-
Svatý Kryštof
Nedělní brzké ráno po noční bouřce, zbytky vlhkých fleků na silnicích, mokrá tráva lesknoucí se v prvních paprscích vycházejícího slunce. Ještě rychle odstranit muší hřbitov okupující přední část kočky a pomalu vyrazit na místo prvního srazu.
Téměř jsem si ani nesrkl výtečného cappuccina (všimli jste si jak se u nás skokově zlepšuje kvalita kávy na benzínkách?!) a už přijíždí bílá vrtule vedená Mariachim, nedlouho poté i krásně modrý a rychlý polykač vzdáleností s Dinarem za volantem. Spolu tak tvoříme působivou trikoloru vyrážíjící směrem na Makov, následně pak do Bytče, tradičního místa brzkých jitřních setkání příjemné skupinky kluků, kteří si v neděli odpustili návštěvu kostela a zvolili volantový oltář víry.
Jazva se svým zbrusu novým RS produktem z dílen francouzského diamantu a Iudex se stále velmi působivým, temně šedým GTI. Ani Batman by se za něj nemusel stydět!
Známe se, nikoho z nás by nenapadlo nenechat okusit ostatní svůj povoz a tak za chvilkové asistence Policie SR vyrážíme zpátky směrem na Bumbálku. Famozně zatočené okresky nedávají moc šancí překročit povolenou rychlost a zábavou je trefování apexů spolu se zjišťováním naladění jednotlivých aut i koncepcí. Ozývá se prskání, dunění, zařvání až do doby než Svatý Kryštof dostal chuť na kávu a nechal nás hlídat kolegou. Jenže Sv. Petrovi zbylo z noci ještě dost bouřkových mraků na to, aby se silnice beznadějně zalily vodou, tudíž ještě jedna rychlá obrátka, pár vět pod přístřeškem zastávky na Bumbálce, bičované provazy vody a návrat domů.
Zážitky? Jako vždy…už samotné setkání s kluky, co mají rádi auta.
Dojmy? Naladění první generace X1 je i po všech těch letech fantastické, LCI 3er i přes xdrive pak v jízdně lepší než předFL verze, s tím, že RFT už není téma. GTI je prostě špičkou kategorie, každý cent oproti konkurenci utracený navíc je znát. Komfort, řízení, ochota zatáčet…and last but not least Clio. Lehounké auto s uřvaným motorem, působivou dynamikou a lehkostí (mrštností) pohybu. Pro mě premiéra a náramná, uměl bych si ho představit zvlášť s manuálem a LSD. Každopádně Renault malá a rychlá auta umí!Všem zúčastneným díky za brzké vstávání a super setkání! 😉
Motobydlo Antiplejstejšn Party F-Pace – Kočičí gazík
32 Responses to Svatý Kryštof
[1]
27. 6. 2016 v 7.49iudex
Ako vždy fajn stretnutie. Je príjemné stretnúť sa s podobne postihnutými ľuďmi, ktorým nevadí vstávať v nedeľu o šiestej ráno, aby si zajazdili na ešte prázdnych okreskách a pokecali o autách.
Inak XE okrem toho, že je to kus nádherného auta, hlavne výborne jazdí, to DNA F-typu tam jednoznačne je, jednak v podvozku, ale najmä v motore, jeho charaktere a zvuku, každé prudšie pridanie plynu spustí perfektne zohranú symfóniu šiestich valcov a ladeného výfuku, už len kvôli nemu treba mať Jag s benzínom.
Ale veľmi pozitívne prekvapila 3er, nafťák má samozrejme odlišný charakter, ale brutálny záťah 630 Nm od najnižších otáčok je návykový a aj zvuk je prekvapivo príjemný, taký hutný, hlboký a vzdialene pripomínajúci veľkoobjemové V8 starej školy. Podvozok je dokonale neutrálny, suverénne istý, pritom ani xdrive s ťažkým dízlom neznižuje pocitovú ľahkosť a obratnosť.
