-
Přeplňování
Je to už nějaký ten pátek, co chápu turba a jejich příslušenství, ale dnes mě překvapil jeden zákazník, který mě zahltit otázkami o této věcičce. Co je tahle hadička, jak to funguje atd. Tak jsem se tedy rozhodl napsat článeček, ve kterém se vynasnažím popsat princip, použití v civilních autech, ale i v tuningu.
Trocha teorieTak pro úplný začátek by jsme si měli popsat turbodmychadlo samotné a jeho nezbytné součásti. Pokud se chcete opravdu něco naučit a pochopit, otevřete si první obrázek pod tímto textem a současně čtěte. Turbodmychadlo je systém nuceného saní, který přidá spoustu výkonu. Jeho základní myšlenka je naprosto jednoduchá. Motor vytváří zplodiny, které jsou žhavé, rozpínají se a tím pádem mají vysoký tlak a rychlost. Turbodmychadlo se skládá ze dvou komor, dmychadlové a turbínové. Tyto komory obsahují malé „větráčky“, které jsou spojeny hřídelkou. Turbínová část (ta, ve které je znázorněna červená šipka) je připojena na svody (pokud nevíte co to je, radši si kupte učebnici řidiče amatéra…) a procházejí jí výfukové plyny pod velkým tlakem…
Stylová řadící páka N(itro)O(xid)S(ystem)
One Response to Přeplňování
[1]
15. 5. 2007 v 21:55Baracudaj
….rozpínají se a tím pádem mají vysoký tlak a rychlost. Jen aby nedošlo k omylu, tak pokud roste tlak, klesá rychlost a naopak. Vychází se z Beronulliho rovnice + rovnice kontinuity, platí pro proudění v potrubí, tedy i pro motor.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.