-
Gazíková koleda
Přes všechny proklamace různých lidí o tom, jak je SUV k ničemu, jsem zjistil, že ho vlastně využiju mnohem víc než běžné kombi. Zvykl jsem si na prostor předchozí generace Q7, zvykl jsem si přijet kamkoliv (na stavbu, na chatu, na hory a koneckonců i na parkování u obrubníků) a neřešit zda něčím na podvozku nebo karoserii chytnu či ne.
S vědomím, že SUV beru jako čistě účelovou věc a ještě mi schlamstne celou rodinu se psem a bagáží…stejně tak, že zábavu mi poskytuje jiné auto, se rozhlížím po nástupci.
Začal jsem u JLR, kde je nabídka na RRS s V6 nebo V8. Podobné konfigurace, podobná výbava. Přestože se jedná o gazík funguje na silnicích i mimo ně až ukázkově. V8 mi i přes trochu zajímavější zvuk nepřineslo dynamicky nic navíc a ZF úplně ideálně nepracuje s točivým momentem jako u V6. Nevýhoda v podobě obstarožního infotainmentu bere od MY2017 za své a slušný výkon xenonů nijak nezaostává za svitem konkurenčních LED. Porovnání spotřeby pak vyjde samosebou líp pro V6, které funguje běžně za 8,5 oproti 10l/100km padajících do V8.
Za podobnou cenu se nabízí v těchto showroomech i Jag F-Pace. Tady nemá cenu slevovat ze snu v podobě verze 3,0d s výbavu S, modrá Ceasium a 22″ kola v šedi. Tak jak byl prezentován už od studie. Jenže…
F-Pace je o číslo menší auto, nemá nivelaci podvozku, díky typickým Callumovským linkám chybí místo uvnitř a přitom nenabízí žádnou finanční výhodu. Ta by nebyla zase až tak velkým tématem jako spíš to, že na každý rodinný výlet musí ze zavazadelníku kufry pro zajištění pohodlí domácího miláčka a to se mi dvakrát moc nechce.
X5 mě v nynější generaci spíš straší a GLE je naprostý outsider z hlediska jízdy i tvarů. O vyžilém interiéru ani nemluvě.
Co dál? Nešlo vynechat Audi Q7. Za reálně nižší cenu než např. výkonově srovnatelný F-Pace, o RRS ani nemluvě. Kompromis nesouladu mého vkusu s vnějším designem by se teoreticky dal najít, ale ouha! Je mi šumák co se kde píše nebo testuje…Q7 nenabídne o nic lepší motor (3,0TDI) ani podvozek než RRS, kdy je naopak o žbibec horší v tlumení krátkých nerovností na velkých kolech. Nevím, kam se schovaly avizované litry v kufru, každopádně mezigeneračně je to horší a dokonce bych řekl, že horší než v RRS. Něco málo nažene místem pro zadní oddíl, tam jsou však i u Sporta dimenze slušné.
Nakonec si nechávám XC90 v hybridu, to jsem měl mít tento týden, jen časový harmonogram byl proti. Nevím, zda došlo k úpravě nekomfortního podvozku a je tedy dost dobře možné, že testovací jízda skončí po přejetí prvního kanálu u salonu, ale nechci zbytečně malovat čerta na zeď.Závěrem ještě dodám krátkou zkušenost s F-Pace V6 kompresor a 410HP. Nejde o sériovou verzi, ale když už tam tak v tom pošmourném dni klečela na základních kolech s balony místo pneumatik, tak jsem neprotestoval. Zátah a brutalita motoru v dynamickém režimu mě dostala jako puboše první osahání ženských prsou. Je to v zásadě nesmyslná raketka s neustále fungujícím podvozkem, rychlejším než motor. Osobně jsem se ale těch pár minut královsky bavil a řechtal jako šílenec 😉
Neberte to jako nějak objevný blog, jen coby sondu do duše SUV usera, který povídačky o tom, jak běžný kombík blablabla bere po svých zkušenostech jako takové to běžné plácání 🙂
Hezký svátky!