A to C RS si nechávam nabudúce. 😉
[2]
27. 6. 2016 v 15.09jazva
Super stretnutie s chalanmi s rovnakou úchylkou 😉 Len škoda toho počasia. Nabudúce to hádam(verím, dúfam) dopadne lepšie…
Mne osobne viac sadlo XE ako BMW3. Možno to bolo poháňanou nápravou, možno aj tým v akom počasí som obe autá jazdil. Jag som chvalabohu stihol ešte na suchej ceste. Čo sa týka GTI, tak dynamicky mi príde na úrovni CRS len prejav je oveľa civilnejší aj napriek custom výfuku. Mne zatiaľ ten drzejší prejav CRS vyhovuje viac. Uvidíme po roku… 😀
[3]
27. 6. 2016 v 15.46iudex
(2) No na tej mokrej ceste som sa lepši cítil v 3er práve vďaka xdrive (možno sčasti psychologicky); predsalen mám veľký rešpekt pred silnou zadokolkou na mokrej ceste s vodou v koľajach.
Inak tá Mazda 3 cestou domov sa držala statočne. A na to RS som čoraz zvedavejší, tak niekedy nabudúce.
[4]
27. 6. 2016 v 16.07jazva
[3] Šofér v Mazde mi na rozlúčku blikol výstražnými. Ale jej !držanie sa“ bolo skôr zapríčinené mojou priateľkou. Predsa len počúvať celý deň o tom, že jazdím ako blázon a mohol som nás zabiť, sa mi moc nechcelo a už po predbiehacom manévri sa debata v aute začínala uberať týmto smerom… Takže som zvolnil tempo, položil ruku na stehno a venoval sa príjemnejším veciam. 😉 Teraz mi vyšli ešte tri týždne maródky, takže sa možeš v podstate kedykoľvek ozvať a ja budem voľný. Konečne ti ukážem moju „trať“. Práve som nad tým uvažoval, že užiť si ju naplno sa dá len v autách ako máme my. Nie že by sa tam XE alebo trojka nezmestili, ale je to podstatne užšia cesta a aj kľukatejšia. Takže ideálne skôr pre menšie autá… Viď SZ 😉
[5]
27. 6. 2016 v 16.42webpaja
(1) + (2) Kluci opět fajn a znovu potvrzení jak úžasná tahle sdílená úchylka je :-). Není nic báječnějšího než se potkat se stejně postiženými místo dlouhého nedělního vyspávání a užít si silnici, kde se reálně člověk pobaví i v kulturních rychlostech za minimálního provozu.
Jestli pojedete slovenský Transfagarasan, tak je mi jedno kde je a dojedu taky 😉
Btw: Krásná je celá cesta ze Spišské přes Krompachy až do Košic!
[6]
27. 6. 2016 v 20.03boost.
Tak příště trochu blíž? 😀
[7]
27. 6. 2016 v 21.35MariAchi
[5]
Pajo, zajimalo by me, cemu rikas nekulturni rychlost, kdyz tomu, co jsme meli na tachacich v nedeli rikas rychlost kulturni 😀
I ja dekuji za fajn setkani, neni jak si nad ranem politat po horach a pred obedem byt doma 🙂
Bylo to super a doufam, ze si jeste pres leto dame opacko!
Co se tyka aut:
BMW s xDrivem jsem nejak moc ctyrkolkove netipoval, omlouvam se Dinarovi za tu jednu zpackanou zatacku, no pokud se ma na neco vymluvit, tak na ten zvuk, proste v nizkych otackach se neda motor odhadovat podle zvuku, koukal jsem na otackomer moc dlouho a pak uz nezbyvalo nez zustat v klidu a pokrcit rameny. Kazdopadne jak jsem drive mel jasno v tom, ze XE je ridicsky podstatne lepsi, nez 3er, tak ted bych to videl tak maximalne na plichtu. Super bylo, ze na me Jag vysel zrovna v tom nejsilenejsim desti, takze jsem jel jak ponocny, ale v kazde zatacce jsem to nechal ustrelit o tech par cm, co stabilizace dovolila.
Nejvetsi rozdil?
Zatimco v BMW se dalo jit z brzdy hned na plyn a nebylo treba moc resit o kolik ho pridam, tak v Jagu bylo treba dobre nadavkovat brzdy (zda se mi to, nebo zaberou nejprve slusne a pak se silicim tlakem na pedal jeste pridaji..?), pak autu verit, ze v oblouku neuhne (a ono neuhne ani o milimetr) a az pak zase davkovat plyn. U Jagu se dal motor odhadovat podle zvuku, to u BMW az tak moc neslo, viz vyse. Proste pro zabavu kazdopadne Jag XE S, to je fakt ridicova radost. A jeste ke zvuku: Ten R6 v BMW se efektivne tocil az do 5,5 tisic (!) a ten zvuk pripominal spis velkou V8, hanet R6 diesel kvuli zvuku je nesmysl.
