-
Per Insignia ad Astra
Tak jsem byl na návštěvě u Adama. Hodlám si projet především Astru 1.6 turbo 147 kW, ale když už jsem tady a Astra je před salónem zakopaná za nějakými Mokami a Grandlandy (btw. jak tu originál 3008 nemůžu vystát, Opel z ní vyčaroval vlastně pěkné auto…i když bez motoru), beru si nejprve Insignii ST 1.5 turbo 121 kW.
Nebudu lhát, Insignia se mi líbí, osobně ji považuju za jedno z nejhezčích aut střední třídy. Kdo čeká sportovní plackovité drama, bude zklamán. Insignia „jede“ hlavně v harmonii a eleganci. A tam se jí daří. Jasně, protažené chromové lištičky že by nebyly ? Ale ano, samozřejmě, jen jejich zaústění do zadních světel působí o několik řádů lépe než „pick-up s hardtopem“ Astry ST. Testovaný kus je výbava Edition doplněná o pár drobností v celkové hodnotě cca 80t, na vcelku všedních 18″ kolech a v bílé (co jsem komu udělal) barvě.
Usednutí na místo řidiče přináší jednak uspokojení z opravdu velkorysého rozsahu nastavování (základní) sesle a volantu a druhak nesouhlas s netovým brbláním, že Insi je uvnitř v zásadě jen větší Astra. Ve srovnání s ní je v Insi zřetelně víc „uklizeno“ a i materiály a zpracování působí lépe – žádná prémie ale důstojná mainstreamová střední. Po přesednutí za sebe sama si znovu ověřuji radikální zlepšení prostoru ve srovnání s předchozí generací, místa je tu skutečně nadbytek. Pohled do kufru musím doprovodit sžíravým komentářem, ne že by to nestačilo, ale obstojný půdorys je vykoupen malou výškou – kufr je zkrátka dost mělký.
Startujeme a jedem. Už od začátku je zjevné, že ani silnější 1.5t nebude s Insignií cvičit dle libosti. A to i s ohledem na dosavadní nájezd, který ještě nepřekročil ani tři stovky kilometrů. Plusem motoru je velice tichý, nerušivý projev, pěkně korespondující s celkovým zaměřením Insi. I přes odtučňovací kúru, i přes lehčí motor na předku stále Insi působí dojmem vážného auta beze smyslu pro humor. Komfort je to, co jí jde nejlíp. Tlumením nerovností a vlastně celkovým odhlučněním se Insi téměř dotáhla na aktuální Mondeo, ale zase ne úplně. Čas od času podvozek přece jen nějakou tu jámu úplně diskrétně nezvládne a ozve se rána. Postupně zvyšuju tempo. Motor v podstatě do nějakých 2.500 otáček jen tak přežívá, pokud chcete jet svižněji, musíte se dostat nad tuto hranici ale ještě lépe někam ke 4.000. I tak to není žádná velká zádotlačba, ale v tu chvíli 1.5 ani nepůsobí jako znouzectnost. Naštěstí není problém se k této hranici poměrně snadno dostat pomocí proslulé Areseho hůlky, která se sice pohybuje v o něco delších drahách než by mi bylo milo, ale dosti přesně a lehce. Tento technický zázrak nakonec nutno bez bázně použít vlastně vždy, kdykoliv se vyskytne potřeba znatelnější akcelerace. V ostřeji projetých zatáčkách a nájezdech pak Insignia prokáže dostatek podvozkového talentu i pro tento typ jízdy, drží a neuhne, není si nač stěžovat….jen je to jaksi bez chuti a bez zápachu. Povinnost splněna a vlastně rádi se vracíme k iudexem zmiňované uvolněné jízdě, kde to Insi svědčí nejlíp. Pohledem do technických údajů pak zjišťujeme, že testovaný motor je po bezínovém dvoulitru a naftovém bi-turbu v Insignii ten třetí nejpotentnější. Nemějte na něj přehnané požadavky, uvěřte v prodejcem deklarované probuzení po pár tisících km, popatřete cenu a v podstatě můžete být spokojeni. Máte doma ohromné, elegantní, slušně jezdící a pohodlné kombi, které vám malý soused z Nošovic může závidět. A já ? Nakonec proč ne, ale nějak mě to neláká.