Hybridní téma Těsně pod vrcholem
14 Responses to Gazíková koleda
[1]
21. 12. 2016 v 17.28speedfred
pred rokmi som mal e53 X5 4.4i bol to môj sen tak som si ho aj splnil,ale po asi ročnom vlastníctve som povedal SUV už nie,pokial to nebudem vyslovene potrebovať na ťahanie jachty a pod. 🙂
SUV ok,nie som ich odporcom ale vnútorný priestor a kufor nemajú o nič väčší ako nejaké väčšie kombi . Švagor má Touareg a kamoš Q7 (7miest , 1generácia) tam je niečo ako paródia na kufor.
No a 2 dni dozadu další kámoš doviezol RRS 3.0d 2015, a znova to isté sadá sa dobre ale podlaha je na môj vkus vysoko, čo mi vadí u všetkých SUV. Keď už sedíš OK.
Jazdenie v tomto marste je ale ako pišeš parádne,nemusiš davat pozor na kolesa,nárazníky + bonus ťažné na 3.5t
Pre mňa by kvôli nasadeniu a priechodnosti bol ideal SUV MPV
[2]
21. 12. 2016 v 18.59Dzakobo
Pěkně sepsané dojmy náročného zákazníka. Naprostá dokonalost z vizuálního hlediska je pro mě RRS předchozí generace. To se tě samozřejmě netýká, když koukáš po novém. Faktem je, že 3l diesely budou vždy slabota, nejsilnější mají u BMW a to nechceš. No a z V8 je to souboj Q7 vs. RRS, Q7 se ti nelíbí, takže zkus skousnout jakousi disharmonii mezi motorem a převodovkou a dostaneš pohlednou „dieselovou raketu“. 😉
Malej off topic: co Land Cruiser nebo „obyč“ G63AMG, asi moc hardcore? Ale maj koule a styl.
Všem pěkný svátky
[3]
21. 12. 2016 v 19.34webpaja
(1) MPV beru trochu jako mamacar, takže radši SUV. Vůbec nebyl špatný koncept R-Klasse. 😉
(2) Vidím to na RRS V6. V8 i přes přemíru krouťáku řadí na dálnici při potřebě i vlažnýho zrychlení jako o zlatý vidle. To V6 pluje v klidu na tom co má. Překvapilo mě to.
LC je žebřiňák, Sice potřebuji občas bahno nebo mimo cestu, ale dálnice dělá největší poměr z hlediska vzdálenosti. G je dtto. SUV jsou pro mě vhodnější;-)
[4]
21. 12. 2016 v 21.20Dzakobo
Teď si vzpomněl na Levante, V6d verze by měly být dynamikou vyrovnané s RRS V6d a z benzínů 400k V6 bude dobré svezení. Samozřejmě mimo silnici se hodí mnohem méně. Q7 V8d se mi taky moc nelíbí, ale z dané nabídky by to byl můj favorit, borec z „Akcelerace videoblogy“ si ji objednal a určitě ví co dělá. Ještě je možnost počkat na GLE s R6d, snad budou povedené.
[5]
21. 12. 2016 v 21.33Emel
Gazíky jdou a půjdou dál mimo mě… ale červený RR nebo modrý F-Pace jsou hezká auta, to zase jo.
Teoreticky jsou tu ještě další dva koncernoví zástupci, Touareg jako budget varianta a Cayenne, které je ale asi o kus menší a dražší.
[6]
21. 12. 2016 v 21.49praděda7
Před léty jsem v Austrálii sedlal Land Cruiser Prado V6 a byl jsem nad míru spokojen. Spotřeba byla ale katastrofální a pokud by to nebylo podnikové auto, tak bych vydělával jen na benzin.
