také kladné hodnotnenie. Zatiaľ sa javí, že Japonci majú tie hybridy vyladené najlepšie (i8 nerátam) a moc obmedzení nežiadajú. 370 koní jazdiacich bez obmedzovania za desať, to je super výsledok. Od drive-by-wire riadenia sa logicky nedá očakávať veľa, ako woody písal najslabšia stránka auta, neviem, načo to tam nasilu pchať. Každopádne najviac, čo mi na tom aute prekáža, je ten japonsko-americký dizajn, ten by som neskúsol a tipujem, že o pár rokov bude pôsobiť zúfalo zastarane.
[2]
5. 6. 2015 v 10.02Dinar
[1] Jel jsem s tím jen pár km, takže v těch podrobných dojmech dám na webpaju, ono je to opravdu auto, které je třeba protáhnout různými podmínkami a režimy. Můj dojem byl, že být Q50 čistě s tou V6 a awd, byla by to možná nejlepší varianta, protože ty ostatní čtyřválcové varianty nestojí moc za řeč. Každopádně z hlediska hybridů, víc se mi líbilo GS450h. 😉
[3]
5. 6. 2015 v 10.06Dinar
webpaja: četl jsem teď tu story s emky v Polsku, konečně článek o ježdění s auty od někoho, koho to evidentně baví. Ale i tak, vždycky si líp počtu na blogu, ty vaše poslední kousky, jak tvůj, tak mariachiho a woodyho, to je radost číst, hned pak radostněji sednu do auta, článků ve stylu Vaculíků a Dusilů je tu poslední dobou příliš, a je to nezáživná nuda. 😉
[4]
5. 6. 2015 v 10.19MariAchi
ty jo, Pajo, citim z toho tak nejak rozporuplne pocity – na jedne strane paradni konstrukce a svvele naladeni, na druhe strane rizeni, ktere to pohrbiva… A ohledne rizeni proste neexistuje omluva, volant je to, co v aute pri jizde drzis proste furt a pokud se nechova tak, jak to mas rad, tak je pozitek z jizdy razem fuc. Jakoby to Infiniti nevedelo, jestli chce konkurovat Audi ve fajnovosti interieru a promakanosti vybavy, Lexusu v efektivite a hospodarnosti, Mercedesu v izolovani rusivych vjemu pri jizde, nebo BMW ve sportovne ladenem chovani… mozna chce byt od vseho trochu, ale takove pokusy obvykle koknci fiaskem.
Tak preju panum z Infiniti, at se naladi na jednu konkretni vlnu, pak urcite predvedou nekompromisni dilo, je videt, ze potencial na to maji 🙂
[5]
5. 6. 2015 v 10.49webpaja
(1) Ještě jsem si vzpomněl na jednu drobnou výtku…sedadlo řidiče je vysoko, chtělo by to pár centimetrů níž. A absence odvětrání? Je to manažerský vozidlo, pokud mažeš pár set km na jednání a musíš si na benzínce převlíknout i trenky, pak by mě to štvalo. S tvary máš pravdu. Barva ve který mě zaujal byla bílá a černá. Jiný mi neseděly.
Co by tě nadchlo určitě, tak motor 🙂
(2) + (3) Pokud by Q50 mělo jakousi svojí „M“, nebo díky příbuzenství AMG variantu, tak místo drátů tyč řízení, pohrát si se stabilizací, spustit sedačku a nebavit se AWD…následně by člověk odpustil netradičnější tvary a pár drobnůstek. Nakonec „mercedesí vé-osmička“ by se tam mohla vejít taky.
Kluci mě zaujali Svištěm…kdypak bysme ho mohli…jo ahá…za 14 dní na Ring? 😀 . To by si chuděrka malej nezasloužil 😉 a my taky ne!
(4) Pokud je něco globálně dobře a hatí to jedna-dvě věci, pak to sklouzne k rozporuplnýmu pocitu. Q50 mě osobně v pár věcech úplně nesedlo, ale to vůbec neznamená, že je to špatný auto. Jen zrovna to řízení beru jako prioritu. Co mě nesedí, může spousta řidičů uvítat. Mile mě překvapilo, že se ve st i čt byl vždy v šourůmu někdo, kdo se o Q50 zajímalPokud by to byla nedotažená kára, pak je to jednoznačnej výsledek.