Plynule přecházíme k Astře. Bílá barva (slovy Káji Gotta – to jsem opravdu nečekal) v kombinaci s černými lesklými 17″ a již vzpomínaným řešením chromové lišty dává tomuhle kombíku dost pitoreskní vzhled. Výrazně méně místa než v insignijní jámě těžko může překvapit. Na místě řidiče mi ovšem nic nevadí a za sebe se s menší rezervou taky vejdu. Horší je to se šířkou. Je hezké, že jsou zadní sedadla dělena 40:20:40 a můžete si tak vytvořit průchozí středový tunel, ale to prostřední místo se taky na nic jiného nehodí. Astra je oproti Insi naopak nadmíru dovybavena, a tak páté dveře můžete otevřít od řidiče, dálkáčem nebo ve stylu Lionela Messiho nenápadnou šajtlí pod nárazníkem….a stejně i zavřít. Kufr je takový obyčejný průměr, jdeme si raději sednout.
A máme tady vychvalovaná, cechem německých ortopedů orazítkovaná sedadla AGR s prodloužitelným sedákem. Popravdě, až takový zázrak to není. Samozřejmě opět potěší rozsah nastavení, naklápění sedáku….ale potahová látka je nic moc, boční vedení u sedáku bych ocenil výraznější a v oblasti zad nakonec taky. Dobrým pocitům z interiéru pomáhá černý strop a celkem přehledné uspořádání palubky a středového tunelu, nikde netrčí „přilepenej“ tablet, byť by byl ten nejlepší český všech dob. Opačné emoce pak vyvolávají lacinější detaily a vzhled některých ovladačů. Např. za čudlík el.park. brzdy by se snad styděli i u Dacie a abych nezapomněl, tentýž hnusný bazmek je i v Insignii. Jestli tohle má být ono veselí oproti nudě koncernu, pak vyhlašuji nudu za svou oblíbenou činnost. Ale co, pojďme jezdit.
Že to ve srovnání s Insignií bude jiné, naznačuje už hrubší zvuk 1.6 SIDI. Od samého startu pak na vlastní kůži zažíváte tu přidanou hodnotu střední třídy, která podle některých nejmenovaných diskutérů se zvětšováním kompaktů vlastně už dávno zanikla. Astra je opravdu znatelně hlučnější ve všech srovnatelných oblastech. Naštěstí taky výrazně živější, což je vzhledem k nepřímé úměře hmotnost/výkon mezi oběma Opely jistě spíš splněný předpoklad než překvapení, ale i tak to potěší. Podvozkáři u nejvýkonnější Astry nepodlehli pokušení sportovně „přitvrdit“, a tak je příjemně tuhá ale zároveň i pohodlná. Běžné i ty méně běžné (no jo, přišly prachy na frézování) nástrahy okresu na severu zvládá s přehledem, bez protivných ran a rázů. Tahle konkrétní Astra má najeto něco přes 10.000 a i přes chmurné zvěsti z diskusí v ní zatím nic nedrnčí ani nerachtá. Chvilku se proplétáme městem, motor na pobídnutí reaguje dost živě, přestože tlačítko se slibným nápisem Sport nechávám zatím v klidu. Řadička se pohybuje v přesně vymezených, ale až překvapivě dlouhých drahách a s mírně větším odporem.
