-
Proč to bylo vytvořené, aneb Hello, world
Slušností je vždy pozdravit, byť se jedná o obyčejný máloblog, který možná přečte jen pár jedinců za celou dobu jeho existence.
Pomalu otevřeme lahvinku Diplomatica a po tak perném dni, jako je tento, se chopíme propisky, tedy klávesnice.
Kdo jsem a proč vás tím budu krmit
Nejsem ani novinář, ani přeborník v autech, ani místr volantu. Při pohledu na mě Ken Block se nedáví nečerstvým driftem, Škoda nevyznává lásku Hyundai, v Mazdě se nepáchají masová harakiri kvůli dalšímu Wankelovi, a ženy nepláčou na různé způsoby jako v Severní Koreji (byť mám stejně dementní účes a zhruba stejně široký jako Nejsvětější vůdce státu, který je snad největším trollem ve Východoasijském regionu).
Mým hobby je zamilovat se do starých věcí a pokusit se dát jim druhý život. Ty moje 2 současná auta by o tom mohla povyprávět. Ale podrobněji o každém z nich v dalších článcích. Vlastně, celý ten počin a záměr vychází z celkem rozsáhlých prací na současném Pajero Sportu, kterému bylo opravdu velmi blbě (ale už se z toho postupně dostává), a nemalým tancím s bubnem kolem osmičkového Galantu a jeho celkem komplikovanému a rozmazlenému motoru (also, současní majitelé GDI motorů, pro zdejší končinu netypického zvířete, si počtou, že tvrdé BDSM v místních salonech je občas procházka rájskou zahradou se zmrzlinou v ruce, zadarmovým LSD a zpívajícími hipisáky, a třeba něco užitečného odnesou).
Vo čom to je?
Samotný název „Wotsudisu“ pochází z anglického „what’s this“, předělaného na japonské znění. Jednoduše a lidově – WTF. První slovo, které pronese nováček nebo kdokoliv, kdo se setká s něčím, co dosud neviděl. WTF nabývá různých podob, zabarvení a tonalit – od něžně blankytné překvapenosti, až po grafitově černé smíření se s osudem. Právě zde budu řešit různé formy WTF a snažit se najít na ně odpovědi.
A dále také…
Celkem často se tu budou objevovat posty, které ukazují účinek různých detailingových prostředků (převážně á 500,- peněz za lahvinku), s čím si poradí a co dovedou na tom autě odstranit. I přes to, že existují analogy a levnější prostředky (i obyčejný čistič brzd za pade dovede udělat divy), přesto bude vhodné napsat o mnoha z nich – samozřejmě, s potřebnou foto/video dokumentací, ať je to aspoň trochu edukativní… Takže očekávejte posty typu „stupnice tvrdosti hoven na různých površích a čím se dají vydrhout“, případně „čím namazat <vložte potřebné>, aby to něco dělalo/nedělalo“.
Třeba i já nasbírám od vás nějaké zkušenosti a rady – proč ne.
Takže velké konichiwa všem, kdo sem zavítá a nějak se u toho zabaví. Pokud jeho psychika to ovšem vydržela až do sem.
Pajero Sport – Heal the Tank, část 1 – Karosářská hrůza
Komentáře nejsou povoleny.