Btw.: motor dělá auto a tady ten MOTOR právě byl. Jsme obecně možná až moc ultimativně soustředěný na komplexní požadavek zábavy. Sednout do toho a mazat z Phy do Blavy bude velmi příjmenej způsob cestování a ať mě Dinar opraví, ale F30 na 19″ runflatech nejede tak tlumeně bez ztráty ostřejšího podvozku.
A vůbec…Woody ho držel pod krkem taky. Sto lidí sto chutí a jeho názor může být jiný.
A jeden dodatek pro všechny: Uvědomte si, že jsme pro prodejce a tím pádem i výrobce v zásadě trnem v pr…i. Máme dementně jasný představy co od kterýho auta chceme. Otravujeme, fňukáme, vytýkáme, porovnáváme. Jednoduše zákaznickej plebs. Prima u večeře nebo piva na neutrálním místě, ale neskutečnej v.oser v autosalonu. Ani jednoho z vás bych, hoši, za klienta nechtěl! 😀
Pro takovou bandu konstruovat a vyrábět auta by znamenalo bejt kingem (pardon radši králem) diskuzí a mít desetinovej prodejní úspěch oproti srovnatelný konkurenci. Naproti tomu auta co se řídí skoro sama by měla ten zbytek trhu.
Jeden když si kupuje auto, tak má podvozek složenej z deseti verzí, druhej by narval manuál i do S-Klasse a LaFerrari, další chce SAV co jezdí jako HH a pak něco italskýho, ale vyrobenýho v Německu a spolehlivostí japonce. 🙂
[6]
5. 6. 2015 v 11.24woody-alien
Pájo, skvělej text. Já pár skromných dojmů doplním po obědě. Ale srdečně jsem se zasmál s těma fotkama. 😀 Ta „zrcadlovka“ je ultrazoom a moje fotografické schopnosti tomu odpovídají. Nicméně aspoň pro představu: http://woody-alien.rajce.idnes.cz/Infiniti_Q50_hybrid_AWD/
[7]
5. 6. 2015 v 11.39webpaja
(6) si mě překazil prémiovou fotodokumentaci, každej to stejně rozbaluje na founu a nic by nepoznali :-)))
Btw: Ty fotky zepředu Q50 lichotí, ve finále i ta šedá sedí 😉
[8]
5. 6. 2015 v 11.59iudex
(5) Paja: 🙂 Asi je to s nami ako zákazníkmi ťažké. Predajca Ťa naopije rožkom o prémiovosti Hjondé, neoblbne tvrdením, že Twin v označení turba znamená dve turbá namiesto jedného dvojkomorového a tiež nepredá za plnú cenníkovú cenu (ako švagrovi naposledy, ktorý pri kúpe o zľavu ani nežiadal, až keď mu sám predajca veľkodušne ponúkol 3%, tak sa prekvapený len poďakoval). Na druhej strane to, že presne vieš, čo chceš, ten predaj môže hodne zjednodušiť, napr. predajca môjho posledného auta to mal jednoduché: píšem, že chcem exaktne to a to, očakávam maximálnu možnú zľavu. OK, dohodnuté, pošlite zmluvu. 😉
[9]
5. 6. 2015 v 12.05MariAchi
[8]
Jak pises – ja presne vim, co chci, a vim presne za kolik to chci… No v te cene jsme zatim s mistnim prodejcem Maserati nenasli spolecnou rec 😀
[10]
5. 6. 2015 v 12.12webpaja
(8) A teď si vem, jakýho by jsi chtěl běžnýho cesťáka…kolikpak máš možností. Stejně tak u příští gen GTI můžou říct…“ale panééé, manuál už dááávno neděláme“. Každý naše nový auto musí být rychlejší, ostřejší, výkonnější. Troublemakers 🙂
(9) Myslíš místního z Prahééé? Slib mi, že si odpustíš dva eurovíkendy s rodinou a třeba se s tím co ušetříš bude dát něco dělat. A když ne, Mazeráty bude stejně http://www.svetauticek.cz/www-svetauticek-cz/eshop/0/0/5/2502-Maserati-Alfieri-2014
[11]
5. 6. 2015 v 12.14Emel
Jo, to nezní vůbec špatně… teda až na to, že já na sedany nejsem. Ale hlavně ten motor zní fakt sympaticky, zřejmě se povedlo hybrid vyladit fakt dobře (a nevděčník Dinar by ho stejně vyhodil – jo, není to s náma snadný).