Najíždíme na dálnici vyzkoušet, jestli se Opelákům skutečně pár desítek koní někam nezatoulalo. Už připojovací pruh délky menšího letiště odhaluje skutečnost, že se Astra poměrně rychle posbírá a sympaticky plynule táhne. Chybí jí ovšem nějaký větší náznak výbušnosti, který byste zřejmě od 200k čekali. Míjíme dva sjezdy a sjíždíme na okresku. Je čas trochu přitlačit na pilu, ale nejprve vyzkoušíme, co vlastně dělá to kouzelné tlačítko. Názory testerů oscilují mezi tím že VŠECHNO anebo NIC. Za sebe to vidím tak, že NĚCO to dělá, ale to něco rozhodně není žádná jekyllo-hydeovská druhá tvář motoru, náhlá chuť lítat do vysokých otáček, rychlejší sbírání se z těch nízkých či snad dokonce divočejší chování. U Astry prostě máte pocit, jako by za vás část dráhy plynové pedálu už někdo sešlápnul. Na okreskách a na dálnici to může být žádoucí, ve městě to ale působí nekonzistentně. Z nuly najednou hrc-prc vyrazíte do křižovatky. Zbývá už jen zaujmout pozici ležícího jezdce, pravou ruku na 12.hodinu volantu a čapku kšiltem dozadu. 😀
Astra obdařená darem přítele Watta se na okreskách nechá hezky vodit, nechybí jí chuť do zatáček, s přehledem zvládá i házení z levé do pravé a naopak. V nájezdech do zatáček je cítit měkčí uložení, Astra se nakloní, ale neznejistí a drží. Krásně zvládla vyjeté koleje od kamiónu, neuskakovala ani na příčných nerovnostech a se ctí obstála i na mém zkušebním místě, do oblouku táhlém a zhruba v polovině ještě utaženém přemostění se dvěma masivními dilatačními spárami. Ty jsou schopny nadlehčením zadku v právě vrcholícím oblouku jakékoliv auto s jednoduchou zadní nápravou v rychlostech nad 120 km/h spolehlivě rozhodit, resp. odhodit mu zadek a už hodně „střelců“, co s nedalekou cedulí konec obce dostalo chuť na nějakej „race“, tam stáhlo ocas. No a aby té chvály zase nebylo tolik, řízení, jakkoliv potěšitelně rychle reagující i ve středové poloze, je na hony vzdálené něčemu jako je cit a nejen v zatáčkách tak přicházíte o jeden z vjemů. Dlouhé dráhy řazení jsem už zmínil a na to, že tahle konkrétní Astra je momentálně vlastně TOP verze, mi moc neseděly hodně obyčejné brzdy. Je to určitě otázka zvyku, ale opět se vracíme k tomu, že u 200k auta byste zřejmě čekali něco trochu odlišného. Na dálnici a rychlejších „jedničkách“ si zase všimnete zvýšené hladiny hluku. Ani ne tak od motoru, který točí při 140 tacho cca 3000 otáček (tímto zdravím Tomáše Dusila a jeho zřejmě unikátní testovaný kus), ale hlavně od kol a částečně i od rozráženého vzduchu.
A dostáváme se k závěru. Vypůjčím si název Dinarova skvostného srovnávání F10 – Tak kterou ? Mně osobně je bližší našťouchnutá Astra, a to přesto, že se nejedná o žádnou „special“ verzi ale prostě o trochu rychlejší obyčejný kombík. I u té nejvyšší výbavy sice mohou příplatky naskakovat rychleji než čísla na elektroměru v domácí pěstírně jisté rostlinky, ale pořád máte možnost volby a je to jen na vás. Silnější motor není podmíněn nechtěnými ústupky, a to oceňuji. Na druhou stranu, pokud chcete haldu prostoru, reprezentativně vypadající auto, znatelně lepší jízdní a akustický komfort a dálniční soutěžení s klidem přenecháváte nevybouřeným cesťákům, udělá vám i Insignie se silnější 1.5 dobrou službu. A to i bez většiny z dlouhého seznamu příplatků.
Den pravdy Gazíková koleda 2 aneb Jak se jezdí s Vládcem
39 Responses to Per Insignia ad Astra
[1]
11. 11. 2017 v 21:24Mr. Murphy
porovnání s celkem logickými a očekávatelnými závěry 😉
Osobně bych zdůraznil jednu zcela zásadní věc – bezpečnost. Ta je prostě u střední třídy někde jinde než u kompaktů a už jen proto bych jednoznačně bral větší auto…..
[2]
12. 11. 2017 v 05:54webpaja
Paráda, takhle se píše seznamovačka, ne to co sem patlá ta bezcenná verbeš ze Světa motorů!
Když už jsi tam byl…platí, že není kouře bez ohně? 😉
[3]
12. 11. 2017 v 09:15Dinar
Tvoje testy mám rád, nenutí mě běhat po salonech; k oplům už nemusím.
[4]
12. 11. 2017 v 09:17Dinar
Speciální palce máš za novotvary “zádotlačba” a “Areseho hůlka”. :))))
[5]
12. 11. 2017 v 11:28webpaja
(4) Trochu se bojím, aby Areseho hůlka nebyla jinotaj, znáš Woodyho 🙂
[6]
13. 11. 2017 v 08:22Dany
Bezchybné. Vidím, že pri Astre zdielame podobné pocity a skúsenosti. Slúži jej ku cti, že čas jej pomohol od chúťok občas si vrznúť. Z kraja výroby to bolo trochu iné.