Rad jsem vas zase vsechny videl, chlapi! 🙂
[8]
28. 6. 2016 v 6.06webpaja
(6) Tady je bonus nejen krásný silnice, ale i fakt, že kluci ze SK to mají kousek. Ale bylo by fajn, kdyby jsi se přidal! 😉
(7) To víš, že to bylo opatrný. Žádný superrychlosti se nekonaly 🙂
Ano brzdy mají jemnější nástup a celkem dlouhý chod pedálu. Je to o zvyku, ale líp se mi takhle dávkuje. To samý s plynem, můžeš si ho dávkovat snad po koních. Navíc v dešti se nejvíc ukáže nešvar zvaný originální obutí od Pirelli. Teď už je dojezdím, ale jako už poněkolikáté velmi rád změním za Michelin nebo Continental.
[9]
28. 6. 2016 v 9.36MariAchi
[8]
Jasneze nekonaly, jinak bych na benzinku za vami dojel az po vasem odjezdu 🙂
Ja taky rychlopaly moc nemusim, dlouhe drahy pedalu mi vyhovuji vice, a nejen brzdy, ale i plynu, a pro to davkovani asi take u Jagu zvolili kompresor, ne turbo, tohle auto je opravdu postavene pro ridicovu radost, musim smeknout i s vlasama 🙂
[10]
28. 6. 2016 v 11.49Dinar
Jo, bylo to fajn setkání, clio rs pro mně zajímavá novinka, GTI mi zas předvedlo, kdo je tu hothatchů king, jen celkově škoda toho počasí, dlouho se mi nestalo, abych si šel zajezdit a přijel v mokrých ponožkách. :))
3er vs. XE, já jsem moc rád, že jaguar vůbec XE udělal, protože pro bmw je to jako nastavení zrcadla, nebýt XE, uhýbala by trojka stále více k MB nebo Audi, myslím jízdně. Takto se museli chytit za nos a, přestože povedenou, F30 faceliftem vylepšit tak, aby jízdně stačila i na XE. Ta konkrétní auta, která jsme měli, je těžko srovnávat, rozdílná motorizace jim určuje každému jiný charakter. Já se vždycky hrozně rád eskem svezu, je to prostě čtyřdveřový f-type, krásně živočišné auto pro jízdu levá pravá, seno sláma, brzda plyn, a přitom se v něm dá prosedět v klidu tisíc km. Je to majstrštyk, 335d mu sice ve všem stačí, ale nemá těch posledních pět procent řidičské nadstavby, postavit řidičské auto kolem benzinového motoru je prostě pořád nejlepší. 😉
[11]
28. 6. 2016 v 11.53Dinar
A zapomněl jsem na starou dobrou X1, to je pořád auto, které to jízdně natře čemukoliv ve standardní nižší střední, je radost ho řídit, navíc po těch pár letech za volanty s elektromech. posilovači umí člověku připomenout, že hydraulika je nenahraditelná. 😉
[12]
28. 6. 2016 v 17.43wikinko
paja, ta trasa zo spiskej do kosic je krasna, ale momentalne najlepsia soferska trasa na slovensku je certovica. su aj lepsie, ale na ziadnej nie je tak malo auto. ja uz touto trasou jazdim aj KE-BA
[13]
29. 6. 2016 v 5.30webpaja
(12) a čertovica je kde?
[14]
29. 6. 2016 v 9.00wikinko
paja, certovica je horsky prechod, ktori mnohi pouzivaju namiesto donoval. ja teraz ked idem z KE do BA, tak idem KE -Poprad- Hybe – Podbrezova – BB – BA. Je to pekna a bezpecna trasa, vacsinou dialnica. Naspat do KE sa vzdy vraciam vecer, to uz idem klasicky spodkom cez Zvolen a Roznavu.
Takisto krasny priechod je Sturec, medzi Martinom a BB, ale tam som malo aut este nezazil a je tam malo miest na predbiehanie.
[15]
29. 6. 2016 v 9.02RADEK1
Tak Bumbalku jsem si dával 3 před měsícem. Sice je to krátké, ale dobré.
Kluci z SK co Šturec? Jaký je tam povrch?
[16]
29. 6. 2016 v 9.08webpaja
(14) (15) Šturec fajn, ale provoz je děs. Ještě z Kubína do Žiliny přes Terchovú. Tam je to taky super 😉
Btw: neptej se na povrch, když máš XF 😀
[17]
29. 6. 2016 v 14.45wikinko
Radek, povrch na Sturci je fajn, ale cez panelovku medzi Sturcom a Martinom sa radsej nechaj preniest helikopterou.