PS: poslední dobou mám problém se do těch deseti vejít, asi si teď dám jednu ekonádrž jako pokání 🙂
[12]
5. 6. 2015 v 12.16webpaja
(11) Je to ten typ motoru, který jede a zní nejnaléhavěji až posledních 1000rpm, kdo skončí na 6k, nedozví se o lahodným zakončení 😉
[13]
5. 6. 2015 v 12.29Dinar
[11] Dinar není nevděčník, to auto jako celek funguje dobře, ale já si pamatuju z Infiniti hlavně géčkovou generaci modelů, a to byl tehdy jediný reálný (jízdně) konkurent BMW, včetně motorů. Ta V6 je parádní motor, nemuset tahat ten hybridní balast, měli by od Q50 jednu variantu, která by mohla být jízdně bez kompromisů. Takto je impresivní, jak všechno sladěně funguje (u lexe ještě lépe), ale jsou tam ta „ale“ viz. pájův textík. A z hlediska dynamiky, neříct nám prodejce, že to má v součtu 370 koní, tipoval bych do 300. 😉
[14]
5. 6. 2015 v 13.04woody-alien
Nj, já věděl, že to bude skvělej text. A co si teď s tím mám počít já, chudák, kterému se podobné auto dostane do ruky jednou za uherák a chybí mu tedy pořádný srovnání ?
Takže především dík pájovi za tu možnost. Přiznávám, že Infiniti jako značka mě zcela míjí, a musel jsem si tedy něco málo nastudovat. Přijíždím na místo setkání s poněkud začouzenými laufy, neb těch cca 20 minut fóra jsem věnoval trýznění TSIčka na místních okreskách. Parkuju a jdu se na to mrknout. Vidím před sebou mix důstojného manažerského sedanu (ve slušivé barvě a s hezkými koly) a detailů, příliš nelahodících Evropanově oku. Celek nevypadá špatně, velikostní usazení někde kousek nad střední třídou už určitej dojem prémiovosti vyvolat dokáže. Na druhou stranu, všiml jsem si, že řidiči před námi leckdy panikářsky uhýbali před červenou linkou GTI, zatímco u Infiniti moc nevěděli,co čekat. Co se týká vnitřku, působí možná lehce roztříštěně, dva velké displeje nad sebou poutají hlavně zpočátku až nežádoucí pozornost, ale po chvilce si zvyknete a už nic neruší. Zpracování, materiály a celkové dojmy jsou ovšem podle mého soudu hodny prémiové kategorie. Absenci ventilování sedaček jsem nestihl pocítit na vlastní kůži, zamrzel ovšem zbytečně vysoký posaz, i když už jsem byl se sedačkou na spodním dorazu.
Po krátké instruktáži si měníme auta a jedem. Hned od začátku zaujme utlumení podvozku. Na to, že mám pod zadkem 19″ runflaty je to vyložená lahoda. Opravdu ostrá díra vyvolá žuchnutí, ale žádný prásknutí o doraz. Jinak je to ticho, klid, bavlnka. Přitom auto není houpavé, nenaklání se a je zjevně schopno jezdit zajímavěji než jen v levém pruhu dálnice. Preference zadní nápravy je citelná, takže se musím nějakou dobu „přeonačovat“ ze svých FWD zvyků a naučit se ji využívat. Po nějaký čtvrthodince se do toho trochu dostávám a začínám si na výjezdech užívat sílu 6-válce a čitelného vykroužení zatáčky. Na hodnocení pneumatik si z důvodu nedostatečného srovnání moc netroufám, stabilizace mě krouhla celkem dvakrát a v obou případech jsem měl takový zvláštní pocit, jako by se nemohla rozhodnout jestli jo nebo ne.
Co mě ovšem téměř „rozhodilo sandál“ bylo řízení. Že je to plejstejšn a nic s ním nebude, s tím se nějak smíříte. Ale že vám v momentě, kdy potřebujete ještě trochu přidat natočení k původně nastavenému volantu, zatočí s autem víc než potřebujete, to mě překvapilo. Stalo se mi to dvakrát. Zkoušel jsem pak v různých režimech vekslováním volantu vyvolat tutéž situaci schválně (co chvíli jsem čekal majáček a měření alkoholu v krvi 😀 ) ), ale nezdařilo se. Tím hůř. Řízení je podle mého nejslabším článkem auta a kazí dojem z jinak až překvapivě dobré jízdy.