Páčik za štýl 😉
[7]
13. 11. 2017 v 09:34iudex
Prinesiem trochu dreva do lesa a tiež pochválim. V názore na Insigniu sa takmer úplne zhodujeme (čo je pri našich garážach logické 🙂 ), je to dôstojné auto strednej triedy, od ktorého sa dá čakať najmä kultivované pohodlné zvezenie na dlhé trasy, naopak žiadne športovanie či náznaky divokosti, takže zjavne nemá zmysel priplácať si za dvojliter, charakter auta sa asi nezmení. Aj keď tá 200k 1,6ka z Astry by tu bola akurát.
Astru som nejazdil, ale po Tvojich dojmoch presne viem, čo čakať. Ono už pri iných aktuálnych kompaktoch sa ukázalo, že dnes ani 200 koní nerobí z auta hotheč, keď tie autá sú stále ladené na eko-pohodlnú strunu.
A pridám sa k pajovej otázke: čože si robil v salóne Opla, púha náhoda? 🙂
[8]
15. 11. 2017 v 08:29woody-alien
[1] Mr.Murphy – jasně, žádné šokantní odhalení se neudálo. Ale jak se říká, sám sobě jsi nejlepším testérem. 😉
[9]
15. 11. 2017 v 08:36woody-alien
[4] Dinar: Dík, ale pořád je tu možnost mít odlišný názor. Ačkoliv zřejmě ne tolik odlišný jako v případě pana Vaverky. 😀
[10]
15. 11. 2017 v 08:40woody-alien
[5] webpaja: Úplně nahodile projíždět auta nechodím 😉 ale zatím je to spíš „obhlídka terénu“. A třeba ta 1.6t v Astře se zas tak moc často k projetí nevyskytuje.
Co se týká jinotajů, u mě žádný dvojsmysly nehledej. To je spíš otázka na Areseho, jestli ta vytrvalá adorace šaltpáky a klasické ručky nějak nevyplývá z podvědomí. Freud, falické symboly…bůh ví, kam bychom se dostali. 😀
[11]
15. 11. 2017 v 08:52woody-alien
[6] Dany: Je to tak. Astra nevrzala, ale zas v tom přímém srovnání s Insignií byla její celková zvýšená hlučnost až bolestně vnímatelná. Pokud se dynamiky týká, ani tak nepodezírám Adama, že by koně někam schoval, prostě jen to podání je takové stoické a „politicky korektní“. 😉 Renault (a nejen on) prostě umí vykouzlit ze sport tlačítka (ať už je nazvané R.S.Drive nebo jakkoliv jinak) víc.
[12]
15. 11. 2017 v 08:55woody-alien
[7] iudex: Že se málokdy v posuzování aut neshodneme, je známá věc. 😉 Jinak viz odpověď pájovi. Nějakej proces začíná, jak dlouho bude trvat a kam mě zavede ještě není známo.
[13]
15. 11. 2017 v 09:08Emel
S tím srovnáním velký x malý mi mluvíš z duše, pocitově jsem psal něco takového v minulém blogu, kompaktní kombík je rozměrově pořád ideál.
Jenže… mám s tím trošku dilema. Na Insignii s dvoulitrem mám hezkou nabídku, v úsporné leč dostačující výbavě jsem pod 800t vč. DPH. jen nejsem úplně přesvědčený, že je to přesně to auto co chci mít doma – třeba i kvůli provozním nákladům.
Na druhou stranu, asi by mi bylo líto dát stejné peníze za Cupru ST nebo o kousek míň za ORS… přece jen, ten komfort u Insi je super, i na 20″ je to o třídu až dvě lepší než ORS na 18″ (bez DCC), k tomu bonbónky jako MatrixLed a možnost vyzkoušet pořádně 4×4… a teď babo raď.
[14]
15. 11. 2017 v 09:08Dany
Woody: Nie sme ve při 😉 Budem sledovať v ktorej to stajni zakotvíš.
[15]
15. 11. 2017 v 09:39iudex
(13) Emel: a presne to sú tie dilemy. Už od čias môjho dvojkového Focusu kombi vravím, že priestorovo priemerná rodina viac nepotrebuje, odvezie to štvorčlennú rodinu s kompletnou bagážou. Centimetre naviac pred kolenami vzadu, ktoré ponúka stredná trieda, sú zbytočný luxus. Lenže… nie je to len o centimetroch a iných číslach z katalógu, vnímaný komfort, odhlučnenie, utlmenie, všetko je na vyššej úrovni a keď si na to zvykneš, návrat do nižšej strednej bude ťažšie akceptovateľný, zrazu je všetko akési hlučnejšie, nekultivovanejšie, surovejšie, nedotiahnutejšie. A ak je Insi za cenu toho kompaktu, potom nie je o čom. Z môjho pohľadu má iba dva problémy: chýba taký stredný benzín (aj woody potvrdil, že 1,5ka je len taká dostatočná a 260k dvojliter zase overkill) a potom ešte celková dĺžka, kde ja by som to už mal v garáži veľmi natesno.