[18]
29. 6. 2016 v 15.41jazva
No keď už sme pri tých kopcoch, tak aj taký Havran pri Piešťanoch (z PN smer Topoľčany) nie je na zahodenie. Cez víkend je to tam aj celkom prázdne. ďalej klasika Pezinská Baba…
Potom na východe je to cesta z Vernáru do Telgártu a Dobšinský kopec. Tam sa myslím aj jazdia preteky do vrchu…
[19]
29. 6. 2016 v 16.01Redmex
Na vychode su skvele viac menej vsetky cesty medzi juznym tahom cez Roznavu a servernym na Poprad.
Odporucam okresku Roznava – Stitnik – Tisovec – Brezno. Hlavne horzky priechod pre Tisovci je komplet novo postaveny s dobrym asfaltom a podvecer je tam minimum premavky.
Par krat som ho presiel este pocas vystavby, ked boli na oboch koncoch semafory a bola to v tom case najlepsia RZ na povozenie sa vramci Slovenska 🙂 Priechod sa obchadzal asfaltkou o sirke jedneho auta lesom v dlzke asi 6 km bez moznosti stretnut protiiduce vozidlo…
[20]
30. 6. 2016 v 18.48jurajos
wabpaja_ z Kubína do Žiliny cez Terchovú je to zaujímavé iba medzi Párnicou a Zázrivou. Áut ale väčšinou strašne veľa a povrch občas, povedzme nie najlepší! 🙂
Keď sa však vyskytuješ v týchto končinách tak skús medzi Martinom a Prievidzou trasu Kláštor pod Znievom – Klačno. Cesta síce úzka ale s prekvapivo dobrým povrchom a absolútne minimálnou prevádzkou.
Prípadne trasu Žilina – Prievidza vziať cez Čičmany a vylezieš buď kúsok za Novákmi alebo na Považí v Ilave. Vozovka je však…no, skôr na kochanie.
[21]
1. 7. 2016 v 8.12RADEK1
Jazva – ano Pezinska baba… Na tu jsem zapomněl. A to jí mám kousek od domova 1oo km…
[22]
1. 7. 2016 v 8.51webpaja
(19) (20) Máte toho požehnaně, u nás se najdou taky. Jen se špatně hledají místa s malým provozem. Ještě třeba z HavlBrodu na Olomouc po okreskách. Tam to není tak hustý 😉
(21) Baba mě krátce po Miléniu málem ztrestala na mokrém listí >-)
[23]
1. 7. 2016 v 13.07Redmex
@paja – u vas som bol velmi nadseny cestou z Ceskeho Krumlova cez Rozmberk na Vlatavou a rakuska hranica. Uplne nova casta a za tych ~ 40km clovek stretne len par aut.
[24]
12. 7. 2016 v 17.24stealth01
Skvělé čtení. Nevadilo by, kdyby to bylo jeste delší, ať to espresso nedopijim cucenim do zdi. Tiše závidím, musíte tvořit super partu a povídání o autech „mezi svými“ se musí znatelně lišit od večeře s manželkou.
[25]
15. 7. 2016 v 20.32Ted
Jako bych tam byl…
A priste bych i rad byl 🙂
[26]
20. 7. 2016 v 13.09MariAchi
[24]
Co ti brani se pridat?
[27]
30. 8. 2016 v 19.46speedfred
Chlapi neskúšali ste cestu Stará Bystrica-Oravská Lesná ? Povrch ešte fajn,premávka slabá a jazdili sa tu aj preteky do vrchu.Od Makova to nie je až tak ďaleko.
[28]
30. 8. 2016 v 19.47speedfred
Ja to volám „úchylovka“ ale ináč to je Výchylovka.
[29]
13. 9. 2016 v 18.00webpaja
(27) Nikdy jsem to nezkoušel. Najdu na mapě a na příští setkání (že by s Giulií QV?) to dáme! 🙂
[30]
13. 9. 2016 v 18.02webpaja
(24) Jsi vítán…parta si myslím je výtečná! 😉
[31]
14. 9. 2016 v 9.10speedfred
no,momentálne nemám nič rozumné na pojazdenie,jedine moto.
[32]
19. 9. 2016 v 21.07speedfred
aj tú som dnes predal 🙁