7.stupňový automat mě nijak nenadchnul, pro běžné používání zřejmě v pořádku, ale mám i výhrady. Někdy trvalo přeřazení po pokynu pádlem déle než je milé, jindy zase ne. Takže člověk neví, jestli si má podřazení připravit nebo se spolehnout na rychlou reakci, která ovšem nemusí přijít. Několikrát se mi stalo, že jsem přijel rychle k ceduli obec, prudce zbrzdil na 60 km/h a následovalo až hysterické podřazení, které zbytečně vyhnalo motor nad 4000 otáček. A ani ve Sportu automat moc dlouho nepodrží rychlost v otáčkách a odřadí. Ovládání pádly pevně usazenými na sloupku mi ovšem vyhovuje, mám to raději než otáčení s volantem a vzhledem k dobře provedeným pádlům (dostatečně dlouhá na obě strany) mě přivádění automatu ke slušnému chování neobtěžovalo.
Co kromě pohodlné a přitom agilní jízdy dostane ovšem downsizingového kovboje mého formátu vždy – to je silný motor s více válci. Kultura chodu je okouzlující a projev velmi, velmi příjemný. Q50 vám sice vyloženě neujíždí pod zadkem, ale zrychluje opravdu vehementně. Lineární podání výkonu je pak provázeno krásným zvukem, v němž nezazní falešný tón. Samosebou to přináší i jeden problém. Přistihl jsem se totiž, že vzhledem k jeho síle vytáčím motor vlastně zbytečně, jen pro radost z toho zvuku. Nicméně při pohledu na průměrnou spotřebu jsem se uklidnil. Svým konáním jsem z pájových 10,1 udělal 10,2 litrů na 100. Celkově hybridní pohon popsal už pája. Já jen doplním, že systém funguje prakticky neznatelně a řidiče neobtěžuje. Přijíždím rozhulenej do Mělníka, za cedulí zmírňuji a těch zhruba 200 m ke kruháči už jen velmi zvolna. To, že jedu na elektriku ani nevnímám. Až při nájezdu na kruháč slyším vzdálené „hůůůůůůwíííííííí“. Jakmile se ale chystám kruháč opustit ve velkém stylu teenagerů s kšiltovkou na hlavě a hamtnu na plyn, mám k dispozici podporu podrážděného šestiválce. Jo tak takhle spořit, to by mi nevadilo.
Takže závěr. Nebudu posuzovat Q50 v rámci konkurence, k tomu nemám dostatek vlastních zkušeností. Za mě se ale jedná o velmi povedený, pohodlný cesťák s příjemným motorem a až nečekaným talentem k ostřejší jízdě. A zcela zbytečně mu to kazí řízení. Už kvůli tomu bych se poohlédl jinde.
[15]
5. 6. 2015 v 13.11woody-alien
[11] Emel: I vzhledem k dopravní situaci jsme s pájou jezdili víceméně stejně. A zatímco já mu s těma 10,1 hnul jen nepatrně, tak na GTI svítilo 11,2. A když jsem pak předčasně sjel z dálnice a protáhl GTI přes kopečky, už jsem ta měl 12,6. Tož když nemáme na pořádnej motor, holt si musíme připlatit u pumpy. 😀
[16]
5. 6. 2015 v 13.27woody-alien
[13] Dinar: Ještě před pár lety bych si jízdu s 370 koňovým autem představoval jako urputnej a předem prohranej boj o život…. 😀 No, žádný takový drama se nekonalo. Ale aby nedošlo k mýlce, ten motor se mi líbil velmi. Jenom tam vzadu v hlavě hlodal červíček: Jestli je 370 koní „jen“ k pochválení, kolik teda potřebuju k vyloženýmu nadšení ? Já to snad ani nechci vědět. 😉
[17]
6. 6. 2015 v 4.46webpaja
(14) Parádní kamaráde! 🙂
[18]
6. 6. 2015 v 10.49boost.