[16]
15. 11. 2017 v 09:51Emel
iudex: no, tak si ten overkill projeď, můj dosavadní dojem z velmi krátké projížďky je takový, že by mu Octa RS napráskala. Samozřejmě… overkill je ta povinná kombinace 8AT 4×4.
Jo, garáž je taky problém, to by se muselo vyzkoušet.
[17]
15. 11. 2017 v 10:06iudex
(16) nemyslím ani tak dynamicky, je mi jasné, že žiadny hotheč sa nebude konať, skôr z pohľadu nutnosti takéhoto motora pre rodinné auto, aj z ohľadu spotreby (tých cca. 11 litrov je síce OK v kontexte 260k+AT+4×4, otázka je práve tá, či potrebuješ 260k+AT+4×4). Aj keď tá cena je lákavá, 819t za plne vybavené auto týchto parametrov je super: http://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/17513799?goFrom=list
Ale ak zostúpiš o motor nižšie, je to ešte lákavejších 669t: http://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/17508929?goFrom=list
[18]
15. 11. 2017 v 10:15Dany
Iudex: Jasne že potrebuješ :)) Jediné čo nepotrebuješ je tá spotreba
[19]
15. 11. 2017 v 10:55woody-alien
No, pánové, tak aspoň že tu garáž nemusím řešit. Počítám, že do celkové délky cca 18 metrů se i při třech autech nějak vejdu. 😉
Jinak je to se mnou stejně jak píše Emel. Pro čtyřčlennou rodinu je kompaktní kombík v pohodě dostačující a získáváš bonus v podobě nižší hmotnosti, spotřeby a (pravděpodobně) i větší agility. Střední třída naopak přináší nebo by aspoň měla přinášet komfort, komfort a významně víc prostoru. A připusťme i větší reprezentativnost.
V čem je problém. To, že mám řízení rád, mě táhne spíš k těm kompaktům, ale aby to mělo vůbec nějakej akceptovatelnej motor, nejčastěji musíš v ceníku úplně nahoru – případně k jakoby speciálním verzím. No a je mi opravdu dost proti srsti, aby mě takovej kompakt stál víc než třeba ta Insi 2.0 AT 4×4. I když ta nelítá jako drak. Proč ? No protože se pořád bavíme o cestovním rodinném autě a nikoliv o nějaké víkendovce.
Za mě tedy mám takové psychické hranice. Kompakt s potentním motorem může stát i více než nějaká základní střední typu 1.5t, protože v tom případě prostě dám přednost možnosti dynamické jízdy před sice prostorem a komfortem, ale s vynuceně relaxovanou jízdou. Cena rodinného kompaktu ovšem nesmí překročit už jízdně zajímavou variantu střední třídy. A to ani kdyby to byl kompakt o 300 a více koních. V ten moment už je pro mě daleko lákavější střední třída se všemi svými výhodami a už mnou akceptovatelným motorem.
[20]
15. 11. 2017 v 11:39iudex
(19) Zhrnul si to aj za mňa, ako už obvykle. Ak mám dať za nižšiu strednú s nadpriemerným motorom (s výnimkou hotheču, to je iná kategória) viac, ako za strednú s primeraným motorom, tak to nie. Takže dilema Astra 1,6t vs. Insignia 1,5t by u mňa bola jednoznačne vyriešená.
[21]
15. 11. 2017 v 16:46Emel
260k 4×4 AT nepotřebuju, stačilo by třeba 200-230. Takový motor Opel nemá, má jen 165k z 1.5. 220k má Superb 2.0TSI. Ten je ve Style dražší, než ta Insi s 260 a čtyřkolkou… a pes jitrničku sežral… 🙂
BTW – 1.8TSI s těmi 132kW / 320Nm by možná stačila… s manuálem… ale furt se nedostávám výrazně pod tu top Insi.