Pak tady v ČR jsem nedávno sedlal X5 40d. Jako dálniční vozidlo neměla chybu, ale tady u nás na našich místních „silničkách“ a v parkovištích u S/C byla jako slon v porcelánu. Ale pozor! Kdybych měl garáž pro 3 auta, tak bych ji asi neprodával. Bylo ale třeba místo pro M140i…
[7]
22. 12. 2016 v 8.55webpaja
(4) Levante je malý, skloněný kufr a přes oslavný ódy se mi dvakrát moc nelíbí. Pokud GLE, pak snad doufat, že nová generace bude lepší, ale objednat chci na jaře. Stávající je nejhorší prémiové SUV na trhu.
(5) Nechci úplně kopírovat našeho diskuzního kamaráda, takže pokud RRS, tak oranžové nebo šedé (Corris). Touareg i Cayenne dostane v příštím roce nástupce, navíc oba úplně nesplňují kufrově to co chci.
(6) Jak se mi předchozí generace X5 líbila, tak ta současná mě naprosto minula. Snad jen v M Paketu, ale stále jí prostě chybí působivost konkurence.
[8]
22. 12. 2016 v 12.48praděda7
Pravda. Současná X5 kastla už není tak cute jako ty předešlé. Ta extra délka ji naneštěstí posunula do kategorie semijezevčíků, což je velká škoda. Samozřejmě za to může rozhodnutí udělat s X5 7mi sedadlovku a nečekat na X7. Po představení X7 by mělo BMW opportunity kastlu X5 zkrátit a vylepšit její look. Silně ovšem pochybuju, že by X5 zredukovali zpět na 5ti sedadlovou. I když by to logicky posunulo lidi, co 7 míst chtějí do X7 a pro BMW tím pádem více profitable businessu.
Levante je fešák a malý? Vždyť je přes 5 metrů dlouhý. Ano, na čtyřkolku je docela nízký, ale designově mu to sluší. Kdybych měl pro něj použití, tak bych ho bral.
GLE design je již okoukaný a soudě dle spy shots ani ten nový 2019 nebude nic moc. http://www.motorauthority.com/news/1104343_2019-mercedes-benz-gle-spy-shots#image=100558974
[9]
23. 12. 2016 v 14.11simon_sez
vdaka za textik; sice SUV idu uplne mimo mna (aj ked s tou X5 2gen by som nemal problem;), ale dobre sa cita pohlad realneho uzivatela.
a co tempomat? 😀
[10]
24. 12. 2016 v 4.36webpaja
(8) Víš že tu řešit vizualitu je prekérka. Levante vypadá dobře zepředu, ale boční nebo zadoboční pohled mě nedělá šťastným. Do kufru potřebuju dát dva psy retrívry 😉
(9) Taky šly mimo mě, jen jsem chtěl trochu reality k výkřikářům, co tvrdí, že stačí kombík 🙂
[11]
24. 12. 2016 v 8.54speedfred
Čo tak Kodyák?? Za pol peňazí,celé auto!! 🙂
[12]
24. 12. 2016 v 10.34webpaja
(12) že je to celý zlámaný bych ještě překousl, ale zalezlý kola nedám. A chybí mu 2 hrnky 🙂
[13]
30. 12. 2016 v 11.32praděda7
Kurňa, to zírám…jak se někomu s rozumným vkusem, nemůže líbit takové sexy auto…………….http://www.maserati.com/maserati/international/en/models/levante.
Na ty retrivery si můžeš pořídit malý přívěs, když je budeš brát s sebou a je vymalováno….
[14]
30. 12. 2016 v 22.13Ja Prvni 123
No, jako RRS je dobrá volba, ale jestli je kufr priorita, tak proč ten Sport?
A ne normálni Range Rover? Jako je jen s V8… ale to neznělo jako problém.
A nová Discovera se nelíbí? Myslím dospělou, ne Sport. Tam je V6 s kompresorem… co zní dobře.
Disco Sport se líbí mně… 😉