Pěkně jsem si početl, díky moc za tyhle blogy. 🙂
[19]
8. 6. 2015 v 7.55Emel
woody: v rámci pokání mám zatím průměr na nádrž 7.7 😉
Jinak parádní koment, který by úplně klidně vydal na vlastní blog… super, příště jedu s váma 🙂
[20]
8. 6. 2015 v 9.47woody-alien
Emel: Dík. Je to vážně jízdně zajímavý auto a užíval jsem si ten motor. Ale to řízení je prostě špatně. Ještě jsem zapomněl napsat, že ve Sportu opravdu výrazně ztuhne, ale pocit z toho máš asi ten, jako kdyby se ti na volant pověsil orangutan. Nic to nezlepší, jenom se nadřeš. 😀
7.7 litru není pokání, to už je očistec. 😀 Taky se občas podívám na tyhle hodnoty….ale Pokušitel mi bohužel často staví do cesty jízdně zajímavé úseky a pak je to v háji. 😉
[21]
8. 6. 2015 v 12.56iudex
(20) Tak 7,7 je dobrá spotreba, ale nejaká ekorallye to ešte nie je, ja som už spravil nádrž za 7,04 eura. TSI dokáže byť veľmi úsporné pri dlhších okreskových cestách, tak som raz spravil cestu s priemerom 5,9.
[22]
8. 6. 2015 v 12.57iudex
(21) Oprava: nádrž s priemerkou 7,04 litra, nie eura. :-/
[23]
8. 6. 2015 v 13.05Emel
iudex: nejhorší je dálnice. Tam i když jedu 130 tak jsem stejně přes 8 a při normální nijak agresivní jízdě přes 9. A krom zajíždění se mi zatím nestalo že by na tu nádrž nějaký kus dálnice nepřipadl. A když už jsem jel ze srazu mimo dálnice, tak jsem se zase nemohl zbavit návyků z motokáry a taky jsem nic neušetřil 😀
[24]
8. 6. 2015 v 13.27woody-alien
iudex: 7,7 není ekorallye, to je fakt. Ale celkově vzato jsou pro mě okresky na spotřebu horší než dálnice. Dálnice mě nudí a když po pár kilometrech rezignuju a jedu 140-150 tacho, DSG spoří. Na okreskách to prostě nevydržím. Buď se snažím provoz „rozsekat“, abych nejel v koloně, nebo je naopak volno a je čas si zablbnout. Pod 8 litrů v průměru na nádrž jsem se už hezkých pár tisíc kilometrů nepodíval. Ale je to taky tím, že většinou jezdím sám.
[25]
8. 6. 2015 v 14.06iudex
(23) (24) No diaľnica už moc úsporná nie je (teda s manuálom, DSG má ťažšie prevody), to je ako píše Emel cez 8 vždy. Top úspora je pri rovných okreskách (ja mám cestou do práce samé 70ky, takže chtiac nechtiac šetrím), ale akonáhle sa začne cesta zaujímavo točiť, tak človek neodolá a spotreba letí hore. 😉
[26]
8. 6. 2015 v 18.57Spacir
Moc pěkný čtení Pájo 🙂 , škoda že to nedopadlo, ale po přečtení mám pocit jako bych tam byl 🙂
[27]
9. 6. 2015 v 12.50MariAchi
[10]
To se spis ozvu, az prijde cas na manzelcin Evoque 🙂
[28]
9. 6. 2015 v 13.49webpaja
(27) Za týden? 🙂
2017 by měl být nový model. Předpokládám, že bude technicky jiný kafe 🙂
[29]
9. 6. 2015 v 20.51MariAchi
Tak to spis az v tom roce 2017 😀
Ne, soucasnej gazik to musi s nami vydrzet jeste necele dva roky, pak adios a hura zase nakupovat 🙂
[30]
10. 6. 2015 v 8.59iudex
(30) No tak to máš pomerne ľahké: ak sa Ti páči súčasný „gazik“, tak z novopredstavenej generácie musíš byť nadšený a mal by to byť jasný kandidát (teda ak si medzičasom na sebe nemakal, nedrvil jazyky tak, že už budeš loviť vo vodách Cayenne a spol. 😉
[31]
12. 6. 2015 v 7.22MariAchi
Cayenne je pro me moc velky, nic vetsiho, nez je X1 / Evoque bych urcite nechtel, moje zena taky ne. A jak pisu – ten „gazik“ bude uz pro ni a deti, ja pujdu do neceho nizsiho, bez ctyrkolky 🙂 A ano, na prvnich fotkach se mi nova X1 libi hodne, no Evoque je pro me vzhledove jina liga.