[22]
16. 11. 2017 v 04:17webpaja
(21) Novou Insi jsem nejel, ale jestli usuzuju správně, pak na 20″ je i pohodlnější než Sup s 19″?
Já bych řekl, že je tady zbytečná identifikace pár koní Opelu navíc…podle mě nebo i podle Jeremyho auto potřebuje VÝKON. Tak ať tam je 🙂
[23]
16. 11. 2017 v 08:42milic
I pro mě je to obvyklé dilema, jestli vyšší výbava a výkonný motor v kompaktním kombíku nebo relativně skromněji konfigurovaná střední. Téměř pětimetrové auto už je pro mé potřeby opravdu zbytečné, na druhou stranu kultura jízdy ve střední je prostě na jiné úrovni a čím je člověk starší, tím více komfort oceňuje. Když už se tu sešli znalci, tak se mohou podělit osvé názory. Jaké mainstreamové kompaktní kombi na trhu je nejkomfortnější? Co se kulturou jízdy nejvíce blíží střední třídě? Díky za názory.
[24]
16. 11. 2017 v 09:46Emel
webpaja: chystám velkou projížďku s dálnicí apod., zatím jsem měl jen pár kiláků po městě. 2.0T má sériově FlexRide, já jel Superba jen bez DCC na 18″, tak si netroufám to moc hodnotit… oproti němu je Insignia na 20″ určitě utaženější, Sup 18″ je taková loď… ale nemlátí, nerozklepe se, nerozhoupe – z té krátké jízdy hodně dobré. Já osobně plánuju případně skončit opět na 18″.
Milic: zase tolik kompaktů projetých nemám, ale můj tip by byl asi Golf s víceprfkem a DCC. V poslední době se mi jízdně líbil Civic, ale pokud je jediná priorita komfort, tak by to chtělo menší kola (tj. 16″).
[25]
16. 11. 2017 v 10:47Dany
Milic: v komplexnosti s dôrazom na komfort asi Golf, viď Emel. Pozor na rozdiely, s dieslom to býva horšie
[26]
16. 11. 2017 v 10:52milic
[24] Komfort není priorita jediná, ale důležitá 🙂
[27]
16. 11. 2017 v 13:00woody-alien
[24] Emel: Teď jsem se v tom trochu ztratil. „ale nemlátí, nerozklepe se, nerozhoupe – z té krátké jízdy hodně dobré“ platí pro tu Insi ? A ještě kdybys mi nějak popsal tu úspornou leč dostačující výbavu. Naše priority mohou být samozřejmě jiné, ale obvykle se na většině věcí shodneme. Dneska bych měl odeslat konfigurace k nacenění. Protože u Opelu dokáží „udělat“ skladovku i z auta do výroby a momentálně probíhá Opel ihned. Aneb nějak si tu slevu prostě obhájíme. Myslím, že aktuálně bych v tomto ohledu zabodoval i coby veterán búrské války. 😀
[28]
16. 11. 2017 v 14:54Emel
Úsporná výbava = Dynamic, osvětlovací sada, pak ta sada s LED a senzorama (snadné řízení 1), zimní sada (vyhřívané sedačky, volant a sklo), odhlučňovací sada, červená barva, 18″ Diamond cut, atuoklima.
Nejsou tam pádla pod volantem, protože (krom peněz) jdou jen s OPC sadou a ta je vč. černého stropu a černý strop spíš nechci, to auto je i tak trošku klaustrofobní. Není tam AGR sedačka spolujezdce, protože manželka prodlužovací sedák na svou výšku nepotřebuje. Kdyby byl volnější budget, tak bych asi zkusil nakonfigurovat tu Exclusive… tam se dá jen OPC volant s pádlama a světlým stropem, taky se dá černý rámeček kolem oken místo chromového. Ale to jsou detaily, jinak jsem s tím celkem happy… no, barva mě žádná vyloženě nechytla.
[29]
16. 11. 2017 v 14:57Emel
A k té první části – ano, to je k Insignii. Když porovnám s RS, tak v té hlavně při pomalejší jízdě po horším povrchu víš o každé nerovnosti, musíš trošku zatlačit, aby to začlo fungovat líp. Tuhle nervozitu Insi nezná.
Co jsem jezdil se Superbem, tak ten je laděný na měkčí strunu, třeba na dlouhých vlnách na dálnici se umí rozhoupat dost slušně… ve finále se nic neděje, ale působí to tak rozevlátě, jako by se měly gumy odlepit od asfaltu.
[30]
16. 11. 2017 v 15:55iudex
(28) Človeče Ty si snáď ja, moja konfigurácia Insignie je úplne identická: Dynamic naviac s matrix LED, autoklímou, vyhrievanými sedačkami, 18″ diamond cut, akurát farbu by som dal hnedočervenú metlu Rioja red.
Akurát by som nepovedal, že Su je ladený mäkšie, mne naopak prišla komfortnejšia Insi (obe som jazdil na 18″ bez adapt. tlmičov).
[31]
16. 11. 2017 v 16:04Emel
iudex: jak jsem psal, srovnávám 20″ Insi s Flex vs. 18″ Sup bez DCC, tj. ne ideální srovnání… na můj vkus už byl Sup na 18″ měkký spíš moc.
Rioja red… není moc dohněda? Já ji zatím naživo neviděl. Máš nějakou fotku, která je podle tebe vypovídající?
Konfigurace… jsi prostě dobrej 😉 . Ono ale 2.0T má lecos navíc (Navi, Bose, FlexRide).
[32]
16. 11. 2017 v 16:35woody-alien
[30] iudex: Úplně identická ? I s tím automatem, co se k 2.0T váže ? 😉 Jinak jsem mrknul na spritmonitor, ale jsou tam pouhé čtyři kusy, přičemž jeden majitel je evidentně zmatkař anebo kouzelník, když dokázal ujet 1757 km při kombinované spotřebě 2.8 litru. 😀 Takže nic, co by se dalo brát vážně. Tady na auto.cz jezdili za průměr 11,3, na novinkách za „až 13 při svižnější jízdě“. Podle mě se dá počítat tak 10+, když tam nebude moc městského popojíždění.
[33]
16. 11. 2017 v 16:37iudex
Ad rioja red: nie je to úplne ono, je dosť tmavá, ale problém je, že klasická červená nie je metalíza, len pastelová a pôsobí tak obchoďácky (tá sýta červená metalíza, čo je na promo autách, je z radu Exclusive).
Fotky rioja red moc nie sú, len rendre a konfigurátor, reálnu fotku tej farby som našiel iba na Astre: http://i65.tinypic.com/34q8osh.jpg
[34]
16. 11. 2017 v 16:40Emel
iudex: jo, tu jsem právě viděl a ta není dle mého gusta. Ta Darkmoon blue je taky moc tmavá. Exclusive barvy za 165.000 jsou fakt sranda. Nakonec by se mi asi nejvíc líbila ta světlounce modrá metla za 21t…
[35]
16. 11. 2017 v 16:40iudex
(33) už som to spomínal, že polovička vyhlásila, že ju už nebaví radiť, takže najbližšie rodinné auto bude automat. Áno, viem, ako som proti nim bojoval, ale človek mieni… 🙂
[36]
16. 11. 2017 v 19:49woody-alien
[35] iudex: A jo, někde už ses zmínil, ale nepřikládal jsem tomu velkou váhu. 😉 No tak teď jde ještě o to, nakolik oprávněná je kritika toho automatu v testech. Zatím příliš chvály „nezožal“. Možná by k tomu měl co říct Emel…
[37]
17. 11. 2017 v 18:33Emel
Hele já nevím, nejsem si jistý, že za to může automat, nebo jen automat… i když šlápneš na plyn při 2000 otáček tak by měl motor s 400Nm předvést větší show, než jakou Insi předvádí. A 0-100 zvládnout s 4×4 rychleji než za 7s. Možná je to softwarově utlumené? Nevím, zkusím se na to trošku zaměřit.
[38]
17. 11. 2017 v 21:54woody-alien
[37] Ono nejde jen o utlumení dynamiky motoru. Když vezmu v potaz, jakým způsobem se projevuje 200 koní v Astře s manuálem, jsem ochoten věřit, že ani u Insi to není jenom automatem. Mně spíš jde o ty stížnosti na zmatkování automatu, velké prodlevy v přeřazování při svižnější jízdě apod. Tvé postřehy přijdou vhod.
[39]
18. 11. 2017 v 10:42Arese
Hmm, parádní jízdní dojmy – nejen výstižné, ale i velmi čtivě napsané. Paráda! A nemůžu popřít, že termínem „Areseho hůlka“ jsi mě fakt potěšil. Už jsem na zdejším webu sice byl titulován „pan ručka“, ale toto je ještě originálnější! :)))
Komentáře nejsou povoleny.